Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neprodáš skipas bližnímu svému? Pohled zkušeného lyžaře

Po přečtení článku "Boj lyžařů s vlekaři: skipasy se kupují mimo pokladny" na iDnes.cz z 24. 1. 2008 mi pořád něco vrtalo hlavou. Jsem už mnoho let vášnivým lyžařem a vyzkoušel jsem různá střediska v Česku i v Evropě. S prodejem nevyužitých permanentek jsem se sám často setkal. Co si o tom myslím?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

diadi

Zítra na Černé hoře zadarmiko . . .

Prodávat x neprodávat? Zítra na sportu zadarmo, zi a je tady hurá . . . ;-D

0/0
21.11.2008 17:04

owneřař

ololololololo

rofl u n44bz i own3d ur m0m lololol lern 2 pl3h lolololol hahahahaahhah u8-o8-o8-o

0/0
17.6.2008 13:40

Pája

Je to jednoduché

Celodenka na Kramolíně stojí 470,-, dopolední do 13.00 stojí 370,- a odpolední od 13.00 stojí taky 370,- Když už tam jedu lyžovat (kopce nic moc), tak nevím, co bych tam celý den dělal. Koupím celodenku, lyžuju do jedné a pak jí za 200 až 250 prodám. Spokojený jsme všichni, já trošku riskuju, že mě u toho někdo vyhmátne ea začne se ohánět nějakým přepravním řádem nebo že jí neprodám, ale to se zatím ještě nestalo.

0/0
27.2.2008 13:43

Standa

a přitom stačí tak málo

malá nepřesnost:

"A ta příjemná záležitost - permanentky na 1-5 hodin platí od okamžiku zakoupení, takže je můžete vždy naplno využít." - v Německu neplatí permanentky od doby zakoupení, ale od prvního projetí turniketem, což je rozdíl.(než si dám lyže a vystojím první frontu, která většinou v německu není) 

kdyby byly permanentky v čr na minuty, hodiny a né na stanovené termíny od do, tak není problém.

dojedu, zalyžuju 2 hodiny, nešpekuluju, odjedu.

0/0
26.2.2008 16:59

rychloslimejs

Re: a přitom stačí tak málo

presne tak. Ale hlavne, kdyz si rano koupite permici, jste uz ve fronte, nez vas pusti na lanovku a pak treba jen 10 min. cekate, nez se dostanete na radu... a tuhle frontu uz v Cesku platite!!! a co zachody??? v Cesku bezne date 10 Kc za navstevu hajzliku. v Nemecku ani Alpach jsem tohle proste nezazil... a samozrejme, ze v Cesku se snazi lyzari delat cokoli, jen aby usetrili za velmi drahe lyzovani neodpovidajici kvalitou cene... a jak uvadi autor, tohle je jeden ze zpusobu, protoze soucet dopoledne odpoledne je ve vetsine stredisek tak premrsteny oproti celodennimu lyzovani, ze proste lyzari delaji vse pro to, aby tuhle jemne receno disproporci obesli (Klinovec celodenni 530, dopoledne 380, odpoledne 390, proc)... a jeste jedna vec, tahle disproporce je uz rano nuti rozhodnout se, jestli koupi to nebo to... a co kdyz maji s sebou dite a nevi, jak vydrzi, co kdyz je predpoved, ktera slibuje moznost deste, ale neni to jiste, co kdyz atd.

0/0
26.2.2008 17:51

vafle

skipas

nedele Hochfit,koupili jsme permice v poledne pro dite a dospeleho.Oni koncili, my zacinali.cena primerena.vsichni spokojeni.nevidim v tom nic spatneho.V

0/0
25.2.2008 0:26

Slávek

Čemu se divíme , ti hamouni

by nejraději chtěli , že každý co si koupí lyžezaplatil obdobu příspěvku

co se platí OSE při koupi CD pro vypalování fotek. A když je tedy nepřenosná, tak se divím , že ti bambulové nechtějí notářsky ověřenou plnou moc , když jdu koupit současně 3 permanentky pro celou partu.

0/0
24.2.2008 9:08

Miroslav Rejfíř

České vleky

Naprosto souhlasím s panem Tetourem. Já říkám, že nejsem tak bohatý (a blbý) abych jezdil lyžovat na české sjezdovky. Proto jezdím už jen do Rakouska a Francie. Čeští vlekaři jsou nehorázní zlodějové, což platí i pro přidružené služby na našich horách.

