Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi na Zélandu: vinice, bramboráky a pivo

Ještě před několika týdny naše situace poté, co nám práce v Otagu nevyšla a peníze docházely, moc růžově nevypadala. Nakonec jsme ale jeli zkusit štěstí o 700 km dál na sever Jižního ostrova. A karta se obrátila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal

Zprostředkování práce na NZ

Teď už jdu asi s křízkem po funuse, ale můžu sehnat práci v sadech a na vinichích u velice solidního kontraktora. Více info a kontakt lze najít na http://www.pracenz.cz

0/0
17.4.2007 14:24

Juchuuuuu

Ooooooo Praha!
Sakra sakra, ta Praha, to musi byt RAJ, asi se tam prestehuju....
0/0
6.4.2006 8:53

down-under

Každý má svůj názor, že?
Tato diskuze je opravdu velice "plodná". Všichni ti, kteří se zde omylem ocitli a vehementně prosazují svůj negativní názor na poslední článek bych laskavě odkázal na přečtení předchozích dílů seriálu předtím, než budou vydávat nějaké bláboly vyřčené  ve  vzdálenosti 20 000 km od N.Z. - tedy ve Střední Evropě...Měli byste si vy všichni, kteří autory kritizujete uvědomit, co je podstatou tohoto seriálu. Je to sdílet info o cestování a práci lidí na druhé straně planety (pro vás, kteří jste v Čechách), kteří dostali jednoroční Working-holiday Visa a kteří se snaží vydělat si nejenom na cestování a pobyt, ale i něco ušetřit. O tom, jestli lze zde něco více vydělat pokud máte pouze tento typ povolení už bylo napsáno  dost v předchozích seriálových diskuzích. Nezdá se Vám, že by bylo podstatně efektivnější dát ostatním vědět kam se podívat, kde pobýt a čeho se vyvarovat, než rozdmýchávat negativní a lživé informace o životě a práci na Novém Zélandě?
0/0
6.4.2006 3:30

fido7787

Re: Každý má svůj názor, že?
moje reakce viz níže ...
0/0
6.4.2006 17:13

jarda

NZ
Chystas se na Zeland ? Jel bych taky, ale zatim shanim nekoho kdo by jel se mnou.Mohl bych jet s tebou ? Ozvi se mi prosim na e-mail: kabl@seznam.cz
 nebo ICQ 231 627 271
dik Jarda 24
0/0
5.4.2006 11:56

fido7787

s nadějí tento seriál už nějaký pátek sleduji
a musím říct, že je to opravdu o ničem. Skupinka floutků (snad placených MFDnes) si odjede na NZ ( což není žádná zásluha) a píše o tom slinty do novin ... .
Takových lidí bylo a je daleko víc. Výběr redakce na toto téma je tedy dost ubohý. Stačí se porozhlédnout a najdete daleko zajímavější lidi, kteří mají o čem psát ...
0/0
4.4.2006 8:45

jenjen

Re: s nadějí tento seriál už nějaký pátek sleduji
Nic proti ten klukum tam, ale ty jejich clanky opravdu moc zajimavy nejsou. Delaj tam v podstate to co 90% cechu kteri kdy na zelandu byly vic nez 3 mesice. Pritom o praci by NZ mel byt opravdu az ve druhe rade, nejdulezitejsi je tam to cestovani, treky, kajaky, potapeni, bungee jumpy v Queestownu - o tom si myslim, ze to tam je. Tihle kluci ale zatim plni svoje dennicky tiningem, pickingem, vinnejma sadama a nakupovanim v supermarketu. Cestu do Taupa odbyli jako nezajimavou tim, ze neni kde zastavit, vsude jsou jen odbocky na farmy. Mozna by nebylo od veci, pokusit se na ty farmy dostat, pak totiz teprve uvidej neco, co ostatni ne. Jsem zvedav, jestli se temhle cestovatelum neco takovyho povede.
0/0
4.4.2006 11:48

fido7787

Re: Re: s nadějí tento seriál už nějaký pátek sleduji
myslím si to samé ...
0/0
4.4.2006 17:09

