Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostrov Djerba: trochu jiné Tunisko

Když na tomhle ostrově na jihu Tuniska kdysi zakotvil Odysseus, jeho námořníci odmítli odplout. Bájní obyvatelé ostrova, pohostinní Lotofágové, jim prý nabídli plody lotosu. Odysseus, který se jich jako jediný vyvaroval, pak nutil své omámené mužstvo násilím k návratu na loď. To ještě netušil, kolika budoucím návštěvníkům Djerba učaruje stejně jako jeho posádce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jitkraj

tunisko super
vrátila jsem se z dovolené v Tunisu destinace Monastir hotel Helia.Tento hotel je krásný,lidé příjemní služby velice dobré má 4 bazény a pěknou písčitou pláž,deně uklizené pokoje a čisté povlečení.Super dovolená čisté moře.Nemohu si stěžovat,co víc si přát.
0/0
4.8.2006 22:04

rebbe

Džerba je pro všechny
Samozřejmě, pokud si najdete nejlevnější ubytování třeba v Houmt Souku v některém Kavanseraji, pak se musíte sami starat o to, aby vám vyměnili ložní prádlo, sami od sebe to neudělají. V hotelech na pobřeží však najdete komfort úměrný ceně. Nejlepší restaurace jsou v Houmt Souku, grilované ryby v kuskusu a salát jsou super, jinak je kuskus také s kuřaty. Kuskus není rýže, nýbrž obilovina na způsob krup, které se dlouho paří, než jsou tak nadýchané. Nejlepší víno je Haut Mornag, suché a velmi silné červené. Samozřejmě to orientální jsou ceny, první požadavek prodavače je tak asi desetinásobek reálné ceny. Když chcete něco koupit, smlouvejte, pak vstaňte a jděte jakoby pryč, vtáhnou vás zpátky a začnou se přibližovat skutečné ceně. Jinak jsou tuniští trhovci soukromě velmi milí, sedněte si navečer na kafe za české ceny a brzy se dostanete do hovoru s majitelem. Zájem je o vietnamské tepláky a pod. s padělanými Adidasy. Jinak nezkoušejte v Tunisu vepřo-péčo, evropská jídla tam sice v
0/0
7.3.2006 22:20

rebbe

Re: Džerba je pro všechny
hotelech nabízejí, ale v těch hygienických podmínkách je to riskantní. Na pláži asi 7 km od Houmt Souku jsou podzemní minerální prameny. V hotelu jimi plní bazén, ten je však vlivem slunce brzo plný rezavé vody, která se tvoří fotosyntézou. Na pleť má ta voda velmi dobrý účinek, na bílé prádlo už méně, moje galabíja tam úplně zežloutla. Přebytečná minerálka teče na pláži z velkých trubek do moře, teplá vodní masáž dělá dobře na záda. Výlet do pouště je velmi zajímavý, evropský komfort ale zapomeňte. Spí se v berberském otevřeném stanu, raději si vezměte vlastní spacák! Jídlo na ohni spálené ovčí maso, pívo v poušti nehledejte! Přesto ale dobrodružství, které tak hned nezapomenete.
0/0
7.3.2006 22:29

rebbe

Re: Re: Džerba je pro všechny
A na konec rada naším krasavicím: blondýnky tam letí, ale prosím, oblečte blůzku s dlouhými rukávy a trochu plandavé dlouhé kalhoty, pak budete mít také dobrý pocit. Pánové tvorstva v kraťasech se zesměšňují, nikdo vás nebude brát vážně. To platí ovšem o všech orientálních zemích, od Maroka po Indii.
0/0
7.3.2006 22:37

Pedro

dovolená v tunisku
Ahoj,
tak se mi zda ten příspěvek z Idnes dost povrchní a ořezaný. Byl jsem na Djerbě vloni za pár babek a užil jsem si to. Nemám možnost porovnat s jiným arabským státem, ale jako týdenní relax to bylo skvělý. A nejsem žádná socka. Nejlepši byl výlet na poušť, všem vřele doporučuji. Na adrese http://djerba2005.wz.cz/ toho najdete určitě více.
0/0
7.3.2006 13:24

