Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unikát Česka: nejvzácnější lesy Evropy pod hladinou

Kdysi to byly nejvzácnější lužní lesy v Česku, jedinečné v celé Evropě. Pak je bezohledně schlamstl betonový chřtán obřích novomlýnských nádrží. I dnes, o 17 let později, ale zločin proti přírodě pod Pálavou na Břeclavsku pokračuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cvgd

:-((

;-€:-©;-€(Y)(Y)8-o8-o:-):-(

0/0
16.9.2008 14:13

cvgd

dsg

0/0
16.9.2008 14:12

Jarmil

Kulturní krajina

Nejsem odborník, a proto se ptám: Kdyby býval byl někdo uvedl do funkčního stavu kanály Marie Terezie, nebylo by tím povodním také zabráněno?

"Ekologům": Do kulturní krajiny snad patří také člověk.

0/0
7.11.2007 20:53

Karel

vyhnali puvodni obyvatele

a metody, ktere se pri tom naucili pouzivaji dal. Cesky narod je nepoucitelny. A bude hur!

0/0
8.4.2007 14:42

Nininek

fuj
to je fakt snad klasicky ceske, kdyz se vetsina lidi navazi do tech, co se snazi aspon trosku neco delat s prirodou a ekologii. tak si chudackove nadavejte, ale potom si nestezujte, kdyz se vam bude venku spatne dychat a nebo se nebude jit kam projet do lesa (i kdyz takove stejne les asi moc nezajima). to ze je vubec legalni nekde udelat umelou nadrz a potom brutalnim zpusobem likvidovat ptaky, za jejich zobak si rekne rybarska spolecnost 50 korun, to snad nema ani smysl komentovat ! fuj a zvratky na ty, kteri jsou vubec schopni jit vymlatit hnizdo a prodat zobaky za 5o korun, ubohy bestie. je smutne, ze se takovi nechutni tvorove vubec vydavaji za lidi.
0/0
16.3.2006 17:38

bron

Zlocin
Ze komunisti zlikvidovali prirodu je zlocin, ale Palave nadavat ze je to jakesi Cesko, tak to je jeste vetsi. Ceskaci, stydte se!
0/0
21.12.2005 14:20

santini

Skutečná situace ekology nezajímá - pokr.
Jen v Pavlově nechali několik kg PET lahví rozházených po celé obci - byly to všichni ekologové, kteří tam demonstrovali "za zlepšení podmínek". Jděte "ekologové" do haj.lu. Nežijete tam a nezajímá vás to
0/0
19.12.2005 13:57

santini

Skutečná situace ekology nezajímá
Souhlas s hansem (částečně), zajímalo by mě, kdy jsi tam chodil a taky kolikrát? Mě teda vyhozená lednička s mrtvým ptáke, ležící u břehu moc romantická nepřipadá. Ten kostelík skutečně vypadá z dálky nádherně, ale byls u něho? Aspoň jednou? A já pane ludro, tam žiju se svojí rodinou už 23 let. Mí prarodiče to tam "osídlovali" po němcích. Kolem těch plechových budek se chodit nedá, smrdí tam v létě rybina, víš proč? Protože nádrže jsou tak mělké, že se ohřívají nejrychleji v celé ČR, teče tam tolik sraček (které by mimochodem zachytily i lužní lesy) z vysočiny, Brna a Znojemska, že tam není skoro žádný kyslík. Já su pro to, aby se nádrže co nejrychleji využily k rekreaci. Bohužel už lužní lesy nevrátíme, ale alespoň na některých místech by se měly částečně obnovit. Na tomto projektu by měly spolupracovat všechny obce v okolí VD a to bez spolupráce s ekology, kteří mají za současný stav částečnou odpovědnost. Pouze si tam jezdí nahonit body, ale pro krajinu v okolí neudělali lautr
0/0
19.12.2005 13:57

jabraka

nádrže
Vážení "ekologisté",chtěl bych vidět vaše společenství v dobách Jakuba Krčína.Asi by se vykašlal na stavbu rybníků,a rozplakal by se nad "zničenou přírodou".rozhodně se asi obrací v hrobě.
0/0
19.12.2005 9:18

