Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boj lyžařů s vlekaři: skipasy se kupují mimo pokladny

Je to vlastně takový boj lyžařů s vlekaři. Sjezdaři, kteří nechtějí platit plnou cenu za permanentku, si koupí od jiných lyžařů nevyužitý skipas se slevou. Vlekaři si stěžují, že tak přicházejí o peníze a zároveň varují, že takto zakoupené skipasy mohou být propadlé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ondřej

nechápu 2

 Přitom všem chování středisek je příšerné. Permice vám z ničeho nic přestne fungovat a její výměna na pokladně znamená 15minut hádky s paní která za to vůbec nemůže... (chytráky upozorňuju že se tak může stát i bez přičinění mobilu, magnetu či ohnutí) nejlepší je

když kupujete 30 permic a nějaké z nich od začátku nefungují jdete je

vrátit a místo toho aby vám líbali ruce se musíte o to hádat... co to je skara za přístup??? Rv

0/0
19.2.2009 19:17

ondřej

nechápu...

Chytat lidi co to prodávaj a kupujou? Kde to jsme? Je to věc každého a chytit mě někdo při tom když se zbavuju nepotřebné permice tak vedení střediska si to asi za rámeček nedá... Jsem na horách prakticky pořád... Co mě naopak přijde jako nehoráznost jsou ony zmíněné ceny skipasů... Reálně jsme dražší než třeba Rakousko. Proč?! Protože v rámci takzvaného sjednocování pod "skiregiony" a jiné se tak maskuje něco čemu se v říká kartel? V jednom regionu jedna permice za jednotné ceny? Takže konkurenční boj jde do háje, s ním kvalita středisek a naopak nastává zvyšování cen? Pak kdo zaslouží pochytat.... Jezdím velice často jako instruktor a

kolikrát jsem se setkal s tím, že se některým studentům udělá dopoledne

blbě nebo únava a co s celodení permicí? Tak ať se mohou vracet  podle

procent využití. A prodávat je nikdo nebude! Špičák se chlubí ale je to

směšné - tak přiám k ceně stovku za zálohu a prodám to stejně.

0/0
19.2.2009 19:11

Michal

skipas doma a venku

Nemám problém ani koupit ani prodat skipas. Jezdím dlouhá léta lyžovat do Alp a když si vzpomenu, že za jeden den lyžování navíc ve středisku Alpe d Huez, které má mimochodem cca 250 km velmi kvalitních sjezdovek:-), připlatím v cestovce 450 Kč tak mi potom cena našich skipasů připadá jako dokonalá zlodějna;-€... Michal 

0/0
1.2.2009 15:06

Jiří Kándl

DOPIS

Tomáši ozvi se máme si co říci Kandlové JČ:-)

0/0
23.3.2008 10:53

Janka

permice

Taky běžně kupuju a prodávám celodenní permici. Až budou přijatelnější ceny, nebudu to dělat.Poláci jsou ale děsný, prodali by permici nejlíp ještě dráž, než koupili.

0/0
26.2.2008 18:20

JiříP

vlekaři

Když chcete ližovat ráno 3 hodiny, musíte si koupit lístek na celý den.Jak je možné, že mi nikdo nutí prodat lyžování delší než chci?Konečně přišla řada na naše vlekaře, kdy vychází Alpy stejně. Jak je možné, že vlekaři prodávají více lísků než je kapicita.Konečně jim síla trhů ukáže, že se začnou přizůsobovat zákazníkům a ne zákazníci vlekařům.A to mají tu drzost chtít dotaze z mých daní, že nenapadl sníh.Je to riziko podníkání, tak ať se konečně proberou.

0/0
26.2.2008 16:32

Anke

prodavam

Prodavam permici po kazde, kdyz koncim s lyzovanim.  Provozovatele vleku sami tomuto jevu nahravaji. System cen dopolednich a odpolednich permic je tak nevyhodny, ze si kazdy koupi ci proda mimo kasu.

0/0
11.2.2008 14:50

SUM

prodám a koupím kdy budu chtít

a naopak se mi jeví jako nehoráznost, že někde se musí vracet skipas oproti záloze.

Je toto vůbec přípustné?  Opravdu bych rád viděl jak by policie řešila že jsem svou věc prodal za zbytkovou hodnotu a nebo jí koupil?  Především by jim do toho nic nebylo a samozřejmě.že bych především chtěl vidět podle čeho by to chtěli řešit.