Piettro

Dovolená pro socky
Tunisko = dovolená pro socky. Nevkusné, spíše kýčovité  hotely, přelidněno, všude odpadky a špína, značně pochybný hygienický standard. Ano to je Tunisko... Lidi neblbněte zkuste něco pořádného. Tichomoří, Karibik, Seyschely. Pro ty co se nechtějí válet u moře zkuste střední Ameriku, Nový Zéland atd atd. Na Zemi je takových krásných míst a vy tady prudíte s Tuniskem! 
0/0
7.3.2006 0:23

petr

Re: Dovolená pro socky
bohuzel mas pravdu... nicmene rozumim tomu, ze kdo nikdy nevytahl paty z CR, tak pro nej je Tunisko "uzasna exotika"...
0/0
7.3.2006 15:50

Pitrs

Re: Dovolená pro socky
Asi tak nak Piettro.rikat o Tunisku, ze se jedna o exotiku muze akorat hnup, ktery nikde jinde nebyl.Kdo zkusi Seychelly,Mauritius,Maledivy,Kenu ci Dom.republiku pojede do Tuniskeho bordelu mozna na poznavacku a to i se bude hodne rozmyslet.Podivejte se treba kolik stoji slusne ubytovani v Keni ci na Seychelach.Rozumny hotel v Keni se da poridit kolem 25 -30eur na den,osoba s polopenzi.Letenka z Nemecka za 200eur, vcetne tax mimo sezonu(kveten,cerven,rijen ci listopad)takze neni co resit.Jinak se da koupit Dominikana z Nemecka na 14 dnu,3 star hotel s ALL programem, mimo nejvyssi sezonu za cca 19 000,-kc.Kena to same, ceny jsou vcetne vsech poplatku.!!
0/0
7.3.2006 16:33

Pit

Re: Re: Dovolená pro socky
No to teda nevim co je pro tebe na DomRep tak uzasneho - to je proste "Mallorca" pro severni a stredni Ameriku! Levna Turistika - nic vic a nic min! Tak tady nedelej svetaka - stejen si byl asi nejdal v Bulharsku nebo v Jugosce a o Seychelach/Mauritius a Maledivach se ti asi je muze zdat! Akdyz nekdo chce do Tuniska, tak proc ne???
0/0
7.3.2006 18:25

Pitrs

Re: Re: Re: Dovolená pro socky
Pokud se jedna o Dom republiku, tak jih Dom. r u karibskeho more je hodne turistu to je pravda.Severni pobrezi u atlantiku je turistu malo.Jed se podivat treba do mesta Sosua.Krasna plaz -bily jemny pisek, koraly na casti plaze, naprosto pruzracna voda.Turistu bylo na kilometrove plazi tak cca 300 (cerven), tak nevim kam na chodis na Malorku karibiku.Navic v baru primo na plazi 3dcl coly 15Kc,0,7Ltr pivo znacky 12 stupnove president za 2USD.Ty dalsi narazky necham bez komentare.
0/0
7.3.2006 19:17

rebbe

Re: Re: Re: Dovolená pro socky
Ale samozřejmě, když někdo napíše o výborné cmundě, vytkne se mu, že neví, co je kaviár. On je to rozdíl několikanásobku, mezi špinavým Tunisem a špinavou Dominikánou. Když, tak lítnu raději do Recife s ruksakem a projedu si pobřeží, cestovky mně nikdy nezajímaly.
0/0
8.3.2006 21:58

pepa

dovolena v tunisku - podpora islamistu
Kazdy kdo jede do muslimske zeme utratit svoje prachy, by se mel zamyslet komu je vlastne vozi. Na jedne strane pretvarka - hotely a trziste, tam je vsechno OK protoze prijedete a platite. Jinak ale opovrzeni a nenavist. Coz si takhle misto povalovani u more zajet na poznavaci vylet treba do Danska nebo Norska?
0/0
6.3.2006 20:10

