Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pravá Kuba není Varadero. 'Ostrov svobody' na vlastní oči

"Y está en su país mejor o peor?" A je teď u vás líp, nebo hůř? Snad nejčastější otázka prostých Kubánců, když se dozvídají, že jsme z Česka. Hned chtějí vědět, zda je nyní u nás po změně ze socialismu na kapitalismus větší bída, jak slýchají z oficiální propagandy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kikina

SUPER

Fakt  moc pekny clanek...:-)

0/0
4.3.2009 23:31

antiestebak

pravda

chtel bych zase pracovat 8 hodin a mit neco ze zivota,proto kubancum zavidim,neplati predrazene topeni,vodu,najmy,energii anemaji vztek,ze ti co je zdimou si davaji 100milionu odmen!!!!toto je dan za to ze komousi nesli  na vesaky.Howgh.

0/0
20.5.2008 19:07

antiestebak

poradte

chci na kubu,ale potrebuji poradit.sam,anebo cestovka?vsichni chteji moc penez ale ja  dru od rana do vecera abych na to mel,otrokari me zdimaji,tak chci videt usmevave lidi,kteri tancuji a u nas se nsmejou ani netancuji,jak je to mozne?nemam rad bolsevika,ale toto je zahada!na tancovani nemam silu,protoze makam na komunistickeho kapitalistu od 4rano do 8 vecer,to kubanec nezna,anebo jo?

0/0
20.5.2008 18:57

antiestebak

pravda

nejde o to jak se kdo vjakem rezimu ma,ale vime ze vsechny rezimy maji chyby.jde o to,ze se za slovo zavira a to je rozdil mezi komanci a otrokari!

/otrokari-kapitalisti/

0/0
20.5.2008 18:43

makča

Kuba

Myslim si, že pro Kubu je mnohem lepší její dosavadní vláda.Lepší Castro než Bush.Co demokracie přináší.Jenom odpornej globalismus a konzumenty.Nemaji se Kubánci líp bez mobilů, televizí a jinejch podobnejch kravin.? Celá ta amrická demokracie je jenom vymejvárna mozků.(doporučuji se podívat na film-Bowling for Columbine_Guns culture in USA)uvidíte co je USA za zmanipulovanou konzumní hnusotu.

0/0
23.3.2008 21:04

Andrea17

Kuba...

Kuba má svoje kouzlo jako každá země. Lidé v ní však nemaj tolik svobody, jak by chteli. Já bych tam nemohla žít. Já mám svobodu ráda a kdybych ji neměla...nevim co by bylo.

Ale Kuba není jediná-jsou i další takové...v tuhle dobu jsem ráda, ze muzu zit v České republice. Někdy ale taky nevim, kam upadame...tim narazim na nasi politiku.

0/0
29.2.2008 22:11

zdnlm

Kuba na kole

Projeli jsme Kubu letos na kolech (1250 km kolo,zbytek náklaďáky a autobusy) a článek bych jinak nenapsal.Všem,kteří tu vykřikují, jak se mají Kubánci dobře, bych doporučil - odstěhujte se tam a uvidíte jak dlouho se budete radovat a tančit salsu. A to že autor popisuje krásnou, pro nás exotickou zemi i s životními reáliemi obyčejných Kubánců, tak jak jsme je zažili i my, to přece není propaganda.Přišel, viděl, zažil a teď ví  a má svůj názor. Otázku z úvodu autorova článku mohu jen doplnit naší verzí - jak to, že vás sem jezdí čím dál víc, když se teď máte tak špatně? Díky za článek. P.S. Chystáme se s koly na Kubu znovu.

0/0
27.2.2008 9:03

Fidelistka

NA KUBE SE ZIJE NEJLEPE Z CELE LAT.AMERIKY

To co se píše v článku není pravda !!!!!!!! Na Kubě si lidé žijí nejlíp z celé Latinské Ameriky - mají vše co potřebují !!!!!!!!!!!!!

QUE VIVA LA REVOLUCION !!!!!

