Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lyžovat v Krkonoších? Pro psychicky odolné, to ano

Zase jsem jednou po dlouhé době vyrazil na sníh do našich velehor. Doufal jsem, že i zde se vyspělému alpskému standardu blížíme. Cenově rozhodně. Ale jinak mě porovnání opět přesvědčilo, že svou dovolenou na lyžích budu trávit v cizích pohořích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Falco

Lyžovani v Italii

Nemohu nez souhlasit se zde napsanymi prispevky ,je to v lidech a hlavne v pristupu ke mě jako k zakaznikovi.Kdyz jedu na hory tak si jedu zalyžovat,ten kdo ma moznost byt na horach denně a muze lyzovat 2,5 hod tak tomu zavidim /pak asi sedi v hospode / a my stojime frontu,Pro tu neochotu a fronty jsme zacali jezdit pred 15 lety do Italie /do ruznych stredisek/ a vzdy k naproste spokojenosti.Asi to co neovlivni ceska cetovka to skoro vzdy nema chybu.Loni jsme se po delsi době odhodlali jet na hory /Medvědin/ a hned u pokladny jsme hned byli u nas a pak to slo jedno za druhym- Wc pouze dole u lanovky -nahore za poplatek,predrazene a .studene jidlo atd,Pocasi vyslo a nebyla Fronta to byl jediny klad teto navstevy /27.11.2007/To zase na dlouhou dobu  nemusime.Jedinne co mohu pochvalit je nocni lyzovani to nebylo a je to vsude fajn.Zkuste nekdy Italii.Falco

0/0
5.2.2008 19:37

Alpík

Žiji v Alpách

Vážení přátelé, toto je velmi zajímavá diskuze. Rád bych také připojil několik svých postřehů. Přes zimu žiji a pracuji v jednom ledovcovém středisku, před tím jsem pracoval v jednom středisku v ČR . Nemůžete porovnávat např. ochotu obsluhy. Zde jsou to řádní zaměstnanci, kteří zde zaměstnáni celý rok a proto si práce váží. Je zde také systém nejrůznějších kontrol vedoucích daného úseku, ........... V ČR jsou  přes zimu většinou brigádníci, kteří přes léto dělají jinou práci (zedníci, lesníci, ........) , potom je přístup zcela rozdílný. Mám na mysli velká střediska v ČR. A ceny ???Zde v Rak. platí, že cena by měla být úměrná kvalitě služby např. bezplatné čísté toalety, parkoviště free, vyhřáté odpočívárny, informační střediska kde mluví AJ,DE,RUS,POL,ČJ ....... dostatek informačních brožur, ...........  Tímto nijak nepreferuji Alpy, píši z pozice jednoho kdo zde pracuje a v této oblasti se pohybuje.

Všem krásnou zimu

Roman

0/0
18.1.2008 9:50

obcasnykomentator

Re: Žiji v Alpách

Romane, rozhodně dobré postřehy, ale uvědom si, že těch ledovcových středisek s celoročním zaměstnáním pro místní horaly je jen pár. V zásadě by si v těch chudých údolích, kde jinak práce není, takového džobu měli vážit a mnozí jistě i váží. Ale i tam se najdou prosťáčci, kteří takové "vysoké úvahy" nejsou dostatečně schopní. Nakonec slovo "schlendrian" není českého původu a nikde není vše dokonalé. Ale samozřejmě nemotivovaní sezonní brigádnící, zaměstnávaní zlatokopem (ubývá jich, i u nás se vlastnictví stabilizuje) a nechápající, že je neživí ten, kdo jim fyzicky předává výplatu, nýbrž host-návštevník, pověsti našich středisek škodí. Těžko ovšem v zemi, kde se jeden na druhého spíš mračí než usmívá, očekávat, že právě pracovníci ve službách na horách budou lepší než průměr populace.

