Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

D8 přes Středohoří: spása pro lidi, či tragédie pro přírodu?

Auto uhání po dálnici a okolo okýnek se míhají kopce chráněné krajiny Českého středohoří. Pasažéři si unisono notují, jak se autostráda stavbařům povedla a jak je šetrná k okolní přírodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Majklef

zelení
Plnej souhlas.Tenhle argument taky nechápu.Že za mrtví na silnici můžou zelení???Co to je za nesmysl??To jako když jsou lidi blbý  a bouraj pořád jak trubci tak jim postavíme větší silnici??Tak podle statistiky nehod to zatím vypadá že za chvilku to tady bude jenom samej asfalt...Príma představa.
0/0
27.7.2006 13:33

míša mýval

Re: zelení

U Vestce zabil dva mladé lidi topol, jehož odstranění blokovali zelení, přestože všechny odborné posudky doporučovaly odstranění těchto nemocných stromů. Kdo je tady blbý?

0/0
4.2.2007 19:37

Dan Marino

br
Nic proti dálnici, ale to video je  katastrofální. Horší herecký výkony se jen tak nevidí. Vyhozený prachy.
0/0
26.7.2006 0:59

M.Richter

D8 je nutné urychleně dokončit
Dovoluji si tvrdit, že urychlená dostavba D8 je nevyhnutelná a to z následujících důvodů:
- průmyslově rozvinutý a hustě osídlený Ústecký kraj a město Ústí n.L. potřebuje rychlé, spolehlivé a bezpečné napojení na dálniční síť ČR. Je neúnosné, aby krajské město bylo téměř odříznuto od světa na několik hodin v případě dopravních nehod nebo i několik dnů v případě povodní.
- pás území Českého středohoří, kudy je trasa vedena, je silně urbanizován, dálnice ho nijak zásadně nepoškodí a bude zásadní úlevou jak pro nevyhovující silnici I.tř. Lovosice-Ústí n.L., tak E55 Lovosice-Teplice, na nichž je nejvíce vážných dopravních nehod v ČR v přepočtu na kilometr. Semafory, radary, přechody, kruhové objezdy ani modernější okna aj. polovičatá a drahá opatření nic zásadně neřeší - naopak - brzdící a po chvíli se rozjíždějící vozidla dále zvyšují hlukovou a emisní zátěž pro obyvatele nejbl
0/0
7.6.2006 14:13

Šeřík

Proč se staví dálnice
Nenípro ty vaše "kamiony Berlín -Istanbul", dálnice spojují významné sídelní aglomerace, a tou je iústecká aglomerace ! Ta by mělabýt spojena dálnicí s dráźďanskou a pražskou aglomerací. Čágo
0/0
25.5.2006 8:39

Kvestural Romtok

VIDEO
Video je pekne naanimovane. Ale Jana Paulova???? To pak pusobi jako Kamenak .
 
Jinak je zajimavy ten protihlukovy tunel. Jen aby to fungovalo a taky by ho mohli dat i na stare dalnice ne? Treba do Berouna nebo okolo Sazavy. Steny jsou skoro na nic.
0/0
18.5.2006 10:56

tunelář

z Českého středohoří
Se středohořím by se mělo rozhodně něco udělat. Kdo to tam znáte víte, jak je poškozené těžbou kamene. Možná by se nehodilo hnát tunel budoucím dobívacím prostorem Kubačka X... ;-((
0/0
15.5.2006 15:35

jandolni

Všechno je jinak?
Já si myslím, že ekologické iniciativy jsou jenom výmluvou pro nedostatek politické vůle dálnice stavět a hlavně nedostatek peněz.
Na ekologické iniciativy se vláda klidně vykašle, když někde má motiv třeba jako v Nošovicích vybudovat průmyslovou zónu pro zahraničního investora, který na potřebných místech něco šoupne někomu do kapsy.
Peněz je třeba hlavně na sociální programy pro různé vyžírky a ty potom chybějí na stavbu dálnic. Dálnice je investicí s návratem po mnoha létech a podpory různým nefachčenkům je potřeba platit každý měsíc, jinak by lůza ve volbách vládu nevolila. Dálnice musí počkat a ekologická iniciativa je dobrým zdůvodněním.
0/0
14.5.2006 15:02

Jimmi

Re: Všechno je jinak?
Naprostý souhlas. Jedná se o bohapusté oblbování lidí.......
0/0
14.5.2006 15:37