0/0
8.1.2008 21:37

Stanley

Pisatel patrně nebyl na jihu USA, v jižní Americe .Nepálu..a

Při čtení jsem nabyl dojmu, že pisatelem je bývalý funkcionář KSČ, který převlékl kabátek a je v současné době ve službách plátku některé razantní pravicové strany. V Nepálu pěstují na ulicích prasátka což je kolorit a  na Kubě prasátka živoří na ulici....protože ... nemají co jíst... 

0/0
7.12.2007 12:17

Helena

byla jsem na kubě 4 roky

Byla jsem na Kubě 4 roky a to před deseti léty na studijní pobyt. Nikdy jsem neviděla nic tak krásného a lidi tak v pohodě. Není pravda, že žijí v bídě - všichni mají, co potřebují k životu - pravda nejsou tam boháči. Ale jsou o mnoho šťastnější nežli většina z nás. Základní bydlení mají zdarma, energie - paušál zdarma, lékaře a léky zdarma, školy a obědy ve školách a dospělí v zaměstnání zdarma. Není divu že pořád tančí. Je-li člověk skromný, je tam velmi spokojený. Maj to základní co nám chybí a to jsou jistoty. Že budou mít kde bydlet, že budou mít na doktora, že budou mít co jíst a že neskončí jako bezdomovci. To sice není blahobyt, ale je to jistota. Totiž u nás ten blahobyt nemají všichni a někteří se mají hůře než dřív. Jsou to pořád nervy.... že něco nestihnu, že na něco nebudu mít, aby se něco podařilo. Být Fidel mladší tak já se stěhuju na Kubu, teď však zde reálně po jeho smrtí hrozí válka.

Čemu se Amerika diví - jsou zde indiáni, mestici - potomci otroků a ti nezapomínají.

0/0
26.11.2007 15:07

Martin

Re: byla jsem na kubě 4 roky

Naprosto souhlasím. Na Kubě jsem pobyl měsíc, což je málo, ale štastnější lidi jsem nikdy nevyděl. A k článku asi tolik. Turistické centrum Prahy je taky jiný svět oproti např. některým chudým vesnicím v ČR a lidé tam mají také problémy se základními lidskými potřebami. Nemají práci, není tam fungující veřejná doprava a na nějaké cestování do Karibiku už vůbec nepomýšlí.

0/0
30.11.2007 11:03

Cuba

Re: Re: byla jsem na kubě 4 roky

viděl se píše s měkkým -i-.;-€

0/0
5.12.2007 12:15

lbc

Re: byla jsem na kubě 4 roky

vete a cuba entonces si es tan maravilloso??;-€

0/0
2.12.2007 0:27

belgian chocolate

máte ty barvy trochu popletené

indiáni se k zotročení moc nehodili, proto se do Ameriky importovali černí otroci z Afriky. mestic je míšenec bělocha a indiána.

0/0
26.2.2008 10:53

Schumi21

Jeden uráží druhého....

Číst diskuse na idnes mně strašně baví - je to docela komedie když tady vždycky jeden uráží toho druhého......

Tomu se nezbývá než jenom smát...

;-D;-D;-D

0/0
26.11.2007 14:18

che castro

no toto ...

Fidel je zmetek, ale že na ulici prodávají trička s Che Gevarou, jeho úhlavním nepřítelem, to jaksi nechápu. Tohle by býval Gustáv nedopustil.

0/0
15.11.2007 11:19

Velisss

Mají se lépe

Jezdím na Kubu tak 2 x ročně několik let a musím konstatovat že se mají materiálně čím dál lépe a lépe. Vrátil jsem se tento týden a mám pocit že morálka povoluje. projevuje se to tím že prodávají doutníky načerno i za přítomnosti policie a v hotelích managovaných státem je menší výběr jídla - zřejmě na úkor vynášení. Mají ale lepší auta a ceny jsou pro turisty dražší.

0/0
14.11.2007 14:19

Rudolff

Nová auta, hovězí, videa = lepší život?

Od pravých cestovatelů bych čekal trochu širší rozhled a chápání hodnot.

Čím se poměřuje kvalita života? Počtem dálkových ovladačů nebo úsměvem? Kde se bere více antidepresiv? Kde běhají zdravější děti? Kde lidé lépe spí a bez prášků? Myslím, že i tohle jsou kritéria, které by měl vnímavý pozorovatel zohlednit.

0/0
8.11.2007 9:12

Brejla

Re: Nová auta, hovězí, videa = lepší život?

