Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lyžují až k smrti

Průzkum veřejného mínění to odhalil: třetina diváků sjezdařských soutěží chce vidět pády! A sjezdaři jim je poskytnou. "Karamboly patří k mediální propagaci lyžování. Bez nich by byly závody nudné," řekl Patrick Ortlieb, olympijský vítěz z Albertvillu 1992. Jenže... Někdy ty pády končí smrtí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ZdendaB

Srovnání
Týdně na našich silnicích umře víc lidí než za historii lyžování. Není takovýto hysterický článek trošku zbytečný?
0/0
3.3.2006 8:46

abc

Re: Srovnání
Připadá ti hysterický? Já bych tak označil spíše sérii agenturních článků, jež o lyžování referují především z hlediska zraněných. Viz např. skinet.
Nebo i některé články zde včetně nejnovějšího. Opakují některé nekvalifikované a statistikami nepodložené bludy (úrazy vinou carvingových lyží) a nedokáží podat problematiku sice v nutné zkratce, ale komplexně.
0/0
3.3.2006 10:28

Yarda

Sportem
ku zdraví
0/0
2.3.2006 22:01

socka

Těžce se zranilo deset lyžařů, bedrichov, prumernej unorovej vikend
a to je pritom bedrichov takova cvicna loucka, na sanky dobry, na sjezdovy lyzovani velmi nedostacujici...
 
0/0
28.2.2006 12:38

abc

Re: Těžce se zranilo deset lyžařů, bedrichov, prumernej unorovej vikend
Bedřichov je evidentně lokalita, již autor článku uvádí jako místo vzniku zprávy. (To je u u takřka každé, viz běžně denní tisk.)
V textu je jasně řečeno, že jde o úrazy v rámci Jizerských hor.
To je vážně tak obtížné přečíst pořádně pár řádek textu?
0/0
28.2.2006 12:51

andrej

Všem rychlojezdcům
Všem rychlosjezdcům, přesvědčeným o vysokých rychlostech, jichž na lyžích dosahují nebo prý dosáhnout dokážou:
rozlišujte jízdu šusem na kusu rovné sjezdovky a jízdu v poctivém oblouku, kdy lyže skutečně zásadně mění směr jízdy, samozřejmě v duchu doby po hraně.
Btw, hubou ať si každý jezdí klidně 130, ale ať nezkouší co to dá v reálu mezi lidmi...
0/0
28.2.2006 9:56

Sordid

Chm
Zaprvé se nepíše tracheostomie, ale tracheotomie, a zadruhé vozy Formule 1 nevydrží skoro nic, viz záběr na libovolnou kolizi - plechy se trhají jako by byly z papíru a kola poletují vzduchem.
0/0
27.2.2006 22:16

...

Re: Chm
O formuli 1 toho evidentne moc nevite ... Pri narazu se skutecne vetsinou utrhnou kola, ale monokok zustane v 99,99% pripadu neporusen (samozrejme by to asi neplatilo napr. pri celnim narazu v obrovske rychlosti, ale k ten nastesti nedochazi ... ackoliv da se pripomenout nehoda M.Schumachera v Silverstone, kde narazil celne do bariery v rychlosti pres 100 km/h a odnesla to zlomena noha). Ochrana jezdce ve vozech formule 1 je na hodne vysoke urovni. Bohuzel horsi je to nekdy s ochranou divaku a technickeho personalu kolm trati.
0/0
28.2.2006 0:13

Sordid

Re: Re: Chm
Já toho o Formuli 1 vím, zjevně na rozdíl od vás, dost a dost. Ochrana ve vozech formule 1 je taková, že je to skutečně jen ten fakt, že k vážným kolizím naštěstí nedochází (částečně díky poměrně širokým bezprčnostním zónám kolem tratí), co udržuje počet úmrtí mezi jezdci na rozumné úrovni. Vždyť to koneckonců byl právě utržený závěs kola, co zabilo Ayrtona Sennu.
0/0
28.2.2006 5:02

...

