Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přes drsné hory v Himálaji se ženou a dětmi 3 a 5 let

Do indického Himálaji, do buddhistické oblasti Ladak zvané také "Malý Tibet", jsme si vyjeli na pět měsíců dlouhé "prázdniny". Dobrovolně tu učím angličtinu na malé škole, a tak jsem s sebou vzal celou rodinu. Ke konci pobytu, už náležitě aklimatizováni, jsme vyrazili také na cestu pro děti nejnáročnější – trasa pustými horami má vést až do výšky 5200 m n.m. Zvládneme to?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ZOBAK

PRO NEKOHO SILENY PRO NAS DOBRA INSPIRACE

KDYZ JSME PRED DVEMA ROKY HLEDALI  MISTO KAM VYRAZIT O PRAZDNINY S DETMA TAK NAS INSPIROVALA PRAVE PREDNASKA

M.M.O LADAKHU.KLUKUM BYLO 8 LET A MELI ZA SEBOU UZ PODSTATNE NAROCNEJSI VYLET.V SESTI LETECH BYLI POD  EVERESTEM V 5 500 METRECH NAD MOREM A PO POMALE AKLIMATIZACI "ZA CHUZE" JIM TO NECINILO NA ROZDIL OD  RODICU ZADNY ZASADNI PROBLEM.AZ NA TU MOTIVACI ALE TO SI KAZDY DITE RADSI ZVOLI  TO SNADNEJSI .JE TO TROCHU O TOM SOBECTVI RODICU ,ALE MAM ZA TO ,.ZE TO NENI DETEM NA SKODU.NAOPAK V ASII VIDI ZE ZIVOT NENI JEN RUZOVA ZAHRADA A POZNAJ JINY HODNOTY.V LADAKHU JSME PROSLI STEJNOU TURU  JAKO RODINA M.M. A MUZU  POTVRDIT ZE TO PRO DETI NENI NEJAK EXTREMNE NEBEZPECNY.JE ALE NUTNA AKLIMATIZACE A NEJAKE ZKUSENOSTI V HORACH PRIPADNE MISTNI  PRUVODCE.TAKZE  ZA SEBE  MUZU PODOBNE AKCE S DETMA DOPORUCIT A FANDIM VSEM CO SE O TO POKOUSI.ZOBAK

0/0
27.2.2007 19:34

Vojta

Re: PRO NEKOHO SILENY PRO NAS DOBRA INSPIRACE

kdyby sis vypnul CAPS LOCK bude ten prispevek hned vypdat lip...

0/0
27.2.2007 20:59

xrocky

děti do hor raději ne

Strávil jsem v horách spoustu času, byl jsem člen horolezeckého oddílu a snil o tom, jak budu podnikat se svými (tenkrát ještě jen vysněnými) dětmi všelijake akce v horách. Ale jen do té doby než jsem byl svědkem tragédie malého dítěte na Chabenci v Nízkých Tatrách. Je to můj nejhroznější zážitek z hor,  utíkali jsme dolů s tím že otřeseného chlapečka vyneseme nahoru, ale při pohledu na jeho strašné zranění mi bylo jasné že tady už je jakákoliv pomoc marná. Jeden z nás u něj zůstal a my ostatní šli nahoru, setkání s jeho tetou která s ním byla na výletě bylo hrozné, ptala se jestli je chlapec v pořádku ..... no, raději nevzpomínat. Mám čtyři děti, postupně s nimi podnikám docela náročné horské túry, ale počkám až na to mají věk. Nechci komentovat jednání Martina s Barborou, je to jejich zodpovědnost a jejich svědomí. Ale napsat o tom ještě knihu....  Připadá mi to divné

0/0
26.2.2007 23:01

Tesik

pěkná kniha

Doporučuju jejich knihu "5 měsíců v Himálaji", která je moc hezky čtivě psaná, vždy na střídačku pohledem jejím a pak zas jeho.. On udělal mnohem víc treků, občas vypadl sám na pár dní a zážitků měli všichni víc než dost. Opravdu pěkně psaná kniha, která se čte jedním dechem... když se ovšem přeskakují nezáživné pasáže věnující se historii každého kláštera s podrobným výkladem všech bohů a jeho představených za posledních 1000 let.. :-)) naštěstí jsou tyhle pasáže věnující se opravdu budhismu do hloubky, vždy tučně a tak se jim dá v pohodě vyhnout... :-) Jinak fakt pěkná kniha!

