Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi na Novém Zélandu: Na jablka za sopky

Je leden a zde je opět pár postřehů ze života na Novém Zélandu. Už známe první poučku pro každého Čecha, který na zelený ostrov zavítá se stejnými plány jako my: Pokud nemáte ověřený kontakt, vše si radši zařiďte sami a nespoléhejte se moc na ostatní. A už vůbec ne na krajany, kteří se tu živí tím, že zprostředkovávají práci a další služby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pokus

pokus

http://novzel.softis.cz

http://novzel.softis.cz

0/0
21.9.2007 23:17

Lucka

na rok na Nový Zéland
Ahoj lidičky, zhruba v polovině září se chystám vyrazit na delší dobu na Nový Zéland, kde se chci poohlédnout po nějaké práci a především cestovat. Hledám proto nějaké spolucestující (zatím jsem na tuto cestu sama). Pokud bude mít někdo zájem, ozvěte se mi na email: lucipel@seznam.cz
0/0
24.5.2006 12:32

tony

Práce v Austrálii
Ahoj Chystáme se letos do Austrálie a potřebovali bychom jakékoli informace ohledně práce v Australii. Nejedeme studovat -jedeme pracovat a potom i cestovat. Za informace ohledně práce, kontaktů,imigrační politiky, výdělků, cen, map a všeho co souvisí s prací na č...o budeme moc vděční! Všechny dostupné informace o Australii máme z ČR nastudované, ale chybí nám informace přímo ze zkušeností. Za jakékoliv informace bude vděčná čtveřice dobrodruhů, kteří mají sen a rádi by si ho splnili! T&N&V&E kangaroo007@centrum.cz
0/0
6.4.2006 18:23

Dalibor

A ještě další odkaz
Další aktuální info z NZ - http://novzel.softis.cz
0/0
1.2.2006 6:13

Dalibor

Re: A ještě další odkaz
Mhm, jako klikaci odkaz to tu jde vlozit jen z IE :-(
0/0
1.2.2006 6:16

ChChcity

Češi?!
..v oblasti Hawkes Bay (konkretne v Hastings a okolí) se Cechům nevyhnete. Jedina rada je vždy hledat zamestnani primo ( a pokud zprostredkovane tak pres NZ ovocnarske asociace ci firmy - HBFA Hawkes Bay Fruitgrowers’ Association Maraekakaho Road, Hastings (v arealu firmy Williams&Kettle)nebo Mr.Apple to je nejvetsi firma v okoli). NIKDY SI NENECHTE NIC ZARIZOVAT. Jeden z mnoha grazlu v Hastings je treba jisty Ladislav Cech (priznacne jmeno).... jinak si uzijte spise South Island a jabka nechte tem, co tam stale sni o svem novozelandskem ovcnarskem zbohatnuti..:-)
0/0
27.1.2006 15:42

erra

....Cesi nejen na NZ...
Zeland vzdycky byl a porad je muj sen..A tak,protoze jsem studentka a nechtela jsem prerusovat skolu a chtela jsem ziskat nejake zkusenosti,rozhodla jsem se odletet na 2 mesice do statu-Califonie(jako jen na zkousku,abych pak mohla na NZ s klidnejsim srdcem,co se tyce anglictiny).Muzu jen rici,ze ani tam neni radno spolehat na pomocnou ruku od !!!JAKEHOKOLIV!!! slovana. Jsou to jen vypocitavy chudacci,kteri profituji na tom,ze jsou tam o par mesicu dele,nez vy. Musim ale priznat,ze se objevili i vyjimky.Ale nejhorsi jsou podle me Slovaci,hned po Ruskych mafianech, jsou v okoli LA,tou nejvetsi verbezi!Takze lidicky,prosim, dejte si pozor. A kdyz Vam bude nekdo nabizet praci a budete mit na vyber sefa Amika a nebo nektereho ze Slovanu,vyberte si radsi toho Amika. Pise se mi to s tezkym srdcem,protoze mam rada svoji vlast i lidi co tu jsou a jsem hrda na to,ze jsem Ceska...ale co nadelate?! Tak krasny cestovani vsem.
0/0
26.1.2006 19:59

