Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špindl: vysoká kvalita i ceny

Špindlerův Mlýn je nejvýznamnějším střediskem zimních sportů v Česku. Každou sezonu jej navštíví okolo 700.000 lyžařů, pro které špindlerovští vlekaři pravidelně upravují 26 kilometrů technicky zasněžovaných sjezdových tratí a 85 kilometrů běžeckých stop.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milan

Vloni

Jsem po letech vyrazil na lyže do Čech. Furt stejné, úprava sjezdovek - běs, občerstvení, běs, WC, zavřené. Za to vše chteli asi 500/os. Vydrželi jsme tam asi 3 hoďky, pak jsem se mohl pochcat, tak jsem musel  odjet. Již nikdy více. Zlaté Rakousko, čili tuto zimu 2 - 3 x do Rak . na 3-5 dní... Vřele všem doporučuju.

0/0
3.12.2006 16:31

Obcasnykomentator

Re: Vloni

Co to je za středisko "Čechy", kde jsi byl? Neznám.

Možná ti to nedochází, a tak pro jistotu: byl jsi v nějakém konkrétním místě a udělal jsi tam v tu dobu vylíčenou zkušenost. OK. Bylo by nejenom slušné, ale především důkazem určité inteligence napsat, kde konkrétně jsi byl, a nevztahovat to nesmyslně na celé "Čechy.

Neboli: když se seznámím s jedním Čechem, Slovákem, Němcem atd. a nesedne mi, označím proto všechny jeho krajany za blbce?

Nejspíš se namáhám zbytečně, ale taková paušalizace mi nedala.

0/0
6.12.2006 18:07

Honza

Re: Vloni

jojo máš pravdu... R^R^ Jenom porovnejte ceny... :-)

skipas ve špindlu (6 dní)

3200,- / ubytování na last minute (6 nocí) 3600,- / doprava (zanedbatelné) / arogance - k nezaplacení...

Jako každej nomální člověk jezdí lyžovat jinam... V

0/0
14.3.2007 9:26

niemander

niemander.estranky.cz

Mrkněte na stránku: niemander.estranky.cz, sice to nemá s tématem nic společného, jsou tam zajímavé věci...:-)

0/0
28.11.2006 20:46

jejda11111

Otvirani sezony

Ja bych Spindl pochvalil 14-17 prosince tam jsou Wohnout, Žlutý pes, Chinaski, Indy Wich....kdo jiný to tady dělá!! A pivo za 28 ujde. www.skiopening.cz . Pro všechny kolenovrty!!

0/0
16.11.2006 15:10

belgian chocolate

co blbnete lidi

je tam zima a co nejdřív už napadnou ta bílá h...a - jeďte radši někam na pláž pod palmy

0/0
13.11.2006 21:31

Pitrs

oraniste

Jak muze nekdo napsat, ze Spindl ma vyborne udrzovane sjezdovky, je to uplne oraniste.Hlavne na Medvedine, to je hruza metrove muldy.At se rolbari jedou podivat do Francie, ci do Italie jak se rolbuji a udrzuji svahy.I takove male stredisko jako je La Norma ve Francii, ktere ma 65 km sjezdovek strci Spindl hrave do kapsy.Permice stoji cca 120eur na 8 dnu o infranstrukture  ci o snabizenych sluzbach nemluve.Neni co resit, svahy perfektne upravene po cely den.Spindl nebrat, to je opravdu spatna volba.;-(

0/0
13.11.2006 21:12

Obcasnykomentator

Re: oraniste

Každý, kdo věci trochu rozumí, ví, jak se na bezprecedentně frekventovaných špindlerovských sjezdovkách kvalita tratí v průběhu dne mění. Takové zatížení nemůže žádná trať bez úhony vydržet déle než pár hodin.

Když na Medvědíně rolbuje Pavel Anděl, jsou RÁNO tratě naprosto perfektně upravené. Na to, co se s nimi stane potom provozem, už mají vliv ne "rolbaři", nýbrž čistě lyžaři.