zette

Re: dovolena v tunisku - podpora islamistu
Ja osobne bych taky radeji jel do Norska nez Tuniska. Proc zde ale pises takove hovadiny o utraceni penez v muslimskych zemich?! Vypatlani lidi jsou rozeseti po celem svete, tudiz na obou stranach, jak to media rady prezentuji. Kazdy vi, co muslimove v poslednich letech napachali, to ale neni ani jedno procento obyvatel a ze tam jde nekdo protestovat, tak vesmes ani nevi o co jde a tupe vyrazi s davem. Vetsine muslimum je to uplne jedno a jen na to doplaci. A zapadni media, to je taky pekna propaganda. Nedavno jsem byl v jednom vetsim knihkupectvi a nestacil jsem se divit, kolik najednou vyslo knizek o utlacovanych muslimskych zenach... Nikoho se nezastavam, jen je mi smutno z toho zkazeneho sveta, ktery je jen ve znameni PROPAGANDY, kdysi komunismus vs. kapitalismus dnes zapadni svet ( jiz bez komousu ) vs. muslimove a furt neco.
0/0
6.3.2006 22:02

salam_humusajn

Re: dovolena v tunisku - podpora islamistu
Vzhledem k tomu, že v muslimských zemích se taky těží převážná většina ropy tak doufám, že taky chodíš všude pěšky nebo jezdíš na kole :P
0/0
6.3.2006 23:31

Dr.Csc. Pof. K.A. Logan

Socky a jejich cíle
Paradíso pro socky - Adria, Tunis, Antalya, Malorka....levné, narvané Proseky a Jižní města u moře...
0/0
6.3.2006 19:11

Tesik

Djerba ideální na výlety
Já byl na Djerbě v r.2000 a moc se nám tam s rdinou líbilo. Byli jsme v obřím komplexu u nejvyššího majáku ostrova, už nevím jak se jmenoval a protože nejsme žádný peciválové, tak jsme se snažili vypadávat na výlety - ať už po ostrově taxikem (Guellala, Houmt Souk) nebo na kole (po obvodu po plážích) a nebo půjčeným autem do vnitrozemí (Gabes, Matmata, Medenine, Ksar Ghilane, Chebika, atd). Když jsme si chtěli půjčit auto s 2 malýma dětma, tak na nás koukali jak na blázny, že to tam nikdo nedělá, ale nakonec jsme se domluvili a na pár dní si ho půjčili. A naprostá pohoda, parádní výlety k poušti, do oáz nebo berberských městeček... byli sme nadšený, z Tuniska, z Djerby, z hotelu, z lidí... všude jsme potkávali milé Tunisany, kteří byli paf z našich holčiček a všude nám pomáhali.. ani na trzích to nebylo tak hrozné (co se týče arabských obchodníků) jak se říká třeba na severu... tak nevím. Asi je holt někdo od přírody škarohlíd a někdo si najde všude to hezké. Nám se tahle dovolená
0/0
6.3.2006 15:41

Tesik

Re: Djerba ideální na výlety
moc líbila a rozhodně by mě to nenapadlo srovnávat s Chorvatskem jako někdo níže...  holt nesmí se škudlit jako Marten a jet s tou nejpochybnější CK do nejlevnějšího hotýlku....
0/0
6.3.2006 15:43

m@rten

Djerba-never more
Djerba=hnus. Nafoukaní arabáči, všude špína, neochotný personál, na trhu v tom vychvalovaném Houmut Suku na vás budou pokřikovat "ježišmarjááá"...  V pokojích nefungující klima, výměna ručníků jen na základě urgence, na obědy a svačiny řada, když na vás nevyšlo tak smůla, od moře smrad. A to bylo all inclusive, 4 hvězdy... Děkuji, nikdy více...
0/0
6.3.2006 14:03

