Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na kole po Praze: když se jede o život

Tenhle spor hned tak neskončí. Na jedné straně město Praha, které se hájí, že investuje do cyklotras rekordní miliony. Na druhé straně cyklisté, kteří namítají, že město pro ně dělá málo a že jim pří jízdě Prahou jde o život.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

picachu

PUSTTE CYKLISTY NA CHODNIK!
Samozrejme ze vsichni nadavaji ze jezdit s kolem po Praze je nebezpecne. Zasadni problem je v tom, ze se v Cesku nesmi jezdit s kolem po chodniku. V Nemecku je naprosto bezne jezdit s kolem po chodniku, at uz tam je oddeleny pruh pro cyklisty nebo ne. Jizda po chodniku je v Nemecku zcela samozrejma. Cykliste jsou zde ale ohleduplni vuci chodcum a hlavne chodci nenadavaji cyklistum aby sli pryc z chodniku (coz je bezne v Cesku). Proto si myslim ze by se mela 1) zmenit vyhlaska a pustit cyklisty na chodniky. 2) Rozpulit siroke chodniky carou a prestat plytvat miliony na samostatne cyklostezky. Kdo potrebuje nove cyklodalnice, staci pouzit existujici chodnik. Teprve pak bude mozne masovy narust mestske cyklistiky.
0/0
20.4.2006 10:12

Hanka

Re: PUSTTE CYKLISTY NA CHODNIK!
Nechci se Te dotknout, treba patris ke slusnym cyklistum, ale bohuzel nejsou vsichni takovi.
Taky jsem toho najezdila neco po Praze na kole, takze vim, ze situace neni dobra, ale povoleni jezdeni po chodniku to podle me nevyresi. Mam ted male dite a tak toho hodne nachodim s kocarkem a nejednou se mi stalo, ze me "predjizdel" cyklista stylem - "nevidim a neslysim a krom me me nikdo nezajima". Byla jsem pokazde rada, ze jsem stihla i s kocarkem uhnout, o tom, ze by treba zazvonil nebo alespon zavolal nemohla byt ani rec. Je preci povinnosti vsech chodcu mit oci v zadu a sluch jak rys ....
0/0
21.4.2006 11:24

Hanka

Re: PUSTTE CYKLISTY NA CHODNIK!
P.S. Samozrejme s bodem 2 plne souhlasim.
0/0
21.4.2006 11:25

Martin

Něco mi asi uniklo...
Pokud jedu na kole, tak vydávám podstatně větší námahu než jako chodec nebo cestující nějakou dopravou (MHD, auto). Díky tomu dýchám podstatně více vzduchu a ve velkoměstě tímpádem i podstatně více splodin. Silně pochybuji o tom, že to prospívá zdraví. Cykloturistika v přírodě nebo čisté krajině je pěkná a prospěšná věc, navíc na výlet jedu obvykle když je pěkné počasí. Ale ve velkoměstě o tom pochybuji a vzhledem k dalším problémům (jako je nutnost dávat pozor na ostatní dopravu, chodce, špínu, atd...) mi to přijde spíše jako masochismus :-)
0/0
23.3.2006 13:35

Quake

Re: Něco mi asi uniklo...
Zřejmě Ti nedošlo, že kdyby se jezdilo ve městě víc MHD a na kolech, tak že by si měl i v tom městě čistý vzduch 7dní v týdnu. Často totiž někteří lidé z měst jezdí ještě plundrovat tu čistou krajinu a dusit ji výfukovými plyny z aut (např Krkonoše).
0/0
23.3.2006 21:49

Martin

Re: Re: Něco mi asi uniklo...
Omyl to není o tom, kolik lidí jezdí MHD a kolik autem. Ještě je tu nutná nákladní doprava, různé rozvážky a vůbec vše, co souvisí s obsluhou města. Navíc moderní osobní automobil produkuje nejméně splodin ze všech výše jmenovaných prostředků (samozřejmě s vyjímkou tramvají - pokud tedy nepočítáme zvířený písek a prach z kolejí). Čili řešením čistoty ovzduší není odklon od osobní dopravy k MHD ale úplně jiná opatření: 1. zákaz provozu starých aut (především bez katalyzátoru) v katastru města 2. veškerý rozvážkový a obslužný provoz musí být elektromobily 3. konečně dodělat vnější okruh a omezit průjezd Prahou
0/0
24.3.2006 9:09

oldbeat

Pochopte, že cyklisti nejsou preferovaná skupina obyvatel
To by musel někdo pomazanej změnit zákon o provozu 361/2000 a tam upřednostnit cykloprovoz.
Není zájem, že by Zelení ?
0/0
23.3.2006 7:54

