Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se leze na sopku a do sopky

Vylézt si sopku, která navíc aspoň trochu kouří, musí být snem každého kluka. Splnit si ho navrch v exotickém Salvadoru, to už stojí za to. Relativně snadno dostupný vulkán se jmenuje Izalco, skutečně kouří – lépe řečeno zatím jen vypouští páry - a vylézt ho a pak slézt je ojedinělý zážitek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jak to vidím já

Asi takhle:
Dance On A Volcano
0/0
15.2.2008 23:14

Zdenda Benda

dodatek

Zapomnel jsem poznamenat, ze clanek je sice ctivy, ale trochu nadsazeny. Izalco rozhodne neni tou "adventure" sopkou, kterou autor popisuje. Ale kazdy at popisuje vse tak jak citi....

0/0
15.2.2008 22:41

A.V.

Re: dodatek

Ten článek se musí brát s nadsázkou ;-)

Izalco byla moje první (a zatím i poslední) sopka - při koupi výletu se mne každý ptal, jestli jsem na to připravená ;-D

Absolvovala jsem to v tílku a tříčtvrťákách, bez jakéhokoliv problému... Jediné, o co jsem přišla, byly boty. Po "sjezdu" z Izalca byly už nepoužitelné. Ale co bych chtěla od tenisek za pár stovek... ;-)

0/0
1.4.2008 14:19

Zdenda Benda

Turisti

Na sopce jsem byl asi pred 3 mesici. Byla to parada. Zadni turiste, krasny pocasi a vyhled na pulku Salvadoru. Volcano Izalco neni urcite tou nejhezci a nejmagictejsi sopkou pod sluncem ale sve misto ve vzpominkach na Salvador a sopky ve str. Americe urcite ma. Co se tyce debaty o turistech. Taky nejsem nadseny, kdyz mi zkrizi cestu "expedice" od Exim a jinych, ale je si pak treba uvedomit, ze do toho turistickeho pekla, ktere spaluje vsechna kouzelna mista na planete, jsem v ten moment svou pritomnosti prispel i ja sam.

0/0
15.2.2008 22:39

Lumen Co-Morous

turisté

Tak jsem se ještě jednou díval na fotky... to co tam lezlo je přesně ten typ blbečků, které potkávám v létě v Tatrách v kraťáskách a botaskách a pak brečí, když je na řetězech potá bouřka a oni zmoknou. Podívejte se co má ta ženská na ruce - má tam proužek z hotelu, kterým se označují konzumenti all inclusive od polopenzařů. To že Exim začal vozit dovolenkáře do Salvadoru tak zase pomohl zničit jedno pěkné místo na světě. Machu Pichcu je taky moc pěkné, ale já ho neuvidím protože z toho udělali průmysl. Proti masové turistice je nejlepší lék světový terorismus a gerilové války. Dokud budou dovolenkáři otravovat po Chorvatsku, Tunisu a Egypte, tak ty co maji cestovani opravdu radi budou usetreni masovemu turismu.

0/0
15.2.2008 12:37

mysidiros

Re: turisté

Bohužel musím jedině souhlasit. Je to velká šaškárna. :-©

0/0
15.2.2008 13:17

dawson

Re: Re: turisté

Souhlasim taky, tak co by clovek mohl ocekavat od obycejne reklamy, ze jo. Hnus a spina...(Y):-©

0/0
15.2.2008 14:36

mysidiros

Re: Re: Re: turisté

O tu reklamu mi ani tak nejde jako o tu šaškárnu s turistama. Jsou to ovce, které si zaplatily balík aby se někam dostaly. Sotva se domluví cizím jazykem a s páskem z hotelu dělají ze zájezdu dobrodružství. Dobrodružství a adrenalin to je akorát při placení zájezdu u Exim Tours  Rv

0/0
15.2.2008 21:35

jana

potěšil jste mě

Slézala jsem několik sopek Sicílie a Liparských ostrovů a mám na to krásné vzpomínky. ;-D 

Patřím do kategorie babek a přesto bych se tam ráda podívala taky.:-P

Snad to ještě vyjde....

0/0
15.2.2008 12:21

Qiedo

Sopky středomoří

Kdo nemá tolik naspoříno a chce na sopku tak : Etna nebo Stromboli.

0/0
15.2.2008 10:29

Lumen Co-Morous

Re: Sopky středomoří

No s malým háčkem, zatímco v Latinské Americe vám nikdo nebere rozhodnutí lézt si kam chcete a pokud někam zahučíte je to vaše vlastní odpovědnost, tak paternalistická Euro soc unie se o vás postará tak, aby se vám nic nestalo, tudíž vám přístup kam chcete vy zakáže a nechá vás jít jen tam, kam usoudí moudrý úředník. I kdyby to bylo zadarmo, tak na to já vám pánové z EU zvysoka ....