0/0
26.2.2007 13:20

loginname

Koukám, jak se tu lenoši...

....rozohňují skrývajíce se za děti....... ;-D

0/0
26.2.2007 8:58

cote d'or

místo toho pytle s jídlem

mohlo docela klidně letět dolů dítě - tohle není věc lenosti, nýbrž zdravého rozumu

0/0
26.2.2007 11:05

Jirka

rikam ano...

Ke konci pobytu, už náležitě aklimatizováni... když někdo tráví několik měsíců nad 3tisíce metrů nad mořem, je to trochu něco jiného, než v Praze kde je to kolik 300m.n.m.??? ;) a myslím, že pro děcka je rozhodně mnohem lepší něco dělat takhle venku, než "něco" dělat, poflakováním se po městě... vidím to u děcek kamarádů... mám obě varianty pro srovnání...

každopádně je relativní co je "taková výška"... musí se brát v potaz odkud se vychází...

0/0
25.2.2007 21:32

cote d'or

náležitě aklimatizováni

jsou v těchto výškách pouze lidé, kteří tam žijí tak 100 generací (například v Andách mají velké potíže otěhotnět i ženy evropského původu, které se tam narodily - na tuhle výšku se organismus musí přizpůsobit stejně jako třeba na tropické nebo arktické podnebí). je to vždycky velká zátěž, kterou dospělý snáší snáze než dítě. vaše tříleté a pětileté děti se poflakují po městě?

0/0
25.2.2007 22:00

miša

všeho s mírou

Skutečně nechápu rodiče, kteří riskují životy svých dětí.. proč musí tříleté dítě absolvovat takové výšky, co z toho má ? Viděla jsem v Andách peruánské malé děti ve výšce 5 200 m, byly modré a  v bezvědomí a táhli je nosiči nahoru, protože si to rodiče zaplatili. Myslím, že  tato Vaše cesta opravdu není hrdinství,  ale čistá  nezodpovědnost.  Kyslíku ( a vody..) je nahoře míň pro všechny, ale dítě nemá možnost si zvážit rizika.

0/0
25.2.2007 15:16

Frantisek Staud

Re: všeho s mírou

Souhlasim, ze clanek muze podobne emoce vyvolat, ale Martin s Barborou urcite nejsou silenci, kteri by riskovali zdravi svych deti pro nejake "hrdinstvi". Proste jim nabizeji jine zazitky, nez je u nas standardni. 

Jsem presvedcen, ze jejich deti byly na teto ceste ve vetsim bezpeci nez vetsina malych Prazaku, bezcilne bloumajicich po sidlistich (protoze na ne rodice nemaji cas).

0/0
25.2.2007 18:21

Maikl

Re: Re: všeho s mírou

Naprosto souhlasím s Míšou. Je to nezodpovědnost rodičů, nejedná se o Pražáky či horaly, ale o zdraví lidí. Františku, přečti si odbornou literaturu. Tam by ses dočetl, že malé děti se mají vyhnout mnohem menším výškám než v článku!Rv 

0/0
25.2.2007 18:51

anthropoid42@centrum.cz

Re: Re: Re: všeho s mírou

ja bych si zase dovolil souhlasit s docentem Staudem :-) 5200m.n.m je dost, ja bych dcerku sice takhle vysoko nevzal, ale zda se, ze to prezili bez uhony a o to jde.

0/0
26.2.2007 8:04

cote d'or

jaký může mít tříleté dítě zážitek?

tohle je čistě věc sebestřednosti rodičů

0/0
25.2.2007 19:33

pavelthelong

trocha resersi

priznam se, ze ackoli mam 2 atestace v telovychovneho lekarstvi (CZ a D) tak jsem se nikdy problematikou DETI ve vysokohorskem prostredi nezabyval. Nicmene reserse anglosaske literatury potvrzuji nedoporucovat podobne akce-deti jsou nachylnejsi na vysokohorskou nemoc vice nez dospeli a priznaky prichazeji rychleji.  2 dny vyletu se daji jeste tolerovat. Nicmene-o "altitude sickness" se mluvi uz od 2000 m n.m. (=6000 ft)!!! i kdyz informace o nemocnych z teto vysky (studie z Denveru, Colorado) jsou ponekud neurcite......

