Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaké bude Posázaví s novou dálnicí D3

Nebýt poklidného šumu Sázavy, která protéká na dně hlubokého údolí, bylo by na vrcholu zalesněného svahu ticho jako v kostele. V budoucnu ale může být všechno jinak - pokud tudy povede plánovaná dálnice D3, ráz krajiny se navždy změní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel sdh

beton

ahoj lidi némá někdo z vás plány jak dálnice přesně povede hlavně okolo Soběslavi kolik tam bude mostů a nájezdů odepište jak to má vypadat díky moc.

0/0
11.10.2007 9:46

Lucie

cit pro krajinu...?

O plánované dálnici jsem se dozvěděla teprve nedávno a jsem poněkud v šoku..Posázavský kraj mi je hodně blízký. Pro malého Pražáka ze sídliště to byla úžasná divočina plná dobrodružství na každém kroku. Je mi smutno z představy, že v místech, kde jsem jezdila po řece v kanoi, kde jsem se drápala do strmých strání a kde jsem se toulala po lesích, povede dálnice a celé kouzlo tohoto kraje zmizí. Kam se poděl cit člověka pro krajinu? Staletí jej měli lidé v srdci a díky tomu vznikla jedinečná česká krajina, s cestami v polích lemovaná ovocnými stromy,s kapličkou pod lipami a kostelem na kopci. Dnes musí člověk leta studovat, aby mohl posoudit, zda stavba dálnice naruší či nenaruší krajinný ráz. A nakonec se dálnice stejně postaví...Naši předkové nemuseli sedět 5 let v aulách a učit se o struktuře krajiny, kulturní krajině, duchu místa. Přesto dokázali velmi citlivě posoudit, kudy cesta má vést, aby duši krajiny nepoškodila (železniční trať podél Sázavy je dostatečným příkladem).

0/0
12.7.2007 22:30

Jana z Moravy

Re: cit pro krajinu...?

Tento kraj sice znám jen trochu, jsou mi bližší Jižní Čechy ale souhlasím s tímto názorem. Několik hrůz v krajině jsem už měla čest vidět, jak u nás na Moravě, tak v Čechách. Zničit půvab a ráz krajiny je barbarství.

0/0
30.7.2007 9:18

Jiří

Re: cit pro krajinu...?

Velmi výstižný a krásný příspěvek který by se dal čekat spíš od rodilého starousedlíka milujícího svůj rodný kraj, nadevše.Jsem rodák z Posázaví milující z celého svého srdce svůj  rodný kraj a lépe bych to asi nenapsal.Snad ještě s větší láskou o tomto kraji psal básník František Hrubín který prožil své dětství v mé rodné obci  a kterého jsem osobně měl tu čest poznat.

Až tu  postaví tu prokletou D3 tak tenhle koutek krásné krajiny opěvovaný i v mnoha knihách dostane pořádně na frak a už se z toho nikdy zřejmě  nevzpamatuje.

0/0
2.9.2007 9:06

Jiří Macák

http:\\d3.ic.cz

Stránka s vizualizacemi, ortomapami a texty k neefektivnímu a předimenzovanému plánu stavby dálnice D3.

0/0
24.1.2007 18:19

architekt

chudí duchem

jen chudí duchem a bez citu k přírodě mohou navrhnout takovéto řešení vést dálnici takovým krajem

naši předkové by se doufám za nás stytí

0/0
14.1.2007 23:04

higway

Ty mosty jsou příšerný.....

Ty mosty na vysokých pilířích-to je prostě zmrzačení krajiny a jejích obyvatel-jen ať jsme v tom hypáči rychle a pak zas rychle k bedně a konzumovat.Probuďte se novodobí budovatelé v jiných košilích...-zas už rejem držkou v zemi......

0/0
21.12.2006 5:51

King_Feanor

No snad

taky brzo postaví dálnici do Vídně přes Pálavu....

0/0
3.12.2006 20:51

Zona1

ANO pro D3 přes posázaví!!!