Pane boze, ty ses tak hloupej... Kolik je na kube psychologu, ktery by ty prasky na deprese a na spani predepisovali?? Copak si uz nikdo nepamatuje jak to vypadalo u nas za komunistu????? Rv

0/0
2.12.2007 15:46

belgian chocolate

proč u těchhle cigorek diskuse je

a u těch ze Slovenského ráje ne?

0/0
7.11.2007 16:29

h@luzak

Re: proč u těchhle cigorek diskuse je

Je vidět, že výjimka potvrzuje pravidlo. Tedy, že i člověk (předpokládám) bílé barvy pleti může být pod černošským průměrem IQ (http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence).

0/0
8.11.2007 8:40

kudykam

sedi to

my tam byli minulej rok v prosinci a ty udaje tady sedi - ok clanek :-)

nejaky zazitky jsou tady: http://kudykam.blogspot.com/search/label/kuba

0/0
7.11.2007 15:03

OoPs

Postřehy z cestování po kubě

Z Kuby jsem se vrátil minulý týden.

V té zemi jsem byl poprvé vživotě. V průběhu 14 dnů jsem najezdil 2200 kilometrů a projel tři čtvrtiny ostrova. Pokud si mohu dovolit přidat pár postřehů tak Kuba je poznamenána turismem a to  celá. Je pravda, že čím západněji od Havany tím méně, ale na každém místě se turistu snaží více nebo méně oškubat. Kubánci se v porovnání s Evropou mají o mnoho hůře, ale v porovnání s ostatními zeměmi Latinské Ameriky o mnoho lépe. Přírodu má Kuba opravdu nádhernou, ale Kubáncům je to jedno. Ti mají jiné starosti. Vláda rozvinula velice důmyslný systém turistického apharteidu. Důsledkem toho je, že na Kubě kupujete za velice drahé peníze ten nejhorší servis. Vyjímkou jsou státní organizace a firmy (Cubatour, Transtour, Cubacan atd.), které za dolarové ceny nabízejí turistický servis na Evropské úrovni. Ale to už není o Kubě, nýbrž o organizované turistice.

0/0
7.11.2007 10:19

Pavel

Re: Postřehy z cestování po kubě

Souhlasím.Je to tak ale úmyslně. Není zájem aby jste cestoval na vlastní triko po ostrově a když ano, zaplatíte za jednotnou cenu za mizerné ubytování s velmi mizernou stravou mnohdy více jak na Varaderu s "luxusním" servisem. Zase ale vidíte pravou Kubu ;-)

0/0
7.11.2007 14:02

sedlonka

Re: Postřehy z cestování po kubě

Jestli mas pocit, ze te na Kube chteli oskubat na kazdem kroky, tak vyraz do JV Asie. Laos, Kambodza a Vietnam. Tam poznas, ze kubanske skubani je vlastne jen takove nesmele nabizeni. V Severnim Vietnamu to uz pak byl opravdovy boj a Hanoj to byl vrchol. Bojovali jsme tam o pravo jet obycejnym autobusem s obycejnymi Vietnamci. Na Kube nas ochotne nalozili na korby nakladaku i s koly za regulerni cenu. Vsude jsou smejdi, jen na Kube me jich prislo zdaleka nejmin.

0/0
7.11.2007 14:16

Jakub

Re: Re: Postřehy z cestování po kubě

V porovnani s Kubou mi prislo lepsi Mexiko (na kube jsem byl jenom mesic, v mexiku 7), stacilo jednou rict nechci a uz dali pokoj, navic kdyz se clovek bavil spanelsky, byli pratelsti a nesnazili se oskubat tolik. Na kube byli pratelsti a povidali si radi, ale proste jsem si tam pripadal jako chodici dolar (oproti mexiku, kde se clovek pred ocima mexikance promenil z gringa na pohodoveho gringa) :)

0/0
7.12.2007 14:49

Jindra

krásná země

Byl jsem na Kubě několikrát. Kuba je neskutečně krásná země. Projel jsem ji celou. Autor ne. Proč vždycky, když někdo píše o Kubě se do toho musí motat politika a tamní problémy s bídou? To už všichni přece víme, víme. To každý týdenní návštěvník musí hledat jen chatrče, povozy a díry v silnicích?