0/0
7.2.2008 9:53

Evina

Re: prodám a koupím kdy budu chtít

V alpách je úplně běžné, že za skipas platíš zálohu od dvou do peti euro, je to záloha za zapůjčení čipové karty, ale i v rakousku se dá skipas prodat za celkem rozumnou cenu,ale musiš umět německy,anglicky se s teoub nebavi :-(

0/0
7.2.2008 14:45

Karlos

Re: Re: prodám a koupím kdy budu chtít

nějak tomu nerozumím, co když to prodám i se zálohou ;-), kterou si vyzvedne potom ten co to koupí. Nebo že by složení zálohy bylo na jméno, pak nastává otázka, podepisuju i souhlas se zpracováním osobních údajů? Jestli jo, tak to papírování s podpisy zabare dost času.........

0/0
7.2.2008 14:54

Zdenek

skipasy

proč bych ho neprodal či nekoupil? Proč ne? Jak jsem na několika příspěvcich četl a mohu to potvrdit, úroveň mnoha středisek v čr je ubohá a připadá mi to jako hlad po tom jak by provozovatel co nejvíce oškubal návštěvníka a sváději to na to, že parkoviště provozuje někdo jiný, proto se za něj platí, pak jdete na vedlejší sjezdovku a aby jste zase zaplatili, no uroveň hrůza.

Velmi zářným příkladem je např. Karlov pod Pradědem, téměř co vlek to jiná platba, když posčítám jízdenky za den i s frontami zaplatím na svahu 500m délky téměř jako za skipas na kaprunu.

Plus parkování tuším 100Kč. Letos jsem tam ještě nebyl ale taky tam už nejedu. mnohem lepší je jinde i v Jeseníkách.

0/0
5.2.2008 23:59

rk

este raz

a ake ksefty, sak ked kupim rano za 550, tak ju na obed neponukam za 600....do prdele, ale za 200.....

0/0
4.2.2008 9:43

Zdenek

Re: este raz

Tak s tímto naprosto souhlasím. To přece není kšeft za výdělkem. Ozývají se jen vlekaři, že nenašulí zadarmo další skipas. A správně dodávám jak ten slovačisko - doprdele

0/0
6.2.2008 0:02

rk

...nechapem, o co ide tym majitelom vlekov...

to uz su takí nenazratí, ze aj tych 10 skipasov denne im chyba???

0/0
4.2.2008 9:38

Zdeněk

Mám v tom jasno

Nevím, školy nemám, ale něco jako selský rozum mi říká, že 1 např. celodenní permice = 1 lyžující osoba po celý den, a je jedno, jesti je to Jarda nebo Franta, protože když jezdí Franta, nemůže jezdit Jarda a obráceně, takže vlekaři maj podle mě smůlu. Jedině že by Jarda byl o 30 kg těžší než Franta, pak je to nespravedlivé protože lanovku to bude stát nějakou tu elektriku navíc......Jinak nejde o žádnou českou vyčůranost, ale naprosto logický postup.Až budou ceny  odpovídat službám a permice budou max. za 300 kč, budou mít vlekaři po starostech. Osobně už dávám na českých horách [>-] přednost běžkám, a na sjezdovky jedině do Alp.R^

0/0
2.2.2008 14:57

rettip

souhlas

skol!  tady k tomu není co dodat, všichni mají pravdu. proč si mohi na Javoru když tam přijedu třeba v deset dopoledne koupit permanentku dle svých potřeb 1,2, 4, dop, odp + parkování zdarma a perfektně upravené sjezdovky, a na špičáku si v tu samou dobu koupím bud celodwenní nebo jen odpolední, proč nemohu lyžovat od 10 do 14 hod ? a tak to asi je podobné všude tak at se vlekaři chytnou za nos a neprudí at udělají časově obsáhlou nabídku a cenově odpovídající a mají po problémech

0/0
1.2.2008 14:21

Charlie

OOOóoooóóóooo chudáci vlekaři.....?????......

Ať se jdou bodnout idioti, jsou ti,  kdož požadovali po státu finanční odškodnění za to, že nemohli provozovat když napadlo málo sněhu!!! Teď si ztěžují, lidé překupují permice - proč ne?Koupím celodenní, v poledne zjistím, že jsem více prostál, než najezdil, prodávám jinému(vždyť ti "vlekaři" ji přece už stejně mají zaplacenu na celý den.Oni by nejraději, abychom si je všichni koupili a to nejlépe na celou zimu, odstáli na podzim dvě hodiny u vleku, už tam více nejezdili a ještě poslali další takové pro permice....Ach ta "česká mentalita"

Osobně jsem byl v Čechách lyžovat naposledy v zimě 98/99 - od té doby ne,jezdím raději na Slovensko a do Alp,ceny obdobné,bez čekání u vleků,kvalita středisek podstatně převyšující tu českou. Jediné, co mě štve  -  v  Alpách si sami vaříme(ty hospody jsou na nás stále kapánek dražší).Oproti tomu na Slovensku můžete jíst klidně po hospodách a po lyžování se klidně jed večer válet do termálů. I tam všude se permice překupují a to přímo u pokladen.....

