Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Památky v Česku: připravte si tisíce

Milovníci památek v Česku musí často sáhnout hluboko do kapsy. Pokud se dvojice vydá třeba na Karlštejn a prohlédne si historicky nejcennější prostory hradu včetně kaple sv. Kříže, které se otevřou 1.června, jen za vstupné utratí 600 Kč. Rodina s dvěma dětmi do 15 let by zaplatila 900 Kč. Snížené rodinné vstupné na tento prohlídkový okruh neplatí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honzo

Já chodím na slovensko
Odírají šmejdi a proto jedu za památkama na slovensko, maj to tam o hodne levnejší a je si i z čeho vybrat
0/0
25.4.2006 18:41

vasek

draho
Nevim proc odirani, kdyby si nekteri odpustili obed v restauraci a vzali misto toho namazany chlebik, tak na vetsinu zamku maji. Samozrejme, na Karlstejn nepojedu, ale tech zamku a hradu je tady ted tolik - www.pamatky.com a na vetsine je vstupny cca 50 Kc, pro deti a studenty 30 a jsou presto fakt krasny. A treba lokalni muzea (a galerie) maji dost casto vstupny naprosto smesny 20/10/5 Kc :-), v Praze 100/50.
0/0
25.4.2006 13:04

Doktor

Re: draho

Hele Vašek a Eva tisíce prodaných desek,no jo tak  ti na to maj:-D:-D

0/0
25.4.2006 17:08

vasek

draho??
Nevim proc odirani, kdyby si nekteri odpustili obed v restauraci a vzali misto toho namazany chlebik, tak na vetsinu zamku maji. Samozrejme, na Karlstejn nepojedu, ale tech zamku a hradu je tady ted tolik - www.pamatky.com a na vetsine je vstupny cca 50 Kc, pro deti a studenty 30 a jsou presto fakt krasny. A treba lokalni muzea (a galerie) maji dost casto vstupny naprosto smesny 20/10/5 Kc :-), v Praze 100/50. ps: Probirany Terezin nechapu, je to sice na cely den (vcetne muzea), ale vstupny pro decka za 130????? Byl jsem tam, ale znova uz nepojedu. O Velik. jsem byl v Osvetimi, vstup zdarma a zazitek nesrovnatelny..
0/0
25.4.2006 13:03

LechTP

Re: draho??
Souhlas - většina památek není drahá. Ten Terezín, to je teda extrém (byl jsem tam tak před 15 lety) - pak se všichni diví , že národ nemá povědomí o relativně blízké historii - mělo by to být zadara, max. symbolické vstupné (třeba 20 Kč) - ještě se máme hodně co učit..
0/0
25.4.2006 13:41

ayvn

kastelán
Ať si to zaplatí kastelán s bílou paní to je hnus jak odírají návštěvníky místo aby hledaly jiné zdroje příjmů pan herec Jandák si mne ruce ono herci to umějí okecat a jeho břicho vypadá že si opasek neutahuje může tam chodit se svou paní v této zkorumpované a zaprodané zemičce mně už nic nemůže překvapit.Nedá se tady věřit nikomu a ničemu jedním gestem .
0/0
22.4.2006 18:28

miRek

Konopiste
jestli me kalkulacka nemyli, tak rodina s jednim ditetem zaplati na Konopisti cenu rodinneho vstupneho (tedy 310Kc) stejne jako rodina s 10 detmi. je jedno kolik deti rodina ma, cim vice deti, tim vetsi sleva:D Na treti zamecky okruh (soukrome pokoje Frantiska Ferdinanda) se sleva pro deti nedava a to z toho duvodu, ze tento okruh pro deti vubec neni vhodny. Jedna se o hodinovou prednasku z historie, ktera z me vlastni zkusenosti prestane 90% deti bavit po 10 minutach. Jak je to na ostatnich hradech a zamcich presne nevim, ale dat 310Kc za navstevu Konopiste pro celou rodinu mi prijde odpovidajici tomu, co lze uvnitr videt. Daleko vetsi castku vyda rodina za cestu, obed v restauraci a zmrzlinu v cukrarne, ktere k vyletu na zamek zcela nepochybne patri. a na zaver: Kdo setri, ma za tri
0/0
21.4.2006 22:19