Lada

Re: Djerba-never more
nemas byt takova drzgresle, ze beres jenom nejlevnejsi z nejlevnejsich
0/0
6.3.2006 14:54

pavel

Re: Djerba-never more
... a ty 4 hvězdičky byly dle hodnocení tuniské strany nebo dle evropských standardů??? :-)) Ono se to totiž dost liší... 4* neznamenají vůbec nic, 4* si dá každej trochu větší hotel a většina lidí nalítne. Ale hlavně, že to je levný. Tak příště vybírat pěčlivě.
Já osobně jsem žádnou tlačenici na oběd nezažil, protože v mém hotelu byly čtyři restaurace dle typu kuchyně (italská,...) a pátá hlavní restaurace se švédskými stoly. Dále se šlo najíst také v baru na pláži. Jídlo bylo neustále doplňováno a opravdu to nešlo sníst :-)
0/0
6.3.2006 15:22

Kapo

Re: Djerba-never more
Hele Hrvate, opak je pravdou. Naprostá pitomost, aby ve 4* bylo to, jak líčíš. Projeli jsme pěkný kus Tuniska, pohoří Atlas okruhem přes Matmata-Douz. A hotel, ve kterém jsme bydleli, byl naprostý ráj, bez jediné chybičky. To co píšeš, je leda u Chorvatů, ale to nás nezajímá, tam už nikdy!
0/0
6.3.2006 16:18

Z-S

Re: Djerba-never more
Ja byl pred rokem v 3* hotelu (Garden Park) a i kdyz by mistama potreboval par veci opravit, tak cistota i personal byly zcela bez chyby... all inclusive, jidla hromady a taky vyborny :)
0/0
6.3.2006 17:41

Pavel H.

Re: Djerba-never more
V Tunisku jsem byl s rodinou pred třemi lety a byla to moc hezká dovolená,nevím jak jinde,ale my byli u Hamametu oblast Yasmine a mramorový chodníky se blýskali čistotou,že by se z nich dalo jíst.Nikde papírek,špína.Dokonce i na pláži byly "piksly" na vajgly.Pláž hlídaná,donesli i lehátka,a bar byl přímo na pláži a pití mi nosili až pod nos.Hotel byl 5* ,každý den všechno vyměněý,ochotný,usměvavý a jak zjistili že jsme z Čech,hned jsme měli protekci,zvášt když zjistili že se jsmenuji Pavel,jako Nedvěd,kterýho tam znali.Jenom co neznali byla třeba kamera,na tu se chodili dívat,co že to mám a proč do toho porád koukám.Takže bych Tunisko nepodceňoval.A že jsou to Arabové,no a ? Leckterá česka uklizečka by se mohla učit od Arabky úzlužnost,rychlost a hlavně úsměv.Už se vám stalo aby vás v českým hotely zdravili s usměvem na rtech,mě ne...
0/0
10.3.2006 16:40

pavel

DJERBA
Jojo, byl jsem tam loni a bylo to fajn.
Chce to ale opravdu trošku připlatit za lepší hotel a pořád neškudlit penízky. Pak se nedivte, že za málo peněz málo muziky. Že je Djerba vyprahlý kus země, to je snad každému jasné. Že tu zas až tak moc památek neuvidí, to je snad taky jasné. Prostě na Djerbu se jezdí za odpočinkem a za poznáním jiné kultury. A mně se tu líbí, proto jsem tu byl už dvakrát. A čím míň Čechů tam pojede, tím líp. Aspoň to tam nedopadne jak v Chorvatsku. :-))
Tak zdar
0/0
6.3.2006 12:29

Vladimír

Re: DJERBA
Loni jsem byl na Djerbě  v hoteu CALIMERA YATI BEACH a musím konstatovat, že perfektní. Je pravda, že je to hlavně na odpočinek na pláži. Jinak v hotelu aktivní bazéna klidový, minigolf, tenisový kurty, plážový volejbal, šipky a další. Vše v ceně pobytu. Když si člověk zaplatí all inclusive, tak je v pohodě. Na dovolenou ideální, moře včetně pláží čisté. 
0/0
6.3.2006 12:48

pavel

Re: Re: DJERBA
Nazdar Vladimíre! Tak ty jsi byl v CALIMERA YATI BEACH? Tam sem se taky chystal, o tomhle hotelu byly nejlepší recenze a byl nejlépe vybaven. Bohužel v tom mým termínu mi ho vyprodali :-( Tak jsem vzal srovnatelně vybavenej hotel CARRIBEAN WORLD PALMA DJERBA (all inclusive) a taky spokojenost. Teda až na to okolí. Moc obchodů tu nebylo...ale to je holt úděl Tuniska. Jinak moře, vybavenost hotelu, jídlo atd. 110% spokojenost!
0/0
6.3.2006 13:56

