Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlost aneb nebuďte lyžařskými důchodci

Uvědomujeme si vůbec, jak se nezávodní sjíždění redukuje na problematiku jízdy v obloucích? Staly se mírou všech věcí, smyslem a cílem lyžování a metou lyžařů. "Jde jim o oblouky a skoro o nic jiného," vyjadřuje filozofii doby carvingové Walter Kuchler.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

czerv

kdo umi ten umi

0/0
19.1.2007 15:56

Honza

tesim se

Lidiii, ja se tak strasne tesim na lyze, poridil jsem si Dynastary Speed Course, lonskej model, radius14-18m, tak se tesim na delsi oblouk. Ale je jasny, ze to chce teren, taky uvazuju jeste prikoupit Omeglassy na slalom, ja razim teorii, ze je potreba nechat lyzi pekne jet, obcas ji pritahnout, ale proste citit jak tam sama jde - jezismarja ja se tak tesim na hory...

0/0
17.1.2007 22:43

vodák Marek

110 km/h?

Na svých 6 let starých funcarverech Head, se skialpinistickým vázáním a s batohem na zádech jsem se v Itálii taky nechal změřit - rovně dolů jsem jel těsně pod stovku. Takže to není žádná velká rychlost. 8-o

0/0
14.1.2007 21:23

Leon

"kdo vůbec nepadá, jezdí pod své možnosti"

Zajímavá diskuze, v nadpisu je opsána podle mého názoru nejzajímavější teze, kterou jsem zde našel. Všimnul jsem si, že je zde velké množství pisatelů, kteří si stěžují na přeplněnost sjezdovek. Já jako velmi dobrý lyžař (10 let závodně), milující velmi rychlou jízdu, stotožňující se z 99% s tímto článkem k tomu mohu jen říci:"Kdo opravdu umí lyžovat tak se na jakkoli zaplněné sjezdovce cítí osaměle". Ovšem, než dojede dolů k vleku to je jediné místo kde mi přijde sjezdovka v Čechách přeplněna. Dokonce oproti vám spíše vítám, když se musím vyhýbat všem těm lidičkám, byla by to na těch urolbovaných dálnicích jinak nuda. Šílenec, to si o mě lidi asi často myslí, když mě vidí jet. Určitě nejsem,  doposud jsem nikdy nikoho nesrazil, jen rád žiju v rychlosti a všem přeji, aby si to uměli užívat tak jako já.

0/0
9.1.2007 18:34

aaaaaa

Re: "kdo vůbec nepadá, jezdí pod své možnosti"

s většinou souhlasím, také miluji rychlou jízdu., ale těch lidí je na našich sjezdovkách přeci jen dost a dost.:-/ Rychlou jízdu pak nepraktikuji, stát se může hodně a je hazard jezdit rychle, když je kolem tolik lyžařů, kteří se to teprve učí, a to nemluvím o dětech. Chybovat můžete i vy, pane Leone.!

0/0
11.1.2007 13:56

Re: Re: "kdo vůbec nepadá, jezdí pod své možnosti"

nebuď tak uprděnej, je to sport a ten nese určitá rizika, a když někdo jezdí rád rychle jako já, tak prostě riskuju .. i své zdraví, urval sem si meniskus, ale pořád si myslím,, že mnohem míň je nebezpečnej rychlej a zkušenej lyžař, něž nějakej lempl, co si myslí, že když pojede pomalu, že je to bezpečný ...

0/0
12.1.2007 13:50

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: "kdo vůbec nepadá, jezdí pod své možnosti"

O tom, že rychlá jízda obsahuje určité riziko, jistě není sporu. A je to každého věc, nakolik jí chce riskovat. Ovšem tam, kde lze minimalizovat riziko poškození jiných. Nakonec i článek jasně označuje ohleduplnost a neohrožování jiných za prioritu a vyzývá k rozumnosti.

Nedovedu si ale taky moc dobře představit "požitek" z kličkování mezi nečitelnými turisty, jejichž chování při jízdě je často velmi nepředvídatelné. Pokud tedy nejde o klasické machrování, kdy se rychlojezdec předvádí a mezi padavky si hodně lacině hejčká svoje ego, případně dokazuje, jaký je už/pořád ještě borec...

