Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak si vybrat ideální horské kolo

Znáte výhody jízdy po silnici i občasného nahlédnutí do lehkého terénu a přesto u vás vítězí terén náročnější? Pak je volba jasná. Horské kolo. V současnosti jde o cyklistickou disciplínu s nejprogresivnějším vývojem. Jak se v rozsáhlé nabídce horských kol orientovat a jak si správně vybrat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

belgian chocolate

jestli myslíš dámy polité parfémem za korunu škopek
tak souhlasím. mně jsou obzvlášť nepříjemní takto upravení pánové. chlap má vonět jako chlap, ne jako laciná štětka. 
0/0
9.6.2006 8:54

cote d'or

v restauracich, kam chodim
zedniky nepotkavam. zapach cigaret mi vadi stejne jako ten, ktery se line z cyklistu.
0/0
7.5.2006 18:29

biker

Re: v restauracich, kam chodim
mně zase smrdí nasmradění zm*di!
0/0
20.5.2006 16:53

Lachtan76

Kotouce
Chtel bych jenom upozornit na vetsi disky vyrabene pro downhill kola ...maji sice vetsi brzdnou schopnost, ale pokud si nekdo stavi svoje kolo a nebude to vylozene kolo na downhill, tak by jste se vetsich kotoucu mely vyvarovat. Jsou dost tezko nastavitelne tak, aby se pri jizde v terenu nedotykali brzd. desticek a tudiz jizda za poslechu byt i obcasneho cinkani kovu neni zrovna nic moc. Mam takovou zkusenost s brzdy Hayes 9 a proto pro vsechny hydraulicke kotoucovky doporucuji co nejmensi disky, ktere i na jezdeni v narocnejsim terenu bohate staci.
0/0
7.5.2006 11:48

belgian chocolate

v restauracich, kam chodim
jsem se se zedniky nesetkala, a pokud ano, jsou v praci (delaji neco uzitecneho), takze bych je omluvila. cigaretovy kour mi smrdi a vadi stejne jako cykliste.
0/0
6.5.2006 15:36

netsurfer

Re: v restauracich, kam chodim
mně zase smrdí nasmradění zm*di!
0/0
20.5.2006 16:54

looney

cyklo ve meste
nekdo tady nakousl tema : cyklodoprava ve meste,,,ja se povazuji za docela ohleduplneho cyklistu (jezdim cca 8let a nikoho jsem na kole nesejmul), ale nejakej ten chodnik si obcas neodpustim, stejne jako predjizdeni kolon aut at uz zleva, zprava nebo pekne na stridacku ---- ja na silnici nezabiram zadne misto, a pri staveni silnic (ani dnes), na me jako cyklistu neni mysleno (konkretne BRNO), tak se povazuji za neco "extra" a dokud se situace nezmeni, tak budu pouzivat chodniky, jednosmerky, pesi zony i nadale ole!
0/0
6.5.2006 14:12

saldo

Re: cyklo ve meste
Pravděpodobně nejezdíš také autem, jinak bys "ocenil", jak je "příjemné" dávat zvýšený pozor na cyklisty, proplétající se ve špičce zleva a zprava mezi auty a riskujícími mnohdy závažná zranění, které si většinou sami zaviní, ale díky nedobrým dopravním předpisům za to může vždy jen řidič.
0/0
19.5.2006 9:46

malcolmX

kotoucovky
Beru, ze nektere veci jsou fakt, ze kazdy ma sve zkusenosti... nicmene s kotoucovkama jsem najezdil uz hezkych par tisic kilometru a zatim si je jen chvalim. Nejaky ten pad uz mam za sebou taky a jeste nikdy (klep klep) se mi nepodarilo kotouce poskodit. Mimochodem o kolo se musite starat at mate vecka nebo kotouce, tim spise v pripade draheho stroje. Cas straveny nad pravidelnou udrzbou retezu, cepu, brzd, presmykacu a dalsich (nejen) mechanickych soucastek se vam x/krat vrati na pozitku z jizdy, pocitu bezpeci a zivotnosti materialu. Nakonec jeden usmevny postreh: Je celkem legrace sledovat, jak si na strese auta za milion nekde veze celo/odpruzene horske kolo s kotoucovkama za 4 tisice od pokladny z hypermarketu... Doporuceni: za snizene viditelnosti svitit, svitit a jeste jednou svitit - a hlavne BEZ PRILBY ANI RANU!
0/0
4.5.2006 13:28

cote d'or

nejdůležitější doplněk kola
je cyklista, který ví, že 1) před vstupem do restaurace se má osprchovat a převléci 2) po silnici se jezdí za sebou a v malých skupinách, které se dají snadno předjet 3) horské kolo mimo lesní cestu nadělá víc škody než traktor 4) kolo se opírá pouze o zeď vlastního domu 5) krátké přiléhavé kalhoty sluší pouze mladým štíhlým lidem 6) vycpaná zadnice nesluší vůbec nikomu, a proto se s ní nechodí mezi lidi
0/0
3.5.2006 21:42