Šárka Růžičková

můj názor
Je zajímavé číst všechny vaše názory. Myslím, že s většinou z nich souhlasím. Na Novém Zélendu jsem strávila skoro 9 měsíců, takže zkušeností mám dost. S tím, že na Zélend jezdí hromada bláznů, absolutně souhlasím. Sama jsem potkala desítku "chytráků," co nechali doma rodinu nebo si půjčili desetisíce s tím, že tam dole vydělají přinejmenším milióny. A to, že jsou Češi koumáci a tahají z oněch "chytráků" peníze, je na snadě. Spousta lidí si totiž nezjistí fakta, začne důvěřovat víc než pochybným webovým stránkám a inzerátům, dají hromadu peněz za letenku a za zprostředkování práce a pak o všechno přijdou. Otázkou je, jestli to není dobře (i přes tuto krutou zkoušku), že Češi sem tam spadnou na hubu a pro příště se poučí. Ono už je na čase, abychom si uvědomili, že tu nemáme socialismus, který za nás všechno "zařídí."
0/0
26.1.2006 17:23

ChChcity

Re: můj názor
...otazkou je jestli se pouci.Lidi, kteri nevedeli kde Zealand lezi na mape (natoz aby si zjistovali sebemensi informaci predem) - tam stale jezdi dost. Mnohdy konci jako obeti podvodniku - ale take casto vytvareji kolonie a particky hroznych typu (Hastings,Kerikeri,Motueka).
0/0
27.1.2006 16:00

bron

Re: Re: můj názor
Dik za varovani. Poohlizim se po nejake te nemovitosti, a nekdy nechapu, proc v nejake oblasti je to tak levne (napr. prave to Kerikeri), sice lze snadno zjistit, kde se bude stavet vezeni nebo krematorium, kde puda patri Maorum, ale kde se usadila ceska mafie, to v reportech radnic nebyva ... Opravdu by se s tou imigraci a ilegalnimi "pracanty" melo neco radikalniho udelat!
0/0
31.1.2006 9:53

Fusnik

Re: můj názor
Bohuzel mezi Cechy je nejvic svi*i, nejen v zahranici, ale i doma. postreh je spravny. Jeden z extra lotru je Macecek z Toronta, ma pobocku v Brne. Neco podobneho je pravnik kralovny, Josifek. Protoze jsou andele, vzdy se nekdo najde slusny, ale da to fusku.
0/0
4.9.2006 11:37

John

Penize
Da se tam alespon zajet s tim cilem, ze ci clovek vydela zpet na letenku, mozna pobyt (nejake ty sezoni prace)? Ale zase aby zbylo trochu casu na prohlidku zeme (kdybych tam jel napr. na mesic nebo je nutno dele?).
0/0
24.1.2006 12:08

down-under

Re: Penize
Johne, měsíc na to, abys projel zemi jakou je Nový Zéland je zatraceně málo. Lidičky, pokud si opravdu chcete užít přírodní rozmanitosti, tak tomu opravdu dejte čas!
0/0
25.1.2006 23:30

ChChcity

Re: Re: Penize
..tak tak mejte rozum. Pocitas-li skoro 3 dny cestu s prestupy a minimalni aklimatizaci - tak mas z mesice tyden pryc jen na cestu. Ve zbyvajicich trech se stihnes akorat nasrat z toho vseho co musis vynechat...
0/0
27.1.2006 15:46

down-under

Výdělek - nevýdělek
Ano, zaletět si jet tak na Nový Zéland a vydělat nějaké podstatnější peníze prací na turistické vízum (je samozřejmě nelegální, sice možná na farmách a v menších podnicích typu nějaké restaurace tolerované) nebo na roční Work-Holiday Visa (kde je max.doba zaměstnání u jednoho zaměstnavatele 3 měs.)nesmyslné. NZ pracovní trh se neskládá jenom z IT expertů, pokud si to někdo myslí, tak si bude muset počkat asi dalších 100 let. Výběrová řízení na vypsané pracovní pozice v žádaných oborech, které "vydělávají" se mohou táhnout 4-6 týdnů a mohou být k cizincům značně diskriminační, což je paradoxní přihlédneme-li k tomu, že tenhle národ je plný imigrantů. Je třeba si přiznat, kolik z Vás má takovou angličtinu, aby v těchto výb.říz.konkurovalo rodilým mluvčím? Musí je proto porazit vzděláním a praxí v oboru. Na známé a protekci zapomeňte, to je zde více než cizí a považováno za nemorální. Zde se cení jiné vlastnosti než kamarádíčkovství, které je tak populární v Čechách. Závěr: vydělat na záp
0/0
18.1.2006 8:52