Nejde o abstraktní nebezpečnost lyžaře, ale o konkrétní v určitých podmínkách. Když bude na kopci sám, není nikdo "nebezpečný", leda sám sobě.

0/0
12.1.2007 14:04

chetgar

zajímavé, kolik teoretických

keců lze napsat o tak jednoduché činnosti jakou je nabírání a ztrácení polohové energie za využití síly gravitační...

0/0
9.1.2007 15:48

invos

Opravdu???

...dlouhé lyže pro rychlou jízdu produkují předčasné lyžařské důchodce, protože teprve zkušený, technicky vybyvený lyžař si může dovolit jezdit šturmom na krátkych lyžích rychle po černých sjezdofkách, např. na kraťasech Sporten L=95 cm, R 9 m lze sjet kalbou šusem dolů i Olympii na Cermisu (Val Di Fiemme)...

0/0
9.1.2007 12:56

Dilbert

SNB

Od té doby, co jsem z lyží přesedal na snowboard mě rychlost nezajímá. Je to daleko přirozenější a zajímavější pohyb než na lyžích a boule a rozbředlý sníh na rozdíl od lyží můžou být zážitkem. Jen omezenoust a nuda pohybu na lyžích svádí k vysokým rychlostem. Jezděte si rychle, ale až budete na sjezdovce sami. Až bude tyhle "rychlolyžaře" seškrabovat ze stromů kolem sjezdovek, tak to už hrninové nebudou.

0/0
9.1.2007 12:43

Premek

Re: SNB

No ted jsem by po dlouhe dobe na horach v Hintertuxu. A bohuzel se dovednost snowbordaru nezmenily - za cely den jsem tam potkal jednoho jedineho!! , ktery to na prkne umel. Nekolik se tam placalo po zadech, ze svladli skok a otocku o 180 stupnu - to je opravdu strasne slozite.... Zbytek se na tom v nejlepsim pripade udrzel, v horsim tam hoblovali prknem a prdeli svah....

Nemam nic proti snowbordarum - ale bohuzel tech co to umeji je min nez safranu.... 

0/0
9.1.2007 13:26

Dilbert

Re: Re: SNB

To je pravda, na SNB je víc nemehel než na lyžích. Každý chce machrovat jako týpek z reklamy na žvejkačky, přitom neumí číst svah, boule, sníh apod. Myslím, že to má začátečník na SNB těžší než na lyžích, každému bych radil se nejdříve naučit na lyžích.

0/0
9.1.2007 14:51

Premek

Re: Re: Re: SNB

Ta to te jako Snowbordare beru ;-)

0/0
9.1.2007 15:01

brnakk

Re: SNB

no nevim jak moc vazne mam brat tvuj argument "omezenost pohybu" kdyz ty mas na jednom prkne zafixovany obe nohy narozdil od lyzare :)) rychlost patri i ke snowboardu, a osobne za dobreho snowboardare povazuji beztak toho, co jezdi na tvrdym a jezdi jednoduse receno carving (mysleno vykrajuje stejne oblouky jako carver na lyzich) v patricne rychlosti. U nas na horach je kazdej boarder "cool" a jezdi na mekym vazani tam, kde se absolutne nehodi, navic stylem, kdy je za jedno odpoledne snih nahrnut pod frontou na vlek. O moznostech ruznych triku na lyzich ani nema smysl rozvadet rec, neb tolik druhu skoku na snowboardu stejne neudelas, jediny, proc je board tak obliben je ten, ze se na nem sjet kopec bez padu nauci kazdy za jedno odpoledne. Diky tomu se citi vetsina boardaru skvele, jsou "free a cool". Ale co je skutecny pozitek z jizdy (ne sunuti po svahu) nikdy nepochopi.