0/0
25.2.2007 21:53

tl2

Re: trocha resersi

Myslim, ze je to slozitejsi. Podstatna je doba a postupnost aklimatizace. Ty deti byly pred popisovanou turou nekolik mesicu ve vysokohorskem prostredi. A dale je podstatny zdravotni stav a fyzicka kondice. Samozrejme nikdo nemuze rict ze vysokohosky pobyt pro deti neni nebezpecny, proste proto, ze v individualnich pripadech to tak nemusi byt. To je stejne jako mnohe leky, ktere se v praxi detem davaji, ale vyrobce to nedoporucuje proste proto, ze nezjistil presne davkovani protoze na detech nesmi delat pokusy. Je to zacarovany kruh.

Pokud by byly vyskove zmeny zmeny tak skodlive, tak by Rakouske ledovce do svych lanovek nepoustely male deti. A provozovatele ledovcovych lyzarskych arealu tam pro ne naopak zrizuji skolky (pro nelyzujici) a lyzarske skoly. A to se jedna treba o pobyt ve vysce 3000 m.n.m., zatimco nocleh (a pred tim dlouhodoby pobyt) mely ty deti treba ve vysi 500 m.n.m.

0/0
26.2.2007 17:59

pavelthelong

Re: Re: trocha resersi

nevim, zda jste lekar, nicmene vyskova nemoc se projevuje po NEKOLIKADENNIM pobytu ve vyskach nad 2000 m a take z toho duvodu je therapeuticky vhodne spat v nizsich polohach. To je pripad lyzovani. Podle prispevku si myslim, ze nejste dostetecne v problematice orientovan :-( protoze prave spani v nizsich vyskach je dobra prevence. V medicine ale nelze tvrdit, ze dite mohlo pri trose aklimatizace absolvovat turu ve zdravi, je nutno tvrdit, ze jsou v takovych pripadech prokazana onemocneni vyskovou nemoci

0/0
27.2.2007 14:12

belgian chocolate

také jsem měla takové rodiče

tahali mě na lyže, ještě než jsem uměla pořádně chodit. v létě zase na horské túry, prostě pořád nahoru, dolů, nahoru, dolů. potom jsem zase musela jezdit na hory se školou. teď už mě tam konečně nikdo nenutí a mám pokoj. když se mě lidé ptají, proč nelyžuju, odpovídám "protože už nemusím".

0/0
25.2.2007 12:42

Paela

Re: také jsem měla takové rodiče

Hm, to ja mam rodice pravy opak, nikdy jsme nikam nejeli, samotnou me nepustili. A muzu rict, ze to stalo za houby, zatimco vsichni se vraceli s prazdnin se spoustou zazitku, jen ja nikde nebyla, nikoho noveho nepotkala, nic nezazila a strasne ostatnim zavidela, ze se u nich neco deje.

0/0
25.2.2007 14:23

cote d'or

zážitky mě vždycky bavily, ale jiného druhu

nebaví mě, když je mi zima a radši bych si třeba doma četla nebo šla do kina, než se vléct někde sněhem a jezdit nahoru a dolů po kopci jako jojo. místo abych plivala krev při horských túrách (když jste viděli jednu horu, viděli už jste je všechny), by mě třeba víc bavilo jít do muzea.

0/0
25.2.2007 16:10

Vojta

Re: zážitky mě vždycky bavily, ale jiného druhu

de o to co koho bavi, ja bych za toto dal nevim co. a v muze sem byl naposledy tak pred peti lety. Proc protože se radsi na muzejni veci podovam, tak kde maji svuj puvod. A rict ze kdo videl jednu horu, videl vsechny, muze jen naprosty ignorant...

0/0
25.2.2007 23:17

cote d'or

tak nevím

kdo tu píše jako ignorant...

nicméně jsem tím chtěla říci, že co baví rodiče, nemusí nutně bavit i děti, a může se stát, že pokud rodiče s sebou děti tahají bez ohledu na jejich zájmy a pohodlí, je to nejlepší způsob, jak jim příslušnou činnost nadosmrti znechutit.

spoustu věcí už dávno nenajdete tam, kde mají svůj původ. například většina zajímavých věcí z celého Řecka je v athénském muzeu.

