Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po dvou letech na Zélandu: Domů zatím nechci!

Nový Zéland je zcela jistě nejvzdálenějším místem z České republiky. Už dva roky tam pobývá čtenář Zdeněk, který se o své zkušenosti a dojmy podělil se čtenáři iDNES.cz v cestopisném seriálu Češi na Novém Zélandu v roce 2006. Domů se zatím nechystá. Co je na Zélandu tak úžasného?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

surikata

Život na Novém Zélandu

Je pravda že život na Novém Zélandu je jednoduchý, až by se dalo říci pohodlný. Nikdo se nikam nežene, motto NovoZélanďanů "Take it easy" řekne vše. Přesto po čase zjistíte že Nový Zéland ani zdaleka není tím vysněným rájem na zemi. Po tvrdém boji s imigračními zákony a konfrontaci s některými rodilými individui si uvědomíte že nebude vše tak jednoduché jak na první pohled vypadalo. Jižní ostrov je nádherný, nespoutané hory a krásná jezera, spousta tracků a příležitostí nechat civilizaci daleko za sebou. Určitě stojí za návštěvu. Zápisky z 18 měsíční cesty po Novém Zélandu - www.surikata.ic.cz

Jan Lejsek

0/0
28.5.2009 1:36

NoName1978

Jeeeeeee

Kdyz to tak ctu, hned bych letel. Byl sem 5 let za oceanem a porad me to nekam tahne.

0/0
12.12.2008 3:29

hana

Ziji ctvrtym........pokracovani

Pisete tu o jednoduchosti lidi na Zelandu(prispevky k clanku)a neni to prave to,ze se tu zije mnohem jednoduseji,tim nemyslim financne.Zivot je tu o zivote a ne o stresu,zavisti,chamtivosti,lidske zlobe,ktera je v Cechach vsudypritomna.A tak jsou teda lepsi chytraci?V Cechach vam nepomuze ani vlastni rodina,tady jsou vam ochotni pomoct,ti podle mnohych ubozaci.A pomuzou!At uz je to s cimkoliv.Mimochodem o Ceskem chytrakovi (zlodejovi)je tady slyset casto.Znam takove taky.Dokonce zamestnavaji Cechy a pekne je odrbou,nakonec jim to asi patri.Jinak clanek je napsany pekne,libi se mi.Jedte mimo republiku na nejakou dobu a protrete si poradne oci.Mozna zacnete videt.  S pozdravem Hanka

0/0
17.7.2008 1:33

littlebig

Re: Ziji ctvrtym........pokracovani

Ahoj Hani,

neni na tebe nejaky kontakt? Nelson byl na NZ muj domov..kdybys chtela, napis na littlebig@seznam.cz

0/0
24.7.2008 13:04

hana

Ziji ctvrtym rokem na Zelandu

konkretne Nelson,jizni ostrov.Jeste jsem se v Cechach podivat od te doby nebyla,smutno mi je po rodine,ale presne vim,ze zit bych tam uz nechtela.Muj nazor  na moji rodnou zemi je bohuzel zalostny.Pokud v tom silenem kolobehu  zijete,myslim tim vse co je  v Cechach mozne(i ty nemozne veci),tak vam nikdy nemuze dojit(stejne jako me),ze takhle zit neni normalni.

0/0
17.7.2008 1:32

Michal

Po třech letech to vidím podobně

To je náhoda, před pár týdny jsem na blogu psal o tom stejném, tedy proč se nám nechce stěhovat zpátky do Česka, v našem případě po třech letech na NZ:

http://kiwi.logix.cz/index.php/tri_roky !

Dokonce i argumenty mám podobné, ono  na nich nakonec snad něco bude ;-D

0/0
28.3.2008 13:30

Lenicka

Vybava na Nz

Ahoj, 30.6. odjizdime s partou pratel na Nz, zatim to vypada, ze do Christchurchu. Chtela bych se zeptat hlavne na vybavu adpo. Jestli je zapotrebi zimni bunda ...jedeme tam na rok, pak se uvidi. Hlavni ucel je uzivani si zivota:-)pracovat, pak malinko cestovat (ale nic ,,profesionalniho") diky

PS: kdyby nekomu nevadilo psat mi pres icq nejaky info tak tady je cislo...333-326-525   a nebo mail Lenicka.Mikova@seznam.cz

0/0
24.3.2008 21:39

spokojeny

Dky za hezke psani o NZ.