King_Feanor

Re: Pochopte, že cyklisti nejsou preferovaná skupina obyvatel
nejsou tak preferovaní, protože nemusí platit tu obrovskou daň na naftu a benzím, kterým si stát hýčká svůj rozpočet :)! Pasrchant jeden! Však ejdnoho dne ta ropa dojde a auta dojezdí...
0/0
4.4.2006 14:17

CHRISTO

...
Prazti radni jsou uplatni zmetci, ja bych na kole velmi rad jezdil klidne do skoly, ze Zahradniho mesta na malou stranu bych to mel ta za 40 min po relativni rovïnce. ale nejsem sebevrah, nejdriv se motat mezi sloupy u michelske plynarny a pak se nechat zajet v Nuslich.. btw 6 kilometru cyklostezek za 30 mega mluvi za sebe, to proboha stavej dalnice ne?
0/0
22.3.2006 20:52

Václav

Přečtěte si…
…jak vyřešili cyklisty v německém Freiburgu http://www.nakole.cz/clanky/clanek.php3?id=133
0/0
22.3.2006 12:22

Václav

Ve městě na kole
Rady a návody pro občany i představitele měst, jak udělat město pro cyklisty bezpečnějším najdete na  http://www.nakole.cz/vemeste. Je tu i žebříček měst, jak přátelská jsou cyklistům.
0/0
22.3.2006 12:17

Mr

Byl jsem
před šedesáti lety v lágru a mohu potvrdit, že Nměci jsou fakt ohleduplný národ...
0/0
21.3.2006 12:42

honzaXY

Re: Byl jsem
Skutečně konstruktivní příspěvek do diskuze o cyklostezkách.
0/0
21.3.2006 15:02

Jilda

Odkaz na oficiální popis cyklotras
Praha má docela hezky zpracované stránky o cyklotrasách v Praze. Nechápu, proč je autor nezmínil: http://www.praha-mesto.cz/(uygh0s2uwikiel33i3dni1rl)/default.aspx?ido=6090&sh=-270183429
0/0
19.3.2006 23:24

Radgar

Re: Odkaz na oficiální popis cyklotras
Možná proto, že je to prakticky nepoužitelný. Sedím na 100 megový lajně, ale refresh okna na tý stánce trvá tak 15 vteřin. Dlouho jsem to nevydržel, na to mám moc slabý nervy.
Nevím, třeba tam jen mají dočasnou poruchu a jindy to běhá rychleji, ale teď se na to dělat nedá.
0/0
20.3.2006 14:22

yara

Praha stručně
jezdím každý den cca 2x15 km do práce
pominu-li, že mně někteří řidiči ignorují, někteří projíždějí (snad naschvál) co možná nejtěsněji kolem mně, aby mi dali najevo, že na silnici nemám co dělat, stalo se mi dokonce, že jsem na hlavní nedostal přednost zato jsem dostal pěkně vynadáno a když celý vyděšený vjedu na chodník tak mně pochválí policie.
Když jsem jel v Belgii a auto jedoucí po hlavní mi dalo přednost a ještě jsem viděl jasně a zřetelně úsměv řidičův, bylo mi z toho do breku.
V Praze a asi nejen tam, prostě pohoda.
Cyklostezky???  haha
Y.
0/0
19.3.2006 18:15

Kolohnát

Proč je vidět tak málo kol? Zdražit MHD!
Každý pracovní den ráno potkám za 12 kilometrů tak dvě až pět kol. Když je sníh, tak v půl deváté jsou tak dvoje koleje, víc ne. V létě to není o moc lepší. Odpoledne taky nic moc. To už je daleko víc bruslařů. Tak si říkám, proč v Berlíéne, Mnichově, Vídní etc. tolik lidí jezdí? Kopcema to úplně není, stezkama taky úplně ne. Přece nejprve museli lidi jezdit a vydupat si stezky!
Ono to možná bude tím, že ve zmíněných městech stojí MHD euro a půl, to je o 120% víc než tady. Když MHD zdraží , vyplatí se ježdění na kole i v Praze. Bude víc cyklistů a i víc stezek, cest, rozpůlenejch chodníků etc. Jo, a tramvaje budou brát kola, když už hodně prší. Má to v rukou DP.
0/0
19.3.2006 14:43