Re: Re: Re: Chm
Rekl bych, ze toho o formuli 1 nevite dost a dost ... jinak by jste nerekl, ze nedochazi k vaznym kolizim. Ke kolizim (a nekdy k dost vaznym) bohuzel dochazi a dochazet bude, ale to, ze z techto kolizi jezdci vyvaznou vetsinou bez zraneni jde na vrub bezpecnosti vozu. Kdyz si vzpomenu napr. na nehodu Ralfa Schumachera v Indianapolis v klopene zatacce, kde se v rychlosti kolem 300 km/h trefil bokem do svodidel po defektu pneumatiky ... vsechny komponenty kolem auta pravda odletly, ale kokpit zustal v celku a ochranil jezdce pred nejhorsim.
0/0
28.2.2006 10:15

Sordid

Re: Re: Re: Re: Chm
Ach ano, nevíte o tom vůbec nic. Schumacher tehdy přežil jen a pouze díky ohromnému štěstí, že ho žádný z těch několikakilových úlomků, které (jak jste správně poznamenal) se rozlétly na všechny strany. Ale vysvětlovat něco někomu, kdo tentýž dávno vyvrácený argument vytrvale opakuje podoben utrápeně skřípějícímu flašinetu skutečně nemá cenu. Sbohem.
0/0
28.2.2006 22:56

Sordid

Re: Re: Re: Re: Re: Chm
Tedy že ho žádný z nich netrefil do hlavy. Krom toho, demonstrovat údajnou bezpečnost vozu na tom nejméně nebezpečném typu kolize mi přijde poněkud plytké.
0/0
28.2.2006 22:57

ZdendaB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chm
Teda člověče co vy jste za blba! Není n planetě nikdo kdo by byl chráněn za vynaložení větších nákladů než pilot F1. Není stroj jež by byl bezpečnější než F1, ale co. V Česku je totální neznalost modou, tak co se divím!
0/0
3.3.2006 9:05

mmirix

Články o turistice
CHCEME TADY ČLÁNKY O TURISTICE A NE O SENZACÍCH Z TELEVIZNÍ OBRAZOVKY. NEDĚLEJTE TU Z TOHO REDAKTOŘI BULVÁR
0/0
27.2.2006 17:02

Pedro

Re: Články o turistice
ale tohle přece nejsou senzace, to je realita - a mně jako lyžaře, kterej tu chodí na zimní stránky, zajímá co se může stát profíkům
0/0
27.2.2006 17:44

Drbča

Hrozný!
Z toho článku mrazí v zádech...
0/0
27.2.2006 14:43

Tro
Nehci zlehčovat smrtelná zranění při sjezdovém závodění, ale mám pocit, že je článek v touze po senzaci kapku zavádějící.
Smrtelných zranění ubývá i když samozřejmě jsou. Zcela prokazatelně je závodní sjezdové lyžování bezpečnější než bylo.
Srovnáni s F1 je zavádějící - v F1 jsou sice jezdci chráněni, ale jedou podstatně rychleji a sjezdař padá do sněhu atd.
Pojednání o současné touze po extrémech je zcestné. Třeba Kitzbühel se jezdí skoro 100 let, stejná trať atp.  No nic, zkrátka je to celé kapku zavádějící.
0/0
27.2.2006 14:27

Re: Tro
I když sám musím přiznat, že kratší carvingové lyže zejména ve slalomu  mnohem více způsobují nepřijemná zranění zad, neboť jednodušše "vystřelí" a katapultují lyžaře na záda,
0/0
27.2.2006 14:29

rudastraka

Re: Re: Tro
no, nevim jakou mas predstavu o snehu na sjezdovce ve svetovem poharu. spis jde o led, o zadnou mekkou perinu. o tu ani nejde v 90% na beznych sjezdovkach, kdy padas dost natvrdo. ale srovnal bych to treba s pady motocyklistu, kteri padaji bezne i pri dost vysokych rychlostech a kdyz nenerazi do prekazky, tak vetsinou bez nasledku. zas na druhou stranu nejedou s kopce dolu a nemaji zadne nerovnosti
0/0
27.2.2006 15:09

abc

Re: Re: Re: Tro
S tím sněhem je to tak. Do opravdového sněhu lze upadnout jen výjimečně, např. když napadne extrémně sněhu, odhrne se z tratě a bezprostředního okolí, a závodník vyjede úplně mimo a tam spadne.
A taky Maier v Naganu skončil při svém slavném pádu ve skutečném sněhu, ale to je samozřejmě výjimečný extrém.
K těm motorkářům snad jen to, že podle normy se páteřáky testují i na náraz, jenž má simulovat náraz na obrubník chodníku. Takže se zjevně vychází z toho, že i motorkáři nerovnosti mají.
0/0
27.2.2006 19:11

abc

Re: Tro
Na to, že ho sepsal novinář od stolu bez jakékoliv osobní zkušenosti, není imho článek tak špatný. Není to ale ani žádná perla.
Souhlas, bezpečnost se zvýšila, leccos se pro to udělalo.
Btw, sjezdová kombinéza vycpávky nemá. A operovat tvrzením z neidentifikovaného "průzkumu veřejného mínění" je neseriozní.
Ano, je to "kapku zavádějící". Ale mohlo to být horší.
Zajímavé je přečíst si ve SNOW tohle téma celé. Jsou tam i další věci týkající se Česka.
0/0
27.2.2006 15:17

maxor

Re: Re: Tro
jedine co mivaji z chranicu je paterak a prilba ;)
0/0
27.2.2006 22:30

