Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak přežít na sjezdovkách: pomůže policie a pokuty?

Může se lyžař beztrestně opíjet v horské chatě? Existují pravidla chování na sjezdovce? A mimo ni? Jaké za jejich porušení hrozí sankce?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

belgian chocolate

jeďte k moři!

0/0
10.3.2007 23:33

Martin

helma..

Helmu bych taky povinne dal do 18 let. Osobne nedam dopustit na sve padaci reflexy ktere mam nadrilovane z aikida. Jako nevyhodu bych videl ze hlava je v helme pro krk tezsi a tak k narazum dojde diky setrvacnosti casteji. Jako nejvetsi vyhodu bych ji videl pro pripady srazky lyzaru na svahu.

Ohledne srazek, nic proti tem co svistej na cerny dolu. Takovi se daji odhadnout kam pojedou a nehrozi s nimi srazka. Na zabiti jsou ti co precenili schopnosti a v tom sklonu mezi boulema postavaji, pripadne se takovy svah snazi traverzovat! O detich ani nemluve. Jednou jsem se takhle radsi vysekal abych se vyhnul srazce s cca 8letym klucinou ktery stal ve zuzenem strmem useku za bouli tak, ze nebyl videt, brr..

0/0
27.12.2006 12:33

BelousBB

Nehoda je náhoda?

Pro zajimavost:lyzuji tricet let, z toho asi pet let s helmou. O 50m pady v plne rychlosti jsem nemel nouzi, nikdy se mi nic vazneho nestalo.Nakonec nejvazneji jsem si ublizil pri skoro stani-pri padu na ledu. V 1. pripade jsem hodil zada prakticky na rovine pri odjezdu od vleku a spadl jsem primo na zatylek, helma to vsak vyrazne ztlumila, jinak paradni otres mozku z roztatou makovici.Od te doby bez helmy nelyzuju. V 2. pripade jsem lyzoval v boulich na sranda kopci a jel asi 10km/h-presto zaklon a  led cihal i zde. Dopadl jsem z vysky primo na prdel a zpusobil si kompresni zlomeninu patere-pikoska je v tom, ze jsem se to snazil rozchodit asi pul dne nez jsem s tim sel do nemocnice.

Tim chci rict, ze nejhorsi je podceneni nebezpeci. Helmu z vlastni zkusenosti (i inline skatingove) doporucuju a o pateraku silne uvazuji.

0/0
25.12.2006 20:43

Marty

Prevence - vselek

Ano, kazdy nafasuje GPS se zaznamem jizdy. Dole odevzda chipovou kartu, po kladnem vyhodnoceni (spravny polomer zatacek, pomala jizda...) bude moci nastoupit do lanovky, v opacnem pripade nastoupi do autobusu smerem domu.

Skupinova vina a kazdy je podezrely - trend humanni doby. :-©(Y)

0/0
20.12.2006 23:20

Obcasnykomentator

Re: Prevence - vselek

Pak už by ovšem asi bylo nejlepší preventivně postihnout všechny předem, neboť každý lyžař i snowboardista má přece nástroj, s nímž se může proviňovat proti zásadám bezpečné jízdy.

Kdo hledá paralelu s výpalným pro OSA u nosičů dat, hledá správně...

0/0
21.12.2006 0:48

Linda

bezpečnost

nikam nechodit a sedět doma v kostkovaných bačkorách;-D

0/0
20.12.2006 16:23

peter

helma

BTW, rada pro ty, kteri se rozhodnou pro koupi helmy...

udelejte si na to cas a vyzkousejte nekolik typu... Neni nic horsiho, nez helma ktera tlaci... Prilis volna zase neplni svuj ucel... Taky detem kupujte na miru, ne o dve cisla vic...