Lubas

Re: Konopiste
no ale rodinné vstupné si nekupují, to je ta antilogika, mají tam tedy napsat, že rodinné vstupné je od 310 Kč, a to od jednoho dítěte nahoru...pak by to bylo v pořádku...ne že si musí koupit 3 lístky jako v Kocourkově, nebo ať tedy ta rodina s 1 dítětem zaplatí méně a je zvýhodněna, zaplatí
0/0
22.4.2006 8:31

miRek

Re: Re: Konopiste
opet nemuzu souhlasit, ten listek dostane rodina pouze JEDEN, stejne tak jako kazda jina skupina. Pokud se jedna o rodinu (tedy: 2 dospeli + LIBOVOLNY pocet deti) je na listku vysledna cena vzdy 310Kc
0/0
22.4.2006 10:04

Sporadany_obcan

Toto je Jandákova podpora kultury
v rámci sociálního programu jeho asociálních bolševiků v praxi  
0/0
21.4.2006 15:06

David Beran

Terezín
Přesne tak. V Terezíně jsme byli předloni a ta cena mě teda dostala. Nakonec jsem teda řekl ano a šli jsme na to. Byli jsme jediní češi co tam ten den byli, takže jsme dostali průvodkyni, jenom pro me s manželkou. Je fakt, že český průvodce asi každý den neprovádí a tak jsme museli chvilku čekat, než paní sehnali. Jinak ale všichni velmi ochotní, pustili nám v kinosále film (opět museli zahledat a najít ten s českým komentářem). Vstupenka teda byla pekně drahá. ale je tedy zase pravda, že na vstupenku do malé pevnosti se dá jít i za dalsími zajímavostmi (muzeum ve městě a pod.). Pokud si chcete všechno prohlédnout, tak si doporučuju vyčlenit na Terezín celý den. My mwli asi jen necelé 3 hodiny a to je fakt málo. Ahoj, David
0/0
21.4.2006 14:35

matysek-k

Re: Terezín
celý den na prohlídku Terezína ??? To je snad trochu moc né? Nevím, ale podle mě by stačilo půl dne.V pevnosti toho moc na prohlížení není a o městě ani nemluvím, co odešli vojáci a po povodních 2002 to tam vypadá jak za války
0/0
21.4.2006 15:35

salam_humusajn

No a?
Cena by měla odrážet zájem o tu památku, jinak tam přijede 5000 lidí a 4500 zase odjedou, protože už se na ně nedostane. Protože ale většina hradů je státní, byl bych pro, aby se z výnosu těch atraktivních dotovaly i opravy těch ostatních.
0/0
21.4.2006 14:25

vasek

Re: No a?
tak to pochopitelne funguje
0/0
25.4.2006 12:50

Láďa Studecký

Terezín
Dorazil jsem s dětmi prohléfnout si terezínskou pevnost, abych jim osvětlil co je to koncentrční tábor. Vstupné 160 Kč a za děti 130 Kč, mě zarazilo.Rodinné vstupné je 400,- Kč pro maximálně dva dospělé a tři děti.To jsem přesně splňoval, ale za 400 ani náhodou. eli jsme radši na zámek do Ploskovic. Nic moc extra v Terezíně k vidění navíc není, jezdí tam skoro výhradně cizinci. Za ty peníze jsem s osvětou mých dětí co se týče Terezína skončil.
0/0
21.4.2006 13:52

elviram@seznam.cz

Re: Terezín
Asi jste udělal chybu, že jste si před návštěvou nekliknul na http://www.pamatnik-terezin.cz, nemá význam příjít nepřipraven. Sama jsem byla v Terezíně několikrát před 1990 a netušila jsem, co za hrůzy se odehrávaly ve městě, protože tenkrát byla k vidění jen Malá pevnost....    
0/0
22.4.2006 8:50

brsoň

hm
Myslím, že inkasovat vstupné i za děti mladší 15 let, je trochu úchylné. Ale možná se mýlím a je nová doba.
0/0
21.4.2006 13:47

cote d'or

za deti by se melo platit dvojnasob
pokud nejsou na voditku a s roubikem
0/0
21.4.2006 20:50

Ondra

Tak tam proste nepojedu
Ono to je docela proste, podle me oni ani moc o navsevniky nestoji, je to akorat prace. Lehci je ziskat na vsechny vydaje ze statniho rozpoctu, tak co se namahat.
0/0
21.4.2006 12:26

