Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krušné hory: nemilované dítě?

Co si prožily Krušné hory v období socialismu, si ještě všichni pamatujeme. "Kotelna Evropy", jak se Severočeskému kraji říkalo, vyfukovala oblaka sirnatého dýmu rovnou na jejich vrcholky. Naštěstí jsme se dočkali lepších časů a příroda se odsířením elektráren poměrně rychle zregenerovala. Ale zdá se, že tato oblast a lidé v ní nemají nárok těšit se z oživené přírody a užívat si nádherných pohledů do krajiny. Co se chystá?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kunde

bohužel

další podvod... Jde jen a jen o kšeft za dotovanou "ekologicky" vyráběnou elektřinu. Jakoby tenhle kraj nebyl už zkoušenej dost. Tyhle "větrné farmy" jen hyzdí krajinu. Ruku na srdce, pojedete se třeba do Krušnejch rekreovat pod větrník? A co třeba jich taky pár postavit v Krkonoších? Bohužel je to jen kšeft .

0/0
22.11.2007 14:41

iuos

hmm

krajinu hyzdí každá stavba...   že ti třeba nevadí hrady na kopcích - to je tak nechutnej zásah do krajiny, že to snad ani nejde překonat... ale to je holt historie...

0/0
23.11.2007 8:54

krachat

nevadí mi

Viděla jsem větrné eletrárny v krajině na různých místech,  různých zemích, odlišných krajinách a rozhodně nehyzdí a rozhodně mi nevadí. Energetickou situaci asi nezahrání, ale alespoň trochu pomůžou. Lidstvo odedávná využívalo větrnou energii a tak proč v tomhle nepokračovat.

0/0
13.9.2007 8:31

Věrka

Větrné elektrárny rozhodně ano

!Vy co tam píšete samé negativy,uvědomte si co bude za 20 a víc let,Vás že se to netýká,ale ano.Naši potomci budou chtít mít taky energii ,ale mám dojem,že totalita ještě stále vyhrává a náš národ jsou sobci,neschopný přijmout cokoliv nového.Zamyslete se nad tím a něž začněte "žvanit o ekoligii"vyhledejte si fakta ze světa o energii (anglicky doufám umíte nebo ne?) a pak si dejtedo kupy 1+1!!!

0/0
1.8.2007 9:15

v

Re: Větrné elektrárny rozhodně ano

nasi potomci nas za vetrne elektrany prokleji (navic za dvacet let skonci jejich zivotnost)

0/0
5.8.2007 19:19

karel N.

Re: Větrné elektrárny rozhodně ano

Milá Věrko, asi si nedovedeš představit co obnáší vyrobit větrnou elektrárnu co? Pokud by jsi to dokázala, pochopila by jsi jak je to energeticky náročné a zda se někdy to monstrum (VE) zaplatí  o tom pochybují i odborníci. Ale dotace na to jsou tak proč ne? To se to rozhazuje pod záminkou ekeologie!

0/0
22.11.2007 5:58

looney

olee

mne VE nevadi, nesmi jich byt ale prilis mnoho, rekneme do 10 mi to nevadi....o tom jestli je to energeticky ekonomicky nebo ekologicky vyhodne psat nebudu, ponevadz tomu vubec nerozumim.

0/0
30.7.2007 8:35

Dobromil Retych

Re: olee

tak proč tady pindáš?

0/0
30.7.2007 10:12

Vlado

Re: olee

Ano, elektrárna na vítr nevadí každému, kdo vedle ní nemá bydliště a nemovitost. Její příznivci by si měli své souhlasy schovat pro svou lokalitu. A tu největší bych dvěstěkrát opakovaně postavil u bydlišť poslanců!

0/0
25.11.2007 21:12

Alfik

fakta

nebudu se rozepisovat, vše je řečeno na

http://www.stop-vetrnikum.webz.cz/

0/0
29.7.2007 22:45

Miška

větrné elektrárny

Můžu se vás zeptat proč jste  skoro všichni tak zarytí odpůrci vetrných elektrýren??? je to aspon málá kapka naděje jelikož fosylní paliva tu vážně nebudou na vždy a tohle je pokus jak je nahradit stejně jako solární kolektory či biomasa..vím že nemají ani zdaleka takvou výkonost jako třeba jaderná el..navíc vědci se stále snaží o zlepšení těchto zdrojů..podle mě je to aspon malá naděje do budoucna která navíc neničí přirodu a větrné elektrárny opravdu žádný zvuk již neprodukují..a asi bych je tak nehájila kdbych i tím opravdu nebyla jistá jelikož budou stát 2km od mého baráku

0/0
29.7.2007 22:31

Petr

Re: větrné elektrárny

Protože není řešením vyrábět energii neekologicky (solární panely ještě nejsou na takové úrovni, aby vyráběly dostatečné množství energie + jejich výroba je extrémně energeticky i finančně náročná. Větrníky: hluk tam je, stačí malý a vyluzuje to pazvuky jak startující helikoptéra. Plus ještě energetická náročnost výroby materiálu (hlavně hliník je svinstvo), takže se nevyplatí. Plus se to dotuje... Biomasa? Ale, ZASE DALŠÍ FOSILNÍ PALIVO? Jděte s tím někam. Proč zase něco pálit?