Neda mi , abych se nepripojil do diskuze.Hezky napsany clanek o zemi,kde bych se urcite rad podival.Mam podobne zkusenosti z dvacetileteho pobytu ve Svedsku,ale tak hezky to napsat neumim i kdyz to citim.Taky to ,ze navrat do CR je poradny skok a clovek to musi dlouho rozchzet,je pravda.Dodnes me budi ze spani hruzy prozitych na nasich silinicich a jednani nekterych lidi.:-/

0/0
4.3.2008 16:37

lok

Re: Dky za hezke psani o NZ.

R^

0/0
8.3.2008 14:08

nocomment

Zvláštní vlastnost

všichni kdo se poprvé v životě dostanou za hranice do civilizovaných zemí jsou překvapení jak se tam k sobě lidé hezky chovají. Stejní lidé se vrátí, všude o tom vypráví a vypráví a vypráví,.....jenže jen vypráví. Po návratu jsou z nich opět typičtí češi.

0/0
13.2.2008 21:49

Slunicko

Re: Zvláštní vlastnost

No já doufám, že nám to vydrží. Je ale fakt, že to asi záleží i na tom, jak rychle doma člověk dostane "přes tlamu". Na NZ k tobě lidé přistupují tak, že ti věří (snad až na imigrační úředníky, ale těm se člověk divit nemůže), zatímco v ČR je to stou důvěrou horší. Příklad z min. týdne (Jižní ostrov): u kempu je honesty box s tím, že jestli v něm přespíš, tak máš vložit do obálky 6 dolarů. Nejenom že to drtivá většina lidí udělá, ale ty obálky tam netknutý leží, než si je vyzvedne ranger. Jestli a jak dlouho by to fungovalo v ČR si fakt raději netroufám odhadovat.

0/0
15.2.2008 20:38

e-liska

Re: Re: Zvláštní vlastnost

Kdyby to bylo v CR, dali by jste do obalky 100 korun, anebo by jste rekli: " nic tam nedame stejne to nekdo ukradne?"  Vy kradete, ze se tolik divite ze jini nekradou ? Kdyz vasemu sousedovi vykradou auto, delate neco proto, aby se to podruhe neopakovalo, anebo  vypravite jak se na NZ nekrade a u nas se s tim neda nic delat......?.......:-/

0/0
17.2.2008 23:44

lopenik

Re: Re: Re: Zvláštní vlastnost

 co jste vlastne chtel tim vsim rici? 8-o

0/0
4.3.2008 19:52

Haf

Re: Re: Zvláštní vlastnost

Lidi nedelejte ze Zelandu raj slusnych lidi na zemi. V kazde zemi se najdou grazlove. Par prikladu:

1) u Okere Falls u Rotoruy na parkovisti nam vykradli auto, parchanti odnesli vse, 10 dnu po prijezdu

2) V listopadu 2006 tam byli nejaci holandani na libankach, v karavanu je prepadli 2 manici, drzeli manikovi pistoli u hlavy aby se dival jak mu dryhu znasilnuje manzelku. My tam dojeli v lednu 2007, a prespavali jsme v aute klidne i na odpocivadlech vedle cest, po precteni tohoto clanku v novinach jsme se na to vykaslali a jezdili jen do placenych kempu. Neverite? http://www.nzherald.co.nz/section/1/story.cfm?c_id=1&objectid=10411462

3) V lednu 2008 v Taupu zabili britskou turistku - http://www.police.govt.nz/news/release/3637.html

Proste si na zelandu davejte bacha jako kdekoliv jinde, nepodlehnete iluzi o raji na zemi.

0/0
8.3.2008 11:04

Mirek

Re: Re: Re: Zvláštní vlastnost

Takove veci tu nepis.  Nemuzes lidem nicit jejich sen a pospinovat misto, ktere povazuji raj na zemi. 

X

X

Jinak souhlas, vsude si clovek musi davat bacha, a vsude jsou dobri a zli lide.

0/0
12.3.2008 22:55

e-liska

Re: Zvláštní vlastnost

Nekteri lide jsou doma neschopni cokoliv vylepsit a zkraslit. Umeji jenom vypravet a rikat: " S tim se neda nic delat"...Kdyz prijedou k hotovemu (k necemu co jini budovali mnoho let) obdivuji, jsou schopni porovnat, ale ne uskutecnit.....:-/....

