Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Budování cyklostezek 'po česku': když předražený asfalt teče krajinou

Cyklistika je propagována jako doprava šetrná k životnímu prostředí. Lokální politici, silničáři i správy chráněných území hrdě představují milionové investice do nových cyklostezek. Často přitom jde o několik metrů široké a rovné "cyklodálnice", které dělají radost všem zúčastněným kromě - cyklistů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

belgian chocolate

vyasfaltovat!

celou Šumavu vyasfaltovat!

0/0
19.4.2008 23:28

Piett

Názor bruslaře

Názor bruslaře je jasný - potřebujeme kvalitní povrch a trasu s mininálním sklonem. Takovou kvalitní asfaltovou trasu pak mohou využít jak bruslaři, pěší, například i aktivní vozíčkáři a cykloturisté. Pokud jim to nevyhovuje nemusí tam přeci jezdit, i tak je dost polních a lesních cest. Cykloturisté, máte na výběř!! Kdežto pro nás bruslaře je věc daná! Co názor co člověk, já se chystám o tom psát diplomku, tak doufám, že se doberu konkrétnějšího a ,,vědečtějšího závěru":)

0/0
6.3.2008 13:45

vlcak2

ahoj vsichni. co člověk to názor.ale také se přidám k antiasfaltakum. nevadí mi prach, bláto,déšť,ani kiosek nemus?m m?t kazdy pátý kilometr.ale jezdit na kole v lese po asfaltu je asi tak 'úžasný' jako jet na cundr do stromovky. názory bruslarů? j

:-)

0/0
3.7.2007 22:34

Vašek

úřad pro úřad

Páni na šumavě byli zvyklí

na to že se do přírody nesmí.A to je pro ně důvod mít místo v teplé kanceláři a nic nedělat a jen brát státní peníze. Příroda jim nepatří a kdo chce žít musí do přírody jít.6ádné řeči s nimi nehnou jsou nafokaní ,líní a hlavně úředníci. Všechny úřady jsou jen pro líné. Rozhlédněte se. To ,že udělali cestu to jen zase si nahrabali do kešeně. Nic to nepřineslo a krajinu to skazilo.To si samozřejmě nepřiznají a tak jedině klacek a práci to jim prospívá.

0/0
20.6.2007 9:08

Honza

Nebojme se toho

Souhlasím s tím co se píše v článku. Asfaltové povrchy mají své opotstatnění ve městech a jako spojnice bodů A a B.

Pro rekreační účely je naprosto dostačující stezky s přírodnejších materiálů, pokud jsou po technické a technologické stránce správně provedeny. V německu, ale už i u nás jsen se setkal s povrchy kterým se tuším říká "minerálně zpevněné kamenivo". Mohu potvrdit, že jízda na nich je pohodlná a ani dětem se nepráší do obličeje. Pravdou je, že údržba takových cest je náročnější ale použitý materiál působí v krajině mnohem přirozenějším dojmem než asfaltový povrch. Chce to jen odvahu zodpovědných lidí a věřím, že se tyto materiály plně osvědčí.

0/0
23.5.2007 16:39

Zdeněk

Asfalt mezi stromy

Jako cyklista znám snad všechny povrchy-beton nové dálnice, vlečení kola obaleného bahnem po jílovité polňačce, lesní asfaltky i lesní a polní pěšiny. Jako ideální se mi jeví jednoduše stavěné asfaltky, tzv.penetrovaný makadam, bez větších terenních úprav navezená vrstva štěrku lehce zastříknutá asfaltem v šířce 1,5až max 2m.Pokud je správně navržená,obejde se bez příkopů a velkých průseků a léta nepotřebuje údržbu. Taková cyklostezka se pak může vinout doslova lesem mezi stromy, mezi lukami. Aby vydržela, nesmí být použitelná pro stahování dříví, ani pro zemědělské stroje. V atraktivnějších oblastech ale preferuji tvrdý, jemně štěrkový povrch zase bez větších terenních úprav a příkopů-tvrdá lesní cesta stačí.Ještě horší povrch pak nutí sledovat už jen cestu a z krajiny pak nic není.Nebránil bych se ani retardéru na prudkých sjezdech v podobě zatáček, ale nikoliv rigolů a závor- trestuhodné velmi časté zvěrstvo a hlavně zlomyslnost, nelze-li snadno objet.Rozhodně žádné cyklodálnice.

