Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve stopě nejhezčích tras v Hrubém Jeseníku

Rádi se touláte zasněženými kopečky a pláněmi na běžkách? Pak se s námi vydejte objevovat nejhezčí zimní trasy v českých a moravských horách. V 1. díle nového seriálu představujeme Jeseníky. Která místa tady určitě musíte vidět?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

h

skialpy
Kdyz jsou v Jesenikach tak nebezpecny sjezdy,nebylo by lepsi vzit si skialpy? Nemam s tim vubec zadny zkusenosti..Zkousel to nekdo? Neznicim tim treba stopu? Jak se na nich vubec jede ve stope? Neni to moc pomaly? dik
 
0/0
30.1.2006 17:29

Stenly

běžky v Jeseníkách
Jeseníky mám rád, ale sorry na běžky to tam opravdu není, spíš pro extremisty, kteří rádí hustý sjezdy a kruty výšlapy. Rolbovaná stopa v krásné přírodě, tak to nejzděte nikam jinam než do Jizerek a budete si připada jako v běžkařským ráji! Já jsem odkojený Jeseníkama a Beskydama, ale na běžky už jedině do Jizerek! Čau
0/0
4.12.2005 22:51

jirka z Nymburska

Re: běžky v Jeseníkách
Zdravím Vás,právě jsme se vrátili z týdeního pobytu ve Vrbně pod Pradědem.Pol běžkařské stránce jsme tak průměrní lyžaři Denně jsme podnikali výšlapy směr Karlova Studánka přes Malou Hvězdu nebo druhou stranou přes chatu Neděle a kóta 1004.Příroda nádherná,jedný problém-značení tras a úprava stopy.S běžkami jsme sjezdili celou republiku,v Jeseníkách jsme byli po prvé.Důležité podle mě je ,co si člověk od výšlapů slibuje-zda turistickou magistrálu(viz Mísečky apod),kde máte vůbec problém se dostat do běžecké stopy a nebo se pohybovat panenskou přírodou,kde potkáte občas nějakého lyžaře. A myslím si,že každý by si měl uvědomit své lyžařské umění a zkušennosti o dle toho vybírat náročnost tur.tras. My jsme byli Jeseníky nadšeni-ještě to chceme absolvovat na podzim po svých.Možná,že jsme měli štěstí,že každý den nám připadlo cca 10 cm sněhu-takže zkrátka ideál
0/0
11.1.2006 9:26

maryn

ramzová - červenohorské sedlo
tak jsem se zrovna vrátil z běžek: ramzová přes šerák, keprník, vřesovou studánku na červenohorksé sedlo a pak dolů po žluté do koutů. hodil jsem asi 30 tlam a jsem dobytej jak sviňa, byla mlha všude a zmrzlá stopa. pak na červeňáku mi přinesla servírka objednaný a zaplacený smažený sýr s hranolkama a prohlásila, že tam sedíme, moc krátce a že to nedostaneme. haha. scénka jak z monty pythona. (donesla to za 10 minut a studené). ale jinak pohoda. příště namažu stoupacím voskem před sejezdem, protože na téhle trase se nedá brzdit. jak se člověk rozjede, tak jediná brzda je hodit krtka do sněhu. skol.
0/0
4.12.2005 19:35

Lukas z UK

Re: nic ve zlem,ale ramzová - červenohorské sedlo
nazdar, jeseniky nejsou běžkařskou oblasti pro zacatecniky (vyjma ovcarna - praded,svycarna). kdo jede do hor nemuze ocekavat ze to bude jako na chodniku...co jsi  cekal - ski bus, kabinku smerem dolu nebo ze ti tam bude jezdit kazdy den rolba aby jste si nemuseli namlatit "tlamu." na takove podminky si jed na vysocinu ci do jizerek...bohuzel s tou obsluhou je to spatny - ted jsem se vratil z francie z dovolene a musim rict ze u nas stale sluzby pokulhavaji a stacil by treba jenom maly usmev a vlidneho slova a hned se i spatne veci snaseji o neco lepe - snad se to casem zlepsi - otazka jak dlouho budeme muset takhle "trpět.":-)
0/0
30.1.2006 18:47