martini

Re: nádrže
...je vidět, že jsi úplně "mimo mísu" - Třeboňská soustava je geniální propojení přírody, techniky, hospodářství a ochrany před povodněmi. To se vůbec nedá srovnávat s betonovým devastujícím monstrem Novomlýnských nádrží. Revitalizace malých vodních nádrží je jednou z priorit ekologů - je vidět, že se v problematice neorientuješ, tak prosím příště než něco nabušíš do klávesnice, tak zkus trochu popřemýšlet!
0/0
19.12.2005 11:13

Zdenda

MUŠOV
Publikace JIŽNÍ MORAVA, Orbis, 1977, str.49: Na řece Dyji při ústí Svratky a Jihlavy se prostírá Mušov, proslulý římským táborem v dobách císaře Marca Aurelia (vládl v l. 161 - 108), nejvýznamnějším táborem ve střední Evropě. Výkopy na kopci za obcí odkryly zbytky obytných a dalších budov s dokonalým zařízením i cihlami s kolkem a písmeny LEGXG PF... Výstavbou Novomlýnské přehrady bude obec zatopena. (konec citátu). Podobný unikát voda pohřbila v podobě lužního lesa se vzácnou květenou, atd. Čili tady to máme. Všemocný soudruh rozhodl. Prostě "V čele s KSČ za lepší zítřky!" Fůůůůj! Zvedá se mi žaludek z blbosti lidí, kteří se na tohle dokonce i dnes dívají jako na přínos naší zemi. Prázdné hlavy, po vás potopa, že?
0/0
13.12.2005 14:19

Tutek

Vážení
zkusil se někdo se zde přítomných aktivistů zajímat o ekologické fungování nádrží? Jaká kvalita vody vtéká do nádrží a jaká vytéká? Možná by jste byli překvapeni. Chtěl bych vidět Vaše domovy, jak všichni třídíte odpad, jak chodíte čistit lesy atd. Protipovodňová fce je vždy diskutabilní, např. Vltavská kaskáda je schopná povodně zadržet jen do výše 10-ti leté vody (info ze školy (a nebyla to pomocná)) a oficiální info k povodním bylo, že i kdyby byla Vltavská kaskáda prázdná, tak by povodním nezabránila, prostě když si postavíme stavby v záplavovém území, tak tak nás ty záplavy jednou potkají. Jinak mají moji úctu Ti ochránci, kteří pro přírodu dělají něco jiného, než uvazování u komínů (přátelé budoucnost je v jádru, zatím nic lepšího nemáme), a Ti z těch komínů jsou ekofašos a ty bych vyhnal čistit lesy a potoky.
0/0
11.12.2005 21:57

socka

Re: Vážení
jako kolovratek...10ti leta voda kde ? nahore na vydre nebo u melnika ? ani jedna z tehlech 10ti letejch vod prahu neohrozi o kterou ti asi de... jinak prazdne lipno zcela jiste 10ti letopu vodu z sumay pochyta apod
0/0
14.12.2005 11:54

Tutek

Re: Re: Vážení
asi jsi to nepochopil, vltavská kaskáda neplní protipovodňovou fci, pokud se nepletu je tam soustava vodních elektráren a jako taková je schopna zabránit 10-ti leté vodě.
Neřekl jsem, že by 10-ti letá voda ohrozila Prahu.
Také souhlasím, že prázdná kaskáda bezproblémů pojme 10-ti letou vodu, tu pojme i kaskáda v normálním stavu, nicnéně nějaký "odporník" na slovo vzatý v kisně povídal, že podle propočtů kubatur, srážek atp. by ani prázdná kaskáda nezabránila povodním. T toho si jako inteligentní Tutek vyberu asi toto, "Povodně by asi byli, ale v podstatně menším rozsahu, ale kaskáda by všechnu vodu nebyla schopna zadržet, neb celkový úhrn srážek byl větší, než kapacita Vltavské kaskády."
Za chyby se omlouvál, ale jinak je to snad jasný.
Pro Bulharskou delegaci to nebudu opakovat.
Konec
0/0
16.12.2005 0:59

