Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejpohodlnější jízda na kole? Vleže!

Pokud jezdíte na kole, jistě dobře znáte občasné bolesti zad, únavu a vyčerpání, kdy už se nemůžete dočkat, až seskočíte a někde si třeba na mezi na chvíli polehnete. Co takhle ale pořídit si lehokolo? Jde o pohodlné, speciálně upravené bicykly, na nichž jezdci šlapou v poloze ležmo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

djjsikdj

uikiiloodoédo

fdhzjifliliopdo=R^

0/0
2.2.2009 20:04

patamat

proč ne?

myslím si,že lehokolo je dobré i pro

postižené,například ženy po ablaci prsu nemohou jezdit na klasic.kolech.

Pokud se přidá motor do 50cm3  či elektromotor ve středu kol,jde o výborný dopr.prostředek pro handicap občany.

0/0
1.7.2008 21:41

Millhauss

Human Powerwd Vehicle

Chtěl bych uvést opravu: UCI zakázala lehocipedy až v r. 1934...

0/0
9.2.2007 14:03

Millhauss

Human Powerwd Vehicle

Kolo jako takové patří mezi největší vynálezy lidstva (jinak by jsme do teď chodili pěšky...), tak nechápu proč když někdo přijde s něčím novým, najde se vždycky tolik odpůrců... Sám jsem si někdy v r. 94 jedno takové kolo postavil, abych se o výhodách takového kola přesvědčil a doporučoval bych to všem "zarytým konzervativcům" místo zbytečného tlachání a hledání nedostatků. Bohužel z mnoha názorů v diskuzích je cítit skepse nebo obava jakou měla UCI, když v r.1931 lehokola zakázala na závodech, protože začínala čím dál víc porážet klasický kola (mimochodem nic proti nim nemám!)...

0/0
9.2.2007 14:00

Friday

Trikke - jízda celým tělem
Nikdy jsem na lehokole nejel, jen jsem jich pár viděl na Cyklojízdě (nádhera). Já jezdím na tříkolce Trikke, která je sice pomalejší, ale člověk při pohybu zapojí celé tělo, nejen nohy. Zjednodušeně - po rovině a z kopce se jezdí slalom nohama, do kopce makají ruce, které přehazují řidítka ze strany na stranu a tím se pomalu jede nahoru. Podívejte se na videa, např. na www.trikke.eu
0/0
29.9.2006 7:39

Aanna

Re: Trikke - jízda celým tělem

Trikke je naprostá bomba, jezdím asi měsíc, do práce a všude. Je to zábava a navíc se člověk seznámí se spoustou lidí, kteří jsou zvědaví na vozítko, které nikdy neviděli. Mám T6, ale pokukuju po 8. :-)

0/0
16.10.2006 18:57

Friday

Videoškola jízdy na Trikke

Videoškolu jízdy na Trikke s podrobným výkladem, přeloženým do češtiny, najdete na www.3cv.cz

0/0
31.5.2007 0:00

http://www.3cv.cz

Re: Videoškola jízdy na Trikke

A čtete-li anglicky, podívejte se na diskusní fórum www.trikketalk.com (nejen) amerických fanoušků 3cv tříkolky Trikke n;trajk].

0/0
29.6.2007 20:25

jura

Lehokolo - zkusenosti
Se zajmem jsem si precetl diskusi hodnotici bezpecnost, pohodlnost a ovladatelnost lehokola podle ilustracni fotografie  Ja jsem cerstvym, ale spokojenym majitelem lehokola nejake 3 mesice, a tady jsou moje zkusenosti: (i) Technika jizdy je jina nez na normalnim kole, ale da se to naucit pomerne rychle. Prvni den jsem ujel 10 km, druhy 30 km a pak uz jako na normalnim kole. (ii) Je to nesrovnatelne pohodlnejsi nez klasicke kolo - krcni pater netrpi ani trochu, na dlazbe ci polni ceste jsem schopen jet pohodlneji a rychleji nez na mem treku. (iii) Ridici me vidi (mam praporek) a mnohem ohleduplneji se mi vyhybaji (iv) Na rovine a zejmena z kopce jsem rychlejsi nez na klasice, do kopce pomalejsi (ucim se slapat mene silove, do pedalu si opravdu nejde stoupnout). Zaverem: Moje lehokolo je v permanentnim provozu zatimco Author uz 3 mesice zahali v kulne. Podotykam, ze nejsem militantni ekologista (jak tu zaznelo).
0/0
25.9.2006 17:51