V helme, ktera dobre sedne se lyzuje pohodove, po chvili si clovek zvykne a uz ji ani neciti... a je v ni krasne teplo:-)

0/0
20.12.2006 12:51

sheeva

helma a paterak

Ahoj, nejaka povinnost helmy jen na cerne sjezdovky , atd... je dle me naprosto scestna ... helma ma zabranit vaznejsim urazum hlavy ... a je jedno jestli se to stane na cerny, cerveny, modry nebo treba zeleny ... ke srazce s jinym lyzarem, prknarem nebo jinou prekazkou muze dojit kdekoliv ... ilustroval bych to tim, ze treba v Herlikovicich se mnozstvi urazu stane na ,,placate" modre pod ctyrsedackou na Bubakove ... ja sam bydlim cely zivot na sjezdovce, muzu rict, ze lyzuju dobre a bez helmy uz dnes ani ranu ... no a k Vanocum si letos nadelim paterak ... nikoho k noseni podobnych veci nenutim, ale nechapu rodice deti, kteri svym detem helmu neporidi ...

0/0
20.12.2006 12:12

peter

Re: helma a paterak

Plne s tebou souhlasim... taky uvazuji nad paterakem, helmu nosim od doby, kdy jsem presel na carvy...

Mnoho lidi si ani neuvedomi, ze dnesni lyze jsou podstatne rychlejsi, jako pred par lety... a tim, ze jsou kratsi, taky mene odpousteji... tudiz, pady jsou castejsi a tezsi...

0/0
20.12.2006 12:41

Elsin

Re: Re: helma a paterak

porpvý sem páteřák viděl u kámoše,co si jako dítě zlomil 3 obratle a tak si chce chránit záda.Jednou se moc pěkně vymlel a dokonce mu pár lišt prasklo,ale záda v pohodě,takže věřim,že mu to dost pomohlo.Já už s ním taky jezdim druhej rok

0/0
20.12.2006 13:00

demon3

Re: Re: helma a paterak

Dnešní lyže jsou rychlejší ? To žertuješ, ne ? Dnešní lyže jsou výrazně kratší než před 10ti lety, tudíž rozhodně pomalejší. Moje starý dvoumetrový fišerky jsou i po deseti letech pořád podstatně rychlejší než nový stosedmdesáticentimetrový a to už maj skluznici jak šmirgl.

0/0
20.12.2006 20:17

Jméno

Re: Re: Re: helma a paterak

spíše než na délce lyží záleží na rádiusu oblouku (obřačky/slalomky), z vlastní zkušenosti mám ověřeno že carvingy jsou daleko rychlejší než klasický lyže. A to díky modernějším skluznicím a taky díky systému jízdy (hrana/hrana (nižší tření))

0/0
20.12.2006 21:41

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: helma a paterak

Musíte se chlapci napřed dohodnout, jestli se bavíte o rychlosti v přímé jízdě nebo v oblouku. To je v tomto zásadní rozdíl. Bez toho se můžete přít donekonečna.

0/0
20.12.2006 22:14

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: helma a paterak

Samozřejmě porovnávam rozdíl v přímý jízdě a tady jasně vítězí přes deset let stará 200 cm dlouhá klasika Fischer RC4 před loňskym 170 cm dlouhym racecarverem Atomic GS11. Řeč byla o maximální rychlosti, ne o rychlosti přehranění ve slalomu.

0/0
21.12.2006 6:24

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Re: Re: helma a paterak

Ano. Logicky by mnohem méně krojená a delší stará lyže měla být v přímé jízdě rychlejší než nová kratší plácačka. Tedy pokud nebude ta stará mít extra hodně zhuntovanou a silně zoxidovanou skluznici bez struktury, pak by za určitých sněhových podmínek mohla být oproti dobře udělané druhé pomalejší.

Jenom sem prosím netahej "rychlost přehranění ve slalomu". To je úplně jiná záležitost. Bavíme se přece o rychlosti jízdy, ne o přehranění a už vůbec ne o slalomu.

0/0
21.12.2006 6:46

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: helma a paterak

Hosi,hosi. Dnes se jezdi jen na hranach. Podivejte se nekde poradne na zavody v TV. Jinak souhlas, ze obrak se jezdi na delsich lyzich a sjezd jeste na delsich. Hrany vsak zustavaji. Uz jste nekdy jeli na zavodni piste ? Zkuste to nekdy jet na skluznici. Budou vas sbirat hned na zacatku a nebude to hezky pohled.