To každej Jouda, který tam jede musí psát o tom že nemají zboží, auta... Vlastně musí, protože Kubu nezná.

0/0
7.11.2007 9:27

orinka3

Re: krásná země

ten, kdo by psal pouze o tom, že je tam hezky a lidi jsou fajn, by se stal krajně politicky podezřelým. Psát o Kubě se může jen pod tou podmínkou, že se budou kritizovat politické poměry a úpící občané;-D

0/0
7.11.2007 13:22

fidel gevara

Re: krásná země

tak proč jsi ten článek nenapsal ty sám ??

0/0
15.11.2007 11:06

dragon

Re: krásná země

Kritizovat umí každý nicméně pokud nazýváš autora "joudou" tak se předveď ty, co jsi zvládnul napsat za článek.

0/0
26.11.2008 11:28

Karel

děsný článek

Ten člověk co to psal snad na Kubě nebyl. Je z něho cítit dost povrchnost způsobená příliš krátkým pobytem. Autor ani neví, jak se některá místa jmenují a tak se názvům vyhýbá.

A Varadero. Tam byl hotel na hotelu již před 25 lety, kdy jsem tam byl poprvé. Ostatně, ty tam postavili amíci než se museli zdekovat.

Doporučuji autorovi před příštím článkem projet si opravdu celou Kubu a ne psát na základě turisticky konzumního itineráře.

0/0
7.11.2007 9:16

Martin

podobna zivotni uroven ?

Boze ten autor je desnej zvanil, na Kube nikdy nebyla podobna zivotni uroven jako v Cechach. I za bolsevika u nas se zilo mnohem blahobytneji.

0/0
7.11.2007 0:37

siwic

movití na Kubě

Asi se do tohoto tématu moc nehodím,jelikož se na Kubu asi těžko někdy podívám.Ale moc se mi líbí jak popisují naše sociální a ekonomické poměry lidé,kteří se na tu Kubu dostanou.Tím nechci srovnávat život u nás se životem v méně vyspělých státech,tím chci pouze upozornit,že poměry u nás by sociálně slabší člověk,kterých je u nás většina asi tomu Kubánci popsal maličko v jiných barvách.

[]

0/0
7.11.2007 0:30

useknutahlava

Re: movití na Kubě

Sociálně slabší občané by vyprávěli o tom, jak si vzali úvěr na plazmovou televizi.

0/0
7.11.2007 1:11

siwic

Re: Re: movití na Kubě

To máš recht,ten co se na Kubu dostane,ten má plazmu keš.;-)

[]

0/0
7.11.2007 10:56

Vitek

Re: Re: Re: movití na Kubě

To bude asi tema prioritama, ja tam radsi pojedu znova, nez si koupit plazmu. A urcite nepatrim mezi movite spoluobcany.

0/0
9.11.2007 13:41

Pepino

dodatek

Souhlasím s autorem v tom, že se kubánský lid zřejmě skutečně oprávněně obává jakékoliv alternativy latinsko amerického pojetí demokracie, která by vrátila zemi do trpkých dob generála Batisty...a ještě pozor na jednu věc - není příliš relevantní spojovat působení F. Castra a Che Guevary - jejich cesty a revoluční představy se dle historie poměrně zásadně rozešly. A Ernesto Rafael Guevara de la Serna pro lid zubožený proamerickými feudalisty skutečně něco udělal. Také za to zaplatil.

0/0
6.11.2007 23:05

slon75

Re: dodatek

Zaplatil za to, že jel rozšiřovat revoluci násilím do ostatních zemí. "Kdo má jiný názor než já, nemůže být mým přítelem," vyznal se v té době. Takže zaplatil spíš za to, že si díky své neústupnosti a nemilosrdnosti nadělal spoustu nepřátel.

0/0
25.2.2008 16:06

Hnilda

Je výjimečná

No jo, Kuba je výjimečná... Ten nádhernej chaos, jak nikde nic nefunguje, ale nikdo si z toho nic nedělá a život jde kupředu... Maňana :) Mně se vždycky hrozně líbilo, jak linkový autobus přijel o hodinu později, přeplněnej po strop a po pěti kilometrech mu došla nafta, všichni popadli svoje saky paky včetně řidiče a šlo se dom :)

0/0
6.11.2007 21:39

Templář

Kdo si to objednal

tento článek, realitiní makléř rodina Pilipových, či jeho spolubojovník co s ním skončil v kubánským vězení, či Havel který to má za úkol bojovat proti Kubě či jiná "zajímavá" postavička...