lupen

Re: Proč je vidět tak málo kol? Zdražit MHD!
Pokud zrazi MHD tak bohuzel spis pribude aut.
0/0
19.3.2006 19:54

lupen

Re: Proč je vidět tak málo kol? Zdražit MHD!
zdrazi MDH ne zrazi.
0/0
19.3.2006 19:55

mujercita

Re: Proč je vidět tak málo kol? Zdražit MHD!
Tak to není nejlepší nápad. MHD je v pořádku. Úplně všichni na kole jezdit prostě nemůžou, nechtějí nebo neumějí. Při zdražení MHD by prostě sedli do auta.
0/0
23.3.2006 21:40

oldbeat

Magistrát "staví" cyklostezky spůsobem, aby se vlk nažral a koza zůstala celá
Příkladem budiž Jižní Město v Praze 4.
Značená stezka bývá vedena tu tam po silnici  a tu tam po stezce, která končí a začíná snad každých sto metrů. Neuvěřitelný je ale příkaz daný značkou : Cyklisto sesedni z kola. K vidění poblíž metra Opatov, Chodov a Horní Roztyly.
Na Praze 10, Petrovicích je vedena stezka kolem Hostivařské nádrže silnicí, kde je čistý zákaz vjezdu.
Za tohle platíme úředníky ? 
V konečném účtování tohle neulehčuje cyklistům pozici na silnici, by právě naopak.
0/0
19.3.2006 11:14

Drbča

Re: Magistrát
Něco podobného je v Brně. na jednum místě cyklostezka prostě končí, a cyklisto sesedni z kola a běž 500m k semaforu... a ta cyklostezka dál pokračuje za 4 proudovou silnicí. Ale ty idioty na radnice tam nenapadne dát semafor. Proč by auta omezovala, že?
0/0
19.3.2006 12:18

st

o hubu
ač je to dost o hubu, taky v Praze jezdim na kole, dokonce jsme si vydupali stojany na kola ve škole... ale je to bída
0/0
18.3.2006 20:38

Ebo

mno..
nevím, já jezdím na kole jen od +13 stupňů a výš (z pochopitelných důvodů).. jezdím po Brně ... Cyklostezky z 98% nevyužívám, protože vedou jen jako rekreační a nebo  pro mne nesmyslnými úseky.
Bohužel v zimě musím využívat MHD, kde sice jedu, ale většinou ve vymrzlých vozech z roku 197x, 198x, kde hluk a zima je v takovém množství, že by to možná už mělo zajímat i pracovníky hygienické stanice.. (kašlou na to, samozřejmě) 
 
Město jako 100% vlastník DP  na nové vozy  asi nedá... a tak uvažuji na zimu také auto..
Je to myšlení stejné, jako ekologická podpora plynového vytápění.. holt kocourkov    
0/0
18.3.2006 20:31

Kal

V Berlíně
Žiji V Berlíně a přestože je mi přes 60 let, jezdím denně 2x 18 km do a z práce. Stezky jsou absolutně bezproblémové a ca. v 70% Berlín západ. Sem tam jsem však jel po chodníku místo po vozovce, kde nebyla stezka a platil pokuty. Od 150 - 300 Kč. (5-10€) Pokutuje se také v Praze?
0/0
18.3.2006 19:17

regazzi

Re: V Berlíně
Pokutuje, ale ne za takovyhle voloviny.My tu žijem v Absurdistánu. Tady městska policie dava boticky na sidlistich, ale že na Vinohradech a v centru stoji Mercedesy na chodnicich nikoho nezajima.....resp. zajima, le jen do chvile, kdy do kapsy doplachti obalka..... Tohle v Reichu nemate, ze?
0/0
18.3.2006 20:32

Kal

Re: Re: V Berlíně
Naštěstí ne. Policisté jsou tu docela příjemní a velmi slušní, ale mají absolutní respekt. U pokut nejsou smlouvaví natož úplatní. Myslím, že by si to ani nikdo nedovolil jim dát úplatek, protože by z toho měl velký problém.
0/0
18.3.2006 20:45

