Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzácný Špačkův dům nahradil kýč na peníze

Chybělo osm let a neobarokní Špačkův dům v centru Prahy mohl slavit sto let. Místo toho ho soukromá firma se souhlasem pražských úřadů zbourala a na jeho místě postavila obří budovu se stovkami kanceláří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lucian_krutomluv

bourat staré budovy? - klidně
já nechci žít ve zkanezenu. jsem pro bourání starých budov a jejich nahrazováním praktickými novými
0/0
10.4.2006 9:35

Ludwar

Re: bourat staré budovy? - klidně
Přestěhuj se do Ameriky, nebo Asie. Tady v Evropě pro tvoje přání není místo. A to i přes maximální liberalitu Evropy.
0/0
10.4.2006 10:33

gore

Re: bourat staré budovy? - klidně
ja zase nechci zit ve state s lidma jako ty ...
0/0
10.4.2006 13:16

lucian_krutomluv

Re: Re: bourat staré budovy? - klidně
0/0
11.4.2006 0:57

lucian_krutomluv

Re: Re: bourat staré budovy? - klidně
tak se zabij
0/0
11.4.2006 0:59

aarghot

Re: Re: Re: bourat staré budovy? - klidně
lepsi bude kdyz jeste dneska skocis pod vlak  - ulevi se i tvemu okoli
0/0
12.4.2006 14:15

abysser

jojo...
... vsechno zborme a vsude stavme jen postmoderni funkcionalismus.. jednou pak bude Praha vypadat jak Frankfurt.. jak tady nekdo psal, mesto neni muzeum.. to neni, je to zivy organismus, kazde mesto ma svoji psychologii, sveho genia loci a z toho moderni mesto tezi.. z ceho budeme ale tezit s takovou my?
0/0
10.4.2006 1:45

_GK_

Re: jojo...
A napadlo tě třeba co budou lidé obdivovat za 500 let až se všechny ty památky bud rozpadnou nebo už budou za 99,9% celé postavené znova a defakto už to nebudou ty samé památky ??? P.S. Paneláky a všechno co se za komunistu postavilo až se za pár let stany taky kulturním dědistvím budeme se tu hádat o kdejaký panelák až ho budou chtít zateplit ???
0/0
10.4.2006 10:16

Ludwar

Re: Re: jojo...
To je pěkně debilní názor, jež není vůbec o nic opřen! Paneláky památky???! 99,9% postavené znova, čili to už nebudou památky???! Jsi mimo! Už to nehul, nebo zkus něco novýho. Třeba kokain.
0/0
10.4.2006 10:31

Tomáš Marný

Re: jojo...
Frankfurt nemá historické jádro a třeba ve čtvrti Sachsenhausen je nějaká přemíra novodobých budov?
0/0
10.4.2006 20:46

cyco

mesto neni muzeum
Nemuzete prece zakonzervovat vyvoj mesta na urcitem bode, o kterem mimochodem rozhodne subjektivni pocit jakehosi "odbornika." Mesto je zivy organismus, nikoliv muzeum. Na tu kauzu si dobre vzpominam a nemyslim si, ze sto let stary dum v novobaroknim slohu stoji za takovou hysterii. To co vyrostlo misto nej, sice rozhodne neni zadny skvost moderni architektury, ale vybavuji se mi daleko horsi stavby v cetru Prahy. Napr. Pasaz Myslbek, zejmena z  Ovocneho trhu, nebo budova na miste byvaleho Darexu ( Vaclavske namesti 11). Tato reseni jsou zase podle meho nazoru nestastna a politovanihodna. 
0/0
9.4.2006 23:51

Hana

To udělali úředníci,
kteří mají vždy pravdu a podle zákona. Kolik lidí te´d vyčítá a závidí rodině Špačků, že jim byl vrácen Kokořín, na úkor Středočeského památkového ústavu. Kdekdo se bojí, že ho "znehodnotí" a zašantročí. Patrně měli nechat úředníky, ať se na seudostředověkém hradě napakují a zničí ho oni. Jako na Špačkově domě kdysi a podle zákona, takže nikdo nikoho nemůže stíhat.
0/0
9.4.2006 19:47

Michal

Re: To udělali úředníci,
Jeste bych k tomu pridal Novou scenu Narodniho divadla nebo nynejsi Tesco na Narodni tride.
0/0
10.4.2006 6:37