Kapo

Djerba je skvělá a místní obyvatelé uctiví.
Odkud pramení některé ubohé příspěvky čecháčků vůči Tunisku? Tak předně, Tunisko je muslimské asi ze 40 %, ženy nejen že nemusí, dokonce nesmí být na veřejnosti zahalené a mohou pracovat-je to dáno výnosy prezidentů, kteří mají i evropské kořeny, studovali ve Francii. Každý Tunisan umí plynně francouzsky, učí se této řeči od 1. třídy povinné školní docházky. Obyvatelé jsou přátelští a uctiví, na trhu někdy pravda dotěrní. Ve srovnání s Chorvatskem v Tunisku nezažijete, tak jako v Chorvatsku : přeplněné pláže, velmi hrubý a neochotný personál v hotelu a v obchodech, neustálý ryk a hluk na pláži od místních, kterých je tolik, jako tučňáků.  Nevím, v kterém bufetu se čehůnek stravoval a čekal za korunu hostinu, ale v hotelu Iberostar bylo vše naprosto perfektní, maso, dorty, pečivo vynikající, pití všeho druhu rovněž. Takže Tunisko vynikající,  skvěůé moře, písek, palmy, Chorvatsko se zlodějskými cenami a hnusným prostředím už nikdy!
0/0
6.3.2006 12:19

zette

Re: Djerba je skvělá a místní obyvatelé uctiví.
Srovnavat Tunisko s Chorvatskem mi prijde dost divne, krome toho, ze to jsou 2 oblibene destinace ceskych turistu a ze oba staty maji more, tak nevim co jineho by je mohlo spojovat.
Kdyz tak uvazuji a nechtel bych od republiky zajizdet moc daleko, tak me napadne jako nejlepsi alternativa pro dovolenou u more Krym. Da se tam dostat v klidu i vlakem za cca 1000 kc ( z vychodni casti republiky ), na Jalte, v Sevastopolu ci jinde se postavit na zastavce a pockat az k Vam dobehnou babusky s nabidkama na ubytovani ( 2 roky zpatky 5 usd na noc v bytech 1+1 ). Skoro zadni lidi, zadni otrapove, pravda plaze nic moc, ale velice krasne okoli, lidi v pohode, ceny zarazejici a snad nejlepsi nakladana zelenina na svete- a ten vyber! Nyni bez viz a ceny za 0,5 l vodky zacinaji u 25 kc. Ukrajina je ten pravy raj na zemi- kdyz tam nemusis zit trvale...
0/0
6.3.2006 12:48

Kapo

Re: Re: Djerba je skvělá a místní obyvatelé uctiví.
Krym? Musím oponovat : studená voda i v srpnu a moře je ....no hnusné, v dnešní době je to letovisko ruské smetánky.
0/0
6.3.2006 13:32

jozefcik

divné...
Divné.A já si vždy myslel,že jih Tuniska je v hlubokém vnitrozemí... .
0/0
6.3.2006 11:56

Kaja

sakra!
kliknul sem na to jenom abych videl zvetseny snimek te buchty ve zlutych plavkach a ona nikde
0/0
6.3.2006 11:27

crowbar

Re: sakra!
ses borec, mas bod
0/0
6.3.2006 21:10

sefredaktor

skutecna djerba
Pred rokem jsem na Djerbe byl a celkem se mi tam libilo. Nicmene si myslim, ze nez tam clovek jede, tak by se mel poradne informovat, aby pak nebyl zklaman. Prece jenom realita je dost odlisna od katalogu cestovni kancelare. A mistni prostredi ma do Italie, ci Chorvatska, kam se vetsinou jezdi od nas k mori, dost daleko. A to jak v kulturnich podminkach, tak i klimatickych.
0/0
6.3.2006 10:35