Milan

Re: Re: Re: V Berlíně
V listopadu jsem byl V Berline a vsiml jsem si tam tech cyklistickych stezek a je fak, ze jsou na ne lidi zvyknuti..obcas jsem sel nechtic po tom vyhrazenem pruhu a bylo videt, ze na to picyklisti nejsou moc zvykli kdyz se jim tam nekdo mota..:o)
 
0/0
18.3.2006 23:23

m

Re: V Berlíně
Nuz aj v Prahe sa pokutuje. Mne raz dali zaplatit 300Kc za to iste. Ten chodnik bol uplne prazdny, akurat v dialke stal polis. Vsimol som si ho, zisiel z chodnika na cestu( 200m za mnou neslo ziadne auto) ale uz bolo neskoro :( A to sa este vyhrazal tisickou, nastastie siel okecat na menej.
0/0
19.3.2006 17:06

KejPi

Neni to jen o stezkach
Myslim si, ze v Praze a vubec asi v cele CR neni jen v tom, ze by bylo nedostatek cyklostezek, ale take v tom, ze ridici jsou vuci cyklistum silne neohleduplni a chodci to same. Cyklisti ale casto taky nejsou zrovna vzorem ohleduplnosti treba k bruslarum nebo i chodcum. A v neposledni rade je problem v tom, ze si neni kde postavit kolo, aby za 10 minut nebylo pryc nebo aspon ocesane. Mozna bychom se mohli nejdriv zamyslet sami nad sebou...
0/0
18.3.2006 17:43

kolohnat

úsek Vyšehradská skála - Mánes
z Komořan k Vyšehradské skále se jede celou cestu po asfaltu perfektně a ÚPLNĚ BEZ AUT! Jen kdybychom mohli prosadit, aby na náplavce od Vyšehradské skály po Mánes položili aspoň dvoumetrový hladký pás (asfalt, nebo nějaký koberec). Kostky na té náplavce drncaj dost i na horské kolo. To by se potom dalo jet bez aut od Národního divadla až na Zbraslav, hned by měli 16km cyklostezku do předvolební kampaně. Navíc od Vyšehradu do Modřan se to za tepla jen hemží kolečkovejma bruslařema - těch je hodně = hodně hlasů - a kdyby mohli jezdit celou štreku Národní divadlo - Zbraslav, tak budou chrochtat blahem.
0/0
18.3.2006 12:51

ondras

Re: úsek Vyšehradská skála - Mánes
Souhlasim, sam jezdim casto usek kolem Vltavy z branika pres manes na Malostranskou a od zeleznicniho mostu resim dilema jestli jet po silnici, kde je to mezi autama o strach, protoze tam jsou ty zabrany aby auta nemohla na koleje a ikdyz jedu uplne po kraji, tak me stejne nikdo nepredjede a kdyz jo tak me pomalu srazi zrcatkem, nebo jet po naplavce kde to je mnohem pomalejsi a clovek je vydrncanej. (Zkousim jezdit po tom mramorovym rantlu nad vodou, ale dobrej pocit z toho nemam a rybarum se to taky moc nelibi:)). Jinak si myslim nez budovat megacyklostezky, jako je napriklad v dejvicich kolem evropske, kde nejakeho inteligenta nenapadlo nic lepsiho nez dat cyklistum tu pulku chodniku kde jsou sloupy lamp (coz je ale v Praze dost oblibene, viz treba stezka kolem plynarny) a skacou tam lidi z autobusu, tak bych radsi budoval pri krajich silnic, treba trochu na ukor chodniku a trochu silnice aspon barevne odliseny pruhy, ktere by byly jen pro cyklisty (nejlepe s obrubnikem u chodniku a
0/0
19.3.2006 14:38

ksns

pseudo cyklo stezky pokračování
Osobně jezdím raději Prahou po chodníku než bych riskoval život a zkusil takovou trasu centrem města meziřešení - samostatné trasy pouze pro cyklisty, chce více peněz ,ale ve větších městech se najít prostě musí.Například taková stezka podél Vltavy přes celou Prahu po obou březích...Za 16 let je asfalt jen v Modřanech,břehy Vltavy jsou neprůjezdné a nějakého idiota z magistrátu napadlo udělat část trasy dokonce z kočičích hlav po náplavce /zřejmě asi nikdy na kole neseděl/.Prostě to co je normální ve Vídni, Mnichově a dokonce už i v Bratislavě /asfalt. stezka podél břehů na Gabčíkovo/ to je asi u nás při stávajícím obsazení magistrátu neuskučnitelný sen
0/0
18.3.2006 10:52