0/0
16.1.2007 15:06

Marketa

Re: Re: SNB

Jezdila jsem na lyzich od 4 let. Ted jezdim na SNB. Tudiz tvuj skutecny pozitek z jizdy chapu. Na boardu mi to jede vetsinou pomaleji, ale staci, nemusim mit rozmazany obzor. Je pravda, ze na boardu se vetsina lidi rychle nauci za par dni sjet kopec bez vice padu, ale nemyslim si, ze je to jediny duvod, proc na nem ti lide jezdi. Mluvi z tebe nejaky druh averze ke snowboardistum? Mne se board zatim libi vice nez lyze. I proto, ze kdyz spadnu, nezapletou se mi nohy dohromadu a nezlamu si jednu o druhou. Tim nechci rict, ze je to na boardu uplne bezpecne, i kdyz ja osobne se na nem bezpecneji citim. Mne se treba libi to, ze daleko lepe kontroluji svoji jizdu a dokazu se lepe ztotoznit se svahem. To mi na lyzich neslo. A rozhodne nejezdim na boardu, abych byla cool, na takove premysleni jsem uz dost stara. Vice cool chtivi mi pripadaji nekteri lyzari na supermodernim vybaveni a v pluhu nebo v susu, kdyz kolem nich litaji rozmetani lide.

0/0
16.1.2007 22:47

Marketa

Re: Re: Re: SNB

Btw. u nas na horach je vyhazovani penez, poridit si slalomove prkno.A carvingove oblouky se daji vykrojit i na freeridovym prkne s mekym vazanim.

0/0
16.1.2007 22:47

brnakk

Re: Re: Re: SNB

mozna trpim jistou averzi vuci boardarum, uznavam, ze misty je az prehnana, a jak jsem se k ni dopracoval by bylo na dlouhy vypraveni. Tvuj nazor respektuji stejne tak, jak budu na svahu respektovat tvoji jizdu. Spis me vadi ten nemaly pocet boardaru - "cool typku", co vetsinu dne prosedi v tom lepsim pripade mimo sjezdovku a huli jednoho speka za druhym. Navic presne tyhle lidi trpi jakousi uchylkou a tvari se, ze jim patri svah a prizpusobuji tomu svoje chovani a svoji jizdu. U toho jsem se proste u lyzaru nikdy nesetkal.

0/0
18.1.2007 16:12

blacksmoking

Re: Re: Re: Re: SNB

Stotoznuji se s tim, co jsi rekl ohledne respektovani jizdy druhych. Takto by se meli chovat vsichni lyzari. Bylo by bezpecneji a lyzari, co nejsou profici (napr. ja) by se take citili mnohem lepe a ne jako handicapovani jedinci ve svete "zdravych". Ja napr. svuj respekt vuci "dobrym lyzarum i SNBerům davam najevo alespon tak, ze jdu na takovy kopec, na ktery si troufnu - potom ocekavam od dobrych lyzaru, ze se nebudou predvadet tady, ale pujdou na kopec, ktery jim prislusi...to je vse

0/0
18.1.2007 18:53

Marketa

Re: Re: Re: Re: SNB

Jo, to mas pravdu. Take me stvou taci, kteri si, nejlepe tri vedle sebe, sednou do stredu svahu a sedi, cumi a huli. Stejne tak me ale stvou lyzari, kteri po vetsich ci mensich skupinkach postavaji na ruznych mistech sjezdovky, lemtaji rum z placatice a zrovna kdyz je objizdis, tak se ti vrhnou do cesty, aniz by se podivali nad sebe, jestli nekdo nejede. To treba snowboardisti nedelaji. Prevazna vetsina si kontroluje, co se deje nad nimi. Take se mi uz nekolikrat stalo, ze me na uzsim miste na sjezdovce sejmul susujici lyzar, protoze jel moc rychle a nedokazal se mi vyhnout, a jeste mi vynadal, co tam jako delam, kdyz on jede rychle. O oblouccich nemel ani paru, ale mel Atomic alá Hermann Meier a zlutou helmu Reifeisenbank, takze byl desne cool. Zkratka, na obou stranach jsou lidi v pohode a nekdo, kdo je proste vul. Ale zkus averzi prekousnout a treba se na prkne nekdy svez, jako ja na lyzich. Mozna alespon trochu na "nas" zmenis nazor:o)

0/0
24.1.2007 17:40

Agent

Vyzkoušel jsem - nemusím

Tohle opravdu není návod pro toho kdo na hory vyrazí 2x-3x za rok.