down-under

Re: Výdělek - nevýdělek
Ehmm, závěr: Vydělat na české poměry slušné peníze na statut Work-Holiday Visa na NZ nelze, co však lze, je ucházet se o pozici ve svém oboru a přesvědčit zaměstnavatele, že chcete na NZ setrvat delší dobu a na základě smlouvy či před-smlouvy je odtud možné získat do pasu work permit. Existuje samozřejmě více způsobů, jak získat pracovní povolení, ale tento je pro cestovatele nejschůdnější a finančně nejméně náročnější.
0/0
19.1.2006 0:40

ChChcity

Re: Výdělek - nevýdělek
...presne tak a navic je na zamestnavateli aby prokazal pred urady - proc dal pracovni pozici Vam a nevzal prednostne (jak mu predklada zakon) Novozelandana. Verte, ze maloktery zamestnavatel se do toho pusti...
0/0
27.1.2006 15:49

Miltner Miloš.

Všude dobře?
Pracovat v zahraničí láká mnoho krajanů, díky kursu ke koruně. Ale i tady se musí platit vysoké činže, byt a vše co člověk k životu potřebuje. Nakonec se zjistí, že to odloučení od rodiny a přátel za tak malou částku co zbyla nestojí
0/0
18.1.2006 7:16

Dermot Squirrel

dost jsem se nasmal
Jet vydelat penize na NZ, nezlobte se ale dost me to rozesmalo. Je to krasna zeme, hlavne South Island ale neni to na vydelani penez (myslim neco navic nez pro slusnou spotrebu). Ne nedarmo jezdi z NZ za praci do Australie ( jo a z Australie do Evropy - UK). Takze nez vyrazite zjistete si mozny vydelek, zivotni naklady a uzpusobte itinerar. Na NZ doporucuji pouze turistiku!
0/0
17.1.2006 18:06

Tom

Re: dost jsem se nasmal
Vtip je ale v tom, ze si muzes nekolika tydny prace vydelat na letenku...
0/0
17.1.2006 21:55

Ender

Krasna zeme?
Ze zelandu jsem se pred pul rokem prestehoval do UK, po sedmi letech, takze o tom neco vim :). Zeland je opravdu moc hezka zeme, ale ma taky spoustu svych problemu, do kterych se tady poustet nebudu. Pokud jedete za prirodou, tak je Zealand super, pokud jedete za praci, tak muzete mit problemy... ITci maji myslim nejlepsi sanci, a to asi nejvice ve Wellingtonu. Rozhodne by jsem se alespon tvaril ze planuji zustat dele nez jen na X mesicu - pokud nekomu reknete ze si hledate praci na tri mesice, tak vam velka vetsina zdvorile rekne ze vam zavolaj az vas budou potrebovat (=nikdy). To mimochodem plati dle mych skusenosti nejen pro NZ. Jinak z ceskou/slovenskou komunitou jsem se za celej svuj pobyt na zelandu moc nestykal, spise nahodne v praci.. Nejak me krajanske spolky nelakaj :)
0/0
17.1.2006 17:17

Tajtrlik

Re: Krasna zeme?
Ja sem sice na NZ nikdy nebyl a verim , ze je tam krasne, ale o tych krajanoch s Tebu musim souhlasit. Pobyvam uz nejaky ten rok v USA a tady je to to same v blede modrem. Nikdy se na nikoho nespolehat, jenon sam na sebe. Samozrejme ze tady je taky pekne, staci se jenom porozhlidnout a neupinat se pouze na megalomanske reklamy na atrakce, ktere vetsinou nejsou ani zdaleka tak dobre jak je propaguji. Akorat ze se za kazdym krasnym nebo zajimavym mistem musi jet podstatne dal nez sme my cesi zvykli. Ale stoji to za to, pokud se k tomu prictu jeste zazitky z jizdy na motorce, ale to uz je o necem jinem.PK
0/0
3.4.2006 15:37