imagi

Re: Lehokolo - zkusenosti
A neprodělal jste poslední dobou nějaký úraz? Třeba na hlavu?
0/0
26.9.2006 6:47

jura

Re: Re: Lehokolo - zkusenosti
Ne, neprodelal. Pusobi muj prospevek tak zmatene?
0/0
26.9.2006 10:42

jura

Re: Re: Re: Lehokolo - zkusenosti
prispevek, pardon
0/0
26.9.2006 10:50

PavelŠ

Re: Re: Lehokolo - zkusenosti
jestli jezdí na lehokole, tak na hlavu asi nespadl, to se z lehokola dělá dost těžko
0/0
26.9.2006 11:26

Ric-pic

Re: Lehokolo - zkusenosti
jezdím půl/půl asfalt a terén - cc, zajíma by mě jak se to chová v terénu, nemyslím nějakou cestivčku po poli a třeba těžší terén v lese? Technika je asi odklišná - dá se to vyšlapat? A co balancování a trailování na užších, kamenitých stezkách? PS - lehokola se mi líbí....
0/0
27.9.2006 16:27

Charlie

Re: Lehokolo - zkusenosti

"Ridici me vidi (mam praporek)"

Jednoho takového blba jsem v loni potkal na silnici. Byl skutečně vidět! Bohužel až úplně na poslední chvíli!

Tenhle šlapající debil - jel neosvětlený ve večerním šeru. Potkal jsem ho ve stoupání za zatáčkou a smíchy jsem se nemohl udržet! Jeho blbej praporek jsem viděl až ve zpětném zrcádku.

Motal se ze strany na stranu a vyhnul jsem se mu snad jen omylem!

0/0
17.2.2007 16:24

radek16

šatní skříň
když jedete autem nebo nákladákem... přehlédli by jste ležet u krajnice ležící šatní skříň? tak velké je prý lehokolo....
0/0
25.9.2006 10:27

albion

Na lehokole se daji zvladnout i docela velke štreky
Jeden cestovatel (Honza Galla) provádí každoročně na lehokole cesty dlouhé stovky až tisíce kilometrů.
Jeden z jeho výletů je popsán tady http://www.hedvabnastezka.cz/c/jan_galla_recko/
 
0/0
24.9.2006 21:22

PavelŠ

Re: Na lehokole se daji zvladnout i docela velke štreky
hodně velké, větší než na klasických kolech. Aktuální rekord v 24 hodinovce na lehokole je 1046,94 km (bez motorového vodiče).
Pro průměrného rekreačního cyklistu (jako jsem já ) není problém na lehokole ujet za  jeden den štreky kolem 200-300 km, a to v podstatě bez nějaké nadměrné únavy.
0/0
25.9.2006 1:04

jiří

Kde se dá diskutovat více....
Na www.nakole.cz je záložka lehocipedy
0/0
24.9.2006 21:05

forbidden

patniky
Da se na tom alespon prejet patnik aniz by clovek musel slezt?
0/0
24.9.2006 20:53

PavelŠ

Re: patniky
patníky snad nikdo nepřijíždí na žádným kole, ne? Jestli myslíš obrubníky, tak ty se na mojem lehokole přejet dají v pohodě (mám celoodpružené s 26" kolama). Dá se sjet i ze schodů, krátké schody se dají vyjet i nahoru.
0/0
25.9.2006 0:53

Vlada

Re: patniky
Jo patnik by asi preskakal jen Pepa Dressler.S obrubnikama je problem jedine pokud by na ne clovek chtel najet hodne zesikma.Na normalnim kole je mozny na nej vyskocit ale to vetsina cyklistu stejne neumi.
0/0
25.9.2006 10:33