Sám jsem si kdysi koupil tvrdé a rychlé lyže (já 190 lyže 205) a na českých sjezdovkách spíš jen trpěl.

Částečně proto, že sjezdovky jsou po obědě už samá boule a taky trochu díky nedostatečné fyzičce.

Teď mám 170 cm lyže - jízda je sice pomalejší, ale opravdu jedu tam kam chci a v daleko větší pohodě.

0/0
9.1.2007 11:43

Zaxxon

Re: Vyzkoušel jsem - nemusím

Dva roky z5 jsem mel 195 cm lyze a delal sem na nich obloucky o jakych se vetsine na karvech ani nezdalo.Pak sem si poridil trochu vic vykrojene lyze asi 170 a pripadaly jako trochu vetsi papuce.Chvili sem si musel zvykat abych je udrze pri jizde rovne abych si neslapal na spicky.Takze je uplne jedno jake lyze ma clovek hlavne kdyz ho to bavi takze at uz konecne poradne nasnezi a muzem na to vlitnout :o)

0/0
17.1.2007 11:36

stan

návod jak se zabít

jéééžišmarjáááá, pro koho ten článek je, pro těch deset procent lyžařů, kteří tohle dávno vědí a ti ostatní, kteří nezvládají ani dnešní carvingy mají návod jak přijít k úrazu, gratuluji.R^

0/0
9.1.2007 11:20

Staroch

Re: návod jak se zabít

ale no tak, kdyby všechny články, které pojednávají o zajímavém tématu, byly návodem, jak někoho zabít, nemusely by vůbec vycházet zprávy, časopisy, ani dokumenty. Nikdy by se nikdo nedozvěděl, že Messner nebo Sulovský nebo někdo jiný někam vylezl, že skialpinisté sjíždějí z vrcholů, že česká expedice sjela Gangu. Co to tady vykládáte za manipulativní vysvětlení, že je to návod? Ano, návod k zamyšlení, o čem by mělo být lyžování, a sjíždění vůbec. Díky za tento pohled R^

0/0
9.1.2007 11:27

stan

Re: Re: návod jak se zabít

No, tak dobře, přinejmenším tento článek přispívá k bulvárnosti iDnes, chápu potřebu nějak zaujmout, ale jak jsem řekl, většina lyžařů na našich sjezdovkách nemá zvládnutou techniku oblouku a tohle už patří do pokročilejší části lyžování. Každopádně i tohle je lyžování, ale pro většinu z nás za dozoru odborného doprovodu. Nechtěl bych mít šílence vraženýho ve svým boku i s jeho lyžema.

0/0
9.1.2007 11:43

Rampantini

Re: Re: Re: návod jak se zabít

V tom pripade se na sjezdovce nechovej jak buran, nejezdi od kraje ke kraji, vzdy nechavej min 2m mezi sebou a prekazkou (nebo krajem) a nezavid, ze si to nekdo umi vychutnat i jinak!

Lyzovani je SPORT!!! Neni to DOPRAVA, aby se jezdilo 50/90/130. Chces jezdit pomalu? Bez na MODROU a neser se mezi "lyzare"... stejne tak, jako nejezdis rallye, nebo okruhy.

0/0
9.1.2007 12:58

Obcasnykomentator

Re: návod jak se zabít

Kdybys čumnul o kousek níž, přečetl by sis příspěvek, který na tvou poněkud hysterickou řečnickou otázku odpovídá:

"Pokud se nepletu, je to článek převzatý ze SNOW z pravidelné rubriky, která systematicky oslovuje vyspělé sportovní lyžaře, tedy dejme tomu těch horních 10%. Není to návod pro každého a na obecný server. Také proto se IMHO předpokládá, že čtenář sám umí posoudit, kde a kdy na lyžích může opravdu jezdit rychle."

Problematický není obsah a "návod", ale nanejvýš uveřejnění zde, kam si adresáti uvedených tipů pro informace opravdu nechodí.