Tesik

achy ty popisky k fotkám
Popisky k fotkám jsou opravdu šílené, nejenže jsou některé naprosto nepřesné až zavádějící, třeba popisují, že nejlepší výlet NA Djerbě je cesta pouští na velbloudu.. dále mě dostaly podzemní obydlí v Matmatě označovaná jako "dvoupatrový troglodyt" apod. Troglodyté byl národ žijící v těch obydlích skryti před nepřáteli a horkem pod zemí! To je jako třeba indiánské pueblo nazvat: "tyřpatrový indián".... Dále na poslední fotce zobrazené ghorfy-sýpky na obilí, NE obydlí troglodytů... apod. Hrůza!!! A ten článek, opravdu taky nic moc. Tohle v rubrice cestování... Djerba a okolí za to nemůže, jsou tam moc krásná místa.
0/0
6.3.2006 10:11

Nikola

Re: achy ty popisky k fotkám - pletete se
to se pletete, skutečně to jsou ghorfy, vypadají totiž různě, je jich víc typů a za staletí se i proměnila - "Berbeři byli původně pastevci žijící nomádským způsobem, nicméně postupně se z nich stali zemědělci. Ti ve zdejších pouštních podmínkách obhospodařovali terasovitá pole a byli nuceni zápasit s nedostatkem vody. Nepříznivé klima způsobovalo, že sklizeň byla významná jen jednou za pár let. Proto museli Berbeři najít způsob, jak svou úrodu schraňovat. Tak vznikly "ghorfy", malé, charakteristicky zaklenuté skladovací komory, jež byly poslepovány mnohdy i do více pater a v nichž zrno vydrželo i několik let. V době invaze arabských kmenů v 7. století po Kristu byli Berbeři donuceni své sýpky chránit proti nájezdníkům, a tak vznikly - většinou na kopci - malé pevnosti. Jinde byly ghorfy seskupeny kolem otevřeného dvora a vytvořily jakési malé tvrze. Arabsky se jmenují "ksar", přičemž množné číslo je "ksur". Jsou ve velkém množství a v různém stupni zachování, či spíše roz
0/0
6.3.2006 10:59

Tesik

Re: Re: achy ty popisky k fotkám - pletete se
No vždyť tak jsem to myslel!!! Asi jsem to blbě napsal, když to teď po sobě čtu, ale já právě myslel, že to JSOU GHORFY a NE troglodytská obydlí, jak psal autor... Objeli jsme vypůjčeným autem jižní Tunisko a tak stejně jako ty vím, že to jsou ghrfy a k čemu sloužili.. Navštívili jsme i několik ksarů - Ghilane, Medenine, Tataouine, atd...
0/0
6.3.2006 15:46

Tesik

Re: Re: Re: achy ty popisky k fotkám - pletete se
Achjo, jsem moc rychlej..... "ghorfy" a "sloužily"...
0/0
6.3.2006 15:48

chetgar

autor by se mel podivat
do slovniku cizich slov. oznacit nekoho za troglodyta je dosti silna urazka...
0/0
6.3.2006 10:03

Rolf

Re: autor by se mel podivat
http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovnik/pismeno/T/stranka/81 Troglodyt je "prehistorický jeskynní člověk, obyvatel podzemních obydlí". Tolik k heslu.
0/0
7.3.2006 8:44

