Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unie se snaží udělat z konžské divočiny opět stát

Když slunce večer naposledy olízne zašlé mrakodrapy v centru Kinshasy, propadne se město do středověké tmy. Jen kousek od hlavního bulváru blikají ohníčky z dřevěného uhlí, petrolejky a kahany. Ulice se rychle vylidní, protože noc patří násilníkům a prostitutkám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

google

Nestesti

Nejvetsi nestesti pro afriku a pro nas bylo vubec to, ze sme se tam vubec kdy sraly a dovazely negry do celeho sveta, boze!!!

0/0
23.5.2007 6:57

annakkk

souhlas s Rene.Zach

Bohuzel mate pravdu.R^

0/0
14.5.2007 3:46

CHRISTO

nejvetsi ranou pro afriku

byl konec kolonialismu! ted je to jeden obrovskej pruser se kterym nejde nic delat! jedinym resenim, ktere je ovsem nerealne je tam poslat novodobou kolonizacni armadu, srovnat brutalnim zpusobem cernochy do late a pod bicem je poslat na plantaz pestovat banany..nic jinyho nepomuze. a rvat tam evropske prachy je jen co si budeme povidat kupovani odpustku za drivejsi doby.

0/0
13.5.2007 23:35

Lvice007

Re: nejvetsi ranou pro afriku

Ale to plati pro CR  taky. Poslat tam nemeckou armadu, ktera zemi zcivilizuje, zavede pravidla a bude je vymahat  a brutalnim zpusob z Cechu udela Evropany a donuti je pracovat.  Jinak je lepsi ji oplotit a do civilizovaneho sveta poustet Cechy po jednom. A penize EU veci jenom zhorsuji.

0/0
14.5.2007 17:10

CHRISTO

Re: Re: nejvetsi ranou pro afriku

;-) i tak se to da interpretovat. Do afriky ty prachy ale tecou uz vice nez 30 let a veci tam jdou globalne jen k horsimu. na cernochy bohuzel nic jineho nez cukr a bic neplati.. ale nemuzeme z nasi zeme resit problemy miliardy neprizpusobyvych cernochu kdyz si u nas nedokazem poradit ani s 50 tisici polocernochu:) navic jich uz je tolik ze by jakoukoliv armadu porazili  jen tim ze by po nich hazeli kokosy..

0/0
14.5.2007 20:38

belgian chocolate

i ty brepto

0/0
15.5.2007 9:15

cote d'or

ona ta Afrika není vůbec špatná

kdyby tam ovšem nebyli ti Afričani

0/0
13.5.2007 22:11

nelson

je to příležitost

taky si myslim, že zavřít to tam by byla  hloupost. je tam spusta obrovských příležitostí. Když to tam zcivilizujeme, můžou se tam vydělávat těžké peníze. A taky místní na tom budou líp.R^

0/0
13.5.2007 11:38

cote d'or

přesně takhle uvažovali minulí kolonizátoři

načež se velice rádi z Afriky zase stáhli

0/0
13.5.2007 22:10

belgian chocolate

proč posílat humanitární pomoc jedné z nejbohatších zemí na světě

mají tam naftu, zlato, diamanty, kobalt, dostatek vody, úžasnou přírodu, prostě všechno, co si kdo může přát. akorát si tam musí udělat pořádek, a to za ně nikdo neudělá.

0/0
13.5.2007 11:22

Ladislav

izolujte tu zemi na 20 let

Izolujte tu zemi na 20 let, naprosto izolujte tak ze neproklouzne ani mys. Jedine tak se tamni stituace stabilizuje. Pokud tam bude zapadni svet furt strkat rypak dopadne to spatne, jako vzdy v historii.

0/0
12.5.2007 12:45

Tryskomys Muf

Re: izolujte tu zemi na 20 let

Trochu naivni nazor, izolace vubec nic neresi, prave naopak.