ChChcity

Re: s nadějí tento seriál už nějaký pátek sleduji
skupina floutku placenych iDNES? - nebude to zas tak zhave ( presvedcit nekoho z medii aby ti platil pobyt nekde na opacne polokouli - a ty obcas napises jak se tam mas - je absurdni, tak to nefunguje) Nechci je obhajovat (faktem je ze ocekavani je u kazdeho dilu velke - a vzhledem k me rocni zkusenosti pobytu na tak uzasne zemi pak i zklamani jeste vetsi). Dam ti radu - jed se tam podivat sam a zkus tam jako floutek zit aspon pul roku - rad si pak prectu tvuj dennik.
0/0
4.4.2006 13:24

fido7787

Re: Re: s nadějí tento seriál už nějaký pátek sleduji
snažil jsem se naznačit, že existuje daleko více zajímavých lidí, kteří mají do podobné rubriky co napsat. Tohle opravdu není podle mého gusta.
Tento seriál sleduji právě proto, že jsem tam byl a vím co se tam dá prožít. Sice jsem tam nebyl půl roku, ale bohužel pouze jen měsíc. Pravda, můj zaměstnavatel nebyl rád, že odjíždím na tak "dlouhou dovolenou", bohužel jsem ve stávajících podmínkách nemohl dovolit odjet na delší dobu.
 
0/0
4.4.2006 17:16

fido7787

Re: Re: s nadějí tento seriál už nějaký pátek sleduji
tady je ten deník:
0/0
4.4.2006 17:22

ChChcity

Re: Re: Re: s nadějí tento seriál už nějaký pátek sleduji
vidis ze to jde..:-) Rozdil je presne v tom, ze kdyz jsi tam byl mesic tak jsi stihl to tve maximum. Vsechna cest !!! na tak kratkou dobu - ale kdyz jsem to procital, tak jsem si vybavil, kde presne jsi uz musel jet dal a co vse se na danem miste da delat. Jsou stovky mist na NZ - kde by si mohl stravit prave tem mesic cely. A pak taky mnohem vic prijdes na kuzi mistnim, zajises neopakovatelna setkani, bezelstnou pomoc farmaru, kdyz ti nekde chcipne v prdeli kara, pozvani na lod, letadlo i do mist kam by ses jako turista ani nedostal... Abys tohle zazil musis tam zit (pracovat, cestovat, bydlet v pronajmech, hulit s Maory, chlastat s bilimi...) Jasne ze tam jsou stovky Cechu, kteri se nedostali dal nez k trhani jablek - ale to neznamena ze zpusob poznani zeme "work and travell" je pro socky nebo neambiciozni ztracence. Naopak je to jediny zpusob jak se dostat NZ pod kuzi!
0/0
4.4.2006 18:29

fido7787

Re: Re: Re: Re: s nadějí tento seriál už nějaký pátek sleduji
ja neříkám, že jsou socky. Jenom si myslím, že na tu dobu, co tam už jsou, mohli stihnout tak 100x tolik než stihli. O to víc mě štve, když se s tím pak vytahujou v novinách ...
0/0
4.4.2006 20:26