Teri

TMB
Náhodou když jsem byla malá, tak jsme občas na nějaký hrad či zámek vyrazili a líbilo se mi to a s tím vstupným je to různé, třeba takové Technické muzeum v Brně má zlevněné vstupné 25 Kč a myslím že je o mnoho lepší než v Praze, rozhodně stojí za vidění! A Muzeum východních Čech má zlevněnou vstupenku myslím za 15, a je to celkem velké muzeum...
0/0
21.4.2006 11:25

debater

...
moc nechapu proc rodice tahaj deti na hrady, kdyz sem byl fracek tak me fotbalek na placku bavil 10x vic jak plahoceni po hradech, stejne tak vetsinu fracku kolem me
0/0
21.4.2006 11:05

vg

Re: ...
Ty jsi ale hloupoučký fotbalista.
0/0
21.4.2006 13:02

debater

Re: Re: ...
no moment, chces rict ze navsteva retusovanyho hradu s rozvodama elektriky zasekanejma do piskovcovyho kvadru ze 14stoleti, sem tam vitrinka s nasvicenejma zarucene original artefaktama pod sklem je kultura ?? to si radsi nakopnu tu micudu, to mi prijde kulturnejsi, aloha, btw kdyby aspon na karlstejne pobihali ty chlapci v brneni co tak pekne rvou a mlatej do sebe klackama, klobas tam nestal 60, pak bych si dal taky mozna kulturu
0/0
21.4.2006 13:57

debater

Re: Re: Re: ...
hm, ted sem si vsim ze sem se nechal vytocit jak malej jarda, gr, aby te na mec napichli, koulema napred, ynteligente
0/0
21.4.2006 13:58

banana

Re: Re: Re: Re: ...
nechal ses vytocit, ale spis by ses nad sebou mel zamyslet - ale na druhou stranu doba se svymi cutalistmi a vyvolenymi ti preje ....
0/0
21.4.2006 14:24

regazzi

Re: Re: Re: ...
to je sice zcasti pravda, ale navsteva pamatek patri k vseobecnemu vzdelani.....ktere je ale, koukam, na dost mizerne urovni....
0/0
21.4.2006 14:12

debater

Re: Re: Re: Re: ...
dyt ja chodim po pamatkach, zrovna vcera byl na sanci,keltsky opidum davno pred karlstejnem, jen rikam ze navsteva prefabrikovanejch pamatek zadna velka kultura neni, sssparrrrta ! (ta kostalova, zadna jina)
0/0
21.4.2006 15:26

banana

Re: Re: Re: Re: Re: ...
tak jestli jsi byl vcera na zavisti tak to se ti omlouvam za blby kecy - jen technicka poznamka davno pred keltama byla zavist opevnena v dobe bronzovy
0/0
21.4.2006 20:31

cote d''or

dekuji za osvetleni
ja trouba jsem si az doted myslela, ze v dobe bronzove tu zili prave Kelti...
0/0
21.4.2006 20:52

banana

Re: dekuji za osvetleni
hehe to je roztomilej nesmysl kelti jsou az v latenu to se snad uci uz ve skolce a pokud ne, tak by se to ucit melo
0/0
22.4.2006 16:26

Nelida

prachy
no a co, ty památky si také potřebují vydělat ne ? údržba hradů a zámků je asi dost drahá
0/0
21.4.2006 10:38

JIh

Re: prachy
No, navstevnici to stejne nevytrhnou. A pokud bych si mel predstavit, ze za rodinne vstupne dam skoro 1000, a ty deti si z toho stejne odnesou jen to , ze pod hradem je spousta stanku a klobasu, tak to jim radeji tu klobasu koupim treba v Sazka Arene na nejake akci, ktera je  bude opravdu bavit. i kdyz za to pravdepodobne zaplatim vic. A o Karstejne kdyz budou chtit tak si mohou precist na internetu. Ac sam pamatky rad navstrevuji, tak si z nich neco odnasim az v dospelosti. jinak je sposta peknych pamatek, kde je to levnejsi a za rozumnou cenu. Takze holt karstejn a jine highlights ozelim.
 