0/0
26.2.2007 0:00

dgsd

Re: tak nevím

S tim znechucenim nucenych aktivit naprosty souhlas, take se zajimam o naprosto opacne veci, nez ktere jsem MUSEL jako maly delat.

Jinak na anticke vykopavky doporucuji krome athenskeho muzea i muzeum v Istanbulu; jeho navsteva vyjde levneji, nez navsteva Athen a maji tam toho taky hafo :-)))

0/0
26.2.2007 8:14

cote d'or

děkuji za doporučení

ale po návštěvě Egypta (kterou bych klidně byla strávila celou v káhirském muzeu) už k muslimům nemusím

0/0
26.2.2007 11:03

Tesik

Re: děkuji za doporučení

Hmm, tak to já mám rád hory i antiku či jiné "vykopávky", když už jste tu rozjeli debatu o muzeích. Navštívil jsem muzea v Delfách, Aténách, Olympii, Heraklionu, atd. Ale přiznám se, že mě to až tolik nebere. Krom toho, když třeba v Olympii jsou zachovalé nádherné sochy, protože jim popadaly při zemětřesení do trávy a hlavně nikdo je je neukradl). Ale jinak mi SILNĚ vadí, když archeologické nálezy v minulosti někdo ukrad  a teď se nacházejí úplně jinde, než kde by je člověk hledal. To mi přijde naprsto scestné.. Proč má Sfinga nos v Londýně, (nebo Paříži?), Elginovy mramory ukradené v Aténách, atd.atd. Takže zkrátka mnohem víc mě baví vykopávky in natura s "kouzlem místa", s autenticitou a s těma pocitama, který tam mám a který bych rozhodně neměl při pohledu na antiku v Britském muzeu... jinak hory taky miluju!!! :-)

0/0
27.2.2007 14:51

Vojta

Re: tak nevím

To bych chtel videt jak se trilety dite rozhodne, ze ho to nebavi. Teda ono se rozhodne, ale nelze to brat jako relevantni, pamatuju si jak sjem nesnasel, když jsem musel tapat do kopce abych si ho pak moh sjet na sjezdovkach...ale byla to spis lenost nez nebaveni. Do urcityho veku tak nejmin  deseti let by rodice MELI deti nutit neco delat a dat jim ochutnat od vseho a pak je mozna lehce nechat si vyrat. jinak pokud by byla tvoje uvaha spravna, tak bych musel svoje deti tahat po muzeích pokud bych chtel aby z nich byli pohodoví lidi "do přírody" a ne městský povaleči? Ztrestene...

Jinak k tem muzeím...no a ze je vetsina veci v muzeu, ale ta kultura je  na miste odkad pocházej, ne? co je mi do toho že treba bbylonska brana stoji nekde v berline v muzeu, ale když tam pujdu, tak uvidim "jen par sutru na sobe", ale když pojedu do Iranu, tak tam sice babylonskou branu nenajdu, ale o pocit je to o hodne jinej. (jinak me vykopavky moc neberou, radsi ty hory...)

0/0
26.2.2007 18:55

cote d'or

neříkám, že trávím život v muzeu

taky jsem se byla podívat na spoustě míst, a na většině z nich ta kultura už dávno neexistuje. no nic.

jsem toho názoru, že pokud dítě vyloženě trpí (jako jsem trpěla já na horách, protože prostě nesnáším zimu), není rozumné je do něčeho nutit. do extrémních podmínek, jako jsou třeba Himaláje, se pak mají vydávat pouze dospělí, dobrovolně a na vlastní riziko, pokud možno pokud jsou svobodní sirotci. 

0/0
26.2.2007 19:14

Vojta

Re: neříkám, že trávím život v muzeu

To  už snad bez komentáře. Prostě určitě záleží na konkrétním člověk. Ale posuzování kultury podle muzea...to je snad až trochu moc...to je jako kdybych se choval podle toho co psali v blesku, rikali na nove, nebo "fakta" uvedená v nějakém filmu považoval za skutečnost a dál roztrubova jako naprostou a ověřenou pravdu. Proaste skutecnost je jinde a me zajima radsi to realny. A radsi hory nez stary baraky, pac ty jsou monumentalni...jak je vyysokej nejvyssi barak? a jak nevyssi kopec? Proste obdivuju toho "lepsiho", v tomto pripade prirodu. A neznam uchvatnejsi pocit nez ten na vrcholu kopce, at uz sem jakkoli unaven...