;-D

0/0
8.1.2007 23:53

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: helma a paterak

Víš, co je to "přímá jízda"? To je to, čemu se říká "jet šusem", tedy rovně bez zatáčení po plochách lyží. A že by se skluzové rovné úseky ve sjezdu (nejdelší je na Lauberhornu) jezdily po hranách? Zkus to a budou tě sbírat...

Btw, co myslíš: jsou lyže rychlejší při hranění nebo při jízdě po ploše? (Je to staré lyžařské moudro.)

0/0
10.1.2007 19:16

rudastraka

sebevrazda

znamej rikal jak videl sebevrazdu na lyzich v primem prenosu. nejaka holka to poslala rovnou proti zdi. a pak dodal. mela stesti, ze nikoho nesejmula, pritom svah byl plnej lidi. jo cerny humor. sebevrazda na lyzich??? dovedu si predstavit hodne, ale tohle bych snad nemoh

0/0
20.12.2006 11:59

xmastree

Helma

Každý svého štěstí, v tomto případě zdraví stůjcem.Helmu jsem si raději koupil, když vidím jaký jelita po sjezdovkách lítaj, v domění, že něco uměj. A uměj uplnou pitchu !

0/0
20.12.2006 11:43

hugo

Rychlost

Jsem byl v Rakousku a byl tam vyhrazenej usek na měření rychlosti, každej si tam mohl zajet a testnout kolik tam uděla, no měl jsem tam 95,5 km/h docela fofr, byli tam i borci co udělali nad 100 ale mě to nějak na slalomkách nejelo ;-D

0/0
20.12.2006 11:37

Michalek

Re: Rychlost

Stačí si zajet do Velký úpy ..tam se policajti a vlekaři bavěj ráno tim že pomocí radarů který maj používat na měření rychlosti aut dole v obci zapisujou ráno rychlostní rekordy :-)).

0/0
20.12.2006 11:43

Gangster

Re: Rychlost

Co to kecáš zaq balboly na slalomkách 95,5 KmH ?

To jsi asi padal volným pádem ne....? ;-D

0/0
20.12.2006 11:47

rudastraka

Re: Rychlost

na slalomkach 95??? bud kecas nebo jsi kamikadze. ja to taky jezdil. na slolomkach sem mel stazenou prdel. na obrackach to bylo lepsi. zustal jsem tesne pod kilem (99) :-(

0/0
20.12.2006 11:56

Elsin

Re: Re: Rychlost

měl sem přes sto(vážil jsem v té době taky dost přes 100,takže to nebylo zas tak obtížný.)Ale nejde tam už ani tak o umění,jako o odvahu...přecenění se a blbost:)))Už to nikdy nechci zkoušet,už sem z toho vyrost

0/0
20.12.2006 12:04

hugo

Re: Re: Rychlost

no jasne Salomon equipe, ale to tam byl malej kousek měřenej a uzavřenej ale taky tam magoři stáli dole a hned neodjeli a přilitnul další magor a bokem jak brzdil sestřelil další dva

0/0
20.12.2006 12:07

rudastraka

Re: Re: Re: Rychlost

ja ta svoje slalomky atomic sl11 neudrzim naplacato, proto si nedokazu predstavit jet na nich tak rychle. s obrackama to je mnohem lepsi, ale taky je problem na nich jet jinak nez po hranach. ale je to vec odvahy a ja uz strasne nerad padam...

0/0
20.12.2006 12:47

martin

Re: Re: Rychlost

já na elánech slx délka 155 rychlost 101. Itálie seiser-alm;-D 

0/0
20.12.2006 21:05

scarabeu

Helma

Mno tak ja prispeju jedinym. Povinna helma se mi zda vazne jako nesmysl. Alespon pro dospele. Do 18 let proc ne, bude to jako na kole. Hlavu mame jen jednu a kdyz si do ni date poradnou rachu, muze to byt taky naposled.

Helmu jsem koupil pred 2 rokama a absolvoval s ni Alpy. Nejsem spatnej lyzar a ani na snowboardu se nepohybuju uplne leve. Bohuzel jsem ale diky nerovnosti na sjezdovce na prkne letel peknejch par metru a to tak nesikovne, ze jsem dopadl hlavou na snih jak na sutr. Nemit helmu, mohli volat rovnou havrany. 