Adam

Nevíte co to je..
když každoročně musíte vynášet bahno ze sklepů a bezmocně se dívat, jak vám váš vlastnoručně postavený barák rok co rok ničí voda, je vám do breku z té bezmocnosti...Sice zachráním kdejakého čolka nebo kormorána, ale co z toho mám já??Každoročně zpustošený majetek...Nejsem nějáký antiekologista..Ale když už začnu řešit nějáký ekologický problém, tak od toho největšího - proč nikdo neprostestuje skrz to, že amerika nepodepsala Kjótský protokol, proč nikdo neřeknen nic Norsku a Japonsku skrz vybíjení velryb.......Dámy a pánové těchto několik tisíc uhynulých zvířat zachránilo několik desítek lidských životů při každoročních záplavách - nehledě na jejich majetku..A nehledě na to, že stav u Nových mlýnů se neustále lepší.....Kdo nevíte co je to obout gumáky(vy pražští a brněňští ani možná nevíte jak gumáky vypadají)vzít kolečka a vyvážet a znovu obnovovat svůj domov nemáte právo vůbec o tomto hovořit...Zkuste zažít to co my při povodních a budete mluvit jinak....
0/0
11.12.2005 19:08

martini

Re: Nevíte co to je..
Stěžuj si na ty co pomrvili odtokový poměry proti proudu - né na ekology! Druhou možností je, že nějaký nevzdělaný úředník vydal povolení ke stavbě v záplavový oblasti. Stoleté vody je věc jiná - před těmi nás přehrady nezachrání, avšak to asi není tvůj problém, když mluvíš každý rok ? Navíc lužní les stejně jako přehrada dokáže zpomalit povodeň a dá šanci připraveným lidem, úřadům připravit se! Osobně by mne zajímalo o kolik více vody podržely Nové Mlýny a kolik by podržel lužní les? Koukněte se na Vltavu jedna přehrada za druhou - protipovodňová fce se hlásalo při stavbě! Pokud by se člověk choval rozumně, tak by se řadě povodni dalo zabránit, a to jinak než další devastací posledních zbytků divočiny u nás!
0/0
11.12.2005 20:35

Tatami

Re: Re: Nevíte co to je..
Martini ty jsi fakt expert - srovnavat retencni kapacitu toho uzkeho prouzku bazin se soustavou nadrzi Nove mlyny, na to musi byt nejaka vyssi skola. Aspon 2 patra. co se tyce vsech prehrad tak jsou dimenzovany na urcitou kapacitu.pokud mnozstvi vody presahne tuto kapacitu tak aspon zpomali a snizi zaplavovou vlnu. Bez Vltavske kaskady by jsme meli v Praze potopu pravidelne kazdy rok. Takhle tam byla poprve po dokonceni kaskady.Jinak mas pravdu v tom ze te potope by puvodni zalesneni a bazinaty teren v Jiznich cechach asi dokazal zabranit. Jenze to by se musela priroda a utvareni jiznich Cech vratit nekam na pocatek letopoctu. To tam zil praclovek Janecek s celou rodinou, neco malo zubru a bohuzel zadny ekolog ktery by jim zakazal mytit les. Na druhe strane bud rad ze jsi tam nebyl, ono puvodni obvatele ceske kotliny byli pekne razni a pokud by tam nekdo hlasal pitomosti tveho typu....nevim nevim, oni az zas tak daleko asi ke kanibalismu nemeli.
0/0
11.12.2005 21:24

martini

Přečti si to ještě jednou
Já jsem napsal - Osobně by mne zajímalo o kolik více vody podržely Nové Mlýny a kolik by podržel lužní les? Jinak zpomalit a zmírnit povodňovou vlnu lužní lesy a zachovalé inundační území + neregulované řeky dokážou velmi dobře! V tomto nedoceněnou funkci nádrží prokázují při povodních území např.: Litovelské Pomoraví, nebo niva řeky Orlice nad Hradcem Králové aj. Vracet se do počátku století není třeba. Stačí "jen" mít v pořádku horské lesy! a podržet a zpomalit vodu v krajině (obnovou mezí, rybníků-něco pro technokraty, zmenšit rozlohu polí, obnovit periodické tůně, deregulovat toky, stavět poldry, obnovit rozptýlenou zeleň v krajině etc.)! Prostě to, co odteče nyní za dva dny, rozložit na více.
0/0
13.12.2005 19:33

To neni jedno!!!