0/0
12.5.2007 15:17

David

Milan Vodicka je

nejlepsi komentator vsech dob. Jsem cetl hodne jeho clanky a jsou fakt vtipny, chytry a pravdivy. Dekuji Milane a jen tak dal.R^R^R^

0/0
12.5.2007 11:00

Karelur

čínský model

Africe nejví škodí humanitární pomoc , která vede tamější už tak pasivní obyvatelstvo k ještě větší zahálce a nedělání. Můj kamarád tam strávil nejaký čas a říkal , že černoch se nepohne pokud vyloženě nemusí !! Afrika potřebuje čínský model. Chce to prostě začít omezením porodnosti, vzděláním a na tom je možno stavět. Dále Evropa musí změnit dnešní formu imigrace. Černoši, kteří k nám přijedou se ze všeho nejdřív zajímají a ženy. Ví,že sňatkem si zajistí blahobytný život ze sociálních dávek o jakém se jim v Africe ani nesnilo. Japonsko, Jižní Korea a bohatý arabský státy žádný imigranty nepřijímají, pouze dočasný pracovníky, když je potřebují, ale trvalý pobyt jim neumožňují a občanství jim neudělují, protože nechtějí narušit etnickou, kulturní a sociální harmonii ve společnosti, jak se taktně vyjádřil jakýsi japonský ministr.

0/0
12.5.2007 10:53

Karelur

Re: čínský model

Navíc Evropa způsobuje unik těch pár mozků kteří v Africe jsou. Místo toho aby se černoši po nejaké pracovním výkonu a s nejakýma penězema vrátili zpět, tak jen zatěžují evropský státy a dál už to známe z Francie.. Rv

0/0
12.5.2007 10:54

jahodove_ticho

jen

se tam utápí pytle peněz...

0/0
11.5.2007 23:52

plantaznik

to znam, to je od nas z cech

"Lidé nemají funkce proto, aby něčemu pomohli, ale aby se napakovali a umožnili to svým příznivcům a známým," říká Emery Makumeno.

"Je to zákon džungle. Jsem u moci, tak mám a dělím se se svými." Vede to ke zvláštním situacím. Družina vítěze nemusí mít vysoké platy, bohatnou ze své moci. Například generál bere podle Millse 80 dolarů měsíčně. Ale má "prsty v mnoha koláčích";-)

0/0
11.5.2007 22:23

janyh

kongo

možná by stálo za ti tam rozjet kšefty

0/0
11.5.2007 21:23

Rene.Zach

Re: kongo

Aby jsi mohl rozjet kšefty musíš mít záruku ochrany investic, pokud chceš kšeftovat seriozně, aby tam ty kšefty někomu pomohly. Ochrana investic žádná, tak jako jediný kšeft tam připadá v úvahu pasáctví nebo prodej drog a to by nikomu nepomohlo.

Skutečnost je taková, že obyvatelstvo Konga jsou zvířata, která se přemnožila. Pokud nechceš uměle regulovat jejich stavy plánovaným odstřelem musíš se smířit že jim není pomoci.

Jedině izolovat Evropu, ale to není pomoc jim, nýbrž záchrana pro nás. Kdyby se začali táhnout k nám, byl by to pro EU další průser. Jediné štěstí že tahle hovada jsou líná zvednout zadek a tak se k nám do neznáma zatím nepohrnou.

0/0
11.5.2007 23:02

Palda.o

Re: Re: kongo

Ale pohnou,až tak líní nejsou, a pohli by se rádi všichni kdyby to šlo a sežrali by nás jak kobilky. Doporučuju se zajet podívat doFrancie.A nemusí to být přímo Paříž, prostě píchňěte do mapy a uvidíte jak jsme díky naší hlouposti (v tomto případě díky "skvělé" politice Francie)kolonizováni teď pro změnu my.A ještě se snaží přesvědčit zbytek Evropy, že je to ta nejlepší cesta.Nevím odkud se ten nápad s Multikulti světem vzal-možná od židů po zkušenostech z druhé světové války, ale v každém případě se mi to nelíbí a hlava mi nebere že se s tím nic nedělá i když je naše současná kolonizace očividná. A potrhlí levičáci se toho ještě zastávaj, vyrostli v zemi našich dědů, když ještě Evropa byla čistá a teď to chtěj zničit.Všechny bych je vzal a poslal do toho jejich ráje do Afriky nebo do Asie-s tím že oni začnou dělat multikulti svět taky tam.[>-]

0/0
12.5.2007 12:37

Tryskomys Muf

Re: Re: kongo

Zvirata ? To, ze ty jsi prase jeste neznamena, ze muzes ostatni soudit podle sebe.