0/0
18.1.2008 18:26

Alpík

Re: Re: Žiji v Alpách

Máš pravdu, kdyby lidi nědělali na svahu, nebo neměli penzion, tak musí za prací někam dojíždět, popř. na ně čeká práce v marketech apod. Ale řekl jsi to dobře, "Když je národ celkově nasraný, nelze očekávat úsměv zrovna v sezónních službách" .Přeji všem krásné počasí a hezké lyžování.

Roman

0/0
19.1.2008 8:42

maslo

neni jen Spindl

hehe libi se mi WC valka: taky si pridam jezdim hlavne na Cernou horu a tam je WC + parkovani zdarma, dale Buky WC + parkovani zdarma, Černý důl WC + parkovani zdarma, Destne WC + parkovani zdarma, jinam v cechach nejezdim takze jste nejaky mimo

0/0
17.1.2008 21:22

TVK

Kvalita služeb

Lyžování u nás a v Alpách bude vždy úplně o něčem jiném, naše kopce prostě nenafoukneme a výstavbou velkokapacitních lanovek jen vrháme na omezený prostor stále víc lyžařů, protože je neustále převaha poptávky nad nabídkou (= kapacitou středisek a sjezdovek) a tak tomu bude do té doby, dokud v Česku bude sněžit nebo aspoň mrznout. A od toho se i odvíjí ceny. Kde se ale Alpám přiblížit můžeme, tak to je úroveň služeb. To, že je tato úroveň mnohde nízká, je sice smutné, ale vzhledem převisu poptávky logicky pochopitelné. Prostě konkurenční tlak je mnohem nižší než Alpách. Nechci polemizovat o zkušenosti autora, ale mne jako zákazníka nezajímá obecná objektivní úroveň služeb, ale vycházím ze své osobní zkušenosti. Takže srážka s jedním blbcem může způsobit, že se tam už v životě nepodívám. I já jsem na základě nepříliš dobrých zkušeností u nás a v SR omezil lyžování u nás na minimum, protože jsem se často necítíl jako zákazník, ale obtížný hmyz, který má vysolit prachy a více neotravovat.

0/0
16.1.2008 10:58

Bob a bobek

Re: Kvalita služeb

Zdravím, souhlas se vším. Zajímá mě taky jen vlastní zkušenost, protože článek je sice pravdiví, ale tak obecný, že se vlastně nic nedovíme. Abych přispěl se svou troškou do mlýna (zde konkrétně do Špindlerova), uvedu konkrétní příklad - byl jsem s fakultou na horách před 4 lety, Špidl - areál Labská, chata Lovochemie. Je asi 200 mentrů do kopce od hlavní silnice a tahat se s velkým batohem a lyžema je dost nepříjemné, navíc v metru nového sněhu. Skůtr od chaty čekal dole u silnice, 3-členné rodině naložil věci pro odvezení (prostor zaplnil tak z třetiny), a já se zeptal zda mi to taky odveze. A ten týpek mi sprásknul, že to je jen pro "plnohodnotné hosty", a ne pro studenty. Obrázek o tom, co by to tomu chudákovi (duševnímu) udělalo, ať si udělá každý sám. Tak to je můj poznatek o chatě LOVOCHEMIE :-) Škoda že autor taky nebyl konkrétní...

0/0
16.1.2008 11:16

Tomáš Flaška (autor)

Zobecnění jména střediska

Kdybych chtěl uveřejnit jméno střediska, udělal bych to v článku. Ale nechtěl jsem spustit reakce typu, to měl službu zrovna ten a ten, my to s ním probereme. A měli asi pravdu, jiní se chovali dobře. Nebo, měl jste jít do tohohle  bufetu, tam by se vám to nestalo apod. I zde měli možná pravdu. Chtěl jsem článkem říci, že česká podnikatelská mentalita ještě nedozrála profesionální úrovně. Chci aby si všichni provozovatelé areálů prošli se svými zaměstnanci jejich chování. Pokud má bufet dojem, že jeho tržby nestačí na provoz WC, má se dohodnout s provozovatelem areálu na příspěvku. Já myslím, že i když si v bufetu nic nedám, v ceně parmanentky by WC být mělo. A ať si všichni zhodnotí placení parkovného.

