Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostře sledovaný vlak rok na kolejích

Z Ostravy, z Ostravy, jede Pinďa do Prahy, všichni mají obavy, kam dnes dojede. Nestaví, nestaví, skoro nikde nestaví, ale když sám zastaví, dál už nejede... Na podzim 2005 tahle lidová tvořivost - variace na písničku Ivana Mládka o rychlíku z Opavy - zaplavila e-mailové schránky po celé republice. Jak je na tom obdivované, vrtošivé i vysmívané pendolino rok poté?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jenže

Zaorálek stejně pocestuje vrtulníkem

Aby neztratil hodinu, ON je totiž placen z našich daní a musí mít pohodlí, kdyby na chleba nebylo. Co na tom, že jeho let stojí stejně, jako celé vyprodané pendolíno...že ??? A podobných arogantních a funkce zneužívajících blbů je....včetně  pinglů....;-€

0/0
18.12.2006 8:11

loskos

právě dnes

Dnes jsem měřil ve vlaku SC 511 odj. 15,26 PHA => OVa rychlost přes GPS modul, a průměrka byla 150km/h. Na 160km/h se dostával krátkodobě na několik desítek vteřin. Musím ale říct, že je těžší signál zesílit než v autě.

0/0
17.12.2006 23:45

loskos

Re: právě dnes

tedy průměrka ... rozuměj spíše jako běžná rychlost, průměrná matematicky samozřejmě ne, to bychom přijeli za 2.24min. :-)

0/0
17.12.2006 23:47

repas

Re: Re: právě dnes

průměrka či jak tomu říkáš je cca 107 km/h. Netvrdím že je to zcela málo - ale přece jen vzhledem k investicim do tratě a vlaku se tu ČD nemají čím chlubit. Tohle pomalu dosahnu autem a to musim počítát s občasnými problémy na D1 a dojezdem do center obou měst.

0/0
18.12.2006 6:59

etrex legend

Re: právě dnes

Hm. Ja to zkousel taky, ale mam jen eTrex legend od Mounfieldu a ten se mi v pendolinu nechytl ani nahodou. V beznych vlacich se merit rychlost da, ale ty jezdi max 130kmh

0/0
18.12.2006 9:42

Scout_duck

Re: Re: právě dnes

Měřel jsem s tímhle Garminem ve vlaku EC a na úseku kolem Chocně to docela dlouho jelo 160 km/h stabilně!

0/0
18.12.2006 23:41

socka

hm

mno, tak sem si to tu precet, clanek i debatu, vlak kde je hrobovy ticho, pasazeri si bud malujou grafy nebo brouzdaj na netu info vo poslendim mejdle agaty hanicincovy, pri moceni nevidis krz hajzlik, stiplistek je ciste oholen a kosile mu neleze z kalhot...no to musi bejt pekna nuda cestovat dneska po zleznici:(( dou tomu zazraku aspon stahnout vokna za jizdy ???

0/0
17.12.2006 23:01

petrmalyx

Re: hm

Ne, ale v zime je to jedno, uvnitr je 10 stupnu. A pokud jsi jezdil na vojne v tanku, mas predstavu o vyhledu z okna a prostoru pro nohy.

0/0
18.12.2006 4:05

martin

příměstské vlaky

To je pořád Pendolíno,ale svezte se někdy příměstskými vlaky v okolí Prahy či jen obyčejnými rychlíky...cestování děs a hrůza.ČD jsou stále ještě pěknou řádku let za součanou Evropou.A nedoženou ji ani Pendolínem.Rv

0/0
17.12.2006 22:30

Huggate

Zapomel jsem...