George II

Re: s nadějí tento seriál už nějaký pátek sleduji
asi jsem z jinýho těsta, ale mně se to zdá fajn, právě proto, že ti kluci nejsou žádní BORCI, ale normální lidi, který vyjeli za hranice, snaží se tam nějak žít a poznávat cizí kraje. A dát o tom vědět ostatním. A jestli se vám to zdají slinty, tak to přeci číst nemusíte, abyste se moc neposlintal . Já si to naopak přečtu pokaždé s chutí. Asi nepatřím k těm borcům jako fido7787, placených velkmi penězi nadnárodními společnostmi - viz.mail - kteří mají na víc
0/0
4.4.2006 13:34

fido7787

Re: Re: s nadějí tento seriál už nějaký pátek sleduji
ano, ti kluci nejsou žádní borci a vo tom to právě je.
Nemusíte mít obavy Sony ericsson opravdu není mým zaměstnavatelem, ale, jak jsem psal výše, můj zaměstnavatel mi umožnil jet na měsíc na NZ. Není to moc, ale bylo to maximum možného. Nepředpokládám, že by Vás to zajímalo, ale pro jistotu přikládám link z cest po NZ:
mějte se
 
 
0/0
4.4.2006 17:21

eliska

Re: s nadějí tento seriál už nějaký pátek sleduji
tento Serial je lepsi nez  hiltonova a jeji vypadla koza na prvni strance i-d*es.....co se tyce zabraneho mista kluky na NZ, tak 1,000,000,000 lepsi nez zpravy o vyvyvalenych a jejich nechutna pornofotogalerie ......Na svete uz zbyva prilis malo mist aby si clovek mohl pripadat jako opravdovy voyager a vzrusit nekoho cestovanim jako kdysi Hanzelka a Zikmund,  Holub...Kolumbus, Vasco Da Gama........... ..dnesni cestovatelsky zazitek muze byt sehnani levne letenky, nevykradeny auto a nalezeni kuponu do super marketu ...
0/0
5.4.2006 23:12

down-under

Re: s nadějí tento seriál už nějaký pátek sleduji
Fido7787- slinty do novin? Kolik ty jsi toho sepsal, aby z toho měl někdo další užitek? Takových jako jsi ty je v těchto diskuzích potřeba! K tomu, abychom si uvědomili kolik závisti a desrespektu je v lidech.
0/0
6.4.2006 3:33

fido7787

Re: Re: s nadějí tento seriál už nějaký pátek sleduji
na intenretu je spousta daleko lepších cestopisů, které o navštívené zemi poskytují daleko více informací.
O tom, co je v článcích napsáno nebudu říkat, že to jsou slinty (když Tě to uráží), ale zůstává to dost daleko za očekáváním. Pokud se nepletu, tak tam jsou hoši už od zimy a pořád píší o tinningu a podobných věcech, ale to asi není to proč jeli zrovna na NZ nebo ano?
mimochodem, kdyby jsi kliknul na odkaz výše, mohl by jsi navštívit stránky o cestách po NZ z mého pohledu. Nechci se chlubit, není to nic světoborného, ale řekl bych, že je tam více informací než za 4 měsíce poskytli hoši MFDnes.
měj se
0/0
6.4.2006 17:12

mutawa

:(
uprimne zavidim, taky bych se tam chtel mrknout na par mesicu, ale asi to nedopadne:( hodne stesi tem co se tam chystaji
0/0
3.4.2006 21:34

sunka

ilegalove na NZ
Nerozumim tomu pro iDnes dava prostor na svych stankach ilegalnim pracovnikum, kteri za par korun delaji nekvalifikovanou praci na NZ. Diky temto "dobrakum" byla zavedena cca na 3 roky vizova povinnost, v US z techto duvodu stale plati. Rozumim tomu kdyz se clovek podeli o sve zazitky v hospode, ale nevidim duvod proc davat ve verejnem mediu prostor lidem porusujim zakony. Co bude priste? Jak se krade v Nemecku, pasovani drog v Malaysii, otroceni lidmi v Tanzanii kde hlavni akteri budou "borci" z CR?
0/0
3.4.2006 20:29

