Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čechům v nouzi pomůže i konzulát jiné země EU

Čeští občané budou chráněni a bude jim poskytnuta pomoc i v zemích, kde Česká republika nemá své diplomatické nebo konzulární zastoupení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marshall

Tokyo, Japan

Žiji s partnerkou na Novém Zélandu a vydali jsme se do Japonska nalodit se na soukromou motorovou jachtu, jejíž cesta vedla velmi zjednodušeně přes Saipan (USA), ostrovy v Mikronésii, PNG (Papuu Novou Guineu) do Austrálie. Jelikož na PNG vládne v řadách policie a vládních složek mafie a to doslova, odhodlali jsme se informovat Českou ambasádu v Tokyu, která je tam větší než Australská, nebo USA, že takovou cestu podnikáme. Už jenom v případě Tsunami, nebo jiné okolnosti. Paní na ústředně se nás "jemně" zeptala proč proboha něčím takovým je hodláme obtěžovat a zavěsila. Upřímě a na rovinu, nemám dále zájem být českým občanem. Velice rádi s partnerkou změníme občanství. Takové ignoranství je pro nás tady na Zélandě věcí neznámou.

0/0
18.4.2007 12:11

cestovatel

Re: Tokyo, Japan

zkus priste informovat ambasadu, do jejiz kompetence ta uzemi spadaji. da se to vyhledat na internetu velmi snadno a hodne rychle. pak si teprve tady stezuj! (je to jako bys prisel do KB oznamit, ze sis zalozil ucet v CS, k cemu by jim jako ta tva informace mela byt?!?!)

0/0
21.4.2007 10:08

Viking

Re: Re: Tokyo, Japan

Já si teda zase myslím, že všechno se dá říct slušně a ta ženská by si měla uvědomit, že se tam vyhřívá za krásný prachy, který jsme jí vydělali my.

0/0
24.4.2007 15:54

dtk

ambasada

teda tady se musim podelit o zazitek ;-D minuly tyden jsem si byl u Notting Hill Gate na ambasade pro novy pas a byly tam dva houmlesaci po sobe. Teda ne ze bych s nimi sympatizoval, bylo jasne, ze ty jejich kecy typu pozval me kamarad, dosly prachy, nemam bydleni, nemam letenku domu, nemam prachy, byly ohrany, ale ... ambasada takovemu obcanovi, ac je to houmles, nepomohla vubec v nicem. O presunu do CR ani nemluve. To mu rekli, at si domluvi prevod od nekoho z CR. Sice mi do toho nic neni, ale v tu chvili jsem nepochopil, jak takova ambasada pomaha lidem v nouzi :-P jasny, v pripade nemoci atd., ale stejne .. presun do CR bych cekal, pokud to ten clovek opravdu nutne potrebuje.

0/0
17.4.2007 20:48

cestovatel

Re: ambasada

dela se to tak, ze nekdo za nestastnika (nebo "nestastnika") slozi v cesku financni prostredky, ktere tomu jedinci pak ambasada v te dane zemi ihned vyplati v hotovosti, no a on si pak muze tu cestu domu zaridit dle libosti. nemusi to ale byt jen v pripade navratu, jde to asi i kdyz "utratis kapesny".

kdyby ty zpatecni letenky platila ambasada, tj. CR, jen tak ze svyho, at jiz na na zaklade opravdove smuly ci vycuranosti turistu...dost dobre to nejde. proto existuje moznost tech kauci nebo zaloh. je to jednodussi a hlavne se tim eliminuji prave ty radoby houmlesaci.

nevim, jak ty, ale ja ze svych dani rozhodne nechci podporovat nejake zkrachovale borce, co si mysleli, ze jim treba zrovna v tom londyne budou litat peceny holuby na traffalgar square rovnou do huby.

0/0
17.4.2007 21:09

dtk

Re: Re: ambasada

tak me cesky dane nevadej, odvadim v UK ;-D ale k veci .. kazdopadne pokud ten houmles opravdu nikoho doma nema, jak tvrdi, tak to je slusnej pesek, to se mozna do CR uz nepodiva :-P sam to okomentoval slovy, ze jde teda krast ...

0/0
18.4.2007 23:20

Templář

Realita je děsivá....ba přímo šílená

o tom bych mohl vyprávět. Cs. zastupitelství fungují jako trafiky pro dosluhující politiky, lidi na konzulátech o nich netřeba mluvit /možná vyjímky/, a zahraniční konzuláty /některé/ ještě nezaregistrovaly že nějaká ČR je v EU...

