- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No treba ja cyklostezky nepouzivam, protoze kdyz jedu na silnicnim kole, je cyklostezka vo hubu. Sami vite proc. No a pokud jedu na biku je zas cyklostezka nuda, takze si jedu svyma cestickama v lese.
Nesnasim pojem cyklostezka. V dobe kdy CSN jsou pouze na doporuceni, tak za stezku je kolikrat oznacen byvaly chodnik s vykotlanymi dlazdicemi, parezy rozvrtanym asfaltem,strepy skla ci 15 cm pricnymi obrubniky oddelujici stezku od silnice k ni kolme nebo jen stezka vysypana struskou o zrnitosti 2-6 cm. Muze mi prosim nekdo, kdo predkladal ten nesmysl do zakana, ze kdyz je vedle silnice i takova stezka, musi ji cyklista pouzit ? Znamena to pak, ze na cestach pak nemuzu jezdit na silnicnim kole, ale pouze na horaku ? Dalsi zmrseny pripad cyklostezek jsou Pardubice - vsude na silnicich pres mesto je zakaz jizdy cyklistum, takze vas to prinuti jet po stezce prumernou rychlosti 15 km/h, kdyz muste uhybat rukam machajicich bruslaru, davat pozor na patniky, pobihajici deti ci psy. Proc neni jednoduch vec, ze pokud jedete na kole rychlosti vetsi nez 30 km/h ( babeta, pincek se 100 kg chlapem ) tak muzete silnici normalne pouzit ?
Coze? lepší síť cyklostezek než mají pardubice jsem v naší republice ještě neviděl!!...pochlubte se kde je to lepší
... ale přibude nehod chodců. Jde-li člověk pěšky v nějakém tom hemžišti víkendových rajdrů, jde o život mnohem více, než kdyby šel po dálnici. Hovádka zůstanou hbovádky, i když sesednou z automobilu a nasednou na mauntinbajk.
Nesrovnávejte nesrovnatelné.Holandsko je placka protkaná cyklostezkama a lidi se tam s kolem už narodí.Kolo má přednost pomalu i před vlakem.
A proč by se Čechy v tomhle nemohly podobat Holandsku??
Hmm, řidiči zřejmě také sami staví dálnice a silnice, že?
vyzkoušet svým vlastním zadkem cyklostezky v Austrii, Itáli, Slovinsku při jízdě na kole k moři a zpět. Rakousko je asi ideální země na všechno. U nás protože jsme se trhli od Rakouska-Uherska, zůstal nějakej pocit viny nebo co, protože cokoliv dobrého vždycky nějaké vemeno sprasí. Typickým příkladem jsou sice snížené, ale přesto obrubníky u stezek ve městech. Možná si autor této imbecility myslí, že je pro cyklistu na nabouchaných pláštích , nebo dokonce polo či celo galuskách gustovní si po každých 20 meterech promasírovat vercajk a sedínku, nehledě na životnost plášťů, ale to je omyl. O fajnovostech typu značka "kolo veď", která výlet promění na neustále sesedání a nasedání na kolo ani nemluvím. Austria těmito vymoženostmi netrpí, takže ráj. No a Slovinsko je peklo, poměrně horší, než u nás. U nich kolaři asi nejsou.
Ty obrubniky k vam mluvi jasnou reci, vy ji nerozumite ? Tak ja vam to prelozim : "Nejezdi sem na kole, sem totiz kolo nepatri."
Uz to chapete ?
Odeberte se do Rakouska a do Slovinska kdyz je tam raj.
populistický, až zmr/dí názor. Předně bude vždy docházet k nehodám cyklistů, protože prostě k nehodám u jakéhokoliv provozu dochází. Nikdo nezmapoval, kolik nehod se stane v terénu, tedy mimo cyklostezku, kdy si někdo při sjezdu dá na budku. Myslím, že takových nehod bude značná část. Další díl viny jsou některá "hyprmarketová kola", jejichž kvalita je tak na ježdění po dvorku. No a další významný díly viny mají různí "experti" jako vodpružený vidlicojdi, frérajdří apod, kteří se chovají jako prasata a pro které je budování cyklostezek zcela neefektivní. Proto bych počet nehod krátil o nehody sportovců, frérajdrů a jiných exotů a nalitých (ti budou vždycky a nemá smyslu jim stavět stezky).
Souhlasím
Až na ten začátek. Větu "populistický, až zmr/dí názor" jsi tam dávat nemusel. Článek se nijak neodchyluje od pravdy. Jinak souhlas.
Včera jsem po jedné takové cyklostezce jel nebo spíše šel vedle kola.
Konkrétně u Valšského Meziříčí vedle Bečvy místní část Bražiska. Kilometrový úsek na kole nesjízdný pokud nechcete rozbít ráfky a pneumatiky za sucha schůdný vedle kola za mokra neschůdný pomalu ani pěšky, ovšem na cyklomapách vyznačen jako cyklostezka.
Takže těch cyklostezek je podle mne mnohem méně než je zakresleno na mapách. Podle mne by podobné úseky měly být vyznačeny s upozorněním na nebezpečí, protože pokud tam pojedou rodiny s dětmi nebo nezkušený cyklista snadno dojde k úrazům. A taky je to podraz když někdo jede podle cyklomapy delší cestu neznámým terénem a narazí na takový téměř nesjízdný úsek. To je jako byste jeli autem po silnici v autoatlasu a cesta tam najednou nebyla.
Takže dát do pořádku buď mapy nebo tu cyklostezku.
A znate rozdil mezi stezkou a trasou? jel ste nejspise po trase. Stezka je upravena stavebne a dopravnim znacenim. C8a,b C9a,b C10a,b. Pozor na to.
At si cykliste postavi, nebo nechaji postavit, stezky.