Yeyda

Predhuri Jeseniku.
V predhuri Jeseniku muzete objevit mnoho zajimaveho i "zajimaveho". ;o)
  Napr. na www.vitkov.info 
0/0
30.11.2005 22:17

martin

jeseníky a rychleby
dřív jsem taky jezdil skřítek - alfredka-jelení studánka-ovčárna a dál podle času buďto praděd nebo dál na švýcárnu a červenehohorské , jinak ze švýcárny na červenohorské vedou dvě značené trasy v zimě se stopou , další varianta je z ovčárny na červenohorské a dál na keprník a šerák a dolů do ramzové , nebo pod keprníkem odbočit na kouty je to sice strmé klesání ake dá se to , docela extrém který jsem zkusil jen jednou je z ovčárny nahoru na praděd a z pradědu ne zpátky na ovčárnu ale u druhého rozcestí dolů na kouty , to je teprve sešup a když je dost sněhu a je slušný mráz je to paráda, sice se trošku bloudí protože je to dost blbě značené a musíte se proplétat mezi stromy zato ale uvidíte krásné ledopády na desné
no ale poslední roky radši dávám trasu ostruzná(ramzová)-petříkov-paprsek-kladský průsmyk-kralický sněžník-stříbrnice-staré město , tato nádherná trasa není tak masově používaná ale rozhledy stojí za to ovšem v době kdy je zmzlý sníh je sjezd z kralick
0/0
29.11.2005 23:38

čombák

Nemůžu si pomoci,
ale nejkrásnější "zimní výlet" vede v Krkonoších, po hřebenech   Vytáhnout se sedačkou ve Sv. Petru (lze "lyžmo" ze Strážného - tak to dělám já), odtud pěkně po hřebenech Výrovka, Luční, Špindlerovka, Petrova, martinova k Labské, prameny Labe, Vrbatova, H. Mísečky, pěkně až na Žalý, dolů do Vrchlabí
 
Je to sice docela záhul, ale ve slunečném počasí naprostá bomba, které trochu "konkuruje" Šumava ze Zadova, přes Kvildu k pramenům Vltavy, Modrava, Srní ....
0/0
29.11.2005 12:12

Peggy

Dlouhé Stráně v zimě
Mám dotaz pro znalce Jeseníků - jak to vypadá se silnicí na Dlouhé Stráně v zimě (mám na mysli tu silnici vedoucí na horní nádrž)? Bývá tam projetá běžecká stopa? A co kolem horní přehrady? Byli jsme tam na podzim na kolech a docela ráda bych se tam podívala i v zimě na běžkách....
0/0
29.11.2005 9:44

pro Peggy

Re: Dlouhé Stráně v zimě
silnice se v zimě nahoru neudržuje,ČEZ má terénní auta ani exkurze tam nechodí jak je to s běžeckou stopou nevím
0/0
29.11.2005 10:19

Ufo

Re: Dlouhé Stráně v zimě
koukám, trocha milovníků perverzní turistiky (Dlouhé stráně) se vždycky najde.
0/0
29.11.2005 11:05

Peggy

Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
Proč perverzní turistika?
0/0
29.11.2005 11:44

Ufo

Re: Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
protože je to obludná betonová stavba, která sice efektně vypadá, ale nenávratně poškodila přírodu Jeseníků, a ČEZ nadále tamní přírodu ničí tím, že vyváží až na vrchol v chráněném pásmu autobusy s turisty, smutné http://cestovani.idnes.cz/igcechy.asp?r=igcechy&c=A050921_142331_igcechy_tom
0/0
29.11.2005 12:08

peno

Re: Re: Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
Nejdřív se tam zajeď podívat a pak tady můžeš dělat chytrého. Nestačí si jen přečíst co někdo zplodil.
0/0
29.11.2005 12:14

Ufo

Re: Re: Re: Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
byl jsem a viděl, stačilo mi to jednou, děkuji
0/0
29.11.2005 14:04