0/0
20.4.2007 22:40

petr

pryč s asfaltem

Mám už ňáké roky,ale asfaltu se na kole zásadně vyhýbám.A když někomu vadí trochu bláta a prachu aď sedí doma.Většinou se motají stejně na cestách jen ze snobismu a né že by jim říkala něco příroda.

0/0
18.4.2007 9:13

stoupenec khorna

asfaltu ano!

coby jezdec na inline bruslich rikam, ze je namiste kvitovat asfaltky s povdekem a rici ANO VICE ASFALTOVYCH cest!

redakci bych chtel timto tez poprosit o clanek, mapujici asfaltove cyklostezky, aby se na ne mohli bruslari vypravit. diky

0/0
17.4.2007 10:43

Kalimero

Stárnoucí sportovec

na MTB kole skutečně asfaltovou cyklostezku nepotřebuje. Ať si klidně jezdí potokem a příkopem. Nějak se tu ale zapomíná na malé děti. Po kilometru jízdy po prašné cestě mají obličej špinavý a oči plné prachu. Jsou totiž nízko nad zemí. A jízdu po šutrech už vůbec nezvládnou. Tak je vyženem na silnici?

0/0
16.4.2007 23:11

hribik A1

Re: Stárnoucí sportovec

nielen male deti, je vyse skupin cyklistov ktorym mozu byt MTB cesticky ukradnute, napr. cestni cyklisti, rodinky s detmi, dialkovi cyklisti, dochodcovia, ucelovi cyklisti jazdiaci par km do roboty a pod.

lenze ide o to KDE je potrebne naozaj budovat zvlast cykloasfaltky (napr. vsade tam kde vedu len frekventovane cesty) a kde je taka doprava ze  jedna cesta pre vsetkych staci.

neni za co vybudovat zvlast cykloasfaltku popri kazdej ceste len kvoli malym detom. tiez som sa ked som bol male dieta ucil jazdit len na dvore lebo ziadna hentaka cykloasfaltka proste nebola. hlavne sa ale nestavaju tam kde by boli prioritne potrebne zato sa asfaltom zbytocne kazi priroda niekde aj tam kde jedna cesta bohate staci a netreba dve

0/0
17.4.2007 16:12

petr

Re: Stárnoucí sportovec

Táké jsem stárnoucí sportovec,ale své vnuky raději vezmu na lesní cestu než aby dýchali výpary s asfaltu.Řekl bych že je to daleko horší než trocha toho prachu)A po dlouhých letech ježdění jsem se ještě nesetkal v lese s abnormální prašností.To se stává na silnici kde to po jaru zvíří auta.

0/0
18.4.2007 13:48

Vašek

Re: Stárnoucí sportovec

Víš na co je kolo?Tak pokud chceš bezprašné prostředítak se zavři na stadionu a jezdi do úmoru do kola. Chudácí děti musí dýchat. To snad nemyslíš vážně. Určitě máš alergii na vzduch ,pot a práci jako takovou. Chraň se pohybu mezi lidmi a přírodou.Všude číhá nebezpečí. Kolo je od auta rozdíl v tom ,že musíš šlapat a pohybovat se.

0/0
20.6.2007 9:14

Michal Hron - Mobil.cz

Jezero Laka

Shodou okolností jsem vyjel obdivovat krásy Šumavy o prodlouženém víkendu (Velikonoce). Jezero Laka jsem samozřejmě nemohl vynechat. Z Železné Rudy jsem však volil cestu přes Debrník, abych viděl výsledek orkánu (musím říci, že je to smutný pohled). O tom, že u jezera bylo ještě cca půl metru sněhu ani mluvit nebudu, jelikož mě to překvapilo méně, než krajinně nesourodá cyklostezka vedle Šumavské magistrály. Na fotografiíích v článku to není tak patrné, jelikož je zasněžená, ale ve skutečnosti to vypadá hrozně. Tohle podlě mě do přírody nepatří. A pokud si stěžujete na ušpinění na neasfaltových cestách...není náhodou právě ignorace jakéhokoli bahýnka, sněhu, terénu atp. smyslem MTB? Trekaři nechť si jezdí po silnicích...