0/0
21.4.2006 10:59

pedr64

vstupné
0/0
21.4.2006 10:21

pedr64

Re: vstupné
není na pokrytí nákladů, ale na selekci zájemců. Kdyby byl Karlštejn za 20,- tak stojí fronta až do Prahy. Bohužel to eliminuje zejména domácí návštěvníky, což u historických památek považuji za velkou chybu, ale jak jinak? Pořadník 3 měsíce dopředu jako na Macochu?
0/0
21.4.2006 10:26

hynna

Re: Re: vstupné
Pořadník 3 měsíce na Macochu ? Na Machochu můžeš kdy chceš neb je to propast. A pokud myslíš Punkevní jeskyně, tak tam kdykoliv jsem přijel tak do hodiny jsem byl uvnitř. Pravda hromadné prohlídky je asi třeba rezervovat, ale jednotlivci nemají problém.
0/0
21.4.2006 11:05

pedr64

Re: Re: Re: vstupné
ano, myslel jsem Punkevní a hromadné zájezdy. Ale před několika lety se nám jako jednotlivcům stalo, že ten den už místo nebylo(pravda, v turistické sezoně o prázdninách). Ale možná to výška vstupného už vyřešila.
0/0
21.4.2006 12:26

Tassman

Hrady a zámky na internetu
http://www.e-dovolena.cz/clanky/clanek.html?qid=32 A jinak - ruku na srdce: pokud klasická dovolená v tuzemsku trvá 14 dní, tak za tu dobu si normální rodina prohlédne maximálně 5-6 objektů (pokud není opravdu hodně crazy). Nezmám dítě, které by víc historických objektů "vydejchalo".  Během roku zas až tak často se po hradech nejezdí. Takže výsledek: peněz je to jednorázově hodně, když se to rozpočítá na rok, tak to vypadá už lépe. No ne?
0/0
21.4.2006 9:08

Pokojný Občan

Re: Hrady a zámky na internetu
Ano, vzato průměrem to zase tak moc neni, ale když živím rodinu s dvěmi dětmi tak si takovou prohlídku odpustim - nejsem holt ani poslanec ani tunelář, ale JEN obyčejný pracující v Čechách - jako německý turista bych si to asi dovolit mohl...
0/0
21.4.2006 9:59

divilek

Divím se, že ...
... ještě nikoho nenapadlo, že vztah k rodné zemi a její historii se získává i prohlídkou památek. Je takový problém dát alespoň těm dětem symbolické vstupné, které snadno zaplatí každý? Když jsme jezdili s dětmi na putovních táborech na kole po jižních Čechách, tak největší problém byl mít dost peněz na zaplacení vstupného na všechny hrady, kolem kterých jsme jeli (nemluvě o vedoucím, který na tom prodělal i kalhoty).
0/0
21.4.2006 9:04

salam_humusajn

Re: Divím se, že ...
No a je takový problém jít si prohlédnout hrady a zámky, kde je vstupné, na které mám (a je jich spousta)? Kapacita prohlídek je omezená, vstupné by proto mělo být nastaveno tak, aby se akorát naplnila. Jistě by se ti taky nelíbilo stát 2 hodiny ve frontě a pak odjet s nepořízenou, protože už nezbyly lístky.
0/0
21.4.2006 14:29

George

děti a památky
pokud by se člověk rozhodl, že povede děti k lásce k historii a památkám, může na časté víkendy na hradech zapomenout, pokud není Rotchield
0/0
21.4.2006 8:44

banana

Re: děti a památky
ale tak hrozny to zas neni a spousta krasnych hradist a zricenin najdes v lesich zadarmo
0/0
21.4.2006 14:26

banana

Re: děti a památky
a castokrat jsou z kaseologickeho hlediska daleko citelnejsi a zajimavejsi nez presaveny hrad
0/0
21.4.2006 14:27

helmut_zazvorka_von_Troppau

II.okruh Karlštejn
Vstupné na Karlštejn II. okruh pro dovjici nestojí Kč 600,--, ale Kč 660,-- bo se ještě musí platit rezervační poplatek. :-)
0/0
21.4.2006 8:20

banana

Re: II.okruh Karlštejn
musis na to koukat v souvislostech - zajemcu je strasne moc, vez ma staticke problemy a vic navstevniku by stejne nepobrala
0/0
21.4.2006 14:29

financialtimes

Od kdy je Konopiště u berouna?
Od kdy je Konopiště u Berouna??????  Není spíše u Benešova? Ptám se. Nevím.
0/0
21.4.2006 1:53

Jiřín

Re: Od kdy je Konopiště u berouna?
Když se to vezme v měřítku EU, tak je Konopiště i u Berouna, třeba klidně i u Brna.
0/0
21.4.2006 8:36

Sára

Re: Od kdy je Konopiště u berouna?
Ano, KOnopiště je u Benešova (asi 3 km).
0/0
21.4.2006 9:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.