0/0
19.2.2008 17:15

MORE

Prodej vždycky blížnímu lyžaři

Co bychom to měly za svobodu, copak má někdo něco proti secondhandům?

0/0
15.2.2008 13:57

Zdeněk

Nepřenosný není neprodejný

Prosím nepleťte si pojmy. Pokud by chtěl prodejce permanentky, aby jsem ji nemohl prodat napsal by do podmínek, že je neprodejná. On však píše, že je nepřenosná. To je ale něco jiného. To znamená, že na jednu permanentku může jezdit jen jeden lyžar. Pokud ji tedy prodám nedopouštím se žádného porušení podmínek.

0/0
8.2.2008 10:16

Homer1

Řekl bych že merit věci je v nenažranosti vlekařů...

0/0
7.2.2008 20:57

eReS

Nevhodny prispevek?

Jedna vec je uroven chovani vlekaru, druha nabidka sluzeb a cena. Pokud jsou vstupy srovnatelne se zahranicim a vystupy limitovany nesmysly typu ochrana zivotniho prostredi, pak nelze generovat takovy zisk, ktery by umoznil dalsi rozvoj na srovnatelne urovni s Alpami. Nicmene pokud si koupim letenku, souhlasim s urcitym radem a tyk ji behem mezipristani neprodam jinemu cloveku...

0/0
7.2.2008 11:57

anbuldek

Re: Nevhodny prispevek?

Kdyz  si koupim permanentku do fitnesu, mohu ji prodat komu chci aby ji dochodil.

0/0
12.2.2008 15:50

Rydlo

Re: Nevhodny prispevek?

V Čechách chtějí generovat stejné zisky jako v Alpách? To je sranda......;-€

0/0
18.2.2008 14:32

rychloslimejs

Re: Nevhodny prispevek?

ha ha ha, vy jste me fakt pobavil... to, jestli udelam sluzby kolem v odpovidajici kvalite (vymenim starou lanovku za novou, udelam poradne zazemi s restauracemi, NENECHAM si zaplatit parkovani) zavisi na cem, na ochrancich prirody? vy jste fakt vtipnej...

0/0
26.2.2008 17:57

_lu

...

a ještě bych podotknul jeden příklad: byl jsem před Silvestrem ve špindlu, kde byla zavřená jedna lanovka (ze 3) - permice byla ovšem za plnou cenu a né za 2/3 ceny...

0/0
6.2.2008 14:10

pisatel69

dobré srovnání

Srovnání je dobré. Chybí snad jen srovnání délky sjezdovek, kvality lanovek a vleků a kvality (v případě Zadova nekvality) sjezdovek. Současné lyžování mezi trsy trávy je naprosto tragické a "dobré" lyžařské podmínky vypadjí úplně jinak.

0/0
6.2.2008 12:47

Michal

nic moc

To je fajn, za předpokladu že je opravdu zakázané permanentku prodávat, je dle toho článku dobré porušovat ujednání mezi prodávajícím a kupujícím na základě faktu, že se mi nelíbí cena a poskytované služby. Jen tak dál... Příště tu bude autor objahovat daňové podvodníky s tím, že vlastně je stát kvůli vysokým odvodům donutil daně nepřiznávat?

0/0
6.2.2008 11:24

Michálek

Re: nic moc

Hmm a kdyby po vás financ chtěl daně, které zákon nezná, tak byste je taky zaplatil? Je to o tom, že vlekaři cosi zakazují a na ten zákaz nemají právo. A ještě mají tu drzost se ohánět tím samým zákonem, který jim ten zákaz nedovoluje.

0/0
6.2.2008 12:36

MORE

Re: nic moc

si blbá, necháš si nasrat na hlavu, když to bude chtít někdo udělat?, víš co  znamená to slovo SVOBODA, jedna z nejdůležitějších věcí pod tímhle sluncem

0/0
15.2.2008 14:03

matesakoid

naprosty souhlas

Naprosty a absolutni souhlas... R^

Pane, nechcete psat svaty knizky? Mam takovy pocit, ze by to mohl byt trhak.