0/0
17.2.2008 23:31

####

Re: Zvláštní vlastnost

Todle je celkem jednoduchy. U nas clovek resi zakladni otazky se kteryma je nespokojen pres ktery se lidi jinde proste prenesou zcela samozrejme a nenucene s daleko mensim usilim a nesrovnatelne jinym vysledkem.

Proste a jednoduse moznosti jak otravit lidem den v CR existuje nespocet a hlavne se jim neda dost dobre vyhnout na rozdil od nekterych vice konkurencnich liberalnejsich prostredi.

0/0
3.3.2008 19:31

Sluníčko

Na Zélandu

jsme půl roku a shodou okolností taky v Christchurch. Líbí se nám tady moc, i když pochopitelně jsou věci, po kterých se nám stýská. Co ale oceňujeme nade všechno, je slušnost místních lidí, jejich ochota pomoct a snaha o pochopení. Možná máme štěstí, ale řekla bych, že většina lidí tu takových je. Kdybych nečetla české noviny, asi bych úplně zapomněla jak se lidi dokáží hádat, pořád něco posuzovat, hodnotit a snažit se někoho ponižovat. Na Zéland se nejezdí se mít lépe po materiální stránce, ani to není blikající omračující Las Vegas. Je to země pro lidi, kteří oceňují slušnost, pohodu a nepotřebují se producírovat v posledním modelu porsche. Není to ráj, ale je to moc příjemná země kde krást a lhát pořád ještě není běžná národní norma. To je můj ryse soukromý a nikomu nevnucovaný názor. :-)

0/0
13.2.2008 10:19

Ivana

Re: Na Zélandu

souhlasím s každým tvým slovem,vratila jsem se minulý měsíc z NZ,kde jsem byla pouze 6 neděl,ale stačilo to kpoznání,cestovala jsem po obouch ostrovech,trávila Vánose a některé dny v novozelandských rodinách,nejsem žádná mladice,táhne mi na padesát,využila jsem s manželem pracovního pobytu naší dcery na NZ,bylo mi tam krásně amoc si přeji ,aby i v naší zemi byl příjemný život,neříkám,že to nejde a neházím flintu do žita,věřím,že to jednou půjde a tak vypavuje všem ,jak na mne Zeland zapůsobil,o tamnějším životě,o nádherné přírodě,které si všichni váží a tak se k ní i chovají,o turistech z celého světa,obdivujících NZ a všem,kdo jen trochu může,doporučuji jeďte tam aspon na chvíli a pak si popovídáme...zdravím všechny poznáníchtivý cestovatele.I.

0/0
3.3.2008 15:02

edelstahl

Omyl turisty

Jestli si někdo myslí, že po pár týdnech poznal NZ, tak se přinejmenším mýlí. Aby člověk pronikl pod povrch prvního dojmu, tak to chce nejméně několik měsíců. To, že tu někdo pláče, neboť si musel rezervovat termín na Milford Tracku je daň za jeho hloupost. Mohl jít hned vedlejším údolím, levněji, nebo zadarmo a bez návalu turistů co MUSÍ vidět jedině tzv. "Great Walks".

0/0
13.2.2008 9:40

Karel

Re: Omyl turisty

Ale já jsem neřekl, že jsem si musel rezervovat termín, mě by to ani nenapadlo. Jen mi to prostě přijde nenormální, tak jako spousta jinejch věcí na Zélandu...

A taky jsem nikde nepsal, že jsem tam byl pár týdnů - myslím, že za těch pár měsíců jsem tu zemi a její lidi poznal daleko více než drtivá spousta Čechů, kteří nevytáhli paty z českejch pracovních lágrů...

0/0
13.2.2008 16:41

sunka

Re: Omyl turisty

Z tveho popisu usuzuji ze Milford jsi nikdy nesel. Tento track je jedinecny, takze jej s okolnimi nelze moc srovnavat a o zadnem navalu turistu nelze mluvit. Kazdy den muze vyrazit maximalne 40 lidi (dano poctem luzek v chatech) a z vybrananych penez se plati rangers a jejich doprava+zasobovani (mozne pouze helikopterou) takze tomu odpovida i celkem mastne vstupne, ktere ovsem stoji za tu krasu :-).

0/0
14.2.2008 20:36

Honza

Po dvou letech na Zélandu: Domů zatím nechci!