Re: Přečti si to ještě jednou
Takže jestli tomu podle vás rozumím, tak při zatopení Lužních lesů se nestane nic vodním živočichům, obojživelníkům a těm, kteří mohou uletět. To vám ekoteroristům nevadí. Ale je vám úplně jedno, že se utopí všichni ostatní, pro které neni voda přirozeným prostředím, včetně sem tam nějakého člověka a taky je vám jedno, že lidé budou pravidelně každý rok vynášet bahno ze sklepa, jako by neměli nic jiného na práci, jen proto aby na malém území mohla růst nějaká rostlina, která se nachází i na jiném místě v republice. JE TO SPRÁVNĚ?:-)))
0/0
14.12.2005 9:04

martini

Re: Re: Přečti si to ještě jednou
Nevím jestli má cenu vůbec reagovat na urážky, navíc vůbec nereagující na to co jsem napsal. musím zopakovat Přečti si to ještě jednou! A zkus se zamyslet proč povodně vznikají v takovém rozsahu. Mušovští se už povodní bát nemusí - mají dokonalou obranu, že ano? Nerespektováním inundačních území a povolováním staveb v nich vznikla spousta problémů - které se neprojevují každý rok, ale povodeň na ně ukáže třeba jednou za 50 let navíc povodně byly vystupňované díky úpravám v krjině, kdy jsme dokázali vylikvidovat vrámci intenzifikace zemědělství spoustu proti erozních a voduzachycujících prvků! Všichni nás obviňují z návratu do pravěku a podobné bludy , je to dost smutné. Když by kecal ekonom do lékařství - všichni si řeknou, že je snad idiot apod. Zajímavé je ale, že do ekologie si dokáže bez odsouzení kecat každý. Lužní les pod Pálavou byl jedinečný m spojením vodního živlu a teplé oblasti, jehož jedinečnost byla nadnárodní! Bludy o tom, že nějaká rotlina se vyskytuje i na jiném mí
0/0
16.12.2005 15:04

xy

Re: Re: Přečti si to ještě jednou
Který hlupák si postavil dům, který je každý rok zaplaven ?
0/0
4.3.2006 23:59

aver

Re: Nevíte co to je..
To je jiste smutne, kdyz nekomu voda vytopi dum, ale je to taky dusledek toho, ze dum byl postaveny na spatnem miste. Osobne ale docela pochybuju, ze Novomlynske nadrze brani povodnim, drive totiz byly pod nimi obrovske plochy luznich lesu, kde se pochopitelne domy nestavely a kde byly kazdorocni jarni zaplavy zcela normalni a dokonce zadouci. Zaroven take se pri zvysenem mnozstvi vody, mela reka kam vylevat. Nyni vsak jsou z vetsiny luzniho lesa pole, kam se voda nemuze uz vylevat diky hrazim... Ale treba v obore Soutok (oblast u hranic s Rakouskem a Slovenskem) byly v poslednych letech povodne lesa obnoveny, aby se vratila znicena rovnovaha...
0/0
12.12.2005 15:09

To neni jedno!!!