0/0
4.2.2008 17:27

PetrasZoom

I já sám prodávám

Myslím si,že při dnešních cenách na horách nám nic jiného nezbývá,abychom se neřídili hesla "lehce nabyl,lehce pozbyl".:-/

0/0
3.2.2008 17:29

skeblicka

dobre napsany

R^

0/0
3.2.2008 9:38

thefj

tak tak

a nejhorší na tom je, že takhle dopadne srovnání v drtivé většině našich lyžařských "středisek"

0/0
2.2.2008 9:53

svetluska 007

Švindlerův mlýn

Boží mlýmy melou pomalu, ale Švindlerův mlýn rozedírá fest.

0/0
30.1.2008 21:20

pepka

výpomoc

:-Ppřijela jsem na parkoviště, při cestě k pokladně mě odchytla rodinka, která musela končit kvůli mírnému zranění děcka, nabídli mojí rodince skipasy......

0/0
30.1.2008 14:46

HnJa@seznam.cz

souhlas

s autorem souhlasím, letos se začalo lyžovat relativně brzno, zkušenost z Herlíkovic, ovšem žádná nižní cena perm. za mimosezonu nebyla, černá nejezdila dost dlouho, opět celá cena atd.... 

0/0
30.1.2008 14:27

miroslav paldus

Re: souhlas

Ceny v ČR jsou"téměř"jako jinde v Evropě!!!Před třemi lety jsem si koupil ve Velké Úpě tzv.hodinky Swatch alias Key card,platí ve všech lyž.střediscích Evropy.Super nápad,ale ZASE to někdo nedotáhl do konce!!!Ať žije kocourkov CZECH REPUBLIC!!!

0/0
9.2.2008 6:46

OPčan

holota

Vždyť vlekař má zaplaceno za celý den, tak mu může být jedno jestli na vleku jezdí Tonda nebo Pepik.

0/0
29.1.2008 22:38

obcasnykomentator

Re: holota

Úplně ideální stav je, když mají zaplaceno oba a přitom sedí hlavně v hospodě.) patřící skiareálu. Peníze jsou doma, na kopci je volněji a oni dělají útratu navíc.

Tonda, který v poledne odjede poté, co prodal Pepíkovi, který akorát přijel, oba bez konzumace, jsou opakem zmíněného ideálního stavu.

0/0
30.1.2008 3:51

miroslav paldus

Re: Re: holota

Kluci klídek,vždyť je to jak za komančů...Dál předbíhám,švindluju jak se dá...Za malé české hory velké peníze!!!To by se skiareálům líbilo!!!Sportu zdar a lzžování zvlášť !!!

0/0
9.2.2008 6:51

ravic

ano sekundarnimu trhu permanentek

zadny slitovani - vlekari chteji rejzovat a kdyz si tam daji cedulku, aby se permanentky neprodavaly, tak je to pro me informace na urovni hospody kde maji napsano, ze neruci za bundu na vesaku (samozrejme bl.ost - podle zakona je ani tohle nevyvaze z odpovednosti).  Proste sekundarni trh s permanentkama je vec nabidky a poptavky a kdyz je nekdo ochotny si privstat a jiny to koupit v pul jedenacty pro vlekare to je proste plne vyuzity listek... (neco jako falsovani/podavani si permanentek je samozrejme ee (Y))

0/0
29.1.2008 20:59

drf

takže důkladně

Podle § 38 odst. 1 vyhl. č. 175/2000 Sb.,k uplatňování práv vůči dopravci je oprávněn ten, kdo předloží originál jízdenky nebo zavazadlového lístku; zní-li jízdenka na držitele, je oprávněným držitel.

Přepravní řád nezná ničeho o "nepřenosných" permanentkách.

BTW když se tak oháníte zákony, plníte všechny povinnosti stanovené přepravním řádem? A co třeba oznamování názvu stanice nejpozději při zastavení ve stanici?

Jako dopravce ve veřejné drážní osobníd opravě jste také povinní uvádět podstatnou část přepravních podmínek ve "vozidle", to taky plníte?

A co takhle zákaz zhoršení smluvních podmínek ve vašem přepravním řádu skiareálu, jak stanoví uvedená vyhláška v § 49, to taky plníte? Anebo si pojmem "nepřenosná" zavádíte pojem, který zákona a vyhláška - přepravní řád nezná?

