Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šinkanzen Fastech: 3 x rychlejší než pendolino

Tak už i na železnici vtrhlo 21. století. V Česku se vysmívaným symbolem stalo vrtošivé pendolino, jež potřebuje přes tři hodiny na cestu z Prahy do Ostravy, dlouhou 360 kilometrů. Zrovna takovou rychlostí jezdí supervlak, který právě představili Japonci. Ten by stejnou štreku zvládl za hodinu. Japonské expresy šinkansen patří k legendám na kolejích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tom

za ty prachy jen Pendolino a koridor od Skanska????

Tak ty pendolina Italové vyřadili kvůli poruchovosti. Koridor u nás od Skanska je uskákaný - děs.

A za ty prachy jsme mohli mít TGV i s autonomním koridorem.

Kdo tady říká opak, je naprostý neználek nebo od ČD.

0/0
13.6.2007 16:23

fgwetgwsg

sgggg

:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
30.1.2007 14:42

Milan

Není pravda
Článek jsem si přečet a jsem zděšen, co dokáže někdo napsat. Je to plné žvástů a nepravd a piřpomíná mi to spíš, než článek o nové verzi Šikansenu, účelné pomlouvání Pendolina, i když vlastně nic z toho, co píšou není pravda...Kdo se orientuje v oboru, tak ví;-)
0/0
3.4.2006 15:16

Martin

sinkazen
Vy by ste někdo chtěl šinakzen v ČR? Dovede si představit tu trať Jak by to naprosot ničilo krajinu? A cenu tratě? Myslim si, že v ČR bohatě stačí 160, i když na nejvytíženějších ůsecích by se hodila 180/200/220... a při pohled na nový šinkazen: nepřipomíná to ani trochu normální vlak, je to uvnitř malý, neprostorný... např. oproti vagonu Bmz pro V max 200 km/h, který je používan na některých EC/IC vlacích
0/0
30.3.2006 17:47

Martin

sinkazen
0/0
30.3.2006 17:43

Tom

psoledni
a zaroven by zlepsila napojeni na Nemecko (a celkove v ramci Evropy spojeni Prahy se zapadem Parizi atd.). No a snad by mohla popohnat sousedy k napojeni VRT k nam. Zalezi jak se budou uvolnovat penize na panevropske koridory.
Jo a sorry za preklepy.
 
0/0
26.3.2006 23:49

Tom

a jeste
Nema cenu stavet u nas VRT, pokud nebude napojeni za hranicemi. Slovensko a Polsko bude VRT stavet az za dlouho (tedy ty, ktere budou napojeny na CR, napr. Polsko pravdepodobne uprednostni napojeni primo na Nemecko a az pote pres nas na Rakousko), realna je snad trat z Nemecka do Rakouska. Tedy Norimberk, Plzen, Praha, Brno, Breclav, Viden. A pripadne Berlin, Usti, Praha, Brno, Breclav, Viden. Trat z Brna pres Olomouc/Prerov, Ostravu do Varsavy bude az pozdeji. Zalezi tedy pomerne dost na nasich sousedech, napred se VRT site musi dostat bliz k nasim hranicim. Nejpravdepodobnejhsi prvni usek VRT je u nas na smeru Praha - Plzen (koridor tma jde udelat jen na max 120 a nekde jen 80 i mene dokonce ( profil trati vice proste nedovoli, jsou tam podel reky moc prudke oblouky), mluvi se o tunelu od Prahy na Beroun. Tato cats by se mohla udelat drve, zlepsila by vnitrostatni dopravu (spojeni dulezitych mest Praha  a Plzen)
0/0
26.3.2006 23:43

Jirka

ulet
tak tenhle clanek je fakt novinarsky ulet. Srovnavat pendolino se sinkanzenem. Pokud se nekomu zdaji 4,3mld Kc za pendolino strasne penize, tak kdyby jsme meli financovat sinkanzen, tak nam v rozpoctu statu nezbidou penize uz na nic. Kdy konecne tem vychvalovacum ICE TGV apod. dojde a vsimnou si v jakych zemich tyto vlaky jezdi -ekonomicky nejvyspelejsi staty sveta. Ono je krasne ze by to sinkanzen z prahy do ovy zvladnul za 1hod, ale buddte si jisti ze by vam byl stejne k nicemu, protoze cena jizdneky by se pohybovala v radu tisicu!!! Takze zlate pendolino za 500, spadnete z nebe a otevrete oci. Zajedte si treba vlakem ICE z berlina do mnichova-supr nema to chybu, ale ta cena!!! Jednou se rozlucte spredstavou, ze chcete mit zeleznici jako na zapade, ale za ceske jizdne. Velmi se mi libi diskuze typy jestli nahodou neni autobus o 3 nebo 5Kc levnejsi, ale jak vidim na ICE maji vsichni.
0/0
26.3.2006 21:05

blé

he?
proc sme se ve skole ucili ze nejdelsi trat je bajkalsko-amurska magistrala??????(neco kolem 6000) sem zmaten:)
0/0
25.3.2006 16:35