ondras

Re: pseudo cyklo stezky pokračování
docela se divim, pana Bema mam za docela velkeho sportovce a cyklostezky byla jedna vec co jsem si pri jeho nastupu myslel ze by mohl prosazovat.
0/0
19.3.2006 14:40

ksns

pseudo cyklo stezky
Myslím si že řešení jsou dvě jen by ti zkorumpovaní pražští radní měli mít trochu více zájmu o cykloturistiku ze které žádné úplatky asi nekoukají a hlavně zvednout prdel a místo výletů do exotických míst si udělat obrázek jak to chodí v Berlíně, Mnichově, Vídni a nebo jak využít břehy řek / viz Hřensko - Drážďany/. V první tzv. úsporné variantě by zjistili,že stačí vyznačit jen část chodníku lajnou pro cyklisty a nebo věnovat rovnou celou jednu stranu chodníku cyklistům,tak jak to funguje např. v Německu či Rakousku. Znamenalo by to však nevyvolávat v některých demagogických chodcích právo na absolutní používání širokého 3 m chodníku a zároveň větší toleranci některých bláznů na horských kolech řítících se na chodce podél domů po chodnících..Funguje to jinde, tak proč by to nemohlo fungovat i u nás?A navíc bychom se zbavili té věčné hrozby strážníkem a debilní argumentace některých egojistických chodců, že kolo na chodník nepatří.Osobně jezdím raději Prahou po chodníku než bych ris
0/0
18.3.2006 10:48

Premek

Nejlepsi na kolo je Mnichov
Po Praze na kole - to je opravdu sebevrazda... Na kolo je super Mnichov - jezdim do prace kazdy den 9 kilometru a z toho na ceste asi 1.5 km - zbytek po cyklostezce uplne bez aut. A i ta auta nevadi - ridici proste s cyklisty pocitaji a davaji si pozor. Ono to sna neni, ze by Nemci byli obzvlaste ohleduplni - ale pokud se srazi auto s cyklistou, tak je to automaticky vina auta pokud cyklista nedelal opravdu neco hrozneho. A taky by si neradi odreli lak noveho BMW.
A hlavne kolo je dulezita soucast dopravy - proste na nem nejezdi jen nadsenci ci socky, ale damy v kostymkach a Lui Vuetton kabelkou a pani v obleku. Je opravdu velky rozdil v tom, jak je plne metro, kdyz prsi ci je hezke pocasi.
Preju Prazskym cyklistum, aby se to zlepsilo co nejdriv!!
0/0
18.3.2006 10:46

FCBO

Re: Nejlepsi na kolo je Mnichov
Měl jsem možnost žít v Mnichově cca půl roku a můžu to jen potvrdit!!
0/0
18.3.2006 15:53

Drbča

Re: Re: Nejlepsi na kolo je Mnichov
Nyl jsem v Mnichově a trochu jsem se pletl do cyklostezek v chůzi... Ale zvykl bych si, Mnichvo je na to úžasné místo!!!
0/0
19.3.2006 12:20

kocka007

Re: Nejlepsi na kolo je Mnichov
Ja ziji ve Vidni a stezky jsou tu opravdu vsude. Proto take nepouzivam MHD a jezdim na kole. Jediny problem jsou tu chodci, kterym nestaci jejich 3 metry siroky a prazdny chodnik a s oblibou se motaji po stezkach. Kdyz na ne clovek zazvoni, tak si jeste klepou na hlavu. Obcas se s nejakou tetkou pohadam, ale jinak je Viden opravdovym cyklistickym rajem...
0/0
18.3.2006 16:55

paja

Re: Nejlepsi na kolo je Mnichov
Ja byla chvili v nemeckem Erlangenu, a abych rekla pravdu, tak me ze zacatku prekvapili pani a damy v kostymech na kolech, tak i starecci ci matky s malymi prcky na voziku za kolem. Ale je to fakt super, protoze se na kole dostanete po celem meste a usetrite za MHD :)
0/0
18.3.2006 19:15