Christo

..
Nerekl bych ze zde byla zasadni chyba ze byl zboren spackuv dum (uprimne to byla stavba nijak architektonicky ani pamatkove vyznacna), ale chybou je "to" co misto spackova domu vyrostlo. Je to priklad hruzne architektury poloviny devadesatych let u nas (stejne jako pasaz myslbek, ten silenej hotel u masarycky nebo ta hruza co ted roste naproti Kotve..) Pamatuji si, jak pamatkari rvali ohledne nejake silene stodoly v Kolodejich, ze oprava nebude podle jejich predstav, oprava se nakonec nekonala vubec, stodola spadla a bylo po starostech. Problem je ze se pamatkari zabivaji takovymi starostmi a nezabivaji se tou moderni hruzou co roste v centru nejen Prahy (spalicek v Brne, ta hruza na karlaku v Praze atd.).
0/0
9.4.2006 13:53

Christo

Re: ..
zabyvaji..:)
0/0
9.4.2006 13:56

jn

Re: ..
Zabyvaji (stavbou naproti Kotve). Ta vec byla i dost medializovana. Bohuzel to nebylo nic platne.
0/0
13.4.2006 9:16

Rypousloní

Carl Vierte na Vás, památkáři!
Ten by jednoduše srovnal celá Hradčana ze zemí a postavil tam pár moderních mrakodrapů, na které by se po 500-stech letech jedzdili dívat tůristi, a bylo by po ptákach! A komu by se to nelíbilo, tak by ho poslal budovat Tučnou zeď!
0/0
9.4.2006 13:02

Yenin

...
Nevim, podnikatelske baroko je vlastne taky neobaroko a kazdy to kritizuje (vcetne me). Jinymi slovy o proslulosti Spackova domu nevim vubec nic, tze tezko muzu kafrat neco o tom jestli se mel opravit nebo zbourat. Co muzu rict - s trochou vkusu a selsekho rozumu - ze budova, ktera tam vyrostla je snad spatny vtip. Je to hnus velebnosti. Nechci polemizovat o ucelu teto stavby, ale architektonicky se moc nepovedla - a vzhledem k okolni zastavbe je to pest naoko stejna jako Prior na namesti ve Znojme. Na danem miste mela vyrust budova respektujici okolni domy nebo budova aspon natolik vyrazna a architektonicky originalni, aby ji slo odpustit, ze stoji na takovem miste.
0/0
9.4.2006 12:58

_GK_

Logika pseudopamátkářú a pseudoekologů
Mě to taky přijde zvláštní je mi jasné, že za sto let už to byl chráněný barák, ale pokud se na něj 40 let za komunistů sr.alo a byl na spadnutí tak ruku na srdce ještě dnes by se hledal investor na opravu. Mě spíš přijde zajímavé jak se tu obrekávají památkáři a ekologové jaký jsou chudinky. Tamhle Kužvart blokuje městský okruh a chce ho až po Pražském okruhu a další ekologové blokují Pražský okruh a chtějí ho co nejdál a jako argument používají, že povede přes Suchdol středem ,ale jaksi v tom trapnym pořadu Nedej Se ani jednou nezaznělo, že to bude v tunelu a né na zahrádce :/ Ale to, že na Praze 12 si starosta plánuje co chce a má záměr vytvořit si vlastní radiálu a z nového mostu Pražského obchvatu přes Vltavu udělá další parkoviště ala Barranodvský most to nikoho nezajímá o to se žádný ekolog nezajímá. To, že kdyby v úrovni Jereremkovy ulice byl most přes Vltavu tak by nemuseli tisíce aut stát v koloně na jižní spojce to taky nikoho nezajímá, ale hlavně, že je škoda jednoho do
0/0
9.4.2006 12:29

Sergej

Strašné!
Po přečtení téhle diskuze je mi opravdu hodně úzko. Je strašné, že se v naší společnosti objevují lidé, kteří zbourání Špačkova domu považují dokonce za prospěšnou věc. Jsou chvíle, kdy bych nejradši z téhlé země emigroval, a jednu takovou právě zažívám.
0/0
9.4.2006 0:46

zlyves

Re: Strašné!
Tak emigruj! Podle jména nejspíš do Ruska.
Jinak - stejně tomu nerozumíš, tak do toho nekafrej!
0/0
9.4.2006 17:25

Áda

Re: Strašné!
souhlas, naštěstí jsou tady taky ti z nás, kteří smýšlejí jinak, jen nás je míň slyšet, protože nemáme potřebu dělat ze sebe křiklouny. Takže doufám, že na magistrát si někdo brzy posvítí a ty jejich spřaženecké  mafiánské pakty s developery skončí, nejlépe za mřížemi
0/0
10.4.2006 0:21

ing.