Elektronek

Slohová práce
Co má znamenat tohle? (z úvodu): "Pendolíno potřebuje...tři hodiny na cestu z Prahy do Ostravy, dlouhou 360 kilometrů. Zrovna takovou rychlostí jezdí supervlak...Šinkanzen". Za prvý je to stylistická prasečina, a za druhé autor nestydatě porovnává dohromady vzdálenost (v kilometrech) a rychlost (v kilometrech za hodinu).
0/0
22.3.2006 11:33

To snad ne?

Re: Slohová práce
Umis cist????
0/0
23.3.2006 20:11

JL

Re: Re: Slohová práce
". V Česku se vysmívaným symbolem stalo vrtošivé pendolino, jež potřebuje přes tři hodiny na cestu z Prahy do Ostravy, dlouhou 360 kilometrů. Zrovna takovou rychlostí jezdí supervlak, který právě představili Japonci. Ten by stejnou štreku zvládl za hodinu."
0/0
28.3.2006 11:34

Tesik

Autor zapomněl
na Posázavský Pacifik!!! To je přece taky legenda... ale je fakt, že Japonců tam moc nepotkáte...
0/0
21.3.2006 9:07

Hawkey_CZ

Transrapid
Ja jsem loni vyzkousel prave tu zkusebni drahu v Nemecku. Pro nejaky technicky problem s nami nejeli pres 400 km/h, jeli jen 396. Budovat Transrapid je (a ted mi to snad pritomni prominou) kurevsky draha sranda. Kilometr trate je cca 2× drazsi nez klasicka VRT a co se tyka vozidel, tam je to dokonce 4× drazsi. da_Mikesh: nova UIC smernice rika, ze i pro rychlost 160 km/h musi byt vubudovany mimourovnove krizeni. Nicmene se to tyka jen novych staveb, tzn. ze se nemusi dokoncene stavby predelavat.
0/0
21.3.2006 8:47

Hlína

Re: Transrapid
Ja jsem tuhle jel na trati Moravsky Beroun - Domasov prumernou rychlosti 28 kilometru v hodine a to navic prosim bez technickych problemu
0/0
22.3.2006 17:39

da_Mikesh

...
jinak. U nás je to stejně jedno, páč u nás vlak může jet max tušim 160 km/h. Důvod - aby vlak mohl jet rychleji, musí být železniční koridor bez přejezdů (evropské směrnice). A to u nás není nikde, takže je to úplně jedno :D
0/0
21.3.2006 4:44

jirka86_europe

Czech Republic
No jo..., Shikanzen není Pendolino.
0/0
20.3.2006 22:10

Maglev

430 km/hod
ahoj, v létě jsem jel zkušební 30 km trasu ze Šhanghaje na šhanghajské letiště Maglevem. Přibližně dvě minuty jsme jeli konstantní rychlostí okolo 430 km/hod. Poté začal vlak pomalu decelerovat. Myslel jsem si, že to bude hukot jak v F1. Ono se to ale rozjíždí dvě minuty a dvě minuty to brzdí, takže v pražském metru, když na to šlápnou, pocítíte větší zrychlení :-) Jinak nádraží vypadalo jako moderní letiště a většina lidí si kupovala zpáteční jízdenku, protože se prostě chtěla projet (většinou běloši) a na letiště nepotřebovala.
0/0
20.3.2006 18:12

Danny_Kay

Re: 430 km/hod
, ...asi by me nebavilo kazdy den odstranovat z kabiny rozplacnute zivocichy...
0/0
20.3.2006 19:48

z Vysocan

Re: 430 km/hod
To musel byt uzasnej zazitek. Jel jsem v Nozomi 320 a nikdy na to nezapomenu.
0/0
20.3.2006 21:32

Jk

Re: Re: 430 km/hod
Jel jsem neco kolem 300 km/h v Koreji konstantne, chvilema to pustil az na 320. Bylo to vynikajici.. Pendolino - no comment
0/0
20.3.2006 23:23

xxx

Re: Re: 430 km/hod
Maximalka je 431km/h ale opravdu vubec neni nic citit. Proste nuda. :-( Je to jak v letadla proste tam taky nevnimate ze letite 1000km/h .
0/0
21.3.2006 3:22

.

