Diskuze
Budování cyklostezek 'po česku': když předražený asfalt teče krajinou
Děkujeme za pochopení.
Piett
Názor bruslaře
Názor bruslaře je jasný - potřebujeme kvalitní povrch a trasu s mininálním sklonem. Takovou kvalitní asfaltovou trasu pak mohou využít jak bruslaři, pěší, například i aktivní vozíčkáři a cykloturisté. Pokud jim to nevyhovuje nemusí tam přeci jezdit, i tak je dost polních a lesních cest. Cykloturisté, máte na výběř!! Kdežto pro nás bruslaře je věc daná! Co názor co člověk, já se chystám o tom psát diplomku, tak doufám, že se doberu konkrétnějšího a ,,vědečtějšího závěru":)
vlcak2
ahoj vsichni. co člověk to názor.ale také se přidám k antiasfaltakum. nevadí mi prach, bláto,déšť,ani kiosek nemus?m m?t kazdy pátý kilometr.ale jezdit na kole v lese po asfaltu je asi tak 'úžasný' jako jet na cundr do stromovky. názory bruslarů? j
Vašek
úřad pro úřad
Páni na šumavě byli zvyklí
na to že se do přírody nesmí.A to je pro ně důvod mít místo v teplé kanceláři a nic nedělat a jen brát státní peníze. Příroda jim nepatří a kdo chce žít musí do přírody jít.6ádné řeči s nimi nehnou jsou nafokaní ,líní a hlavně úředníci. Všechny úřady jsou jen pro líné. Rozhlédněte se. To ,že udělali cestu to jen zase si nahrabali do kešeně. Nic to nepřineslo a krajinu to skazilo.To si samozřejmě nepřiznají a tak jedině klacek a práci to jim prospívá.
Honza
Nebojme se toho
Souhlasím s tím co se píše v článku. Asfaltové povrchy mají své opotstatnění ve městech a jako spojnice bodů A a B.
Pro rekreační účely je naprosto dostačující stezky s přírodnejších materiálů, pokud jsou po technické a technologické stránce správně provedeny. V německu, ale už i u nás jsen se setkal s povrchy kterým se tuším říká "minerálně zpevněné kamenivo". Mohu potvrdit, že jízda na nich je pohodlná a ani dětem se nepráší do obličeje. Pravdou je, že údržba takových cest je náročnější ale použitý materiál působí v krajině mnohem přirozenějším dojmem než asfaltový povrch. Chce to jen odvahu zodpovědných lidí a věřím, že se tyto materiály plně osvědčí.
Zdeněk
Asfalt mezi stromy
Jako cyklista znám snad všechny povrchy-beton nové dálnice, vlečení kola obaleného bahnem po jílovité polňačce, lesní asfaltky i lesní a polní pěšiny. Jako ideální se mi jeví jednoduše stavěné asfaltky, tzv.penetrovaný makadam, bez větších terenních úprav navezená vrstva štěrku lehce zastříknutá asfaltem v šířce 1,5až max 2m.Pokud je správně navržená,obejde se bez příkopů a velkých průseků a léta nepotřebuje údržbu. Taková cyklostezka se pak může vinout doslova lesem mezi stromy, mezi lukami. Aby vydržela, nesmí být použitelná pro stahování dříví, ani pro zemědělské stroje. V atraktivnějších oblastech ale preferuji tvrdý, jemně štěrkový povrch zase bez větších terenních úprav a příkopů-tvrdá lesní cesta stačí.Ještě horší povrch pak nutí sledovat už jen cestu a z krajiny pak nic není.Nebránil bych se ani retardéru na prudkých sjezdech v podobě zatáček, ale nikoliv rigolů a závor- trestuhodné velmi časté zvěrstvo a hlavně zlomyslnost, nelze-li snadno objet.Rozhodně žádné cyklodálnice.
petr
pryč s asfaltem
Mám už ňáké roky,ale asfaltu se na kole zásadně vyhýbám.A když někomu vadí trochu bláta a prachu aď sedí doma.Většinou se motají stejně na cestách jen ze snobismu a né že by jim říkala něco příroda.
stoupenec khorna
asfaltu ano!