Re: Re: Nevíte co to je..
No to může napsat jen ten, kdo tady nežije, nebo vůl (bez urážky).:-)))
0/0
13.12.2005 12:05

santini

Re: Re: Re: Nevíte co to je..
A ty žiješ kde? Moje rodina pochází z Pavlova a já tam dojíždím každý víkend. V létě su tam pořád a musím souhlasit s averem. V lužních lesích se nestavělo a povodně se rozlily do lesů. Nejsu ekolog, v 90. letech napáchali v Pavlově takových škod, že bych je nechal postřílet. Jediným pozitivem těchto nádrží je menší výskyt komárů (těch je ale i tak moc).  Jediný, kdo na tom profituje, jsou rybáři, kteří tam postavili ohyzdné budky, to vám nevadí? Koupat se v nádrži pod Pavlovem nedá, protože je tzv. vyhnívací. Tak k čemu jsou, když se nepoužívá ani to zavlažování, ke kterému byly mimo jiné určeny. K čemu jsou??? Bahno ve sklepech, kde, v jakých?? V Dolních Věstonicích??? Proč si tam lidi stavěli obydlí v záplavové oblasti - tam totiž nebyl lužní les tak rozsáhlý. A nepokoušejte se ohánět pračlověkem, ten bydlel v jeskyních v uctivé vzdálenosti od vody.
0/0
14.12.2005 17:08

To neni jedno!!!

Re: Re: Re: Re: Nevíte co to je..
Projdi si všechny příspěvky a zjistíš, kde bydlím já a o kterém bahně mluvím.
0/0
19.12.2005 7:29

Ludwar

Re: Nevíte co to je..
Jsem viděl dokument o Mlýnech a mluvili tam jenom ti, co se zastávali hejn komárů a povodní a odpůrci dnešní situace. Ne  proto, že by to bylo nestraný, ale protože tak smýšlí asi všichni.
0/0
15.12.2005 20:50

Ludwar

Re: Nevíte co to je..
dočetl jsem dokonce tvůj příspěvek a musím konstatovat, že je tragickej! Jsi velká chudera.
0/0
15.12.2005 20:51

Tatami

Pro Zdendu
Ventilujes tady vakuum ve tve lebce velmi nahlas tak poslouchej. Ty luzni lesy z hlediska prirody mely asi tak vyznam jako kdyz si ubzdis do varhan. Neni mi znam jediny biologicky druh ktery by byl jejich likvidaci ohrozen ve sve existenci. Co se tyce ptaku tak pro jejich tah je vyznamna lednicko-valticka  oblast. Co se tyce savcu tak pro ty byla tahle oblast jen zdrojem problemu. Pokud si jeste nevidel srny a zajice zoufale z komaru, otekle a zanicene az do krve tak, nevis o cem mluvim. Co se tyce ryb a obojzivelniku, je vse pri starem. Co se tyce lesa a dreva tam pestovaneho   z tech bazin nebylo nic pouzitelneho. V tech mocalech ktere tam byly by se darilo akorat tak krokodilum , ale co s nema zase v zime?  Jedine co zmizelo je pocit zelene dzungle nekde na Amazonce ktery chybi takovym zakomplexovanym hlupakum jak jses t
0/0
11.12.2005 14:46

Tatami

Re: Pro Zdendu pokracovani
zakomplexovanym hlupakum jak jses ty nebo dotycny pan doktor. Kdyz to tak nutne potrebujes tak si nekam zajet do dzungle. Ja to nepotrebuji zil jsem tam par let a neni o co stat. Tak prestan tady vyskakovat jak certik ze skatulky a delat se ten nejmoudrejsi ekolog v evrope a radeji o tom něco si precti a pak pouzivej taky mozek. Zacni nejakou prirodovedou pro zakladni skoly, jak se tak divam na tvuj projev, bude to pro tebe velmi poucne cteni.
0/0
11.12.2005 14:47

martini

Re: Re: Pro Zdendu pokracovani
...pozoruj se nejvíc tady jako čertík vyskakuješ ty. A za nejmoudřejšího ekologa se tady snažíš dle tvých textů prezentovat ty:) Nevím, jestli doporučení přírodovědy pro zákl.školu, je ta správná literatura:) Tys nic jinýho asi nečetl viď, chudáčku?
0/0
11.12.2005 16:16