0/0
16.1.2008 6:04

obcasnykomentator

Re: Zobecnění jména střediska

Flaška píše: "Chci aby si všichni provozovatelé areálů prošli se svými zaměstnanci jejich chování."

Člověče, nejsi ty tak trochu megaloman? Vážně si myslíš, že když jakýsi Tomáš Flaška napíše do svého privátního záznamníku svou privátní kritiku jedné možná skutečné, možná vymyšlené návštevy jednoho nespecifikovaného střediska, "VŠICHNI PROVOZOVATELÉ AREÁLŮ" se chytí za nos a dají všem svým zaměstnancům školení o správném chování? Ty si vážně myslíš, že oni nemají v sezoně nic lepšího na práci, než si číst v tvém blogu? Člověče, nejsi Železný a neprovozuješ Volejte řediteli v době jeho největší slávy. Trochu soudnosti.

0/0
16.1.2008 7:23

tagil

Re: Zobecnění jména střediska

Vážený pane Flaška,

reagoval jsem níže na Váš článek, ktarý se mi jeví jako velmi neobjektivní a dovolte, abych ještě zareagoval na Vaše vysvětlení. To, že mentalita našich podnikatelů / jsem jedním z nich/ ještě nedozrála podepíšu bez váhaní, ale zároveň k tomu přidám, že nedozrála celá společnost, příkladů bych mohl uvésttisícer, ale musím taky pracovat. Nicméně jedním příkladem jste i Vy, protože z jednoho konkrétního zážitku jste schopen jako mnozí naši novináři generelně odsoudit celé Krkonoše, všechny podnikatele. Mimo jiné v Rakousku, Francii, Německu platím na WC min. v 50% případů, ve Francii v lyž. střediscích za parkování zaplatíte, takže není vše tak růžové. kde já osobně vidím obrovský problém, ale to není problém jen Krkonoš, ale setkám se s tím v Praze, Brně i v jiných místech v republice, je obsluha v restauracích. To je skutečná katastrofa, kde za těch 18 let, s vyjímkou některých luxusních restaurací, se situace vůbec nezměnila. Pěkný den

0/0
16.1.2008 9:00

Bob a bobek

Re: Re: Zobecnění jména střediska

Zdravím, já mám názor něco mezi váma. Tj. chování provozovatelů na českých horách je špatné, ale jsou tu malé náznaky zlepšování v některých konkrétních oblastech (např. placení parkoviště ve Špindlu). Tudíž bych to taky tak nezobecňoval a napsal spíš konkrétní podnik, konkrétní středisko a bylo by jasné, že komu na obsluze a přístupu lidí záleží, ten se tomu středisku vyhne.

A malá poznámka - v Rakousku jsem byl už v hodně střediscích (co si teď vzpomenu Hintertux, Flachau, Schladming, Dachstein, oblast Lungau, Radstadt a ještě několik menších), ale záchody byly VŽDY zdarma a povětšinou hodně luxusní. O horských chatách platí to samé. Můžete mi tedy napsat konkrétní středisko v Rakousku, kde se platí za WC? Ať vím zase já čemu se vyhnout ;-)