Ne, v současnosti nejpřijatelnějším řešením je jádro. Štěpení je zvládnuto dobře, no a kdo má strach, masírovaný dostatečně pseudoekologickými aktivisty, může ještě nějaký čas vydržet, než se zvládnou ve velkém fúzní reakce.

Proto jsem třeba já odpůrcem, protože větrníky nepřináší zhola nic dobrého.

0/0
29.7.2007 22:48

looney

Re: Re: větrné elektrárny

biomasa neni fosilni palivo prece!!!!! fosilni je neco co se ulozilo kdysi davno a vznikla z toho ropa uhli plyn......mne prijde biomasa dobra,,,,rostliny pri rustu vyrabi kyslik a pri spaleni ho spotrebuji,,,tak je to sul-nul,,,aspon nas to tak ucili ve skole......., ale jinak myslim, ze jadro je dobre,,,(u nej jako nejvetsi problem vidim, jeho tezbu, ktera je casto hodne nekulturni)

0/0
30.7.2007 8:40

Mirek

Re: větrné elektrárny

Taky se zeptej ornitologu, jaky vliv maji tyto vetrniky na mistni ptactvo.  Vzdyt je jich rozsekano a zmrzaceno tisice kazdy rok.  To vas ekoteroristu vubec nezajima. 

0/0
30.7.2007 5:45

Miška

Re: Re: větrné elektrárny

vážně..zvlštní já mluvila s člověem který je vyrábí a jehož firma jedna z největšich na jejich vyrobu si musela nechat vypracovat posudek kolik ptáků to zabije..asi za 5let..1..tak nevím kde berete ty tisíce to už je jsou víc nebezpečněší stožáry vysokeho napětí

0/0
30.7.2007 18:30

student

Re: Re: Re: větrné elektrárny

no a člověk který je vyrábí vám asi tak řekne, že jsou to otravné krámy nebezpečné pro zvířata ?

a co až bude v zijmě -20, bezvětří ? k čemu bude dorbá tahle sranda ? na jaké úrovni jsou akumulátory ? lepší jedna jaderka, než 100000 větrníku zaplevelujících krajinu ;-€

0/0
18.8.2007 0:57

Krátký

Větrné elektrárny

Byl jsem v Nizozemsku a Německu. Tam jsou "větrníků snad tisíce. Kdyby lidem škodily, myslíte, že by je tam strpěli?

0/0
29.7.2007 20:56

Delfínek

Re: Větrné elektrárny

Lidem snad ani tak neskodi, ale zeptejte se tamnich energetiku ... UCTE a CEPS maji ty vetrniky primo v "lasce".

0/0
29.7.2007 21:11

Mirek

Re: Větrné elektrárny

Ja byl zase v Kalifornii a tam v tech poustnich oblastech na Mojave ci Sonora jich maji stovky.  A vetsinou jsou uz stare 30 let a vubec se do nich neinvestuje, protoze je to neekonomicky paskvil.  A tam pritom maji vitr primo z Pacifiku a take nadmorskou vysku i pres 1500m nad more.

0/0
30.7.2007 5:54

Anonym..:-)

Re: Větrné elektrárny

mluvíte o Nizozemsku a Německu a viděl jste větrnou mapu Evropy?? Jejich nejhorší větrné podmínky jsou našimi nejlepšími, když to řeknu zjednodušeně jim fouká od moře nám ne, a taky se podívete na dobu běhu VE u nás, běží jen malý zlomek roku a co ten zbytek, to budeme po tmě?? VE vyžadují tedy zálohu a to je problém...pamatujete se na loňské léto v červenci?? Za ten mohutný výpadek mohou z velké části i německé VE,  u nás jedinou šancí podle mě jsou jen jaderné elektrárny podobně jako ve  Francii

0/0
25.9.2007 7:08

Honza.Volny

Větrníky

Jsem z oboru. Větrné elektrárny je další podvod, živený věrozvěsty o záchraně oteplující se planety. Jestli má instalovaný výkon 2 MW, tak v průměru jede tak na 25%, takiže 1 větrák=výkon jednoho kamionu. A tohle nám má zvýšit cenu elektřiny na dvojnásobek za 8 let! Jen další zlodějna - podívejte se, co to udělalo v Německu. Sbohem.