Možná by bylo dobré srovnávat srovnatelné. Vyberte si třeba Haity a porovnávejte....

Tam řádili Američani a ještě řádí...

Tak trochu soudnosti a slušnosti...pane "redaktore"

Byl jste na Kubě za dob kdy tam vládli USA??? To byste viděl bídy, pane.

0/0
6.11.2007 21:34

Autor

Re: Kdo si to objednal

Děkuji, ani jsem nečekal, že se ocitnu v takové ctihodné společnosti: Havel,,, :). Byl jsem tam jen na výletě, není to srovnání, je to cestopisný článek do rubriky Cestování, zajímal jsem se o tamní život a pokusil jsem se aktuálně vykreslit, co jsem prožil a co mohu prakticky a aktuálně dál sdělit. Nebyl jsem ani na Haiti ani jsem nepsal cestopis po D1 (viz podobný komentář na jiném místě), prostě jsem psal, co jsem viděl a co jsem se dozvěděl na Kubě o Kubě. Ano není tam zdaleka vše, co se na Kubě děje ani co se o ní píše, ani vše co jsme zažili, i tak je to dlouhé. Tyto všechny další detailnější informace jsou např. v citované knize Cuba Libre nebo v průvodci od Lonely Planet. Ale snažil jsem se maximálně vykreslit tamní realitu života a trochu i ty krásy, které jsem měl možnost okusit.

0/0
6.11.2007 23:33

Templář

Re: Re: Kdo si to objednal

Cestuji hodně po světě, dost jsem poznal, dlouhá léta jsem žil i jinde, ale nedovolil bych si napsat co vy. Hold nevidím černo bíle. A věci si dávám do souvilostí.

Pokud může napsat každý cokoliv, tak blahopřeji, že zrovná Váš článek je zde inzerován. Myslím, že to svědčí také o něčem.

Jinak přeji hodně příjemných a lepších zážitků. Doporučuji, pokud budete dále cestovat, neporovnávat neporovnatelné. Zavání to populismem.

0/0
7.11.2007 0:12

useknutahlava

Re: Re: Re: Kdo si to objednal

"Hold nevidím černo bíle."

Smutné je, že toto bývá často nejlepší argument, který socialněji ladění jedinci, dají dohromady.

0/0
7.11.2007 1:24

volodko

Re: Re: Re: Kdo si to objednal

Mozna si videl hodne, ale ses dost arogantni. Kazdej ma svuj pohled...:-P

0/0
3.12.2007 15:22

carioca

Re: Re: Kdo si to objednal

Velmi dobry clanok a fotografie.Chystame sa tam s kamosom v marci.Potrebovali by sme kontakt na nejaku dobru turisticku sprievodkynu.Hovorime anglicky.Dik.

0/0
7.11.2007 8:09

Denise

Re: Re: Kdo si to objednal

Pane Autore, moc se mi libi vas clanek i fotky! Konecne jeden clanek, se kterym muzu z celeho srdce souhlasit :)

A ti, kteri vas tu kritizuji, kdo vi, jestli se tam vubec nekdy dostali. Kritizovat umi kazdy, ale chtela bych videt, jak by napsali clanek oni ;-) 

Diky za pekne pocteni

0/0
13.11.2007 9:58

fidel

Re: Kdo si to objednal

jsi ubozak s vymytym mozkem

0/0
6.11.2007 23:39

fidel

Re: Re: Kdo si to objednal

myslim tim templare

0/0
6.11.2007 23:40

Templář

Re: Re: Re: Kdo si to objednal

Na tvá chytrá slova nejde ani reagovat. Přeji příjemné procitnutí...

0/0
7.11.2007 0:13

Yaroukh

Re: Re: Re: Re: Kdo si to objednal

připojuju se, zalez zpátky pod šutrák a už nevylejzej

0/0
7.11.2007 18:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.