Stejně tak to není určené tomu, kdo si neumí ráno v 8 najít volnou sjezdovku.

0/0
9.1.2007 12:54

dfgdfg

Re: návod jak se zabít

Tak to jsem asi na hranici tech deseti procent. Zavodne jsem nikdy nelyzoval, ale myslim, ze lyzovat umim. A clanek se mi libil.

0/0
9.1.2007 13:14

Lyžník

Re: Re: návod jak se zabít

absolutní souhlas. Tenhle občasný komentátor, jak už tady delší dobu pozoruju, je spíš častý rejpal, a nejspíš on sám občasný lyžař s opravdu "pronikavým" pohledem na vše, o čem se píše 8-o ;-DNebo si opravdu myslíte, že drtivá většina v této zemi je tupá, nechce číst odborné věci, dozvdědět se něco zajímavého či získat nový pohled na některé věci? Zcela ve stylu soudím tebe podle sebe(Y);-D

0/0
9.1.2007 14:33

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: návod jak se zabít

Nevím, jestli "drtivá", ale že většina nechce číst odborné věci (odborné věci nikdy nejsou většinová záležitost) a nechce získat nový pohled na některé věci (většina bývá spíše konzervativní) si opravdu myslím. Že je "tupá" bych se říct neodvážil (na to by zřejmě odpovídalo rozložení IQ podle Gaussovy křivky). Naopak se určitě chce "dozvědět něco zajímavého", jde akorát o to, co si pod tím představuje (obrázek poskytuje popularita bulváru).

Btw, není tohle diskuse k článku o lyžování a ne o vlastnostech "drtivé většiny v této zemi"? Vlastně už ani nevím, co a proč tady teď řešíme. Můžete mi to vysvětlit? Díky.

0/0
9.1.2007 15:19

Pája

Re: Re: Re: Re: návod jak se zabít

sice nemám čas ani energii číst celou diskuzi, ale nemůžu přejít bez povšimnutí fakt, který tvrdíte, že většina lidí nechce číst odborné věci. Z čeho tak soudíte? Říkáte tím, že raději lidi budou číst obecné povrchní kecy? Není to nějaké vaše vnitřní nastavení, kterým hodnotíte, nebo si troufáte hodnotit, ostatní? A není to náhodou tak, že když tu bude obecný článek, budete zase naopak tvrdit, že je to povrchní, a ne do hloubky? ;-)

0/0
9.1.2007 19:06

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Re: návod jak se zabít

Jeden diskutující vnesl do diskuse poněkud off-topic pojem "odborné věci". Pokud bychom se měli bavit o nich a ne o lyžování rychle, musíme si NAPŘED definovat, co "odbornými věcmi" rozumíme. Nevím, co si pod tím kdo představuje, ale podle mých měřítek není výchozí článek "odborný", nanejvýš "populárně odborný", neboť neoslovuje odborníky. Jak jsem pochopil, jeho cílovou skupinou je lyžař-amatér. Skutečně odborné články ani masovým čtením být nemohou, protože předpokládají znalosti a zájem o problematiku, jimiž "masy" obvykle nedisponují.

Pokud si někdo "odborný" definuje jinak, budiž, ale pak se nemá cenu přít. A kromě toho o tohle vůbec nejde a je to totálně off-topic.

0/0
9.1.2007 21:50

Marty X

Re: Re: Re: Re: Re: Re: návod jak se zabít

nezlobte se na mě, ale jediný kdo je podle mě v týhle diskusi off-topic, jste vy :-/.. možná je to věkem, nebo Vaší konzervativností nebo smyslem pro šťouralství, to už si přeberte sám !

