Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stalinistický skanzen s jadernou bombou

Sochy, hesla a lidé, kteří se vám bojí podívat do očí: všechny rekvizity stalinismu jsou tady ještě pořád funkční. Teď mají i atomovou bombu. Ohrožují s ní země, které je krmí, aby nepomřeli hladem. Jak to vlastně vypadá v KLDR? Loni ji navštívili reportéři MF DNES a nyní se vrátili ke svým poznámkám z hermeticky uzavřené země mezi bídou a bombou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

miki

ON-LINE pruvodce na webu

CO takhle se podivat na zajiamve informace na nejvetsim cestovatelskem portalu: http://www.hedvabnastezka.cz/z/as/Jizni_Korea 

0/0
15.10.2006 18:21

koki

Tohle je sice pěkný článek

ale nějak si nedovedu představit, co by se s touhle zemí stalo, kdyby byl režim zničen. Pokud by se to vzalo podle našeho vzoru >-, tak by si Korejci moc nepolepšili.

Většina lidí v naší zemi se má stejně, jako předtím. Svoboda? Kecy, stejně musím držet zobák, jinak mě (například v práci) vyhodí. Možnost cestování? Hmm .. tehdy jsem nedostal výjezdní doložku, a teď nevydělám dost peněz. Takže pojedu tak maximálně do Jugošky ( třeba do Chorvatska) Jako za "totáče". Tehdy banány jednou do roka, dneska zase i malý byt stojí klidně dva miliony.

Nejsou jenom mladí a úspěšní z TV seriálů. Jsou taky lidé středního věku, před důchodem a důchodci. Na tyhle všechny současný systém kašle.

Jak by to dopadlo v Koreji? Když chcípnete hladem ve stalinistickém režimu nebo v "demokracii" je zcela fuk. Pořád jste chcípl hladem.

A Orwel? Kamery a odposlouchávání všeho  tu máme my taky, tak v čem je rozdíl?

0/0
14.10.2006 17:49

Pete

Re: Tohle je sice pěkný článek

Jste neskutečný sobec. Tyhlety režimy berou možnosti na dobrý život 80% populace proto, aby si zbývajících méně schopných 20% populace žilo o něco líp (respektive žilo stejně bídně, ale nemuseli závidět ostatním, že mají víc). A jestli mezi těmi režimy tedy není žádný rozdíl, tak nám schopnějším prosím neberte možnost žít plnohodnotně. Jo a nikdo Vám nebrání se do té Koreje odstěhovat.

0/0
23.10.2006 0:48

King_Feanor

to je ráj

kolistickej.,.. žádný auta... ale bojím se, že lidé si na kolách značky Ukrajina asi moc nezajezdí....:-(

0/0
13.10.2006 14:51

Brus

neobjektivní článek

Ten článek není zrovna objektivní. Severní Korea nejsou jenom pomníky komunismu a zotročení lidé, ale také starodávné budhistické chrámy a krásné hory. Ne že bych fandil tamnímu režimu, ale to, jakým způsobem novináři Severní Koreu popisují zavání stejnou propagandou, jaká vládne v té zemi. Nic není černobílé.

0/0
12.10.2006 0:48

peta

mala

celou tu zasranou severni koreu by mel nekdo uz konecne vymazat z mapy,je to fakt smutny!!

0/0
11.10.2006 12:30

x

jak je to na vesnicich..

Tohle je lepsi nez cely clanek..

http://video.google.com/videoplay?docid=-6951629397402742053

0/0
11.10.2006 8:38

Kunix

brožurky

A co takhle tam shodit takhle 2 000 000 tun brožurek, ve kterých by se vysvětlilo (bez přehnaný propagandy, ale jasně) jak to doopravdy je. To že je někdo zfanatizovanej neznamená že je blbej. Když by se to napsalo doopravdy dobře, tak si myslím že je velká šance že by to ty lidi pochopili a korejskou vládu sami strhli. Myslím že tenhle experiment by za ty prachy stál.

0/0
10.10.2006 20:18

ntw

Re: brožurky

Tys asi nezil v socialismu, ani jsi necetl Orwella, ze ne?