anonym

Re: ilegalove na NZ
Na NZ se da pracovat zcela legalne
0/0
3.4.2006 22:51

magor

Re: ilegalove na NZ
Co to je "verejne "medium ... Idnes? Ten tvrde soukromy server snad zalozila nejaka verejnost? Nezaspal jste tak trochu dobu? Cenzura uz dikybohu byla zrusena. Nikdo vam nebrani zalozit si svuj vlastni zpravodajsky server a davat tam prilezitost komukoliv, treba apostolum, pokud to bude nekoho zajimat. Me to, co kluci prozivaji, bavi cist, sam jsem si to zkusil (legalne!!!) a je to super. BTW, kdo tu tvrdi, ze makaji nelegalne?
0/0
3.4.2006 22:56

sunka

Re: Re: ilegalove na NZ
Neplet si pojem a dojem jako si pletes verejny a verejnopravni. Nebo snad iDnes server neni verejne pristupne medium?
0/0
4.4.2006 15:35

Mánička

Re: ilegalove na NZ
pozor, tihle lidičky pracují ne načerno, ale mají povolení, to bylo napsáno už v nějakém předchozím díle. Vždycky mě ale překvapí, jak všichni tihle samozvanci v diskuzích na idnes se bijí v prsa, jaká jsou oni klasa  a sami dokázali akorát tak sedět na prd--i a psát cancy do diskuzí
0/0
4.4.2006 13:52

sunka

Re: Re: ilegalove na NZ
Nevim jak to maji tito lidicky s pracovnim povolenim, ale pristupuji k praci a shani si ji jako ilegalove. Jinak co je na tom tak zajimave, jak se hleda prace na NZ? Je to prece podobne jako vsude na svete. Normalni clovek si domluvi kseft predem, nebo cestuje za praci kterou ma v dane lokalite jistou. Nasi panackove si pocinaji jako neschopne prerostle deti, misto kras NZ popisuji tezky zivot pri shaneni jobu. Nejsem klasa, ale na NZ ci do USA jezdim za dovolenou, ne abych tam delal za smesnych  120 NZD/den (tyto penize vydelas bez problemu v Praze, nemusis na NZ). Pripada ze doma na prdeli sedis cely zivot ty. Kdyby jsi byl nekdy dal nez v Evrope s cestovkou, nemohl by jsi napsat takove vyplody. 
0/0
4.4.2006 15:48

chch

Re: Re: Re: ilegalove na NZ
Hele klaso ti kluci shaneji praci, kde se da. Byl sem tam rok a vim jak tezke je tam sehnat praci tzv. v oboru. Mnozi anglani i amici ( a to jsou jazykove na tom mnohem lepe nez Cesi) taky delaji sezoni (podle tebe ilegalni a podradnou praci). NZ zamestnavatel mmusi dle zakona dokazat proc pri volbe cizince nevzal na dane misto novozelandana - coz samozrejme jde ale je to velky papirovaci opruz a mnozi zamestnavatele si to rozmysli... Chlapi delaji dle tebe za smesnych 120 dolacu na den. Aktualni kurz se propadl nekam k 15 Kc (byl pres 18 kc) = 1800Kc za den = minus dane (ty jsou 15 - 20%) jses na 1500 Kc cista ruka den. Zhruba 22 pracovnich dni - cista ruka 33 000Kc. To je 50 000 hrubeho. Za nekvalifikovanou praci! To pry ma V Praze kazdy? Driv lepe pocitej nez neco napises
0/0
4.4.2006 16:36

sunka

Re: Re: Re: Re: ilegalove na NZ
Ty lepe priste cti, premyslej a pocitej. Pisu tyto penize vydelas bez problemu v Praze, nemusis na NZ. tj, kdo chce je vskutku snadno vydela. A pocitat se nauc ty. Kurz je 14,2 CZK na 1 NZD, tj. pri 21 dnech za mesic to dela 35,8 tis CZK.  Na NZ nemas zivotni naklady podobne jako v CR, takze muzeme mluvit o ekvivalentu 20-25 tis CZK, tj. v hrubem 27-35 tis CZK. Tato je v Praze nastupni mzda  pro lidi s VS diplomem (neplati pro statni sferu). Pokud jsem ve svem oboru 2-3 roky tak onech zminovanych 50 tis CZK hrubeho vydelavas velmi snadno. Ale vse je otazkou priorit, pokud radeji za par dolaru trhas jablka na NZ, misto aby jsi tam travil peknou dovolenou za prachy snadno vydelane v CR je to tvoje volba, ale u me tim respekt neziskas. 
0/0
4.4.2006 16:58