Horalka

Re: Re: Pro Zdendu pokracovani
vždycky mě vyděsí, kolik lidí s nízkým IQ kolem nás žije. kdyby aspoň nebyli schopni naučit se s internetem, ale to bohužel umí každá opice, která tady pak zvrací svoje dementní bludy v diskuzích
0/0
12.12.2005 17:28

modra_ludra

Jezera
Kolik z vás, kteří tady "moudře" patláte ty svoje kraviny bylo opravdu u jezer Nové Mlýny? Kolik z vás si někdy vychutnalo, jak nádherně zapadají do krajiny a jaký je to příjemný pocit se projít po cestách okolo jezer? Kolik z vás zažilo romantický večerní pohled na onen kostelík, v zapadajícím slunci? A kolik z vás, co tady obhajují lužné lesy a bažiny v okolí, je skutečně zažilo a tvrdí, že je to ekologická katastrofa když byly zaplaveny. Já miluju Pálavu a nedokáži si její krajinný ráz představit bez mušovksých jezer. To, co dělají Pálavu Pálavou jsou hlavně bílé skály, jejich zříceniny, vinohrady, sklípky a milí lidé. To je ta skutečná Pálava  a k ní patří i nádrže Nové Mlýny. Zkuste si tam někdy v létě zajét a teprve potom tady plácejte nesmysly o zničení kryjiny. Mostecká uhelná pánev - to je u mně zničená krajina.
Vysemensmite - portál pro správné chlapy
0/0
11.12.2005 10:17

martini

Re: Jezera
...To, co dělají Pálavu Pálavou jsou hlavně bílé skály, jejich zříceniny, vinohrady, sklípky a milí lidé...:) "MOUDRÉ", ale lužní lesy neé :) Obhajuješ tady část krajiny, přímo se nad ní rozněžnuješ a nepřipouštíš názor na krásu a unikátnost lužních lesů. Lesů, které by nám záviděli vzdělání z celé Evropy, místo toho tam máme všední vodní plochu :/ Kdyby Ti vytěžili Pálavské kopce - taky bys nadával na ekology?
0/0
11.12.2005 10:40

killy

Máš pravdu......
Měl jsem, co by kluk možnost se vždy o prázdninách procházet lužním lesem mezi Starým Městem a Kunovicemi. Byly skutečně "krásný", všude pach hniloby, mokro, přerostlá tráva a mraky much a komárů. Skutečně krásný les...
0/0
11.12.2005 12:27

Tatami

Re: Re: Jezera
Ano souhlasim "vzdelani tech lesu" by nam opravdu zavideli v cele evrope. Chlapce dodelej si nejdrive zakladni skolu a pak neco nastuduj a pak se vyjadruj ke konkretnim problemum. Ten po...rhly doktor mohl svoje egoisticke idee prosadit jedine diky tomu ze na rozhodujicich mistech sedeli komunisticti h.lu.paci jako jses ty a ten Zdenda co se tu ventiluje.
0/0
11.12.2005 14:53

martini

Re: Re: Re: Jezera
Ty raději diakritiku vůbec nepoužíváš, holt vyšší stupeň inteligence:)
0/0
11.12.2005 16:18

mgr. Henrych Jaroslav

Re: Jezera
Vazeny pane, Vase nazory jen poukazuji na fakt, ze jste vyrostl v socialismu. Doufam, ze takovi jako vy, kteri nevidi nic jineho nez svuj vlastni zivocisny druh, co nejdrive vymrou.
0/0
11.12.2005 14:15

hans

Re: Jezera
Projít se po cestách kolem jezer je příjemný pocit? Projít se konkrétně po hrázi podle spodního jezera je pocit na zvracení! Patnáct let po převratu tu můžeme vidět bolševický typ rekreace v té nejsurovější podobě: co kdo ukradl, z toho si tu nadivoko slepil nejbizárnější typy všelijakých budek a dačí. U Šakvic a u Věstonic jsou to celé slumy. Stafáž k tomu tvoří hordy ožralých rybářů. Sem bych tedy zahraničního návštěvníka nikdy nepřivedl.
0/0
11.12.2005 18:34