0/0
15.2.2008 10:40

Jiřík

Re: Re: Sopky středomoří

Kdepak, třeba v takové Kostarice a Nicaragui jsi také dost omezen.

0/0
15.2.2008 11:45

rosulek

Re: Re: Re: Sopky středomoří

No, v CR mozna tak Poas, coz je lunapark pro amiky, jinde si muzes spalit co chces a nikdo nerekne ani ...... ;-)

0/0
15.2.2008 11:54

dawson

Re: Re: Re: Sopky středomoří

To je naprostej bullshit tohle co pises. Mozna kdyz mas sopku u mesta, tak tam maji par zabradlicek nebo je tam park, ale tam stejne nikdo rozumnej nejde, protoze by se musel protloukat pres dav turistu. Navic nikdo te v nicem neomezuje, za vsim stoji prachy, zaplatis, tap si delej, co chces. Nekdy zakazuji vstup a ohaneji se tim, ze maji car papiru. Vetsinou je to fake a chcou na tom trhnout nejaky prachy. Treba Concepcion a Maderas an ostrove Ometepe jsou na vystup uplne super, hlavne Concepcion. Clovek musi vyrazit ale hodne brzo, nejlepe jeste za tmy, protoze hodne brzy se nad kraterem zacina tvorit kloboucek z mraku, takze jednak clovek nic nevidi (ani na cestu :)) a hlavne je prochcanej az na kost. Ale staci si cas od casu blizko krateru lehnout na zem a clovek je v mziku suchej....

0/0
15.2.2008 14:47

m

Re: Re: Sopky středomoří

Já nevím - byl jsem v roce 1998 na Etně (zrovna slušně soptila) a nikde nás nikdo neomezoval - stáli jsme kousek od soptícího vedlejšího kráteru, hřáli si ruce nad vytékajícím lávovým proudem, byli jsme i na hraně hlavního kráteru. Úžasný zážitek! Že by to teď začali nějak víc hlídat?

0/0
15.2.2008 13:34

Lumen Co-Morous

Re: Re: Re: Sopky středomoří

Jasně, plot a zábrana a no entry....

0/0
15.2.2008 14:32

m

Re: Re: Re: Re: Sopky středomoří

Hm, to je síla - koukám, že dneska bych se tam asi už nedostal...

0/0
15.2.2008 16:58

Lumen Co-Morous

vulkán je vyhaslý!!!!!

Ještě jednou jsem četl článek a nutno dodat údaje, které asi dovolenkáři od Eximu nezaznamenali: Izalco vyrostl na konci myslím 16 století z roviny vedle Sonsonate, vedle aktivní Santa Anny (bouchla v září 2006) a dávno vyhaslého Cerro Verde. Protože  celou dobu kouřila, a byla krásně vidět od moře, tak se jí říkalo Maják Pacifiku. Na Cerro Verde postavili hotel s vyhlídkou na doutnající Izalco, a v okamžiku, kdy byl hotov, tak Izalco vyhaslo a hotel ztratil smysl. Tož tak.

0/0
15.2.2008 10:16

Lumen Co-Morous

Izalco

No největší škoda je, že se Salvador stane turistickou destinací, čert aby turisty vzal. Jinak loni jsem byl na Izalco i na protější Santa Anně, ale není to nic proti Guatemalské sopce Monte Pacaya, tam máte šanci se dostat přímo k bočnímu kráteru s lávou. Izalco je od konce šedesátých let vyhaslým "majákem pacifiku" a na výstup žádné guie nepotřebujete.

0/0
15.2.2008 10:09

Jiřík

Re: Izalco

Jo Pacaya je fakt skvělá. Když jsem se vraceli tak asi 2km od ní začla soptit docela slušně, kameny lítaly na 300 metrů.

0/0
15.2.2008 11:44

Lumen Co-Morous

Re: Re: Izalco

Fotky z Pacaye a vubec z vyletu po svete mam na:

http://picasaweb.google.com/lysergine.strong/070121MexicoGuatemalaHondurasSalvador

0/0
15.2.2008 12:06

dawson

Re: Re: Re: Izalco

No to tech fotek tam moc nemas, jsem cekal vic, kua. Jsem mel hned prohlidli a zrovna jsem se nudil

0/0
15.2.2008 14:35

Arkady

Re: Izalco

haha Pacaya...no to je stejny pripad jak tohle, hromadna destinace pro turisty...kdyz me tam lakali kazdy druhej clovek v Antigue tak jsme si rekl ze tam nejdu ... a radsi si vylezl na Acatenango, treti nejvyssi hora (a sopka) Guatemaly, navic hned vedle je sesterska Fuego na kterou je nadherny vyhled ... a diky jeji erupci 16.12. taky spousta vizualnich efektu :)

no a pro opravdove fajnsmekry sopek doporucuji  nektery z vrcholu v Tongariro na NZ

0/0
15.2.2008 12:49

Lumen Co-Morous

Re: Re: Izalco

Ja se ted vratil z ekvadoru, chteli jsme Chimborazo, ale byla takova mlha a kazdy den huste snezilo, ze vystup byl prakticky nemozny.