Mara

A dálnice je řešení?
Náš problém je moc aut, který dělaj kravál, smrad, ... A až bude dálnice, tak jich ubude? Ne. Naopak. Nová a rychlejší cesta natáhne další a další... Dálnice není řešení našeho problému, ale pouze odsunutí o 5 kilometrů vedla a o 15 let do budoucnosti. Pak se ucpe jako dnešní silnice. Viz. Německo, kde vede dálnice pomalu do každý vsi a zácpy jsou stejně. Mnohem lepší (a skutečné) řešení je přesun podstatnější části kamionové dopravy na koleje. Pro osobní auta a menší nákladáky postaší něco menšího. Ušetříme nejde miliardy za dálnici, ale i za údržbu (přejezd jednoho kamionu ničí silnici jako řádově stovky osobních aut) Ale dnes jsou v módě dálnice ,tak si ji postavme, no... Lid si to žádá :-))
0/0
11.5.2006 15:26

_GK_

Re: A dálnice je řešení?
A přesun na železnici je řešení ? To, že koleje vedou na každym rohu neznamená, že máme železnici v dostatečném stavu navíc přesun tranzitu není záležitost naší republiky, ale celé Evropy nebo snad je podle tebe efektivní aby v Rozvadově přeložili z kamionu do vlaku a někde na Slovenských hranicích to zase vykládali navíc vlaku ta cesta bude trvat minimálně dvakrát dýl než kamionu a to nemluvím o tom kolik žere takový nákladní vlak. To kolik nafty sežere kamion je známé, ale to kolik sežere dieselová nebo elektrická lokomotiva se často zapomíná. A argument, že elektrifikace železnice přispěje k ekologii je neuvěřitelně směšný jen přenáší velký problém do malé lokality okolo tepelných elektráren :/ které navíc do dvaceti let budou muset být nahrazeny jadernými.
0/0
13.5.2006 23:15

drevak_patlak

Re: Re: A dálnice je řešení?
Dobře naložený nákladní vlak sežere na jednu tunu převáženého nákladu méně nafty/energie než ekvivalentní množství kamiónů. A elektrická energie se rozhodně nevyrábí jen v tepelných elektrárnách. Řešení pro masivnější přesun nákladů na koleje je podpora kontejnerové dopravy, ty se překládají snadno a rychle.
0/0
14.5.2006 1:02

_GK_

Re: Re: Re: A dálnice je řešení?
Ano já souhlasím je jasné, že každý kamion cca 400 koní táhne zhruba jeden vagon za sebou, když pojede dvacet vagonů tak to potáhne vlak cca 5000 koní takže úspora je jasná, ale někdo tu zminoval natažení vlečky ke každému podniku a tam už bych chtěl vidět tu efektivitu všichni by si místo na kamiony stěžovali na vlečku protože regionální trati narozdíl od silnic žádné obchvaty nemají to by přivedlo spoustu hluku přímo do center obcí a měst. A to, že jedinná elektřina není z tepelných elektráren, ale ruku na srdce vodní energie u nás tvoří jen pár procent, potom tu máme dvě jaderné elektrárny (navíc jednu z nich horko těžko vydobitou) a kupy tepelných. Kdo si neuvědomuje jak taková elektrárna vypadá doporučuji výlet na sever čech.
0/0
14.5.2006 9:12

Mára

Re: Re: A dálnice je řešení?
...To, že koleje vedou na každym rohu neznamená, že máme železnici v dostatečném stavu... To že nemáme železnici v dostatečném stavu, neznamená, že ji tak musíme mít navěky ...je podle tebe efektivní aby v Rozvadově přeložili z kamionu do vlaku a někde na Slovenských hranicích to zase vykládali ... Ano, to je přesně to co potřebujeme. Koridory na to budou. A jízda kamionu se tím výrazně neprodloží (= kamion pojede po většinu trasy 120-160 km/h ? ) Řidiči beztak musí mít po určité době přestáku, takže jízda vlakem může být nakonec i zrychlení. Navíc cena životního prostředí je možná větší než čas kamioňáka :-) ...To kolik nafty sežere kamion je známé, ale to kolik sežere dieselová nebo elektrická lokomotiva se často zapomíná... Že má vlak výrazně menší spotřebu a že elektrický provoz je výrazně ekologičtější (při dostatečném objemu dopravy samozřejmě) je snad naprosto jasný.
0/0
15.5.2006 9:24

M.Richter

Spoléhat na železnici?
Výkony ČD vyjádřené v tunokilometrech dlouhodobě klesají. Do rekostrukcí tratí a jejich příslušenství tečou miliardy, ale odezva není. Důvodem je především neschopnost drah zaručit čas přístavby vagonů k nakládce, zaručit dobu přepravy, nepoškození zásilky a zajistit, aby každý přistavený vagon mohl opustit území ČR - u pojízdného šrotu to zaručit nelze... Téměř všechny nově budované průmyslové zóny a skladovací areály jsou bez napojení na síť ČD! Spoléhají na kamiony jak přísunem surovin a polotovarů, tak odvozem výrobků. To by ale někdo musel být schopen a ochoten koncepčně řídit dopravní politiku v ČR - co pro toto udělalo Min.dopravy, Min. ŽP aj. odpovědní?
0/0
23.6.2006 9:39

P.