Milan

nikde nejsou
zajímavý je, že třeba v katalogu kol na www.cykl.cz, kde je skoro 2.000 modelů kol není ani jedno lehokolo
0/0
24.9.2006 18:18

PavelŠ

Re: nikde nejsou
nejsou, protože jsou někdy od 30. let 20. století z nesmyslných důvodů zakázaný na závodech UCI, takže se od té doby masově nevyrábí. Doporučuju přečíst si historii na www.lehociped.cz
0/0
25.9.2006 0:55

jmeno

Cestovani na "lezacim" kole
Tisice kilometru na "lezacim" kole:
 
0/0
24.9.2006 14:31

Ebo

hmm..
..a co výhled na vozovku, stabilita, ovladatelnost ? .. já za svého "tuningového" fanouše s 7mi kvaltem a 630kama ráfkama měnit nebudu..
0/0
24.9.2006 13:45

PavelŠ

Re: hmm..
výhled na vozovku lepší než z auta, stabilita a ovladatelnost při vyšších rychlostech lepší, než u klasického kola, pomalu trochu horší.
0/0
25.9.2006 0:51

Vlada

Re: hmm..
No jestli mas klasickeho Favorita (predpokladam podle rafku 630,ktery nikdo jinej nedelal) tak to neni zrovna vzor stability a ovladatelnosti.To by sis myslim polepsil u vetsiny lehokol :-)
0/0
25.9.2006 10:37

honza

shrnuti
Damy a panove, krome jednoho z Vas na tom nikdo nejel, a vetsina z Vas to videla jen na obrazku. Tak nechapu, jak muzete tato kola zavrhovat a soudit, zda se s nimi da jezdit po Cechach, ci neda a nebo jestli to jde do kopce ci nikoliv. Ja na lehokole jezdim uz nekolik let, tisice kilometru za mnou. Letos jsme byli i v Albanii a na tezko a tam jsou panecku kopce a cesty jak v kamenolomu! ¨Kola vyrabena v Cechach jsou dokonce vyssi nez kolo klasicke a jezdec je ve vysledku jen asi o 10 cm nize. Krk je v naprosto prirozene poloze, jako kdyz sedite doma u televize. Spis si predstavte jak neprirozene zaklanite krk, kdyz jedete na klasickem kole. A zkusenost nekoho po dvou mesicich? Ja se dva mesice po nauceni jizdy na klasickem kole take nepoustel na silnici. Nekdy si to zkuste a pak posuzujte, to bude asi nejlepsi. www.eh-adventures.com   zde najdete spoustu fotek a cteni, jako dukazniho materialu.
0/0
24.9.2006 12:33

abc

Re: shrnuti
Vyjadřovat názory na to, jaké to asi je či není, samozřejmě každý může, od toho přece diskuse na internetu jsou. A kdyby ten výchozí článek byl lépe vyargumentovaný a přinášel lepší obrazovou dokumentaci, než co ukazuje jeho ilustrační foto, možná by negativních názorů ubylo.
Asi taky něco trochu jiného je poměrně robustní a velký tandem, navíc s přívěsným vozíkem. To už řidiči asi tak snadno nepřehlédnou. Lehocykly z dostupného obrázku ale opravdu vybízely k různým pochybnostem.
0/0
24.9.2006 13:04

bimbac

Re: shrnuti
Jel jsem na tom, uznavam ze se na tom jet da. Na poprve to byl stejny pocit, jako kdyz jsem jako malej kluk poprve vubec zkousel jet na kole, ale zrovna tak se to da zvladnout. Jenze: Ze to neni zatizeni na pater? Tak to se autorovi zasmeju a zaplacu nad vsema, co na to naletej. Na normalnim kole se nerovnosti vozovky daj vcelku dobre odperovat nohama. Nedovedu si predstavit cim, kdyz ma clovek na lehokole riditka pred sebou. Pod zadkem se to jeste jakz takz da zvladnout rukama, ovsem je treba si uvedomit, ze na kole jsou ruce - snad krome hlavy nejzamestnanejsi cat tela: Rizeni, balancovani, brzdeni, razeni, zvonek... - proste neni toho malo, co by bylo treba, ale proste se ani neda zvladnout najednou - a ted k tomu jeste tohle? Jinak vsechny hrboly, co neodperuje zidlicka, schyta naplno pater.
A u televize doma nevysedavam prave proto, ze to je zahul na krcni pater.
0/0
24.9.2006 15:09