0/0
12.5.2007 15:20

Rene.Zach

Re: Re: Re: kongo

Patrně se mnou milej nebo milá Tryskomyši nesouhlasíš a tak mám napiš čím se takový negr nebo primitivní arabák člověku podobá. Podle mne pouze morfologickými (přírodopisně popisnými) znaky, což však některým pseudohumanistům stačí k tomu, aby taková stvoření mylně považovali za lidi.

Co dělá ze zvířat lidi je práce a myšlení. Namítneš možná, že taky černoch z Konga přece přemýšlí, jenže on pouze přemýšlí kam migrovat za lepšími podmínkami, jenže migrovat za lepšími podmínkami dokáží taky zvířata. Člověk se od zvířete liší taky tím, že své obydlí čili nová působiště civilizuje, zatímco takový negr nebo taky primitivní arabák prostředí kolem sebe naopak devastuje.

Negr v africe byl zvyklý válet se pod palmou a čekat až na něho spadne kokos, když se kokosů neurodilo, negři zdechali hladem, takhle příroda regulovala stavy. My tu přírodní regulaci a rovnováhu početních stavů narušujeme umělým dovozem potravin a tak se přemnožili a přirozeně hledají  nová stanoviště.

0/0
12.5.2007 21:14

halalik

kolonie

Dlouhej bic a malej dvorek. Ja bych jim dal... je videt, ze se evropske staty nezbavily svych byvalych kolonii z nejake humannosti, ale zkratka se v modernim svete staly povestnou kouli na noze.

0/0
11.5.2007 20:39

greenalien.greenalien@gmail.co

článek

Moc pěkný článek

0/0
11.5.2007 20:14

__RejpAll__

Vy byste asi byli radši, kdyby to v Číně vypadalo jako v tom Kongu, že?

Tohle svět nevidí, ale Čínu bude kritizovat. Přitom ale udržet a organizovat více než miliardu lidí, aby se nevraždili v občanských válkách a nemřeli na hladomory, a dosahovat při tom neuvěřitelného ekonomického růstu a létat i do kosmu, to asi není jednoduché. Ale vy byste asi byli radši, kdyby to v té Číně vypadalo jako v tom Kongu, že?

0/0
11.5.2007 20:12

Brus

Re: Vy byste asi byli radši, kdyby to v Číně vypadalo jako v tom Kongu, že?

Indie má o něco mín obyvatel než Čína a přesto je to demokratická země. Jinak pokud jde o kritiku Číny, lze s ní souhlasit, ale pouze za předpokladu, že se měří všem stejně. (Saudské Arábie x Irán - dokonalý příklad)

0/0
11.5.2007 20:35

patpong

Re: Vy byste asi byli radši, kdyby to v Číně vypadalo jako v tom Kongu, že?

RejpALLe, mezi Čínou a čímkoliv v černý africe je FATÁLNÍ rozdíl. Ty společnosti se chovají, jakoby by byly tvořeny různými živočišnými druhy. Mimochodem, kdyby proslavená Bangladéš ležela v Africe, nezbytně bychom ji vnímali jako spořádanou a relativně blahobytnou zemi. Je mi líto, ale obávám se že Afrika je prostě nezvratně v pr*eli...  

0/0
11.5.2007 22:20

Englishman

Re: Vy byste asi byli radši, kdyby to v Číně vypadalo jako v tom Kongu, že?

S těmi hladomory se to ale Číňanům v posledních šeedesáti letech zase tak moc nedařilo, že jo? Jinak rozdíl jakoukoli Asijskou zemí a Afrikou je primárně v tom, že asiaté jsou disciplinovaní a mají kulturní kořeny, zatímco Afrika je chaos a jediné vazby, které tam existují, jsou na kmenovém základě. Dekolonizace byla obrovskou katastrofou a levičáci, kteří ji vyprovokovali, mají na svědomí desítky a desítky milionů mrtvých. Opětovná kolonizace je asi nemožná, takže Afrika je totálně v (Y).