Cili pokud nekdo rika, ze helmu nepodrebuje, fajn, je to jeho vec, ale (dle meho) az od 18 let. Ono to totiz neni ani tak o tom, jestli jedete bezpecne vy, ale jestli to nenapali nekdo do vas. Tak jako v aute, tam na to doplaceji hlavne ti nevinni.

0/0
20.12.2006 11:33

Elsin

Itálie

No,před 2 rokama jsem dostal 30 euro pokutu v Itálii...jeli jsme s kámošem sice dost rychle´,ale na černé sjezdovce skoro nikdo nebyl a myslim si,že jako instruktor lyžování nejezdím nejhůř...No,ale každopádně nás viděli ty maníci,uměli jen italsky a byli nekompromisní.Tak sme to museli podepsat a druhej den zaplatit.No a hned další den sem tam viděl fakt nehezkej karambol jednoho joudy ze Slovenska,neuměl ani zatáčet a po hlavě vlítnul do lesa.Cestou moch srazit asi eště 20 lidí.No a myslíte si,že jeho někdo pokutoval???Tohle celý je zaměřený na úplně špatnou skupinu lidí.Třeba zákaz vjezdu začátečníků na některé sjezdovky by to mohl vyřešit...ale zrovna v Itálii tam berou lidi i 5ti letý děcka a to by si pak ty rodiče zasloužili přes hubu

0/0
20.12.2006 11:08

Brundi

Re: Itálie

To te pokutovali jenom za rychlost? :-o Ale nekecej...

0/0
20.12.2006 11:22

Elsin

Re: Re: Itálie

Nazvali to nebezpečná jízda na sjezdovce,ale řikali furt hoch geschwindigkeit a high speed...to bylo jediný co uměli...Oni tam opravdu sou schovaný za smrčkem a čekaj.Pak sme eště nějak vyrozuměli,že nás nemoch ani dohnat.Zajeď do Cavalese,dej tam na sjezdovce Olympia pořádnej super G a uvidíš:)))))

0/0
20.12.2006 11:36

rudastraka

Re: Re: Re: Itálie

tak to je fakt drsný. chápal bych to kdyby tam byli lidi. to budou brzo pokutovat i na zavodech

0/0
20.12.2006 12:49

Elsin

Re: Re: Re: Re: Itálie

Ale njelepší bylo,že mu asi nakonec vadilo jediný...že jsme měli na rovnejch úsecích sjezdový postavení(vajíčko).To furt ukazoval a řikal No!Nein!Non...což mě přimělo k myšlence, že ta pokuta je fakt za nic...Kdybych nedejbože někoho srazil,nebo se o něj jen otřel,tak ani neceknu(nikdy se mi to nestalo),ale tohle byla síla

0/0
20.12.2006 13:03

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Re: Itálie

Hlavně se nedožít toho, že nějakej orgán, kterej dostane úřední moc, zjistí, že tenhle týden ještě nezkasíroval dost lyžařů, nebo bude v nenáladě, a bude hlavně proto dusit někoho, kdo prostě podle jeho názoru jede příliš rychle a "nebezpečně". Oni totiž takhle dusili v Americe i Bode Millera, aspoň se to někde psalo.

Něčeho takového pod záminkou a se zdánlivě ušlechtilou motivací hlídat bezpečnost bych se dožít nechtěl. Medializované hlasy ze zemí, kde s "orgány" nemají své neblahé zkušenosti, bohužel takové regulaci nahrávají.

Pak už by nemuselo být daleko k měření rychlosti pomocí čipů, které přece (možná v primitivnější podobě) v bezkontaktních skipasech jsou už dneska.

0/0
20.12.2006 13:31

demon3

Re: Re: Re: Itálie

"hoch geschwindigkeit a high speed...to bylo jediný co uměli..."

Co by jsi taky chtěl po klukách z Chanova... Ještě řekni, že jsi jim fakt zaplatil... :)

0/0
20.12.2006 20:21

Brundi

Prilby

Teeda, kam ja mam ty prilby davat? Poridim-li si i na lyze, budu mit uz 4 - na kazdy sport jednu.