coby jezdec na inline bruslich rikam, ze je namiste kvitovat asfaltky s povdekem a rici ANO VICE ASFALTOVYCH cest!
redakci bych chtel timto tez poprosit o clanek, mapujici asfaltove cyklostezky, aby se na ne mohli bruslari vypravit. diky
Kalimero
Stárnoucí sportovec
na MTB kole skutečně asfaltovou cyklostezku nepotřebuje. Ať si klidně jezdí potokem a příkopem. Nějak se tu ale zapomíná na malé děti. Po kilometru jízdy po prašné cestě mají obličej špinavý a oči plné prachu. Jsou totiž nízko nad zemí. A jízdu po šutrech už vůbec nezvládnou. Tak je vyženem na silnici?
hribik A1
Re: Stárnoucí sportovec
nielen male deti, je vyse skupin cyklistov ktorym mozu byt MTB cesticky ukradnute, napr. cestni cyklisti, rodinky s detmi, dialkovi cyklisti, dochodcovia, ucelovi cyklisti jazdiaci par km do roboty a pod.
lenze ide o to KDE je potrebne naozaj budovat zvlast cykloasfaltky (napr. vsade tam kde vedu len frekventovane cesty) a kde je taka doprava ze jedna cesta pre vsetkych staci.
neni za co vybudovat zvlast cykloasfaltku popri kazdej ceste len kvoli malym detom. tiez som sa ked som bol male dieta ucil jazdit len na dvore lebo ziadna hentaka cykloasfaltka proste nebola. hlavne sa ale nestavaju tam kde by boli prioritne potrebne zato sa asfaltom zbytocne kazi priroda niekde aj tam kde jedna cesta bohate staci a netreba dve
Michal Hron - Mobil.cz
Jezero Laka
Shodou okolností jsem vyjel obdivovat krásy Šumavy o prodlouženém víkendu (Velikonoce). Jezero Laka jsem samozřejmě nemohl vynechat. Z Železné Rudy jsem však volil cestu přes Debrník, abych viděl výsledek orkánu (musím říci, že je to smutný pohled). O tom, že u jezera bylo ještě cca půl metru sněhu ani mluvit nebudu, jelikož mě to překvapilo méně, než krajinně nesourodá cyklostezka vedle Šumavské magistrály. Na fotografiíích v článku to není tak patrné, jelikož je zasněžená, ale ve skutečnosti to vypadá hrozně. Tohle podlě mě do přírody nepatří. A pokud si stěžujete na ušpinění na neasfaltových cestách...není náhodou právě ignorace jakéhokoli bahýnka, sněhu, terénu atp. smyslem MTB? Trekaři nechť si jezdí po silnicích...
hribik A1
Re: Jezero Laka
neviem ako frekventovana je ta hlavna cesta cez sumavu, t. j. aka je realna opodstatnenost tej cykloasfaltky vedla (do 3000 aut/den nijaka). ale v tom su v tychto krajinach majstri: postavit cykloasfaltky tam kde netreba (napr. popri ceste z velkych karlovic na makovsky priesmyk, uplne zbytocna cyklocesta vedla toho lebo samotna cesta ma minimalnu premavku a tych par cyklistov sa na nu fpohode zmesti spolu s tymi 5 1/2 autami co tade za hodinu prejdu) zato tam kde by aj bolo treba nepostavia nic
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy
Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků
Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
VIDEO: Nahlédněte do Indie očima české poutnice hnutí Hare Krišna
Indická republika je sedmá největší a s více než miliardou obyvatel jednou z nejlidnatějších zemí...
OBRAZEM: Blýskalo se na horší časy. Procházka po Praze v roce 1941
Protektorátní správa začala už v březnu roku 1939, o dva roky později však Prahu čekaly výrazné...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Čůral jsem krev a stopoval. Cestovatel popisuje, jak poznával Venezuelu
Premium Dal si 48 dní, aby sám prošel 1 500 kilometrů dlouhý trek od hranic k hranicím a poznal exotickou...
Prodej byty 2+1, 54 m2 - Ústí nad Labem-centrum
Bratislavská, Ústí nad Labem - Ústí nad Labem-centrum
2 599 000 Kč