0/0
9.1.2007 22:19

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: návod jak se zabít

Tak jo, ať mají všichni frikulínci radost: jsem starej konzervativní štoural a asi si půjdu hodit mašli :-(

0/0
10.1.2007 19:18

stan

návod jak se zabít

0/0
9.1.2007 11:18

carver

hmm

idealni lyze(muj nazor): univerzalka (napr. cross s jadrem ze dreva), radius 15-18m, delka -10cm od vysky postavy max., mirne zvetsena sirka pod patou (okolo 70mm) a neprekvapi vas led, rozbita sjezdovka, prasan, tezky snih a na upravenym kopci vykouzlite takovy zalezitosti, ze tupici s bruslema(rozumej slalomky :-)) budou blednout zavisti howg ;-D

0/0
9.1.2007 11:03

Wulpes

Re: hmm

Neexistuje ideální lyže pro všechno, a navíc já bych takovou lyži zhuntoval do 14 dnů. Pěkně by "vykvetly".;-D Já lyžuju na lyžích +13 cm, tady záleží na hmotnosti a ne na výšce lyžaře, jak se bohužel skoro všude chybně uvádí.

0/0
9.1.2007 11:40

carver

Re: Re: hmm

no tak to si machr, ale vez, ze tyto prkna maji tuhosti a kvalitu nekde jinde (bavim se o top modelech). Jeste jsem nevidel zlomenou crossku s jadrem ze dreva a titan plastem, ale zlomenou slalomku od Atomiku (upozornuji, ze to byla lyze na objednavku na zavody) jsem uz videl

0/0
9.1.2007 13:47

carver

hmm2

freezing level pro alpy se bude behem tri dnu pohybovat okolo 3000mnm a az do teto nadmorsky vysky bude prset (okolo 10mm) - tomu rikam lyzarovo peklo:-©

0/0
9.1.2007 10:55

Hagenbaden

Obracka versus slalomka

Vozim Dynastary Speed SX (model 2000) a Omecarve 10 (model 2005). Oboje to jsou odladene zavodni lyze, pekelne tvrde a na obouch je fakt zabava, ale na obracky musi byt prakticky idealni teren a rychlost kterou musim dosahnout, abych si sahnul v oblouku na snih musi byt hodne velka a sluncem zmelky snih umi udelat v takove situaci divy 8-o. Ale je z dobre projeteho oblouku zase velky zazitekR^. Taky umi jet krasne rovne a i v rychlosti kolem 100km/h jedou jak po kolejich. Ale nakonec jezdim vic na slalomkach (a ne pomalu), ale na tech preplnenych sjezdovkach se neda nic jineho delat. Rovne to na nich nejde, ale delsi oblouk se na nich da taky pekne vystrihnout . Jinak tenhle clanek je skutecne adresovan pro max. 10% lyzaru. Ostatni at to radsi ani nezkousi!!!

0/0
9.1.2007 10:42

rudastraka

Re: Obracka versus slalomka

to se ti to machruje na skoro rovnejch lyzich delat rychlostni rekordy :-)). buhuzel, nebo mozna bohudil takovy lyze dnes bezne nekoupis. i top obracka od atomicu ma radius pod 20metru a o rovne jizde susem nemuze byt ani rec

0/0
9.1.2007 11:49

Premek

Re: Obracka versus slalomka

Souhlasim s tebou. Koupil jsem ti zavodni slalomky (Elan SLX) a trochu jsem se bal, jak pujdou delsi oblouky. Vudec zadny problem - naopak nadherny pozitek. Jedine co na tom nejde je jizda susem, ale do toho se mi uz dnes nechce tak jako tak.....

0/0
9.1.2007 13:29

rudastraka

Re: Re: Obracka versus slalomka

no, ja mam slalomky SL II a sice na tom  jde jet i delsi oblouk, ale na obracky to nema ani nahodou. jizdu susem moc nejde ani na standadnich obrackach (myslim top modely co koupic v krame), stejne musis po hranach.

stridam slalomky i obracky (mam mekci, neco jako GS9) a to co udelam na obrackach neudelam na slalomkach a naopak...

predpokladam ze nemas zavodni lyze ale top model. v tom je porad rozdil...