0/0
16.1.2008 11:05

tagil

Re: Re: Re: Zobecnění jména střediska

Vážený Bobe a Bobku,

omlouvám se za nepřesnost, co se týče WC, myslel jsem tím WC v těchto zemích obecně tzn. na benzinkách, v motorestech atd. V rakouských lyž. střediscích je to naprosto vyjímečné, to souhlasím. Problém u nás je, že provozovatelé nebo majitelé areálů nejsou zároveň majitelé parkovišť, restaurací  a spolupráce mezi podnikatelskými subjekty je ve střediscích je minimální a bohužel to při naší mentalitě bude chtít ještě trochu času. Např. v Rakousku to za ty desítky let vychytali a většinou mají společnou politiku. Ale i u nás se to hýbe - např. parkoviště ve Špindlu patří městu, ale Skiareál si jej na celou zimu pronajímá a je v ceně permanentky. Pevně věřím, že podaří do 5 let zrealizovat projekt Šance pro Špindl, který počítá s propojením všech areálu jedním lyžařským nádražím s kompletním zázemím / pokladny, WC, infocentrum,úschovny, restaurace, velkokapacitní parkoviště a zase se přiblížíme alpským zemím. Pěkný den

0/0
16.1.2008 11:54

vodák Marek

Re: Re: Re: Re: Zobecnění jména střediska

Platí se i na benzince v Rakousku... ale! Nezapomeňte si vzít stvrzenku z automatu na 50 centů, v pokladně vám ji automaticky odečtou z vašeho nákupu (benzin, jídlo, pítí, noviny...). 

0/0
16.1.2008 17:25

Bob a bobek

Re: Re: Zobecnění jména střediska

A k obsluze v restauracích - souhlas. Ale tady také bohužel platí nabídka/poptávka. Když společnost bude chodit do těchto podniků, nemají jediný důvod to měnit (opět obdoba přístupu vlekařů...).

0/0
16.1.2008 11:09

vafle

Re: Re: Zobecnění jména střediska

sorry, ale v lyzarskem arealu v rakousku na wc neplatim. a to ani na chatach a v restauracich. Vy snad nejaky znate?

neplatim ani za parkovani. Vse je v cene permanentky, vetsinou je take vsude uvedeno, ze parkovani je s platnou permanentkou zdarma. pokud  musite uz vyzvednout nejaky listek v garazich, tak vam je v pokladne po koupeni permice odrazi jako zaplaceny.

A co se tyce obsluhy, kdyz se usmiva personal, usmivaji se i hoste, obracene to nefunguje.

A usmivajici se hoste promijeji i obcasne chyby nebo nedostatky.R^

0/0
28.1.2008 23:23

demon3

Tak trošku neobjektivní...

A přitom by stačilo tohle středisko jmenovat a dá se garantovat, že přijde o podstatnou část svých zisků. Pokud ovšem skutečně existuje... :-/

Každý rok strávím minimálně 14 dní v Krkonoších nebo Jizerkách (plus pár dní v Alpách), ale na středisko s takhle brutální kombinací záporů jsem ještě nenarazil.

V odhadem tak 90% středisek se za parkování neplatí, kvalita sjezdovek i vybavení středisek se v posledních letech dost rapidně zlepšila a fronty jsou běžné možná tak na Silvestra nebo o jarních prázdninách.

Většina ze zde přispívajících byla na českých horách naposled koncem 90.let, o dnešní realitě nic neví a Alpy si ve jménu "stádnosti" idealizuje poněkud více než je zdrávo...

A placený WC ? V Německu věc celkem běžná, ale v Česku jsem se s touhle vymožeností setkal snad jen v metru...

0/0
15.1.2008 22:56

obcasnykomentator

"Nejmenované středisko"

Hele autore, co si mám myslet o tom, že svou jedinečnou zkušenost nedokážeš/nechceš konkretizovat? Kdybys napsal "bylo to tehdy a tehdy tam a tam", bylo by to ověřitelné. Takhle si to můžu vyložit i jako blábol, pomlouvání, negativní lobbying, zbabělost...

Tohle je od tebe taková podvraťácká kritika. Nepostihnutelně rafnout.

A od iDnes je chyba, že takový mizerný článek vystaví na hlavní stránku. To, že se nějakému editorovi možná líbil svou aktuální kvazikritičností, by nemělo být důvodem k publikování mimo osobní blog.