krueger

Re: Re: Re: Re: Re: ilegalove na NZ
A dostanes rocni dovolenou, abys poznal NZ ci USA nebo tam jedes na 3 tydny jako turista? Diky za uprimnou odpoved!
0/0
4.4.2006 17:03

sunka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ilegalove na NZ
Otazka priorit. Dostanu max. 4 tydny dovolene. Pokud jsem chtel delsi tak jsem podal vypoved (stalo se 2x). Treba US jsem poznaval 5 let, kdy jsem si 1-2x za rok zaletel podivat (doba pobytu 1-2 tydny).
0/0
4.4.2006 17:10

krueger

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ilegalove na NZ
Presne tak, je to otazka priorit ... zazitky versus penize. Ale tohle nekteri lidi nepochopi. A tim nemyslim nic ve zlym .
0/0
4.4.2006 17:21

apokalypsa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ilegalove na NZ
Ja s vami souhlasim, delam to uplne stejne. V Praze si  vydelam dost na to, abych pak nemusel misto cestovani delat nejakou nekvalifikovanou praci - to je podle meho nazoru akorat tak plytvani casu a negativni reklama pro CR a pro Cechy. Dokud budou lide tohle praktikovat, do te doby se k nam budou celnici, vizovi urednici chovat tak jak se chovaji (fronty na viza, vypisy z uctu, prokazovani dostatecne hotovosti na hranicich ap.). Nevim jak vam ostatnim v tehle diskusi, ale me tohle urazi.
0/0
4.4.2006 22:03

ChChcity

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ilegalove na NZ
..uz sem to psal nize - proste kdyz tam chces byt rok a poznat vse (vcetne Australie a Tichomori) - tak si na to v Praze nevydelas..muzes tam zivorit za 500 dolacu na mesic - ale kdyz si to chces uzit (jak sem psal niz) - tak je spis realnejsich 1500 - 2000 na mesic ( a to tam nejsou naklady na letenky) - to jest minimalne 20000 dolaru/osoba/rok - cca 320 000 Kc + letenky + buh vi co - kde pak jsme ted - 400000Kc ?, 500000Kc?...
0/0
5.4.2006 10:26

apokalypsa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ilegalove na NZ
Tezko rict. Loni jsem dal za dovolenou ( = tj. v mem podani nezavisle cestovani) cca 100.000 za tri tydny (Latinska Amerika), vcetne letenek. To je pro me limit, nechci utracet vic. Vydelaval jsem na to zhruba tri mesice. Je jasne, ze rocni cestovani bych nezvladl ani financne, ani fyzicky. Proc taky byt rok mimo domov ?
0/0
5.4.2006 18:52

ChChcity

Re: Re: Re: Re: Re: ilegalove na NZ
..ty si ale poctar! Zkus si u kurzu nejdriv ( treba u CNB - kde ses dival) sjet historii kurzu NZ dolaru Pak dostanes dlouhodoby prumer spise 17 KC - ale to jen drobnost. Co to je "ekvivalent - vzhledem k zivotnim nakladum" - to jsi stvoril genialni ekonomicky convertor. Nemas vzorec jeho vypoctu? Mnozi analitici a nejen oni by byli stestim bez sebe - kdyby dokazali tak rychle srovnat- z jednoho udaje 120 dolaru/ tyden pro cesace jablek a nestejne zivotni urovne na NZ (ty vis jaka tam je?) - prijmy a zivotni naklady ruznych zemi. Uz to tady presne vystihl jini , kamo - jed si tam za svych 50000 hrubeho uzit bajecnou dovcu. Z celeho srdce ti to preju. Ver mi vsak, ze to co tam zajivaji ti kluci ( a tisice dalsich traveleru z celeho sveta) tam nezajises ani nahodou.
0/0
4.4.2006 17:13