doubrawka

Re: Jezera
U Nových Mlýnů jsem byla. Znám dobře Lipno a rybníky v JČ, trošku Brněnskou přehradu, myslela jsem si že vím co očekávat. Nové Mlýny jsou hezké při pohledu z odstupu. Když jsme přišli blíž, tak na každém metru byla nejméně jedna chcíplá ryba. Skvělý materiál pro studium rozkladu ryb. Také smrádek byl úžasný. K vodě jsem nedošla, chůze přes rozkládající se ryby není můj koníček. Pohled na kostel uprostřed vody by mě za normálních okolností nadchl. Bohužel, nedokázala jsem ho ocenit. Byl to nezapomenutelný zážitek :-(
0/0
3.2.2006 8:43

Matus11

Brňáci a Pražáci!
Přijeďte zase dělat demonstrace. Na hrázi vyvěste plakáty, zjevně nemáte co na práci! A mudrujte. My Vám umožníme se hezky vykoupat ! Mládí jsem prožil zde a vím, že sice lužní lesy mohou být pro někoho vhodné téma a eventuálně kšeft, ale praxe je taková, že závidím nynějším lidem, že kromě těžké práce mohou také alespoň jejich děti se vykoupat někde jinde, než v blátivém rybníku Nesyt. Tam jsme se totiž museli koupat my. A určitě se nikomu nestýská po komárech a jiné havěti! Rádoby ekologové  se sice skrývají za ušlechtilá slova, ale vesměs se jedná o zakomplexované jedince a blázny. Když jsem viděl nedávno v televizi, jak přenášejí pár žab přes cestu, nezbývalo než se smát. A bylo by toho samozřejmě víc. Pamatuji  ministra Kynžvarta, který také mlátil slámu a nakonec se z toho vyklubal podvod století. Hlavně, že se s bráchou dobře napakovali! 
0/0
11.12.2005 0:10

Zdenda

Re: Brňáci a Pražáci!
Ministr se nejmenoval Kynžvart, ale Kužvart. Koupat se na Nových Mlýnech nedá, jedině v přelidněné a stejně špinavé "Laguně", kde se navíc dost krade a je tam jen po celé léto kravál a smrad z odpadků. Komárů není míň než dřív, v džungli u soutoku řek je to jistě stejné jako kdys, možná horší. A pokud jde o mlácení prázdné slámy - to je vždycky dojem lidí, kteří špatně naslouchají odborné diskusi a protože k tomu nemají co říct, zlobí je to. A pak - nechápu, jaký "kšeft" by mohl plynout z někdejších lužních lesů, podmáčených, s takovou skladbou dřevin, která se nehodí ani jako palivo, to mi, příteli, vysvětlete. A ekologové? Zakompexovaných je mezi nimi stejné množství, jako mezi všemi ostatními lidmi, jen bohužel musejí uvažovat za ty ostatní více mozkem, když ti ostatní mají na starost jen svoje pohodlí, supermarkety, hromadění majetku a pro zábavu blbiny jako "Vyvolení".
0/0
11.12.2005 9:45

Delfínek

OZE
Podle ekologickych aktivistu je tohleto Obnovitelny Zdroj Energie za ktery tak bojuji. Jeste bych hodil ke kosteliku na ostrov poradnou vrtuli aby to bylo jeste ekologictejsi.
0/0
10.12.2005 21:27

xxxcool

Nové Mlýny
Běžte se někdo zeptat lidí Strachotína, Pavlova, Věstonic...jestli jim ty přehrady vadí, a zda by je zrušili...nikoho z lidí, které odtud znám...a není jich málo...by v životě nenapadlo vrátit čas...tady kecá banda pražáků a brňáků, chytří jak sviňa, samej ekolog ale o realitě vědí kulový...Chudák vesnička zatopená...nebuďte dětinští...abyste se ohřáli, tak v severních čechách padlo vesnic desítky...a to je OK...prostě všechno má svoji cenu...A to že se zatopili archeo naleziště, no a co...? Copak se jim něco pod vodou stane, leží 5 m pode dnem, a tak na nich maximálně přibude trocha blata, ale to je tak všechno, tak třeba za 100 let až nebudou povodně si je můžete vykopat.pokud mezitím vykopete ty ostatní nasuchu, co vám ale jsou ukradený, protože nejsou pod vodou a vy o nich nemůže básnit a plakat o ně...:-)))
0/0
10.12.2005 19:11