0/0
15.1.2008 22:35

Radek

prilisna generalizace

Pane autore ale kdyz navstivite jedno stredisko, kde se Vam zrovna, treba i shodou okolnosti, ten den kdy se vydate na recenzi, nelibi, tak hned kvuli tomu nemusite pomlouvat obecne cele Krkonose. Myslim ze kdyz uz, tak by jste se mel vyjadrit konkretne. Protoze jak k tomu pak prijdou ti poctivi? Nebo si tohle myslite o celych Krkonosich bez vyjimky? A proc zrovna o Krkonosich? .. ten clanek je proste neobjektivni a nefer

0/0
15.1.2008 22:02

midou

taky jsme s krnonosem skoncil

Já tam skončil když jsem přijel do jednoho hotelu a omylem najel na druhou stranu než vchod. Vyřitil se místní arogant a řval kam to jedu. Tak jsme mu řekl že jestli je z hotelu, se jedu ubytovat aby mi vzal kufry na recepci. Děl něco o debilech a od té doby jsme nikdy v Krkonoších nebyl.(Y)

0/0
15.1.2008 22:00

Jarmyl

Re: taky jsme s krnonosem skoncil

Hm, měl pravdu:-/

0/0
15.1.2008 22:22

Pajson

český vlekaři

jo, onehdá mi na Severáku vlekař na pomě tak nějak neuhnul s lopatou se kterou tam dohazoval sníh - nebo myslel že se se jí vyhnu - co já vím - výsledek parádní tlama, brejle jsem sbíral 2 m vedle, fronta u vleku se bavila - a co? to sem ho tam měl dořvat ať se jede podívat do Alp jak se chovaj k zákazníkovi? Prostě si jen myslím, že to od něj nebylo moc ohleduplný. Na horách nejseš zákazník ale host a tak se podle toho chovej a ber hory i s jejich obyvateli a obsluhou (což vlekaři většinou jsou) takové jací jsou.

0/0
15.1.2008 21:58

Taky vlekař

Re: český vlekaři

To se mi líbí. Takový blby na vleku potřebujuR^

0/0
15.1.2008 22:23

Hanycke

Beskydy

Souhlasím s názorem, že v poměru ceny ku kvalitě sjezdovek jsou Krkonoše únosné. Ale kdyby se chtěl autor naučit na prkně, tak doporučuji Beskydy :-), resp. Pustevny. Ještě předloni tam nebyl kvalitní sníh, ale velmi se zlepšili, hlavně díky tomu, že si mohli dovolit lepší vybavení. Za parkoviště se sice platí, ale cena permanentky je směšná. Navíc jsou tam velmi příjemní vlekaři, ochotní pomoci a mě dokonce při první jízdě na prkně osobně drželi (nejsem muší váha) a vyvezli na kotvě až nahoru. Opravdu super pro začátečníky[>-]. Pro pokročilé jsou ty Alpy přece jenom jiné kafe.....

0/0
15.1.2008 21:15

Ctenar_Mira

Autor je asi nějaký citlivka.

Když lužuji na výborných sjezdovkách bez front na vlecích, tak jsou celkem ukradené milé/kyselé obličeje jakéhokoliv personálu.

0/0
15.1.2008 20:23

ma

Re: Autor je asi nějaký citlivka.

tak to by me zajimalo na jakych...tady v cechach na prazdnych a upravenych, dovol abych se zasmala.

0/0
15.1.2008 20:57

fra

Re: Re: Autor je asi nějaký citlivka.

Jo? A jak velkou máš tlamu?;-D

0/0
15.1.2008 22:25

MAAR

Re: Autor je asi nějaký citlivka.

Autor není citlivka, jen se chce občas cítit jako zákazník. Já mu to schvaluju a to znamená opravdu DO ČESKÝCH HOR POUZE NA BĚŽKY a na pivo do osvědčených hospod. NA LYŽE JSOU ALPY.

