Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uklouznutí v Tatrách? Připravte si statisíce!

Přecenění vlastních sil nebo třeba nešťastné uklouznutí na svahu ve slovenských horách vás nyní může stát i statisíce korun. Od 1.července totiž bude Slovensko požadovat za poskytnutí pomoci ze strany Horské záchranné služby finanční kompenzaci od zachráněných osob.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr

Pojištění na vysokohorskou turistiku
Byl jsem v mnoha horách a zemích a vím, že běžné cestovní pojištění nezahrnuje VHT. Jediná možnost je členství v Alpském klubu kde je součástí pojištění rizikových sportů, zahrnující i záchranné akce ve velehorách včetně vrtulníku se spoluúčastí asi okolo 100Euro. Členství platí celý rok a vyjde na pár tisícovek. Proto bláboly o běžném cestovním pojištění by snad ani neměl nikdo vypouštět.
0/0
30.7.2006 22:10

kajoo

Ked to tu citam...
...tak nadobudam pocit ze pre THS je vlastne ctou zachranovat zivoty ceskym turistom. Chciet za to peniaze je drzost
0/0
12.6.2006 14:43

Ichiro

reciprocita
Následovat by mělo reciproční opatření . Podotýkám že mezivládní dohoda mezi ČR a Slovenskem byla nepalatit za zdr. ošetření lékaři a hors. službu
 
0/0
9.6.2006 14:57

pavelthelong

Re: reciprocita
jooo, uz prej Horska sluzba z Ripu o necem podobnem uvazuje...:-)
0/0
9.6.2006 21:15

kajoo

Re: reciprocita
bolo by to smiesne  a  zaroven prazdne gesto. V cesku sa slovaci na hory nijak zvlast nehrnu, naco aj ked ich mame doma plnu...
 
treba to brat racionalne a nie emocionalne. Dozrel cas na to aby sa ludia chovali k sebe a svojmu zdraviu zodpovedne.
0/0
12.6.2006 13:56

Tomach

Re: reciprocita
Co to tlapes? Za prve jestli jsi dobre cetl tak jejich opatreni je bez ohledu na narodnost a za druhe je to jedine rozumne reseni. Zachranari konecne budou mit z ceho zit, slusnej clovek se pripojisti a magor kterej leze nekam i pres zakaz horske sluzby proste bude calovat dalsich 10 let (protoze verim ze na to se pojisteni nevztahuje). Ja jsem vsemi deseti pro.
0/0
13.6.2006 13:04

pete

zanedbatelna suma
ehm, no myslim, ze 20,- Sk, t. j. cca 13,- Kc/den nikoho od navstevy Tatier neodradi. Na druhej strane, ak budu konecne poistovne preplacat zachranarom vyjazdy, budu peniaze na skvalitnenie zachrannych pomocok, nabor novych zamestnancov a podobne...
Takze o com??
0/0
9.6.2006 13:19

Vlado

Info pre milovnikov hor-plati pre vsetkych vratane Slovakov
Za záchranu horskou službou sa začne platiť
0/0
9.6.2006 10:31

pavelthelong

poplatek-jednoznacne ANO!
jako byvaly zachranar (lekar na ZS) plne souhlasim s nazorem-v horach jednoduse platit. 1. absolutne nekriticke riskovani prinasi spoustu urazu, ktere by se jinak nestaly-od jezdeni na kole bez ochranne prilby po lezeni po horach mimo znacene cesty a lyzovani po lavinovych svazich 2. absolutni arogance postizenych (volani lekare ke komarimu stipnuti-opravdu se stalo) Zaver: pokud lezu nekam, kam nutne nemusim (napr. lyzovat, trekking, vodactvi atd)-pak pripojistit. Nemam li 30 Kc na pripojisteni, pak tedy nam nemam lezt. Howg!!
0/0
9.6.2006 9:58

BenediktSpinoza

Vazeny pane kolego
na jedne strane vas plne chapu. N druhe byste mel prave vy vedet, ze je to jen takove bububu :-) Predstavte si, ze vas poslou k urazu (zavolal nahodny kolemjdouci) a ten clovek v vyrtnutym kotnikem prohlasi, ze nehodla nic platit at si jdete po svych. Nchate ho tam bezusetreni a bez pomoci? To si netroufnete risknout, protoze by se mohlo  pozdeji ukazat, ze ten kotnik nebyl jen podvrtnuty ale zlomeny, pripadne se ten clovek jeste jeste uhodil do hlavy a nakonec tam v noci zmrznul. takze ho samozrejme i pres jeho nesouhlas osetrite a nalozite, svezete do spitalu. Jsem moc zvedavy, kdo z nej potom bude ty penize pacit., kdyz s tim nesouhlasil. Nakonec budete jeste rad, ze nezazaluje on vas, ze jste ho navzdory jeho nesouhlasu s pitomym  podvrtnutim kotniku "odvlekli" do nemocnice.
0/0
11.6.2006 7:42