Zeleni
Nic proti ochrane prirody, ale diky ochranarum prirody v Plzni zemrelo nekolik ( desitek ? , stovek ? ) lidi !!!
0/0
9.5.2006 11:57

Mára

Re: Zeleni
Zemřeli kvůly ochranářům nebo kvůly řidičům, chovajícím se jak *** .-)
0/0
15.5.2006 9:26

udivený

hrůza
Tak tendenční článek jsem už dlouho nečetl. Já bych jenom přál těm všem žvanilům, aby museli bydlet právě v chráněné oblasti vedle silnice, kde v desetivteřinových intervalech jede jeden kamion za druhým. A kdyby se jenom trochu podívali do světa, možná - kdyby chtěli - by viděli i dálnice, o jejichž existenci ani nevíte pokud nejste 20 metrů od ní.
0/0
8.5.2006 19:19

ChuckFuck

TO VIDEO JE EXTRÉMNÍ
0/0
7.5.2006 22:55

PAROUBEK LÍDR SEVERNÍCH ČECH A

nikoho tom nazajímá, kolem Prahy a v okruhu 50 km
to už mají postavený, do Mirošovic si už v 90. letech rozšířili na tři pruhy aby mohli frčet na chalupy, takže šance nulová ...
0/0
7.5.2006 21:14

Dan Marino

Re: nikoho tom nazajímá, kolem Prahy a v okruhu 50 km

Ale plosimtě.

0/0
7.5.2006 22:56

l,l

p
mki m
 
0/0
7.5.2006 17:08

mim

zelení ne, dlouhý tunel ano
Na jedné straně myslím, že bude děs, když se zelení dostanou do sněmovny, ale v této věci jsem pro delší (3 kilometry) variantu tunelu.
0/0
7.5.2006 12:16

Ekoterorista

Re: zelení ne, dlouhý tunel ano
Už aby tam byli. Konečně trocha rozumu a inteligence.
0/0
7.5.2006 18:59

zitak

bydlím TU
Bydlím v Teplicích a vím jak velkou zátěží je stávajicí trasa..!!!!!!  a to nejen pro přírodu, ale hlavně lidi..!!!!  desetitisíce kamionů jezdící 20Km/h přes milešovku, nebo v krušných horách na cínovec je mnohem větší zátěž pro krajinu než jakákoliv verze dálnice.!!
 
Nevýhoda nás lidí JE, že máme mnohem menší práva než broučci... být baráky u silnic plné broučků, tak už je dálnice dávno postavená..!!
 
děti země jsou pakáž která neví o čem mluví..!! ještě ke všemu jsou od někud z brna..!!!
0/0
7.5.2006 11:33

Xerces

Re: bydlím TU
Zkuste s tím něco dělat abyste byl jako člověk cennější než broučci. Máte co dohánět.
0/0
7.5.2006 19:51

ChuckFuck

Vůbec nevíš
Taky bydlim v TP a můžu jenom potvrdit že silnice z Velemína do Teplic je docela peklo. Děti země by měly začít uvažovat. No jo, Brno
0/0
7.5.2006 22:54

M.Richter

Také tu bydlím...
Shodou okolností bydlím cca 25 m od osy silnice vedoucí od D8 Lovosicemi do Ústí  n.L. Dnes nám pod okny projíždí více než 20.000 vozidel denně. Od konce roku 2006, kdy bude zprovozněn úsek Drážďany - Trmice, přibyde dalších min. 30.000 vozidel, která nyní jezdí přes Teplice. Nejkratší cesta z Trmic u Ústí n.L. na D8 totiž vede údolím Labe přes Vaňov, Lovosice a další obce. Ti, co zde nebydlí, netuší, co to je nyní a my místní si ani neumíme představit, co to bude znamenat za půl roku! Kdy se konečně bude také hledět na práva člověka, jeho zdraví a bezpečnost, na hlasy dotčených osob, co a kdy  pro nás udělají volení zastupitelé - proč jsme je volili???        
0/0
23.6.2006 8:54