Jakub Švec

Nové Butovice - ostuda, že je huba nebolí
Paradoxně se pro cyklysty v Nových Butovicích nejvíce udělalo za minulého režimu. Sídlištěm vedou trasy společné pro chodce a cyklysty. Bohužel porevoluční doba přeje jen kapitálu, takže například vyjet z Butovic směrem na Strodůlky, Zličín a dále ven z Prahy je skutečně o život. Pokud mne paměť neklame, u Kauflandu ve Stodůlkách je dokonce již přes 17 let most, který měl být původně pokračováním trasy směrem na západ a jsem si skoro jist, že až dál na Zličín a ven z Prahy. Bohužel nová výstavba modernějších železobetonových králíkáren a nákupní centrum Zličín jsou příkladem hanebného zanedbání radnice Prahy 5 a posléze Prahy 13. 2 kilometry stezky směrem do prokopského údolí jsou opravdu trapné. Asi je opravdu doba hypermarketů a ne rodinných výletů do přírody.
0/0
18.3.2006 10:34

Bob

Re: Nové Butovice - ostuda, že je huba nebolí
Zítra půjdeme na velikú túru po červené značce z Kauflandu do Carrefouru... ... asi tak.
0/0
18.3.2006 11:05

looney

dodatek
ono to asi souvisi s celou spolecnosti, kdyz se podivam na to jak ulice vypadaji samej odpadek a vajgl (to mi prijde jako paradox, proc kuraci zahazuji vagly na zem, tj. jako bych odhazazoval posmrkanej kapesnik - kuraci fuj!!!), auta parkujou na kdysi zelenych travnicich, ze kterych ted zustal jen bahnity hnus, v parcich jedno psi ho*no vedle druheho....ja nejsem zadny extremista, ale na druhou stranu doufam, ze mi to nikdy v zivote nezacne tento stav pripadat normalni.jednoduse mi vadi jak moje mesto vypada!!!
0/0
18.3.2006 9:35

M.

Re: dodatek
Jako doma, doma kdyz dohuli, tak si toho vajgla taky hodi na koberec.
0/0
20.3.2006 12:17

looney

taky bydlim v brne
situace je opravdu naprd, existuji sice fajn cyklostezky pro rekreacni cyklistiku, ale jezdeni po meste je hrozive. nejvic me se*e, ze se neustale papouskuje, ze to nejde --- sice je brno (i praha) samej kopec, ale berlin a viden jsou zase nekolikrat vetsi, v berline jsem byl a je to opravdu parada....
0/0
18.3.2006 9:27

Drbča

Re: taky bydlim v brne
Berlín... Mnichov, Víděň! to je ráj cyklistů!
0/0
18.3.2006 12:15

FCBO

Re: Re: taky bydlim v brne
přesně tak. v Mnichově se dostanete na kole všude, je to tam fakt pěkně promyšlené. druhá věc ale je, že celé město je v rovině a není tam prakticky žádny kopec, což je pro bezpečnost určitě lepší než např. v Praze. Další věc, co se mi líbí, že tam do práce na kole jezdí i manažeři v oblecích. Na první pohled se to zdá legrační,ale jde vidět, že se tam nemusí předvádět jako u nás a maj aspoň nějakej, narozdíl od nás, kde ten, kdo jede do práce na kole, je považován za socku
0/0
18.3.2006 15:25

Miky

SKUTEK UTEK
nejvíc mě fascinuje, jak se hoši z magistrátu tlučou v prsa, jak se snaží, a přitom - SKUTEK UTEK
0/0
18.3.2006 9:04

Kubak

Cyklostezka od Vysehradske skaly
Nechapu, proc se nekdo zaobira rychlosti na silnici od Vysehradske skaly do Modran, pokud cyklostezka celou dobu vede mimo silnici.... Jezdim po ni....
0/0
18.3.2006 8:11

kolohnat

Re: Cyklostezka od Vysehradske skaly
Protože od skály je až k Barandovskému mostu padesátka a Štěpánek věčně věků jezdí na kole 70 a více, a na Kublově je radar, takže Štěpánek platí každej tejden velký pokuty. Docházej mu úspory, tak dělá zbytečné dusno v novinách.
0/0
18.3.2006 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.