0/0
1.2.2008 10:36

Kviiik

Zálohy?

A jak brání zálohy kšeftování? Já byl o víkendu v Bílé v Beskydech, tam se platí 100 Kč záloha za permici a lidi s nimi kšeftují ostošest. ;-D

0/0
29.1.2008 23:01

pavelfi

Vlekaři pořád brečej

Místo, aby předcházeli. Například v Německu na Velkém Javoru si můžu koupit permanentku na hodinu, na 2, jak chci. Když to zavedou u nás, budou mít po problémech.

0/0
29.1.2008 12:36

obcasnykomentator

Re: Vlekaři pořád brečej

Máš pravdu v tom, že když se u nás zdražovalo s poukazem na výdaje se zaváděním moderních odbavovacích systémů, argumentovalo se ohromným množstvím tarifů, jež umožní každému vybrat si jízdenku podle potřeby a chuti. Jenže právě jemně diferencované "štafle" vesměs chybějí.

0/0
29.1.2008 17:01

paja

je to zbozi jako kazde jine

Když si pernamentku koupím a z jakýchkoli důvodu ji přenechám jiné osobě, je jen moje věc(Y).Systém záloh je řešení pro vlekařeR^.

0/0
29.1.2008 8:20

Buran

Tak zlevněte

Lyžování v Česku pvažuji za extrémně drahé, a to zejména ve srovnání s alpskými zeměmi (v současnosti velmi dobře vychází Švýcarsko), tak s tím, co české svahy poskytují. A to už nechci vůbec komentovat nesmysl palcení parkování. To si čeští vlekaři opravdu myslí, že jsme tak naivní a necháme se sedřít z kůže?;-D

0/0
28.1.2008 15:11

Alex

...ještě čekám na info...

...že nemohu prodat své ojeté auto, že ho musím rovnou sešrotovat a je to konečná. České sjezdovky jsou z drtivé části strašné, předražené a nekvalitní celkové zázemí. Viz. příklad lyžařský areál ZADOV...denní lyžování 470,- /je tam jedna použitelná sjezdovka, která má cca 800 m!!!!/, parkoviště cca 100,-!! a zázemí je tam asi takové, že dole pod sjezdovkou je šílenej, drahej, špinavej bufet. Tak na co si stěžujete, já bych přestal jezdit na české sjezdovky úplně, ať se nechají inspirovat v zahraničí. Větší platy zaměstnanců a stejně tam vyjde v poměru cena x výkon lyžování levněji a to nepočítám, že se tam neplatí za parkoviště, jsou například Skibusy zdarma a zázemí je tam o 1000% lepší.

0/0
28.1.2008 14:03

Standa

cena je rozhodující

příklad:

pokud by stála permanentka 700kč na den, otevřeno by bylo od 8 do 16, dopolední (8-12) by stála 350 a odpolední (12-16) taky 350, hodinová za 100, tak by nebyl nejmenší problém. 

0/0
28.1.2008 12:57

Standa

Re: cena je rozhodující

"kriminálníci" by si spočítali, že se jim neoplatí brát celodenní, ale jen dopoledne a pak si třeba hodinu dokoupit.

0/0
28.1.2008 12:58

I

Re: Re: cena je rozhodující

To je snad v pořádku, vždyť taky jezdili jen 5 hodin a ne 8.

0/0
28.1.2008 14:29

Buran

Re: cena je rozhodující

Je to drahé. Naje´d si na www.ovronnaz.ch což je velmi pěkné středisko ve Švýcarsku a zjistiš, že při dnešmí kurzu tě cena celodenní permanemntky vyjde na 680 Kč. K dispozici máš sjezdovky od 1400 do 2500 m nad mořem, perfektně upravené svahy 12 vleků a lanovek, parkování zdarma, žádné frotny a sjezdovky od 1500 do 6000 m délky. :-/

0/0
28.1.2008 15:14

obcasnykomentator

Re: Re: cena je rozhodující

Otázkou je, jestli se vyplatí jet takovou dálku do takového malého střediska. Cena skipasu je běžně jen částí celkových nákladů.

