- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Názor bruslaře je jasný - potřebujeme kvalitní povrch a trasu s mininálním sklonem. Takovou kvalitní asfaltovou trasu pak mohou využít jak bruslaři, pěší, například i aktivní vozíčkáři a cykloturisté. Pokud jim to nevyhovuje nemusí tam přeci jezdit, i tak je dost polních a lesních cest. Cykloturisté, máte na výběř!! Kdežto pro nás bruslaře je věc daná! Co názor co člověk, já se chystám o tom psát diplomku, tak doufám, že se doberu konkrétnějšího a ,,vědečtějšího závěru":)
Páni na šumavě byli zvyklí
na to že se do přírody nesmí.A to je pro ně důvod mít místo v teplé kanceláři a nic nedělat a jen brát státní peníze. Příroda jim nepatří a kdo chce žít musí do přírody jít.6ádné řeči s nimi nehnou jsou nafokaní ,líní a hlavně úředníci. Všechny úřady jsou jen pro líné. Rozhlédněte se. To ,že udělali cestu to jen zase si nahrabali do kešeně. Nic to nepřineslo a krajinu to skazilo.To si samozřejmě nepřiznají a tak jedině klacek a práci to jim prospívá.
Souhlasím s tím co se píše v článku. Asfaltové povrchy mají své opotstatnění ve městech a jako spojnice bodů A a B.
Pro rekreační účely je naprosto dostačující stezky s přírodnejších materiálů, pokud jsou po technické a technologické stránce správně provedeny. V německu, ale už i u nás jsen se setkal s povrchy kterým se tuším říká "minerálně zpevněné kamenivo". Mohu potvrdit, že jízda na nich je pohodlná a ani dětem se nepráší do obličeje. Pravdou je, že údržba takových cest je náročnější ale použitý materiál působí v krajině mnohem přirozenějším dojmem než asfaltový povrch. Chce to jen odvahu zodpovědných lidí a věřím, že se tyto materiály plně osvědčí.
Jako cyklista znám snad všechny povrchy-beton nové dálnice, vlečení kola obaleného bahnem po jílovité polňačce, lesní asfaltky i lesní a polní pěšiny. Jako ideální se mi jeví jednoduše stavěné asfaltky, tzv.penetrovaný makadam, bez větších terenních úprav navezená vrstva štěrku lehce zastříknutá asfaltem v šířce 1,5až max 2m.Pokud je správně navržená,obejde se bez příkopů a velkých průseků a léta nepotřebuje údržbu. Taková cyklostezka se pak může vinout doslova lesem mezi stromy, mezi lukami. Aby vydržela, nesmí být použitelná pro stahování dříví, ani pro zemědělské stroje. V atraktivnějších oblastech ale preferuji tvrdý, jemně štěrkový povrch zase bez větších terenních úprav a příkopů-tvrdá lesní cesta stačí.Ještě horší povrch pak nutí sledovat už jen cestu a z krajiny pak nic není.Nebránil bych se ani retardéru na prudkých sjezdech v podobě zatáček, ale nikoliv rigolů a závor- trestuhodné velmi časté zvěrstvo a hlavně zlomyslnost, nelze-li snadno objet.Rozhodně žádné cyklodálnice.
Mám už ňáké roky,ale asfaltu se na kole zásadně vyhýbám.A když někomu vadí trochu bláta a prachu aď sedí doma.Většinou se motají stejně na cestách jen ze snobismu a né že by jim říkala něco příroda.
coby jezdec na inline bruslich rikam, ze je namiste kvitovat asfaltky s povdekem a rici ANO VICE ASFALTOVYCH cest!
redakci bych chtel timto tez poprosit o clanek, mapujici asfaltove cyklostezky, aby se na ne mohli bruslari vypravit. diky
na MTB kole skutečně asfaltovou cyklostezku nepotřebuje. Ať si klidně jezdí potokem a příkopem. Nějak se tu ale zapomíná na malé děti. Po kilometru jízdy po prašné cestě mají obličej špinavý a oči plné prachu. Jsou totiž nízko nad zemí. A jízdu po šutrech už vůbec nezvládnou. Tak je vyženem na silnici?
nielen male deti, je vyse skupin cyklistov ktorym mozu byt MTB cesticky ukradnute, napr. cestni cyklisti, rodinky s detmi, dialkovi cyklisti, dochodcovia, ucelovi cyklisti jazdiaci par km do roboty a pod.
lenze ide o to KDE je potrebne naozaj budovat zvlast cykloasfaltky (napr. vsade tam kde vedu len frekventovane cesty) a kde je taka doprava ze jedna cesta pre vsetkych staci.
neni za co vybudovat zvlast cykloasfaltku popri kazdej ceste len kvoli malym detom. tiez som sa ked som bol male dieta ucil jazdit len na dvore lebo ziadna hentaka cykloasfaltka proste nebola. hlavne sa ale nestavaju tam kde by boli prioritne potrebne zato sa asfaltom zbytocne kazi priroda niekde aj tam kde jedna cesta bohate staci a netreba dve
Shodou okolností jsem vyjel obdivovat krásy Šumavy o prodlouženém víkendu (Velikonoce). Jezero Laka jsem samozřejmě nemohl vynechat. Z Železné Rudy jsem však volil cestu přes Debrník, abych viděl výsledek orkánu (musím říci, že je to smutný pohled). O tom, že u jezera bylo ještě cca půl metru sněhu ani mluvit nebudu, jelikož mě to překvapilo méně, než krajinně nesourodá cyklostezka vedle Šumavské magistrály. Na fotografiíích v článku to není tak patrné, jelikož je zasněžená, ale ve skutečnosti to vypadá hrozně. Tohle podlě mě do přírody nepatří. A pokud si stěžujete na ušpinění na neasfaltových cestách...není náhodou právě ignorace jakéhokoli bahýnka, sněhu, terénu atp. smyslem MTB? Trekaři nechť si jezdí po silnicích...
neviem ako frekventovana je ta hlavna cesta cez sumavu, t. j. aka je realna opodstatnenost tej cykloasfaltky vedla (do 3000 aut/den nijaka). ale v tom su v tychto krajinach majstri: postavit cykloasfaltky tam kde netreba (napr. popri ceste z velkych karlovic na makovsky priesmyk, uplne zbytocna cyklocesta vedla toho lebo samotna cesta ma minimalnu premavku a tych par cyklistov sa na nu fpohode zmesti spolu s tymi 5 1/2 autami co tade za hodinu prejdu) zato tam kde by aj bolo treba nepostavia nic