Velho

Ekologové a zelení
většinou na obtíž. To co bych od nich očekával je konstruktivní přístup a oni většinou pouze negují a s komplexními řešeními nepřichází. Leda s neúplnými paskvily! To jim jde ze všeho nejvíc. Děsím se chvíle kdy ta sebranka vleze do Parlamentu!
0/0
7.5.2006 9:41

Xerces

Re: Ekologové a zelení
Jestli to nebude tím, že ta komplexní řešení jsou natolik komplexní, že je není možné za současné politicko-ekonomické situaci uplatnit.
0/0
7.5.2006 19:53

drevak_patlak

Re: Ekologové a zelení
Ekologové mají konstruktivní přístup. Zrovna v tomto případě navrhovali hned po revoluci úplně jinou trasu D8, která by se vyhýbala Středohoří kompletně. Ale nikdo se s nimi nebavil a dálnice se salámovou metodou postavila až k hranici CHKO. Teď přišli ekologové s dalším konstruktivním návrhem - tunelem a opět se o této (lepší) variantě oficiálně vůbec neuvažuje, ale argumentuje se demagogicky mrtvolami na staré silnici. Odpovědnost za to, že potřebná dálnice dosud nestojí, neleží na ochráncích přírody, ale na úřednících ministerstva dopravy a ředitelství silnic a dálnic.
0/0
14.5.2006 1:07

Miroslav Richter

Re: Re: Ekologové a zelení
Vážení ekologové, trasa navrhovaná Vámi okresem Most naráží na několik zásadních problémů: 1. Poddolovaná území a výsypky, kde je podloží nestabilní, dlouhodobě klesá! 2. V okrese Most není žádný přechod státní hranice, protože tam není vhodná konfigurace terénu - musel by být vystavěn tunel min. 10 km dlouhý pod Krušnými horami! 3. Trasa Praha-Drážďany-Berlín je přes CHKO Č.středohoří nejkratší (viz mapa)! 4. Po dálnici jedzí soukromníci a za "své". Budou vždy jezdit po trase rychlé a krátké, určitě ne oklikou po dálnici. Při dnešních a výhledových cenách motorových paliv to bude platit dvojnásob!!!
0/0
15.8.2006 9:20

takyčlověk

Už tam jezdí
Už to tady jednou zaznělo. Dnes tam ty kvanta kamionu kličkují přímo přes střed středohoří. Pomalu nahoru a pomalu dolů. To je ekologické? Protahování stávajího stavu přírodě nepomáhá. Jsem pro rychlou dostavbu dálnice. PAK SE STŘEDOHOŘÍ ULEHČÍ. Proč nevede dálnice přes Most? Protože Němci už mají hotovou dálnici do Petrovictak, aby navazovala na D8. Do Mostu by to byla trochu zajížďka. Tady se bavíme o 16 km, ale směrem na Most o 100 km a problémy by byly se zelenými stejné. Určitě tam někde také najdou lokalitu, kde by se někdy mohl objevit rys ostrovid, kvůli kterému je potřeba to území chránit, i když ho tam nikdo nejmíň 50 let neviděl. Jaké jsou důsledky nesmyslných blokád je možné vidět v Plzni. Ano ekologové a zelení mají smysl -. ať hlídají při stavbě dělníky, aby neškodili více než je nutné. Zajímalo by mne, jak tito ochránci sami žijí? Auta, kožichy a další vymoženosti moderního světa.
0/0
7.5.2006 8:59

sedum

Re: Už tam jezdí
Ano,s tim naprosto souhlasim. Staci se podivat na Bursika, pochybuju, ze pise sojovou tuzkou na ryzovy papir a kazdy vecer lita po meste aby si nasbiral dostatek "biomasy" do kamen... 
0/0
7.5.2006 10:11

Ekoterorista

Re: Re: Už tam jezdí
Ubožáku, ty tupé prase, prober se a otevři oči1
0/0
7.5.2006 18:51