Libor

Re: Tro
Hmmmm tak Kitzbühel a stejna trat... dalsi odbornik... se podivej na ty vsechny stavebni upravy, hlavne skoku (uz se neskace tak vysoko) takze pro bezpecnost se dela cim dal tim vic... tak az zase budes delat chytriho tak si nejdriv zjisti fakta...
0/0
27.2.2006 16:51

Karel

Re: Re: Tro
Myslim, ze jsi to nepochopil, to s tou stejnou sjezdovkou. To je ale fuk.
0/0
28.2.2006 20:08

regazzi

Re: Tro
Ty moc na lyžích nejezdíš, vid.......sníh není peřina
0/0
27.2.2006 18:51

maxor

Re: Re: Tro
ja vidim nejvetsi problem spis v tom ze maji ty lyze na nohach.. a pri padu malokdy vypnou.. prtotoze maji vazani dost hodne dotazene aby jim pri jizde nevyply... a kdyz spadnou tak se ty lyze ruzne zadrhavaji a pak to dela bordel z lyzema..... vykloubuje to nohy a tak... ve slalomu ?? zraneni zad? neee... tam se spis nici kolena... plno zavodniku jezdi s ortezou.. vve slalomu dostali spicara a maji ponicene vazy v kolenech... a ten snih perina? tak to je spis led...
0/0
27.2.2006 22:29

Karel

Re: Re: Tro
No, ja si spis myslim, ze mel na mysli, ze se jezdi stejna sjezdovka uz dlouho, takze argumenty o tom, ze je Kitzbuhel nejakou novinkou v dusledky touhy po extremech, je blbost
 
 Jinymi slovy, obsa tvrdite to same, jen jsi to asi nepochopil.
0/0
28.2.2006 20:06

maja

......
Nevim, ale smekam pred vrcholovymi i rekreacnimi sportovci, ovsem domnivam se, ze jejich umeni mnohdy saha za hranice lidskych moznosti. A premyslim, zda ma toto pokouseni osudu a stesti pravo byt oznacovano za sportovni vykon. Ja jsem milovnikem aktivniho lyzovani, rada se podivam i na prenosy. Ale nekdy si rikam estli je tohle spravne.
0/0
27.2.2006 13:41

Vojta

no...
nemate nekdo videa z tech zavodu? delam instruktazni film...
0/0
27.2.2006 12:17

Pavel

Tady někdo opisuje
Tohle tuším vyšlo v časopise SNOW na začátko roku.
 
Ale jinak dobrý článek.
0/0
27.2.2006 12:04

abc

Re: Tady někdo opisuje
Zkus číst a teprve pak psát o "opisování".
CIT: "Tomáš Macek (MF DNES) pro magazín SNOW - www.snow.cz"
0/0
27.2.2006 12:24

tl2

Re: Tady někdo opisuje
Vsak se tim clanek nijak netaji. Tech log SNOW je tam viditelnych nekolik.
0/0
27.2.2006 12:26

brsoň

každému je jasné
že lidi chtějí vidět krev. Proto koneckonců postavili Koloseum. Tahle potřeba se jen tak nezmění. není to hnusné, není to nemorální, je to prostě tak. Hnusné je jenom to, že to nikdo moc nechce přiznat nahlas.
0/0
27.2.2006 11:44

honza

Re: každému je jasné
tak s tímhle bych si dovolil nesouhlasit! Jsem taky lyžař a nemůžu říct, že bych se nějak těšil na pády nebo snad krev!!! Co je to za blbost??? Proto se na závody určitě nedívám...!!!Heh, to mám teda dost...
0/0
27.2.2006 20:21

Kvestural Romtok

A co čekat??
Je to jasné, že je to velmi nebezpečné. Vždyť jezdí třeba 130 kilometrů za hodinu, to by ani v autě nepřežili a tady jsou bez ochrany. Bez ničeho.
 