0/0
15.1.2008 21:35

jgeo

BRAVO, tohle je

presna trefa. Uz to mezi svymi znamymi nejaky cas probirame - totiz kolik (desitek) let zabere kompletni zmena mentality naroda po zmene systemu. A co myslite, jak asi dlouho, kdyz tu ctu jen ty same "rypalkovske" prispevky !?!?

Ja si taky radsi priplatim, konec koncu cely rok tvrde pracuji a vydelavam a kdyz uz jedu na dovcu, tak si ji chci uzit. Az to u nas narod pochopi, pak si mozna tady taky zalyzuju a do te doby jen na bezkach, i kdyz jsem puvodne z Krkonos, tak uz jsem tam od let 90'tych prakticky nelyzoval.

0/0
15.1.2008 20:00

rudastraka

400kc

ja nevim co bys chtel za 400 kc za denni permici. kritizujes obed v prumeru 100 na jednoho, ale venku das jen za polifku 5 euro, a v bufaci se s zadnym usmevem taky nesetkas. kdyby bufetar nechal otevreny hajzly, tak by do jara zkrachoval. nechapu proc srovnavas nejakej zapadakov se sdandardnim strediskem venku.

0/0
15.1.2008 19:31

martinlexm

Krkonoše a velehory ?

Krkonoše a velehory ;-D;-D? to snad uz neblbnete..do krkonos snad uz v dnesni dobe jezdi par tupcu z prahy , nejakej soc.slabsi holandan a par nadrzenych nemcu co se chcou levne ozrat a za par supu zasou....stat..za takovej servis,ceny  a pristup snad normalni clovek do takove diry uz nejede!!BIDA!!Rv

0/0
15.1.2008 17:55

obcasnykomentator

Re: Krkonoše a velehory ?

Zajímavé, jaké davy třeba ve Špindlu každoročně defilují. A podle vybavení, aut a útraty to na tupce apod. zrovna nevypadá.

A to už vůbec nemluvím o takřka povinnosti VIPů a celebrit ukázat se tam o Vánocích nebo na Silvestra.

0/0
15.1.2008 22:39

vodák Marek

Re: Re: Krkonoše a velehory ?

VIP ve Špindlu? Mrázek, Babiš, Pitr, Klaus... Jeden po druhém nějak mizí tak jako pověst superstřediska.

0/0
16.1.2008 17:29

TB

Nesouhlasím

Já se musím taky ohradit. Jezdíme pravidelně do střediska nad Jizerou. Za parkování se neplatí, skipas by samozřejmě mohl být levnější, ale na druhou stranu, zase jsou tu vidět investice. Našli jsme si úžasnou hospůdku, kde mají rádi lidi. Po víkendu odjíždíme příjemně unaveni lyžováním...a nikdy se nám nechce domů. Nejsem vlekař:)

0/0
15.1.2008 17:51

tmf

5 Kč za WC

to je celkem levné, po nás chtěl dědek v Peci u parkoviště 10 Kč. Ten to ale schytával, od každého, já bych tam nebyl, nechat si celé dny od každého nadávat. Ale asi se mu to vyplatí. Parkoviště taky nebylo zadarmo, potom klobáska s přirážkou 300% nejméně.