0/0
10.10.2006 21:03

Hagenbaden

Re: brožurky

Asi jsi moc mladej. Jinak bys tohle nenapsal. Je to cely desny a hlavne neresitelny .... ;-(

0/0
11.10.2006 10:46

hovnival-

@@

nechapu, jak nekdo muze tvrdit, ze lide jsou v KLDR stastni.  panove Standa a gugl jsou uplne mimo. Je to tam tak, jak popisuje clanek. mozna jeste horsi...

0/0
10.10.2006 17:42

mattrixx

...

Bizardne...

0/0
10.10.2006 17:28

komarus

mno

jen pro zajímavost, zde jsou další fotky z KLDR od jiných novinářů , kteří tam byli taky vpuštěni a kdo umí anglicky, může si přečíst i jejich komentáře k těm fotkám:

http://www.pbase.com/world/korea_north

jinak kdo tvrdí, že lidi jsou tam "svým" způsobem štastní,tak je podle mě mentálně zavostalej, jak někdo může být šťastnej, když třeba dře na poli celej život holýma rukama a pak mu třeba někdo chcípne z rodiny na hladomor??? jestli to u nich tak funguje, tak maj nejen vymytý mozky, ale ještě pro jistotu jim je spláchli do záchodu. Ať nikdo kdo nezažil komunismus tvrdí, že ví o čem to je, tím myslím lidi mladší 25ti let...!!!!!!

0/0
10.10.2006 17:28

Runner

Re: mno

sohlasím s tebou, mě je například hodně líto, že jsem se v mateřské školce neučil na zpaměť životopis husáka, jako se děti tam učí životopis kim ir sena ( nebo jak se to píše). ..... Je mi těch obyčejných lidí u nich vážně líto!!!!

0/0
14.10.2006 16:10

mh07

No nevím

Připadá mi to velice zvláštní - tato panika, že Korea má atamovou bombu. Podivejte copak oni ji mají na to aby ovládli svět? já myslím, že ne - oni ji mají na obranu, na nic jiného. Ono copak můžeme my nebo USA diktovat jinému státu jaká u nich bude vláda, no vlastně spíš, můžeme nějakému jinému  (byť totalitnímu) státu diktovat to co je nám pochuti a o čem si myslíme, že je nejlepší, co když 99 % severokorejců je ve své zemi šťastná a to co my vidáme v TV dokumentech je jen propaganda našeho demokratického režimu? 

 Je to jejich země, jejich problémy a dokud nebudou ohrožovat a napadat jiné suveréní státy, tak nám je do toho kulové. Děkuji za pozornost :-)

0/0
10.10.2006 16:55

Schweige

Re: No nevím

Pouze bych chtěl upozornit na to, že ohrožovat nebudou do té doby, dokud jim jejich nepřátelé nezastaví humanitární pomoc. Jakmile nebude co do huby, bude tu zase další test (minimálně)....Rv

0/0
10.10.2006 17:02

Vannuska

Re: Re: No nevím

no a az nebude co do huby tak pravdepodobne zemrou hlady, hlady zemrely clovek dle meho nazoru nic odpalovat nemuze, pokud si nekdo mysli ze ano muzeme o tom vest vecnou diskusi:-)

0/0
17.10.2006 14:39

Pikacu

Re: No nevím

Asi moc nesledujes zpravy, ze? Souhlasim ze pokud si delaji ve sve zemi cokoli, je to furt u nich..tak at. Ale oni uz jasne rekli, ze pokud jim nepomuzou ostatni zeme, tak tu bombu odpali...a urcite ne u nich..to by byli pitomci....

Vlastne je to stejne jako s najezdy barbaru v drivejsich dobach....sloi bojovat pro jidlo. Ted je to stejne, akorat nikdo nejde, jenom se vysle raketka a je to

Dostali se do problemu sami, tak at si tam treba ty svoje cerveny cepicky a bombicky strci nekam.

Jedna uvaha je zajimava: Opravdu to odpali? pokud ano, mohou cekat hodne rychle odezvu, a to ne jen z ameriky....pokud to teda jeste my vsichni tadz okolo stihneme....

