Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se sjíždí nejprudší svah v Rakousku

"Alpy tě ohromí, Karle. Ale tohle tě dojme. To není země, to je zahrádka," rozplývá se Rudolf Hrušínský coby doktor Skružný nad malebnou středočeskou krajinou ve slavném filmu Vesničko má středisková. Právě tato slova se mi vybavila při mé prosincové návštěvě Hintertuxu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vbvbnvbn

vbvn

(Y)

0/0
17.11.2008 18:06

Blek

www.dovolena-alpy.ic.cz

Dobra je taky 8 km "Hohe Scharte" v Gasteinertalu. Freeride je skvely ve Sportgasteinu.

0/0
2.8.2008 22:59

Tomba

Pocasi Hintertux

Pokud shanite aktualni informace o Hintertuxu (pocasi apod.), juknete na www.zimni-alpy.cz .

0/0
26.2.2008 12:34

petr stursa

Eichlere

ty srabe, vzdyt ja to sjel v patnacti i s mamkou. Je to naprosta pohodicka, da se to sjet naprosto krasne, nahore je to pozvolne, dole strmejsi a pak volne prechazi v loucku. jen uplne dole byl neprijemny skokanek v podobe zledovatele cesty. Absolutne neni ceho se bat. Leda toho, ze se s clovekem utrhne nejaky previs, ale to se muze stat i na relativni rovince.

A taky nechapu, na co je potreba pruvodce, me stacila mapa.

0/0
26.1.2008 21:52

TM

Samé chyby

Když jste všichni tak chytrý a pořád píšete o Hintertuxu,tak alespoň nepište nesmysly:nikdy sem nic neslyšel o kopci Olpener,to je Olperer a takových chyb je tam víc.Mimochodem abyste se s tou prahou nepo....Ty Jiiižní ČeeechyR^

0/0
26.1.2008 12:52

obcasnykomentator

Re: Samé chyby

Konečně jeden nejchytřejší, který nás poučil o tom, co se komentovalo už 22. 1. 15:52 (Olperer).

Ještě by to chtělo vysvětlit, jak je to s těmi stupni a procenty Harakiri a obecně. Nevíš náhodou?

0/0
26.1.2008 13:12

saintpeter

to snad ne

;-€autor by se měl omluvit za to, že obtěžuje čtenáře nepravdivými plky a nic na tom nemění fakt, že se jedná pouze o reklamní slátaninu;-€

0/0
24.1.2008 13:28

mulda

vysvětlím

to všem vědcům i pavědcům jednoduše, aby to pochopil úplně, ale úplně každý: Ta sjezdovka Harakiri je děsně moc prudká. Prosímvás ... pochopili jste to všichni? ... i ti vzadu? ;-D

0/0
23.1.2008 19:53

yetti_z_hor

úhly

45° = 100%

jednoduché - ne?

(pro blbce - 22,5°=50% a nebo 90°=200%)

jinak je tam hezky ;)

0/0
23.1.2008 15:31

Svinka

Re: úhly

Skoro bych řekl, že 200 % je nějakejch 63 stupňů.

0/0
23.1.2008 15:55

tmf

Re: úhly

takže jezdil po svahu 35,1 stupně to máme za barákem na louce kde děcka bobujou myslím, že 100% je 90 a že on jezdil na sklonu 70,2 stupňů a to už je hrana, to je svah, že když stojíš nahoře tak Ti lyže trčí do vzduchu. Něco podobného jsem zažil v Tatrách. Samozřejmě ne 78% ale lyže trčely.

0/0
23.1.2008 15:59

yetti_z_hor

Re: Re: úhly

je to blbost. svahy nad 45° uz normalni rolba nevyjede. opakuji. 45° je 100%. jeden metr klesání na jeden metr délka. prosté.

0/0
23.1.2008 16:42

Honza

Re: Re: úhly

Ach jo, pořád dokola. 100% klesání (45 stupňů) je už dost extrémní svah a 78% v průměru na celou délku sjezdovky je taky slušně strmý svah.  Na čem bobují vaše děti za barákem netuším, ele navíc to není ani podstatné. Jinak to, jestli lyže trčí do vzduchu a nebo ne, vypovídá pouze o ZMĚNĚ klesání a ne o jeho velikosti.

Doporučuji se podívat na nějaké fotky zde http://www.mayrhofner-bergbahnen.com/de/100304/100252/steilste_piste_oesterreichs_actionberg.html

uvidíte, že sjezdovka má i poměrně plochý začátek. O to větší bude klesání v hlavní části.

0/0
23.1.2008 21:50

Richard

Re: úhly

Ty troubo - pro blbce

200%=63°

50%=26,5°

0/0
24.1.2008 18:00

Kostival

Re: Re: úhly

Jasňé, promile je jeden metr na tisíc metrů, procento jeden metr na sto metrů:http://cs.wikipedia.org/wiki/Promile

A na stupně se to přepočítá podle pravoúhlýho trojúhelníku - ze školy tangens je protilehlá ku přilehlé..."Sklon jízdní dráhy je udán v % jako tangens úhlu sklonu. Je-li na př. sklon 45°, je tang 45° = 1, tedy procentové sklonění svahu je 100. Sklon 80% ( 0˙8×100 ) značí úhel, jehož tang = 0˙8, t. j. a = 38° 40´. Je-li sklon 125%, je tanga = 1˙25, tedy a = 51° 20´ a pod."