A neco takoveho jako telefon na tichy rezim, to jsou vsude oznamy, at nikoho nerusite, ztlumte si telefon. To je zase pekne, ze v CR ti typci to vedi aj bez oznamu... Snad... :-)

PS: stejne nezapomenu na nektere typky ze zacatku mobilnich siti, kdy byli schopni mit "prijem" i v tunelu :-) Kdyz byla venku tma a nikdo neveel, jestli je vlak venku, nebo v tunelu. Proste nekteri lide byli desne na vetvi z toho, ze maji mobil :-)))

0/0
17.12.2006 21:39

Huggate

Virgintrains a ostatni... :-)

Ja nevim, clovek musi jezdit po svete, nebo aspon po Evrope, aby se "uvedomil" :-) V Britanii plati vsude pravidlo: 30 vterin pred odjezdem vlaku se dvere zaviraji kvuli presnemu odjezdu. A ze ten vlak odjede PRESNE na peti-vterinu... Je to neco uzasne... Jedu po Anglii, mam pomalou jizdu, ten vlak ma zpozdeni, ale na info tabuli je presny pocet minut predpokladaneho prijezdu... A ocekavany odjezd... Nevim, Britanie nezazila komunismus, chapu, ale nedelal bych z toho takovou vedu, ze se neco "povedlo". Je potreba se pohnout a divat se na dalsi trable... Kterych je az-az...

0/0
17.12.2006 21:36

Nemecko

Re: Virgintrains a ostatni... :-)

Pokud mluvime o vlacich nejvyssi kvality, zatim se mi nejvic zamlouvalo Nemecko. Nikde (s vyjimkou Francie) to nejede rychleji a na rozdil od letadla z vlaku vystoupim uprostred mesta. Dovolim si rypnuti - co delaji u Railtracku po serii vykolejeni zpusobenych pred par lety prokazatelne zanedbanou udrzbou svrsku a nepritomnosti (nebo nefunkcnosti) vlakoveho zabezpecovace v nekterych londynskych stanicich? Strojvedouci jezdili pomerne bezne na cervenou, to je taky OK?

0/0
17.12.2006 23:33

muf

i dnes je potřeba nakrmit investora

Tento článek je součástí PR balíku na podporu cestovního ruchu a vylepšení obrazu Ostravska, navazující na nedávný medový hymnus Ostravo Ostravo. Tady na něm participují i ČD se svým nesmyslem SC Pendolino. Z profesionálního hlediska obzvlášť "vydařený" je ten nevinný tip o originálním předvánočním večírku na Stodolní :). Velká pražská reklamní agentura ;-D.

0/0
17.12.2006 20:13

Scout_duck

Re: i dnes je potřeba nakrmit investora

Jo, PR oddělení ČD pracuje velice dobře, narozdíl od jiných.

0/0
18.12.2006 23:50

Vasek_b

CD

Nechci jenom na ČD nadavat,ale taky se mi vubec nelibi, jak delaji z veldblouda komara. Na alespon takove urovni jake jezdi pendolino, by mely podle meho nazoru ve  21.stoleti jezdit prinejmensim vechny rychliky ČD. Jeli jste nekdo treba rychlikem treba na trase Ostrava - Brno?Je to hnus.

0/0
17.12.2006 19:44

v

Re: CD

Jezdim rychlikem Ostrava - Brno dvakrat do tydne, uz tri roky. Copak je prosim na tech rychlicich hnusneho? Kupe ciste, kos na odpadky prazdny, zachody nevzhledne, ale ciste, papir a ubrousky doplnene, voda tece. Jeste ti neco chybi?

0/0
17.12.2006 23:42

tonikovec

Re: Re: CD

OMG....to nemyslis vazne???  8-o

ceske rychliky ...to je otres.... pokud muzu tak jedu IC, EC, ale rychliky smrdi, jsou narvane...no neskutecne...zkusenost mam na trati olomouc - praha.... a pokud muzu, tak radeji IC a taaak nerad jedu tim rychlikem.... v kupe 8 lidi.... otresneeRv nejradeji sedam do detskeho kupe, tam je to jeste jakz takz....nu pendolino jsem jeste nezkusil, ale souhlasim s tim, ze by neco takoveho melo byt normalni na vsech hlavnich trasach v CR, no a co ze stoupne cena....radeji si priplatim, ale lepsi sluzba!!!!