Velice zajimavy a pekny clanek. Zdenek pochopil ze nezalezi na tom kde zijes ale jak ches zit tam kde zrovna zijes. Doma, USA anebo New Zeeland lide si buduji sve stesti. Ja ho nasel v Cleveland, OH ziji tu uz skoro 10 let.

 

Dekuji.

 

Honza Motelka

0/0
12.2.2008 18:19

Mirek

Re: Po dvou letech na Zélandu: Domů zatím nechci!

Cleveland?;-D  Mesto, ktere je v uplne hospodarske krizi nekolik desetileti, z mista, z ktereho utika kazdy komu je mene nez 40 let. Ve vetsine mist, kde se dobre plati, zustalo par padesatniku a lidi pred duchodem.  Slavic Village, je dezolatnim stavu, tak jako vsechno v Clevelandu. Vybydlena chatrc se tam da poridit za par tisici. Nemluve

o pocasi, ktere je zcela jiste nejhorsi v Severni Americe.  Stale odhrnujes snih po vikendove bouri?  Kdy ti v Clevelandu naposledy svitilo slunicko?  Tesis se na odhrabovani snehu az do konce dubna a pocatkem kvetna?  Cleveland vedle Detroitu je v USA synonymem upadku a hospodarske bidy.  Zadne misto v USA nema tolik sedi jako Ohio a jeho industrialni centra.  To uz Brno je daleko lepsi nez Cleveland.

0/0
12.3.2008 22:51

xibeca

jak je to se vstupem??

o NZ jsem uz zaslechl lecos, ale porad mi neni jasne, jake je treba splnovat podminky pro vstup do zeme. Je opravdu nutne se prokazovat dostatecnymi financnimi prostredky (snad kolem 70 tis) na uctu nebo se na tom v praxi tak nebaziruje? diky

0/0
12.2.2008 18:02

ALIK

Re: jak je to se vstupem??

Nejlepsi je si zaridit Working Holiday Scheme. Plati jeden rok a muzes na NZ i pracovat. Musis se ale prokazat castkou 4200 NZD (kolo 60 tisic). Staci ale jen vypisy z uctu. A nebo jet na turisticke vizum ( 3 mesice) a staci se prokazat castkou okolo 40 tisic.

Je ale velka pravdepodobnost, ze te kontrolovat nebudou a nebudes muset nic prokazovat. Ja byl na NZ dvakrat a nikdo nic nechtel (letel jsem do Christchurch, ne do Aucklendu). Akorat jsem jim ukazal, ze mam cisty boty a sandaly, potvrdil, ze nevezu zadne jidlo a za tri minuty jsem byl z letiste venku. Pristup uredniku muze byt ale individualni a co jsem slysel, tak v Aucklendu to tak jednoduchy neni. Ale jestli te zkontrolujou a penize v hotovosti, ci na uctu mit nebudes, muzou te poslat zpatky domu.

0/0
12.2.2008 19:23

sunka

Re: Re: jak je to se vstupem??

Pises nesmysly, na NZ obcane CR vizum nepotrebuji (pobyt do 3 mesicu).  Kiwi jsou v pohode, jsme zeme z EU takze zadne prokazovani penez neni potreba. Ja mel v hotovosti cca 100 USD a platebni kartu, nikdo se me na finance neptal pouze jak se dlouho zdrzim a zda dovazim potraviny.

0/0
12.2.2008 20:13

ALIK

Re: Re: Re: jak je to se vstupem??

Blbe jsem to napsal. Vizum nepotrebujes. Dostanes turisticky na tri mesice. Me se taky na finance nikdo neptal, ale plno lidi rikalo, ze muselo dolozit nejaky vypisy. Ale uz to je tri roky.

0/0
12.2.2008 20:40

Kosmopolita

Re: Re: jak je to se vstupem??

Ahoj, working holiday scheme jsem zařizoval před dvěma a půl lety v Dunedinu, a výpis o stavu účtu po mě chtěli. Stačil jim výtisk z české verze el.bankovnictví :-). Myslím, že z toho žádnou vědu dělat nebudou.

0/0
14.2.2008 16:43

Slunicko

Re: Re: Re: jak je to se vstupem??

WHS funguje jen do 30 let a jsou na něj kvóty - dá se zařídit v  ČR nebo na počkání (Jižní ostrov, na Severu nevím) tady. Je to nejsnažsí cesta, ale možnosti výdělku jsou omezené. Většina lidí přijíždí na tourist visa (ty Češi dostávají automaticky při příletu na 3 měsíce a jde to o dalších 6 prodloužit). Pokud člověk chce sehnat práci, ovládá jazyk a není moc zmlsaný, dá se sehnat celkem rychle (do 3 týdnů). Je to samozřejmě individuální, záleží na lokalitě, praxi a sympatiích, ale obecně platí, že nezaměstnanost je nízká a pomoc vítaná.