0/0
15.1.2008 17:48

fufna

Re: 5 Kč za WC

Tak tam nejezdi a nežer:-(

0/0
15.1.2008 22:28

tagil

černobílé vidění

Vážení přátelé lyžaři, je mi těsně nad 40, lyžuji více než 30 let, v mládí závodně na krajské úrovni, a dovolím si s přispěvkem i většinou názorů polemizovat. Ročne strávím v zimě na horách nejméně 50 dní, lyžoval jsem ve všech velkých střediscích ve Francii, ve většině velkých rakouských a pár švýcarských a stejně nejvíce nalyžuji ve Špindlu. I já bych radši každý víkend lyžoval v Megeve nebo v Saalbachu, ale je to nereálné především časově, takže jsem rád, že máme aspoň ty Vámi vysmívané a kritizované Krkonoše. Já nepotřebuji 100 km sjezdovek, , kde polovinu času strávím přejížděním po spojovacích cestách, ale kvalitní 2-3 sjezdovky délky 1-2 km se slušným profilem, dobře upravené a ty mám i ve Špindlu. Fronty neznám, lyžuji od 8 do 10.30 a stojím max. 2-3 min., např. celý minulý týden jsem ve Špindlu nestál déle jak minutu.Problém přístupu obsluhy jak na vlecích, tak v hotelích či restauracích vnímám, ale dost se to zlepšuje. A cenově je to přece jen levnější. Pěkné lyžování.

0/0
15.1.2008 17:14

keepa

Re: černobílé vidění

jj, jsem se spindlu vyhybal jak jen jsem mohl, a ted jsem tam zabrousil po 3-4letech a byl jsem mile prekvapen!! ceny sice skoro evropske(drinky) ale to uz je v praze take a servis tam uz byl velmi dobry. byl jsem fakt prijemne prekvapen..

0/0
15.1.2008 18:27

Josef

Re: černobílé vidění

Je mi tesne pod 20, jezdim na hory jiz od dob materske skoly. Rocne stravim kolem 20 dni v Alpach (at uz v Italii, Rakousku nebo Svycarsku). Do ceskych hor muzete jet leda za prirodou ne za kvalitnim lyzovanim. Chtel bych se zeptat jestli jste nekdy na ceskych horach jezdil cely den, ne jen dve hodiny rano? Totiz v tento cas jsou opravdu sjezdovky prazdne ale to co nastane kolem pul jedenacte a pokracuje az do odpoledne je des. Cekani klidne i 15-20 min (PecPodSnezkou, RokytniceNadJizerou...) kdo si chce kvalitne zajezdit, mel by opravdu jet mimo CR

0/0
15.1.2008 18:27

tagil

Re: Re: černobílé vidění

Už několik let déle nejezdím, protože mi ty dvě až tři hodiny intenzivního lyžování na černé v Petru bohatě stačí. Nicméně můj mladší bratr /mj. v mládí hodně dobrý závodní lyžař a dnes spíš freerider/ , když je ve Špindlu, si dá mezi jedenáctou a polednem, kdy o víkendech se dostanou fronty ve ve Sv.Petru zhruba na 10 min / na 4-sedačce, u dvousedačky je fronta nad 5 min. pouze ve druhé polovině února/ pauzu a jezdí odpoledne,  garantuji Vám, že po 13h. nebudete stát více než 5-7 min, druhá varianta je přejet pod desáte na Stoh / dle mého názoru jedna z nejlepších sjezdovek v Evropě/ a tam stát nebudete. Faktem je , že na Medvědíně je situace horší, ale fronta delší než 10 min je tam max. mezi 10 a 11 h. A kvalitou úpravy sjezdovek je Špindl lepší než kdekoliv jinde, protože si s těmi celkem 25 km sjezdovek rolbaři mohou vyhrát a k mé velké radosti to drtivou většinu dní v sezóně dělají. Tím vším nechci říct, že mi lyžování v Alpách nedělá radost, naopak, ale vadí mi černobílý pohled.

0/0
15.1.2008 19:05

tesik

Re: Re: Re: černobílé vidění

Stoh - jedna z nejlepších sjezdovek v evropě... hmm, ty budeš znalec!!!!! ;-D

0/0
16.1.2008 9:23

tagil

Re: Re: Re: Re: černobílé vidění

Vážený tesíku,

znalec Stohu skutečně jsem a myslím, že nejen  jeho. Pro mne je to svými parametry skutečně jedna z nejlepších sjezdovek v Evropě - slušná délka a  optimální sklon / homologovaná FIS i pro závody v obřím slalomu/, sjezdovka bez jediného hluchého místa. Pokud by se podařila realizovat idea Bohumíra Zemana o jejím prodloužení až na vrchol kopce, což je dalších cca 400 m, tak by neměla chybu.