apokalypsa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ilegalove na NZ
S tim nesouhlasim. Ja take cestuji jako "nezavisly cestovatel" a myslim si, ze dost lidi pri tom poznam - neodmitam nabidky na prespani v rodinach, klidne i stopuju, jim v tech samych hospodach co mistni, spim nekdy i pod sirakem atd. ...ale proste behem cestovani nepracuji, podradna prace me nebavi, je to pro me ztrata casu. A kdyz chci, zaplatim si hotel ** nebo ***, rychlou dopravu, nemusim moc setrit. Podle meho nazoru jsem svobodnejsi a nemyslim si, ze bych mel mene zazitku nez tihle chlapci   Jako studenty bych je chapal, ale nepsali oni na zacatku, ze jsou profesi IT ?
0/0
4.4.2006 22:24

sunka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ilegalove na NZ
Tak to s tebou souhlasim, za 50 tis CZK bych si na NZ moc neuzil a to co zazivaji ti kluci, kvuli vydelku minout zajimava mista a byt zavisly na kazdem dolaru, dnes dobrovolne nezaziji protoze nechci. Jo kdyz jsem byl na studiich tak jsem cestoval s par dolary v kapse a prespaval vselijak, dnes to jiz nemam zapotrebi a nemyslim ze jsem nejak ochuzen.
0/0
5.4.2006 0:53

ChChcity

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ilegalove na NZ
..ale urcite se shodnem i ve vice vecech (uz taky nejsem student..:-). Jde jen o to, ze tak fantasticka zeme si ten rok zaslouzi (kdyz k tomu pripoctes nejaky ten tyden na tichomorskych ostrovech - protoze to si nemuzes nechat ujit - kdyz uz ses takovy kousek od Fidji, Cook Islands, Vanuatu ci Samoa...) a da se to spojit s Australii - pak ti prijde rok skoro malo. A ten zasadni problem je v tom, ze se tam sice muzes chovat jako "nezavisly turista" - ale z neceho to musis zaplatit. Tezko vam uverim - ze si vydelate (resp obetujete) takovou castku v ceskych korunach (letenky, cestovani po zemi - koupe auta a jeho udrzovani v provozu,turisticke atrakce, hotely, hostely, kempy, trajekty, prelety do Australie , do Tichomori - ale chces poznat i bezny zivot - tak zivotni naklady ve meste - hospody, kina, rugby, musis noramlne bydlet - podnajem, platis si mobil, internet...) Kolik toho za rok utratis v Cesku? A to jen chodis do prace a vice mene sedis na zadku. Holt bez prace to tam nejde - a
0/0
5.4.2006 10:16

ChChcity

Re: Re: Re: ilegalove na NZ
Hele klaso ti kluci shaneji praci, kde se da. Byl sem tam rok a vim jak tezke je tam sehnat praci tzv. v oboru. Mnozi anglani i amici ( a to jsou jazykove na tom mnohem lepe nez Cesi) taky delaji sezoni (podle tebe ilegalni a podradnou praci). NZ zamestnavatel musi dle zakona dokazat proc pri volbe cizince nevzal na dane misto novozelandana - coz samozrejme jde ale je to velky papirovaci opruz a mnozi zamestnavatele si to rozmysli... Chlapi delaji dle tebe za smesnych 120 dolacu na den. Aktualni kurz se propadl nekam k 15 Kc (byl pres 18 kc) = 1800Kc za den = minus dane (ty jsou 15 - 20%) jses na 1500 Kc cista ruka den. Zhruba 22 pracovnich dni - cista ruka 33 000Kc. To je 50 000 hrubeho u nas. Za nekvalifikovanou praci! To pry ma V Praze kazdy? Driv lepe pocitej nez neco napises
0/0
4.4.2006 16:38

