Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákup kola: jak vyberete, tak pojedete

Jak si vyberete, tak pojedete. I tak se dá ve zkratce říci, jak důležitý je správný výběr kola. Zatímco běžný uživatel vystačí s dělením na kola silniční, krosová a horská, zarytý příznivec najde mnohem více specifických podkategorií. Jak se v obrovské nabídce jízdních kol na trhu orientovat a jak si vybrat to pravé?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ondra

ana.parikova

ahojky jak se vede[>-][>-][>-]mr.pokonr9

0/0
27.5.2007 7:01

ondra

NaMe1

čus jak se vede[>-][>-][>-];-D;-D

0/0
27.5.2007 7:00

Josef

Kratke rozvory a maly uhel sklonu vidlice..
je to co, trekingovym kolum schazi, aby z nich byly dokonale silnicni cestovni kola. Nemaji proto takovou stabilitu a nedrzi tak primou stopu jako tradicni kola cestovni. 
0/0
8.5.2006 15:33

saspň

Šírer
Nemáte někdo zkušenosti se silničníma kolama Šírer? Vypadaj slušně cenově a na svoje rámy montují Campagnolo sady..Díky (www.sirer.cz)
0/0
4.5.2006 9:53

schimir

Re: Šírer
Omlouvám se, článek jsem četl až dnes. Šírera jsem zakoupil vloni v září. Mám na něm najeto cca 500 km. Zvolil jsem model DELTA, osazení Campagnolo Mirage, vidlice Columbus Tusk (karbon + alu krk), jinak standart. Dovybavil jsem ho pedály VP, dvěma košíky a tachometrem. Hmotnost je něco málo přes 9 kg (chystám se teprve vážit). Zatím vše šlape tak, jak má. Předtím jsem měl klasického Favorita. Nebe a dudy. Nesrovnatelný je záběr v kopcích, celkový posez je daleko příjemnější a kolo je mnohem agilnější. Myslím si, že za takové peníze nic lepšího na trhu není. Jsem plně spokojený. Pokud máte konkrétní dotazy, prosím, ozvěte se mi na e-mail.
0/0
11.5.2006 19:58

chromozom

0/0
3.5.2006 19:53

honzaXY

Souhlasím se všemi,co zde napsali
že ten článek je nekvalitní.Vadí mi rádoby odborné a šroubované formulace("jednoznačným limitem kola je hladký povrch", "kategorie je schopna pokrýt vyjížďku"),chyby typu "silniční kolo má TROJÚHELNÍKOVÝ rám či "obloukový tvar řidítek".Autor je sice z VELA ale o kolech toho ví málo. Zapletl se do škatulkování a zapomněl na kola trekkingová (modernější výraz pro "cestovní"),kola do města...Je mi líto těch, co článek označili za fundovaný a je smutné, že fundované články nevycházejí:viz právě VELO.
0/0
2.5.2006 10:19

Josef

Kola pro CYKLOTURISTIKU !
Jsem uz starsi a tak pamatuji casy, kdy kola krossova nebo horska neexistovaly, jako kategorie. Byla to skoda, ale opacny extrem, ktery je tu ted, take neni dobry. Dnes zase pro zmenu neexistuji kola silnicni. To, co je v tomto clanku nazyvano kolem silnicnim, je ve  skutecnosti kolo zavodni. Mohu na nem sice ujet 200 km denne, ale nemohu jiz na nej zavesit batohy s 20 kg potreb. Mohl by mi nekdo poradit, kde bych mohl koupit kolo, vhodne pro dalkovou turistiku, na kterem by se pod nakladem nebortilo zadni kolo?
0/0
29.4.2006 14:19

fido7787

Re: Kola pro CYKLOTURISTIKU !
třeba si něco vybereš
0/0
1.5.2006 11:57

honzaXY

Re: Kola pro CYKLOTURISTIKU !
Jediné kolo na cykloturistiku s brašnami je kolo cestovní,v Česku nazývané "trekkingové".U nás se jich pár dá vidět,ale nic moc. Doporučuji se podívat do Německa,za stejné peníze tam pořídite slušný stroj.Doporučuji značku Bergamont ev. Schauff ale prakticky každý výrobce má v programu cestovní kola.Absolutní špička je Koga Myiata. Také je možné jiné kolo dovybavit/dodělat.Viděl jsem hezké kolo KONA, které bylo sice vybaveno lacinými komponenty,ale mělo něco, co jsem viděl jenom na něm:berany se zdvojenými brzdami,čili páčky normálně vpředu a pak ještě nahoře. Ale za 20 000 je drahé (převodník,pedály,ráfky atd. byly fakt jak z Mountfieldu). V Německu mají i slušný výběr kvalitních plášťů a vlastně všeho na cykloturistiku.
0/0
2.5.2006 10:28