0/0
29.7.2007 20:11

Delfínek

Re: Větrníky

Ono i 25% vyuziti instalovaneho vykonu je dosti luxusni. Napriklad Pavek  v Jindrichovicich provozuje svoje vetrniky na 10%.

0/0
29.7.2007 20:31

Vanil

No teda..

   ...ja jen ziram, jaka vasniva diskuze se tu rozhonila...

Kazdopadne, jakozto chemik se musim neochvejne zastat jaderne chemie. Vetrne elektrarny si na sebe aspon ten zakladni kapital nevydelaji ani za deset let.Jen kdyby nebylo tech zabednenych zelenych...

0/0
29.7.2007 19:29

Rakdar

Větrníky

Než takový množství větrníků to radši další blok JETE, je to daleko ekologičtější a krajinu by to už o moc víc nezhyzdilo.

0/0
29.7.2007 18:25

barbarbar

hudry hudry

Vrtule se někomu líbí a někomu ne - to je věc individuálního vkusu.

Kdyby cena energie vyrobené z fosilních paliv obsahovala i tzv.

externality, tak by byla možná i vyšší, než je dotovaná cena energie

vyrobené z obnovitelných zdrojů. To že z toho několik podnikatelů možná zbohatne není taková tragedie, ale to, že tu ročně dostávají členové představenstva a dozorčí rady CEZu desítky milionů korun odměn, aniž by jejich výkon tomu odpovídal, kolem toho se žádný řev nekoná. A je to státní podnik a jeho tak úžasné hospodářské výsledky bychom tedy asi měli někde všichni pocítit. Velký kulový. A nikoho to nezajímá, nic se s tím nedělá. Pár borců shrábne odměny, něco se proinvestuje v akvizicích na balkáně a my tady budem dál jak blbečci hudrat nad nějakýma větrnýma elektrárnama. A nikdo se nezačne zabývat tím, jak je možný, že energetický regulační úřad, který stanovuje ceny elektřiny dovoluje, aby cena rostla v prostředí mírné inflace a pozitivní energetické bilance.Má někdo nějakej nápad?

0/0
29.7.2007 17:44

Delfínek

Re: hudry hudry

1) Ano souhlasim, ze je to vec vkusu.

2) Ono by nebylo spatne, zahrnout externality do OZE. Napriklad ecternality u JE jsou stejne jako u VTE.

3) Muzete mi popsat prinosy VTE pro ES?

4) Proinvestice na balkane? Tam se jedna o sakra dobrou investici. Tam uz je totiz energeticka krize, ktera ceka evropu za par let. 5) ERU nereguluje cenu eletriny. Jak byste ji chtel regulovat?

0/0
29.7.2007 17:55

barbarbar

Re: Re: hudry hudry

3) pokud ES je energetická soustava - tak přínos VTE nedokážu posoudit. Ale jako člověk vyrůstající v Krušných horách mám pocit, že alternativní zdroje energie mají rozhodně přínos pro životní prostředí.

2) já nemám nic proti jádru. Přijde mi od vás nefér snažit se poukazovat na externality OZE, když o externalitách spalování uhlí se mlčí.

4) mě je fuk, jak dobrá je to investice na balkáně, když v politckém systému téhle země mám téměř jistotu, že z téhle fantastické investice nikdy nebudu nic mít. Přijde mi nespravedlivé, že státní podnik akvíruje na balkáně místo toho, aby se dala dohromady tahle díra zvaná ČR. Neargumentuje mi vzdáním se současné spotřeby ve prospěch získání budoucího blahobytu. V českých podmínkách je to bullshit.

5) pokud vím, ERU reguluje ceny souvisejících služeb a tím, řekla bych, ovlivňuje cenu výsledného produktu. Výjimka platí pro OZE, tam ERU reguluje výkupní cenu elektřiny. A jak to všechno dělá? Mrkněte na jejich web. Jsou tam metodiky a vzorce.