Sedum

Re: Re: Re: Už tam jezdí
Tvuj nick a tvuj slovnik na tohle odpovida sam...
0/0
8.5.2006 0:19

drevak_patlak

Re: Už tam jezdí
Ano, ano, dálnici je třeba urychlyně dostavět. Ale proč v povrchové variantě, když existuje varianta tunelová, která je šetrnější k přírodě?
0/0
9.5.2006 9:24

banjo23

Re: Re: Už tam jezdí
neni setrnejsi k prirode.
0/0
10.5.2006 12:14

Majklef

Re: Už tam jezdí
Lidi a došlo Vám,že kdyby tady nebyli Zelení a podobný ochránci přírody že by si mohlo řed.silnic a dálnic stavět kde chce co chce??Já nejsem zastáncem absolutního odporu ke všemu co se staví.Ale myslím že za peníze který by ta dálnice stála by mohly kamiony svištět po železnici jedna báseň.Další věc je ta že všichni nadávaj na ČD ale zajímaly by mě poměry poskytnutejch peněz pro silniční dopravu a pro železnici.Myslím že železnice asi nevyhraje.......Takže otázka je proč pořád někdo chce strkat peníze pouze do silnic?Že by kamarádíčkové ve firmách stavějících silnice a dálnice........
0/0
27.7.2006 13:28

Lovošák

Děti země v nové lokalitě
Nechte Děti země bydlet u E55 a prostoje na D8 odpracovat na její stavbě
0/0
7.5.2006 7:56

kazimír

všechno zničit
já bych to tady celý vybetonoval, abyste si mohli vozit svoje líný prdele úplně všude
0/0
6.5.2006 22:21

Xerces

Re: všechno zničit
No takhle si to asi predstavujou zastanci dalnice, akorat mi neni jasny jak by to bylo se znackam kdyz bych rano vyjel a mohl to nabrat vpodstate jakýmkoliv smerem. Co takhle dálnice na Sněžku? To by mohlo být taky terno až zas nějaká stavební firma nebude mít do čeho píchnout.
0/0
7.5.2006 8:14

franta straka :D

vzdyt je to hezky
koukal sem se na ty fotky a vetsina z nich se mi moc libila treba ten klenutej most jestli to bude vypadat vazne takhle tak palec nahoru
0/0
6.5.2006 22:05

Boro

Jsem pro D8
Jsem pro trasu přes České středohoří už jenom z toho důvodu, že ty kamiony tam teď stejně jezdí. Díky te dálnici se provoz zrychlí a tudíž, když tam ty auta profičí, zaneřádí to životní prostředí daleko méně než teď. A to je prosím pěkně ověřený fakt.
0/0
6.5.2006 21:04

drevak_patlak

Re: Jsem pro D8
Však o jiné variantě než přes Středohoří už se teď nejedná, prakticky už to nepříchází v úvahu. Jediné o čem se jedná (tedy spíše se soudí) je to, zda se postaví ekologicky nešetrná povrchová varianta (v článku odkazovaný propagandistický film na tom nic nezmění) nebo o něco méně nešetrná varianta s tunelem Kubačka.
0/0
14.5.2006 1:10

ydilorp

blabla
Ja si myslim že by se mělo postavit mnohem víc dálnicí, v Čechách je jich vážně nedostatek. Bylo by určitě lepší aby tisíce aut jezdili po dálnicích než po malejch okreskách a silnicích bůhvíjaký třídy. Ty by pak nebyly tolik zdevastovaný, ubylo by provozu, byl by větší klid atd...No jo ale lidi jsou blbý. Města a vesnice jsou přecpaný autama a všichni si na to stěžujou, ale když se má postavit dálnice, tak je zase plno keců. Že někde nebudou bobři a ubyde kytiček, to je fakt problém. Mnohem horší jsou spíš černý skládky, tuny odpadků u silnic, v lesích, v polích, vodách, no prostě všude....
0/0
6.5.2006 19:17

Lumidek

Ja bych se toho tunelu bal...
No nevim,ale kdyz vidim kvalitu ceskych silnic, tak bych se bal, aby ten tunel nespadnul, protoze napr. "novy" (asi 8 let) most na jizni spojce ze sterbohol ma povrch silnice uplne zdevastovany. Sama zaplata... No strasny... Tak aby se ten tunel treba do 10 let nezritil nebo nemusel porad opravovat, to by se pak byl nanic a stejne by se jezdilo kolem...
0/0
6.5.2006 18:30

Jullier

Dálnice
No pání 16km asfaltu a 10mld v pr....však víte kde. Ještě by mohli dodělat dálnici do karlovejch varů a na slaný a taky na jih.
0/0
6.5.2006 18:09

1stein

Chce to čas
Až vymyslíme teleportaci, tak ty dálnice zase pěkně rozkopeme a vysadíme stromy
0/0
6.5.2006 16:58

Xerces

Re: Chce to čas
No to je právě to, že to nejde ani z tisíciny tak rychle jako postavit dálnici.
0/0
6.5.2006 20:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.