Re: 430 km/hod
Pan Maglev ma jiste na mysli nemecky system Transrapid, ktery byl poprve konstrukcne vypracovan v r.1970 firmou Thyssen-Krupp. Tady v Nemecku existuje pouze zkusebni trasa, k vyrobe zde nikdy s financnich duvodu nedoslo. Cinane si nechali Transrapid on nemcu postavit pred dvema lety a dnes sami pracuji na vlastnim systemu.
0/0
21.3.2006 0:13

Maglev

Re: Re: 430 km/hod
To bude ono. Již v roce 1970? Wow.  Číňani to oficiálně nazývají Maglev. Mám za to, že pro ně staví Siemens spojení Peking - Šhanghaj. 900 kilometrů vzdálenosti by to mohlo dát za 3 hoďky a směle konkurovat letecké přepravě. Vlastně by to bylo rychlejší, protože bezpečnostní prohlídky na letištích, atd. Je to vůbec pravda? Protože by se jednalo o skutečně monstrózní investiční akci.
0/0
21.3.2006 0:57

.

Re: Re: Re: 430 km/hod
Pravda to,  bohuzel pro nemce, neni. Po prvne smele zakazce pro Thyssen-Krupp ( nikoli Siemens - ten vyrabi skvele soupravy ICE ) si zacali cinane vyvijet svuj vlastni system rychlovlaku na stelne basi. Je to praktricky az na nekolik malickosti kopie. Deje se tak k velike nelibosti nemcu, je to totiz nedobry zvyk v cine a vubec v Asii kopirovat nedovolene technologii. No, uvidime.   
0/0
21.3.2006 4:24

Tom

Hloupa redakce
No redakce se opet vyznamenala, jednak blbosti, jednak umyslnou blamazi.
Za prve Pendolino am amximalku 230kmh, to ze ceske koleje (vubec profil trati diky clenitosti naseho terenu) nedovoluje vetsi rychlosti je vec jina. Mozna kdyby se nektere useky narovnaly(tam kde to jde), misto prejezdu se udelaly nadjezdy a podjezdy (kvuli tomu je 160 i na mistech kde by jinak mohlo byt vice), tak by slo z neho vytahnout i tech 230. Tudiz neni rychlejsi o 200km/h, ale o 130km/h. Navic japonec musi mit spesl trat. Prdolino si to vali po lehce upravene standardni.
Dale TGV ma cestovni 300, ted bude mit trat TGV Est européenne rychlost 320 a dohledne dobe se da cekat, ze se bude vyuzivat u TGV, nebo i nemeckeho ICE maxima kolem 330 az 350. Nemecke ICE to umi i kdyz zatim jezdi 300, nektere trate vsak jsou staveny uz dnes na rychlost 350km/h. Takze ten rozdil je bratru v realne cestovni rychlosti do 60km/h, v nejblizsi dobe 30 az 40km/h. Casem minimalni.
0/0
20.3.2006 17:57

Rotoped

Re: Hloupa redakce
To, ze Shinkansen "musi" mit specialni trat, to bych nedaval jako nedostatek. Kvuli Pindolinu staveli "specialni" koridor a zcela ve Svejkove duchu ho (asi vzhledem ke strachu ze zavratnych 230 km/h Pendolina) postavili na 160. Tedy abych to shrnul: Mame vlak, ktery je nespolehlivy (protoze si bud nekdo pekne pri podpisu smlouvy namastil kapsu, nebo to byl idiot), mame trat, ktera je kontrukcne jiz dnes zastarala (asi ze stejneho duvodu jako prtedchozi) + jako bonus mame drahy, ve kterych je stale bordel a lemplovstvi kazdodenni zalezitosti. Dokonala kombinace...
Srovnavat Shinkansen a Pendolino je nesmysl - Pendolino vic stoji, nez jezdi. U Shinkansenu je to naopak...
0/0
20.3.2006 19:07

drevak_patlak

Re: Re: Hloupa redakce
Koridor se nemodernizoval jen pro Pendolino, ale pro víceúčelovou dopravu (tj. dálkovou, příměstskou a nákladní). Zvolená koncepce s vmax 160 až na výjimky v původní stopě je kompromis mezi náklady a užitou hodnotou. Je možné diskutovat o míře velkorysosti, ale osobně tuto koncepci považuji za správnou. Trať typu TGV na 300 km/h by byla 10x-20x dražší než modernizace koridoru a sloužila by prakticky jen dálkovým expresům. Západní TGV, ICE apod. pak spojují jen opravdu velká města, obvykle přes milión obyvatel, proti tomu jsou česká větší města vesnice. Proto by bylo pro tyto vlaky pravděpodobně málo cestujících.
0/0
20.3.2006 23:08