Varianta dálnice D3 byla vybrána z mnoha variant, po mnohaleté diskusi a má v sobě zakomponované ty nejpřísnější ekologické požadavky. Posázaví není žádnou přírodní rezervací či chráněnou krajinou oblastí a to, že tam má pár pražáků chatu či chalupu není důvod k tomu, aby tam dálnice nevedla.

Požadavky různých "eko"skupin či městských spolků na vedení dálnice jinudy jsou jen sobecké zájmy úzké skupiny lidí, kvůli kterým trpí jiné obce na trase současné I/3,  na které dochází k zbytečným nehodám i ztrátám lidských životů protože již dávno nevyhovuje současným intenzitám provozu a významu v integrované Evropě.

To že si nějaký pražský zbohatlík postavil vilu v Libeři, přestože dálnice je tudy plánována již léta není důvod, aby to bránilo většině českého národa na vybudování smysluplné dálniční sítě.

0/0
2.12.2006 13:51

jona

Re: ANO pro D3 přes posázaví!!!

Nevím,jak by jste se tváříl,kdyby dálnice vedla pod vašimi okny.Zdá se že bydlíte jistě v příjemném a klidném prostředí a s nastavenou dlaní se těšíte na prachy ,které vám to vynese.Jste čecháček se vší všudy a je mi vás líto.

0/0
3.12.2006 9:26

Hapigo

Re: Re: ANO pro D3 přes posázaví!!!

Ne,ne pán,nebo paní bydlí u zmiňované silnice.A tak samozřejmě hlásá tyhle nesmysly.A navíc než bude D3 hotová tak bude nejspíš prdět do hlíny a co! Po mě potopa

0/0
19.12.2006 15:34

jako

Re: Re: ANO pro D3 přes posázaví!!!

Právě, že teď vede E55 pod mým domen, tak jsem pro urychlené postavení dálnice D3. ,,Čecháček" jste VY,protože myslíte jenom na sebe

0/0
20.11.2007 22:21

FIkus

Re: ANO pro D3 přes posázaví!!!

di do prdele s dálnicí ty hovado, začni chodit pěšky a jezdit na kole nebo tady na ty auta zachvíli chcípnem

0/0
15.8.2007 9:21

Jarda

Duše krajiny

Krajina v  blízkosti Prahy v okolí Sázavy si  určitě  nezaslouží  devastaci  necitlivým a  zbytečným  trasováním dálnice D3.  Je  zajímavé,  že  před  nějakými 120-150 lety ve  II.pol. 19.století se  našim předkům  podařilo  zasadit  železniční tratě  do  krajiny  tak,  že  dnes  nepůsobí  rušivě, naopak  mnohé se  staly  turistickou atrakcí.  Pro mne je to třeba  trať  Hanušovice-Ramzová- Jeseník.   Obávám se, že  cit  pro krajinu  projektantům  dnešních dálnic  naprosto  chybí,  za  chvíli  zde budeme  mít "zabetonovanou"  zemi, kde  dálnice  a rychlostní  silnice  budou spojovat  sklady, parkoviště a továrny nadnárodních společností.  Chrańme si nejcenější, co nám  předaly generace před námi,  aby po nezbyl  "bordel a paskvil"   místo  "země české-zemského ráje to napohled" >-V

0/0
1.12.2006 8:07

JaJ

Re: Duše krajiny

To bychom se tady v České kotlině museli všichni dohodnout na nějaké zásadní změně. Například, že rezignujeme na okolní svět průmyslu, obchodu, spotřeby atd., všichni bychom si postavili na zbytcích luk a lesů pasoušky chýše z chroští a přemluvili okolní svět, aby nás živil tím, že se na nás bude chodit pěšky koukat. A kdo by asi tak přišel ? Holanďané s těmi svými velkými autopřívěsy na zádech ?

0/0
1.12.2006 8:56

JaJ

Re: Re: Duše krajiny

oprava : "pastoušky, ".