0/0
18.12.2006 0:56

Stano

Re: Re: Re: CD

Tak kruci nepindej a nestěžuj si a zkus jezdit Pendolinem. Sedat si do dětského kupé - že by to psal nějaký sbormistr ?

0/0
18.12.2006 8:48

rrrrrrrrrrrrrrr

Re: Re: Re: Re: CD

ono mezi Brnem a Ostravou jezdí Pinďolino?

0/0
18.12.2006 16:17

drevak_patlak

Re: Re: Re: CD

Včera jsem jel rychlíkem z Prahy do CHomutova a ačkoliv to byl starý vagón, tak vypulírovaný byl skutečně ukázkově. Takhle čistý záchod jsem u ČD viděl jen na Německých vagónech na EC do Berlína. A to celé po několikahodinové cestě z Luhačovic. Je vidět, že když se chce, tak to jde, tak snad se u ČD bude chtít i nadále (doposud čistota zrovna standardem nebyla).

0/0
23.12.2006 21:53

socka

hm

mno, tak sem si to tu precet, clanek i debatu, vlak kde je hrobovy ticho, pasazeri si bud malujou grafy nebo brouzdaj na netu info vo poslendim mejdle agaty hanicincovy, pri moceni nevidis krz hajzlik, stiplistek je ciste oholen a kosile mu neleze z kalhot...no to musi bejt pekna nuda cestovat dneska po zleznici:(( dou tomu zazraku aspon stahnout vokna za jizdy ???

0/0
17.12.2006 19:00

honzaXY

Že je to PR, je jasné, ale

zajímavé nadšení ČD z jedné trati.ICE jezdí po větší síti, rychlostí 250, s vyšším komfortem.

Nenazývají personál stewardy, stačí klasický "Zugbegleiter", strojvůdce se představí cestujícím přímo z kabiny, na displeji si přečtu, jak jede vlak rychle a kdy budeme v příští stanici, pustím si hudbu ze 7 kanálů.Jel jsem z Basileje do Hamburku,ve vlaku půjčovali (zdarma, na OP) přenosné DVD+filmy.

Pobavil mne výraz "elitní lidé" a vzápětí údaj, že jedna stewardka přišla od Vězeňské služby. Kdyby autor, který se zřejmě vyrovnává s úkolem "Popisujeme předmět" věděl o čem píše a měl ponětí, nebyl by u vytržení nad interiérem (že to vypadá jako v letadle není plus, v letadle je málo místa)a v řazení předností vlak vers. letadlo by neuvedl možnost používat mobil a neprováděné šacování (už ten výraz)na prvním místě.

ČD mají před sebou dlouhou cestu... na úrovni Bundesbahnu budou MOŽNÁ za 30 let. Úroveň článků na iDnes je také ještě daleko od kvalitního zpravodajství.

0/0
17.12.2006 18:20

Marv

Moje postřehy

Ad mobilování a internet

Trať samotná je pokrytá špatně, vagóny to ještě zhorší. Ve výsledku se po cestě nedá rozumně telefonovat ani internetovat. Mně osobně za jedno cestu Praha-Ostrava přijde několik SMS se zmeškanými hovory. Pak se je marně snažím vyřizovat.

Ad nový jízdní řád

Pro Pražáky tragédie. Posunutí prvního spoje na 5:26 a zrušení následujícího v 7:56 vymyslel nějaký úplný blázen. Pokud se chci na Moravu dostat do oběda Pendolinem, musím vstávat o půl páté. Děkuji, ale tohle nemá s 21. stoletím nic společného. Radši vstanu o dvě hoďky později a autem jsem v Olomouci jsem v klidu v 10.  Ad první třída:Jídlo a pití jsou v Pendolinu v první třídě hnusné. Pidibageta se salámem nebo sýrem. Fuj. Na pití hnusný "džus" s obsahem ovocné složky 3%  nebo rumunská minerálka. K tomu instantní kafe. A noviny jen na ranních spojích, odpoledne má člověk utěráček.