Dobré probuzení, až na to narazíte...Rv[>-]Rv

0/0
17.4.2007 18:36

Chrochtl

Re: Realita je děsivá....ba přímo šílená

Konzulat ti nepomůže ani když je Český,když se nám stal průser že nám v Amstrdamu přestalo jet auto a neměli jsme dostatek peněz na zpáteční cestu,tak nám vyšli velmi vstříc,prý tam máme auto nechat a domů se dostat stopem...pak nás slušně vyhodili že máj nějakej raut či co...KLASIKA

0/0
17.4.2007 19:05

cestovatel

Re: Re: Realita je děsivá....ba přímo šílená

a to jste jako cekali, ze vam zajisti i zaplati opravu vaseho auta a mezitim zajisti hotel s plnou penzi? o tom konzulaty nejsou. rozbite auto a nedostatek penez, to snad tvuj problem, ne problem konzulatu a ceske republiky.

neco jineho ale je, kdyz jde o zdravi ci treba kradez dokladu. samozrejme, kdyz ti dojdou prachy, muze ti konzulat (ambasada) poskytnout prachy - ovsem az po slozeni odpovidajici castky na mzv v praze.

takze nez neco zacnes verejne kritizovat, zjisti si fakta, resp. nez vycestujes, zjisti si, kde hledat pomoc a na jakou mas narok. a taky existuje treba cestovni pojisteni a havarijni pojisteni... ale to asi je vseobecne znamo, jen je treba se nechovat "vycurane", ze ano.

0/0
17.4.2007 19:14

souhlas

Re: Re: Re: Realita je děsivá....ba přímo šílená

naprosty souhlas, kdyz mi v Petrohradu ukradli pas, tak me pomohla prave ambasada, meli nonstop pohotovostni linku a stacilo dojit na ambasadu a dostal jesm novy pas, vsichni byli strasne ochotni, tenkrat me to moc potesilo

0/0
17.4.2007 20:18

cestovatel

Re: Re: Re: Re: Realita je děsivá....ba přímo šílená

ja take prave nemam zadnou negativni zkusenost z ambasadou nebo konzulatem.

ono jde taky o to, ze sice existuji nejake predpisy, ale jsou to jen a jen predpisy na papire. dulezitejsi je slusnost pri jednani. vzdycky je to v lidech, na ktery narazis (a at chceme nebo ne, neplati to jen na ambasadach, ale asi i na vsech ostatnich uradech - a musim dodat, ze nejen na ceskych, ale funguje to i v kterekoliv jine zemi na kteremkoliv jinem urade).

0/0
17.4.2007 21:14

NZ250

Re: Re: Re: Realita je děsivá....ba přímo šílená

Správně tak na něj. Chápu, že ambasáda není kampelička, ale proč proboha nemůžou vyřešit tak jednoducho věc jako je ohlášení toho že se chystám vycestovat do nebezpečné země jako je třepa PNG?

0/0
18.4.2007 13:36

banicek03

banicek

To je teda novina, asi na idnes zapomněli, že tohle platí už od našeho vstupu do EU:(

0/0
17.4.2007 14:54

martas38

Re: banicek

Banicku pro ty mene chapave: Pokud se ti jako obcanovi CR neco stane v Bananove republice, kde CR nema diplomaticke zastoupeni a ty se obratis na nemecky konzulat, je povinnen ti poskytnout pomoc. To do ted rozhodne neplatilo ani mezi  starsimi cleny EU.

0/0
17.4.2007 18:59

FCBn

Re: Re: banicek

Zkus se třeba podívat na tyhle stránky http://www.evropska-unie.cz/cz/glossary/term.asp?id=79, tam je to čené na bílém, že tomu tak bylo již dříve, je to totiž jedna ze základních výhod občanství EU.

0/0
17.4.2007 19:52

nepl

Re: Re: banicek

Baníček má pravdu, tak se na něj nezlob ;-)

0/0
17.4.2007 22:27

belgian chocolate

no jo

ale jak se tam čecháček domluví?

0/0
17.4.2007 12:32

liska bystrouska

Re: no jo

je videt ze nemas zkusenosti  a strasis nezkusene. zrovna tak jako ti co zde vyhlasuji ze bez vzdelani se clovek ve svete neuchyti;-D...jake byly tvoje zacatky cokoladicko ? 3 jazyky pod paskem a cerveny diplom z KU;-D

0/0
17.4.2007 19:20

cote d'or

k čemu by mi byl diplom?

ale pod paskem jsem mela jazyky 4, což mi ulehčilo naučit se těch 6 dalších

0/0
17.4.2007 22:32

liska bystrouska

Re: k čemu by mi byl diplom?

diplom by tobe byl k nicemu a nestras tady se 4ma jazykama...v cizine se kazdy nejak uzivi ma-li zajem se nejak uzivit (diplom a znalost reci je vzdy plus ale neni to podminka a nikdy nebyla)

0/0
17.4.2007 22:53

belgian chocolate

naprostý souhlas

a nejen to, kdo má zájem se uživit, uživí se i v domovině

0/0
17.4.2007 22:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.