HANBA zkorumpovaným politikům
Pověsi je za koule do průvanu. Je mi z nich na blití. Měli by se smažit v pekle. Škodí kde to jen jde!
0/0
8.4.2006 22:00

chorimehbooba

horsi nez komunisti
0/0
8.4.2006 19:27

cb

Re: chápu to dobře, že...
Mas nejake jine argumenty, nez "evidente ti to moc nemysli" ?
0/0
8.4.2006 18:16

šakal

...Víte co, něco si o tom přečtěte,...
..než tu budete plkat nesmysly. Je naprosto nepodstatné, JAK JE BUDOVA STARÁ! Památkově chráněné mohou být i domy 30 let staré.
Důležité není to, jestli snad Vám osobně připadá 100 let málo a 800 let hodně. Rozhoduje architektonická kvalita, cenné výtvarné a řemeslné detaily, proslulost autora, hodnota historická (například vztah k nějaké dějinné události) Také rozhodují, a to je VELMI DŮLEŽITÉ(!), urbanistické souvislosti - jestli dům tvoří součást nějaké ucelené hisotrické zástavby, zda je součástí nějaké záměrné městské  kompozice a podobně...
 
...Jak vidíte, nic, co by bylo lze zhodnoti od jednacího stolu nebo od výčepního pultu  
0/0
8.4.2006 16:30

petr

Re: ...Víte co, něco si o tom přečtěte,...
jinak receno - rozhoduji subjektivni dojmy uzke skupiny lidi
0/0
9.4.2006 13:50

cb

Pockejte
za 50 let, az budou pamatkari vriskat pri bourani Jizniho mesta.
0/0
8.4.2006 15:50

ing.

Re: Pockejte
Soudruhu, trochu sis poplet diskusi. Drž se hesla: čemu neruzumim, do toho radši nekecám, když jsem úplně blbej.
0/0
8.4.2006 22:02

azazel@email.cz

chápu to dobře, že...
chápu to dobře, že místo sto let starý zříceniny postavili normálbní barák?
to je snad v pořádku, ne?
0/0
8.4.2006 10:49

banana

Re: chápu to dobře, že...
evidente ti to moc nemysli
0/0
8.4.2006 12:18

ing.

Re: chápu to dobře, že...
Když vidím zdejší Gottwaldovské budovatelské příspěvky, už se příště nebudu ani divit když zbourají Hrad a postaví tam market, kde bude levnej točeňák s cibulí. A pivi za 2,60. To dělníky zajímá a ne kulturní dědictví. Hanba!
0/0
8.4.2006 22:05

Sergej

Re: chápu to dobře, že...
Ne, naopak, nechápeš absolutně nic.
0/0
9.4.2006 0:40

Korupce

proc uz nesedi?
Proc toho hlavniho pamatkare, ci co to bylo, uz nezavreli za korupci?
0/0
8.4.2006 1:41

banana

Re: proc uz nesedi?
to je problem pamatkove pece - misto aby ji vedli odbornici - tlaceji tam z ministerstva svoje lidi a delaji politiku
0/0
8.4.2006 12:20

ing.