Rolf

Sqjelá Džerba
Moc hezky napsaný článek. Byl jsem na Jerbě 2x, shodou okolností se svým vozem a jen na jednu noc v kempu, abychom si odpočali po týdnu v poušti. Jerba je ostrov, kde jsou hotely jen na pobřeží, uvnitř není nic, jen poušť a bordel a kaktusy. Můžete se sice naučit všechno, co inzeruje článek, ale za peníze. Například 10 minut jízdy na vodním skůtru přijde na 20 E, hodinový výlet na čtyřkolkách k díře, která byla vykopaná jako stavební materiál na nedalekou mešitku jsme usmlouvali na 25E, protože nás bylo 12. Trh v Houm Souku je fakt pěkný, až na ten začátek, kdy se prodíráte hromadami pytlů s nápisem "Humanitární pomoc", kterou tam zdejší bezostyšně zpeněžují. Jo a pozor na ceny, pokud po vás někdo chce za cokoli 100TND, reálná cena je 8-10TND. Matmata je moc pěkná. Až na to, že na fotce je hotel, kam vás samozřejmě pustí jen na čumendu, ale ne do pokojů. Jinak to je vršíček plný děr. Soudní lidé, říkalo se jim Troglodyti, se odstěhovali do města a zůstali jen opravdoví masochisté a
0/0
6.3.2006 9:36

Rolf

2: Sqjelá Džerba
hotely. Rozdíl v ubytování si jistě dokážete představit a za 20TND vám to místní i rádi ukážou. Tunisko je krásná země, ale ne Jerba. Doporučuji například oázu Ksar Ghilane nebo "pouštní dálnici" (to je jen takový název, bez teréňáku ani ránu) z Douzu právě ke zmiňovanému Ksaru. Ale výlet z Jerby sem stojí raketku. Ale asi to nebude taková rána, protože "Hannibalových slonů" (bílé Toyoty místní cestovní kanceláře Hannibal) bylo všude plno a ty chlápci s tím jezdí jako šílenci. Jo a letecká doprava je fain, ale strávit 22 hodin na lodi v lednové bouři při trajektu z Janova do Tunisu, kdy ležíte v posteli a jezdíte s ní střídavě 5 metrů nahoru a dolů je taky zážitek, který v letadle neseženete. (;-)) Ještě k Jerbě. Marně jsem tam hledal Čecha, kterému by se tam bez výhrad líbilo. Většinou se jejich den sestával z toho, že ráno šli udělat "claim" na pláž, pak šli na snídani, pak k vodě, kde leželi do oběda, pak oběd, pak k vodě, kde byli do večera, pak večeře a spát. U hotelového bazén
0/0
6.3.2006 9:39

Rolf

3: Sqjelá Džerba
bazénu jsem večer viděl tak tři lidi. Nevím, jak vaří hotelové restaurace, ale hospody u hlavní spojové komunikace vaří hrozně. Místo masa jsme dostali nějaké velbloudí koleno, na kterém bylo asi tak 5g masa a hromadu kus-kusu, což je něco jako najemno nasekaná rýže a hodně okořeněná, aby se to dalo polknout. Když už jídlo, tak v solidní restauraci. Za peníze, ale vaří výborně. Zvlášť harísové starter-kity jsou sqjelé. Rolf
0/0
6.3.2006 9:41

Petr

Djerba
...je fakt hrozná, špinavé moře a špinaví Arabové,...nic moc
0/0
6.3.2006 9:21

Luther

Re: Djerba
Ty budeš stejně blbý jako jedna má známá, která říká v Africe se mi líbilo akorát mi vadili Černoši. Jinak v Tunisu jsem byl, je to nádherná země, zvlášť je zde možné navštívit tři různé druhy oáz, což jinde na světě není.
0/0
6.3.2006 12:27

Radek

Takze opravdu
Myslel jsem si ze Djerba je dira.. a tento clanek vlastne rika mnoha slovy totez.. proste oblast tak dobra pro ROH rekreaci.
0/0
6.3.2006 9:10

Helmut_zazvorka_von_Troppau

A průměrná česká socka začíná snít, že tam pojede.......:-)))
0/0
6.3.2006 9:04

hysteria

Re: A průměrná česká socka začíná snít, že tam pojede.......:-)))
Ty jsi asi fakt socka,byla jsem vTunisku mockrát na to aby mě takové kecy nechaly chladnou.Musíš si vybrat ten správný hotel a destinaci.Jinak je to tam super.
0/0
6.3.2006 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.