Troška pokory a skromnosti by neuškodila, zvláště, když sami překračujete zákonné povinnosti.

0/0
29.1.2008 10:40

PF

Pohled na věc z druhé strany

Pokud vlekař prodá prokazatelně víc pemanentek, než je kapacita jeho vleků,  vznikají u vleků velké fronty, podvádí vlastně zase vlekař.

0/0
29.1.2008 8:48

obcasnykomentator

Re: Pohled na věc z druhé strany

Koho a čím? Co konkrétně porušuje?

I když pominu metodický problém stanovení hraniční kapacity (nejenom vleků, ale i tratí a případně lyžařských cest), vzhledem k nerovnoměrnému vytížení jednotlivých zařízení (páteřní přeplněná, okrajová volná) dochází ve větších areálech k "prokazatelnému" překročení kapacit jen výjimečně, pokud vůbec. To přeplnění vytvářejí především lidé, protože se, mrchy, nechtějí rovnoměrně rozptylovat po celém areálu.

0/0
29.1.2008 16:50

you.can

Re: Re: Pohled na věc z druhé strany

co si budeme nalhávat, víme všichni že český hory jsou o ho.ně a můžou za to především majitelé vleků, je to stjnej xindl jak taxikáři v praze

0/0
29.1.2008 18:28

araya

Re: Re: Pohled na věc z druhé strany

Chacha, to jsi mě pobavil...on je u nás někde areál kde se lze rozptýlit a nestát frontu nebo dokonce lyžovat na volné sjezdovce?

0/0
31.1.2008 6:40

obcasnykomentator

Re: Re: Re: Pohled na věc z druhé strany

Místo Svatého Petra odjeď ve Špindlu na Davidovky a najdeš mnohem méně obsazený vlek i sjezdovku. Nebo třeba Stoh: až odshora tam rozhodně nesjíždějí žádné masy.

Jinak lyžovat velmi slušně a bez front a přeplněných tratí lze dost často mimo sezonu, zejména ráno hned po 8. hodině. Jde hlavně o to vědět kdy a kam jít. Například tento týden do pátku včetně se ještě dalo ve Špindlu zažít dobré ježdění.

0/0
2.2.2008 17:59

Martin

Re: Re: Re: Re: Pohled na věc z druhé strany

No to je vysmech !!!

Proc hledat zde, kdyz muzes jet jinam, kde je volneji. Mineno mimo CR. 

Uz jsi nekdy slapal ten krpal na davidovky ?  Na tour lyzich s pasy je to klidek, ale pesky v preskacich o nicem. Ze zhora si nepomuzes, pouze tycovane trasy a potrebujes tez tour lyze, nebo chuzi.

Stoh je vynikajici svah pro profiky, tot vse. Jezdil jsem ho mnohokrat. Pro bezne lyzare je o nicem. Nemohou ho vyuzit v cele delce kvuli sklonu vrsku a siroko daleko zadny dalsi svah.

A v mimo sezone v dubnu je snih o nicem a uz muzes zustat i na svataku.  Je lepsi nekopirovat interpretace  jisteho spindlerovaka z diskuze 15.1.2008. Pekne lyzovani !

0/0
8.2.2008 11:11

zdeněk

prodej pernamentek

Tak to podle jejich přepravních podmínek by člověk nemohl koupit větší skupině  pernamentku a pak ji

jim předat když tvrdí ,že jsou nepřenosné.To  bych musel jezdit na všech zaráz.:-(

0/0
29.1.2008 8:11

Chris Kelvin

Obcasnykomentatore, nevím...

...ze kterého přepravního řádu citujete, ale u většiny areálů u nás co jsem kdy navštívil vaše moudra neplatí.

0/0
28.1.2008 18:23

obcasnykomentator

Re: Obcasnykomentatore, nevím...

Fakt to nevíte, když v každém ze tří citátů je uvedeno SKIAREÁL Špindlerův Mlýn? Že by tedy z přepravního řádu SKIAREÁLU Špindlerův Mlýn? Co myslíte?