Kykl

Re: nejdůležitější doplněk kola
a teď tu o Smolíčkovi ;-)
0/0
4.5.2006 8:37

nejchytrejsi

Re: nejdůležitější doplněk kola
tak tos kamo nebyls v praglu asi, bys pridal body: nejezdi na cervenou, nejezdi po chodniku, dava znameni o zmene smeru jizdy, jezdil strizlivy, vse porusuju, vcetne neco z tvyho destera, a sem na to pysnej :) btw nebud tak zapsklej, lamentujes jak duchodce cece
0/0
4.5.2006 9:14

loginname

Re: nejdůležitější doplněk kola
Tak restauraci, kde by se mohl člověk osprchovat, jsem ještě neviděl
0/0
4.5.2006 15:49

belgian chocolate

Re: Re: nejdůležitější doplněk kola
v tom pripade doporucuji zastavit se napred doma. cyklista po dlouhem slapani ve smesnem plastickem oblecku nevoni, a nemel by tedy chodit do spolecnosti.
0/0
5.5.2006 10:30

biker

Re: Re: Re: Zato zedníci ve špinavých propocených modrákách a kouř z cigaret,to jsou úžasné vůně :-(
Další big stupid!
0/0
5.5.2006 15:59

tomi

Re: nejdůležitější doplněk kola
to je kus cipa
0/0
4.5.2006 16:37

biker

Re: Nejhorší je srážka s blbcem!!
0/0
5.5.2006 8:51

tomy9

Re: nejdůležitější doplněk kola
co máš proti cyklistům? Nutí tě snad někdo, aby ses díval na jejich vycpaný zadek.
0/0
5.5.2006 15:02

cote d'or

Re: Re: nejdůležitější doplněk kola
proti tem slusnym nemam nic.
0/0
5.5.2006 18:50

nashmen

jen názor
Na své rok staré Meridě mám hydr. kotoučovky Shimano a Dual Control XT. Zatímco k Dualu nemám absolutně vůbec žádné připomínky a jsem s tímhle systémem maximálně spokojený (odřazovací páčku jsem od samého počátku nepoužíval, takže jsem ji odstranil), ke kotoučovkám bych malé výhrady měl. Aspoň v mém případě tedy bohužel zatím neplatí, že hydrauliky stačí jednou seřídit a pak už se člověk nemusí o nic starat. Ale jinak až na nějaké to vrzání při dešti jsem žádný změnšení účinek brždění u mokrých kotoučovek nezaznamenal. Jinak souhlas s již zmíněnou kvalitou uvedeného článku. 
 
0/0
3.5.2006 13:56

Hekynen

Dual Control
Minulý týden jsem si pořídil nové kolo (Ridley CrossBow) s Deore LX mající onen Dual Control; no, mé zážitky jsou zatím rozpačité (ne z kola, ale z "řazení"). Musím u toho docela přemýšlet, a to jsem zatím jel jen silnici (skorovinky) a lehký terén (lesní cesty), žádná "divočina". Z poloviny případů při řazení i brzdím. Musím si hold zvyknout...
0/0
3.5.2006 13:28

nashmen

Re: Dual Control
Zvykneš si neboj. Kdo ví na co při tom řazení ještě myslíš :-) Doporučuji odmontovat odřazovací (spodní) páčku. Tím ti toho zbyde míň na přemýšlení. Většina lidí si myslím brzdí jen při jízdě dolů a to tedy málokdy je potřeba nějak často zároveň přehazovat. Přece když funíš do kopce a případně podřazuješ, tak při tom nebrzdíš. Uvidíš, budeš spokojený.
0/0
3.5.2006 14:07

Hekynen

Re: Re: Dual Control
Díky za podporu, radu a názor. Musím hold jezdit, abych si zvykl a "zažil" si to.
0/0
3.5.2006 14:13

Ebo

mno..
..škoda jen, že se neprosadil systém přenosu energie kardanem a převodovka v zadním náboji..  sice se to vyrábí, ale neví co by za to chtěli..
..když si vezmu jak musí člověk pořád čistit řetěz od nečistot.. a spolehlivost řazení.. prostě děs.. 
0/0
3.5.2006 11:05