lou

Re: Re: Re: Hloupa redakce
ono je taky potreba myslet ve vetsim meritku nez je CR. vlaky z berlina pres prahu do vidne spojuji milionova mesta, to same z mnichova pres prahu do varsavy. takze drahy mohli myslet trochu dopredu. turisti jedouci z berlina do vidne by se urcite stavili i v praze, zvlast kdyz bude nove nadrazi a okoli. to by se naslo urcite dost cestujicich, zvlast kdyz by byli z berlina v praze driv nez letadlem a z prahy ve vidni za stejnou dobu (centrum-centrum). samozrejme nema cenu delat rychlotrat z plzne do karlovych varu, nebo do ceskych budejovic....
0/0
21.3.2006 2:02

Tom

Re: Re: Re: Re: Hloupa redakce
Presne jak tu psali nekteri. Modernizace koridoru byla jednak jak pro nakladni, tka pro osobni a to primestkou, mezimestkou a dalkovou dopravu. Dale slo o modernizaci zastaraleho tratoveho zabezpecovaciho zarizeni. Na koridorech se oproti stavu na prelomu osmdesatych a devadesatych let jezdi prumerne o znacky kouske rychleji. Hlavnim problemem byla totalni zastaralost a neudrzovanost trati. Koridory by se delaly i bez Pendolina. Jsou totiz urceny i pro EC/IC vlaky, ktere treba s 350 jezdi take 160. A az bude nasazena nova 280, a nove siemensacke vagony, tak budou i dalsi EC a IC jezdit 160. Takze koridory jdou naprosto mimo pendolino, to jen novinari nemaji prehled.
Dale o tom, ze nakup pendolin posraly jak vlady ODS, tak CSSD neni pochyb, pdominky jsou pro stat nevyhodne. Detske nemoci se daly cekat, jenze politici nejsou odbornici. Dale v soucasnych profilech NENI MOZNE stavet VRT. Muselo by se stavet na zcela novych trasach.
0/0
26.3.2006 23:24

Tom

A dale..
Dale pendolino bylo nakoupeno pro cesty do Nemecka a Rakouska. Prave vyse na zminovanou trat. V Nemecku a castecne i v rkaousku by jezdilo prave onehc 230, u nas 160 (nema smysl stavet trate pro vyssi rychlosti kvuli sedmi valckum), to by jich muselo byt vice a na to zatim penize nejsou. To ze zatim pendolino jezid o Ostravy je vec jina, ale neme smutna. Nicmene ani koridory, ani pendolina nebyly staveny kvuli sobe nevzajem a kvuli trase Praha - Osrava, tam staci klasicke vlaky.
A ano mezinarodne myslet je potreba, nicmene nekdo to musi zaplatit, napred ej potreba naprvait spatny stav nasich komunikaci (trate, silnice) a az pak se podilet na vetsich projektech. Nicmene v ramci site TEN dostavame uz ted penize na modernizaci koridoru a do budoucna by snad EU mela uvolnit penize i na zminovane trasy Berlin - Viden, Viden - Varsava, dale by mela byt napojena Bratislava a prs Plzen i Norimberk. Jenze prave pro VRT v CR jsou dulezite mezinarodni podminky.
0/0
26.3.2006 23:35

Luo

Re: Re: Re: Hloupa redakce
Kdyz se jede na dalnici z Rima do Neapole, Muze se videt vedle silnice trat pendolina. Je to trat jenom pro ten rychlovlak. Na Tajwanu je uz v provozu shinkasen na specialni trati vetsinou nad zemi, z Tajpeje do Kaohsiungu, kolem 350 km. Rychlost vlaku je 300 km/h.
0/0
21.3.2006 12:26

Luo

Re: Re: Re: Re: Hloupa redakce
Kdyz jsem byl malej, jezdila Slovenska Strela stavena Tatrou - a opravdu, tehdy 148km/h bylo rychle.
0/0
21.3.2006 12:29

qwas

ale co...
radši v 90% případů jedu autem - rychlejší, s větší jistotou že dojedu včas, nechytnu nějaký podivný hmyz, podivný personál ( i když to se zlepšilo ), podivný "češtin" při hlášení, pohodlí - zvláště NDR vagóny pro Vietnam jsou velmi příjemné když jsou plné, o "pantografech" ani nemluvím. V případě plného obsazení auta je to i levnější.
0/0
20.3.2006 12:53

a-c

Re: ale co...
pokud pojedes autem po D1 tak ta jistota, ze to bude rychlejsi a bezpecnejsi neni nijak ohromujici...
0/0
20.3.2006 14:23

