Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se vyznat v kategoriích sjezdových lyží

Chystáte se pořídit nové lyže? Pak zapomeňte na to, že půjdete do obchodu a budete se ptát na nějaké carvingové. Ty jsou totiž dnes vesměs všechny. Slovo "carving" pomalu mizí a do popředí se derou zase nová hesla převážně začínající magickým slovíčkem "free" - freeskiing, freeriding, freestyle...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

larryonov

jak si vybrat..

tady treba je o tom, jak si vybrat snowboard atd:

http://www.skishop.cz/taxonomy_menu/6

0/0
10.11.2006 12:51

Wulpes

ČLÁNEK

Článek není špatný, protože jsem už četl tady i jinde mnohem horší články než je tento. Pro běžné "smýkače" je dostačující, jenom mám jednu výhradu. Délka lyží je obecně problematické téma, ale je potřeba říci, že jeden z nazanedbatelných faktorů je váha lyžaře a troufnu si říci, že výška postavy nehraje zdaleka takovou roli. Pokud někdo měří 180 cm a má 105 kg nebo někdo jinej 75 kg při stejný výšce, tak by asi neměli mít stejný lyže. Ale vstupuje tam více dalších faktorů.....Bohužel dobře školeného personálu v krámech je málo a jejich rady jsou někdy hodně divný, ale jsou i lidi kteří poradí dobře, nejenom s cílem prodat ty nejdražší lyže.

0/0
10.11.2006 11:49

d

d

napsáno -řádově mezi 64-68mm  - 

může být - řádově desítky ,stovky a ne řádově 64 - 68 .myslel jsem že aspon novináři používají slovo  (řádově) správně..........

0/0
9.11.2006 12:55

Jenda učitel lyžování APUL A

Dobrý článek

Článek je super. Lyžaři co lyžují rekreačně a víkendově si podle tohoto rozdělení pohodlně lyže vyberou a nezajímá je tvrdost, tvrdost ve zkrutu a deska, která je dneska v 99% již na koupené lyži, profíci vědí nejlépe, jakou lyži potřebují a článek berou jako shrnutí.

0/0
9.11.2006 12:44

Adam

Re: Dobrý článek

Nechci oponovat, co se týká kvality článku. Taky jej považuji za dobrý. Ale nemyslím, že by si každý vybral. Třeba já si letos po X letech chci koupit nové lyže a věru nevím jaké. Vždy jsem jezdil na tvrdých závodních obřačkách, o 10cm delších, než má postava - 203cm-205cm, které jsem kupoval po sezóně jeté od závodníků.

Jezdil jsem, samozřejmě, vždy po hranách, jak jsem byl v dětstvínaučen. A když nyní přijdu do obchodu, tak věru nevím, jaké lyže si vybrat a obsluha mi většinou nedokáže poradit.

0/0
15.11.2006 23:33

Obcasnykomentator

Re: Re: Dobrý článek

Nejspíš chodíš do špatných obchodů. Pár krámů, kde ti dokážou poradit (když je tobě i jim jasné, co vlastně chceš), existuje. Každý rok vycházejí podrobné informace o lyžích (hlavně časopis SNOW), informace jsou na webu, existují firemní školení, takže s pomocí těchto informací + praxe na sněhu slušně radící prodejce vychovat lze.

0/0
16.11.2006 18:20

vymrzovač

Re: Re: Dobrý článek

to znám.postupně jsem přecházel na "carvy",ale dloouhý cca s postavou(mám metrák),pak jsem vyzkoušel délku po bradu,a to je špica,jezdí se na tom jak na bruslích.ty delší kneissly (190cm/22m)dneska neudám ani zadarmo.delší lyže jsou problém v nižších polohách na těžším sněhu(sluníčko),to se nedá utáhnout

0/0
25.11.2006 3:24

ferda

spiše encyklopedie

Naevím zda to byl záměr či jen mýlka, ale tento článek je spíš encyklopedie vyráběných typů lyží o tom jak lyže vybrat zde není kromě délky vůbec nic

0/0
9.11.2006 11:49

Pjotr_Pjotrovic

Základní dělení lyží

Chtěl bych autora článku upozornit, že základní dělení lyží je na sjezdovky a běžky. :-/ Sjezdovky se dále dělí na ty ostatní, v článku popsané. Takže pro příště pozor na výrazy.

0/0
9.11.2006 11:43

rudastraka

Re: Základní dělení lyží

nezapomnel jsi na skokanky?? nejdriv ale byly jen jedny

0/0
9.11.2006 11:48

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Základní dělení lyží

Skokanky jsou ve skupině sjezdovek. Jezdí se na nich dolu.