Honza

Krásná země
Není nad Zéland....kdo tam byl ví o čem to je.
Neváhejte a jeďte na Zéland. A nebo až se vrátíte tak si zajeďte na horskou chatu co má kámoš nebo jí podobnout. Krásnou dovču, kdo shání chatu ať si písne o kontakt...čau
0/0
17.1.2006 16:44

Petra

Re: Krásná země
napsal by jsi mi více o té chatě...není to špatný nápad
0/0
17.1.2006 16:48

Rotoped

Přednost zprava???
To mají přednost zprava, ačkoliv jezdí na opačné straně než u nás?
0/0
17.1.2006 11:33

josefkra

Re: Přednost zprava???
je to správně a v porovnání s naší stranou i bezpečnější, řidič má mnohem větší šanci cítit plechy přímo, než přes spolujezdce :-)
0/0
17.1.2006 13:39

turncoat

Re: Re: Přednost zprava???
To je tak vsude v anglosaskych zemich
0/0
17.1.2006 16:33

rakko

Re: Re: Přednost zprava???
to co pises je blbost, jezdit v levo, nebo v pravo je UPLNE STEJNE bezpecne, ci nebezpecne {zalezi na kterou stranu odbocujes}
0/0
25.3.2006 3:24

vulvul

Re: Přednost zprava???
Kdyz nad tim trochu popremyslis, tak to ma logiku. Davaji prednost porad na stejnou stranu. Kdyz vjizdi na kruhac, kdyz najizdi na dalnici, kdyz predjizdi.... To u nas na krizovatce zprava, pri vjezdu na kruhac zleva... Pro malo zkuseneho ridice matouci. Pri jezdeni v pravo by bylo mnohem logictejsi mit prednost zleva - predstav si ten zmatek pri prijezdu do jine zeme :o))
0/0
17.1.2006 18:13

vulvul

Re: Re: Přednost zprava???
Oprava: ...logictejsi davat prednost zleva...
0/0
17.1.2006 18:15

Lucka

Re: Re: Přednost zprava???
Je to logické, ale hlavně nebezpečné po návratu. Když se vrátil po roku kamarád z Austrálie, tak říkal, jak si nemůže zvyknout na jízdu vlevo. A my jsme si ťukali na čelo, to že se dělá zajímavým. Jenomže po měsíci na NZ jsme měli ty samé problémy. Je to logické a asi i dost přirozené. Jenom tam nesmíte řešit krizové situace, to pak podvědomí dělá divy (a reagujete opačně než očekávájí ostatní pravo jezdící).
0/0
21.2.2006 18:35

Michal

Fanklub NZ
Na adrese http://www.logix.cz/michal/nzlist/ se muzete dat dohromady s lidma kteri se na NZ taky chystaji, nebo tam uz jsou a radi se podeli o sve zkusenosti. Neni to zadna agentura, jen dobrovolne rady zdarma na konkretni dotazy. Kdyz uz nic jineho tak alespon archiv by mohl byt zajimavy.
0/0
17.1.2006 9:42

Kiwi

Re: Fanklub NZ
To sem nemůžeš dát normální odkaz???
 
0/0
17.1.2006 10:53

David

Fanklub NZ
a ještě jeden odkaz...
0/0
21.1.2006 7:01

jirka

agentura ?
proc nenapisete jmeno, pripadne adresu tech dotycnych, kteri se o vas tak "postarali" ? pro info dalsim zajemcum o cestu na nz.
0/0
17.1.2006 9:36