Skiareál Špindlerův Mlýn a.s., 543 51 ŠM 281

www.skiareal.cz/pdf/prepravniradcz.doc

zejm. čl. IV odst. 9

Kontrolní otázka na závěr: Jak se jmenuje český prezident Klaus? a) Klaus, b) Havel. Fakt nevíte?

0/0
28.1.2008 21:52

obcasnykomentator

Re: Obcasnykomentatore, nevím...

Jinak pro pořádek to nejsou žádná "moje moudra", nýbrž citát (pokud snad víte, co to znamená). Z tohoto:

"Skiareál Špindlerův Mlýn a.s. na základě zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů a podle vyhlášky č.175/2000 Sb.,o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu (dále jen Přepravní řád) vydává:

SMLUVNÍ PŘEPRAVNÍ PODMÍNKY pro veřejnou drážní osobní dopravu na visutých lanových drahách a lyžařských vlecích, které provozuje SKIAREÁL Špindlerův Mlýn a.s."

A jde o Špindlerův Mlýn, kdybyste snad nevěděl.

0/0
28.1.2008 21:56

yenda008

význam slova "nepřenosná"

podle výkladu Nejvyššího soudu je u jízdenky "na držitele", tj. bez uvedení jména třeba chápat nepřenositelnost jako fakt, že v jednu chvíli nemůže používat jízdenku více než jedna osoba. Tolik k nemorálnosti prodeje jízdenek. Nemorálnost cenové politiky vlekařů je věc zcela jiná....

0/0
28.1.2008 18:07

vafle

Re: význam slova "nepřenosná"

no kdyz si koupite listek z pardubic do prahy a rozhodnete se ze v koline vystoupite a budete chtit neprojety listek nekomu prodat, jak myslite, ze dopadnete?;-D

0/0
28.1.2008 23:02

drf

Re: Re: význam slova "nepřenosná"

Kdyz najdu nekoho, kdo v Koline nastoupi a pojede do Pardubic a prodam mu to levneji, nez by to koupil v pokladne, tak dopadneme dobre oba. On ma platny listek se slevou a ja usetrim za neprojetou cast.

0/0
29.1.2008 10:18

asdf

V Alpách vrací

neprojetou/poměrnou část permanentky. To asi bude ten největší problém. Ať se češi chovají stejně a není co řešit

0/0
28.1.2008 17:49

Alex

..ještě čekám na info...

...že nemohu prodat své ojeté auto, že ho musím rovnou sešrotovat a je to konečná. České sjezdovky jsou z drtivé části strašné, předražené a nekvalitní celkové zázemí. Viz. příklad lyžařský areál ZADOV...denní lyžování 470,- /je tam jedna použitelná sjezdovka, která má cca 800 m!!!!/, parkoviště cca 100,-!! a zázemí je tam asi takové, že dole pod sjezdovkou je šílenej, drahej, špinavej bufet. Tak na co si stěžujete, já bych přestal jezdit na české sjezdovky úplně, ať se nechají inspirovat v zahraničí. Větší platy zaměstnanců a stejně tam vyjde v poměru cena x výkon lyžování levněji a to nepočítám, že se tam neplatí za parkoviště, jsou například Skibusy zdarma a zázemí je tam o 1000% lepší.

0/0
28.1.2008 14:52

fido7787

Autor článku JAN TETOUR je dlouholetým lyžařem se zkušenostm

to jsem taky :-P

chybí mi tam ještě věta, že chování českých vlekařů je nomrální a proto se i čeští lyžaři tak chovají tzn. chovám se stejně jako vlekař ...

0/0
28.1.2008 13:31

Kaiser_Soze

Jeste at brecej

Nedele ve Spindlu, 30 minut po koupeni permice se snih zmenil na dest, zacalo foukat, zavreli vlek kvuli vetru, penize nevraceli s tim, ze se da jezdit na Sv. Petru a Hromovce. :-©

To nemluvim o to, ze prodaj takove mnozstvi permic, ze clovek ceka kolikrat 30 minut na vlek a veskere sluzby a servis je drazsi nez v Alpach. Rv

Bohuzel je to jedina volba, kdyz chce clovek na otocku na hory, ale jakmile mam minimalne vikend, tak jedine do ciziny a pritom bych klidne v CR jezdil. ;-(

0/0
28.1.2008 13:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.