0/0
9.11.2006 11:52

rudastraka

Re: Re: Re: Základní dělení lyží

a co treba letenky - porad to jsou sjezdovky??

0/0
9.11.2006 11:57

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: Základní dělení lyží

Na kterých letenkách lze sjíždět kopec?? ;-D

0/0
9.11.2006 12:13

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Základní dělení lyží

ja myslim lyze ne lety na lyzich:-D. taky nejdriv zjizdej kopec, pak hupsnou a vetsinou dopadnou a jedou dal, nekdy po hube

0/0
9.11.2006 12:35

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní dělení lyží

"Sjížděj kopec" takže jsou to sjezdovky. Sjezdovky k pohybu používají nakloněkou rovinu kopce, kdežto běžky používají k pohybu převážně sílu nohou a paží.

0/0
9.11.2006 12:43

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní dělení lyží

na bezkach taky muzes jen sjizdet kopec, a na sjezdofkach se muzes pohybovat po rovine nebo i do kopce

0/0
9.11.2006 12:47

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní dělení lyží

Tak zkuste 10 km výlet na sjezdovkách po našich krásných horách anebo celý den sjíždět sjezdovky na běžkách. ;-D

0/0
9.11.2006 13:07

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Základní dělení lyží

nahodou sjezd modre sjezdofky na bezkach je mnohem vetsi adros nez te nejprudci cerne na sjezdofkach.

0/0
9.11.2006 14:17

pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Základní dělení lyží

to jsou pak lyze - kopcovky !!!

0/0
9.11.2006 14:37

repas

Kde koupit loňské modely??!!!!

Taky bych uvital info - kde koupit loňské modely?

Zkusil jsem www.levnelyze.cz ale neni to uplne ono

0/0
9.11.2006 11:42

Atomic

Re: Kde koupit loňské modely??!!!!

zkuste slouking.wz.cz, jsou tam jen lyže Atomic, ale za rozumné peníze;-)

0/0
9.11.2006 14:06

Lyžař

Re: Kde koupit loňské modely??!!!!

třeba zmíněné Atomicy doprovádá Hervis Sport i Drapa Sport

0/0
9.11.2006 15:47

Atomic

Re: Re: Kde koupit loňské modely??!!!!

Akorát se nejedná o modely 05/06 jak uvádí a původní cena také ne. Zkrátka tam nemají  100 procentě kvalitní lyže (nemají desku a vázání také neodpovídá)

0/0
9.11.2006 16:09

Lyžař

Re: Re: Re: Kde koupit loňské modely??!!!!

No většinou šlo o modely 04/05, zejména co se týká těch GS, ale za ty peníze jistě nadělají drobou službu. Jinak u toho vázání nabízeli v Drapě v setech Neox 310 ale bylo možno si i doplatit za vyšší řadu. 

P.S. Pokud se nepletu tak v případě modelů GS nedošlo vloni oproti předloňsku k žádné zásadní změně v konstrukci lyže.

0/0
9.11.2006 16:45

Atomic

Re: Re: Re: Re: Kde koupit loňské modely??!!!!

Službu nadělají určitě, ale co se týká jejich nabídky, tak se jednalo  třeba v Intersportu o lyže nabízené jako 05/06 a byly to 04/05 s Devicemem 310 bez desky pouze s B4 adaptérem za 9.999,-,   A podle mého je lepší zaplatit 13.500 za model 06/07 s Neoxem 412;-)

0/0
9.11.2006 23:33

Pavel

Re: Kde koupit loňské modely??!!!!

Mohu doporucit prima obchod na Praze 6 v ulici Pod Dvorem. Uz nevim jak se jmenuji, ale loni jsem tam kupoval dvakrat Atomic a vzdy jsem se domluvil na dobre cene :-)

0/0
10.11.2006 15:04

tolan

Vážení, článek je určen pro širokou čtenářskou obec.

Kdo má zájem o sjezdové lyžování nikoliv rekreační, má dostatek možností si odborné informace zajistit přímo ve specializovaných  prodejnách. Není třeba za každou cenu každý článek v iDnes tvrdě odsuzovat. Není to specializovaný, odborný časopis a jeho účelem je podávat především aktuální informace. 

Takže abych to shrnul - díky za každou, pokud možno seriozní informaci.

0/0
9.11.2006 11:19

Enze

více rozlišení?