0/0
11.5.2007 22:51

patpong

Dekolonizace je pro Afriku katastrofa

souhlasím s englishmanem. i kdyz... vsichni kolonizatori nebyli stejni. relativne dobre si vedli britove. a nemci, na tech par flecich co meli. holandane a francouzi uz byli slabsi a rika se, ze belgicani byli hotova katastrofa.. 

0/0
11.5.2007 22:57

blekkal

Re: Vy byste asi byli radši, kdyby to v Číně vypadalo jako v tom Kongu, že?

Takhle to dopadá, když někdo neví a mluví... :-/

Čína je rozvinutá kulturní civilizace, která byla značně rozvinutá už v době, kdy jsme v Evropě skákali po stromech. To, co se dnes označuje jako čínský "komunismus" je jen povrchní nátěr, podobně jako byl jakýkoli jiný systém, který kdy v Číně byl. To pod tím, to skutečné co definuje Čínu je pro Evropana neuchopitelné.

Na hladomory se umírá v Číně celkem běžně a v historii byly hladomory s milionovými počty obětí, kdy to "soudruzi" neukočírovali. Zdaleka to však nejsou jediné katastrofy, stačí se jen zajímat.

Neuvěřitelný růst je vyvážen naprosto šíleným (pro Evropana) způsobem života a mimo jiné třeba také brutálním plundrováním a znečišťováním přírody.

Tohle už si ale asi nepřečteš, protože ty rozhodně slyšet odpověď nechceš...

0/0
11.5.2007 23:29

baggerfuhrer

Nejen rozdil kultur.

Evropan, ktery v lete nepracoval, v zime zmrzl, nebo zemrel hlady. V africe meli vse po ruce. Zmrznuti nehrozilo. Dovedlo je to k zahalcivemu zpusobu zivota a ziti ze dne na den. S takovym stylem by kdysi v evrope neprezili. Koloniste nebyli idealni, ale byli "zlati" v porovnani s lidojedem typu Mobuta. Africe nelze pomoci, neb si nechce pomoci. Snad jen navratem kolonii, ale to EU nikdy nedopusti.;-) 

0/0
11.5.2007 19:46

mplusx

Re: Nejen rozdil kultur.

nezatracujte afriku na zaklade negativnich zprav z tohoto kontinentu, protoze to je vetsinou to, co media zajima. evropanum se  pak toto dostane na talir a udelaji si celkovy obrazek na zaklade neuplnych informaci. V africe je 54 zemi a jsou i takove, ktere funguji relativne (na tamejsi pomery) dobre.

0/0
11.5.2007 19:59

Brus

Re: Re: Nejen rozdil kultur.

třeba Botswana.

0/0
11.5.2007 20:38

Palda.o

Re: Re: Nejen rozdil kultur.

Jo třeba JAR do doby než se bohužel převrátil aparteid.

0/0
11.5.2007 21:59

patpong

pro mplus ikse

Viz moje myšlenka výše (Bangladéš). Procestoval jsem jak černou Afriku, tak většinu zemí v Asii. Botswana a jiné nepodstatně malé státy jsou určitou vyjímkou mezi mořem beznaděje. Neříkám to se škodolibostí, protože problém Afriky se nás může ještě za našich životů palčivě dotýkat. Jen mám pocit, že teorie jiného diskutéra zde ("Líní Evropani mrzli a proto se vyselektovali ti přičinliví") bude podobná pravdě. A mám velkou obavu, že to má dost co dělat s genetikou. Bohužel. 

0/0
11.5.2007 22:26

mplusx

Re: pro mplus ikse

Reseni ale neni v tom vykaslat na afriku a at si tam shnijou, protoze presne jak rikate, problemy vznike v Africe se budou drive ci pozdeji tykat Evropy i zbytku sveta. Jednak globalni pandemie a pak i  treba otazka imigrantu. je tedy lepsi tyto problemy resit nez je prehlizet. angazovani EU je v tomhle  pripade vcelku prozretelne.