Libor

dík
díky za tak fundovaný článek, to je snad poprvé, co jsem tady něco takového našel
0/0
28.4.2006 21:54

Lojza

ach jo...
Myslel jsem si, že když přestanu kupovat časopis Velo, tak se mi uleví, protože už nebudu muset nikdy nic podobného číst. A ejhle, redaktoři Vela jsou už i na iDnes...
Dovoluji si upozornit na řadu nepřesností v článku.
1. Fitnes kola nevychází ze silničních kol jak se v článku píše, ale z horských a trekingových. Ať se pan autor na takové fitness kolo někdy mrkne. 2. Autor si u elektronického řazení plete elektromotorek s elektromagnetem. Není mi jasné, jak by elektromotorek v přehazovačce fungoval. už vidím, jak přijdu do servisu a tam mi sdělí, že mám v přehazovačce porouchaný rotor:))) 3. Ať si pan autor doplní vzdělání z mechaniky. Zjistí, že širší plášť má skutečně menší valivý odpor než užší. Je to divné, ale je to tak. Autor článku tvrdí opak. 4. Hubnout samozřejmě znamená jezdit v aerobním pásmu. Ale v tom se dá jezdit na jakémkoliv kole. Akorát bude možná rozdíl v rychlosti jízdy. Což samozřejmě pro ty, kteří jezdí pro hubnutí není tak důležité. &
0/0
28.4.2006 20:27

Josef

Re: ach jo...
Elektromotorek spojeny se snekovym prevodem, je mnohokrat silnejsi a take daleko lehci nez elektromagnet !! Proto se teto kombinace take vyuziva v leteckem prumyslu !! V autech tato kombinace zavira a otevira okna. Zkuste tam elektromagnet !
0/0
29.4.2006 13:54

Od autora

Re: ach jo...
Zkuste se někdy podívat do katalogů výrobců kol, v jejichž sortimentu nechybí fitness model. Geometrie je ne-li identická, pak velmi blízká silničním modelům, stejně tak jsou využívány shodné komponenty – ať už komponentová sada, tak třeba vidlice. Prvotní filozofie této kategorie vycházela právě z toho, co je v článku uvedeno. Je ale samozřejmé, že čím déle nějaká kategorie čehokoliv existuje, tím širší má záběr. U některých modelů tak najdete MTB vybavení (zejména přehazovačka).
0/0
2.5.2006 18:58

Eddie

Re: ach jo...
..nevím jak v ostatním,ale s tím odporem to je dobrej úlet..asi by sis me tu mechaniku zopaknout ty ;-)
0/0
4.5.2006 18:13

Tomáš Marný

Re: ach jo...
jj, širší pláště mají nižší valivý odpor ;-). Akorát je divný, že to ještě nezjistili ti blázni, co jezdí silniční závody, a jezdí na uzounkých galuskách ;-).
0/0
6.5.2006 11:22

Hermi

Re: Re: ach jo...
Asi tak
0/0
10.6.2006 19:12

Prtcakus

http://the.mtbiker.sk/
0/0
28.4.2006 14:11

Prtcakus

http://www.sheldonbrown.com/
0/0
28.4.2006 14:06

Prtcakus

http://www.mtbpage.host.sk/akonatos.htm#obsah
0/0
28.4.2006 14:04

Prtcakus

http://bicykel.host.sk/
0/0
28.4.2006 14:01

ja

Jeste drobnost
Pokud na fitness kole jsou V-brzdy, tak to je jen dalsi komplikace navic, pokud vas nekdy napadne si preci jenom poridit berany... (navic k cene pak atp.)
0/0
28.4.2006 13:45

ja

Par oprav/doplneni
1) Fitness kola maji kvuli rovnych riditkum brzdy a razeni stejne jako krossova/horska kola, ne jako silnicni! 2) Sirsi plaste maji nizsi valivy odpor. 3) Ad riditka - dnes uz se "berany" delaji sirsi, takze i pri drzeni za horni rovnou trubku nabizeji hodne ovladatelnosti. V kazdem pripade nabizeji vice pohodli = poloh a lepsi pruchodnost vetrem ;-)
0/0
28.4.2006 13:38