Re: proc uz nesedi?
Odpověd je prostá: MAFIE
0/0
8.4.2006 22:06

Tatami

Je to na stejno
Z hlediska architektury oba objekty t.j. jak Spackuv dum tak to co tam vyrostlo maji stejnou cenu, to jest zadnou. Oboji je jen nakupenim cihel. Takze neni o co brecet , a neni co obdivovat. No za nejakych 50 let to nekdo zase zboura a postavi tam neco jineho. A co se tyce tech zapsklych milovniku starych dobrych casu , nechte je byt, at si delaji schuze a vydavaji dobrozdani ci co , maji prave tak malo co rict k architekture jak k vyzkumu rakoviny. Jsou to novodobi blouznivci nasi historie. Je jen skoda ze obcas delaji moc kravalu. No naordinoval bych jim sedativa a klid na luzku. Sice to nepomuze ale aspon bude pokoj od jejich hloupeho kecani. Kdo ma porad ty blbosti poslouchat.
0/0
7.4.2006 20:30

Koumeles

Re: Je to na stejno
pekne napsano, souhlasim
0/0
8.4.2006 11:59

banana

Re: Je to na stejno
hm rekls a prepl na vyvolene vid ....
0/0
8.4.2006 12:21

Zuzana

Re: Je to na stejno
Je vidět, že o věci moc nevíte...
0/0
8.4.2006 15:05

technik

Re: Je to na stejno
Řekl bych, že máte pravdu. Někteří lidé by nejraději zakonzervovali přírodu v pravěku a města ve středověku. Měli by si zaletět do New Yorku, kde by viděli, jak může být moderní architektura krásná. A to při její výstavbě padly celé bloky stoletých barabizen.
0/0
9.4.2006 18:18

Danny_Kay

Re: Re: Je to na stejno
...no,tak ja bych nerekl,ze zrovna New York se muze pysnit nejakou skvelou architekturou...I treba slavne dvojcata byla jen krabicemi bez napadu. Jeste horsi jsou ale mrakodrapy v Kuala Lumpur...to je neco priserneho...
0/0
9.4.2006 22:05

technik

Re: Re: Re: Je to na stejno
Já jsem v NY byl předloni, vyjel jsem výtahem na ESB a tři hodiny jsem se nemohl odtrhnout. Takový Chrysler Building, to je přeci něco nádherného. A večer zapadalo slunce nad Hudsonem a marakodrapy se začaly rozsvěcovat. Zážitek na celý život.
0/0
14.4.2006 20:42

Obyvatel

Restaurace Expo
Taky si stacilo pockat az to spadne temer samo, a ted uz je tam nejaky utulek pro managery ...
0/0
7.4.2006 18:18

Ludwar!

Hvížďala? Co je to za cypa? Chuji pražští!
0/0
7.4.2006 15:10

Věra

Nepochopím, jak je možné dát přednost výstavbě kanceláří před výstavbpu bytů
Stejně se většina společností, alespoň těch velkých do centra už nežene a po povodních 2002 vůbec ne, protože všichni objížděli Prahu velkým obloukem. Nájem kanceláří a obchodů speciálně od magistrátu, nebo Prahy 1 je nepřiměřeně drahy, dá se říci předražený. Služby nedostanete žádné, všechno si zařiďte sami a ještě dostanete vynadáno, když neuklidíte chodníky, protože i tuto povinnost na Vás hodí. Zbourají historické a památkově chráněné objekty jenom proto, aby mohli nechat postavit kanceláře. Nemohl by už konečně tomuhle řádění těch nemožných nemehel udělat přítrž? Je to ostuda! Čekám, kdy začnou bořit další památky, jenom proto, že úřednická pakáž nemá kde úřadovat.Jsou to nenormální projevy nenormálních úředníků, kteří nemají žádný vztah k historii, ani k našim předkům. Měli by vypadnout konečně ze svých křesel.
0/0
7.4.2006 14:49

carll cox

Re: Nepochopím, jak je možné dát přednost výstavbě kanceláří před výstavbpu bytů
Protože nám vládne banda tupců!Tím myslím komplet všechny strany napříč politickým spektrem,jak se říká.
0/0
7.4.2006 15:16

pingu

Re: Re: Nepochopím, jak je možné dát přednost výstavbě kanceláří před výstavbpu bytů
0/0
7.4.2006 16:35

me2di

*
Jeste podotknu, ze to zas tak vyjimecny dum nebyl, vzdyt neprezil ani 100let :)), co to je za pamatku, kde jaka vysoka pec v Ostrave je starsi :))...vsechno co je stary neznamena, ze je dobry a kvalitni. Proste jen prezijou ty kvalitni a dobry veci :)
0/0
7.4.2006 14:28

Ludwar!

Re: *
:-) Ale tomu přece nevěříš! :-) Dobrá sranda!
0/0
7.4.2006 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.