Diskuze

Jak Bílka podala ruku sudetským Němcům

Většina bývalých sudetských obcí v Česku dnes chátrá, Bílka ale jde proti času. Tahle víska na Teplicku by asi vždycky trčela trochu víc z šedivé řady už jen proto, že leží přímo pod nejvyšší horou Českého středohoří, Milešovkou. Výjimečná je ale tím, jak ji místní zvelebují, a hlavně tím, jak se staví k česko-německé minulosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

cote d'or

15. 4. 2007 12:19
oprava: oni napřed podali jenom prst

ale landsmanšaft vždycky bere hned celou ruku až po koleno

0 0
možnosti

eliska

23. 3. 2006 0:55
prosim pohrbete nemecke vojaky
na zapadni strane vesnice vykopejte jamu, ulozte do ni bedynky, vemte jednu sochu z prirody a postavte u hrobu, polozte desku s napisem II Svetova 1939-1945....Na jihovychodni  strane udelejte parcik,  privezte betonovou lavicku s napisem Jalta 1945 - Za nas bez nas
0 0
možnosti

Leonardo

23. 3. 2006 22:00
Re: prosim pohrbete nemecke vojaky
koukám Eliško, že ti ty sochy opravdu leží v hlavě, netrap se tím tak. I sochy můžou být krásné, stejně jako stromy
0 0
možnosti

Ludwar

21. 3. 2006 10:40
naposled
Já jen naposled dodám, že Němci jsou dnes nejkultivovanější národ Evropy. 100% Němců razantně odsuzuje to, co se stalo za války. Lidé, co dělali tehdá ty zvěrstva, jsou dávno mrtví. Dnešní Němci, přestože s tehdejší dobou nemají nic společného, tak se neustále omlouvají a stydí se za to. Malý nenarozený Němec, ještě ani neumí "mami" a už se stydí za předky. Dnešní Němci nejsou zlí a myslím si, že jsou tzv. "v pohodě". Naopak bych byl prozíravější vůči Rakušanům. Přestože jsme byly od velkého třesku až do 80tých let 20. století vždy na vyšší úrovni (nejen ekonomické, ale třeba v gramotnosti atd..), tak nás mají Rakušáci dodnes za néněcenné občany, kteří jsou dobří tak leda na úklid stáje. Kdo nevěří, ať si zajede do Vídně. Chovají se k nám, jqak k verbeši. To Němci Ne!
0 0
možnosti

Canigo

29. 3. 2006 9:29
Re: naposled
Je naivní si myslet, že před šedesáti lety v Německu žila nějaká skupina předků, která páchala zvěrstva. Pak vymřela a dneska už se rodí jen vzorní potomci. Tak rychle to samozřejmě nejde. Je to vidět na dalším poválečném vývoji, kdy zase jiný skupina páchala zvěrstva ve jménu někoho jiného.
0 0
možnosti

Gull

19. 3. 2006 22:07
Darmo mluvit
To mas pravdu.Hlavne u nas v sudetech.
0 0
možnosti

Karl

19. 3. 2006 17:21
Lepší Němec než Rusák
Většina lidí protestuje proti Němcům ale naopak nikomu z nich nevadí že je to tady samý Vietnamec , Ukrajinec , Kosovský Albánec a podobná svoloč . O těch Cikánech ani nemluvě .
0 0
možnosti

Irish Stout

19. 3. 2006 2:52
Ať se nám nám to líbí, či nikoli
sudetští Němci jsou součástí našich dějin. Přišli kdysi dávno na pozvání Přemyslovců (Přemysl Otakar I. a další v řadě)... Přestože se zjevně mnozí z nich dopustili vlastizrady, zblbnuti Konrádem Henleinem, jistě to neplatilo 100%ně. Krom toho po "našem" území před Slovany kráčeli třeba Keltové a po nich Markomani (asi Germáni), tedy jakýpak "domov můj"... Ostatně, jak tak sleduji expanzi z východu, kdoví, zda se zde nebude za 100 let mluvit pouze čínsky.
0 0
možnosti

Gull

18. 3. 2006 16:57
dekuju za odvahu
tim"jak se zde tito chudaci dokazi  po valce chovat".To opravdu nechapu.
0 0
možnosti