Je logické, že vyhlášený resort (u nás např. Špindl), kde se slézají celebrity včetně nejvýše postavených politiků a kde se jezdí i Světový pohár, bude celkově dražší než nějaké no-name středisko, byť třeba v Alpách. Vlastní podmínky pro lyžování při tom hrají roli jen částečně. Zásadní je, že ve Špindlu je skoro pořád dost plno, kdežto v alpském zapadákově na konci odlehlého údolí musejí bojovat o každého hosta.

0/0
28.1.2008 17:19

you.can

Re: Re: Re: cena je rozhodující

co že to je Špindl? jakej rezort, vyhlášenej? brečím smíchy, už to neber, radši ty Alpy. Co to je za argument abych platil víc za to že je tam lidí jak sra.ček,  logicky dám radši míň za to když si líp zaližuju tam kde je míň lidí a lepší sních.. a lepší stejně cenově srovnatelný služby, cena je to poslední co mě zajímá ty venkovskej balíku

0/0
29.1.2008 18:53

obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: cena je rozhodující

Nepochopil jsi, ale při pokleslé úrovni tvé argumentace mě to nepřekvapuje. Přesto se zahodím a zareaguju.

Špindl je v rámci ČR to nóbl místo, kam se místní honorace ráda jezdí ukazovat. Zároveň je oblíbenou destinací zahraničních návštěvníků. Svoje ceny nastavuje podle toho. Zugspitze je taky dražší než plno sice lepších, ale "nezajímavých" kopců v Alpách a jenom proto, že je to nejvyšší hora Německa. To, kam si podle svého výběru ty raději zajedeš, na tvorbu tamějších cen vliv nemá, pokud je dost takových, kteří za stávajících podmínek jezdí právě tam.

Víc vysvětlování si za svoje ubohé invektivy nezasloužíš. Příště trochu slušnosti, anonymní hrdino. Konec.

0/0
29.1.2008 22:37

Zdenek

Re: Re: Re: cena je rozhodující

Vyhlášenej resort - už jen to slovo resort je prasečina. Co je to za super středisko ten špindl ?

Jak tam někdo píše - lidí jak sraček - nikdy bych tam nejel, předražené služby a jak tam promluvím česky , tak by se se mnou skoro nikdo nebavil, leda že bych mával eurama.

navíc každé ať vahlášené středisko v alpách či alpský zapadákov nabídne něco úplně jiného. A když se tedy tak snaží o zákazníka, kterého tam téměř nemají, viz tvoje slova, pak proč se o něj alespoň trochu víc nesnaží i v českých zapadákovech ? No ? Nejspíš proto, že jsme  prostě národ vzájemně se okrádajících pitomců. Je to nakonec vidět i na vládě. Jakej národ - taková vláda.

0/0
6.2.2008 0:11

Anke

Re: Re: cena je rozhodující

Jo cena je super, ale do Svycarska nemuzu jezdit kazdej vikend :)

0/0
11.2.2008 14:55

obcasnykomentator

Re: cena je rozhodující

Návštěvníkům by se to líbilo, je ale otázka, jestli by jich taková cenová politika přilákala tolik, aby to nahradilo výpadek tržby způsobený tím, že celodenní by skoro nikdo nekupoval - pokud by takové středisko mělo významný podíl denních návštěvníků.

Jako majitel bys tak možná zaplakal a jako zaměstnanec majitelů brzy dostal za uši.

0/0
28.1.2008 17:12

Rostislav Štryncl

nepovažuji to za ločin

když jdeme lyžovat s dětmi (jsou malé takže s nimi sáňkujem) tak si s manželkou koupíme jednu permanentku a střídáme se o ní. Jsem také dle vlekařů zločinec?

0/0
28.1.2008 11:55

Buran

Re: nepovažuji to za ločin

Myslím, že dle myšlení českých vlekařů jsi ten největší podvodní, protože na 1 permamanetku jezdíte 4. ;-D A pochop, jim nejde o to poskytnou kvalitní službu a za tu inkasovat. Jim jde jenom o to inkasovat. :-©

0/0
28.1.2008 15:16

vevere

noa

příjde doba a nebude žádná zima a žádnej sníh, na co si asi vlekaři budou stěžovat?;-D

0/0
28.1.2008 10:55

Standa

Re: noa

že si ty lístky nekupujou náklaďáci, když se kloužou v zimě na letních gumách

0/0
28.1.2008 12:49

jorbl

vzdycky se najde neco

na co si vlekari budou stezovat.

