Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Létající luxusní hotel - ekologické cestování budoucna

To, co vidíte na snímcích, je létající luxusní hotel Manned Cloud (v překladu Mrak s lidskou posádkou). Tak by mělo vypadat cestování v nedaleké budoucnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ja

o vzducholodich se uz namluvilo

Napr. ze s nima budou prevazet tezke nebo objemne soucastky

0/0
12.2.2008 11:47

ja

Re: o vzducholodich se uz namluvilo

pamatuju jeste Techniku molodoži ?

0/0
12.2.2008 11:47

hovnoval-

@@

loni jsem s tim letel - okruzni cesta mnichov-rim-pariz-madrid-londyn-mnichov. bylo to super, v cene bylo i ubytovani a obcerstveni, vcetne alkoholu.R^

0/0
12.2.2008 2:20

username

úžasný marketing

nejlepší je ta poslední fotka, kde ukazují jak to jako letí nad těmi stromy, že se skoro dotknete opic a evokuje to poznání exotické přírody, přitom to ale poletí v 5,5 kilometrech - z této vzdálenosti nerozpoznáte strom od auta, a vůbec budete mít štěstí když nebude nízká oblačnost

0/0
11.2.2008 21:20

Beny

Re: úžasný marketing

:-)))

to uz de velryba ke dnu ;-D

0/0
11.2.2008 22:53

belgian chocolate

už ten hroznej překlad nahradili

ještě hroznějším - s jakou jinou asi posádkou než lidskou? že by cvičení šimpanzi?

0/0
11.2.2008 15:47

Marek Pech

Nádhera...

... je škoda, že v tomto směru relativně nedávno krachnul ten německý projekt obrovských nákladních vzducholodí.

0/0
11.2.2008 14:58

Qwert

Re: Nádhera...

Jo jo, to je skoda ... to vypadalo fakt zajimave ...

0/0
11.2.2008 17:17

Marek Pech

Re: Re: Nádhera...

... taky fanda?

0/0
12.2.2008 1:14

belgian chocolate

tady by bylo tak krásně

nebýt těch zatracených vzducholodí

0/0
11.2.2008 13:38

Mablung

ekologické

Prý že to je ekologické. Válel jsem se po zemi když jsem si tu větu přečetl ;-D

0/0
11.2.2008 12:24

Miki

Re: ekologické

Z hlediska emisí a množství spáleného kyslíku nepochybně ano, v porovnání s proudovými dopravními letouny.

0/0
11.2.2008 14:06

Mablung

Re: Re: ekologické

Tím si až tak jistý nejsem. Přepočtete-li emise na jednoho cestujícího a kilometr, rázem Vám vyskočí trochu jiná čísla. Samozřejmě, vzducholoď zní hezky. Ve vzduchu jí drží helium, nulová spotřeba energie. Ehm. Jenže jí musí pohánět motory aby se hýbala a to letadlo má aerodynamiku někde jinde. Energie se spotřebovává na klimatizaci (v té výšce teplo zrovna nebude, ...). Letadlo přepraví za x hodin y cestujících, což stojí z tun paliva. Vzducholodi trvá o dost déle než ty cestující přepraví (a všechny ty hodiny spotřebovává palivo) a přepraví mnohem méně cestujících.

0/0
12.2.2008 8:24

Miki

Re: Re: Re: ekologické

Tak to já si jistý jsem. Nebudu tady unavovat nějakými

výpočty atd., ale zkrátka i když vzducholoď letí pomalu a vezme míň lidí atd.,

pořád jednotkově vychází velmi úsporně.

0/0
12.2.2008 8:54

r.martensky

Re: Re: Re: Re: ekologické

víte docela rád bych byl unavován vašimi výpočty, protože bych chtěl vidět, kolik CELKOVÝCH vedlejších produktů spočítáte (včetně nákladů na výrobu hélia ..) při zaoceánském letu na jednoho pasažéra ... sem s tím!

0/0
12.2.2008 10:54

Marf

Re: Re: Re: ekologické

V dobách Zeppelina a jeho dopravní společnosti 1914 - 18 vycházela doprava vzducholodí energeticky levněji než vlakem. Lístek vyšel o chlup dráž (početnější pozemní perzonál), ale zeppeliny lítaly až 110 Km/hod vzdušnou čarou (za bezvětří), tomu vlak nekonkuruje ani dneska (v ČR :-)) Luxus efektivitu posouvá někam jinam, ale to všude od aut až po letadla.

0/0
13.2.2008 16:02

spoock

...

Zajímavé, opravdu se pomalu začínají naplňovat Verneovy vize.

Sice to bude stát majlant, ale budiž.

V 5,5km nad zemí to rakety ze země budou mít těžké sestřelit, navíc ani na letdala či helikoptéy se nestřílí, tak proč na vzducholoď? :-P

0/0
11.2.2008 11:25

belgian chocolate

a vystřelíš-li, netrefíš se

a trefíš-li se, tak jen do pláče, Ludvíku

0/0
11.2.2008 13:39

xy

Re: ...

letadlo leti prilis velkou rychlosti, proto se netrefuji do letadel. Tohle ale bude plout pomalu. A 5.5. km pro rakety dlouheho i stredniho doletu neni zadna vyska.

0/0
11.2.2008 13:58

Mimi

Re: Re: ...

Dobrá paranoia... ale i kdyby, dnes jsou k dispozici relativně levné obranné prostředky na bázi laseru, vyrábí je např. BAe a teď se zkouší na letadlech American Airlines.

0/0
11.2.2008 14:08

ice86

ten vypada jak Landa

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-DR^

0/0
11.2.2008 10:37

xy

to se bude hezky strefovat

;-D

0/0
11.2.2008 10:05

belgian chocolate

Manned Cloud

znamená Mrak s posádkou. design je nešťastný, nebo snad Hindenburg už nikomu nic neříká?

0/0
11.2.2008 9:24

xy

Re: Manned Cloud

pozar se da v dnesni dobe jiz resit, horsi je to s rizenou strelou

0/0
11.2.2008 10:07

Miki

Re: Manned Cloud

Hindenburg byl plněný vodíkem, dnes se používá hélium, takže požár nehrozí.

0/0
11.2.2008 10:28

Imperial_Technocrat

Re: Re: Manned Cloud

Ani vodik neni tak nebezpecny. Kdyby Nemci nepouzili jako nater nitrickou barvu, kterou zazehlo uzemneni vzducholode v okamziku kontaktu s kotvicim stozarem. Nicmene Helium je jistota.

0/0
11.2.2008 10:37

Hlinik...

Re: Re: Re: Manned Cloud

Vodík není nebezpečný... ;-D;-D;-D Hoří a pokud jen malinko uniká, tvoří dokonce výbušnou směs Technokrate...

0/0
12.2.2008 9:19

Honza

Hezké,

ale asi také drahé a rok 2020 je dooost daleko.

0/0
11.2.2008 8:08

Jana Malá

Re: Hezké,

i 2008 bylo daleko ;)

0/0
11.2.2008 14:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.