Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pomalá smrt vzácné památky pod taktovkou ČD

Opadané omítky, nepořádek, špinavá, mnohdy vymlácená okna a všudypřítomný vzrostlý plevel. Pohled na starobylé vyšehradské nádraží v Praze je tristní. Vypadá to, že chátrající budova brzy skončí stejně jako unikátní pražské nádraží Těšnov, tedy že po něm za pár let nebude ani památka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vojtus

EU

Co ma nejaka blba unie kecat do umisteni zastavek CD? Chapu to u novych, nebo lehce premistitelnych,ale vyzadovat to u 100let stare secesni budovy je nehorazna blbost:-©

0/0
9.1.2007 19:43

Ze stanice Vyšehrad

zbylo to co nestačili ukrást bezdomovci a nezaměstnaní...:-/;-€;-(

0/0
31.12.2006 16:45

kuafo

A co ČD Reality,

co oni dělají ? Co oni revitalizují ? Skleněný pracovní stůl svého pana ředitele ? Nebo jenom parazitují na Českých drahách a nějaké nádraží je jim putna ?

0/0
23.12.2006 7:34

Jaro

Stara mysl v novem tele

Pokud se tyce umeni, socialisticke telo trpelo spalnickami. Za kapitalismu, uz je to spala. Obnovte stary Vysehrad i jeho nadrazi.;-(

0/0
22.12.2006 20:05

honza b.

Stanice v oblouku

Podle me je argument "EU vadi, ze nadrazi je v oblouku" LZIVY. V Nemecku, Rakousku, ... jsem videl dost nadrazi a zastavek v oblouku. Zejmena v mestskych aglomeracich. A porad funguji a pantografy na nich zastavuji co 20 minut.

0/0
22.12.2006 15:21

Vannuska

Re: Stanice v oblouku

Lživý tento argument není, je to tak. Samozřejmě i u nás je mnoho zastávek i velkých stanic řešených v oblouku, třeba Ostrava Uhelné nádraží, Ústí nad Orlicí a další. Potíž je v tom, že není možno zřídit novou stanici nebo zastávku v oblouku, což je případ Vyšehradu, který je už léta zrušen a funguje pouze jako výhybna, tedy dopravna s kolejovým rozvětvením, která však nemá oprávnění k nástupu a výstupu cestujících etc. Stávající infrastruktura která je v rozporu s předpisy a normami EU se samozřejmě bourat nebude, ale nová už musí vznikat v souladu s nimi. Je to sice škoda protože Vyšehrad je krásný a má hned dole tramvaj ale nedá se nic dělat, musíme Brusel poslouchat, když jsme mu řekli v referendu ANO.:-)

0/0
22.12.2006 18:00

Vašek

ČD

Bohužel, ČD se podařilo zdevastovat více objektů než Vyšehradské nádraží... Mimochodem - včera probíhala online diskuse na konkrurenčním serveru se ředitelem Odboru majetkového podnikání ČD (Karel Tabery); bohužel na všechny otázky, týkající se možné odpovědnosti za stávající neutěšený stav Hlavního nádraží Praha odpovídal - NO COMMENT.

0/0
22.12.2006 15:01

Josef II

Re: ČD

To "NO COMMENT" byla spise neschopnost komunikovat. Spousta tazatelu totiz navrhovala vyhodit lidi bez jizdenek a bezdomovce, ven do parku, na mraz! Mohl alespon takove jednoduche reseni odmitnout z humanitarniho hlediska.

0/0
22.12.2006 15:39

CZE_Lecco

pakáž

Hlavně, že vyhazujou miliardy za pinďulíno a podobný kraviny...Rv

0/0
22.12.2006 13:19

Flat Vamp

...

...nejsou ty sochy náhodou pod Nuselákem vedle kolejí?

0/0
22.12.2006 13:02

redakce cestování iDNES

Re: ...

Pokud víte o sochách něco bližšího, prosím napište nám na cestovani@idnes.cz Děkujeme! :-)

0/0
22.12.2006 13:35

Flat Vamp

Re: Re: ...

...no... Vždycky když jedu vlakem ze Smíchova přes nádr. Vyšehrad na Wilsonovo, míjím zhruba pod Nuselským mostem takovou zahrádku těsně u kolejí (na opačné straně než jsou zadní trakty činžáků), kde je spousta soch. A vypadají, že by mohly být právě z umělého kamene.

0/0
22.12.2006 14:02

redakce cestování iDNES

Re: Re: Re: ...

díky za tip, zjistíme a dáme vědět. Hezké Vánoce! :-)

0/0
22.12.2006 15:35

Matej Bohac

osud soch - me vlastni patrani

Ja jsem si vsiml, ze socha lva neni na svem miste tusim pred velikonocemi r. 2001, muselo to byt kratce po jejim zmizeni. Rozcililo me to a rikal jsem si, ze musim zjistit, co za tim stoji. Vypravci z nadrazi Vysehrad me odkazal do jiz zminovaneho kamenictvi pod Nuselskym mostem. Tam jsem mluvil s jakousi slovensky hovorici damou, ktera mi vysvetlila, ze sochu lva na nadrazi priblizne pred padesati lety zapujcil predek soucasneho majitele kamenictvi (tuto informaci jsem i nekde cetl). Lev mel byt z nadrazi odvezen, aby se podrobil oprave a na jeho misto mela byt umistena kopie. Tato zprava me uklidnila, a tak jsem dale v patrani nepokracoval - evidentne ale dopadly veci jinak, misto je dodnes prazdne...