Anonymous

neriskujte
Neriskujte. Zůstaňte doma na prdeli a do Tater nejezděte.
0/0
9.6.2006 8:50

pávek

Re: neriskujte
Alebo sa poistite. Cca 20Sk na deň. 500 na rok.
0/0
9.6.2006 11:28

Satan

Priadne si to precitajte.
Vazeni, nemylte si tu dojmi s dojmami. Ked sa vam nieco stane niekde v terene napr. ako tu niekto spomenul, zlomenina stehennej kosti, tak platit budete za transport do nemocnice, nie za samotne osetrenie. O tom to cele je.
A ked tu niekto spomenul ten bizzardny priklad o tom, ako ked sa jeho dietatu vyvrtne clenok a ono bude v horach stratene a on to bude musiet cele platit, tak takemu rodicovi odkazujem, ze ked mu je luto dat 30 Sk na poistenie dietata tak nech svoje dieta netaha po horach
0/0
9.6.2006 8:34

Dr. Soň

na zvracení
zdravotnictví to je jeden velkej tunel a dojná kráva pro pár vyvolených šibalů, jak by řekl soudruh paroubek. výhoda je v tom, že se dá vždy zaútočit na nejnižší lidský pudy - oni přece zachraňujou životy a to se nedá měřit penězy. skutečnost je ale docela jiná, znám to přímo z praxe. zažil jsem řadu fingovaných výjezdů, které sloužily jen pro zvýšení paušálu, jiných, při kterých byl pacient okraden..... škoda slov. lidé kteří slouží na záchrance jsou většinou zakomplexovaní jedinci  kdyby měli záchranku platit pacienti ze svého, musela by se radikálně zredukovat, protože spousta lidí by ji nevolala vůbec, jiní by si do špitálu dojeli raději sami. ano, někdy se shodou okolností podaří skutečně zachránit život, ale těch případů je naprosté minimum. 
0/0
9.6.2006 8:20

pavelthelong

Re: na zvracení
vazeny pane, jsem (jako byvaly zachranar) plne pro to, aby se zachranka platila. Prinejmensim v pripadech, kdy pacient neni ponechan v nemocnicnim osetreni, presto volal ZS (typicky priklad : prece nebudu u praktickeho lekare sedet 3 hod v cekarne, kdyz ZS prijede hned) Z toho, co musi ZS obsahnout, je pouze 5-15% skutecne prace ZS, jinak ptakoviny. Pak ale chybi ZS u nehod a resuscitaci, protoze zasahuje u kasle.
0/0
9.6.2006 10:20

pavelthelong

Re: na zvracení
P.S. pokud je vam na zvraceni, tak to prosim NENI indikace pro vyjezd ZS :-)
0/0
9.6.2006 10:21

Danny_Kay

Nemyslim si,ze je spravne...
...ze se za zachrannou akci plati v pripade,ze nedoslo k poruseni pravidel...Pokud nekdo zbytecne riskuje,tak ano,ale jak k tomu prijde clovek,co ma proste smulu?!
0/0
8.6.2006 22:14

mike

Re: Nemyslim si,ze je spravne...
V horach clovek riskuje uz jen tim, ze tam vleze. Zakladni pravidlo je, ze proti zvysenemu riziku se pojistim. Kdo ho porusi, ma smulu a plati. Takhle to funguje v civilizovanych zemich a Slovaci jen zrusili relikt socialismu.
0/0
8.6.2006 22:36

ja

Re: Re: Nemyslim si,ze je spravne...
Kdyz se tak divam na svoji vyplatni pasku, tak ma pocit, ze v te EU platim zdravotni (a socialni) dan docela vysokou. Prukazka zdravotni pojistovny mi plati i v jinych statech EU za stejnych podminek jako pro mistni obcany. Takze Slovensku se protentokrat vyhnu a pojedu do civilizovanejsi zeme.
0/0
9.6.2006 8:25