zette

Cesi v zahranici.
Nejhorsi je, kdyz se clovek musi stydet za lidi stejne narodnosti! Na podzim jsem v Agre ( Indie ) v jedne restauraci procital knihu navstev, kde bylo i dost ceskych prispevku. Kazdy tam doporucoval ( sam majitel to nabizel mne ), jak skvele prisel k 80-100 usd. A to tak, ze mu zaplatili nekde hotel na 3-4 dny a nejaky "doktor " urci diagnozu a taha penize z pojistovny. Jeste si tam napise Petr ( mozna Pavel ) z Olomouce a datum... Lituji, ze jsem to proste nevzal nebo alespon neofotil, pak by nemel byt problem se zjistenim . Co to je za lidi? Nebo chovani ceskych ( ne vsech pochopitelne ) turistu v rumunskych Karpatech, kde jezdi Cechu cim dal vice. Kde jsme to dopracovali, aby se slusny clovek za sve krajany stydel uz i v Rumunsku?! Kdyby existovala nejaka soudna selekce a cca 6 milionu Cechu ( muj odhad ) by zmizelo, nejlepe do p.....! Zbylym 4 milionum moc dekuji za to, ze jste !!!
0/0
17.1.2006 9:34

fil

Re: Cesi v zahranici.
co máš proti turistům v Rumunsku??? Máš na mysli něco konkrétního? To mě docela zajímá
0/0
17.1.2006 12:09

zette

Re: Re: Cesi v zahranici.
Kdyz opomenu to, ze s vyjimkou snad Italu mi prijde, ze jsou Cesi velice hlucni. V Rumunsku to bije do oci zvlast, kdyz jsou tam vetsi skupinky spolecne- asi si mysli, ze si Rumun sedne na zadek, kdyz slysi slovansky jazyk ( nemyslim si, ze poznaji cestinu od polstiny, slovenstiny, srbstiny...- pokud nebydli u hranic ). Nezapomenu vsak na to, jak v Brasove na nadrazi se asi deseticlenna skupinka Cechu na perone umyvala v kohoutku s pitnou vodou a to tak, ze nekteri se svlekli do trenek a mydlili se. Dovolili by si to nyti treba v Pardubicich ci jinde? Nekdy bych uvital clanek o ceske bezohlednosti, aroganci a vycuranosti ve svete. Urcite by to byla zajimava diskuze. Jsem rad, ze jsme cestovatelsky narod, nekdo by ale mel radeji zustat doma.
0/0
17.1.2006 12:33

fil

Re: Re: Re: Cesi v zahranici.
Díky. Samozřejmě s Tebou souhlasím
0/0
17.1.2006 12:48

melkor

Re: Re: Re: Cesi v zahranici.
Hmmm, videl jsem neco podobneho. V Praze Na Prikopech. Jenomze ti turiste nemluvili cesky, ale anglicky. Z ktere zeme jsou jsem se neptal, vypadali dost ... no ... upravene.
0/0
17.1.2006 13:11

eliska

Re: Re: Re: Cesi v zahranici.
... na letisti jsem videla cechy behat na bezicim pasu...nijak me to nesokovalo, ale jsem si  jista ze ti sami lide by se takto nechovali na letisti ve Francii, Australii...nelibi se mi kdyz potkam na letisti lidi v sortkach pro sprintery, anebo mlade damy nevkusne odhalene...verte ze nikdo "necumi" jenom na sebe negativne upozornujete ...a jeste jedna vec: starsi damy, noste hezkou obuv, ktera vam pasuje...casto vidim jak zenam pretekaji nohy z nepohodlnych bot (radeji volte jednobarevne platenky na chuzi, ne ty s ohrnutou spickou na beh)...a  fialove prelivy na vlasy stahnout z prodeje - hruza! ...vyvarujte se barvam ktere nejsou prirodni (pomeranc atd)
0/0
17.1.2006 18:28

Mirek

Re: Re: Re: Cesi v zahranici.
No ja neco zazil podobneho ve vlaku z Vidne do Prahy, kde tlupa americkych hnupu si prala ponozky, a pak je rozvesovali po kupe.  Fuj hnus.
0/0
30.1.2006 5:08