Pacaya neni jen o turistech, zalezi jak a kam tam dolezes. To ze Antigua je plna batuzkaru a kazdy tam leze je druha vec. my chteli vylez Fuego a nemelo to smysl, protoze bylo cele v mlze. ja mam na mlhu smulu, obvyjkle ustoupi kdyz mam odletat.

0/0
15.2.2008 13:03

Lumen Co-Morous

Re: Re: Izalco

to ze na Pacayu lezou turiste, neznamena, ze to je nutne hromadny turisticky cil. To ze si tam nevylezl ty, neznamena, ze jsi lepsi clovek. Nejsi z Prahy?

0/0
15.2.2008 13:11

Arkady

Re: Re: Re: Izalco

co to je za tlachy ??

nejaka paranoia hledat ve slovech neco co tam neni ?

Pacaya sice JE hromadny turisticky cil, to ale neznamena ze bych tema lidma co tam lezou nejak opovrhoval nebo se na vyvysoval, jen pisu ze to nemusim, mam rad klid a radsi jdu jinam kde lidi nejsou

0/0
15.2.2008 13:35

Lumen Co-Morous

Re: Re: Re: Re: Izalco

to byla reakce na reakci uvozenou slovy haha. Kdyz jsem byl na Pacaye ja, tak tam nebyl nikdo jiny, zadny zastup turistu se tam nekonal. 

Ja jsem na turisty alergicky, uz jen protoze se nahrnou nekam, kde pak se pred nimi zacnou chranit a omezi vstup i tem co se tam umi chovat normalne. Abych videl pyramidy v ikalu, tak jsem musel vstavat v pet rano a byt tam jeste pred tim, nez tam prijel autobus polskych turistu, autobus tlustych amiku, autobus apod...

Zacinam byt na nektere narody na svete alergicky, zrovna Amici a Polaci a k tomu Rumuni v saku (rozumnej Francouzi).

Nezapomenu na amika, jak mu indian rikal o nemocnych detech a jak trpi hlady a on mu na to rikal: Siii, claro, exactamente.....

0/0
15.2.2008 14:30

albert

Re: Re: Re: Re: Re: Izalco

Jasně, takže prolézáš stejné destinace jako všichni ostatní, ale ti ostatní jsou debilní turisti, zatímco ty jsi king... a navíc český king, ne nějaký šmejd z USA, Polska nebo Francie.

0/0
15.2.2008 19:00

Lumen Co-Morous

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Izalco

Jenže zkus někdy potkat na dovolené zástupce těchto zemí....

0/0
15.2.2008 19:22

jaja

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Izalco

jses trosku mimo, ne?

0/0
15.2.2008 20:12

briza

Re: Re: Izalco

Je to pravda v tom, ze na Pacayu taky dostanes pruvodce, ktery je za skupinu zodpovedny. Ten nas hned zkraje naznacoval, ze kvuli vetru (ficelo to fakt ze obcas nslo udelat krok) asi nevylezem az na vrchol, ale nedali jsme mu sanci. Cesi tahli nekompromisne k vrcholu a on musel jit s nami. Nakonec, ale rikal, ze bylo fajn, ze jsme se nedali odradit.

0/0
15.2.2008 13:58

Lumen Co-Morous

Re: Re: Re: Izalco

Ja na Pacaye byl a zadneho pruvodce jsem nemel.

0/0
15.2.2008 14:31

briza

Re: Re: Re: Re: Izalco

Ja tam byl v roce 2004 a pripadalo mi, ze to bez toho nejde. Pokud si dobre vzpominam tak dole byl nejaky stanek kde se prodavaly vstupenky, byla tam i turisticka policie (dalsi policajt hlidkoval na trase) a jakmile clovek platil vstupenku rovnou vyfasoval pruvodce. Alespon takhle si to pamatuju.

0/0
15.2.2008 15:57

Ťuhýk

Lezu horu, lezu...

Ach jo.

0/0
15.2.2008 7:40

Ťuhýk

Re: Lezu horu, lezu...

Díky za opravu, už to je česky.

0/0
15.2.2008 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.