Josef

Re: Par oprav/doplneni
Oprava opravy. Sirsi plaste maji nizsi valivy odpor??? Jak jste na to prisel, clovece? Jel jste vubec nekdy po silnici? 
0/0
29.4.2006 13:44

Pepa

Re: Par oprav/doplneni
Mimochodem to o fitnes kolech je taky peknej blabol.
0/0
30.4.2006 5:28

od autora

Re: Par oprav/doplneni
Domněnka, že řadící páčky na rovných řídítkách fitness kol pocházejí z kol horských nebo krosových, je mylná, ale vzhledem k podobné vizáži častá a pochopitelná (pokud tedy je konkrétní model vybaven čelistmi silničních brzd) – podívejte se na důkaz do katalogu firem Shimano nebo Campagnolo, kde najdete samostatné páčky určené pro fitness kola. Vzhledem k odlišné konstrukci MTB a silniční přehazovačky (poměry délek jejích ramen apod.) nelze pro zachování plné funkčnosti kombinovat například silniční přehazovačku a MTB řadící páčky. Sice se dá říci, že si šikovný mechanik poradí téměř s čímkoliv, ale proč by měli výrobci sériových kol jít horší cestou, když existují speciální komponenty?
Silniční řídítka se dělají širší, pravda, můžete si vybírat z několika šířek (optimální volba je ta, kdy šíře řídítek odpovídá šíři ramen). Nabídka však nejčastěji končí na 46 cm (měřeno střed-střed), zatímco rovn
0/0
3.5.2006 12:03

angr

Překvapení - velmi slušný článek !!!
0/0
28.4.2006 12:53

také zde

http://cestovani.idnes.cz
informace více na ...http://cestovani.idnes.cz
0/0
28.4.2006 11:15

také zde

http://www.nakole.cz
omluva, dostala se mi tam špatná adreasa, správná je...http://www.nakole.cz
0/0
28.4.2006 11:17

abc

Dobrý, ale snad standard?
Mně to přijde taky jako dobrý článek, ale zase bych to nevynášel do nebe. Od autora z populárně-odborného plátku je snad takový text povinností!
0/0
28.4.2006 11:01

fff

Re: Dobrý, ale snad standard?
z popularne-odborneho platku ano, ale nezapomen ze jsi na bulvaru!
0/0
28.4.2006 12:33

abc

Re: Re: Dobrý, ale snad standard?
Samozřejmě, vím, že jsem na bulváru, ale autor ze specializovaného titulu by měl mít svůj standard a určitá odbornost je pro něj povinností, byť by to byl pouhý novinář a ne kvalifikovaný odborník z branže.
Známe-li blábolivou úroveň iDNES, můžeme ji za takový článek "pochválit", díky za něj, ale takový autor jen odevzdal slušný produkt. Nic míň, ale taky nic víc.
0/0
28.4.2006 23:16

Nicjíček

Re: Re: Re: Dobrý, ale snad standard?
vůbec nerozumím tomu, co takoví odpůrci bulváru, kteří se sešli v této diskuzi, pořád na idnes pohledávají, že by nějaké štěstí?
0/0
29.4.2006 12:17

abc

Re: Re: Re: Re: Dobrý, ale snad standard?
Nevšiml jsem si, že by se tu někdo označil za "odpůrce bulváru". A nevím, z čeho lze usuzovat, že tito prý "odpůrci" jsou na iDNES "pořád".
Tvoje závěry jsou silně mimo, především zde vůbec nejde o vztah diskutérů k bulváru. Dále reagovat proto nepovažuju za produktivní.
0/0
29.4.2006 23:46