V mezích přírodních možností se vyrábí i dobrý sníh. Ve Špindlu s tím mají rozhodně větší zkušenosti než ve většině francouzských středisek. Např. kdo zná materiál Michala Hoška pro Symposium technický sníh, má trochu představu.

Když přes noc napadne, je měkko apod., nevydrží trať upravená nikde. To jsou obecné zákonitosti, které jsou zčásti pochopitelné i pro objektivně a nezaujatě uvažující laiky.

0/0
13.11.2006 22:15

Pitrs

Re: Re: oraniste

Ja jsem presvedceny, ze rolbari ve Spindlu rolbuji jednou denne, narozdil od zahranici, kde vidis rolby jezdit po cely den.Jet se jednou podivat do Italie ci do Francie, at nejsi proboha tak zaslepeny.Trate samozrejme ani v zahranici nevydrzi dele nez ve Spindlu, ale rolbari v Alpach nejsou liny, ci tak nesetri peniez a vyjedou tu samou sjezdovku srolbovat nekolikrat denne.Vtom je zakopany pes.

0/0
14.11.2006 21:20

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: oraniste

Hochu, nic ve zlým, ale jestli považuješ rolbování tratí "po celý den" (snad s výjimkou permanentního sněhopádu) za standard či dokonce ideál, jsi tak mimo, že opravdu nemám síly ani náladu poučovat tě o elementárních zásadách úpravy tratí. Tím spíš, že se srandovní suverenitou rádobyznalce mě posíláš "podívat do Italie ci do Francie", abych se snad tam poučil a přiblížil úrovni tvého vědění. To je vážně sranda.

Btw, seděl jsi někdy v Kässbohreru a zkusil sis upravit aspoň kus kopce? Přečetl sis někdy o té práci něco? Ani mi nemusíš odpovídat, odpověď je na základě tvého předchozího příspěvku jasná.

Ale klidně si mysli, že ve své suverénní chytrosti přesně víš, kde je zakopaný ten pes. Bude ti přitom určitě dobře, tak si to užívej.

0/0
14.11.2006 22:55

rudastraka

Re: Re: Re: Re: oraniste

strediska kde se upravuje i pres den je spis vyjimka. ve spindlu se muzu kazdy rano spolehnout ze bude vse upraveno. kdo si chce zalyzovat. musi lyzovat maximalne do 11. moje zkusenost napr. s francii je, ze se nektere svahy upravuju obden, nebo jeste mene casto. navic si nedokazu predstavit, ze prudsi svahy upravuji rolby na lane za plneho provozu

0/0
15.11.2006 10:41

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Re: oraniste

Z dobře upraveného kopce si na zadek nesedám, protože od toho tam ty lidi a mašiny jsou a je to jejich práce. Přesto jsem letos v dubnu v nelehkých sněhových podmínkách jednou neváhal zavolat náměstkovi ředitele, aby "před nastoupenou jednotkou" pochválil rolbisty na svatopetrské straně, jak si s tím hrajou. Špičková práce, naprosto srovnatelná s vyhlášenou Itálií.

Naopak později na jaře na ledovci v Rakousku jsme si museli v kanceláři postěžovat, jak se oproti minulým rokům viditelně zhoršila úprava...

O Francii ani nemluvím, dost se o tom psalo i v (polo)odborném tisku. Ale v těch obřích areálech se to všechno pořádně stíhat nedá, hlavně na jaře, kdy je optimální čas poměrně krátký.