Zajimalo by mě, kolik jezdí takový normální lyžař z kopce.... Člověk nemá moc představu, kolik by asi mohl jet, když se řítí dolů. Má někdo odhady a postřehy? Kolik je hodně a kolik málo ( pro porovnánáí se závodniky )
0/0
27.2.2006 11:15

rudastraka

Re: A co čekat??
kdyz se moc nebojis a mas dobry lyze tak kilo zadny problem
0/0
27.2.2006 11:46

Re: Re: A co čekat??
Velké obřákové oblouky s karvingovým způsobem jízdy na nepříliš prudké červené sjezdovce (Žalý) 75 km/hod. Měřeno GPS. Myslím, že i nezávodník by na vhodném terénu ve sjezdovém postoji překonal 100 km/h bez problémů a ani by mu to moc nepřišlo.
0/0
27.2.2006 14:20

andrej

Re: Re: Re: A co čekat??
Na odborném webu českých učitelů lyžování jeden mladíček tvrdí, že jezdí v pohodě na slalomkách 90 km/h.
Tak si spočítejte, kolik by tihle pedagogové dokázali jet na lyži delší!
Nějakej sjezdař-specialista je proti nim se 130 km/h skoro mejdlo!
0/0
27.2.2006 14:31

maxor

Re: Re: Re: A co čekat??
tak tak....75+- takova normalni volna jizda.. zkusenejsi zavodnik pres 100 bez problemu...a nebude se mu zdat ze jede na hranici..
0/0
27.2.2006 22:40

doomplayer

Re: Re: A co čekat??
Zajed si na Hinterstoder, je tam casomira na takovem krcalku, nicmene pres devadesat tam strihnes na pouhych 200metrech
0/0
27.2.2006 15:06

Kykl

Re: Re: Re: A co čekat??
tak tak, na lyzich 90; kamarad na prkne 77 km/h
0/0
27.2.2006 15:58

maxor

Re: Re: Re: Re: A co čekat??
v jednom stredisku v beskydech(rad bych jmenoval ale radeji nebuu)sjedu(samozrejme nejsem zadny amater) 980metru za 30 vterin... a to pocitej rozjezd a rovinku .... kazdy si dokaze spocitat ze to jde pres 100km/h.. na slalomkach 90 ???? BLAAAZEN
0/0
27.2.2006 22:36

JAR

Re: Re: A co čekat??
Ve Schladmingu jsou merice rychlisti. Bezny lyzar dosahne tak 65 km/hod
0/0
2.3.2006 12:42

terez4

Re: A co čekat??
Byli jsme ted ve Schladmingu a tam jsou trate, kde se da merit rychlost, jakou jedes. S prknem jsem tam nesla, ale pritel (lyzar) - myslim, ze jezdi dobre - jel 58km/h 
0/0
27.2.2006 15:04

mfdnes-bulvar

Re: Re: A co čekat??
na Kitzbüheler hornu maj ten samej merak, na slalomkach jsem to vytahl na 80km/h
0/0
27.2.2006 16:47

maxor

Re: Re: Re: A co čekat??
to bych na slalomkach nikdy nezkousel... apak ze jsou ty smrtaky... se ti to rizne a utrhnes si treba nohu :)
0/0
27.2.2006 22:38

Milan

je to smutné
Ta statistika je velmi  smutná. Překvapilo mne, jak moc případů tam bylo i z Československa. Myslím, že tam chybí jeden případ z 90. tých let, kdy v treninku na olympiádu někdo najel v mlze na natažené ocelové lano za rolbou.
0/0
27.2.2006 11:04

1

Dvě otázky
1) Proč se lyžuje na tak strmých svazích, když sám boj o nejrychlejšího prudkost svahu nevyžaduje?
2) Šlo Reinstadlera zachránit amputací obou končetin?
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
0/0
27.2.2006 9:52

petr

Re: Dvě otázky
myslim,ze Ti lyzari na svah jdou dobrovolne a pocitaji s tim,ze se muzou rozmlatit. ptejte se spis na umistovani casomir kkolem trati, na ochranne plachty a tak, prudkost svahu sama o sobe nesouvisi s rizikem smrti...
0/0
27.2.2006 10:22

tl2

Re: Re: Dvě otázky
Otazkou je, jestli ty site, plachty, brzdne zony atd. v jezdcich nevyvolavaji falesny pocit bezpeci, ze v pripade padu o nic nejde a zabecpeceni je zachrani. Tim nehoruji za jejich odstraneni, ale jen jestli nevznika spirala, ze s lepsim zabezpecenim lyzari vice riskuji a nesledne se musi zabezpecovat o to vice.
0/0
27.2.2006 12:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.