M.B

Re: Re: Re: Nemyslim si,ze je spravne...
No zkus jet treba do Rakouska. Taky to neni daleko. A hlavne se nepojistuj. Myslis, ze v Alpach to funguje jinak? Ze zachranka je zadarmo?
0/0
9.6.2006 9:39

milo

Re: Re: Re: Nemyslim si,ze je spravne...
nechapem, preco tu machrujes s tymi par stovkami CZK co v CR platis mesacne poistovni. v nemecku tu odo mna poistovna kazdy mesiac cicia vyse 200 EUR! a popri tom na cestach v EU mame narok na rovnaky rozsah starostlivosti..
0/0
9.6.2006 10:51

pavelthelong

Re: Re: Re: Nemyslim si,ze je spravne...
trochu vice se orientovat neni na skodu. Pak clovek teprve zjisti, co ve zdravotnim pojisteni neni. Napriklad malokde vas lekar osetri bez zaplaceni v hotovosti (vyjimkou byvaji velke nemocnice). To, co dostanete od pojistovny zpet, neni vetsinou plna castka. Vytrzeni zubu se hradi, ale s plombou muze byt problem-cena az do tisicu Kc. Je nutno take zaplatit bezne mistni poplatky-treba v Rakousku asi 130 Kc za vydani leku. Nebyva hrazena repatriace-navrat do vlasti sanitkou a pod. Kdyz se PRIPOJISTITE, mate vsechno zdarma. P.S. Poplatek za bezne zdravotni pojisteni v CR bude jeden z nejnizsich v EU (mineno v absolutni hodnote, napr. v Eurech).....
0/0
9.6.2006 13:25

kix

?!
JEBE JIM?!
0/0
8.6.2006 21:05

sirus virus

Re: ?!
A COPAK JIM NĚKDY NEJEBALO?
0/0
9.6.2006 11:37

mizuno

případ z poslední doby
Dňa 02.06.2006 v dopoludňajších hodinách pomáhali záchranári HZS štyrom turistom, pod ktorými sa počas túry zo Štrbského Plesa na Popradské pleso prelomil drevený mostík a spadli do potoka. Premočených a premrznutých turistov záchranári HZS transportovali terénnym vozidlom z Chaty na Popradskom plese na Štrbské Pleso, kde boli ubytovaní. Našťastie nikto z nich neutrpel pri páde žiadne poranenia.
A teď plaťte,moc jste dupali  nebo to bude platit HS, protože špatně udržovala chodník
0/0
8.6.2006 20:37

salam_humusajn

Re: případ z poslední doby
Taky přidám jeden případ... Asi před 5 lety jsme v Tatrách volali horskou službu k holce s otravou jídlem (zřejmě z halušek, co si dala v restauraci). Měla šílené křeče, průjem a zvracení. Teoreticky jsme ji sice mohli dostat dolů i sami, ale bylo by to nebezpečné a trvalo by to dlouho, kdoví jak by dopadla. Ale s představou placení by asi většina horskou službu nevolala. A jestliže se neplatí za záchranu při zranění na silnici (dohoda o poskytování bezplatné zdravotní péče), proč by se mělo platit za záchranu v horách, pokud si postižený stůj stav nezpůsobil nějakým evidentním zanedbáním.
0/0
8.6.2006 22:11

vety

Re: Re: případ z poslední doby
Problem je v tom, ze v horach (nielen v Tatrach) po teba zachranka nepride. Skus savolat RZS, uvidis, co ti povedia. HZS su sukromne osoby pracujuce pre neziskovu organizaciu a nemali by este aj doplacat na jej chod.
Opatrenie schvalujem, nic ine im totiz neostavalo, kedze so zdravotnymi poistovnami sa nedokazali uzavriet rozumnu dohodu.
0/0
9.6.2006 0:43

pavelthelong

Re: Re: případ z poslední doby
nutno rozlisit 2 ruzne zachranne akce:1. medicinske (lekarske) osetreni muze byt zdarma. 2. vyprosteni (za penize, nejedna se o aktivitu hrazenou zdravotnim pojistenim) Sam mam zahranicni pojisteni ADAC, kde je kolonka vyprostovaci prace-traba po autonehode nebo pri lyzarskem urazu...
0/0
9.6.2006 10:01

mike

Taky nechapu, co resite
Kdyz jedu na hory, tak se pojistim. Vzdycky. Jak v zime na lyzovani, tak v lete na VHT. Zachranna akce neco stoji a osetreni taky. Socialismus skoncil, pokud jste si nevsimli. Najit spravnou pojistovnu je trochu problem. Ted mam Alpenverein, ale ten se vyplati, jen kdyz clovek jezdi do hor casteji. Predtim jsem pouzival Generali s pripojistenim Sportovec, coz by melo pokryt i chozeni mimo znacene stezky. Bylo to asi 40 Kc za den. Jeste driv Allianz, ale tam pak zmenili podminky (pouze znacene stezky a do 3000 m n.m.). Rozhodne to chce podminky predem peclive prostudovat a jeste zkonzultovat s pojistovnou. Vetsina uz dneska ma zelene linky dostupne 24 hodin denne. A pojisteni se da sjednat pres Internet treba den pred odjezdem, delal jsem to tak leta.
0/0
8.6.2006 20:14