Souhrn: Pendolino by mohlo být dobré. ČD ho ale místo vzlepšování zhoršují. Gratuluji!!!

0/0
17.12.2006 17:58

PXV

Re: Moje postřehy

8-o  "vzlepšování" nebude :-)

0/0
17.12.2006 20:23

sAd

Neskutečné

Proč do p*dele furt všichni nadáváte na Pendolino? Nelíbí se Vám? Tak s ním nejezděte, je to čistě Váš problém. Holt povaha Čechů je furt do něčeho kydat i když tomu prd rozumím ;-€.

Se SA po D1 jsem měl tu zkušenost asi 2 krát a nikdy více. Místa tam je oproti Pendolinu polovina a jízdní řád se řídí zásadně situací na D1.

0/0
17.12.2006 17:54

Marv

Re: Neskutečné

Víte, dědo, doba, kdy si zákazník nesměl stěžovat na jemu poskytované služby už je dávno pryč, ať se Vám to líbí nebo ne.

0/0
17.12.2006 18:00

PXV

Re: Neskutečné

..ono padat na zadek v zemi, kde Slovenská strela dosahovala 160 km/h na páře před řádkou let, není nějak na místě...a čistota s dochvilností snad také ne důvod k příplatku, nebo snad už je vše jinak ?

0/0
17.12.2006 20:25

slovenska strela

Re: Re: Neskutečné

To byl benzin, ne para! Nikoliv diesel, benzin. (Pro ty, kteri by si mysleli, ze jsem se spletl.)

0/0
17.12.2006 23:27

cinsky_buh_srandy

mě žádnej mejl nepřišel

:-P

0/0
17.12.2006 17:40

juldafulda

jéje

Objektivní novinář by přestal onanovat nad informacemi, které mu byly poskytnuty ČD a začal by se pídit po ověřených info, například - kolik příjmu generovala Pendolína za dobu svojí existence, kolik stála režie - tedy platy, údržba, opravy, atd, jaká byla vstupní cena (to víme všichni)  a tedy jaká je předpokládaná návratnost. POkud návratnost vůbec nepřichízí v úvahu, což se domnívám, tak pak je třeba již jen správně stanovit dobu nepodmíněných trestů pro kompetentřní osoby - a to všechny.

0/0
17.12.2006 14:58

kladnyhrdina

Re: jéje

Onanovat by měl přestat i objektivní juldafulda. Teda může, ale ne při diskutování. Životnost Pendolina je 40 let. Návratnost je několikanásobná a závisí na způsobu nasazení, samozřejmě že v mezinárodním provozu by byla vyšší, něž na současném nasazení Pha-Ova. Cena 600 milionů odpovídá i nové "klasické" soupravě: loko 380 ze Škody Plzeň za 200 mil., vozy ze Siemensu každý 60 - 80 mil, takže za cenu Pendolina máme loko a  5 až 7 vozů. Bez naklápěcí technologie. Skoro mi připadá, že je to Pendolino lepší kup.

0/0
17.12.2006 18:10

juldafulda

Re: Re: jéje

hm, tos cucal z prstu, prsu nebo někde jinde? ty ceny za "obyčejné" lokomotivy a vagony jsem nějak neobjevil a to jsem vážně dost hledal. Životnost je pojem vcelku scestnej, protože nikdo neví, kolikrát se za tu dobu vymění skoro všechny součástky. Náklady na výměny ovšem neuvádíš, náklady na údržbu pár souprav budou ve srovníní se stovkama "obyčejných" určitě taky  odlišené. Prostě jenom symý kecy...