0/0
10.10.2006 22:33

eax

Re: No nevím

Kdyby se podle tvého vzoru k nám chovaly západní státy v době vlády bolševizmu a nechaly komouše, aby si tu dělali co chtěli, vypadalo by to u nás dnes jako v KLDR. A ty bys neseděl u PC (když už, tak maximálně u nějakého bakelitového z JZD Slušovice) a už vůbec by sis nepsal co tě právě napadne na nějakém internetu!

0/0
11.10.2006 0:05

comment

Re: Re: No nevím

Mas uplnou pravdu, jeste ze nas sem ty zapadni staty prisly v 89 zachranit, jeste se pamatuju na vsechny ty zapadni nemce a americany jak tady pobihali po ulicich, cinkali klicema a zbavovali nas komunistu...

0/0
11.10.2006 11:39

fr-mottl

znam firmu v tech zlatych Cechach

ktera velice vydalal na tom, ze prodavala do KLDR stare stavebni jeraby. Jsou v zivote situace, kdy i clenove ODS KLDR miluji ...

0/0
10.10.2006 16:38

jbossk

s zkanzen

Demokratický chytráku zkus to napsat tam.

0/0
10.10.2006 16:27

Dr. Fe1

Jinak ten článek starej ..........

..... už jsem ho čet tak před rokem nebo ještě delší dobou.

0/0
10.10.2006 16:10

brsoň

někde jsem četl

že až Clinton zakázal dosud platnou americkou doktrínu, dle které byly akceptovány totalitní režimy vyvíjející tlak na své obyvatele, neboť měli za následek útěky nejlepších mozků. Dalším důvodem mělo být něco jako existence "pokusných" králíků pro společenské, ekonomické a sociální změn. Asi se tomu dá věřit a asi k nějakým zásadním změnám příliš od té doby nedošlo. V podstatě je Korea zanedbatelnou zemí, která při případném vypuštění zbraně hromadného ničení bude hromadně zničena. Hodnota zpráv je tedy problematická.

0/0
10.10.2006 15:42

aaaa

Blábol

Článek je bohužel propaganda. Znám lidi, co byly v Severní Koreji asi před třemi lety na výpravě s cestovkou a vyprávění a fotky byly opravdu lehce odlišné. Také je blábol, že předmětní novináři byli takřka jediní z ČR v Severní Koreji.

0/0
10.10.2006 15:32

pe39

Re: Blábol

jasne, s cestovkou;-D

0/0
10.10.2006 17:00

Kocour

Re: Blábol

Pleteš si chlapče světové strany. Byli tak maximálně v jižní a v severní jsi byl ty a to ve snu.

0/0
10.10.2006 21:46

stp

Re: Re: Blábol

http://www.zajezdy.cz/27620/?zamereni%5B%5D=2&zeme%5B%5D=215&orderBy=abc

0/0
10.10.2006 22:04

Ceasar

Re: Blábol

Skutecne verim tomu, ze pokud jeli s cestovkou ze se ty obrazky lisili. Ono je taky otazkou za jakych podminek muze takova cestovka posilat turisty do takove zeme, jako je Severni Korea. Oni budou mít pouze omezenou moznost pohybu a verim tomu ze budou velmi dobre hlidani, aby se nezadali s nekym kdo nebude radne provereny.

0/0
11.10.2006 9:04

Runner

Re: Re: Blábol

I když bys někoho potkal, již jen tím, že by s tebou promluvil by riskoval lágr a to všichni vědí a nikdo ti na nic neodpoví a navíc má každej takovejhle zájez gestapáckej doprovod ( rozuměj s tajné bespečnosti), takže je to zapikané. Viděl jsem dokument, kde ti co tam byli v nějakém hotelu, nestačili koukat, když v 22:00 hod. zazněla syréna vše mimo hotelu zhaslo. No prostě ráj. Než začnete spekulovat, že to tak zlé být nemůže, podívejte se na nějaký dokument, na čt 2 jsou někdy opravdu zajímavý věci.

