Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kde řidiči místo do balonku foukají do igelitky

Jezdit autem po ruské Samaře, to chce notnou dávku odvahy a vrozenou touhu po adrenalinu. Jak testují místní policisté, kteří tu korzují se samopaly, alkohol u řidičů?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

uzggvcvg

uuuzhghbgggggg

;-D:-(:-):-(:-(;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
24.5.2008 10:18

Mar

Pochazim ze Samary...
Rada bych reagovala na tento ckanek z titulu toho,ze pochazim ze Samary.Musim rict,ze autor me doslova urazil timto clankem v mnoha ohledech.Proc pak jste se rozhodli o tom psat az v zime,kdyz fota jsou porizena v lete?Nebude to inspiraci?Rekla bych,ze jste tam jel predevsim kvuli lovu ryb na rece (Volze-jak je znamo nejvetsi rece Evropy) nebo i taky treba zvere nebo kachen v okoli mesta,kde jsou chranene krajinne oblasti.O tom jsem nejak nenasla ani zminky.Co se tyka cest,nejsou tam v nejlepsim stavu,to ano,ale neprovadeji se nahodou opravy silnic v lete?Jak prihodne je vyfotit...Rekla bych,ze i v Praze pres leto lze najit hodne podobne zajimavych mist.O policii-na "kontrolnich punktach" na vjezdu a vyjezdu ze mesta skutecne je potreba zastavit v nocnich hodinach,ale tam se jen zapisou udaje o autu a ridicovi.Vzhledem k celkove terroristicke situaci v Rusku a ne tolik velke vzdalenosti od ohnisek "valek" je to taky myslim pochopitelne.Klidne bych toho napsala i vice...
0/0
6.3.2006 16:28

jarek

samara
 
žil jsem několik let ve Francii a příspěvky tohoto typu se tam také objevovaly. Byly stejně pohrdavé.Jenže byly o Cesku.To Francouze utvrdilo v tom jací jsme hlupáci a jací oni jsou pašáci.Abych pravdu řekl, pozitivní článek o nás či jiné východní zemi,jak nám obvykle říkají, jsem tam nečetl.  
0/0
4.3.2006 21:41

Deawoo

Warszawa
Ale uz aj v Polsku sa zacinaju upravovat a stavat nove cesty ktore su ok, treba si len takyto dobry cestny tah do Warszawy najst co vsak na prvy krat nie je prave najlahsie
0/0
4.3.2006 16:15

Medák

Kamaz
Já bych teda docela uvítal nějakou fotečku Kamaze.
0/0
2.3.2006 5:59

Berda

Re: Kamaz
koukni do fotogalerie
0/0
2.3.2006 11:10

Elektronek

Dychani do balonku
Divne...kdyz jsem byl v Rusku v roce 2003, tak kdyz me zastavili, dychal jsem do normalniho elektronickyho analyzatoru jako u nas, dokonce jsem si musel vlastnorucne vybalit naustek z igelitaku. Na Ukrajine, tam se nedychalo do tasky, ale prislusnik pricichl k dechu ridice a podle toho se rozhodl. Jinak mam pocit ze ten clanek se snazi delat z kazdyho prdu senzaci za kazdou cenu. Rusko neni zase takova divocina a rozhodne si nezaslouzi, aby o nem zrovna Cesi psali takovymhle lehce pohrdavym tonem.
0/0
28.2.2006 16:25

chromozom

Re: Dychani do balonku
Máš pravdu, Eliku. Byl jsem v Rosii dvakrát a moc se od Česka nelišila.
0/0
28.2.2006 16:49

brsoň

ale zase
nemají žádné paroubky a rathy a spol.  To zase aby měli nějaké plusové body.
0/0
28.2.2006 16:12

kalisz

Podobnost ne náhodná
Na obranu autora a pro prilepsenou jenom podotykam, ze jsem se s podobnou situaci (pokud jde o silnice a provoz) setkal i v Bulharsku, Rumunsku a porovnavam li pouze kvalitu silnic tak svete div se i v Polsku. Zkuste napr. ted nekdo jet do Warszawy. Je to na urazeni kola... A jak z toho ven. Nainstaluje se cedule: Uwaga koleiny 50 km. V překladu: Pozor koleje 50 km. Neveril jsem tomu ale presvedcil jsem se...
0/0
28.2.2006 14:14

Otabota

Re: Podobnost ne náhodná
Každému, komu se stýská po starých časech a volil by nejraději komunisty, bych zařídil roční pobyt v takovémto městě. Aby si vzpomněl....
0/0
28.2.2006 15:16

rolf

ideologie
Tak ideologicky nenávistně zabarvený článek je možný jen od bulvárních novin typu MF a to před návštěvou Putina.V roce 2005 jsem projel během 2 měsíců USA a viděl jsem desítky měst viz Samara.Očekávám někdy v budoucnu podobný článek o USA v MF.
Bohužel ing.Zeman,CSc má pravdu o novinářích v celé šíři a hloubce.
 