0/0
15.2.2008 20:53

josef fiedor

také vzpomínám

nebyl jsem na NZ, ale žil a pracoval jsem 20 měsíců v Británii. Z rodinných důvodů jsem se před 1/2 rokem vrátil do Čech. Rozdýchávám to dodnes.

Pokud budu ještě někdy moci, chci se do Británie vratit, ale pouze s rodinou společně a v Čechách mne minimálně do důchodového věku nikdo neuvidí... Je mi 45 let.

0/0
12.2.2008 17:25

Karel

Opačný názor?

Já jsem na Zélandu taky strávil pár měsíců (cestováním, ne prací) a asi budu patřit k výjimkám, které neuchvátil.

Očekával jsem něco jedinečného. Příroda je hezká, ale není to nic, co by jinde na světě nebylo k vidění.

Nejvíc mi vadil všudypřítomný marketing. Kiwis mají komplex z toho, že jsou tak daleko a tak vše musí být nej (Nejstrmější ulice na světě), případně ojedinělý (Hlavní město pěstování mrkve). Pak to dopadá tak, že když chce člověk jít na trek, tak si ho musí jednak zaplatit (to bych ještě dokázal pochopit) a jednak objednat místo několik měsíců dopředu. Možná to bylo jen tím, že jsem přijel zmlsaný z Jižní Ameriky, ale moc mě Zéland neoslovil.

Co se týče lidí: sice jsou všichni ochotní a hodní, ale strašně nudní. Co taky chcete od národa, kde jen 35% obyvatelstva má po základní škole další vzdělání a nejlepší program na víkend je čumět šest hodin v kuse na kriket...

Takže shrnutí: rád jsem to viděl, ale jednou stačilo. Asi bych si Zéland víc užil jako 60letý důchodce...

0/0
12.2.2008 16:44

Evule

Re: Opačný názor?

Mam podobny nazor. Po pobytu v Australii me Zeland prisel jako jeji mladsi bratr, ktery se ji snazi vyrovnat. Treba predhanenim se, kdo ma vyssi vez na na jizni polokouli. V turistickych informacich vam moc neporadi, ale zato vam daji spoustu letacku.  Priroda je ale nadherna. Asi je to tim, ze jsem na Zelandu nezila, jen cestovala 6 tydnu, takze jsem zemi nepoznala zevnitr.

0/0
13.2.2008 7:47

Jana B.

Re: Opačný názor?

Článek není špatný, ale rozhodně nemůžu souhlasit s tím, že jsou tam náklady na život srovnatelné s Čechami. To nemůže autor myslet vážně. Žila jsem tam celkem rok a sedm měsíců, vrátili jsme se loni o prázdninách, takže mám možnost srovnání a není to pravda. Souhlasím, že jsou Kiwiáci nudní a ještě bych přidala hloupí. Jednání s úřady je možná snažší, ale na druhé straně se nemůžete spolehnout, že dostanete kompetentní informaci. A jednání s imigračním, pokud chcete něco víc než jen stardatní věc, je taky pěkný nervák. I o dalších věcech bych trochu polemizovala, zkrátka není všechno zlato, co se bliští. Jinak na Zéland vzpomínám ráda. Byla to zkušenost.

0/0
13.2.2008 9:18

Jirka

Re: Re: Opačný názor?

Naprosto souhlasim s obemi reakcemi. Pri cestovani jsme narazili na neskutecne mnozstvi marketingu a casto jsme z toho byli opravdu znechuceni (napr pujceni macek pod Taranaki za 45$ na den - v  Cristchurch je to 5$ - holt tu nemaji monopol... a takovych pripadu jsou mraky).

Jinak na Zelandu jeste zijem a cena bydleni tu teda opravdu neni stejna jak u nas. Prijem mame i tak o neco malo vyssi, ale jestli chcete vydelat penize, jedte do Australie nebo do Anglie.

0/0
13.2.2008 10:19

myskamiki

Re: Re: Re: Opačný názor?

