Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší obloukový most světa bude v Dubaji. Podívejte se

Dubaj chce získat další prvenství na poli světové architektury. Poté, co se bude již brzy pyšnit nejvyšším mrakodrapem na této planetě Burdž Dubaj, jehož stavba probíhá, se emirát v Perském zálivu chystá postavit největší obloukový most na světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lempl007

Je to pěkný...,

... ale jen to dokazuje ,že kluci nikdy nevyrostou a musí pořád ukazovat ,že ho maj většího.;-D

0/0
8.2.2008 1:49

Brainwashington

Žďákovský most má už skoro 50 let a taky byl dlouho

největším jednoobloukovým mostem světa. Jeho délka je 540 m, hlavní oblouk o rozpětí 330 m podpírá konstrukci, po níž vede ve výšce 50 m nad hladinou jezera a 100 m nad bývalým dnem řeky silnice z Tábora (Brna) do Plzně. A, jak z něho krásně padají rozeraní podnikatelé - to tedy v Dubai určitě nemaj ...;-D

0/0
7.2.2008 18:33

..jdi se vysra.......

Re: Žďákovský most má už skoro 50 let a taky byl dlouho

..se  Zdakovsky ho mostu.

0/0
8.2.2008 17:29

.

Nejspíš je ten most přijde na stejný peníze jako v naší zkorumpovaný zemi most přes vltavu.

0/0
7.2.2008 15:21

slina

a poté co dojde

ropa, nebo bude vymyšlen alternativní pohon, se tato země včetně obloukového mostu a největšího mrakodrapu opět ponoří do moře písku a sušených lejn, jako ještě nedávno byla....

0/0
7.2.2008 12:30

Dana

Re: a poté co dojde

Ale kdepak, v Dubaji již několik let nejsou příjmy z ropy těmi nejdůležitějšími (na 1. místě je turismus, dále jsou to třeba investice v zahraničních podnicích).

0/0
7.2.2008 12:55

Kvasha

Re: Re: a poté co dojde

Ale kdepak, ropný průmysl je v UAE stále č. 1. Tvoří cca 45% HDP. Vliv turismu je samozřejmě vysoký, ale možná není ani jak se říká na bedně?! Významnou složkou ekonomických příjmů země tvoří také klasický průmysl. Oprava lodí, stavebnictví, výroba hliníku, výroba umělých hnojiv. A překvapivě také zemědělství. Chov drůbeže, mlékarenství, pěstování vodních melounů, rybolov apod. Nechci dělat chytrého, ;-O to jenom na doplnění a upřesnění. Bohužel z českého pohledu na UAE převládá ropa a turismus.

0/0
7.2.2008 14:15

Dana

Re: Re: Re: a poté co dojde

V UAE zatím ano, ale v samotném emirátu Dubaj ne, tam je turismus skutečně již na prvním místě. Každopádně v UAE se na svět "po ropě" dobře připravují.

0/0
7.2.2008 14:40

Slina

Re: Re: Re: a poté co dojde

jak ten turismus, tak i chov drůbeže je podporován příjmy z ropy. Je to neúrodná písčitá země, kde současný stav je udržován za cenu enormně vysokých nákladů, které jsou samozřejmě placeny z příjmů z ropy. POkud tyto příjmy dojdou stane se to těžce neefektivním.

0/0
7.2.2008 15:23

Tom

Re: Re: Re: Re: a poté co dojde

Omyl, Dubaj - jako jeden z nekolika Emiratu, cerpa z ropy uz jen asi 10% statnich prijmu. A jeho vladci davno vi, ze ropa dojde, tak se na to pripravili.

Rada slavnych projektu je ziskovych. Spousta rozestavenych mrakodrapu je po bytech a kancelarich se ziskem rozprodana jeste pred dokoncenim. Aerolinky Emirates - brzy nejvetsi na svete co nakoupily vice nez 50 nejvetstich A380 jsou systematicky ziskove a davno bez dotaci a spojuji Evropu s Asii a Australii.

Dubaj se zkratka uz 20 let svedomite, pod dohledem osviceneho diktatora, pripravoval na dobu po rope a dnes uz na rope neni zavisly. Velkou inspiraci nasli u Singapuru, ktery take prosperuje a ropu k tomu nepotreboval.

0/0
7.2.2008 15:52

...

Re: Re: Re: Re: Re: a poté co dojde

a inspiraciu v urbanizacii mesta v australskom gold coaste..

0/0
7.2.2008 16:09

ghut

Re: Re: Re: Re: Re: a poté co dojde

delam v jedne velike firme co ma v nazvu ceske .... a majitele jsou z dubaje :), to byste koukali co jim u nas vsechno patri

0/0
7.2.2008 19:42

abcd1234

Re: Re: Re: Re: Re: a poté co dojde

no jo, kluci arabsti vi ktera bije a vi to lip jak my tady:-/ nemit ropu, tak o nich ani nevime, ale jsou tam kde jsou...

osobne mit na to, tak se tam zajedu podivat...teda pokud me nejaky zfanatizovany jedinec z nich nesejme nekde na ulici:-) ale prave na druhou stranu...usama nam je zneprateli, pak tam nepojede nikdo, budou mit po srande a skonci tam kde zacli...;-D

0/0
8.2.2008 0:53

Tom

Re: Re: Re: Re: Re: Re: a poté co dojde

Arabsky svet - tedy presneji muslimsky, protoze treba Iranci nejsou Arabi ale Persani, je velmi ruznorody, od umirnenych po fanatiky.

A mezi sebou se mnohdy nenavidi vice, nez tusime nebo si dokazeme predstavit. Treba takovy Saddam se radsi nechal znicit od Americanu, nez aby priznal slabost pred Iranci ze nema zbrane hromadneho niceni, nebo ze je na pokyn od USA znicil.

0/0
8.2.2008 19:18

ABCD

Re: a poté co dojde

Alternativni pohon je uz vymysleny, ale nikdo nechce problemy s arabskym svetem. Takhle maji dost penez a je od nich relativne pojkoj...

0/0
8.2.2008 9:46

g

stin?

nejak divne je jim odrazi ve vode...

0/0
7.2.2008 12:22

palky

nic moc :D

No a co novy trojsky most bude mit 250 m, takze staci kdyz pojedu tam a zpatky ;-D a navic ten dubajsky je 9x drazsi... k cemu by nam to bylo  :-P

0/0
7.2.2008 12:05

jirmisan

Re: nic moc :D

jseš si jist, že ten dubajskej most bude dražší než u nás? pamatuj jsme v čechách a tady se staví za "jiné" peníze;-D

0/0
7.2.2008 14:01

crew

Re: Re: nic moc :D

Za penize Jardy? ;-D

0/0
8.2.2008 17:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.