 
0/0
28.2.2006 13:24

ufff

Re: ideologie
rudochu!
0/0
28.2.2006 13:39

Irco

Re: ideologie
Co to meleš, zalez a ne*er !
0/0
28.2.2006 14:38

petriik

Re: ideologie
co na tom clanku bylo jako ideologickeho ? a co jako ze v USA jsou desitky takovych mest, tohle je clanek o Samare ...
0/0
28.2.2006 14:57

He?

Re: ideologie
Ty máš ale v hlavě naděláno. Tohle je reportáž, ideologií takovéhle reportáže dřív nazývali komunisti.
0/0
28.2.2006 15:41

Radek B.

Re: ideologie
Mas recht, o Americe by tohle nikda nenapsali, z ty jsou pos*any blahem. Zrejme to psal nejaky tezce zkoureny(nebo ztoluenovany) intelektual masirovany svyma tezce neprubojnyma zakomplexovanyma rodicema, co nikdy nic nedokazali a tak si vse ospravedlnovali systemem a pritomnosti rusu.
0/0
28.2.2006 16:10

Todd Bertuzzi

Re: Re: ideologie
Tak ty budeš neúspěšný nemajetný komoušek co ? Jediná šance pro zmr/dy jako jseš ty bylo členství v partaji nebo uličním výboru ... máš po žižalkách . Komouši do plynu ...
0/0
28.2.2006 22:15

banana

Re: Re: Re: ideologie
jo v je to tam husty sem pred policajtama radsi moc nemluvil ale na druhou stranu americkej venkov je dost podobnej
0/0
28.2.2006 23:27

Pavel

Re: ideologie
to víš, rolfe, v Americe zase mlátěj černochy...
0/0
28.2.2006 16:18

informator

Re: ideologie
máš pravdu!!
0/0
3.3.2006 14:29

Octavia

Cestování po Rusku autem
Oceňuji postřehy autora z reálné situace v Rusku na východ od Moskvy a také ze stavu na ruských silnicích. Před dvěma lety jsem cestoval v rámci svých cestovních dobrodružství s kamarádem napříč celým Ruskem autem, mj. po silniční "transsibiřské magistrále" Moskva - Samara - Čeljabisnk - Omsk a musím říci, že situace na tamních silnicích je podstatně horší, než se může zdát ze zkušeností nabitých "pouze" v Samaře... To samé se týká všemocnosti osamopalovanych policejních hlídek, kterým se navíc mimo Samaru nelze vyhnout, protože "kontrolnyje punkty" jsou na vjezdech a výjezdech z každého většího města.
0/0
28.2.2006 12:27

Arccos

No a jinak
Kdyz tedy ted pominu ten nestastny samopal, tak clanek je jinak dobry a z vlastnich lonskych zkusenosti v Rusku muzu potvrdit, ze situace na tamnich silnicich je skutecny horor. Jestli ma nekdo dojem, ze nasi ridici jezdi jako prasata a nase vozovky jsou spatne, at se zajede podivat do Ruska. Rychle zmeni nazor.
0/0
28.2.2006 12:17

informator

Re: No a jinak
Jakmile něco není uhlazený jako na západě, tak to jsou pro vás horory. Tak tam nejezděte, když je to tak strašlivý!! Raději bych se naučil vnímat ty země takové, jaké jsou a ne neustále srovnávat s jakýmsi ideálem a nadávat.
0/0
3.3.2006 14:32

DanyVonFreiland

SA 58?
Já myslel, že toto je diskuzek cestování, ale musím se ozvat. Pravdu prakticky nemá nikdo z Vás. Autor psal samopaly STYLU SA 58. SA 58 ale není samopal, ale útočná puška. Což je velmi často praktikovaný omyl. Ale ani tak nemá náš SA 58 moc společného se zbraněmi AK. Až na podobný vzhled (všechny tyto zbraně ale stejně vycházejí ze svého pravzoru StG44) a ráži 7.62x39 vz.43 (a to jen u modelů AK47, AKM a novějších AK řady 100 - AK-103. SA 58 má zcela vlastní konstrukci (uzamčení kyvnou závoru oproti závorníku u Kalašnikova), čímž jsme byli jedinou zemí Varšavské smlouvy, jenž měla ve výzbroji zbraň vlastní konstrukce. Ale není toto o cestování?
 