Po case jsem uz na ruzne cedule s nabidkou neceho "jedinecneho" ani nereagoval. Na druhou stranu bysme se mohli priucit v oblasti marketingu o tom, jak prodat prd ;-D;-D

0/0
13.2.2008 10:29

myskamiki

Re: Opačný názor?

Taky se pripojim. Jizak je sice se svymi Alpami krasny, ale zas tak moc  vyjimecny neni. Severni ostrov je dost velke zklamani. Hospodarska krajina. Ale pocitove si nemuzu stezovat, citil jsem se tam dobre a navrat po roce jsem dost dlouho rozdychaval. Co me uchvatilo byla Samoa a Tonga, takova satisfakce za NZ, to se hned tak nevidi ;-D;-D

p.s. system kaceni lesu na NZ by nasi ekologisti asi neprezili ve zdravi.

p.s.s. NZ je udajne nejvetsi ekologicka katastrofa zpusobena clovekem (pred Maori zadni savci, same lesy, pak Anglani vytezili cely NZ a navrch privezli posuma, aby se kiwi mel dobre)

0/0
13.2.2008 10:24

Karel

Re: Re: Opačný názor?

Člověče, kdybych já měl někoho na Zéland poslat, tak ho pošlu spíš na sever (každýho ale radši posílám do Argentiny :-) Tongariro a Cape Reinga byla asi místa, která se mi na Zélandu líbila více.

S tou ekologií to byl pro mě asi největší šok: všichni savci vyhubený, kiwi taky už jen na několika místech, lesy prakticky jen komerční na dřevo, jeleni na maso a tak jediný co zbejvá je oposum. To jsem si vybavil jednoho průměrného Kiwáka, kterej mi na otázku, co chce v životě dělat, řekl zcela vážně, že chce být lovec a jeho cílem je "kill possums".

O přístupu Kiwi k maorům by se taky dalo popsat celkem hodně (i když se možná v poslední době snaží trochu víc).

Takže prostě pro mne je Zéland země s hezkou přírodou, hloupýma lidma, žádnou historií ani kulturou a především obrovským komplexem...

0/0
13.2.2008 16:39

Slunicko

Re: Re: Re: Opačný názor?

Ahoj Karle, myslím, že je hodně snadné takhle šmahem něco odsoudit. Respektuji, že ti Zéland k srdci nepřirostl, ale asi neexistuje země, kde by bylo úplně všechno. Trošku jsem se zamyslela, jak by asi takový Kiwí cestovatel v dnešní době zhodnotil svůj pobyt v ČR, co myslíš? Asi nakonec líp než ty Zéland, protože oni se většinou snaží hnedat to pozitivní. Zkus to občas taky a uvidíš, kolik ti přibude "na seznamu" zajímavých míst.

0/0
13.2.2008 19:34

Karel

Re: Re: Re: Re: Opačný názor?

Já nechci nic odsuzovat, Zéland určitě je hezká země a má svoje kouzlo. Ale jen mi vadí, že se prostě všude o Zélandu píše jen část pravdy a dělá se z něj ráj na zemi, který nemá sobě nic rovného.

Možná právě proto jsem byl ze Zélandu spíš zklamaný - čekal jsem prostě něco, co nikde jinde není.

Nechci jen kritizovat, jsem rád, že jsem měl možnost na Zélandu několik měsíců cestovat. Ale nezažil jsem tam prostě ten intenzivní pocit, že bych se tam ještě někdy chtěl vrátit...

0/0
14.2.2008 10:29

Slunicko

Re: Re: Re: Re: Re: Opačný názor?

Teď s tebou naprosto souhlasím. NZ má jako hlavní zdroj svých příjmů turismus a je úplně jiné sem přijet na dovolenou anebo tady žít. To druhé je složitější, ale to ostatně platí asi o jakékoliv zemi. České přísloví říká, že "všude chleba o dvou kůrkách." Pracuji s imigranty, tak bych mohla o nenaplněných očekáváních vyprávět! Žít v jiné zemi (i když jen na čas) je vždycky odvážné rozhodnutí, není to v žádném případě prodloužená dovolená. myslím si ale, že je asi pro většinu Čechů snažší začít život na Zélandu než pro Kiwíky v ČR. Pokud tedy nemají za sebou zázemí velké firmy, která se jim o vše postará.

0/0
14.2.2008 20:02

sunka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opačný názor?