Martin

Cech Cechovi
Myslím,že za spoustu komlikací si může každej sám. My jsme totiž národ podléhající kouzlu snadno vydělaných peněz-nejlépe bez většího úsilí. To si lidi jako myslí,že když už mají lachtaní ruce u nás a  vydají se do New Zel, austral.,či usa, že rychle zbohatnou., někdo je bude vodit za ručičku-tady máš práci,tady máš bydlení....a to vše ještě bez EN v En mluvící zemi  ???? bejvávalo... . Občas to chce trochu přemýšlet ....    
0/0
17.1.2006 8:10

melkor

Re: Cech Cechovi
Ted asi nerozumim. Co je za vycuranost a vidinu rychleho zbohatnuti, kdyz si predem nekde necham vyjednat praci a ubytovani? Ne zadarmo, normalni sluzba za penizky.
0/0
17.1.2006 13:14

bron

Re: Re: Cech Cechovi
Krome hollywoodskych primadon a ceskych turistu neznam nikoho, kdo by si najimal agenta na sehani prace. Normalne je to tak, ze agenta si plati zamestnavatel, aby mu sehnal pracovniky. Takze jako "kockata hlava" bych napsal (vyjimecne ve VB) IF CandidateHasAgent AND NOT CandidateIsFilmStar THEN CandidateIsCzechAndStupid
0/0
31.1.2006 8:59

Dajdou

Je to smutne, ale je to pravda
Jsem prave v Australii a musim klukum dat za pravdu. V zahranici se opravdu vidi poradne jake jsou dane narodnosti. Kuprikladu brazilska komunita tady pri sobe celkem dost drzi. Cesi ale vetsinou spolu moc nekamaradi, protoze se snad boji, ze by jim mohl nekdo neco zavidet. Je asi pravda, ze sem vetsina lidi jede hlavne kvuli tomu, ze si chce zdokonalit AJ a proto se s vami nebavi a snazi se komunikovat s cizinci (to chapu). Ale vetsinou kdyz chcete pomoc, tak necekejte, ze s ni prispechaji Cesi!
Samozrejme musim ale dodat,ze i vyjimky existuji a par dobrych kamaradu si tu udelate. Ale musite si vzdy dat opravdu dobry pozor, jestli to na vas jen tak na oko nehraji (jak to nekteri Cesi umi).
0/0
17.1.2006 7:25

Mirek

Re: Je to smutne, ale je to pravda
Tohle neni jen bezne ceske chovani.  Tak se chovaji evropane vuci sobe.  Dost zle se chovaji k sobe v praci Rusove, Indove, ci Izraelci.   Anglani, Francouzi jsou uplne stejni.  Jednou jsem se na toto tema zminil Anglicanovi, ten mi rikali, ze je nejradeji, kdyz on je jen jeden Anglican siroko daleko.  Cechum v cizine se zamerne nevyhybam, mne je to dost lhostejne kdo je z ktere zeme. Nemusim se bavit s nekym jen proto, ze mame spolecny jazyk. 
0/0
30.1.2006 5:16

bron

Re: Re: Je to smutne, ale je to pravda
Asi zalezi kde, jinak je to asi v sadu jablek a jinak na univerzite; ja jsem pracoval na jednom oddeleni mj. s Rusy, se Srby, s Cinany, s Nemci, s Anglicany,  se Skoty, Americany, Kanadany a Indy a ti navzajem byli velci kamaradi, potom byl kamarad Slovan se Slovanem (napr. ja Moravan se Srbem a Rusem), potom Evropan s Evropanem, American s Americanem, sikmoocko se sikmoockem apod. Protoze nejen ze mame spolecny jazyk, ale dalsi spolecne hodnoty - kulturu, napr. piti slivovice , spolecne dejiny (takze je co diskutovat, pratelsky oponovat Moravan Rusovi, Moravan Nemcovi ale asi nejvic Moravan Cechovi ), podobne chute (Pilsner, brambory jako priloha k jidlu), podobne politicke nazory (v emigraci Rus, Srb a Moravan nemaji radi nic, co zavani komunismem), zatimco American s Kanadanem se navzajem trumfuji zazitky s Grizzlym a nativnimi Americany a mnoho dalsich veci
0/0
31.1.2006 9:20

Zuzanka

Kde neni cech cechu bratrem
Bohuzel ne jenom na Novem Zelande se nekteri cesi zivi okradanim vlastnich krajanu. Je to opravdu smutne.:-(
0/0
17.1.2006 7:01

bron

Re: Kde neni cech cechu bratrem
Copak na Novem Zelande, ale jina tetka povidala, ze pry v Cechach je to jeste horsi! A z te ceskactiny pry uz je doblbnut nejeden Moravan....
0/0
31.1.2006 9:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.