0/0
14.2.2008 4:27

yetti_z_hor

D R I V ?????

z prahy jsem na sedle za 1hod 55min !!!

0/0
23.1.2008 15:26

an

Re: D R I V ?????

jako z prahu bytu nekde v šumperku či jeseniku??

0/0
24.1.2008 7:01

Shob

sedlo

Cervenohorske sedlo je stejne lepsi.  :-P

A je jen dobre, ze tam nejezdi tepli Prazaci, kteri ani neumi lyzovat/jezdit na snowboardu.

0/0
23.1.2008 14:43

yetti_z_hor

Re: sedlo

jojo. at si prazaci jezdi na sumavu a do krákonoš a na podobné kopečky. jeseníky - hory - ať nám nechají čisté ;)

0/0
23.1.2008 15:29

prazak

Re: Re: sedlo

vazne? nepovidej...

0/0
23.1.2008 16:15

naplavka z moravy v praze

Re: Re: sedlo

ubozaku

0/0
24.1.2008 9:50

Radovan

červenec

Zajímavé, kolik lidí má problémy s trojúhelníkem :). Já bych sem přidal jinou poznámku. Pan Eichler nemá pravdu, že v parném červenci je na Hintertuxu v provozu 10 vleků a tolik km sjezdovek. Loni jsem tam právě v tom čase stál a jeli pouze dva vleky Olperer a Gefrorene Wand. Km tak 2. Ostatně v celém areálu ledovce je vleků i na zimu jen 9. 

0/0
23.1.2008 9:44

tesik

Re: červenec

Vleky " JELY".. jinak fajn.. ;-)

0/0
23.1.2008 12:08

Radovan

Re: Re: červenec

no jo, sakra, někdo matika, někdo gramatika :)

0/0
23.1.2008 12:15

slina

Jenom upřesnění

pro všechny mudrce, co se hádají o to, jestli to jsou procenta nebo stupně. Vezměme tedy hypotézu, že sjezdovka má sklon 78 stupňů. Příklad je poměrně jednoduchý a učí se už na základní škole pod jménem goniometrické funkce. Někteří to máte i na kalkulačce a jemnují se sin, cos a tan. Nebudu to natahovat prostě nakreslete pravoúhlý trojůhelník s odvěsnami o délce cca 2,5 cm a 12 cm. Pak ho vystřihněte a tím šílenějším způsobem postavte na výšku na stůl. Pak si zkuste představit, jak to sjíždíte na lyžích. Mezi námi děvčaty - 78 stupňu je hodně i na postavený žebřík. Není jakákoliv šance na takovém svahu stát či jet a jakýkoliv pád nemůže být ubrzděn jinak než nárazem dole. Nejde na to ani vyjet rolbou a auž vůbec na tom nemůže být sníh. Zkuste občas tedy přemýšlet hlavou a nakreslit si to. Je nutné tedy přijmout jinou hypotézu.....:-)

0/0
22.1.2008 21:25

slina

Re: Jenom upřesnění

je pro doplnění - i sjezdovka se sklonem 45 stupňů je prakticky nesjízdná, pokud se nejedná o kratší úseky, které jde vyjíždět do mírnějších navazujících. ;-D

0/0
22.1.2008 21:28

obcasnykomentator

Re: Jenom upřesnění

Máš sice pravdu, ale tvůj pobavený nadhled nad "hádajícími se mudrci" má tu drobnou vadu, že jen opakuje to, co už tady je delší dobu napsané:

"Bohužel se mýlíš. Nesmysl je naopak 78 stupňů, to by byla skoro kolmá (jak známo, 90 stupňů) stěna. Ten údaj o 78% je všeobecně dostupný a všude možně uváděný.

Nad 60 stupňů už se většinou neudrží sníh a představa strojní úpravy je skutečně komická."

0/0
22.1.2008 22:30

tridvaraz

proč ho cupuješ, občasníku

vždyť to tak hezky polopaticky vysvětlil..... Lepší 2x nežli vůbec :-)

0/0
23.1.2008 9:50

yetti_z_hor

Re: Jenom upřesnění

45° = 100%

jednoduché - ne?

(pro blbce - 22,5°=50% a nebo 90°=200%)

0/0
23.1.2008 15:31

patrickx

článek zase není taková hrůza

jak ho tu mnozí popisují...musím se trochu autora zastat:-)...a jinak harakiri jsem párkrát dal, sjet se to dá, ale žádný super pohled při tom asi na mě nebyl, po mém vypiplaném carvingu ani stopa, za to hrany si užily:-)

0/0
22.1.2008 19:50

Hekynen

Re: článek zase není taková hrůza

Nápodobně... Ve čtvrtek (tedy už zítra) tam jedu zase...:-)

0/0
23.1.2008 0:52

Honza

Re: článek zase není taková hrůza

Souhlasím že článek není až tak hrozný - ale u mně celkový první dojem ovlivnil ten totální nesmysl o době jízdy na Červenohorské sedlo a do Zillertalu. Prostě taková hloupost mne negativně naladila na zbytek článku.