0/0
1.12.2006 9:09

Barboy

Re: Re: Duše krajiny

Jasně, to je skvělej argument - takže jakákoliv snaha o usměrnění rozvoje např. zmíněné dopravní infrastruktury s ohledem na ochranu zbytků přírody, je vlastně návrat do pastoušek?

0/0
6.12.2006 11:18

Jarda

Re: Re: Duše krajiny

Opakuj si denně: nic nevidím, nic  nevnímám, nic  jsem nepochopil.

0/0
12.12.2006 8:28

FIkus

Re: Duše krajiny

no jasně, příkladem je unikátní trať tzv. posázavského pacifiku podél kaňonu sázavy kterou by mělo to betonové monstrum taktéž přemostit

0/0
15.8.2007 11:01

Jiří Macák

Proč NE dálnici D3?

Nepodléhejte sugestivnímu názoru,že odpor vůči stavbě dálnice D3 je prohraný a pro pokrok škodlivý. Není tomu tak ačkoli si to někteří myslí. Věřím, že

jen nemají dostatek informací. Pokud je jejich hlas pro stavbu jen

politickým bojem tak je to otázka pokřivené morálky a svědomí.  Faktem je, že nevratně naruší a po čase zničí oblast dosud krásné

přírody. Takových oblastí je stále méně a je třeba je chránit a využít

jejich dlouhodobě obrovský ekonomicko-ekologický potenciál. Konkrétní o plánu na stavby zbytečné dálnice najdete na: www.zelenijilove.wz.cz nebo  http://www.psary.cz

0/0
30.11.2006 18:31

dobrej zdroj

Re: Proč NE dálnici D3?

http://d3.ic.cz jsou tam i ortomapy a vizualizace!

0/0
18.1.2007 16:07

niemander

niemander.estranky.cz

Mrkněte na stránku: niemander.estranky.cz, sice to nemá s tématem nic společného, jsou tam zajímavé věci...:-)

0/0
28.11.2006 20:45

chodec

Re: niemander.estranky.cz

nechoďte tam, zavšiví Vám to comp a jsou tam nějaké nechutnosti, jak píší napálení diskutující na jiných diskuzích.

0/0
29.11.2006 16:37

Petulka

Proč?

Myslím, že se snad všichni shodneme, že dálnici D3 potřebujeme. Především pro nákladní dopravu, kamiony přece vozí zboží pro úplně všechny z nás, bez rozdílu. Lituju obyvatele Miličína, Plané nad Lužnicí, Soběslavi apod., chtěl bych vidět všechny ty rádoby ekology co by dělali, když jim projíždí 30.000 aut denně pod okny jako obyvatelům výše zmíněných obcí. Proč tedy bráníte vyšší živoztní úrovni??? Mnohem větší nebezpečí pro naši zem než D3, jsou naši neschopní politici.!

0/0
28.11.2006 19:40

ivo

Re: Proč?

Kamiony po silnicích. Dyť slibujou že po zavedení mýta budou náklady jezdit vlakem. Dálnice další už nepotřebujeme.

0/0
30.11.2006 19:48

Barboy

Re: Proč?

I kdybychom ji potřebovali, což je klidně možné, tak dobře situaci neznám, nemůže to být argument pro nenávratné zničení jednoho z nejhezčích koutů přírody. Musí se prostě najít taková varianta, která přírodu poškodí nejmí, bez ohledu na to, o kolik to bude třeba dražší.

Vyšší životní úrovně nelze dosahovat za cenu devastování přírody!

0/0
6.12.2006 11:30

karin

Re: Proč?

Naprosto souhlasím a myslím,že dálnice na jih je opravdu potřeba!