bimbac

Re: Re: shrnuti
Pri tom vyctu, na co jsou treba na kole ruce jsem zapomnel jeste na jednu dulezitou vec, jejiz opominani se cyklistum tak casto vytyka - ukazovani smeru: Ukazuju smer na krizovatce s hrbolatou vozovkou, koleje, diry, davat bacha na provoz, pro idealni akceleraci radit - a riditka drzim jen jednou rukou, ktera ma vtom pripade jeste nest vahu tela, to uz je opravdu trochu moc.
0/0
24.9.2006 15:29

PavelŠ

Re: Re: Re: shrnuti
na lehokole právě žádná váha na rukách neleží, což je jedna z jeho výhod.
0/0
25.9.2006 0:49

KArel

Re: Re: shrnuti
Do páteře se to nepřenáší, protože narozdíl od kola (kde se většinu doby celá hmotnost přenáší na bederní páteř) je tady hmotnost rozložená po celé délce a navíc i na celou plochu. Každý fyzik snadno spočítá rozdíl síly, která na jednotlivé obratle působí, mně to vyšlo o dva řády menší. A pořiď si k televizi lepší křeslo, ve skutečnosti je to poloha, která zatěžuje páteř hned po ležení nejmíň.
0/0
24.9.2006 18:28

bimbac

Re: shrnuti
To nebezpecny na tom, pustit se s tim na silnici netkvi v tom, ze by to cyklista nzvlad, alee ze to proste z pozice ridicu spousty aut a obzvlast nakladaku az prilis casto vubec neni videt - ten mrnavy praporecek, co nekteri maji, to nevyresi - tak nejvys oranzove blikajici svetlo na 2-metrove tyci .
Podle mych zkusenosti si tyhle kola kupuji a setrvavaji u nich jen polomilitantni ekologicti aktivisti, co maj potrebu se prosazovat extravagancema.
0/0
24.9.2006 15:17

Vlada

Re: Re: shrnuti
Nevim na jakym typu lehokola jsi jel ty ale ty co vyrabi pan Zemanek zas tak nizky nejsou.Ono treba takovy ty skakaci kola co na nich ted jezdi mladez jsou taky nizky,na sportovnich silnicnich kolech je jezdec predklonenej a tak je taky dobre o hlavu nizsi nez treba u nejakyho trekingu kde sedis jak za stolem.No a jeste jsem teda neslysel ze by se to nekomu zdalo hrozne nebezpecny a volal po svetle na tyci.S tema zadama,to ze si clovek oddela zada kdyz sedi v aute nebo u televize je zpusobeny tim ze se rozkydnes,casem ti zakrni zadovy svaly nacez se ti zhrouti pater.Coz na lehokole nehrozi,protoze tam ty zadovy svaly pouzivas pri slapani.A ty otresy - ty vadi kdyz mas trup svisle a narazy ti jdou primo do patere.U lehokola byva operadlo vice nebo mene sklonene,takze se narazy roznesou a pater to moc nenamaha.Ja mam kolo navic jeste odpruzene takze uz vubec nevidim nejakej problem.A nakonec,polomilitantni aktivista opravdu nejsem,autem toho najezdim vic nez na kole,ani si nemyslim
0/0
25.9.2006 11:13

Vlada

Re: Re: Re: shrnuti
ze by lehokola byly uplne bez problemu,jenom je nevidim tam kde ty :-)
0/0
25.9.2006 11:15

Ludez

Re: Re: shrnuti

Že jako "světový názor"  myslíš?

Vidím, že bys to lehokolo kvůli svému světovému názoru ani nevyzkoušel. To se pak kritizuje...Nevíš, o čem je řeč.