0/0
23.1.2008 7:36

jezdim rychle, jedzim rád

Ledovec je inde

Ta sjezdovka fakt neni tak hrozná! Hintertux ledovec je ale od ní asi 20km! Je to sice v údolí Zillertal, zhruba v půlce, ale to středisko se jmenuje Penken. Určitě to neni na ledovci.

0/0
22.1.2008 18:19

blacat00

hlavně Pražáci

Hlavně o tom pište, ať tam jezdí co nejvíc lidi, zejména pražáci. pak tam nebude k  hnutí. [>-]

0/0
22.1.2008 17:26

fjmikes

Re: hlavně Pražáci

Trhni si nohou, ja se tam z Tokya nepozenu.[>-]R^

0/0
23.1.2008 9:45

prazak

Re: hlavně Pražáci

hele joudo, tam jezdi cela republika, jestli nahodou nevis...

0/0
23.1.2008 16:18

Ondra K.

jups

a jak se teda sjíždí ten svah? to jsme se z článku dozvěděli???

Trochu to bylo slabé...

0/0
22.1.2008 15:52

Kaiser_Franz

Re: jups

clanek je fakt o nicem. Kdybych tam nebyl, tak si myslim, ze ta sjezdovka je na ledovci, coz neni pravda a ze kdyz ji sjedu, tak dojedu do Zillertalu... fakt hrozny.

0/0
22.1.2008 17:24

puck1

infantilní příspěvek

Jednak sjezdovka nikde nemá 78% sklon a v hintru už vůbec, dále majestátní hora se nejmenuje Olpener ale Olperer a každopádně článek o ničem. Škoda, moje jedno z nejoblíbenějších středisek :-/

0/0
22.1.2008 15:52

puck1

Re: infantilní příspěvek

teda 78 stupnu, nikoliv procent

0/0
22.1.2008 15:54

db

*

strasny clanek, nic jsem se nedovedel a to jsem tam byl, co ti co tam nebyli. v zillertalu je asi 20stredisek, coz autor asi nepobral a nerekl kde ce jaka ta sjezdovka nachazi, protoze na jedinem zminenem stredisku Huintertux to asi nebude :-©

0/0
22.1.2008 14:31

jj

rychleji nez na CHS?

Nevim jaky je autor ridic, ale jestli na Cervenohorske sedlo jede z Prahy dyl nez 5,5 hodiny tak asi jezdi slapacim autickem....

0/0
22.1.2008 14:15

Honza

Re: rychleji nez na CHS?

Pochop to - je to reklama na Zilertal Arenu, tak to prostě musel autor nějak zaonačit - někdo přeci toho Guida zaplatit musel, ne? ;-D

0/0
22.1.2008 16:21

Radovan

Re: Re: rychleji nez na CHS?

Reklama to možná je, ale článek (slabý) není o Zillertal Areně (viz v závěru "o tom někdy příště"), ale o Ski Zillertal 3000.

0/0
23.1.2008 9:19

Honza

Re: Re: Re: rychleji nez na CHS?

To je jenom další zmatek autora v článku. Harakiri taky není na Tuxu (Zillertal 3000).

0/0
23.1.2008 10:45

QT1

Re: rychleji nez na CHS?

A co jsi čekal od smažky Eichlera? Asi CHS jezdí vlakem...

0/0
26.1.2008 20:46

Becquerel

78 procent ?

Jen upresneni - Harakiri nema ani nahodou 78 procent, jak je v clanku uvedeny. To je samozrejme nesmysl, odpovidalo by to nejakym 35°, ta sjezdovka ma 78° (stupnu, nikoliv procent), coz je trosku jiny kafe ...

0/0
22.1.2008 13:56

sirhcahc

Re: 78 procent ?

Do kafe se ale dává voda vařící ... :-P

0/0
22.1.2008 14:09

Obcasnykomentator

Re: 78 procent ?

Bohužel se mýlíš. Nesmysl je naopak 78 stupňů, to by byla skoro kolmá (jak známo, 90 stupňů) stěna. Ten údaj o 78% je všeobecně dostupný a všude možně uváděný.

Nad 60 stupňů už se většinou neudrží sníh a představa strojní úpravy je skutečně komická.

Jestliže naopak víš, že sklon 100% = 45 stupňů, a dokonce i umíš jezdit na lyžích nebo prkně, mělo by to to být už jasné.

0/0
22.1.2008 14:16

Becquerel

Re: Re: 78 procent ?

Vseobecne dostupny a vsude mozne uvadeny je rovnez udaj o 78° V NEKTERYCH PASAZICH. Ale nemam naladu se hadat.

Nicmene tech 78% (35°) neni nic co by nezvladnul prumernej lyzar, obzvlast kdyz je to jen na nekolika malo usecich. I v CR jsou prudsi sjezdovky. Tak proc je z toho takovy halo ?

0/0
22.1.2008 15:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.