0/0
15.11.2006 11:29

Pitrs

Re: Re: Re: Re: oraniste

V Kässbohreru jsem nikdy nejel ani nechci jet.Jinak me je uplne jedno v cem sedis nebo sedi jarini ve Spindlu.Netvrdim ze vsude v Alpach nekolikrat denne rolbuji svah, ale byl jsem zhruba v 50strediscich, hlavne V Italii ci Svycarsku jsou trate perfektne upravene i pres den.Rakousko, Francie jsou o poznani horsi.Zalezi samozrejme take na stredisku.Tzn. ze vidim, rolby ktery jedou tri, ctyri vedle sebe rolbuji svah i trikrat denne.Nic to nemeni na faktu, ze proste ve Spindl nabizi za nehorazne penize, malo muziky.Je to muj nazor i nazor hodne lidi, ktere znam.Proto do Spindlu nejezdi.Za ty same penize jsou lepsi strediska ve Francii,Italii ktery maji modernejsi vleky, lepsi upravu trati,vice km sjezdovek vyssi komfort ubytovani,navic se nemusis obavat, ze ti ukradnou auto, jako me ve Spindlu.Nevyhoda je asi pouze ta vzdalenost.Uz i podnikatele ze Spindlu nadavaji na politiku mistni radnici ci provozovatele vleku, ktery si akorat hraje na neco co bohuzel neni.Toto vse.

0/0
15.11.2006 11:47

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Re: oraniste

To, jak ti připadá Špindl obecně ve srovnání se zahraničím, jsme neřešili a je to úplně jiné téma.

Podržím se toho původního: tvoje závěry a názory týkající se úpravy tratí jsou založené na absolutní neznalosti této práce a jejích zásad, a tudíž jsou v řadě věcí nesmyslné. Samozřejmě je můžeš ve webové diskusi neomezeně šířit a klidně si i myslet, jak máš pravdu. S nevědomostí a nedostatkem informací se nakonec existuje svým způsobem snadněji. Možná se ještě časem zařadíš mezi ty šťastné, kteří zjistí, že některé věci nejsou takové, jak se na první pohled laicky jeví. Ale to už je tvůj život a tvoje případné zmoudření. Mně je to celkem putna, jen nerad vidím, když někdo šíří veřejně přístupné bludy, které někoho nespravedlivě poškozují.

0/0
15.11.2006 12:39

Pitrs

Re: Re: Re: Re: Re: Re: oraniste

Tak mi prosim vysvetli proc kdyz jsou na sjezdovkach metrove muldy treba ve Spindlu -Medvedine, nezvednete zadek a nesrolbujete ten svah.V cem je prosim problem?.Kdyz toto dokazi v jinych strediscich v zahranici,podobne velkych ne li vetsich?Klickujes jako zajic.Po revoluci mel muj stryc kamarada, ten provozoval vlek v Rokytnici, rolboval i trikrat denne,aby byli zakaznici spokojeni naklady na udrzbu trati samozrejme byly vyssi nez kdyby rolboval jednou denne.Ja jsem presvedceny, ze je to pouze otazka financi, mozna neochoty.Znam opravdu hodne lidi, ktery do Spindlu nejezdi kvuli spatne uprave trati a nabizenemu servisu, ktery neodpovida nabizene cene.Proste kdyz si zaplatim 750kc, tak ocekavam kvalitu a ne tuhle katastrofu co nabizi Spindl.Proste blbecci cechacci zaplati 750 za permici, tak proc bychom trate udrzovaly, kdyz pernamentka nejde vratit?V tom je zakopany pes asi.-))

0/0
15.11.2006 15:09

Obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oraniste

"Metrové muldy" jsou přehánění.

Důvodů je podle okolností víc. Hlavně nemůžeš za typického hustého českého provozu vjet na sjezdovku mezi lidi mašinou. To je na trati charakteru Medvědína příliš nebezpečné. Tím spíš, že se musí upravovat především zdola nahoru, aby se sníh neshrnoval. Při neukázněnosti uživatelů tratí nemáš šanci sjezdovku oficiálně uzavřít a spoléhat na její vyprázdnění (kritici budou řvát, že si zaplatili a trať je uzavřená). Přejetím rolbou s frézou nevznikne žádný úžasný svah, nýbrž zkypřený provzdušněný povrch, který pro kvalitní úpravu, jež vydrží co nejdéle, musí v klidu sednout a ztuhnout. Optimálně až 12 hodin, je na to už asi 30 let i graf.