Lebowski

Re: Re: ale co...
Á.
Další pán co podlehl mediálnímu tlaku. Gratuluji.
D1 si dávám celkem pravidelně a bez většího rizika mi na ní z P. do B. stačí jedny Tři sestry.
Strojvůdcům na Zdar!
0/0
20.3.2006 16:09

Hlína

Re: Re: Re: ale co...
On to porovnává se silnicí třeti tříy Kravaře - Chuchelná a proti tomu je D1 fakt dost plná
0/0
20.3.2006 16:26

Jilji

Re: Re: Re: Re: ale co...
Zdar krajane. Bacha na ďury, bo to tu je uplně dojebane. Jak ne ďura už mam zajica na narazniku. 
0/0
20.3.2006 20:03

chicht

Re: Re: Re: ale co...
jako 3cd, nebo jsi jedno z těch namyšlených hovad, co to "pilotujou" 220 v levym... Blbečkům třikrát zdar!!
0/0
20.3.2006 16:28

Buran

Srovnání nesrovnatelného
Co je to za blábol - Pendolina vers. Šinkanzen. To co snad redaktor spadl z višně ne. A hlavně se podívejte na to, jaké tu máme koleje. A kdo ty korydory stavěl a za kolik. A odvedl odpovídající práci? Asi ne, že. Takže ono to asi nebude v tom vlaku, ale někde jinde. V neúplatnosti všeho, co se v téhle zemi děje. Kdyby takhle hospodařili Japonci, tak dnes loví mamuty. A mezi námi. Na co by ten náš ministáteček potřeboval tak rychlý vlak.
0/0
20.3.2006 12:27

tulen

Re: Srovnání nesrovnatelného
ty ses fakt buran, chlape. Na co asi potrebujeme rychly vlak? Treba na to, abych mohl z Brna do Prahy na letiste byt za hodinu a ne za tri a jeste se bat, co me potka na D1. Ale protoze jsme narod buranu, tak to nebude nikdy lepsi.
0/0
20.3.2006 14:05

lupioso

Re: Re: Srovnání nesrovnatelného
ty jezdíš po d1 z brna do phy tři hodiny??? já to jezdím z ostravy za 2.45.....uff
0/0
20.3.2006 14:56

rychloslimejs

Re: Re: Re: Srovnání nesrovnatelného
ty jsi ale borec, vychazi mi prumerna rychlost 141 km/hod. Podivej se na sebe do urcadla, to co se na tebe usmiva, je pekny ko.ot
0/0
20.3.2006 16:50

Hlína

Budme radi !!!
Hovoric o vlaku Pind'olíno musim podotknout jedine - vzhledem k jeho spolehlivosti BUDME RADI ZE TO NENI LETADLO  
0/0
20.3.2006 12:21

Rumburak

Re: Budme radi !!!
Cipe.
0/0
20.3.2006 12:28

Oprava

Re: Re: Budme radi !!!
Cyp se pise s tvrdym Y, ostravaku :)
0/0
20.3.2006 17:21

Luo

Re: Budme radi !!!
Ty se nechces zastavit ve vzduchu??? :-)
0/0
21.3.2006 12:32

tnx

At jdou do haje
i s Pendolinem. Me vic stve, kdyz kazdou chvili je v prvni tride vypnute topeni, v horsim pripade se zblazni a zacne na plne pecky chladit. V prvni tride v IC netece na zachodech voda. Pokazde jede jiny vuz, clovek se nemuze spolehnout, ze tam budou zasuvky. Pak se divte, ze radsi jezdi lidi autem. Mam aspon nejakou jistotu a jsem driv doma. Nehlede k tomu, ze uz ve dvou to vyjde levneji nez vlak.
0/0
20.3.2006 11:37

drevak_patlak

Re: At jdou do haje
Oblíbený omyl. Vlak pro dva i tři je levnější a nemusíte započítávat ani amortizaci auta. Existuje totiž skupinová sleva už pro 2, kocipovaná navíc tak, že čím více cestujících, tím relativně levnější jízdné. Příklad: Děčín-Praha cca cca 110 km po silnici, při spotřebě kolem 7-8 l/100 km stojí benzín cca 230 Kč. Obyč. jízdné ČD 162, skupinovka pro dva 200, pro tři 250.
0/0
20.3.2006 23:16

cassul

Re: Re: At jdou do haje
Není každý z Prahy. Řešil jsem pravidelné cestování dvou osob z Českých Budějovic do Ostravy (a zpět) a přestože jsem se velmi snažil, neexistuje levnější alternativa k autu.
0/0
21.3.2006 3:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.