0/0
9.3.2007 10:55

Tomm1

Jak se taky da lepe udelat I/3

Mimochodem, obcas by v cechcach stacilo zapojit mozek alespon na okopirovani dobrych veci. Od Benesova do Mirosovic by I/3 sla udelat bez komplikaci tak, ze cca 3 km by v jednom smeru byly dva pruhy a proti jeden, a pak by se to na 3 km obratilo. Od sebe oddelene oba smery dvojitou plnou. Bez problemu by tak rychlejsi predjeli sneky, a nedochazelo by tam k nebezpecnemu predjizdeni, kdy vpravo na krajnici jede jeden kamion, vlevo na krajnici druhy kamion, proti sobe navzajem predjizdeji dva ridici (presto, ze je skoro vsude zakaz predjizdeni), a pri chybe pak vsichni stoji hodiny v zacpe, az se to po debilech uklidi.

Vim, ze to situaci neresi, pouze lehce vylepsuje, a vyrazne zvysuje bezpecnost. Ale neni to drahe, a v soucasnosti by slo jen o to prekreslit cary. Ale misto toho se tady vymysli hovadska D3 misto R3, nebo misto alespon obchvatu obci na tranzitnich silnicich (tady tedy treba i na II/603).

0/0
28.11.2006 17:19

denydeny

zase stavarske lobby

Klasické stavařské lobby v ústech Ředitelství silnic a dálnic: nejlepsi reseni je s mosty, tunely a dalsimi technicky narocnymi prvky s vyssi pridanou hodnotou nez asfaltem rovnou na zemi, nehlede na krajinu kolem, ostatni varianty jsou prakticky nemožné a nejdražší...vypraskat vsechny

0/0
28.11.2006 16:03

duch_otce

ach jo !

Když tak jedu rakouskými Alpami, tunel - most - tunel - most, vždycky si říkám, jestli měli, když tu dálnici stavěli,  taky takové problémy, jako máme my. Za těch let, co my postavíme pár kilometrů se jich v cizine postavilo stovky. Krajina se holt mění. Kdyby na příklad v Praze se dřív stavělo stejným sysyémem, neměli bychom ani Hradčany, ani Karlův most, ani Prašnou bránu, ani Národní divadlo, ani Muzeum, protože to všechno byly obrovské zásahy do panaramatu města. On by  se dnes každý chtěl řítit dvoustovkou, ale kolem cízího domu, ne kolem svého. Považte, co se třeba přehradama na Vltavě zničilo krajiny. Dnes by se lidi pěkně poděkovali, kdyby úřady chtěly vypustit Lipno nebo Slapy a Vltavu zase vést původním korytem. To by bylo remcání, kde se máme koupat a prohánět na člunech,  a co naše chaty, že ?  Tak koukejte stavět pořádné silnice, aby ubylo smradu ve vesnicích.

0/0
28.11.2006 15:44

ministerstvo dopravy

Re: ach jo !

Problém je v tom, že tato dálnice přitáhne do oblasti nová auta a pokud odlehčí, tak někde úplně jinde..  

Podle mne není dobré řešení vybetonovat celou zemi..  Rv

0/0
28.11.2006 16:31

Joska

Re: ach jo !

my tu ovšem nemáme rakouské Alpy - máme tu těch míst s poměrně zachovalou přírodou podstatně, ale podstatně méně!!! rakouská krajina není "přehnojená" panelákovou komunisticku architekturou, srovnáváte nesrovnatelné otče ;-€

0/0
28.11.2006 16:37

Barboy

Re: ach jo !

Za prvé, asi nevíš, co přesně je panorama města, protože z uvedených staveb se týka akorát Pražského hradu. Navíc ten nikdy nemohl žádné panorama města narušit, protože stál vlastně dřív, než samotné město.;-) 

Za druhé, nemůžeš srovnávat zásahy do "umělé krajiny" města, a zásahy do krajiny přírodní!

Za třetí, v Alpách se prostě horám nevyhneš, u nás klidně, jenom musí být vůle! Krásně to píšeš s těma přehradama na Vltavě - je snad dobře, kolik se zničilo krajiny, aby se (mimo jiné) měli lidi kde prohánět na člunech a stavět chaty?