Upravovat za provozu ev. můžeš, když není velká frekvence lidí, resp. když je bez problému můžeš odvést na jiné sjezdovky - což v podmínkách přeplněného Špindlu logicky nejde. Taky ev. na širokém přehledném svahu, ale ne na úzké sjezdovce mezi stromy jako např. Medvědín nebo Hromovka. Rolba mezi lyžaři je ale vždy riziko.

0/0
15.11.2006 15:33

ondris

spindl

Než do špindlu to už si radši zajedu do Rokitnice nebo do Jánsekjch... Ale Rakousko je Rakousko o tom neni třeba diskutovat...;-P

0/0
13.11.2006 14:41

karel

Re: spindl

.........jen to poradne zdrazte :-) , stejne je tam vic polaku a nemcu nez Cechu , vetsina lidi uz ma rozum a jezdi lyzovat do Fra/It/RA ...atd , je to videt cim dal tim vic , jezdim do Alp 10 let a Cechu te tam cim dal tim vic . Pokud jde o cenu tak nevim co resite ...Ubytovani7dnu/permice6dnu  6200,- ....napr. Les2Alpes , Les Sybelles, Valmeineir ...atd . Krkonose mi jsou ukradeny !!!!!

0/0
13.11.2006 15:19

cote d'or

za 207 EUR na osobu

mám přes vánoce letenku a 7 dnů ubytování na pláži v teple, tak proč někde mrznout na sjezdovce?

0/0
13.11.2006 23:32

slama

Re: za 207 EUR na osobu

chápu to tak, že jde o vyhlídkový let nad pobřežím, a ubytování v kempovém stanu na pláži Baltského moře? A dokonce je ve stanu i přívod elektrické energie, takže si lze stan vytopit vlastním přivezeným elektrickým přímotopem? Letenka a 7 dnů ubytování na pláži v teple, jojo, to odpovídá popisu. Tak přeju hezký vánoce!:-D R^

0/0
14.11.2006 7:50

cote d'or

nikoliv

jedná se o hotel na Lanzarotte, kde už jsme jednou krásné vánoce strávili. s českou cestovkou ovšem nejedeme.

0/0
14.11.2006 8:41

qualcom

idnes je už jenom PR

jak můžete ten hnus porovnat s Francií, možná tak s Lachenhofem, vždyť i ten Hochkar je 100* lepší

0/0
13.11.2006 11:37

Petr

Špindl je hnůj

Fronty na lanovku, čtvrtka kuřete za osmdesát, přihřívané nedopečené párky z minulého dne...bleju při pomyšlení na špindl.

0/0
12.11.2006 22:21

Obcasnykomentator

Re: Špindl je hnůj

Kéžby podobně uvažujících a jednajících (pokud bleješ v soukromí a ne mezi lidmi) bylo mnohem víc. Pokud byste tam vedle blití taky přestali jezdit, konečně by se Špindlu v hlavní sezoně a o víkendech a svátcích ulevilo a přestalo by tam být tak našlapáno.

0/0
13.11.2006 1:00

brsoň

jo

Nějak jsem nepochopil, proč bych měl platit ceny srovnatelné s cenami v italských nebo rakouských střediscích, když kvalita je úplně nesrovnatelná. Češi přece nevydělávají adekvátní platy, jako rakušani, proč tedy mají za služby platit stejně? Takže když nemůžu ovlivnit ty platy, tak si alespoň zajedu radši do těch Alp. Týden tam vychází prakticky stejně jako týden ve Špindlu, úroveň jednání neprosto nesrovnatelná a lyžování.....

0/0
12.11.2006 21:32

eva

Re: jo

Přesně tak.

0/0
13.11.2006 19:18

Tassman

Špinl informace

Jestli vás Špindl zajímá trochu uvíc, můžete si najet třeba na http://www.e-dovolena.cz/clanky/clanek.html?qid=140 Jsou tam i další tipy na www stránky o Špindlu.

