Diskuze

Některá území Šumavy by člověku měla zůstat tabu

V poslední době mi poněkud vadí jednostranný tlak na otevření šumavského hraničního přechodu Modrý sloup. Proč?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vaclav Wachtl

5. 9. 2007 12:41
Sumava - skanzen??

Na Sumave a v blizkem okoli zili

3 miliony lidi,ktere jsme vyhnali a ted

chceme tento "vycisteny" prostor

udrzovat ???

0 0
možnosti

Vilém

20. 7. 2007 13:50
Proč vzpomíná autor jen 20 zpátky?

Proč pořád všichni používají argument že před dvaceti lety na Šumavě nikdo nebyl. Ale ano, zcela logicky když tam téměř nikdo nesměl. A co takhle zavzpomínat na delší období na dobu kdy na Šumavě žili lidé jako kdekoliv jinde. To nikoho nezajímá že odsud odcházejí lidé pryč, protože zde není obživa. Jenže oni to ty Šumavský mrchy dělají přeci všechno jenom kvůli dřevařům a stavařům a nám chudákům z Prahy berou poslední kout hezké přírody. OK pane autore, tak těm lidem plaťte ať se mají jako vy v Praze a věřte mi že vám rádi budou pomáhat hlídat aby se tam nikdo nedostal a bylo z toho to Vaše vysněné tabu.

0 0
možnosti

nejchytrejsi

2. 8. 2007 9:40
Re: Proč vzpomíná autor jen 20 zpátky?

tak nejak, Zhuri melo neco pres tisic obyvatel, mozna i vic, dnes uz jen jeden tyc + 3 rozpadly zaklady, vetsinou po nemcich, chrabry cesi je po valce vyhnali...dnesni sumava ma v plne sezone jeste velky rezervy co se tyce turistu, a pokud se clovek vyhne provarenejm mistum, vylet k prameni, turnerovka mezi 10-15.00, pak zazivej pohodicku, pane Klas, pokud  odsuzujete demagogi, nepouzivejte ji sam:)

0 0
možnosti

Petr

20. 7. 2007 11:10
Názor Plzeňáka

Nesouhlasím s názorem, že otevření turistického hraničního přechodu způsobí nával turistů. Takovéto obavy se mi zdají vždycky příliš alibistické.

Uvědomme si, že největší zátěž pro šumavskou přírodu možná tvoří zpracovatelé dřeva se svými stroji.

Při zhlédnutí jednoho z „šumavských filmů“ s T. Holým jsem si uvědomil, jak moc se Šumava za porevolučních let změnila v pozitivním smyslu slova a jak byla dříve okleštěná. Nemyslím si, že přírodu spasí to, že bude uzavřena pro veřejnost (viz třeba Brdy). Německá strana Šumavy je oproti naší mnohem více obydlenější.

0 0
možnosti

Honza.koprivka

20. 7. 2007 7:49
Šumava

Jsem ze Šumavy a pro otevření bych byl hned. On tam tetřev v klidu přežíval i za minulého režimu, kdy kolem hučely motorovky. A souhlasím s názorem níže. že by z toho václavák nebyl, protože by tam málokdo byl ochoten jít takovou dálku. Návaly minulý rok byly způsobeny jenom tím, že turisté cítili, že se do těchto míst pravděpodobně jen tak nedostanou.

0 0
možnosti

Tassman

19. 7. 2007 15:26
Největší pakárníci jsou kolaři

Tlak na Šumavu je celkem logický. Je to prostě hezký kout republiky. ALE: ! Oproti době před 10-15 lety se diametrálně změnil i způsob rekreace. Včera jsem byl ce,lý den na Medvědí stezce u Nové Pece. Je to velmi atraktivní kout Šumavy. Za celý den jsem tam potkal sotva 6 skupin  lidí na celé 15-ti km délce. A to byla před lety doslova turistická magistrála. Jenže: je to terén a musí se tam chodit pěšky. A to v módě dávno není. Tj. recept na Šumavu: klidně otevřít cestu k Modrému sloupu a jiné, ale s nutností 10 km chůze, než tam vůbec dojdete. A bude po problému. Cyklisti: sorry, ale na Šumavě je několi prima  cyklostezek (např. kolem Schwan.kanálu), jenže dneska je ze Šumavy parkoviště a cirkusárna hlavně kvůli vám. Rv

0 0
možnosti

Radomir Tomis

19. 7. 2007 23:14
Re: Největší pakárníci jsou kolaři

Posli odkaz na studii ze 10x mene cyklistu zpusobi 10x vetsi skody *a jake ?) prirode nez pesi turiste. Osobne (cyklista) bych tomu i uveril. Komu zprasena (koly) turisticka stezka zpusobi ujmu ?

 Ze se turisti budou prodirat po desti vyjetyma kolejema od kol ? Ze to zajic nepreskoci ? Predloz argumenty.

0 0
možnosti

klostermann

19. 7. 2007 15:17
Modrý sloup

Vadí mi na " kolektivní vina " Chápu, že v tak inkriminovaném místě nemůže být Václavák, ale loňské organizované výlety byly výtečným nápadem, který lze rozvinout. Tato místa pro někoho nic neznamenají, a pro jiné se jedná o životní zážitek. Osobně by mi nedělalo problém i zaplatit za vstup. Nezajímá mne Kaple sv. Kateřiny na Karlštejně, nepřiplatil jsem si za prohlídku originálních maleb ve Znojemské rotundě, ale na tento kus přírody nebudu litovat prostředků když to bude potřeba. Jde jen tu možnost, třeba i jednou za život. Jsem za regulovaný přístup pro lidi, které to opravdu zajímá.

0 0
možnosti

Serf

19. 7. 2007 15:25
Re: Modrý sloup

Velmi presne, souhlasim.

0 0
možnosti

me2di

19. 7. 2007 15:10
Jasne, tak to oplotme at tam chodi jen ochranari v ofroudech

jinde ve svete to funkuje, akorat se o to musi nekdo starat, hlidat, davat pokuty uklizet....

0 0
možnosti

Serf

19. 7. 2007 15:09
Aha...

Takze sousede maji asfaltku a my nebudeme mit nic...?

Souhlasim s nadpise, plati vseobecne.

Luzenske udoli ale patri k tomu nejkrasnejsimu (predevsim na podzim) na Sumave - alespon z fotografii, ze. Nevychovani turiste Vam zaneradi cokoliv, i prestoze je usmernite stezkami; a bez usmerneni toku turistu by se rozhodne stezka neotevirala, tomu verim :-).

Kdo vsechno dnes porusuje zakaz vstupu, aby si toto krasne misto prohledl? Je to horsi nebo lepsi?

Clanek mi pripada spise jako povzdech nekoho, kdo Sumavu zna z drivejsi doby a neni schopen prijmout fakt, ze vse se v case meni. Nic s tim nenadelame.

0 0
možnosti