Ahoj Slunicko, s poslednimi tvymi slovy urcite souhlasim ale je to dano tim ze prumerny Cech ma relativne dobre vzdelani a nejak se prosadi. Prumerny kiwi je jednodussi a lide bez vzdelani to maji tezsi vsude na svete. Mozna i proto vzdelani kiwi utikaji do Australie, domov jim nema moc co nabidnout.

0/0
14.2.2008 20:50

Slunicko

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opačný názor?

Do Austrálie odjíždějí nejvíc lidi s nižšími příjmy, kteří si chtějí vydělat - pracuji s migranty, tak o tom trošku něco vím. Mimochodem tam žije asi 20-25% Maorů. Z těch vzdělaných jsou to doktoři,případně lidi, kteří chtějí udělat kariéru jako zaměstnanci. Na NZ je 96% firem malinkých (do 20ti zaměstnanců), takže pokud někdo touží po postupu ve firemní hierarchii, tak toho se mu tady moc nedostane. :-) 

0/0
15.2.2008 20:46

B.J.

Re: Re: Re: Opačný názor?

A co bys rekl na tohle inteligentni Karle? Ceska republika je zemi, kde je hezka priroda, velmi chytri az vychytrali lide, kteri vetsinu sve inteligence soustredi na to jak co vytunelovat, osidit, nejlepe vykrast a rozprodat svou vlastni zemi? Nezni to moc dobre co? Ani me se to nelibi a rika se to spatne, ikdyz je to nadsazene. Je pravda ze kiwaci jsou trochu jini. Ale myslim, ze nez zacnes skatulkovat lidi a narod, mel by ses trochu zamyslet. Mozna prijdes na to, ze i od "hloupeho" naroda, ktery se naopak proti nam snazi aby zil ve sve vlastni zemi lepe, se mame i my "inteligentni" hodne co ucit. Bohuzel se to tyka tech nejzakladnejsich veci..

0/0
14.2.2008 1:12

Karel

Re: Re: Re: Re: Opačný názor?

Řekl bych Ti na to, že máš pravdu. Bohužel. Já si tady rozhodně nehraju na to, že mám patent na rozum. Všude se jen píše, že Kiwáci jsou slušní a ochotní a já jsem k tomu jen přidal svůj názor. Že to pravda je, ale že jsou taky nudní a neschopní vyřešit jakoukoli nestandardní věc. V životě bych nechtěl nikoho urážet a škatulkovat (pokud to tak vyznělo, tak se omlouvám). Samozřejmě jakékoli generalizování je vždycky špatně, ale základní povahové rysy každýho národa po několika měsících pobytu v tý zemi poznáš....a nikdy nejsou jen kladné...

Pokud jsem někoho urazil, tak se omlouvám, to jsem fakt neměl v úmyslu...

0/0
14.2.2008 10:24

Slunicko

Re: Re: Re: Re: Re: Opačný názor?

Je to asi o zkušenosti - já mám třeba pocit, že Kiwíci jsou národem "Přemků Podlahů" a že není kiwího domku bez dílny, kam se pán domu s gustem zašívá a kutí neuvěřitelnosti, které pak rád předvádí celé ulici, případně městečku. Tahle kreativita je někdy neskutečná! :-) Vřele doporučuji se podívat na film World Fastest Indian, to je podle skutečného příběhu a ten demonstruje (jižní) kiwí povahu dle mého dost přesně.

0/0
15.2.2008 21:03

Ťuhýk

Re: Re: Re: Opačný názor?

Jen maličkost - savci nebyli vyhubeni. Před příchodem člověka na NZ žádní savci nežili!

0/0
15.2.2008 11:22

Slunicko

Re: Re: Re: Re: Opačný názor?

Souhlas! Kromě velryb a delfínů :-)

0/0
15.2.2008 20:48

snowxx

dekuju...

ten clanek je neuveritelnej...;-D

0/0
12.2.2008 15:26

R2

diky za info :)

zeland je misto kam bych se chtel urcite jet podivat a poznat ho, z toho co pises a co jsem zjistil od kamose co tam byl rok mi vypliva, ze to urcite stoji za to. i kdyz pohodu a vlidnost, absenci podrazactvi a neustaleho snazeni se obejit nejake pravidla najdes i jinde. ziji momentalne v norsku a je to obdobne, ale zalezi take v ktere casti norska jsi. vseobecne ale lidi ok, priroda nadhera (horsi uz je to s zivotnimi naklady). kazdopadne diky za clanek a hodne stesti :)

0/0
12.2.2008 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.