0/0
12.11.2006 21:26

Tassman

Špinl informace

Jestli vás Špindl zajímá troch uvíc, můžete si najet třeba na http://www.e-dovolena.cz/clanky/clanek.html?qid=140 Jsou tam i další tipy na www stránky o Špindlu.

0/0
12.11.2006 21:26

anonym

Jeseníky

Já teda upřednostňuji Alpy, jinak bydlím pod jeseníkama a je velká škoda, že tam je taková situace jaká je, protože jeseníky mají takovej potenciál, že se můžou Krkonoším v pohodě vyrovnat, bohužel tento potenciál je z 90 procent nevyužitý a je to velká škoda

0/0
12.11.2006 18:03

anonym

sedačky s kryty

Kromě front mně nevyhovuje ještě, že žádné středisko v Čechách ( ani Špindl ) nemají sedačkové lanovky s poklopama. Když je ošklivo ( sněžení, vítr ) tak člověk dost nechutně vymrzne.I v Alpách  si vyhledávám střediska kde je dostatek podobných lanovek

0/0
12.11.2006 16:34

Obcasnykomentator

Re: sedačky s kryty

Jenže když je vítr, tak např. 4ku Doppelmayr můžeš nechat jet při nárazech i 20 m/s, ale sedačku s kryty musíš zastavit už při nižší rychlosti větru. A když si spočítáš, kolikrát za sezonu někdy nejede třeba Medvědín, tak bys nadával ještě víc, že se nejezdí. V Alpách, kde je lanovek většinou víc, odstavení jedné tak nevadí, ve Špindlu je výpadek jedné ze dvou páteřních průšvih. Talže právě tam, kde hodně fouká, je lanovka s kryty nejednoznačným řešením. Nemluvě o tom, že je skoro o třetinu dražší.

0/0
12.11.2006 19:59

Phileas

NEJVYSSI KVALITA ??!!!

To si delate legraci s tou kvalitou !!!??? Fuj RvRvRvRv

0/0
12.11.2006 14:20

anonym

Krkonoše

nemají a nikdy nebudou mít na srovnávání s Alpama, v česku by se měl radši řešit problém dostat ostatní české hory na roveň Krkonoším, a tím uvolnit krkonoše od těch nehorázných davů lidí

0/0
12.11.2006 13:47

anonym

dete do prdele

blabla  dambrichu ty si debil

0/0
12.11.2006 13:07

anonym

dfdfd

sparta je nejlepčí kareeeelllllll

0/0
12.11.2006 13:06

Johny Kukuc

Pro srovnani

PRO SROVNÁNÍ:

FRANCIE (středisko Les 2 Alpes)

celková délka sjezdových tratí: 220km

počet sjezdovek: 69

když už srovnáváte, tak pořádně ...

0/0
12.11.2006 11:57

digitalnivysilani

mno, jenom nesvepravnej

blazen pojede za tyhle penize kamsi do Spindlu...

0/0
12.11.2006 0:02

Obcasnykomentator

Re: mno, jenom nesvepravnej

A co že je takovými "nesvéprávnými blázny" každoročně tak nacpaný???

0/0
12.11.2006 1:43

digitalnivysilani

dambrich

0/0
12.11.2006 0:01

BrainLess

Necht si mily zlaty Spindl ...

Do Spindlu jsem vyrazil kdysi pred lety aby me to utvrdilo v tom ze me tam zase na pekne dlouho neuvidi. Kdyz se chce clovek jit najsit a ty mistni burani v poploprazdnych restauracich s cedulkama reserve cekaj na cizince tak at cekaj nadale. Uz me v ty sleepy hollow neuvidej ani moje penize.

0/0
11.11.2006 22:56

Helmut

Re: Necht si mily zlaty Spindl ...