0/0
26.2.2007 20:30

hribik A1

Re: zážitky mě vždycky bavily, ale jiného druhu

"(když jste viděli jednu horu, viděli už jste je všechny), by mě třeba víc bavilo jít do muzea."

mne to zase pripada ze ked som videl jedno muzeum taxom videl vsetky...

jedine pekne muzea su tie s tymi obrovskymi akvariami..

0/0
28.2.2007 13:18

Re: také jsem měla takové rodiče

Hm. A to já mám doma zase čtyřletou dceru. Nedokážeš si představit,

jak jí strašně štve, že v "nížinách" není sníh, že nemůže bobovat a sáňkovat přes týden a že musí vždy čekat až

na víkend, kdy budu doma a vezmu jí na lyže na hory. Když nemůže na lyže, alespoň každý den jezdí na kole, případně kolečkových bruslích. Mě osobně rodiče kdysi dávno konkrétně do lyží také nutili, dnes jsem jim za to vděčný. Já své děti do ničeho nenutím, o to víc mě těší, že je to baví jaksi samo.

 V létě jsme s dětma byli chvíli u moře a cestou zpět se zastavili v Alpách a dali si nenáročnou feratu. Hádej co se jim líbilo víc... Každej je ňákej....

0/0
26.2.2007 9:53

Fila

Re: Re: také jsem měla takové rodiče

Ja myslim, ze to neni tim jestli nekoho rodice nutili nebo ne - proste kazdy jsme jiny a nadseni pro sport se nemusi zdedit. My jsme byli doma dva a rodice nas brali na lyze ci bezky oba - z brachy vyrostl clovek, ktery volny cas nejradeji travi doma bez vetsi fyzicke aktivity, kdezto ja jsem nejspokojenejsi na horach - a pritom do mych detskych vzpominek patri i takove jak na bezkarsky vylet (byt to byly asi jen ctyri km) me nasi tahnou na tezkych sjezdovych lyzich s trochu volnou patou (mimochodem skialp dneska miluju :o)

0/0
26.2.2007 11:15

Tesik

Re: také jsem měla takové rodiče

Hmm, tak doufám, že moje holky (8 a 11) to budou cejtit jednou jinak než ty.... taky je tahám "nahoru dolu", lyžujou od 3 let, atd. A doufám, že to takhle cítit nebudou.. jsi odstrašující příklad. :-)

0/0
26.2.2007 13:17

cote d'or

spíš moji rodiče

protože jsem jim vždycky jasně dávala najevo, že jejich představa závavy je pro mě utrpení, a oni mě do toho přesto nutili. jinak nemysli, že jsem nějaká buchta, dělala jsem třeba léta aktivně lehkou atletiku a později jsem závodně tančila, takže pohyb mám ráda, ale takový, který mě nenudí, při kterém nemusím mrznout a do kterého mě nikdo nenutí.

0/0
26.2.2007 13:37

Tesik

Re: spíš moji rodiče

Ze všech Tvých reakcí vyplývá hlavně to, že Ty opravdu nesnášíš zimu...:-) Ale dnes jsou jiný materiály, než byly za Komančů a tak zimu dnes moc nepocítíš.. a pak si to užíváš..;-)

0/0
28.2.2007 9:59

cote d'or

i pocítím

a užívám si radši jiné věci

0/0
28.2.2007 15:14

Soňa

Re: také jsem měla takové rodiče

Tak teď jste mě uklidinla, mám jednu takovou puberťačku doma a fakt jsem si myslela, že je blázen.

Moc do sposrtu není (a bylo to vidět od malička - když se rozběhla, tak by se jeden potrhal smíchy), ale já chtěla, aby od všeho uměla - plesknout do míče, obout brusle, přeplavat bazén, s raketou jsme ovšem byli zcela neúspěšní. No a když řeknu - zítra jedem na lyže, tak odpověď zní: A co jsem provedla? :-))))

0/0
26.2.2007 15:02

pavelthelong

zacinam se vyrazne zamyslet nad tim

jestli to moje dite neni Vase dite( ale protoze ty geny vlastne jdou vzdycky jen z jedne strany, tak to asi bude fakt shoda nahod.......) P.S. nejlepsi komedie byla hod siskou na cil-doslo k zaryti sisky zhruba 2 metry od dcery a k naslednemu vyplaseni vsech krtku v 50m okoli zpusobene otresy pudy....castecne zpusobenych i mou branici......