0/0
28.2.2006 12:05

chromozom

Re: SA 58?
Útočná puška? Dej si pohov, nebo další dávku. Je to samopal, rozumíš? SA-MO-PAL.
0/0
28.2.2006 16:53

Tonda

Re: Re: SA 58?
Osmapadesátka je samozřejmě samopal, nevím co se tomu pánovi na tomto tvrzení nelíbilo, ale jinak má pravdu. Způsob uzamčení závěru obou zbraní je opravdu velice rozdílný a konstrukce zbraně nenese příliš společných znaků, ale to nic nemění na tom, že laika to vůbec nezajímá a bude zcela spokojen s frází „samopaly stylu vzor 58“ a hned mu bude jasné co tím chtěl autor říci. Pár jedinců se pochopitelně musí vydávat za znalce a tak prudí…
0/0
28.2.2006 20:50

jerry

Re: Re: Re: SA 58?
je to samozřejmě útočná puška.
0/0
25.3.2006 18:27

Tynic

Togliatti
Před rokem jsem nějaký čas pobýval v nedalekém Togliatti a musím přiznat, že pocit zmaru je pro středoevropana všudypřítomný. Spolehlivě přehluší ostatní pozitivní dojmy, takže se není třeba divit tomu, že člověk , který byl v Samarské oblasti poprvé, píše převážně o negativních věcech :o) Široké prospekty bez pruhů jsou obzvlášť při noční jízdě vražedné a policisté jsou opravdu ostří. Já jsem se za volant neodvážil.
0/0
28.2.2006 11:35

Gagy

Super clanek
Fest me tento clanek pobavil. DIKY. A to zda meli samopal vz58 ci jiny takrka stejny je me uplne jedno. NA skutecnosti to nic nemeni. Autor se podili o svoje poznatky jako turista a ne jako armadni specialista.
0/0
28.2.2006 11:31

General

Kalach
Panove, racte si vsimnout, ze autor napsal: "se samopaly stylu vzor 58", ne se samopaly vzor 58. Jak jiste dobre vite, kalach a vz. 58 se jiste daji oznacit za samopaly velmi podobneho stylu, pro laika se daji opravdu tezko rozeznat.
0/0
28.2.2006 11:08

Kudlanka

jo jo jo
osobně se mi líbí, že tohle není opsaný z nějakýho průvodce, takové články mě vždycky vytáčejí, proč je číst, když člověk nemá ani pocit, ža tam autor byl, a to v tomhle případě nemám  
0/0
28.2.2006 10:34

Arccos

Vzor 58
Vsadim se s autorem o jeho rocni plat, ze samopaly vz. 58 to nebyly... Ach jo, co kdyz i zbytek clanku je stejny nesmysl a na rozdil od samopalu to nepoznam?
0/0
28.2.2006 9:42

Davan

Re: Vzor 58
tak s tim Sa. 58 absolutne souhlasi, dost me pobavila predstava ruskeho policisty s ceskou zbrani v ruce. Nicmene beru ze autor zrejme nebyl na vojne tak se uplne zas tak nevyzna . :D
0/0
28.2.2006 9:49

zette

Rusko
A ja je mam rad:-)! Skoda jen, ze tam je vetsina roku spise zima a v letnich mesicich mi nikdo neda vice jak 3 tydny dovolene:-(!
0/0
28.2.2006 9:37

Marek

Hezký
Mě se ten článek líbil. Je to prostě o zážitku toho konkrétního člověka. Proč by musel být zákonitě naprosto objektivní, postihovat všechny klady a zápory, popisovat památky? Na památky si otevřu třeba turistického průvodce, o kladech ruského (resp. sovětského) světa jsem slýchával několik let... Už vůbec nechápu vrtáka, který tady řeší problém se samopalem. Prostě je to něčí zážitek, ten má svojí hodnotu a mě to pobavilo.
0/0
28.2.2006 9:30

tab

prehnany
pred rokem jsem v samare byl. mozna by nebylo spatny do clanky napsat taky neco kladneho - NIKDE neni jen sama spina... Jiste, ani vsichni policiste nejsou opili a ani vsechn silnice nejsou znicene.. Jejich nadrazi je to krasne - na zapade jsou obdobna a dostavaji pochvalu (jo mozna proto, ze jsou na zapade, ne?!) Jo pridat fotky pamatek (nebo je aspon zminit) - by mozna taky nebylo marne... Nevim k cemu mel slouzit tento clanek, asi aby kohokoliv odradil tam jet... a pritom treba zrovna priroda je tam uzasna...
0/0
28.2.2006 9:18