0/0
16.4.2007 10:51

hribik A1

Re: Jezero Laka

neviem ako frekventovana je ta hlavna cesta cez sumavu, t. j. aka je realna opodstatnenost tej cykloasfaltky vedla (do 3000 aut/den nijaka). ale v tom su v tychto krajinach majstri: postavit cykloasfaltky tam kde netreba (napr. popri ceste z velkych karlovic na makovsky priesmyk, uplne zbytocna cyklocesta vedla toho lebo samotna cesta ma minimalnu premavku a tych par cyklistov sa na nu fpohode zmesti spolu s tymi 5 1/2 autami co tade za hodinu prejdu) zato tam kde by aj bolo treba nepostavia nicRv

0/0
16.4.2007 23:01

Michal Hron - Mobil.cz

Re: Re: Jezero Laka

Ano, trefná poznámka. Šumavská magistrála je sice velmi využívaná cesta (hlavní šumavská spojnice mezi Sušicí a Rudou), i přesto zde nejezdí zas tolik aut pro to, aby bylo nutné budovat třimetrový asfaltový pruh pro cyklisty. Krom toho, ona cyklostezka je asi na cca 1,5 km délky, poté stejně po magistrále jet musíte (například když míříte do Prášil). Je to zkrátka nesmysl.

0/0
17.4.2007 15:46

hribik A1

Re: Re: Re: Jezero Laka

cesta medzi susicami a zeleznou rudou ma podla rsd taketo intenzity dopravy: 1700 (vacsina useku, fpohode), 4100 (usek pred zeleznou rudou), 6000 (poslednych par km pred rakuskymi hranicami). nepoznam ten kraj a neviem v ktorom z tychto usekov to je (ale v tom poslednom pri hranicach asi nie).

kazdopadne hentake kratke useky su uplne zbytocne, ako aj budovanie zvlast ciest pri cestach s intenzitou tak do 3000-4000 aut. skor mi chybaju suvisle cyklocesty pozdlz hlavnych ciest s intenzitami 10000-25000 aut denne (na slovensku napr. masaker cez jastrabsky kopec na E572 (slovenske pokracovanie cesty od hrozenkova) alebo na strecne). navyse by nemali byt budovane tesne vedla takychto ciest ale kusok dalej od nich...ale to su asi nerealisticke sny aby sa robilo nieco naozaj poriadne napriek niekoho financnym/populistickym zaujmom

0/0
17.4.2007 16:04

gori

cyklostezky ve městech

Mnohem více než "nesjízdné" cyklostezky v chráněných oblastech (kam se určitě asfalt nehodí) mi vadí způsob budování cyklostezek ve městech. Není vyjímkou, že radní nechají nakreslit na děravý chodník bílo čáru a symbol kola a pak se chlubí kilometry nových cyklotras. Průjezd takovým městem, kdy cyklista každou chvíli musí sjíždět obrubníky (i když na první pohled přizpůsobené danému účelu) a projíždět davem chodců nerespektujících hranice chodníku a cyklostezky, je pak pro cyklistu mnohem nepříjemnější než průjedz městem po frekventované silnici. Zářným příkladem takového města je jihomoravské Uherské Hradiště.

Nebudujme cyklostezky pro cyklostezky, ale pro cyklisty!

0/0
13.4.2007 10:08

sga

sdgsh

asgh trherjtzh

0/0
13.4.2007 9:55

Lubo

cyklostezky

Rozhodně preferuji asfalt!!!

Nemíním si rozbít nos na mokrých kamenech. K tomu zahraničí. Co takhle se podívat na Balaton?

0/0
9.4.2007 13:14

hribik A1

Re: cyklostezky

v prvom rade sa po asfaltke aj niekam dostanem (ked sa chcem na vylet pozret aj niekde dalej nez 20 km okolo domovskeho mesta, cize vacsinou). kebyze to co prejdem po asfaltke za hodinu (20 km) sa trmacam po nejakych neznamych bocnych kamennych strkovych cestach, tak tam pojdem do obeda. to bysom sa nedostal nikam. preferujem opustene malofrekventovane cesty 3. triedy niekde v horach, na kopanicach a pod.

0/0
9.4.2007 20:25

belgian chocolate

takové silniční vši mám nejradši

na nepřehledných úzkých silničkách jsou nebezpečná škodná

0/0
9.4.2007 21:00

hribik A1

Re: takové silniční vši mám nejradši

ano su. tie auta :-)

0/0
9.4.2007 21:46

ds

f

R^

0/0
4.4.2007 14:52

Kuba

Asfalt nebo šotolina? A kam?