Zdenda

Re: Nové Mlýny
Ano, vinařům, od rána do večera zapřaženým na vinohradu, je to jedno, navíc dík velké louži se Pavlovu vyhýbají lijáky a bouřky, což se jim líbí. Ale lidi vzdělanější (čímž zemědělce nechci nějak podceňovat) a hlavně ti mladí vědí, jak to je. Kus léta trávím v Pavlově už po několik let, znám tamější lidi dobře. Pravda je, že je tam na Mikulovsku dost lidí, co se jim stýská po starých časech - ostatně - hodně majetků tam byly konfiskáty po Sudeťácích... tak prostě drží basu. Ale užitek ta voda pro nikoho kdo tam žije nemá. Snad jen rybáři si zablbnou.
0/0
10.12.2005 19:26

xxxcool

Re: Re: Nové Mlýny
No ale o to snad jde...místním lidem to vyhovuje...je to jejich ekosystém, včetně nich...tak proč dotoho tahat Pepíky a Brňáky, jenom na tom rejžujou...poslouchejme lidi co zde žijí a jsou s dílem spokojeni, možná jsou pro někoho komáři drobnost, ale pro někoho to je opravdu problém...a právě ti mladí by nikdy nevratili starý stav.Osobně jsem pro jisté nastolení rovnováhy...najaře zvednutí hladiny a průbežný pokles o cca. 80  - 120 cm během roku...
0/0
10.12.2005 19:35

Matus11

Re: Re: Nové Mlýny
Ty Zdenko, nepatříš mezi grinpiče nebo jiný  podobný spolek? Co tak jezera vypustit, za pár babek zničenou přírodu skoupit a pak s ní kšeftovat! Nebo, že by tam mohla vést cesta? Nebo tam postavíte větrné elektrárny - to je taky dobrý blábol, který vyšel z dílny rádoby ekologů. Jaksi už žádný trouba nedokázal spočítat, že by větrné elektrárny musely být po celé republice na každém trošku větším kopci. Ono spíš šlo o to, abychom museli od rakušáků kupovat elektřinu. Kolik Vám za to békání platí?
0/0
11.12.2005 0:27

Zdenda

Re: Re: Re: Nové Mlýny
Sorry, ale to už jsi dost vedle. Na to nemá cenu reagovat. Bavíme se o tom, jestli ty přehrady postavit byla kravina, nebo ne. Já zastávám názor, že ano, kravina, a to totální.
0/0
11.12.2005 9:36

von Kleist

Re: Nové Mlýny
To ses mne tedy dotkl....
0/0
10.12.2005 19:31

Ano! Měli bychom odsoudit dílo

Re: Nové Mlýny
...Jakuba Krčína z Jelčan za to, že zničil překrásné lužní lesy v jižních Čechách a nechal nám tu ty hnusný rybníky, ve kterejch teď žijou úplně jiní tvorové, než tehdá do této krajiny patřili. Komáři, ovádi....
0/0
10.12.2005 19:57

Zdenda

Kdo je znáte?
Rád bych znal jména lidí, tehdejších funkcionářů, kteří se pod rozhodnutí o tomhle funusu zdravého rozumu pod Pálavou podepsali. Nebo jména těch, kteří se zasadili v létech nedávných o opětovné zdvižení hladiny dolní nádrže a tím utopení vzniklých ostrovů. Víte-li někdo, uděláte mi radost, když ta jména tady padnou. Nemělo by nikomu tak závažné pochybení procházet jen tak. Aspoň vědět, komu "poděkovat", plivnout pod nohy, za koho se stydět.
0/0
10.12.2005 18:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.