0/0
14.10.2006 15:57

Tom

Re: Blábol

Hele, v německejch koncentrácích taky hráli na inspektory z Červenýho kříže divadýlko. Ti pak psali, jak tam bylo krásně a že se tam židé mají jako na dovolené. Ty bys byl určitě takový moula, že by ses tam dobrovolně přihlásil. Nebo Potěmkinovy vesnice ti něco říkají? Evidentně ne.

0/0
23.10.2006 2:43

Standa

Kecy

Podle me to nemuze bejt tak hrozny. Ten clovek, co to psal je akorat hrozne konzumne zamerenej. Copak se stesti meri na pocet hamburgeru? Nebo snad na US dolary na konte? Ne. Podle myho jsou v podstate stastny. Ne ze bych tam chtel bydlet, uz jsem si tu zvykl na konzum, ale kdyby se to pomalu u nas zaclo menit, polehoucku, aby ti vyzirkove nahore moc nervali, tak se muzem dostat k uplne jinym hodnotam nez jsou penize. Proste podle myho je tam vetsi bida nez v US, ale dusi maji cistsi. Nastesti jsou mezi nami lide, kteri to vidi. A to myslim uprimne.

0/0
10.10.2006 15:14

gúgl

Re: Kecy

Řekl bych, že tvoje reakce zní rozumněji, než ten článek. Při čtení jsem začal mít trochu pocit, že když tam jdou na záchod, tak vapadne h...o se srpem a kladivem. Je to blbost, lidi v podstatě všude vymýšlí, jak hákovat a usnadňovat si práci. U nás se taky nesmějeme na kdejakých pablba z "júesej", kterej sem přijede dokazovat svou nadřazenost tím, že má rifle, adidasky a v hubě žvejkačku. Takže klídek páni redaktoři, ona realita možná bude trochu jinde, než nám předkládáte.

0/0
10.10.2006 15:34

Schweige

Re: Re: Kecy

Stando, gúgle, můžu se vás zeptat, kolik vám je ?

0/0
10.10.2006 15:49

Luborak

Re: Re: Re: Kecy

Mno, nevím jak tebe, ale "rifle, adidasky a v hubě žvejkačku", to mě pobavilo náramně:-)) 

0/0
10.10.2006 15:56

Schweige

Re: Re: Re: Re: Kecy

Jo, taky mně to zarazilo :-D

0/0
10.10.2006 16:06

Standa

Re: Re: Re: Kecy

No je mi presne 28. A to taky myslim to uprimne ;-)

0/0
10.10.2006 16:48

Schweige

Re: Re: Re: Re: Kecy

Aha, tedy Ti v roce  1989 bylo 11, nemýlím-li se. To lecoc vysvětluje. Mně není o moc víc (maturoval jsem v tý době), ale do dneška (když se kouknu zpátky) mi přijde pokaždý děsivý, že  se to už málem na naší generaci komunistům povedlo a to vymejvání mozku a kecy o imperialismu, bídě utrpení a světlých zítřcích v socbloku nabylo takových rozměrů, že ti to pomalu přišlo jako fakt. A v tomhle tam ty "šťastný" lidi žijou !!!

To ti přijde OK?

0/0
10.10.2006 17:13

Dr. Fe1

Re: Re: Kecy

Šmarjá, co to vy dva blábolíte ?! Evidentně jste úplně mimo. V totalitě jako je v KLDR Tě můžou za pouhej křivej pohled poslat do lágru ve kterým strávíš v nelidskejch podmínkách zbytek života atd. tam se lidi bojí si i ukáknout aby si to někdo nevyložil jako neúctu k velkému Kimovi. A vy blábolíte něco o konzumu ?! Ach jo .......