milan

Re: Taky nechapu, co resite
Cau. Alpenverein ti plati i kdyz nejedes do hor. A je to po celem svete.
0/0
8.6.2006 20:20

mike

Re: Re: Taky nechapu, co resite
Ja vim. Ale kdybych nejezdil na hory, normalni cestovni pojisteni by vyslo podstatne levneji. Alpenverein je koncipovan prevazne na zachranu v horach a akutni osetreni, na lecbu ma pomerne nizke limity. Na druhou stranu, v Rakousku s nim ma clovek na mnoha chatach az 50% slevu.
0/0
8.6.2006 20:33

petr

Re: Re: Re: Taky nechapu, co resite
Slevy platí i v Italii, dokonce se dá dobře zapařit. Víno na refugii s 50% slevou.
0/0
30.7.2006 22:14

stilgard

Poistka
A mimochodom poistka do Alp ma stála asi 380 SK - takže neviem nad čím tu plačete ?
0/0
8.6.2006 19:04

stilgard

Ako to je v Alpách
Neviem čomu sa divíte ? To čo turisti predvádzajú v Tatrách už nie je normálne .. a je jedno či sú to češi maďari poliaci alebo slováci.
Niekto tu spomínal vyvrtnutý členok, bol som prítomný ako jedna rodinka alarmovala horskú službu kôli vyvrtnutému členku a to boli prosím pekne asi 500 metrov od najbližšej chaty. Dôvodom bolo že matka rodinky si vyšla na túru v šľapôčkach Made in China. Pričom okoloidúci nemci pekne šlapali minimálne v riadnej trekingovej obuvi, poniektorí mali obutú pevnú horskú obuv až pod koleno. 
 
K Alpám, je blud že sa tam neplatí, platí sa tam všetko aj pozretie zapálených mandlí stojí 20 EUR. Ked sme boli lyžovať vo Flatach na ľadovci, tak 5 hrdinovia zo zájazdu sa vybrali po zakázom svahu, nestihli dojsť dole a už ich Horská služba odchytila a riadne ich drbali. Dvaja sklopili uši ale traja supermani tam začali do nich vyskakovať že oni si to zaplatili a že si budú lyžovať kde chcú. Do 2 minut tam
0/0
8.6.2006 19:00

stilgard

Re: Ako to je v Alpách
boli další z HS a dvaja policajti. Pekne ich posadili na vláčik zviezli do údolnej stanice prestrihli im 14 dňové SKIPASS-i a dovidenia. S dovetkom že keď sa opovážia ukázať hore na ľadovci bude nasledovať pečiatka do pasu a vyhostenie.
0/0
8.6.2006 19:11

chlup

na houno
aha, takže až někde spadnu a skoro se zabiju, tak mě sice přijdou zachránit, ale nejdřív se mě zeptají na bonitu... to je skvělý. nikde jinde se neplatí, jen čr a sr je díra evropy...
0/0
8.6.2006 18:42

pepe

Re: na houno
skus alpy a uvidis ci sa plati alebo nie. a to poistenie nie je velke, takze nefrfli.
0/0
8.6.2006 21:42

Tomach

Re: na houno
Prosimte kde "nikde jinde" se neplati? To je jen prezitek komunismu. Holt si lidi musi zvyknout na to ze vsechno neco stoji. Nic neni zadarmo. A pokud jede rozumny clovek do hor tak se pripojisti. Kdo ne, ten si nic jineho nez pak takovy statisicovy dluh nezaslouzi.
0/0
13.6.2006 13:12

Zdenál

Kdo tp pojišťuje ?
Je však třeba, aby se občané při uzavírání pojistky ujistili, že se pojistná smlouva vztahuje i na tzv. pátrací, vyprošťovací a zachraňovací práce.
 