0/0
9.1.2007 14:06

Premek

Re: Re: Re: Obracka versus slalomka

Jsou to nejake Worlcup Race lyze - ale zase se v tom tak moc nevyznam. Dostal jsem to doporucene - a velka spokojenost s radou :-)

0/0
9.1.2007 15:06

Wulpes

Stejně

ale u nás skoro nikdo carving nejezdí. Vono totiž na něj není místo úplně stejně jako na obřačky. Takže 99% všech rádoby carverů jezdí normální obloučky se zatíženou vnitřní hranou vnější lyže. Sám jezdím rád na obřačkách, protože se na nich fakt svezu (někdy i u nás). Mám sice starší Atomic Beta Race 10''22, ale furt slušná lyže. Loni jsem zkoušel Fischery World Cupy slalomky, ale moc mi neseděly, byly takový nervozní a hodně rychle se s nimi opravdu jet nedá, ale dost rychle na to, aby  to pro většinu lyžařské (smýkačské) veřejnosti bylo za hranicí jejich možností. Celkově má autor článku pravdu, ale bohužel je u nás moc lidí na kopcích a tím pádem je rychlá jízda v dlouhém oblouku problematická pro většinu lyžařů. Hejhorší jsou nepředvídatelné pohyby snowbordistů (hlavně těch co to moc neuměj, ale chtějí se ukázat). Pak když najednou vyjede z lesa, z rádoby "freeridu", kde rve všechno co se dá, je nejlepší, když někoho sestřelí, pač se nepodívá jestli někdo náhodou nejede ze shora. 

0/0
9.1.2007 10:34

george

Hrozba

Az si tohle prectou pubertaci, co to svihaj stremhlav dolu v zaklonu, tak uz se fakt asi budu hodne bat. U nas nejde jezdit ani carve o 14m radiusu. Clovek porad musi cekat, nez se uvolni sjezdovka a i tak byva uzka. :-/  A kdyz mi na vrcholu oblouku to nejake frajer svihne tesne kolem me rovne dolu, tak nic moc zazitek. Zvlast kdyz jeden sejmul znamyho pri jizde na snowbladech a ja me minul o kousek. :-/

0/0
9.1.2007 9:51

f4C3-2f4C3

Trochu to smrdi "Carvingofobii"

Rychlost lze dosáhnout i při zatáčení - doplňte si to o

občasný skok na muldě a máte o adrec vystarané. Sjezdky si asi moc

nekupujte, pokud to s touto disciplínou nemyslíte vážně. Dávejte si

bacha na sebe, ale i na jazyk doba jde dopředu, tak neříkejte nikdy

nikdy.

0/0
9.1.2007 9:48

f4C3-2f4C3

Trochu to smrdi "Carvingofobii"

Sjezd je nebezpečná disciplína a já sám jako univerzální lyžař jsem

zažil několi svých těžkých pádů (zlé jazyky předem upozorňuji, že

zastávám názor "kdo vůbec nepadá, jezdí pod své možnosti), ale také

jsem viděl oživování 17ti leté dívky po nárazu "sjezdaře". ...pokračování dále...

0/0
9.1.2007 9:47

Michal

Trochu to smrdi "Carvingofobii"

Autor článku mi lehce připomněl, že není dávno doba, kdy přicházely teprve první carvingové lyže. Tehdá se mezi rádobi sjezdařskou komunitou, do které se řadil opravdu téměř každý, kdo jen náznakem kdy "zabalil vajíčko" (častokrát s nevzhledně vztyčenými anténkami), říkalo, že na pádlech se jezdit nebude a jestli ano, tak oni nikdy! Doba pokročila a dnes je carvingová lyže stěžejní výbava dobrého lyžaře. Oni nadávači nyní mlčky voskují své carvy a nechápou, jak mohly jezdit na oněch starých rádobysjezdkách. ...pork. v dalším příspěvku...

0/0
9.1.2007 9:45

Hekynen

Nechte si těch provokací!

...se podívám z okna a chce se mi skoro brečet. Ještě že mám angínu. A tu vlastně mám taky z toho debilního počasí... A vy se tady bavíte o lyžování! Ja byl letos jen jednou, na rozměklé olejové kaši:-©.

0/0
9.1.2007 9:42

carver

hmm

po dlouhe dobe pekny clanek o lyzovani a ne o brusleni ;-D

0/0
9.1.2007 9:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.