V Cesku na sjezdovky jenom v nouzi nejvyssi.

0/0
28.1.2008 9:53

Naked and petrified

V Rakousku se s tim nesetkate?

A uz tam ta pani byla? Zni to tak, jakoby si ceske banky stezovali, ze lide v zahranici si na poplatky vubec nestezuji... Bodejt, kdyz nejsou.

Jezdime do Rakouska casto a koupit jizdenku na prvni den od lyzare, kteremu prave konci turnus, je naprosto ebzna vec a vlekare by ani nenapadlo prudit nekoho s jinym nazorem. Prirozene se s tim stoji primo u pokladen. Proc take ne? Je to jizdenka na 5 dnu. Na osobu nijak vazana neni. Tak cim by panove chteli argumentovat?

0/0
28.1.2008 8:59

Naked and petrified

Re: V Rakousku se s tim nesetkate?

banky stezovaly, samorejme :-)

0/0
28.1.2008 8:59

Buran

Re: V Rakousku se s tim nesetkate?

To se ti nestane v žádné alpské zemi. :-/ Jenom v českém bordelistánu.

0/0
28.1.2008 15:17

WIFI

Proč ne

Nevidím absolutně problém v tom koupit celodenní permanentku a po půl dnu je prodat několmu, kdo zbytek využije. Chápu, pro vlekaře by bylo nejlepší, kdyby si každej koupil celodenní a sjezdovku si sjel 1 x, ale bohužel, nejsme blbí, jsme Češi. R^

0/0
28.1.2008 8:39

Náhl

Jediná obrana...

Je pravda, že koupí permice člověk přistupuje na podmínky smlouvy a pokud je v těchto podmínkách napsáno, že permice je nepřenosná, tak ji prodat nesmí. Na druhou stranu mluvit o škodách, když někdo zaplatí celodenní službu a opravdu tuto službu někdo celý den využije (i když dojde v poledne k předání) je drzost. Ani si nedovolím spočítat, kolik lidí denně v areálech snowhillu lyžuje. Těch dvacet "kriminálníku musí ve srovnání s těmito zisky napáchat opravdu enormní škody... Z tohohle článku se mi otvírá kudla v kapse, vyzívám všechny, koho toto sdělení rozhořčilo, jezděme do jiných středisek, nepatřících snowhillu!

0/0
28.1.2008 2:15

I

Re: Jediná obrana...

Není pravda, že je nepřenosná. Existuje jen platná a neplatná jízdenka. Informace o tom, že jsou nepřenosné nemají oporu v zákoně! a proto je tato část přepravní smlouvy neplatná.

0/0
28.1.2008 14:31

Igor

bývalé ČSFR versus A

Ja už som na SK nelyžoval 2 roky.Dôvod-porovnávajte: Skibus z Bratislavy na Velku Raču 1000.-Sk ,Skivlak z Blavy na Semmering resp.Stuhleck vč.Skipasu 1070.-Sk.

0/0
27.1.2008 23:05

Standa

Re: bývalé ČSFR versus A

máš recht, bratře Slováku, a ještě tě tam nikdo neprudí, abys neprodával pernamentky.

0/0
28.1.2008 12:54

Buran

Re: bývalé ČSFR versus A

Já už v Česku a ani na SK nelyžoval 7 let. A nehodlám na tom nic měnit.

0/0
28.1.2008 15:18

Michal

O co oběma stranám jde?

Jsem lyžař a zároveň "vlekař". Ani z jedné strany na tom nevidím nic špatného. Když někdo prodává jen časové jízdné, nechť se nediví, že se lyžaři budou vždy snažit ušetřit. Jako provozovatel, tedy vlekař to chápu a ať si lyžař s již jednou zakoupenou permicí dělá co chce. Ta permice je jeho majetek, za který zaplatil, a proto mu jako provozovatel nemůžu zakazovat jej dále prodat za nižší cenu hned, nebo po nějaké době kdy jezdil.:-P

Jo pokud by to byl podvodník s falsifikáty, to by bylo něco jiného, to je sviňstvo. To se musí trestat.(Y)Rv

0/0
27.1.2008 22:45

standa

Re: O co oběma stranám jde?

:-):-):-):-) souhlas !

0/0
28.1.2008 6:23

Buran

Re: O co oběma stranám jde?

Jsi-li opravdu vlekař, pak se ptám proč máš vyšší ceny než ve Švýcarsku?

0/0
28.1.2008 15:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.