Podle mě asfaltové cyklostezky patří do okolí měst a vesnic - doprava pro cyklisty a cesta pro pěší a paninky na jehlových podpadkách. Polní stezky a obdobné přírodní terény patří do kopců,volné přírody a NP. Tam asfalt rozhodně nepatří. A když zaprší, tak zaprší. To je na každém, kam pude nebo kudy se projede. Sou kola jak do terénu, tak na zpevněné povrchy - asfalt. To platí i u bot. Než byly cyklostezky, tak sme se na silnici vešli všichni - auta, cyklisti, dvoukoláky i chodci. A teď se tam naráz nějak nemůžeme vměstnat. Není to náhodou o toleranci?

0/0
3.4.2007 14:07

hribik A1

Re: Asfalt nebo šotolina? A kam?

alebo to neni tak trochu nahodou tym ze sa odvtedy "mierne" zvysil objem dopravy na tych istych cestach?

0/0
3.4.2007 17:24

Wenca

singletrack

Na blbnutí pár hodin v sobotu po obědě dobrý, ale chci ho vidět jak na takové cestě šlape, aby se někam dostal,víc než padesát km denně s plnýma brašnama a má požitek z krásné přírody.

Jinak taky nemusím asfalt za každou cenu. Příklad, bývalá signálka v Novohradských horách. Jemná šotolinka, někde tráva, prostě pocuc.

Takže, hlavně s rozumem odkud kam a k čemu ta ....stezka je.

0/0
30.3.2007 19:01

znalec

jsem jednoznačně pro asfalt!

Najezdil jsem spousty kilometrů, ale řeknu vám, že preferuji jednoznačně asfalt. Projeďte se po nezpevněné cestě po dešti...vypadáte jak hovado! děkuji, ale chci asfalt! R^

0/0
29.3.2007 15:39

Santa1

Re: jsem jednoznačně pro asfalt!

Naprostý souhlas. Cena 3mil.za km cyklodálnice je prd proti cenám skutečných dálnic. Můj sen je síť kvalitních cyklodálnic, sklonově výhodných...to by se hltaly kilometry...

0/0
30.3.2007 14:44

Siux

Re: Re: jsem jednoznačně pro asfalt!

Souhlasím s Vámi chlapci, taky mám raději asfalt, kde nalítám pěkně ročně i 5000 km než abych ničil své krásné kolo a tělo na rozbitých cyklostezkách, které jsou dnes u nás z 80% vyhrazené pouze pro horská kola, kdo má zájem podívejte se na http://cyklo.bloguje.cz;-D

0/0
31.3.2007 20:36

Hagenbaden

Re: jsem jednoznačně pro asfalt!

Ale vzdyt to mas jedno, jestli jsi k tomu, ze smrdis, jak Herodes, jeste spinavej. Jestli te bavi jen pritrouble slapat do edalu, tak bez do fitnessu a slapej na rotopedu. Je to bezpecnejsi. Nejezdi tam auta ;-D. Ale poradne si zaslapat v terenu, kde je zabava pri projizdeni zajimavych useku, to ti zadnej pitomej asfalt :-© nemuze dat.

0/0
2.4.2007 9:47

hribik A1

Re: Re: jsem jednoznačně pro asfalt!

tak ale vzhladom na to ake zhovadilosti dokazali projektanti ciest na nich napachat + stav toho asfaltoveho povrchu, je mnoho asfaltiek (hlavne tych odlahlejsich, hlavne tahy neratam) dost podobnych "zaujimavych" ako tie tvoje terenne cesty...

0/0
2.4.2007 16:20

Jacky...

Re: Re: jsem jednoznačně pro asfalt!

No záleží na tom jakej máš styl jízdy, někdo, zřejmě jako ty, se chce vyblbnout v terénu, má horský kolo s vidlicí jako kráva atd.., tak ten bude víc preferovat terén a  šotolinu. Já mám kolo trekový a jezdím spíš víc po silnici a podivám se po některých zajimavých místech... Spaluju kalorie... poslouchám muziku a koukám se krajinou.... to je můj styl jízdy a pro něj mi asfalt přijde lepší...