 
Kdo to pojišťuje ? To by mě dost zajímalo ....
0/0
8.6.2006 18:34

chupito

TATRY JSOU SUPER
TATRY JSOU SUPER,IKDYZ JSEM PRAZAK,VAM SLOVAKUM FANDIM.KAZDY A VSUDE SE ZA POMOC PLATI.DKYZ NECHCETE,TAK SI DAVEJTE BACHA.
0/0
8.6.2006 18:29

kasuar

asd
btw: v civilizovanejch zemich se neplati nikde. byl jsem na blancu a jinych horach a zcela pochopitelne a logicky se neplati nikde. jenom takovy ty "vyderacssky" staty, jak jsem dole uvedl, vybiraji. tanzanie a tak. ale ze by slovaci ? mel jsem o nich lepsi mineni...
0/0
8.6.2006 18:02

anatol

Re: asd
Kausare podľa toho čo si napísal si bol tak akurát v prdely.
0/0
8.6.2006 18:34

milan

Re: asd
dej uz pokoj s tou tanzanii, smir se s tim, ze my hory nemame a kdyz na ne jedem, tak jsme na navsteve. Mistni obyvatelstvo se snazime poznat a ne jim vysvetlovat, ze u nas je to nejlepsi.
0/0
8.6.2006 20:13

kasuar

adsf
na uzivateli typu movino je krasne videt jak jsou slovaci zakomplexovany - vzdycky byli... kde je definovano, co je a co neni kopecek ? krom toho 1600 a neco metru kdyz je spatny pocasi je taky vo drzku. no proste klasika. co sem tahas velikost kopce ? jsou to hory jako kazdy jiny a ve vsech se umira. klasicky pohled zakomplexovaneho slovaka, kdyz maj horu o litr vyssi. letos jsem chtel jet na gerlach, ale kdyz tohle vidim, vcetne toho placeni za vystup, jedu jinam.
0/0
8.6.2006 17:59

movino

Re: adsf
Snežka JE v porovnaní z tatrami hrbol , stojím si za tým a nemá to nič spoločné so zakomplexovanosťou ale skôr s realitou. Problém je, že ľudia tvojho typu spoza rieky Moravy to nechápu a tak to každoročne dopadne. Si skvelý príklad uvedomelého českého turistu. Fakt. A že nechápeš, že sa platí na výstup na gerlach a pod... sorry, to fakt no comment, platí sa za sprievodcu, ktorý hodnotí podmienky, pozná cestu a pod.... Kuva, to by bola tanzánia keby na gerlach bol voľný prístup. Bol si tam vôbec ?
0/0
8.6.2006 18:06

suzvan

Uz ste si niekde volali pomoc?
Nechápem čo riešite. Ak máte pocit, že napr. v Alpách je to iné, tak si tam zavolajte doktora. Bola som tam s partou fajn ľudí, kámoška tam bola so synom. Ten dostal v noci záchvat - nemohol sa nadýchnuť. Volali sme záchranku, stálo nás to 200 Euro, pekne na drevo. Príchod lekára bol skutočne oprávnený, ale nikto z francúzov to neriešil - prišli mu pomocť, tak si to zaplaťte. Na nás bolo si to potom doma vybrať v poisťovni, kde bol chlapček poistený. Je to úplne normálne. Nič nie je zadarmo. Máte sa poistiť (stojí to fakt pár korún) a ste v poho. Funguje to tak všade. Od toho existujú poistky, že?
0/0
8.6.2006 17:50

Axlboy

Re: Uz ste si niekde volali pomoc?
ale tohle nesouvisí s tím co zminuješ ... nikde se neplatí za dopravu sanitkou nebo vrtulníkem, neplatí se za akutní zásah, ale platí se za péči ... i to je ten tvůj doktor, to není záchrana života na svahu ..
0/0
8.6.2006 18:38

stilgard

Re: Re: Uz ste si niekde volali pomoc?
Mýliš sa, rozdiel je v tom že doktorovi zaplatíš hneď. Horskej a záchrannej službe pri ohrození života ťažko môžeš hneď platit ... ale buď si istý že faktúra ti príde aj z Rakúska a dosť masná. Kamarát mal nepekný pád v Alpách tak ho museli zachraňovať .. faktúra došla na vyše 100 000 šilingov. A to tam bol oficialne a v schválenom teréne. Našťastie bol poistený.
0/0
8.6.2006 19:22

Adam Pollo

tohle se obrátí proti Slovákům
 
0/0
8.6.2006 17:45

Adam Pollo

Re: tohle se obrátí proti Slovákům
při jejich příslovečné lásce k Čechům. Už si představuji čobola, jak dobrosrdečně volá HS místo aby pomohl sám. Nejde mi o vysokohorský adrenalin, tam bych opatření i chápal, ale o situace, jako když si při rodinné turistice ve Slovenském Ráji děcko zvrtne kotník a bude nutno ho odnést z údolí na chatu ( což nemusí být v terénu jednoduché ).
0/0
8.6.2006 17:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.