krueger

Re: Re: Re: ilegalove na NZ
Sunko, tak uz vime, ze nejsi zadna socka a mas tolik penez, ze muzes jet do USA ci na NZ na dovolenou (daji ti v praci rocni volno?). My ti to prejeme . Ale nikdy nepoznas tu zemi, tak dobre jako ti kluci, protoze to proste jinak nejde, nez tam zit a prozivat ty trable, co maji. Jednou jsem to uz psal, kdyz vas to tak vytaci, staci takove clanky necist a nestarat se, co delaji ostatni, nebot je to jejich vec. Ja si to docela rad prectu a zavzpominam na studentsky leta, kdy jsem mel tu svobodu takhle cestovat. Hned bych se do tech let vratil .
0/0
4.4.2006 16:45

sunka

Re: Re: Re: Re: ilegalove na NZ
Pokud jsi nekde byl pracovne, tak jsi danou zemi moc nepoznal. Je to dano tim ze jsi vetsinou na jednou miste. Znam plno lidi co pracovali v US, ale kdyz jsem si chtel s nimi popovidat tak nebylo o cem. Behem X let si malokdo z nich udelat 1-3 tydenni volno aby tu zemi poznal (nedostatek casu nebo penez). Je to i ma zkusenost, pracoval jsem nekolik let pro zakazniky po cele Evrope, ale znam jsem jenom letiste, hotely a kancelar.
0/0
4.4.2006 17:05

krueger

Re: Re: Re: Re: Re: ilegalove na NZ
Dovolim si nesouhlasit. Ono je pracovne a pracovne. Bydlet po hotelich nebo bydlet ve svym, nechat si zaridit firmou a zaridit si sam, jet do cizi zeme za praci nebo pracovat v dane zemi, protoze tam ziju. Uprimne, kolikrat jste behem tech 1-2 tydennich pobytu byl s mistnima v hospode, u nich doma, na mistnich akcich typu festivalu, mistnich slavnosti a udalosti, neplanovanych prihod atd. (ted nemyslim karneval v Riu)? Jde o "neco", co se proste neda popsat. Prirodu videt muzete, architekturu mest, jasne ze jo, ale pochopit tu danou zemi, mysleni lidi ... jen pokud jste "jeden z nich" A jasne, ze znam i lidi, co otrocili v USA v kuchyni a nevytahli z ni paty krome prijezdu a odjezdu na letiste ... vyjimky jsou vsude.
0/0
4.4.2006 17:31

sunka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ilegalove na NZ
Asi mame jine videni sveta. Z meho pohledu jsou lidi na celem svete stejni, neni rozdil mezi vznikem ci silou pratelstvim v CR a v cizine. Pokud jsi 2 tydni v dzungli, horach nebo pousti a potkas na ceste "cizi" lidi urcite mate k sobe blizko a prokecate celou noc az do rana, o vymene samohonek ci kulinarskych specialit nemluve. Je snad nejaky zasadni rozdil mezi pozvanim do rodiny ci navstevou rodea v CR , Gaze, Jordansku ci v USA? Na zaklade mych zkusenosti urcite ne. Je to pouze o "kvalite" lidi. 
0/0
5.4.2006 0:43

sunka

dodatek
Pokud jde o pracovni pobyty, na weekendy jsem letal domu, takze aktivity byly trochu omezene. Vetsinou s kolegy hospody ci navsteva mistnich mestskych slavnosti, narozeniny. Ale doslo i na kolaudaci domu kolegy a nejake sportovni aktivity.
0/0
5.4.2006 1:11

fido7787

Re: ilegalove na NZ
nevím jaké máte informace Vy, ale z toho co vím, se má situace asi následovně: práce na farmách je většinou ilegální, ale vláda ji tiše toleruje, protože jinak by farmáři nepřežili a postavili by jim traktory před parlament. Druhá věc, že kromě Čechů,kteří jsou na NZ považováni mezi farmáři za "dříče", tam jezdí za výdělkem také Angláni, Němci, Francouzi a další obyvatelé ze záp. Evropy.
Jen tak pro zajímavost za prací tam jezdí i Japonci a jsou ze strany farmářů najímani ještě raději než Češi, protože ti jedou jako stroje ...
 