0/0
26.2.2007 15:24

Soňa

Re: zacinam se vyrazne zamyslet nad tim

cítím s Vámi ...

a také se tak uráží, když se mu smějete? To jsou u nás scény

Jinak u nás ty geny musely přes 2 generace, jsme oba sportovci a rodiče taky, takže nějaká babička zasáhla (tedy z pohledu mé dcery prababička)

0/0
26.2.2007 18:18

cote d'or

a jak se cítíte sama

když vás někdo nutí dělat, k čemu nemáte vlohy, a potom se vám posmívá?

0/0
27.2.2007 17:13

cote d'or

a zamyslela jste se někdy nad tím

co chce umět nebo dělat ona?

0/0
26.2.2007 16:50

Soňa

Re: a zamyslela jste se někdy nad tím

Tak to budete koukat - nic!

Koukat na televizi, honit internet, jít si zatancovat do klubu - to jsou její současné zájmy.

Jinak abych nevypadla jako úplný blázen, tak je dcera spíše do umění, takže absolovovala kytaru (na kterou už dnes ani nesáhne), má dokončené dramatické vdělání na ZUŠ (též asi k ničemu) a chodí na střední školu s uměleckým zaměřením dle své volby (2. ročník), ale malovat už ji taky nebaví :-(((

0/0
26.2.2007 18:13

cote d'or

no a co?

na tom koneckonců zase až tak špatného nic není, ne každý musí nutně být vrcholový sportovec, národní umělec a laureát Nobelovy ceny.

0/0
26.2.2007 19:15

Vojta

Re: no a co?

A může bejt klidně feťák a ochlasta, je to přece jeho vlastní rozhodnutí...prostě existují lidi co nejsou tak uplně rozumný a pokud se jim dá alternativní náplň života, tak je slušná akce, že je to časem chytne. A pobyt a pohyb po horách považuji za přinejmenším zdraví prospěšné a vzdělávající. pokud by každý člověk na světě měl možnost projet alespoň 30 zemí různých kultur, a nějaký čas tam pobýt ( anemusí to být tak dlouho) tak věřím, že by neexistovali problémy jako občanský války, národnostní a náboženská nesnášenlivost...

0/0
26.2.2007 20:23

Tesik

Re: Re: no a co?

Tak pod tohle se klidně podepíšu!! R^

0/0
27.2.2007 14:56

Tesik

Re: Re: Re: no a co?

.. i když asi bych napsal "problémy neexistovalY..  jinak souhlas! ;-)

0/0
27.2.2007 14:56

Soňa

Re: no a co?

Víte, já neočekávám, že dcera bude mistr světa v čemkoliv. Jen jsem jí dala od každého základ a pokud se pro něco rozhodla, tak jsem ji u toho pak přidržela. Víte, mám jen obyčejné dítě - žádného génia, a tak je třeba ho usměrnit. Musím Vám jen pogratulovat, protože Vaše dítě asi od malička přesně ví co chce a za svým cílem si jde bez toho, že by bylo třeba ho postrčit, přidržet či jinak výchovně zasáhnout.

0/0
27.2.2007 16:39

belgian chocolate

u svých dětí jsem vždycky poznala

co jim dělá radost a co ne, a s výjimkou povinných školních předmětů jsem je nenutila třeba dělat balet, bruslit nebo skládat básně, když bylo jasné, že k tomu nemají chuť. tohle se pozná už od velmi raného věku - jedno dítě třeba jásalo, když jsme je ve dvou letech posadili na koně, druhé se hystericky rozječelo při pouhém pohledu na zvíře větší než pes. na druhou stranu jsem se snažila v rámci svých možností je podporovat v tom, co jim dělalo radost. v pubertě samozřejmě chtěli dělat, co dělali jejich vrstevníci, s tím nic nenaděláte. jsou z nich normální vyrovnaní lidé a dělají mi radost, přestože nelezou po vysokých horách (nebo možná právě proto), a v životě asi žádnou knihu nenapíší.

0/0
28.2.2007 10:48

karel Wolf

Ahoj Martine

krasnej calnek - gratuluju !!!! R^

0/0
24.2.2007 21:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.