0/0
11.5.2007 22:47

Mirek

Re: Re: pro mplus ikse

Nikdo nema zadne takove zdroje na svete, aby Africe pomohli.  Ten impuls pomoci muze prijit jen od nich, oni sami si musi najit cestu k pomoci.  Jenze oni to nechteji, protoze by proto museli neco udelat.  I Afro-americane na Afriku uprimne ser.ou, a nemaji absolutni zajem pomoci sve rase.  V dobe Rimske rise, byla hranice na jihu Egypta, kde proste cernosi od Sudanu proste nesmeli prekrocit.  Oni asi Rimane pred 2000 lety vedeli proc.  Takovy zakaz nemeli ani germanske a sarmatske kmeny na sever od Dunaje.  Nejlepe se fakt od nich drzet dale a do jejich veci nestourat.  Cim vice se picha do hnoje, tim vice to smrdi.

0/0
12.5.2007 1:43

Brus

Re: Re: Re: pro mplus ikse

Četl jsem někde studii, že kdyby Afrika využila alespoň 30% peněz, které se jí poslali za posledních 20 let, tak by její HDP byl už trojnásobný. Problém je, že nejmíň 95% pomoci se rozkrade nebo se použije na armádu. Je to opravdu začarovaný kruh.

0/0
12.5.2007 16:07

Palda.o

Re: Re: Nejen rozdil kultur.

Neznám nikoho kdo byl v Africe a vychvaloval by ji a věř mi že těch lidí znám opravdu hodně.Jediné co chválili byly laciné horizontální pracovnice a to ještě jen kvůli ceně.

0/0
11.5.2007 22:33

mplusx

Re: Re: Re: Nejen rozdil kultur.

nevsiml jsem si, ze bych vychvaloval afriku. ctete az moc mezi radky

0/0
11.5.2007 22:49

Palda.o

Re: Nejen rozdil kultur.

Jsem dost podobného názoru. Podle mě je zločin někomu něco dát, tak jako EU do nich cpe prachy.Možná by to opravdu mělo smysl držet je jako kolonii a ve dvaceti letech jako jistý druh povinné vojenské služby tam posílat na dva roky kluky mrskat bičem na plantážích, protože podívejte kam to vede když jim necháte volné ruce.Byla by humanitární akce na záchranu lidství a míru.To by ti současní pseudohumanisti sežrali.Nemá smysl tam investovat pokud se ty investice neuchrání tak dlouho aby se vrátily.To už bych je raději nechal tak jak jsou a ať si řeší své problémy taky.Nechtěl bych vidět jak by se oni starali o evropu kdyby byli u kormidla oni.Nazvěte mě rasistou ale žiji s černochy a vůbec mi nevadí barva jejich kůže,ale jejich mentalita to ano.Nepatří do civilizace do které se je snažíme dovést.A ze zkušenosti vím,že jsou desetkrát větší rasisti než i ti nejextrémější skíni u nás,i když se na vás smějí a podávají vám ruku.Nepřejte si ale zažít tu zkušenost dělat pod nimi.

0/0
11.5.2007 22:16

Homer1

Re: Re: Nejen rozdil kultur.

Přesně toto mi říkal člověk, který v Africe pobýval dlouhá léta a od Sahary dolu ji zná jako své boty.

0/0
11.5.2007 23:49

Mirek

Re: Re: Nejen rozdil kultur.

Pod timto bych se podepsal.  Vskutku jsou cernosi ti nejvetsi rasiste jake jsem kdy poznal.  Jsou velice hrubi, neorvali a agresivni.  Je to jedno zda je to v USA, v Karibiku, v Africe, ci v UK.  Cokoliv nejde jejich vuli, tak dokazi byt i velice nebezpecni a rvou z plneho hrdla rasismus.  Zazil jsem to jak na skole, tak i v beznem zivote.  Do Afriky bych nedal nikdy nic.  Oni to proste neoceni.  Kdyz jim nedate rybu, tak budou rvat rasismus, a vrazi vam nuz do zad. Kdyz je budete chtit ucit rybarit, tak vam proste ukradnou ty pruty...

0/0
12.5.2007 1:36

mplusx

yes

moc pěkný (ač smutný) článek R^

0/0
11.5.2007 19:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.