Diskuze

Zpožděný nebo zrušený let? Vyžadujte jídlo i odškodné!

Máte odletět na dovolenou, na kterou jste si vyhradili 7 dní, a přitom už 2 hodiny čekáte na letišti. Stejně jako každý rok, i letos přibývá v hlavní sezoně stížností českých turistů na zpoždění hlavně charterových letů. Málokdo z cestujících přitom ví, jaká má práva.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tom

14. 8. 2007 9:56
V pohodě

Před třemi týdny charter ČSA do Soluně, po půlhodině ohlásili zpoždění a vyzvali, ať si dojdeme pro stravenky (200,-), po dvou hodinach odlet. V pohodě, i u charteru.

0 0
možnosti

b.bombicka

12. 7. 2007 10:49
letecké společnosti-fujjjjj

Je zajímavé, že letecké společnosti mají povinnost zajistit ubytování v případě delšího zpoždění a přitom je často vidět pospávající lidi, kteří čekají na odlety (třeba i více jak 12 hodin). Takže na povinnosti s*rou, hlavně, že vybírají nekřesťanský prachy a ještě je všude buzerace při odbavení.Rv 

BTW: Můj zážitek se "zpožděními". Nikdy jsem nezažila, že bychom letěli na čas. Z Prahy vždy zpoždění několik hodin. Jednou jsme měli letět v jednu po obědě a letěli jsme až v noci. Dostali jsme akorát jednu poukázku na jídlo/osobu, které ale bylo v hodnotě cca poloviny nejlevnějšího jídla v ruzyňském "bufáči". Rv

0 0
možnosti

cote d'or

12. 7. 2007 12:15
proč létáš z Prahy?

v Drážďanech, Mnichově, Linci nebo Vídni se ke klientům chovají mnohem líp

0 0
možnosti

lukas

12. 7. 2007 2:12
Ztraceny batoh

Neporadil by me nekdo jak muzu reagovat na to kdyz jsem letel z Prahy do New Yorku a prestupoval z Milanu. Letel jsem s Alitalii a v Italii nestihli prehodit bagl do novyho letadla a bagl me prisel az o 5 dni pozdeji. To jeste nebylo vse, bagl byl kompletne uvnitr prehrabanej, rozdelany rozsypany caj po cely krosne a moje kalhoty mimo balg privazany za nohavici ke krosne.;-€ Diky ...

0 0
možnosti

Tomáš

12. 7. 2007 2:43
Re: Ztraceny batoh

No, tohle je typicke. V USA je problem s TSA (tusim Transporation Security Authority). To jsou ti trotli co prudej na letisti s bezpecnosti, neuveritelne to zdrzujou a prehrabou ti zavazadla odshora dolu. I kdyz tohle se stava spis u letu z USA, ale je mozny, ze pro lety do USA pro ne delaji spinavou praci evropsti celnici.

Ja osobne jsem mel vzdycky ponicena a prehrabana zavazadla spis z USA nez do. Asi bys to mel reklamovat, pokud ti vznikla nejaka skoda.

0 0
možnosti

allan kysa

12. 7. 2007 1:58
nezdarily let do Sydney

:-);-Dletel jsem do Australie se spolecnostiK.L.M, toje holandska spolecnost.Mnel jsem letet do Vidne a pak pokracovat do Sydney. V Praze ale letadlo melo zpozdeni, tak ve Vidni samozrejmne letadlo uletelo. Domahal jsem se v Praze obcerstveni podobu cekani na druhy spoj, a bylo mi receno od ceskych fiflenek ze nemam narok na nic. Byloto hrube jednani vudci mne jako cestujicimu a obratil jsem se na kancelar u nas v Sydney, kde s plnym pochopenim mi zaplatili vsechny moje vydaje tykajici se cele cesty az do Sydney. spolmK.L.M svuj slib splni a bude zamnestnavat vzdelane lidi.Ted poletim se SINGAPUR linkami.

0 0
možnosti

karel

11. 7. 2007 23:59
Sunny days + karthago air

Sunny days + karthago air:

Zpoždění  2:30 minut deklarováno jako 1:55 minut. Nárok žádný.....

0 0
možnosti

apokar

11. 7. 2007 22:59
Travel Service

Uz tady to jmeno nekolikrat zaznelo. Tak ho zopakuji - njen z vlastni zkusenosti, ale i od jinych, kteri meli tu cest, je v tuzemsku mistrem v nedodrzovani casu a v nasledne ignoranci jednoznacne Travel Service.

0 0
možnosti

albert

12. 7. 2007 16:55
Re: Travel Service

Ale asi spis na charterech, ne? Na linkach litaji stejne, jako kdokoliv jiny, dle mych zkusenosti.

0 0
možnosti

kunde

11. 7. 2007 22:47
jo jo, jen blbněte

a žádejte náhrady  a kompenzace atd..ve finále to pak stejně zaplatí zákazník na cenách letenek..;-D;-D

0 0
možnosti

???

12. 7. 2007 0:42
Re: jo jo, jen blbněte

Jejda, ty jsi ale Ezenstein :-P

0 0
možnosti

danelk

11. 7. 2007 22:13
mimoradne okolnosti?

autor clanku zrejme pozapomnel na zminene "mimoradne udalosti" v tom dokumentu: "Stejně jako podle Montrealské úmluvy by měly být

povinnosti provozujících leteckých dopravců omezeny nebo vyloučeny v případech,

kdy byla událost způsobena mimořádnými okolnostmi, kterým by nebylo možné

zamezit i kdyby byla přijata všechna přiměřená opatření. ...

0 0
možnosti

danelk

11. 7. 2007 22:15
Re: mimoradne okolnosti?

...Tyto mimořádné okolnosti

se mohou vyskytnout zejména v případech politické nestability, povětrnostních

podmínek neslučitelných s uskutečněním dotčeného letu"

Jak tedy, stale mame narok na nahradu nebo budeme nejprve trapasit a az pak se dozvime, ze kvuli mimoradnym okolnostem nemame narok na nic...pokud dopravce nerozhodne sam od sebe jak dal???

0 0
možnosti

dave

11. 7. 2007 22:12
cs

z nejmanovane ceske letecke spolecnosti sem doloval kompenzaci za prebukovane letadlo necely pulrok, drzim vsem palce[>-]R^

0 0
možnosti

Fejk

12. 7. 2007 19:14
Re: cs

chtěl jsi říct "skoro" půlrok, případně "téměř" půlrok. Necelý půlrok implikuje, že to byla krátká doba. Ale mor používání slova "necelý" v rozporu s logikou jazyka (například "necelých 60 000 obětí") je bohužel asi nezastavitelný...

0 0
možnosti

anonym

11. 7. 2007 22:09
Autor článku zapomněl, že...

Autor článku jaksi zapomněl dodat, že cestující nemá nárok na odškodnění pokud důvod zrušení/zpoždění letu bylo zapříčiněno vyšší mocí (počasí, stávka atd.). V takovém případě musí nabídnout jenom asistenci (jídlo, přip. hotel, a ty telefony). Pokud to letecká společnost nenabídne, tak se veškeré vícenáklady proplácí samozřejmě jenom po předožení účtů...

0 0
možnosti

Polaris

11. 7. 2007 22:12
Re: Autor článku zapomněl, že...

Tak, tak. Škoda že redaktoři a proletáři nezkusí nastudovat, jak to je ve skutečnosti. Přitom každý IATA agent to má na obrovském plakátu, jen se jej na to zeptat :-)

0 0
možnosti