0/0
18.11.2006 17:36

y

chce to holt dotahnout
kdzž lehokolo tak alespoň chrápostylem.
0/0
24.9.2006 11:25

bimbac

Re: chce to holt dotahnout
0/0
24.9.2006 15:19

belgian chocolate

hlavně si přitom nezapomeňte na plastikový obleček zářivých barev
a pampersky, a potom jděte takto oblečení a pěkně propocení do restaurace, budete mít spoustu obdivovatelů...
0/0
24.9.2006 10:38

Pelé

osobně se obávám, že schopnost uřídit lehokolo a rychle zareagovat
v krizových situacích je výrazně nižší, než kdybych řídil normální kolo. Vypadá to zajímavě, ale bude to dost nebezpečné pro řidiče takového lehokola.
0/0
24.9.2006 9:28

Vlada

Re: osobně se obávám, že schopnost uřídit lehokolo a rychle zareagovat
Pokud to neumis tak urcite,proto je dobry se to naucit na min frekventovanych cestach.Pak uz je to jedno.
0/0
25.9.2006 10:23

Jirka

Lehokolo
Skoda jen, ze pan Zemanek jako spravny cesky podnikatel nespolupracuje s ceskymi Vysokymi skolami (alespon to nikde neprezentuje). Jestli uvadi, ze v roce 2001 zacal s vyrobou lehokola, tak ve stejnem roce byly uz na VUT obhajovany diplomove prace na toto tema a diplomanti si staveli lehokola sami. V techto diplomovych pracich byla venovana pozornost predevsim dobre riditelnosti s stabilite celeho kola. Casem se pak pokracovalo i na ridicich mechanizmech a systemech razeni. Ono kdyby se chtelo, tak jsou vsichni zase kousek dal.
0/0
24.9.2006 8:18

bimbac

Re: Lehokolo
Tenhle "original cesky vynalez" se ve Svycarsku zacal objevovat asi pred 25 lety. Ale neni to prvni pripad, co se neco opajcuje v zahranici a jako takovy se to oznaci za vlastni cesky vyvoj, interpretovano coby cesky vynalez, ktery hnul dejinami
0/0
24.9.2006 14:56

Vlada

Re: Re: Lehokolo
Kdes proboha cetl ze je to original cesky vynalez?To je proste lehokolo vlastni konstrukce,podobne jako treba Skodovka auto nevynalezla,ale vyrabi auta vlastni konstrukce.Kdyby se u nas mely vyrabet jen original ceske vynalezy tak budem vyrabet leda tak kontaktni cocky :-)
0/0
25.9.2006 11:26

Ales Zemanek

Re: Lehokolo
Zhruba v roce 2001 jsem s brněnským VUT spolupracoval, dokonce mají lehokolo z naší dílny (a dle informací používají  výuce). Na jeden projekt jsme dodávali součástky. Všeobecně se v diplomové práci(vím o jedné) zabývali především lehokolem se zadním říditelným kolem (pro znalce typ FLEVO). Tento způsob a tato geometrie už byla prozkoumána "horem spodem" bez zásadního výsledku a pro mne to tehdy byla slepá ulička. Klasická koncepce lehokola byla pro ně "moc klasická". Navíc na to v té době nebyl čas (přežít v začátcích nebylo a není jednoduché). Ale další spolupráce s českými VŠ se připravuje
0/0
25.9.2006 12:17

Noruas

kam s tim
mozna to je o tom, zda nekdo jezdi silove nebo ne. o tom je pak cele kolo. a spousta mist v Cesku je sama horska premie, s tim se take musi pocitat.
0/0
24.9.2006 0:23

Hekynen

Kopec ze sedla...
Jak se na tom jezdí kopec ze sedla? To musí být docela záhul!:-))) Ne, děkuji, za Ridley měnit nebudu... Viděl jsem "to" a stačilo mi.
0/0
23.9.2006 21:55

denek

A co na to krční páteř ??
Jak tak koukám na ty fotky, může to být pohoda, ale držet hlavu pořád takhle.....nevim nevim, má s tím někdo zkušenost ??
0/0
23.9.2006 18:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.