forigner

Ha-ha -ha!To je fack užasný!
Pane bože, už jsem si myslel že idioty nežiji - ba ,naopak ještě píšou pohádky   z minulých času.Takové nesmysly už jsem dlouho nečetl.Jízda Kamazem ,ožraly policajti na každém kroku,samopaly u každého .To je fakt hustý.Každý stát, Vážený autore, má klady a zápory. A vždy se to dá podat tak nebo jinak.A psát nesmysly tak radím   lepši nic nepsat .Aneb dajte svůj článek do „ Blesku “ tam takové věci mají rádi.
0/0
28.2.2006 9:09

Filip

Re: Ha-ha -ha!To je fack užasný!
No, já byl v Samaře před dvěma roky a zážitky mám úplně stejné. Takže nesmysly to asi nebudou. Ožralých samopalů je tam fakt dost. A Kamaz je super hračka, zážitek je něco mezi autem a písečnou buggy.
0/0
28.2.2006 9:16

forigner

Re: Re: Ha-ha -ha!To je fack užasný!
. Já tam nemusím byt , já z Ruska pocházím.Dva roky není dnes.To co bylo to bylo.Nechci někoho zastávat.Ale čas béži dal.Lepši psát věci objektivně a ne subjektivně .
0/0
28.2.2006 10:07

Filip

Re: Re: Re: Ha-ha -ha!To je fack užasný!
Je lepší psát věci subjektivně, jinak to nejsou zážitky, ale statistiky.
0/0
28.2.2006 13:30

Marek

Re: Ha-ha -ha!To je fack užasný!
mily pane mozna vas to prekvapi, ale to same [policajti se samopaly] a navic ozrali jsem zazil napriklad minuly rok v litve v Klaipede
0/0
2.7.2006 2:05

Barlow

kraviny
Pozivat mohou poze varianty Avtomatov Kalshnikova AK-47 AKM47, AK74, AKSU74, nebo novejsi AK100, 101... s SA58 to ma spolecnyho akorat razi a to pouze ve variante AK - AKM47...7,62x39...ani zasobaky se nadaji prohodit! Maji jinak delanej zachyt zasobniku...
Ad silnice...siroke jsou tak proto, ze ty balisticke rakety R7 R7a a dalsi nastupci se nekudy museli dopravovat ze zavodu! Respektive vyroba dilu byla roztrousena po Samare a dily se k finalni montazi svazeli...
Boze, boze mohle to byt zajimavej clanek...
 
 
0/0
28.2.2006 8:20

Re: kraviny
Pane Barlowe, je pozoruhodné, že víte o rozdílech v záchytu zásobníku, ale ten článek není určen pro znalce zbraní a ruku na srdce, kdo někdy viděl SA 58 i Kalacha, musí uznat, že pro laika jsou těžko k rozeznání. Běžnému čtenáři je to navíc úplně jedno, pro něho je důležité, že se opilí policajti se samopali válí po ulicích. Jen pro informaci, mrkněte někdy na pravidla pravopisu, díly se sváželi se píše s tvrdým Y. A na tom nezmění nic ani celá řada jakýchkoliv AVTOMATOV.
Bože, Bože, mohl to být zajímavý příspěvek do diskuse...
 
0/0
28.2.2006 9:04

Jandik

Re: Re: kraviny
Když už chcete opravovat pravopis, nepíše se náhodou "se samopaly", co? :-)
0/0
28.2.2006 9:07

Re: kraviny
Pro zajímavost jsem napsal samopali Vaší češtinou. Pěkné ne?
0/0
28.2.2006 9:07

Jandik

Re: Re: kraviny
Ale vybruslil jste z toho pěkně, to musím uznat.
0/0
28.2.2006 9:08

Re: Re: Re: kraviny
Nebruslil jsem, když se podíváte na čas odeslání mé "opravy", všimnete si, že opravdu následovala okamžitě.
0/0
28.2.2006 9:44

ty

Re: Re: Re: Re: kraviny
kokote!
0/0
28.2.2006 10:09

Re: Re: Re: Re: Re: kraviny
Píše se buď Kokote! s velkým K (začátek věty), případně s oslovením Pane kokote!, kdy může být k malé, pokud se ovšem nejedná o vlastní jméno. Patrně Vaše.
0/0
28.2.2006 10:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.