0/0
16.1.2008 10:05

obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Re: černobílé vidění

Stoh je OK především jako tréninkový svah, tím nezapře původní Bobasův sen o závodní trati. Na to, aby se tam uživil trénink a současně i lyžování veřejnosti, je svah při svém sklonu příliš úzký. Je ale pravda, že veřejnost až nahoru moc nejezdí a v době tréninku, tedy zejména ráno, tam turistů moc není, takže se vše dobře poskládá.

Směrem nahoru k vrcholu Zadní Planiny nějaká výšková rezerva je, ale dostatečné parametry má svah už teď. Pokud by místo historické Transmontany přišla třeba sedačka, těch cca 100 výškových metrů navíc by bylo hezkých.

0/0
16.1.2008 16:37

tagil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: černobílé vidění

Vážený občasný komentátore,

souhlas a ještě doplním. Bobas bere současný vlek jako výhodu z toho důvodu, že rekreační lyžaři a nakonec i ostatní mohou vystoupit a nemusí nahoru. Se sedačkou je to komplikovanější, nicméně při tom prodloužení se počítá i s červenou sjezdovkou napravo od současné při pohledu zespodu a pak je sedačka jasná. Nicméně tento záměr zatím není ani v Šanci pro Špindl, spíše jako ideový záměr. Pěkný den

0/0
16.1.2008 17:20

obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: černobílé vidění

Jasně, vlek i neocenitelná výhoda právě pro trénink. Ideální by bylo přinejmenším pro spodek, kde děcka trénují, nechat (nějaký) vlek a nešťastnou Transmontanu (holt dítě své doby, tehdy to byla logická volba) vyměnit za sedačku.

Prostor pro tratě tam je a jde nesporně o utkání s Krnapem. Jestli Bohouš vydrží jako starosta, mohl by mít slušné páky na Krnap, i když víme, jak to v současné době chodí.

Nemusíme si říkat, jak po instalaci zasněžování tenhle opomíjený kopec získal. Na druhé straně ať snad zůstane pro trénink a pro pár znalců. Komerčních svahů, kde Beran závodníky nechce, je všude okolo dost.

0/0
16.1.2008 19:05

vafle

Re: Re: Re: Re: černobílé vidění

ona uz ma zasnezovani????

0/0
28.1.2008 23:29

keepa

Re: Re: černobílé vidění

tezko si tam ale zajedes zalyzovat kdyz dostanes chut.

nejbliz v garmischy jses za 4hodky, a to to dres.... 

0/0
15.1.2008 19:14

vafle

Re: Re: Re: černobílé vidění

ZA 4 HODKY JSI Z PRAHY TAK LEDA V MNICHOVE;ALE NE V GARMISCHIRv

0/0
28.1.2008 23:30

XxXx

Re: černobílé vidění

Kokote

0/0
15.1.2008 21:39

jirka

Re: černobílé vidění

mnojo, pokud ses 8.30 na trati, lyzujes do max 10.30, pak ten spindl asi ma smysl, ale brousit celej den stejnej kopec, kde vod jedenacti to je sama plotna, na hrane nad "bubnem" vyrovnano milion nestastniku.... uznej sam:)do ceskej hor chodim na turistiku, i zimni, lakaj me skipalpin legracky, ale zatim nebyl cas + sem linej, a pak ty zakazy vod ochrancu... 

0/0
15.1.2008 21:53

qualcom

Re: černobílé vidění

tak na to, že ti je přes 40 a jsi bývalý lyžař v kondici moc nejsi, mně 38 a teď jsem se vrátil ze Schladmingu a denně jsem najezdil přes 70km, jestli nevěříš dám číslo skipasu a na skiline.cc si ověříš kolik člověk najezdil a to to Schladming nepovažuji za bůhvíjaké středisko, ve Francii 90km denně

0/0
16.1.2008 8:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.