0/0
10.10.2006 16:07

Standa

Re: Re: Re: Kecy

No to si nemyslim. Navic co se mas co krive divat ... podivej kazdy system ma nejaky svoje negativa. Za kapitalistu se zase dikriminuji cernosi, jsou zebracenky a armady nezamestnanych, ze jo. A ta ucta k autorite je taky docela dobra vec. Kdyby se lidi vic bali, tak by si nedelali srandu z tak dulezitych veci jako byla revoluce, Stalin, Orwel a Maxipes Fik. Howg

0/0
10.10.2006 16:50

Elias

Re: Re: Re: Re: Kecy

Navrhoval bych Stando, aby ses tam přestěhoval. Evidentně vůbec nevíš o čem je komunismus. Vezmou Ti syna někam do armády, koneckonců v té Koreji i dceru, nevládneš svým životem, nemůžeš se sebrat a vyjet si někam do hor na kolo. Nejen, že ho nemáš, ale volný pohyb osob není povolen. A když to náhodou uděláš, zavřou Tě do pracovního tábora. Ujedou-li Ti v nějaké situaci nervy, postihnou celou Tvou rodinu. Nemůžeš získat informace, o které bys měl zájem, když zrovna nepatříš ke kastě prominentů atd. Nevíš o čem mluvíš. Jo, jo, sytý hladovému nevěří.

0/0
10.10.2006 18:43

Runner

Re: Re: Re: Re: Re: Kecy

To Elias,

plně s tebou souhlasím, viděl jsem pár dokumentů, jeden ze strachu donáší na druhého, lidi se bojí cokoliv říct, děti ti strčí do internátní školy, vidíš je 1x za měsíc, když dostaneš povolení k cestování, je to peklo na zemi, to co bylo u nás, to byl ráj, u nás sis mohl jít zatrampovat a podobně u nich bys skončil v lágru a celá tvoje rodina zničenej život. Je 38 a vím o čem mluvím, né jako Standa, to je člověk, který je schopen dělat závěry na základě neúplných informací. Takových lidí je mi líto, ale s tebou 100% souhlasím. Já bych tam nalhnal všechny komunisty s celé ČR aspoň by se to tu trošku provětralo.

0/0
14.10.2006 15:45

Tino

Re: Kecy

ale to je zaujímavá úvaha, pekne po socialisticky napísaná, sú šťastní, lebo si to myslím....a čo keby si tak sami vybrali cestu ktorou sa dopracujú ku šťastiu?..doprajete im aspoň to?.....alebo cynizmus už ovládol celú vašu nervovú sústavu?

0/0
11.10.2006 11:06

OPčan

Rudý zrůdy.

Už poslal Paroubek svému milovanému učiteli a slunci nejjasnějšímu blahopřejný telegram k tomu atomovýmu pokusu?

0/0
10.10.2006 14:53

Jirka

Fakt chcete takhle dopadnout?

Jak je možné, že někdo pořád podporuje komunisty. Vždyť i na tomto příkladu každý musí pochopit že to vede jenom do (Y). Já prostě nechápu ty, kteří pořád tíhnou na levo. To jste fakt tak hloupoučcí?

0/0
10.10.2006 14:25

miro

Re: Fakt chcete takhle dopadnout?

Komunizmus a nalavo nie je to iste. Komunizmus je proste diktatura. Na druhej strane v nekontrolovanom kapitalizme zase hrozi diktatura monopolov atd. a pod.

Cele je to trochu zlozitejsie, nez len nevolit lavicu...

0/0
10.10.2006 19:16

BUFFALO_CZ

Re: Re: Fakt chcete takhle dopadnout?

diktarura monopolu ? víš co se stalo s telekomem ? lidi začli stavět wifiny, rozjela se kabelovka, je VoIP atd ... v kapitalismu vážně žádná diktatura nehrozí, člověk si vždycky nejvýhodnější cestu najde ... nebo máš pocit že Vodafone ovládá nějak zemi ? telekom existoval, protože za komoušů nic jinýho existovat nemohlo ... stačilo 10 let a telekom začal ztrácet 10% zákazníků ročně a O2 to bude stát velký prachy aby to změnila... resp celej telekom držel při životě eurotel...

0/0
14.10.2006 12:21

36903690

Tak o tomhle sní

Paroubek. Chce se dostat k moci aby tohle zavedl i v Česku.;-D;-D;-D

0/0
10.10.2006 12:26

Kevin Costner

Starší a lepší článek

http://cestovani.idnes.cz/igsvet.asp?r=igsvet&c=A050601_111839_igsvet_tom

0/0
10.10.2006 12:02

error

Paroubek by měl být sťat

a ostatky převezeny tam.

0/0
10.10.2006 12:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.