0/0
17.12.2006 19:50

Lojza

Re: Re: Re: jéje

ČD daly 4,5mld  kč ČKD na nákup 10 jednotek 680, nakonec ČKD skoro

miliardu promrhalo a Alstom vyrobil za 3,5 mld 7 souprav, tedy 500mega

za jednu. Jedna Loko řady 380 stojí cca 120Mkc, jeden taurus cca

135MKc, jeden Vagon Ampz ci Bmz kolem 60Mkc, restauracni WRMz jeste

vic...

0/0
18.12.2006 13:07

Lojza

Re: Re: Re: Re: jéje

Pendolino má 105 míst v 1. třídě a 226 míst v 2. třídě

ekvivalentní souprava by tedy musela mít 2 vozy Ampz, 4 Bmz a jeden

Wrmz. Sečteno a podtrženo to je necelých 550 milonů korun za soupravu,

která má maximální konstrukční rychlost 200 km/h oproti 230 u pendolina

0/0
18.12.2006 13:08

Lojza

Re: Re: Re: Re: Re: jéje

(nezapomínejte, že vlak se kupuje minimálně na 30let, takže se nekupuje

pro takovou rychlost, jaká se momentálně používá!), váží 434,4 tuny

oproti 384 tunám u pendolina a k tomu všemu nemá naklápění, takže musí

oblouky (a že jich máme!) projíždět menší rychlostí...

0/0
18.12.2006 13:08

Korekce

Re: Re: Re: Re: jéje

Takže: Kde jste sebral tu informaci, že je Taurus dražší nežli 380? Tak to vůbec být nemusí (a navíc tomu tak vůbec není).

7 souprav Pendolino stálo minimálně 4,37 mld.Kč (zaplaceno Alstomu resp. původním výrobcům), tedy za jednu soupravu 624mil Kč (ne vašich z prstu vycucaných 500). Jeden vůz Bmpz/Ampz (DB) stojí do 55 mil.Kč (spíš ještě méně), ne vašich 60. Takže Loko+6 vozů - 120+6*55=450 mil.Kč. Co je levnější?

A gratuluji autorovi, jistě nezávislému novináři. Kolik jste za ten článek dostal? 

0/0
22.12.2006 14:16

pavel

i na podzim nedojelo do Prahy

I na podzim jsem v Pendolinu nedojel do Prahy, zachránilo¨nás až přesednutí do Laborce. "Vybraný" personál přesedání zdržoval neuvěřitelně - cestující přesedli a my jsme dalších 20 minut čekali na personál vlaku až si sbalí své osobní věci - tak nám to řekli sami zaměstnanci. Nikde to v novinách nebylo, ale je to pravda.

0/0
17.12.2006 13:46

ntw

Re: i na podzim nedojelo do Prahy

30.10.2006 - Pendolino jelo z Ostravy do Prahy bez cestujících. Spoj byl zrušen a cestující mohli využít vlaku EC 106 Praha. Palubní počítač signalizoval problém, a proto se České dráhy rozhodly poslat vlak z Ostravy do Prahy bez cestujících. (zelpage.cz)

0/0
17.12.2006 14:33

Skončilo v Poříčanech

Re: Re: i na podzim nedojelo do Prahy

O Vámi uvedené datum nešlo, ale o 20. nebo 21. 10. Tehdy se vlak porouchal v Poříčanech a jak průvodci řekli - nepomohl ani reset. Takže každý píšeme o něčem jiném. Takže poruch je patrně stále hodně !!!!  

0/0
18.12.2006 7:58

..J@rd@..

Jinde normální

..u nás senzace. - To stále na mnoho poukazuje.