Ale je pravda, ze jak si na ni clovek zvykne, neda uz bez ni ani ranu, pripada si pak jako nahy. :-)

0/0
20.12.2006 11:07

Elsin

Re: Prilby

já už mám i páteřák...páteř se taky blbě spravuje

0/0
20.12.2006 11:39

Brundi

Re: Re: Prilby

Nevim, co je paterak. To bych asi pri mych aktivitach nevyuzila. :-)

0/0
20.12.2006 11:57

Elsin

Re: Re: Re: Prilby

je to takovej chránič zas,jako na motorku,malej krunýř,oblíká se jako baťoh a upevní se pásem.Chrání záda před nárazem,ale ne před prohnutím s následek zlomení páteře,jak si někteř myslí,Člověk může i stát na místě,někdo ho sejme a pak zlatý ochranný prostedky...:))

0/0
20.12.2006 12:02

Brundi

Re: Re: Re: Re: Prilby

Aha, dik. Zase o kousek chytrejsi. :-)

0/0
20.12.2006 12:07

Elektronek

Prilby

Lidi jsou nejak moc zbabely a bojej se smrti. Takovi at si nosej svoje helmy, suspenzory, airbagy a podobny kraviny, ale me at se to nikdo neopovazuje nutit.

0/0
20.12.2006 11:02

katone

Re: Prilby

woe.

Asi nemáš rodinu. I já sem dřív byl podobně vyhraněnej (a přezdívali mi Suicidal), ale co mám syna a chci být u toho, jak bude růst, klidně si ty nenáviděné ochranné pomůcky pořídím.Ale Tobě jí necpu. X

0/0
20.12.2006 22:23

Agent

Přilby?

Ty povinné přilby si nedokážu představit - co třeba běžkaři, kteří sjezdovky také občas používají k návratu z hřebenovek do údolí? Běžkař s přilbou?

Snad jedině, že by to byla podmínka pouze na černé sjezdovky.

0/0
20.12.2006 10:21

Michal

Re: Přilby?

Toho bych se nebál. Určitě se to dá nějak upravit.... na kole taky nemusim mít zaple bezpečnostní pás

0/0
20.12.2006 10:29

Jah Wise

helmy? cože?

na co mi někdo pořád nutí ochranný prostředky, který nechci nosit? do prdele, platim si zdravotní pojištění, tak proč se mi snaží stát vnutit nějakou zasr. přilbu? nejezdim tak nebezpečně, abych si způsobil poškození mozku a odřený čelo mi nevadí.

Ono to nechce úpravy zákonů a nový policajty, ono to chce aby se lidi chovali trochu slušně a brali ohledy na okolí.

0/0
20.12.2006 9:32

Premek

Re: helmy? cože?

No ja taky nejezdim nebezpecne a umim to lip nez vetsina lidi. Ale bez prilby ani ranu - prece jenom me hlava zivi :-) Proste kazdy se pri ochrane ridi hodnotou dane casti tela;-D 

0/0
20.12.2006 9:55

BRWK

Re: helmy? cože?

No právě že platíte to zdravotní pojištění. A protože sazby a plnění stanoví stát, má stát právo stanovit i přiměřené ochranné prostředky. A jestli je Vám to proti vůli, jděte jezdit do zahraničí, kde si hospitalizaci platíte v plné výši.

0/0
20.12.2006 10:17

Michal

Re: Re: helmy? cože?

Nikdy nevíš kdy ti to podjede nebo kdy tě někdo srazí ... myslim že je to každýho věc a lidi který uměj lyžovat už jí z 90% maj ostatním asi přijde že je zbytečný si to kupovat na pár dní v roce a trochu snima souhlasim ale každej si to musí zvážit sám.

0/0
20.12.2006 10:24

rudastraka

Re: helmy? cože?

ha, dalsi nesmrtelnej. myslim ze jezdim hodne dobre, ale bez helmy ani ranu

0/0
20.12.2006 10:21

vombat

Re: Re: helmy? cože?

R^R^R^

0/0
22.12.2006 17:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.