0/0
6.12.2006 11:46

berla

D3

jsem pro dálnici D3

0/0
28.11.2006 15:26

Antar

špatná dopravní koncepce

Dálnice D3 je výsledkem celkově špatné dopravní politiky našeho státu. Kdyby se k tomu přistupovalo systémově, pak bych jako prioritu viděl především modernizaci hlavních železničních tahů, urychlené dobudování železničních koridorů a především převedení tranzitní nákladní dopravy na koleje - rozvojem kombinované dopravy, logistických center a průmyslových zón napojených přímo na železnici atd. Pokud by se nákladní doprava skutečně redukovala a ty šńůry kamionů by zmizely, pravděpodobně by tuto megalomanskou dálnici vůbec nebylo potřeba stavět! Osobní individuální dopravě by plně postačovala modernizovaná stávající silnice z Mirošovic. Ale co jiného čekat od vlády země, která bude za pár let vyrábět 900 000 auťáků ročně? A také prostavět co nejvíce peněz, protože to "táhne ekonomiku" a "vykazuje růst"!

0/0
28.11.2006 15:20

tricatel

Re: špatná dopravní koncepce

kde bydlíš ty jantare? asi máš v posázaví chalupu, ne? já jezdím 2x v týdnu po téhle cestě, tak mi netvrď, že není třeba D3 stavět. ;-O

0/0
28.11.2006 15:32

Tomm1

Re: Re: špatná dopravní koncepce

A Vy nutne potrebujete dalnici ??? Nestaci Vam nahodou ctyrprouda silnice vedena mimo obce ?? Uvedomte si, ze pak se bavite o rozdilu v cenach i v nasobcich (nehlede na mensi poskozeni krajiny diky lepsimu kopirovani terenu rychlostni silnici) !! A potrebujete nutne jet pres Mednik, pomoci obrovskych mostu a dlouhych tunelu, navic POUZE RYCHLOSTI 80 ?? Nestaci Vam se do Prahy dostat v pohode bez zacpy ? Pak by ale bohate stacilo vyvest mimo obce II/603 (pripadne z toho pak udelat R3).

Myslim, ze drtiva vetsina lidi nepotrebuje D3. Potrebuje viceproudou silnici pro cestu do Prahy. A to je jeste otazka, jestli R3 (ci jine podobne spojeni) neni nesmyslem s ohledem na sit nasich dalnic vedenou temer vyhradne VZDY pres Prahu. Privedenim R3 ku Praze bez alternativy pro D1 v podobe treba R20 (Plzen-Budejovice-Brno) a R35 (nemecko-Liberec-Hradec-Olomouc) je jen cesta k dalsim zacpam a zhorseni situace.

A propo, odkud jezdite ? Existuji i jine trasy nez I/3, a ve spickach jsou rychlejsi.

0/0
28.11.2006 17:05

tricatel

Re: Re: Re: špatná dopravní koncepce

Rád se nechám poučit od pražáka! Lomnice nad Lužnicí - Praha, a včil mudruj, rychlejší.

0/0
28.11.2006 18:16

Tomm1

Re: Re: Re: Re: špatná dopravní koncepce

Tak nejak postradam odpovedi na ty konkretni otazky ;-) , ktere jsou dle meho pro potrebu D3 dost rozhodujici.

A k Vasi trase. Osobne bych rano v klidu vstal a pustil si radio, ktere spolehlive a relativne casto hlasi dopravni zpravy. Pokud by byla v useku Benesov-Praha hlasena bouracka ci dlouhe zacpy, odbocil bych jeste pred Benesovem uz treba na Neveklov a dal pres Jilove ku Praze. Je nutno se pokud mozno vyhnout stare benesovske II/603. Pokud by nebylo nic hlaseno, jel bych v poklidu dal, a podle situace pak pripadne volil dalsi sjezd. V pripade jakychkoliv potizi bych se ale vyhnul II/603 i dalnici. Coz znamena napriklad k Seberovu jet pres Hrncire mimo II/603 uz z Jesenice. Pokud bych potreboval na druhou stranu, jel bych z Jesenice na Brezany a Tocnou pripadne na Libus (podle ciloveho mista).