0/0
27.3.2008 14:44

schumacher

Re: Re: jsem jednoznačně pro asfalt!

Jo když se chceš na pár hodin vyblbnout v terenu tak proč ne.. ale je tady i cykloturistika a pro ní je asfalt dobrej... :-)

0/0
16.6.2008 15:24

Hogo Fogo

Re: jsem jednoznačně pro asfalt!

Když se nechceš ušpinit zůstaň doma na gauči a necpi se do lesa vole....!

0/0
5.4.2007 15:35

míša

nechápu, co tady pořád řešíte

Chápu, že je asfalt pohodlný, ale pro dnešní trekový kola to není nic nutnýho. Pokud nechcete jezdit a honit se za kolometry jako blázni, stačí klidně kvalitní zpevněná cesta (např. jemná šotolina). Jezdí se na ní víceméně stejně dobře, jako po asfaltu a je asi levnější. :-/ 

0/0
29.3.2007 14:50

Radek

Cyklostezky

Jsem z JČ, projel jsem na kole celou Šumavu, budovat asfaltové cyklostezky mi přijde nemoudré a hlavně nevhodné vzhledem k tak nádherné krajině. Fláknout asfalt do přírody, tomu říkám pecka a od stolu to dokáže rozhodnout každý ňouma. Na kola raději jezdím s partou do Jeseníků či Beskyd, tam je to pro příznivce cykloturistiky a vyznavače zpevněných cest o něčem jiném. Tento rok se chystáme na Slovensko - Malou Fatru. Nemáte někdo reference? 

0/0
29.3.2007 14:02

Jms

Re: Cyklostezky

Na Male Fatre jsem byl i s bikem, ale moc jsem ho tam neprohnal. V nizsich polohach nebude bikovani spatne, ale hrebeny se clovek moc nedostane (prilis strme stoupani, nekdy obtizne i pro chodce). Takze jsme nakonec poradali spis ciste pesi turisticke vylety na nejvyssi vrcholy. Byl jsem v oblasti Terchove.

0/0
29.3.2007 15:02

feese

Re: Re: Cyklostezky

Naprostý souhlas, na kolo to naprosto není. Na některé vrcholy se leze po řetězech, některé jsou zabijácky příkré a porostlé trávou - nahoru to jde, ale dolů se jede po zadku a hřebeny mezi vrcholy jsou i v delších úsecích užší než úzké. A to nejhezčí je dole, vodopády v Dierach (Horní, Dolní, Nové) - žebříky, stupačky... Kolo nechte tentokrát doma a jeďte se tam podívat, stojí to za to.

0/0
29.3.2007 15:26

hribik A1

Re: Re: Cyklostezky

no ono Lucanska Mala Fatra (to je ta od Vahu na juh) je trochu o niecom inom (napr. Martinske Hole). tam sa mozes napr. vystverat na Martinske hole od Martina a potom sa prehanat po hrebeni...

0/0
29.3.2007 15:43

vodák Marek

Fotky z Karlštejnska

Včera jsem četl další zhovadilý příklad o "cyklostezce" v národní přírodní rezervaci Karlštejnsko: http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=8106Je A přitom se tam normálně jezdí už sto let.

0/0
29.3.2007 13:55

celim

Musím říct,

že ty cyklistické asfaltky považuji za drahou pitomost. Když už upravená cesta, tak by stačila bez toho asfaltu. Ale chtěl bych podotknout něco jiného. Cyklisti si stěžují na chodce, ale myslím si, že naprosto neoprávněně. Kdyby si pořídili na kolo nějaký zvonek či houkačku a zdálky na sebe upozornili, tak jim určitě každý včas bez problémů uhne!:-)

0/0
29.3.2007 12:00

vysypany_lozisko

Re: Musím říct,

ta houkačka je velmi dobrá věc, používám ji a nemám s tím problém. nicméně nechápu jinak upravenou cyklostezkucestu než zasfaltovánou. neasfaltová cesta pro nebajkery je použitelná jen za sucha(pominu-li tedy čištění převodů po každé jízdě). za mokra, po dešti jsou polňačky zcela nepoužitelné. když se budují obrovské dálnice a a silnice, nevím komu  by vadila dvojmetrová stezka.