0/0
23.12.2006 1:32

ARCCOS

Re: osud soch - me vlastni patrani

Doufám, že se znovu se lvem a medvědem pod Vyšehradem potkáme. Jezdil jsem za studijí okolo několik let a moc se mi sochy libily.

0/0
2.2.2007 12:05

Karel

socialismus

stale jak za socika. Cena budovy a pozemku se muzou pocitat ve stovkach milionu a oni to nechaji chatrat. Hruza!

0/0
22.12.2006 11:37

apokalypsa

Pozor !

Proc chce spolecnost Nadrazi premistit hrazdeny domek naproti nadrazi ?:-©Rv Nevim, jestli neni lepsi soucasny stav, kdovi co s tim ta spolecnost udela...

0/0
22.12.2006 8:56

Doktor QQ

Průmyslová architektura

Pokud si pamatujete osud nádraží Praha - Těšnov, tak vás tohle nemůže překvapit. S chutí do toho a půl je hotovao. Zboure´jme urychleně všechny historické stavby postavme tam unifikované beznápadové krabice z betonu a skla. Pak tu Evropu určitě dohoníme aspoň v něčem...

0/0
22.12.2006 8:42

petrmalyx

Re: Průmyslová architektura

Presne, vzdyt sklo a beton jsou idealni na stavbu domu ve meste a presne odpovidaji tomu, jak mysli statni urednici, sedici tam od dob normalizace. Brno je skvelo ukazkou, kam to jde dotahnout. Sklenik na namesti svobody, plne funkcni secesni nadrazi se bude rusit, misto toho pujde z centra pryc, hluboko do ciganske ctvrti, daleko od dosahu MHD. Nevim, v betonarne, nebo skleniku nevydrzim dyl, jak par hodin, pak je mi z toho zle. radeji polorozpadly cihlac. a nejlepe opravit, co se da a co nejcitliveji to jde. [>-]

0/0
22.12.2006 8:57

Vannuska

Re: Re: Průmyslová architektura

ten skleník na Svoboďáku je bezvadný a krásně tam zapadá, je to jedna z nejhezčíchstaveb v Brně za posledních několik let! Ale to je věc vkusu, každý nerozumí architektuře a pro takové je to jenom skleněná kostka jako za normalizace;-D

0/0
22.12.2006 18:04

petrmalyx

Re: Re: Re: Průmyslová architektura

Je nejhezci, kdyz to srovnam treba s garazema na rudaku (moravaku):-/

0/0
23.12.2006 5:22

Berda

pomalá smrt ČD

je to dost neuvěřitelný, jak se ČD chovají k takovýmto památkám, i oni by zasloužili něco podobného jako nádraží Vyšehrad...;-€

0/0
22.12.2006 8:20

chodec

Re: pomalá smrt ČD

To je zajímavé vánoční přání. Mám dojem, že na tom v ČD sami pracují, soudě m.j. podle odborářského vůdce Duška. Ten nejen vypadá a tváří se jako funebrák, ale i trvalými požadavky na růst platů vydatně zadělává na nákup pohřebních věnců.

0/0
22.12.2006 8:44

Vápno

Re: Re: pomalá smrt ČD

to je výstižné....

0/0
22.12.2006 10:40

Josef

Okamzity prodej za 1kc.

At to ty drahy okamzite prodaji za kacku, nez si to ten zajemce rozmysli ! U nas kazde rozhodnuti trva leta. Zrovna tak, jak u nasich soudu. To, ze se to bude jeste nekolik let rozpadat, nikomu neprospeje. Komu prospelo to, ze kavarna Slavia byla 4 roky zavrena ??? 

0/0
22.12.2006 4:27

hbf

Re: Okamzity prodej za 1kc.

Ono to tak snadno prodat nepůjde - ČD v tom baráku mají zázemí (dopravní kancelář). A vzhledem k tomu, že to nádraží je stran železničního provozu jedno z nejvytíženějších v ČR, nelze výpravčího jen tak z plezíru vyhodit.

0/0
22.12.2006 10:43

Jiří

Re: Okamzity prodej za 1kc.

Jenomže když to okamžitě za 1,- prodají tak se brzo, třeba i tady, objeví článek ja dráhy prodali milionový majetek pod cenou, korupce, známosti... etc.

Na všechno se dá dívat z více úhlů. Ten kdo by tenhle prodej schválil si zadělává na kobereček u kontrolního orgánu, protože účetně to má velkou cenu.

0/0
23.12.2006 1:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.