Diskuze

Na kole po Praze: když se jede o život

Tenhle spor hned tak neskončí. Na jedné straně město Praha, které se hájí, že investuje do cyklotras rekordní miliony. Na druhé straně cyklisté, kteří namítají, že město pro ně dělá málo a že jim pří jízdě Prahou jde o život.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

picachu

20. 4. 2006 10:12
PUSTTE CYKLISTY NA CHODNIK!
Samozrejme ze vsichni nadavaji ze jezdit s kolem po Praze je nebezpecne. Zasadni problem je v tom, ze se v Cesku nesmi jezdit s kolem po chodniku. V Nemecku je naprosto bezne jezdit s kolem po chodniku, at uz tam je oddeleny pruh pro cyklisty nebo ne. Jizda po chodniku je v Nemecku zcela samozrejma. Cykliste jsou zde ale ohleduplni vuci chodcum a hlavne chodci nenadavaji cyklistum aby sli pryc z chodniku (coz je bezne v Cesku). Proto si myslim ze by se mela 1) zmenit vyhlaska a pustit cyklisty na chodniky. 2) Rozpulit siroke chodniky carou a prestat plytvat miliony na samostatne cyklostezky. Kdo potrebuje nove cyklodalnice, staci pouzit existujici chodnik. Teprve pak bude mozne masovy narust mestske cyklistiky.
0 0
možnosti

Hanka

21. 4. 2006 11:24
Re: PUSTTE CYKLISTY NA CHODNIK!
Nechci se Te dotknout, treba patris ke slusnym cyklistum, ale bohuzel nejsou vsichni takovi.
Taky jsem toho najezdila neco po Praze na kole, takze vim, ze situace neni dobra, ale povoleni jezdeni po chodniku to podle me nevyresi. Mam ted male dite a tak toho hodne nachodim s kocarkem a nejednou se mi stalo, ze me "predjizdel" cyklista stylem - "nevidim a neslysim a krom me me nikdo nezajima". Byla jsem pokazde rada, ze jsem stihla i s kocarkem uhnout, o tom, ze by treba zazvonil nebo alespon zavolal nemohla byt ani rec. Je preci povinnosti vsech chodcu mit oci v zadu a sluch jak rys ....
0 0
možnosti

Martin

23. 3. 2006 13:35
Něco mi asi uniklo...
Pokud jedu na kole, tak vydávám podstatně větší námahu než jako chodec nebo cestující nějakou dopravou (MHD, auto). Díky tomu dýchám podstatně více vzduchu a ve velkoměstě tímpádem i podstatně více splodin. Silně pochybuji o tom, že to prospívá zdraví. Cykloturistika v přírodě nebo čisté krajině je pěkná a prospěšná věc, navíc na výlet jedu obvykle když je pěkné počasí. Ale ve velkoměstě o tom pochybuji a vzhledem k dalším problémům (jako je nutnost dávat pozor na ostatní dopravu, chodce, špínu, atd...) mi to přijde spíše jako masochismus :-)
0 0
možnosti

Quake

23. 3. 2006 21:49
Re: Něco mi asi uniklo...
Zřejmě Ti nedošlo, že kdyby se jezdilo ve městě víc MHD a na kolech, tak že by si měl i v tom městě čistý vzduch 7dní v týdnu. Často totiž někteří lidé z měst jezdí ještě plundrovat tu čistou krajinu a dusit ji výfukovými plyny z aut (např Krkonoše).
0 0
možnosti

oldbeat

23. 3. 2006 7:54
Pochopte, že cyklisti nejsou preferovaná skupina obyvatel
To by musel někdo pomazanej změnit zákon o provozu 361/2000 a tam upřednostnit cykloprovoz.
Není zájem, že by Zelení ?
0 0
možnosti

King_Feanor

4. 4. 2006 14:17
Re: Pochopte, že cyklisti nejsou preferovaná skupina obyvatel
nejsou tak preferovaní, protože nemusí platit tu obrovskou daň na naftu a benzím, kterým si stát hýčká svůj rozpočet :)! Pasrchant jeden! Však ejdnoho dne ta ropa dojde a auta dojezdí...
0 0
možnosti