Myslim, ze se kvuli tomu nikdo nerozplace, ze zrovna ty tam budes chybet :-P

0/0
12.11.2006 17:25

Tatami

Jen v Cesku

Spindl je nejlepsi jen v Cesku. Z hlediska evropy je to male, bezvyznamne a spinave stredisko s neochotnymi lidmi a mizernou infrastrukturou.  To ze tam ma byt par medialne znamych prazaku jen potvrzuje tuto pravdu. To jsou lidi kteri potrebuji pro sve ego byt ve stredu pozornosti. Tak maji byt ve Spindlu tam pred nima kazdy pada na zadek a z Prhy je to jen 130 km. V kteremkoliv stredisku v evrope by po nich ani pes nesteknul a ty by jejich ego neprezilo. co se tyce lyzarskych svahu- o sjezdovkach v mnoha pripadech nemuze byt rec- jsou dane konfiguraci terenu a lepsi to proste nebude. Co se tyce sluzeb tak je tohle stredisko srovnatelne snad jenom s nejakou zapadlou vsi na Kavkazu.

0/0
11.11.2006 21:52

sheeva

Re: Jen v Cesku

ty jsi ale vul ... myslim, ze jsi na Kavkaze nikdy nebyl ...

0/0
11.11.2006 22:46

BrainLess

Re: Jen v Cesku

Ano zrejme urazite kvalitu kavkazskeho pohostinstvi. Tem buranum ze spindlu nedoslo ze uz mame po revoluci.

0/0
11.11.2006 22:57

SnowRider

Re: Jen v Cesku

R^

0/0
13.11.2006 12:07

PAVEL ZE ZNOJMA

ALIBISTICKÝ KECY!

JAKÝ SLUŽBY! DOPORUČUJI VŠEM ALESPOŇ JEDNOU ZAJET DO PROVINČNÍCH STŘEDISEK V RAKOUSKU/lackenhof,forsteralm.../ A PAK KAŽDEJ UVIDÍ JAK SE STARAJÍ O SVÉ HOSTY/servis,poradenství,bufet-mimochodem neexistuje že bys dostal svařák nebo čaj v plastu-vše sklo.../PARKOVIŠTE GRATIS/nekrade se!!/(Y) CENY STEJNÉ JAKO U NÁS , ZE ZNOJMA 200km,DO ŠPINDLU 300km!! (Y)

0/0
11.11.2006 18:20

opily_Karel

Jo, jo ...

A ze se Spindl snazi ... to je myslim videt : http://www.skiopening.cz/

0/0
11.11.2006 17:03

martinlexm

Vysoká kvalita?Špindl?

to se tady asi nekdo pomatl?!a co to tady blabolite o druhe Praze a smetance...krome par zkrachovalejch holandanu co sem jezdi za levno chlastat a par nadrzenejch nemcu sem jezdi snad jen blazni..

0/0
11.11.2006 16:20

Opily_Karel

Re: Vysoká kvalita?Špindl?

No tak to newim ... ale tady ve Spindlu ma byt snad kazdy co v Paze neco znamena .. od Klasovejch pocinaje, prez Bema, senatory, poslance az po Ledeckyho a dalsi ... prirovnani s blazny nemam u tehto lidi problem, ale je proste fakt, ze v CR nic lepsiho neni .... :-) Ja rikam jedno ... komu se tu nelibi .. at sem nejezdi ..... je to prece jednoduchy.

0/0
11.11.2006 16:59

Sheeva

srovnání

Srovnávat Špindl, s Francii či Banskem je nesmysl. A taky tvrdit, že Špindlu šlapou na paty Herlíkovice či Ještěd, atd. Špindl stojí daleko před těmito středisky ... a to se projevuje i cenou. Je to prostě český pojem a lidé si za něj rádi připlatí ... vyšší cena permanentek má také odbourávat velký počet lidí na svazích ... bohužel se to nedaří ... tudíž tvrzení, že je Špindl předražený je tímto snadno vyvratitelné ... Špindl nevyhledává někdo, kdo přemýšlí, jetli není výhodnější jet do ciziny a litra si připlatit ... Špindl je holt pro ty pro které jsou finance vedlejsí ... je to taková druhá Praha (potkává se tu smetánka, atd ...) ... pr. Sankt Anton, Zermatt ci Chourchevel jsou pro místní také drahé ...

0/0
11.11.2006 15:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.