0/0
5.4.2006 9:40

apokalypsa

Dalsi ostuda
A neni lepsi vydelat si penize v CR jako normalni lidi a na Novy Zeland jet proste jen na dovolenou ? Me to proste pripada jako mrhani schopnostmi. Ted kdyz pojedu na Novy Zeland s ceskym pasem, tak abych se stydel - nedivaji se tam ted uz vsichni na Cechy jako na gastarbeitery ?
0/0
3.4.2006 20:18

martin luther

Re: Dalsi ostuda
Ne, neni to lepsi! Sam jsem tam nebyl, ale kamarad tam stravil 6 mesicu a poznal tu zemi tak, ze nejaka bezna dovolena za penize vydelane v CR se s tim neda srovnavat. NZ potrebuje sezonni pracovniky a v soucasnosti se tam da pracovat legalne a v rade oboru. Takze tvuj negativni pohled na celou vec je hodne jednostranny.
0/0
3.4.2006 21:49

ChChcity

Re: Dalsi ostuda
Je absurdni vyrazit na NZ s cestovkou. Ver mi - byl sem tam necely rok (kdybych to mel platit z penez vydelanych u nas- asi bys mi musel pujcit..:-). Nikdy tak uzasnou zemi nepoznas - nez kdyz tam musis pracovat a zit. My tam najezdili tisice kilometru a skutecne neni uzasnejsi zeme - faktem je ze je trosku zavadejici od kluku cist jen o sezonnich pracech, ale to nic nemeni na krase zeme. A je tam i spousta Cechu, kteri neziji jako gastarbeiteri ale prijeli tam hlavne poznat zemi a lidi (a nekteri uz tamzustali natrvalo) - je napriklad mnohem zajimavejsi jezdit na dovolenou na FIdji, Cookovy ostrovy nebo Samou - nez do Chorvatska
0/0
4.4.2006 13:16

apokalypsa

Re: Re: Dalsi ostuda
To asi ano - ale ja jeste nikdy s zadnou cestovkou nikam nejel, proste si vzdycky jen koupim letenku, prip. vizum a jedu, takze zadna cestovka. Slo mi jen o to, aby se mistni lide lide pak nedivali na Cechy jako na Indy, Pakistance apod. nebo jako my tady na Ukrajince - PS znate nejake ukrajinske cestovatele -ne pracovniky-  v CR ?
0/0
4.4.2006 21:43

Michal

Prace v zime
A jak je to s praci v zime? Da se sehnat a co se vlastne dela v zime?
0/0
3.4.2006 12:03

jenjen

Re: Prace v zime
V Blenheimu je prace celej rok, krome vinic je tam taky nejaka tovarna na ustrice nebo tak neco. Pro ty, co chteji opravdu pouze cestovat a nemaji potrebu si tam penize vydelavat vsak doporucim program WWOOF (vice myslim na www.wwoof.org) - to neni zadna reklama, je mi srdecne jedno, jestli toho vyuzijete. Jde o program, kde pracujete na rodinnych farmach 4 hodiny denne vymenou za jidlo a bydleni. Rodina Vam vetsinou pujci i to kolo a kajak atd. Z vlastni zkusenosti vim, ze se tak da procestovat cely NZ, navic se spoustou rodin jsem i 5 let po mem odjezdu v kontaktu. Tak hodne stesti.
0/0
3.4.2006 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.