CHRISTO

22. 3. 2006 20:52
...
Prazti radni jsou uplatni zmetci, ja bych na kole velmi rad jezdil klidne do skoly, ze Zahradniho mesta na malou stranu bych to mel ta za 40 min po relativni rovïnce. ale nejsem sebevrah, nejdriv se motat mezi sloupy u michelske plynarny a pak se nechat zajet v Nuslich.. btw 6 kilometru cyklostezek za 30 mega mluvi za sebe, to proboha stavej dalnice ne?
0 0
možnosti

Václav

22. 3. 2006 12:22
Přečtěte si…
…jak vyřešili cyklisty v německém Freiburgu http://www.nakole.cz/clanky/clanek.php3?id=133" target="_blank" rel="nofollow">http://www.nakole.cz/clanky/clanek.php3?id=133
0 0
možnosti

Václav

22. 3. 2006 12:17
Ve městě na kole
Rady a návody pro občany i představitele měst, jak udělat město pro cyklisty bezpečnějším najdete na  http://www.nakole.cz/vemeste" target="_blank" rel="nofollow">http://www.nakole.cz/vemeste. Je tu i žebříček měst, jak přátelská jsou cyklistům.
0 0
možnosti

Mr

21. 3. 2006 12:42
Byl jsem
před šedesáti lety v lágru a mohu potvrdit, že Nměci jsou fakt ohleduplný národ...
0 0
možnosti

honzaXY

21. 3. 2006 15:02
Re: Byl jsem
Skutečně konstruktivní příspěvek do diskuze o cyklostezkách.
0 0
možnosti

Jilda

19. 3. 2006 23:24
Odkaz na oficiální popis cyklotras
Praha má docela hezky zpracované stránky o cyklotrasách v Praze. Nechápu, proč je autor nezmínil: http://www.praha-mesto.cz/(uygh0s2uwikiel33i3dni1rl)/default.aspx?ido=6090&sh=-270183429" target="_blank" rel="nofollow">http://www.praha-mesto.cz/(uygh0s2uwikiel33i3dni1rl)/default.aspx?ido=6090&sh=-270183429
0 0
možnosti

Radgar

20. 3. 2006 14:22
Re: Odkaz na oficiální popis cyklotras
Možná proto, že je to prakticky nepoužitelný. Sedím na 100 megový lajně, ale refresh okna na tý stánce trvá tak 15 vteřin. Dlouho jsem to nevydržel, na to mám moc slabý nervy.
Nevím, třeba tam jen mají dočasnou poruchu a jindy to běhá rychleji, ale teď se na to dělat nedá.
0 0
možnosti

yara

19. 3. 2006 18:15
Praha stručně
jezdím každý den cca 2x15 km do práce
pominu-li, že mně někteří řidiči ignorují, někteří projíždějí (snad naschvál) co možná nejtěsněji kolem mně, aby mi dali najevo, že na silnici nemám co dělat, stalo se mi dokonce, že jsem na hlavní nedostal přednost zato jsem dostal pěkně vynadáno a když celý vyděšený vjedu na chodník tak mně pochválí policie.
Když jsem jel v Belgii a auto jedoucí po hlavní mi dalo přednost a ještě jsem viděl jasně a zřetelně úsměv řidičův, bylo mi z toho do breku.
V Praze a asi nejen tam, prostě pohoda.
Cyklostezky???  haha
Y.
0 0
možnosti

Kolohnát

19. 3. 2006 14:43
Proč je vidět tak málo kol? Zdražit MHD!
Každý pracovní den ráno potkám za 12 kilometrů tak dvě až pět kol. Když je sníh, tak v půl deváté jsou tak dvoje koleje, víc ne. V létě to není o moc lepší. Odpoledne taky nic moc. To už je daleko víc bruslařů. Tak si říkám, proč v Berlíéne, Mnichově, Vídní etc. tolik lidí jezdí? Kopcema to úplně není, stezkama taky úplně ne. Přece nejprve museli lidi jezdit a vydupat si stezky!
Ono to možná bude tím, že ve zmíněných městech stojí MHD euro a půl, to je o 120% víc než tady. Když MHD zdraží , vyplatí se ježdění na kole i v Praze. Bude víc cyklistů a i víc stezek, cest, rozpůlenejch chodníků etc. Jo, a tramvaje budou brát kola, když už hodně prší. Má to v rukou DP.
0 0
možnosti

lupen

19. 3. 2006 19:54
Re: Proč je vidět tak málo kol? Zdražit MHD!
Pokud zrazi MHD tak bohuzel spis pribude aut.
0 0
možnosti