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Dobrý, ale snad standard?
Zato tvoje nazory jsou na urovni. Pokud je nekdo novinarem v cyklistickem casopise tak je to asi i clovek z branze ne? Nebo si myslis, ze je to nejakej cerstve vystudovanej novinar, co na kole v zivote nesedel?
0/0
30.4.2006 5:05

honzaXY

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrý, ale snad standard?
Autor není novinář. Na kole sice seděl a sedí, ale to ještě kvalifikace potřebná k napsání KOMPETENTNÍHO článku. Tento článek takový není.Psal jsem o tom výše. Navíc: na iDnes může psát prakticky každý. Podobné texty najdete jen v téhle rubrice mraky.
0/0
2.5.2006 10:34

macek321

a co motokola???
Nějak se zda zapomíná na starší generaci, která by ráda jezdila, ale už to běžné kolo neušlape....může si pomoct motokolem. Do kopce se nechá vyvést a po rovině a s kopce to už většina šlapání zvládne. Na motokole se jezdí bez řidičáku. Výrobce je v Brně.
0/0
28.4.2006 11:00

Alek

Re: a co motokola???
to sem vubec nepatri...
0/0
28.4.2006 11:06

Biker

Kvalitní článek
Taky mě překvapila vysoká kvalita článku, je vidět že ho psal odborník. Rozhodně se těším na pokračování o horských kolech. Velký přehled kol je na www.cykl.cz, tam se da taktéž načerpat dost informací.
0/0
28.4.2006 9:51

Vici

Pohodlí určené sedacím partiím
nazajistí odpružená sedlovka! Ta ale naopak odlehčí páteři. Vyzkoušejte si to! Sedacím partiím pomůže akorát kvalitní sedlo a hlavně dostatek hodin na něm :-)
Ještě poznámka - odpružená sedlovka viklající se snad na všechny strany nepomůže ničemu a je akorát pro zlost.
0/0
28.4.2006 9:09

Svinka

Re: Pohodlí určené sedacím partiím
Taky není špatný si koupit vypolstrovaný kraťasy :o)
0/0
28.4.2006 11:28

Vici

Re: Re: Pohodlí určené sedacím partiím
To je snad samozřejmost!
0/0
28.4.2006 11:57

Jarda z města

blbosti
O odbornosti pochybuju. Zvláště když si přečtu u silničních sad že bude stačit mačkat tlačítka a o řazení se postarají elektromotorky. Pane autor, jste opravdu přesvědčený, že to budou elektromotorky? To si snad nemyslí ani pětileté dítě. Víte jak vypadá elektromotor-ek? Elektronické řazení bylo a bude, ale ne s elektromotorkem. Doplňte si prosím vzdělání když o něčem podobném píšete nebo se někde zeptejte.
0/0
28.4.2006 8:48

Ravo

Re: blbosti
A jak to elektronické řazení bude fungovat? Na vzduch?
0/0
28.4.2006 11:02

chromozom

Nejlepší
Když kolo, tak to  nejlepší.
0/0
28.4.2006 8:28

netsurfer

Re: Nejlepší
jo,tady bych si taky vybral :-]
0/0
28.4.2006 8:54

Petr Kadlec

jo dobrý
Dobrej článek. Já si letos vybírám kolo v katalogu na www.cykl.cz což mi poradil kámoš. Haldy kol a dobře rozdělený. A o výběru kola tam taky píšou. Zatím váhám mezi trekingovým nebo horským
0/0
28.4.2006 8:28

pedr64

dovolím si polemizovat s prvním bodem
o hubnutí.  Při stejně ujeté vzdálenosti bude v terénu nebo na MTB vyšší intenzita pohybu, tedy i vyšší spotřeba energie. Při logice dle článku je na hubnutí nejlepší jízda autem, protože tam je intenzita pohybu rovna 0.
0/0
28.4.2006 8:27

Hekynen

Re: dovolím si polemizovat s prvním bodem
Ne, ten bod je zcela v pořádku a správně. Od určité hranice "výkonu" již tělo nestíhá pálit TUKY, jede na "dluh", v nejhorším případě (pokud nejsou doplňovány cukry), tak se spalují svaly. Na hubnutí je potřeba jet na úrovni kolem (spíše DO) 70% tepového maxima a tak 60 minut. V kopcích mívám krátkodobě i přes 100%, obvykle se jezdí a anaerobním pásmu (tepovka přes 80%). Rozhodně ale nehubnu.
0/0
28.4.2006 9:21

běh

Re: Re: dovolím si polemizovat s prvním bodem
na kole se podle mě snad hubnout ani nedá. na shození kil zabírá jen klasickej přespolní běh nebo lyžování. u toho se zapojují takřka všechny svaly
0/0
28.4.2006 9:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.