Gull

18. 3. 2006 16:55
dekuju za odvahu
O jakem podlezani germanum to mluvis.Kdyz se trosku zamyslis o nasi minulosti,tak tam stale nemecke miseni mezi cechy a nemci je.Viz rakousko uhersko,sudety atd.V nasich stromech zivota je urcite nekdo germanske krve.Tak proc se za to stydet.Stejne je to naopak.Nechapu,ze vsichni z mladsi generace uz jsou zmasirovany k nenavisti temi starymi naplavami k nam do byvalych  sudet.Hlavne to prichazi z te starych revolucnich gard co jeste mezi nama prebyvaji a parazituji.Nejdriv tleskali KSC [a take za to dostali odmenu ve forme ukradenych domu a majetku] a ted tleskaj komukoliv pro kus zvance.A ted mi taky vysvetli,kdyz mluvis o odsunu cechu.Kdo dopustil ten odsun?Zase jen my cesi,nikdo jinej.V te dobe jsme nebyli zadni poseroutkove jak dnes.Supr vyvinutej prumysl,z korunou se obchodovalo na burze a hrubej narodni produkt byl na urovni vyspelich statu.Ten odsun udelali jen cesi,nikdo jinej.Teoreticky cech odsunul cecha ze sudet.To je des.A jeste jedna otazka.Jak jsi myslel to:"jak s
0 0
možnosti

Mirek

18. 3. 2006 21:57
Re: dekuju za odvahu
Blabolis nesmysly.  Ja jsem s mista, ktere bylo zabrano do pohranici.  Moji predkove tam zili jiz v renesanci.  V 38 museli utect.  Kdyz se muj tata vracel v 1946, tak po nem Nemci strileli.  Lide meli z ruznych sudetonemeckych band strach, hlavne na samotach.   Jinak ne kazdy kdo prisel do Sudet volil KSC, jak to rada tvrdi fasisticka nemecka propaganda.  Odsun pozehnali spojenci, a majetek ktery Nemci zanechali se nevyrovnal ztratam ktere zpusobila nemecka okupace na uzemi celeho Ceskoslovenska.  Ten odsun udelali tez Polaci, Rusove, a kazdy kdo se chtel zbavit te nejnesnasenlivejsi narodnostni mensiny, ktera kdy v Evrope existovala.
0 0
možnosti

Gull

18. 3. 2006 11:05
dekuju za odvahu
Dekuju mistnim za odvazny cin.Byla to proste chyba vyhnat vsechny a zachazet s nimi jak se zviraty.Myslim si ,ze by se za ten zpusob odsunu mel cesky narod stydet .Ne vsichni obyvatele sudet smysleli stejne a to je nepopiratelne.Stejne muzu polozit otazku"proc neodsuneme vsechny nase spoluobcany starsiho data do Ruska za zverstva komunistycke strany Ceskoslovenska?" Byl by klid a my jsme mohli zacit znova s cistym stitem.Ted kazdy dava ruce pryc a tvrdi "ja nic ,to byli oni".Nazor,ze to neni nas prehmat,ale velmoci je pravda.Vzdy nas nekdo ridil,protoze my Cesi jsme jen narod vlezdoprdelku a podlejzaku bez vlastniho nazoru.Umime jen vykrikovat nadavky a hazet kameny z davu.Nikdy jsme nebyli a nebudem samostatny.Prirovnam nas ke stadu ovci.Co nam naridej,to udelame bez reptani a jeste ohnem hrbet.Ovce,co cekaji na pastyre,ktery se o ne postara. 
0 0
možnosti

JTB

18. 3. 2006 13:22
Re: dekuju za odvahu
Souhlas. Naprostý. Jak by se asi tvářili naši senioři, kdyby byli odsunuti nebo třeba jen zbaveni důchodu? Senioři, kteří..
a)z valné většiny spolupachatelili na politických vraždách, jakož i na projedení budoucnosti dalších mnoha generací či likvidaci kdysi nádherných Sudet
b)ve valné většině schvalují zvěrstva let 45-46 a jsou nejvehementnějšími odpůrci a blokátory aktů smíření-viz. onen již zde zmíněný ústecký most E.Beneše
Jak by jim asi bylo, kdyby někdo uplatnil princip kolektivní odpovědnosti vůči nim? Já po tom nevolám, chraň Bůh, aby se tohle stalo. Nejsem stejný jako oni. Ale je dobré to našim nyní soucit budícím staříkům a stařenkám připomenout.
Mimochodem, vím o čem mluvím-vyrostl jsem v Teplicích a vím, jak dokázala zlikvidovat nádherné německé město přivandrovala lůza z vnitrozemí. Aspoňže ta Bílka je opačným příkladem. Asi se tam vyrazím podívat.
0 0
možnosti

Roman

17. 3. 2006 18:57
podekovani
Mam radost,ze po delsi dobe mohu najit clanek o Bilce,rad jsem tam ucastnil slavnostnich okamziku i obycejnych setkani s milymi lidmi spolu se svymi prateli z OkU. Dnes ziji v zahranici,kam jsem se uchylil pred lidskou hlouposti,ale na tech par milych lidi a hezkych chvil opravdu rad vzpominam.R
0 0
možnosti

eliska

17. 3. 2006 22:25
Re: podekovani
vesnicka krasna, kaplicka pekne vymyslena, ale sochy bych dala pod lipu, nebo primo pred vjezd do vesnice, kolem vesnice... ale ne do volne prirody...(pouze muj nazor)
0 0
možnosti