0/0
29.7.2007 18:44

Delfínek

Re: Re: Re: hudry hudry

2) Ja jsem pro zavedeni externalit, ale musi to byt pro vsechny zdroje bez vyjimek. I OZE maji externality, tak nechapu snahu Bursika o zapreni techto externalit. A hlavne jsem proti narizene vykupni cene elektriny z OZE. Pouze to deformuje trh.3) No, tady s Vami nesouhlasim. OZE nema zadny prinos pro zivotni prostredi, stejne jako kazdy jiny zdroj. ES potrebuje pro svuj stabilni provoz bud riditelnou dpotrebu nebo riditelnou vyrobu. V soucasnem modernim svete asi moznost riditelne spotreby nepripada v uvahu. Proto musime volit moznost riditelne vyroby na zaklade aktualni spotreby.  Napriklad VTE a FV nespadaji ani nahodou mezi rizene zdroje. Tyto zdroje proto kladou velke naroky na systemove sluzby a stabilitu ES. Nahlednete napriklad do zprav CEPSu a UCTE, kde popisuji rizika VTE v PS. VTE napriklad zasadne zvedaji transfer a zatez po PS.

0/0
29.7.2007 19:15

barbarbar

Re: Re: Re: Re: hudry hudry

Hm, to je všechno na dlouhou diskusi, a do toho se mi už nechce. Pokud máte v záloze geniální koncept energetické politiky, pak jej, prosím, prosaďte. Tu kapku v moři, kterou tady kdy bude OZE představovat, snad dispečeři PS uřídí. Úplně původně mi v diskusi šlo totiž o to, abychom se nezabývali ptákovinama, jako je pár větrníků, ale všímali si principiálních tunelů v oblasti energetiky vybudovaných ze státního podniku ČEZ do kapes omezené skupiny lidí. A jen aby nikoho nenapadlo mě obviňovat z levičáctví, protože tu pořád hlásím, že z ČEZu bychom měli mít něco všichni, když už je to halt státní podník - jsem pravičák, stojím na vlastních nohou, mám svojí firmu, sama sobě spořím na důchod, platím daně a chci xakru, aby ze mě tenhle stát se svojí politickou garniturou a státními podniky typu ČEZ přestal dělat blbce.

0/0
29.7.2007 19:29

V

Re: Re: Re: Re: Re: hudry hudry

Podepisuji...

P.S. Nejste v tom sama.

Hezký den.

0/0
23.11.2007 13:02

Delfínek

Re: Re: Re: hudry hudry

4) Nevim o co Vam v tomto pripade jde. CEZ investuje u nas i venku. V CR by CEZ investoval klidne i vice, ale narazi na antienergeticke prohlaseni nove vlady.5) ERU reguluje cenu za prenos, systemove sluzby a podporu OZE. V zadnem pripade (mimo OZE) nereguluje cenu silove elektriny, ktera v soucasnosti diky nerozumne energeticke koncepci roste.

0/0
29.7.2007 19:16

mpixel

Já tomu fandím

Příroda bude radši. Když tato elektrárna ušetří ovzduší spálení 1.000.000 tun uhlí. tak jsem naprosto pro.R^

0/0
29.7.2007 17:29

mpixel

Re: Já tomu fandím

i když cena energie bude o něco vyšší. Stejně z ceny fakturované 2/3 tvoří distribuce.

0/0
29.7.2007 17:30

mpixel

Re: Já tomu fandím

ročně.

0/0
29.7.2007 17:30

Delfínek

Re: Já tomu fandím

Tou elektrarnou myslite jednu VTE nebo tech 83 VTE? Nesedi to ani na jedno.

0/0
29.7.2007 17:48

ununun

neni to tak zlý

mě ty fény nevadí, jen mě tak napadá, jestli by se do krušnohorských lesů nehodily spíš v zelené barvě

0/0
29.7.2007 13:52

whocares

Re: neni to tak zlý

Hmm, a co stále se zvyšující cena elektřiny, ta vám taky nevadí ? Nebo ji platí rodiče ?? On někdo tu 4-násobnou výkupní cenu zaplatit musí, a ČEZ si to u vás hezky vyzvedne.

0/0
29.7.2007 13:57

ununun

Re: Re: neni to tak zlý

moji rodiče elektřinu platí, co já vim, ale do toho mě ani vám asi nic nebude... kdyby se lidé naučili s elektřinou šetřit, tak nemusí brečet, jak je drahá.

0/0
29.7.2007 14:05

kejml

Re: Re: Re: neni to tak zlý

Vážený pane, čím víc se bude elektřinou šetřit, tím víc bude drahá. Jediná možnost, jak ji zlevnit (to je spíše nereálné, ale aspoň přibrzdit růst ceny), je spotřebovávat jí více. Tyhle základy se učí na střední škole, ale to jste zrovna asi chyběl.