0/0
17.12.2006 13:35

Pawel

A kdyz je pendolino,

tak uzasne, proc v Italii ho maji za nejvetsi zmetek a vubec ho na trat nepousti? Clanek je jen obycejna reklama, soudnost postrada. Rv

0/0
17.12.2006 11:44

Tom

Re: A kdyz je pendolino,

Ne ze bych byl zastancem produktu SC Pendolino v podobe od CD. Je to vicemne predrazeny shit, jinde standard u nas propagovany jako neco extra. Ale extrem ani na jednu stranu neni dobry. Pendolina v Italii jezdi naprosto bezne, jezdi tez ve Svycarsku, Nemecku, Slovinsku Finsku atd. Dokonce i v Britanii jezdi jako luxusni vlaky u spolecnosti Virgin Trains. Takze nekecejte nesmysly. Ten vlak sam o sobe neni spatny. Neni to TGV ani ICE, je to takovy o hodne lepsi nadopovany rychlik (i kdyz ETR600 uz je neco uplne jineho). Sve vyuziti si najde vsude v Evrope a to i jako nadstandardni produkt. Bohuzel ceske podani je zcela v souladu s fungovanim CD. Sporne je i jeho nasazeni na trase Praha - Ostrava, kde stejnou rychlost lze dosahnout i s klasickym vlakem a pri pouziti novych vagonu s vyssim pohodlim.

0/0
17.12.2006 12:49

PXV

Re: Re: A kdyz je pendolino,

R^

0/0
17.12.2006 20:28

Surovec

Re: Re: A kdyz je pendolino,

To je dobrý, takže vlastně po česku "zlátá střední cesta". Tím více se mi líbí ta kategorie SC (supercity). Kde v Evropě mají takovou ktagorii, která odůvodňuje příplatek k příplatku ??;-€ 

0/0
18.12.2006 7:02

sefredaktor

Proč je pendolíno plné...

České dráhy provedly v novém jízním řádu takové úpravy, že jste mnohdy donuceni jet Pendolínem, pokud nechcete být na místě o 2 hodiny dříve, protože v daném čase nic jiného nejede. Prostě vše je směrováno k tomu, aby byl člověk nucen jet Pendolínem.

Jinak pochvala redaktorovi, pěkné PR - doufám, že to vyjde i v časopise ČD a jako tisková zpráva;-).

0/0
17.12.2006 11:36

tom

Mobilování na cestě do Prahy

Nevím jak vy ostatní, ale já si z vlaku moc nezavolám (bez ohledu na operátora), o Internetu ani nemluvě. V Orlických horách signál není vůbec, kolem Kolína taky ne a mezitím vypadává.... takže je to vlastně "skoro jako v letadle!"  :-(

0/0
17.12.2006 11:20

ntw

Re: Mobilování na cestě do Prahy

Presne tak. Taky me to zarazilo, jakze se dotycny pripoji na internet kdyz uvnitr Pendlina je signal o 20 dB slabejsi nez vne. Je to jedna z nejvetsich nevyhod Pendolina.

0/0
17.12.2006 16:34

antiČD

zbytečné PR

idnes ztraci posledni zbytecky objektivity a plni serevr srackovymi PR clanky!!! Prndolino je obludny projekt u ktereho se skutecny novinar (a ne PR) bude ptat kolik stalo a kolik jsme na tom jako danovi poplatnici prodelali. Bude se dal tazat po smyslu statnich CD, jejichz sluzby jsou stale na urovni stredoveku. Skutecny novinar si zjisti fakta o umyslne blokovani RTExpresu (http://www.rtexpres.cz/) , ktery dosahne za polovicni cenu vyssich sluzeb a v podstate stejne rychlosti....proste idnes..Rv

0/0
17.12.2006 9:45

ohmar

Re: zbytečné PR

...tak a to nemluve o srovnani pendolina s ostanimi vlaky (IC,EC) - ktere jsou schopne dosahnout stejne cestovni rychlosti (takze zbytecny humbuk za x miliard!). Krome rtexpresu jezdi SA za nekolikanasobne min a nemam v nich rozdrcene kolena

0/0
17.12.2006 9:50

Honza

Re: Re: zbytečné PR

Jenze RT Expres nejezdi a tech 226kc za ktere se da jet pendolinem Pha-Ova je vice nez srovnatelne se Student Agency.

0/0
17.12.2006 12:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.