0/0
29.3.2007 12:14

celim

Re: Re: Musím říct,

No jájsem to s tou cestou mínil tak, že by tam byla drenážní vrstva z kameniva, jako je vlastně i pod asfaltem, avšak zasypaná pískem. vyjde to rozhodně levněji než asfalt, nevznikne za deště blátivá vesta a dá se po tomjezdit i chodit. Kvality by závisela na tom, jak by to byloprovedeno a zhutněno. rozhodně by to v přírodě vypadalo lépe.

0/0
29.3.2007 13:15

vysypany_lozisko

Re: Re: Re: Musím říct,

no jo, ale to aby pak člověk jezdil s dvěma rezervama a i ta jízda po takových kamení je horor. znám takové cesty zasypané kamením(písek se tam dlouho neudrží, stačí pár deštů). lepší než kamení je už klasická polňačka_lesňačka. prostě asfalt je asfalt. a nemyslím že by to bylo až tak drahé, navíc čerpat dotace na cyklostezky je v dnešní době celkem populární.

0/0
29.3.2007 13:26

Ondřej Špaček

Re: Re: Re: Re: Musím říct,

Jezdím často po kamenech a mám tak 3-5 defektů duše za rok.A nejčastěji z normální silnice či asfaltové stezky.To není vtip,i když se to může zdát.Nejméně defektů mám z nejméně přístupných cest.Jasně,že tam nejedu tak často,ale to jsou "cesty",kde je to tak rozbitý,že by každý čekal defekt.Spíš propíchnu najetím na nějakou ostrou kovovou věc než prorazím kamenem.Musíš jinak napumpovat,když jedeš po asfaltu nebo v terénu.;-)

0/0
29.3.2007 16:15

Stepan

Re: Musím říct,

Zvonek je zbytečný, stačí zlehka přibrzdit, pokud má člověk kotoučové bzdy, přiměje to zakvílení i tlusté turisty, aby pohli zadkem a odstranili překážku z cesty. s normálními brzdami je nutné jít trochu do smyku.

Ale teď vážně, ono to moc nefunguje, chodci hybají neradi, chovají s evětšinou, jako že jim patří celá cesta a nechápou, že člověk na kole má trochu větší brzdnou dráhu než líně kráčející člověk

0/0
29.3.2007 13:44

cote d'or

na takové ptáčky

sypeme na cyklostezky napínáčky

0/0
17.4.2007 15:46

Drago

Re: na takové ptáčky

Ty nám s pěnovou výplní nevadí;)-;-D

0/0
20.7.2007 11:13

vysypany_lozisko

zbytečně nafouklá bublina,

cykostezek přímo v lesích se buduje poskrovnu  a kde už se to udělá, přiláká to na dovču mnoho lidí, jelikož pěšky člověk za jeden slunečný výlet nikam nedostane a  druhý den takový pěší výlet raději vzdá. navíc i pěšoturistika v lese po cyklostezce je daleko příjemnější než po traktorových výmolech.  cyklostezky se však budují především podél řek v otevřené rovné krajině a tam to snad nikomu nevadí. já sám jsem cyklista náruživec, nicméně místní dikutující rádoby cyklisti_ču/ráci, kteří si stěžují na bruslaře a matky s dětmi bych střílel. i necyklisti mají právo užívat cyklostezek, navíc v zákoně stuším s.361 je jasně psáno, že cyklista nesmí na cyklostezce nikoho ohrozit. je to prostě stejné jako na silnici mezi auty a koly, musí se upřednostňovat ten slabší. bruslař či kočárek nikoho nepřizabije. rozjetý blbec cyklista však na stezce ano. a který cyklista tohle nemůže pochopit, ten ať jezdí po silnici a modlí se, ať za volantem auta nesedí stejný trouba jako je on sám.

0/0
29.3.2007 11:59

Ondřej Špaček

Re: zbytečně nafouklá bublina,

To je právě o co běží...ta Šumava...jeď tam a uvidíš.A cyklostezky?Já nevím...na kole jet nesmíš na turistické cesty,do pěší zóny apod.,a když je cyklostezka,tak tam zas cyklista je asi ten nejhorší...Tak ať tomu neříkaj cyklostezka,ale obyčejná cesta,protože pak to vypadá,že se pro cyklisty dělá všechno možný a přitom je to naopak.

0/0
29.3.2007 16:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.