0/0
29.7.2007 16:43

ununun

Re: Re: Re: Re: neni to tak zlý

milej pane, to je sice hezký, že když budu podle vás (a všech minimálně středoškoláků) chtít levnější elektřinu, tak se budu muset snažit roztáčet elektroměr co to dá, ale co z toho? to snad zastáváte názor, že když spotřebuju 3x víc tak na tom budu líp? já tu nebrečím nad cenou elektřiny, jako kolega nad náma.  není rozumnější nehledět furt na peníze a začít taky trochu uvažovat nad tím, jak se drancuje naše planeta? tím myslím, že si radši připlatím, než abych měl v každým městě elektrárnu (a pokud možno jadernou, viďte).

0/0
29.7.2007 18:15

Vlado

Re: Re: Re: Re: Re: neni to tak zlý

Ne, tu větrnou! Podle ní se ráno zorientujete jestli máte jít do práce. Točí se, jdu pracovat. Netočí se, nejdu pracovat. To "nejdu" myslím doslova, protože ty ostatní výdobytky kapitalismu si bez elektřiny můžete strčit víte kam.

0/0
25.11.2007 21:24

barbarbar

Re: Re: Re: Re: neni to tak zlý

Musím říct, že tahle logika je ohromující. Tlačit zvyšováním poptávaného množství cenu dolů a to i v případě monopolního nebo oligopolního tržního prostředí chce opravdu mimořádnou odvahu. Obráceně (tedy z iniciativy výrobce) by to možná fungovalo, a to ještě za předpokladu určité elasticity poptávky. Je ale možné, že zrovna tohle se na střední škole neučí. ;-)

0/0
29.7.2007 19:14

Briťák

Foto Boží Dar je staré asi 10 let.

To foto je staré minimálně 10 let. Ta vrtule na Božím daru není a vlastně ani nikdy skoro nefungovala. Ta vrtule je sundaná a je tam jen sloup, z které Čt uvádí ráno panoramata. Jen se na to podívejte ráno z jaké výšky mají ty záběry.

0/0
29.7.2007 13:19

belgian chocolate

a copak že tu krásu sundali?

0/0
29.7.2007 13:40

lolek77

No a infrazuvuk bude navíc rušit ten emerickej radar

a cajzli můžou být v pohodě.;-D

0/0
29.7.2007 13:18

Briťák

LŹI

Tak vážení, bydlím v Krušnýcho horách a elektrárny větrné mi nevadí. Jen se tam jeďte podívat!! Včera jsem stál asi 200m od vrtulí a žádný hluk jsem neslyšel. Jen byl slyšet foukající vítr, který je zde úplně všude. A stroboskopický efekt? Tedy stín od vrtule? Ten je, to je pravda, ale vrtule přeci nemá stín 2 km. Ohledně paní co je z Výsluní a vadí jí to. Zajímalo by mě, kde bydlí, protože ze stran odkud jde slunce je vždy údolí, tedy žádné vrtule jí tam stínit nemůžou. Takže navrhují milá paní, abyste podepsala petici za dostavění dalšího bloku JE Temelín, když vám to tak vadí. A nebo berete raději Prunéřov 3, nebo Tušimice 3. Zrovna vy na Výsluní jste si těch smradů dost načuchala.

0/0
29.7.2007 13:16

Jan

Re: LŹI

Tenhle Váš příspěvek nestojí ani za komentář pane demagogu. Sám víte, že to nemá s Temelínem nic společnýho a že tu energii z větráků rozhodně nepotřebujeme. Vždyť jí vyvážíme. Jde jen o kšeft několika firmám. To jste nepochopil ???

0/0
29.7.2007 13:49

whocares

Re: LŹI ??

Jo? Asi jste nečetl, že Němci budou stavět v severních Čechách novou hnědouhlenou elektrárnu. VE totiž potřebují k sobě záložní zdroje, které budou schopny nasmlouvanou elektřinu z VE doadt, když nefouká.

0/0
29.7.2007 13:50

whocares

Re: Re: LŹI ??

A to vaše "strpné" si ještě sami zaplatíte ve zvýšených cenách elektřiny. Kdo myslíte, že zaplatí těm "šikulům" tu 4-násobnou výkupní cenu ??? ;-€;-€:-©

0/0
29.7.2007 13:53

Čech

Re: LŹI

Tak to jsem se zase pobavil. Cituji: "...stál jsem asi 200 m od vrtulí a žádný zvuk jsem neslyšel....." Nebude to náhodou tím, že infrazvuk není slyšet? Pohybuje se v rozsahu frekvencí 0,001 - 20 Hz, tedy v oblasti mimo lidský sluch. Je velmi destruktivní. Dokáže spolehlivě zbořit budovu stejně jako zabije člověka. Doporučuji si o tom něco přečíst. Pro začátek stačí Wikipedia.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Infrazvuk

0/0
29.7.2007 22:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.