Dost obecný článek, bohužel.. :( Co třeba tvrdost lyží? Kroutivost v hranách? Nutnosti desek pod vázání?

Sám teď nákup dalších lyží řeším - lyžuju od 4, jezdím hlavně mimo sjezdovku, boule, bump and jump, baví mě rotační skoky, prostě vše, co není rovné jako upravená sjezdovka...

Kdo poradí, jakou lyži si pořídit? Měřím 181cm.. Prakticky se nezvedám z pokrčených kolenou..

Díky.

 

0/0
9.11.2006 10:19

qualcom

Re: více rozlišení?

kup si Snow či Skimagazín, tenhle článek je výcuc

0/0
9.11.2006 12:32

Obcasnykomentator

Re: Re: více rozlišení?

Tak to rozhodně není. Pán, co letos píše o lyžích do Skimagazínu, by mohl u Honzy Schauera brát lekce toho, co a jaké jsou lyže.

0/0
11.11.2006 9:35

eva

Re: více rozlišení?

Lyže širší veprostřed ne?Vyrábí je třeba Scott.Vyšší desky pod vázáním jsou aktuální hlavně u slalomek a na funcarving.

0/0
9.11.2006 22:12

Lyžař

Článek o ničem

Slušně řečeno článek o ničem...... Jak typické pro polobulvární iDNES!

0/0
9.11.2006 10:19

Lyžařka

Re: Článek o ničem

ale ale, a tohle nám oznámil pan Lyžař. Vsadím se, že je to takový ten naducaný chytrolínek, co 3x za zimu probrázdí jednu sjezdovku a hraje si na haura ;-D;-O Radši přidej pár cenných rad

0/0
9.11.2006 10:52

qualcom

Re: Re: Článek o ničem

děláš si srandu? Schaurer je jeden z nejlepších lyžařů v Česku, když vyloučím Banka a spol.

0/0
9.11.2006 12:34

Lyžařka

Re: Re: Re: Článek o ničem

ale já taky odpovídala ne Schauerovi, ale tomu Lyžaři

0/0
9.11.2006 13:38

Re: Re: Článek o ničem

Souhlasím s tím, že ten článk je naprosto o ničem. CO jsi se z toho dozvěděla konkrétního???? Jistě, že autor toho ví o lyžích víc, o tom to neni. Je to o tom co iDNES pustí na své stránky - mainstreamový článek, obecný, nekonkrétní!

0/0
9.11.2006 15:45

rudastraka

vyprodej

komu nevadi lonske modely, daji se ted docela vyhodne koupit. videl jsem od atomicu SL9 a GS9 pod 10 tis (katalogova cena myslim 18). sice to se delaji jeste vostrejsi modely, ale ani tohle neni uplne spatny. kazdopadne mnohem lepsi nez letosni modely ve stejne cene

0/0
9.11.2006 10:00

Lyžař

Re: vyprodej

Loňské (on je to již předloňský model) GS9 jsou v dnešní době fakt dobrej kauf. Ikdyž GS 11 jsou o něčem jiném :-P

0/0
9.11.2006 10:20

Martiiina

Re: vyprodej

Mohla bych se zeptat, kde se dají sehnat lyže z výprodeje? Sháním Vámi zmiňované lyže Atomic SL 9 M.

Děkuji za odpověď!

0/0
9.11.2006 10:58

rudastraka

Re: Re: vyprodej

videl jsem je v Hradci Králové v Cetrum Futurum v obchodku Drapa Sport nebo tak nejak. taky bych zkusil giga sport, byl jsem v HK i v Praze, ale nejsem si jisty, jestli tam byly

0/0
9.11.2006 11:32

pepé

Ceny

souhlas s "dodom" s uvedeným cenovým rozpětím. značka od značky to má trochu jinak.

kdyžtak koukni na zmíněné www.outdoorinfo.cz, kde jsou uvedené konkrétní modely a vždy je u nich cena ... neni to eshop, ale právě pro tu orientaci!

0/0
9.11.2006 8:57

mike

ceny

bolo by dobre, keby ste napisali aj cenove hranice, v ktorych sa dane typy lyzi pohybuju...

0/0
9.11.2006 2:11

dodo

Re: ceny

kdyz ono se to docela tezko uvadi, v kazde kategorii, teda kdyz nepocitam vylozene zavodni lyze, je model treba za 5 ale i spicka za 20 000 a kombinaci ruznych vazani se s cenou taky trochu hybe

takze by vlastne mohli ke kazde kategorii napsat 5-20000;-)

0/0
9.11.2006 8:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.