Vim, ze I/3 neni zadny med. Ale NENI nutne po ni jet az na D1, i kdyz je tam problem. A stavajici navrh D3 znamena jen delsi zahnivani spatne situace, nez je zdravo (coz je spatne reseni).

0/0
28.11.2006 22:52

JaJ

Re: Re: Re: Re: špatná dopravní koncepce

mudruj si sám, jestli nemůžeš naložit zadek do vlaku místo do auta - co tak vzácného stěhuješ sem a tam ?

0/0
29.11.2006 16:49

karel

Re: Re: Re: Re: Re: špatná dopravní koncepce

Ten vlak je vážně pohoda. Tábor Praha úplně bez problémů. Dál na Budějce je to stejně už teď lepší po R4 a přes Písek, Vodňany. Dokonce to vypdá, že R4 bude čtyřpruhová dřív. Ale panáci (senátoři za Tábor) protlačili betonovou Lobby s D3 - takže si myslím, že jejich SPZ pak najdete všude a holt co ti se navyměnujou pneumatik to bych chtěl mít v Praze Barum.

0/0
30.11.2006 19:55

Jiří Macák

Re: Re: špatná dopravní koncepce

A kdo jí potřebuje??

0/0
18.1.2007 16:09

Brad

nepromyslena stavba

nejsem Cech a asi proto nemam pravo do debaty vstoupit.  ale ziju tady 12 let a kazdy vikend v lete jezdim na kole v oblasti Posazavi.  Nedovedu si predstavit, ze budu tam jezdit vedle aut a kamionu.  Kdyby zakonodarci a urednici trochu vice premysleli, by hned pochopili ze se da dostavet Strakonickou dalnici az do Budejovic.  Tato trasa neni o tolik delsi nez soucasna "3" a navic by se snad setrilo penize. 

0/0
28.11.2006 15:02

A

Re: nepromyslena stavba

Mas pravo vstupovat, kdyz tu zijes. Rozhodne vice nez nejaky Cech z Ameriky. :-)

0/0
28.11.2006 15:31

JaJ

Re: nepromyslena stavba

Strakonická by se jistě dostavět měla, ovšem něco udělat s tahem přes Tábor je také třeba (aspoň obchvaty, napojení mimo D1 atd.).

0/0
29.11.2006 16:55

Hapigo

Re: nepromyslena stavba

To je velmi rozumný názor.Děkuji!

0/0
19.12.2006 15:39

Paterson

Stavěl bych jen levý pruh

Já bych stavěl jenom levý pruh dalnice, resp. rychlostní silnice, protože v tom pravým stejně nikdo nejezdí.

0/0
28.11.2006 14:49

JaJ

Re: Stavěl bych jen levý pruh

hezký, hřebíček na hlavičku ;-D

0/0
29.11.2006 16:56

Alan

Smutné

Je to vážně smutné, že prachy jsou to jediné co dnes hýbe světem:-(.Asi by bylo nejlepší, aby soudruzi vybetonovali komplet celou zeměkouli a protkali ji dálnicemi skrz naskrz.Obchody by jen kvetly, nikde žádná prodleva, protože už by nestálo nic v cestě.Žádné zbytečné domy,lesy, řeky,louky,hory...prostě nic, a to je přece krása ne?

0/0
28.11.2006 14:27

Kaz.

Re: Smutné

To je fakt, az dalnici zemekouli opredem, pak bude mozna pozde na to chtiti se ptat? Ale na druhou starnu narek dotcenych obci chapu, tak bych nechtel mit dalnici za barakem. Jenze uprimne, posazavi uz je tak dost preplneny vilama slohu podnikatelskeho baroka a milonama chat.

0/0
28.11.2006 15:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.