Marty

Re: mno..
Kolo jsem mel pred cca 10 lety... Ale kardan mam na motorce. Nedavno jsem ho musel namazat (ano je to nutne asi po 50tis km). Kdyz jsem videl co je to za technologii, tak se nedivim, ze takovy miniaturni ekvivalent v cykloverzi budou chtit ranu.
Hlavne vyhoda kardanu - sice ma konstantni 5% ztraty, ale retez ma od cca 2% do cca 15% dle stavu. :)
0/0
3.5.2006 15:50

nejchytrejsi

kotouce..
www.bike-forum.cz, hledat  "kotouce", to snad kazdyho vodradi vod nakupu kotoucovek, neustaly serizovani, skrtani desticek vo kotouce, tema rovnani kotoucu kdyz trefite klacek atd
0/0
3.5.2006 10:29

airwar

Re: kotouce..
No nevím, mám to na kole jednu sezónu, v terénu najeto cca. 5 tisíc km a ještě jsem s tím žádné problémy nezaznamenal. Může to být problém kvality určitých komponentů - ale to platí obecně že laciné dvakrát placené.
0/0
3.5.2006 10:47

nejchytrejsi

Re: Re: kotouce..
take bych chtel byt dite stesteny, gratuluju a zavidim:)
0/0
3.5.2006 13:34

airwar

Re: Re: Re: kotouce..
No nemyslím že bych byl zrovna dítě štěstěny, konečně nejezdím sám na kole s hydraulikama, sám mám ještě dva kamarády s podobnejma zkušenostma, oba mají kotoučovky od Shimana. Konečně výrobci kotoučovky dnes montují na většinu trošku kvalitnějších horskejch kol, takže podle mě by to měli mít vychytaný. Druhá věc je způsob užívání...
0/0
3.5.2006 15:32

nejchytrejsi

Re: Re: Re: Re: kotouce..
OKOKOKOK...ja jen poslal link...stejne tydle debaty stojej za velky koulovy, kousek vejs nekdo pise ze pri brzdeni z kopce nepotrebuje prehazovat s jeho dual control, sem blbej hugo, vzdavam se 
0/0
3.5.2006 16:41

J_A_R

perfektne napsany clanek
jde videt, ze to nepsal zadnej nouma z iDnesu...
0/0
3.5.2006 10:04

Ivo

brzdy
A co kotoučové brzdy a dešť = hrůza!
0/0
3.5.2006 8:55

Skrezl

Re: brzdy
co je to za volovinu? jezdils s nima nekdy? cim premyslis, kdyz pises? samozrejme, ze destem se snizuje ucinnost, ale vsech typu brzd nejen kotoucovych!! a je jasne, ze v desti budou min zadelany nez rafkovy, takze bzdi porad lepe v srovnani s rafkovymi ... ale pokud srovnavas XT Vecka na mokru s nejakyma levnyma mechanickyma kotoucema, tak je to jasny, ale das-li vedle sebe XT Vecka a XT hydr. kotouce, tak je myslim jasno co se tyce ucinku
 
jinak clanek je to pekny, dobry prehled toho co a jak...
0/0
3.5.2006 9:14

airwar

Re: brzdy
V tom Vám budu odporovat, mám na kole hydrauliky Hayes (typ přesně nevím, tuším že HFX-9) a tam není rozdíl v brždění ani při jízde v porádném nečasí. Ale abych nešel do extrému, na trekingové kolo jsem si dal mechanické kotoučovky od Shimano Deore - ve všech režimech brzdí lépe než mechanická véčka - limitem je spíše schopnost plášťů. Obecně mají kotoučovky ještě jednu výhodu proti ráfkovej brzdám - občas se může stát že rozhodíte (rozcentrujete) ráfek, případně Vám praskne drát v kole, v takovém případě musíte ráfkovou brzdu vpodstatě vyřadit z činnosti - což u kotouče není potřeba.
0/0
3.5.2006 10:18

nashmen

Re: brzdy
Kotoučovky za déšť si myslím nemůžou, jinak souhlas déšť (zvlášt na kole) = hrůza :-)  Tak vážně, moje kotoučovky brzdí i za deště, jen to občas doprávází neškodný akustický efekt. 
0/0
3.5.2006 15:13

dodo

parada
velmi dobre a kvalitne napsany clanek, zde je videt, ze pokud je vule, tak se i na iDnes muze objevit clanek na urovni
0/0
3.5.2006 8:16

Kykl

Re: parada
resp. kdyz se najde externista, ktery poradne vi o cem pise Ruda Hronza uz pro Velo pise dobre 4 roky a pdo rukama, nohama a zadkem mu proso poradne mnozstvi kol
0/0
3.5.2006 9:26

Kykl

Re: Re: parada
omlouvam se za preklepy, odeslal sem to rychlejs nez precetl a editovat nejde
0/0
3.5.2006 9:27

abc

Re: parada
Jakápak "vůle". Jde jen o to oslovit dostatečně fundovaného a rozumně píšícího autora a do dodaného textu mu nekompetentně nezasahovat..
0/0
3.5.2006 9:41

j-c

Re: parada
Souhlas, po dlouhe dobe clanek na urovni..
0/0
3.5.2006 14:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.