Peggy

Re: Re: Re: Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
Taky nesouhlasím s tím tam za 50,- Kč dovolit vjet turistům, mohlo by se to vyřešit nějak jinak (třeba jako v Beskydech ekologickým minibusem), ale o tom jsem diskutovat nechtěla. Já bych tam autem nejela (byli jsme tam na kole) a zajímala mě možnost jet tam na běžkách. Náhodou je to zajímavý kout Jeseníků, krásné výhledy atd. O té stavbě tady už bylo hodně diskusí, když to zvolili divem Čech. Za div bych to nezvolila, ale je pravda, že svítít atd. taky nějak musíme...
0/0
29.11.2005 14:48

Tomas

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
Tzv. ekologicky minibus v Beskydech je pekna kravina, pouze vyplod politiku snazici se zahrat na zelenou strunu. Jsem mistni a dobre vim, co tam jezdi. Je to normalni karosa, tzn normalne kourici Karosa. Tim varuji vsechny, kteri by o necem takovem uvazovali, nebot se tim navzdy znehodnoti jedinecnost nekterych mist. Hlavne,ze zrusili na Lyse hore lyzovani .
0/0
29.11.2005 15:46

Peggy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
Myslela jsem minibus, který jezdí (jezdil) kolem vodní nádrže Morávka (?) na Visalaje. Nebyla to Karosa, ale Mercedes Benz.
0/0
30.11.2005 9:24

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
Na Visalajich jsem byl ted v patek. Jezdi tam klasicke karosy.
0/0
30.11.2005 10:14

Tomas

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
Je videt, ze o Beskydes vis jen tolik, co nakydaji novinari do novin. Okolo nadrze Moravka se totiz na Visalaje dostane tak akorat tereni tatra se drevem, ale bus tezko. Tim busem jsem hlavne myslel ten nesmysl, co jezdi v hlavni sezone na Lysou horu. Ne,ze bych chtel nepohyblivym obcanum ubirat pravo na to se nekde podivat, ale aby se tam vozili 10 - 15-leti fakani, tak to je na me moc. Jak mame tuto generaci vychovavat k ucte k prirode a k vykonanym hodnotam (i vystup na Lysou povazuji za kus "moralni"hodnoty jedince ), kdyz je tam vyvezeme nahoru, tam se v bufaci napraskaji a jedou dolu ? K**va,kde to zijeme ?Navic se da pohodlne jit po ceste s Papezova (8,5 km), kde se dokonce poradaji i zavody maminek a tatinku s kocarky na vrchol Lyse.
0/0
30.11.2005 10:48

Peggy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
Je pravda, že Beskydy moc neznám, byla jsem tam všeho všudy asi jen 3x (vždy cca týden) před 6ti lety, tak si ty názvy přehrad a míst už moc nepamatuju, OK? Nikde jsem neříkala, že jsem dokonalá.
Prostě tam tenkrát kolem tý přehrady s pitnou vodou jezdil linkový autobus a byl to takový ekologický miniautobus. A to jsem myslela, když jsem psala ekologický autobus.
S tím, co jsi psal o busu na Lysou horu souhlasím, ale nikdo tě nenutí tím busem nahoru jezdit a se svýma dětma tam můžeš jít pěšky nebo na kole. Nebo si třeba vybrat jiný cíl, aby tam nejezdil autobus.
0/0
30.11.2005 18:25

¨Tomas

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
No nic, asi ti unika poenta diskuze, zustan dale v Praze a hltej ekonomicke rubriky+prilohy o cestovani  a zustan jim verna. ( vubec jsem se nezminoval o nejakem vyberu atd, tak nemel kraviny ) 
0/0
1.12.2005 13:11

Peggy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
Hele, koukám, že to je obecná vlastnost lidí tady z diskuzí na idnesu. Neuměj diskutovat, pouze urážet jiné. A to zejména, když jim dojdou argumenty. Já svůj omyl narozdíl od jiných přiznat umím.
Nic o mě nevíš, ani kde žiju, ani co dělám, ani jak cestuju, tak se do mě přestaň navážet. Děkuju!
0/0
1.12.2005 14:03

zoncna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
Jeeežiš Tomasi ty zas plácáš. Okolo nádrže Morávka se na Visalaje nejezdí  V Raškovicích uhneš na Zlatník a dofrčíš na Visalaje. jezdí tam v pohodě autobusy. A prosil bych trochu slušnosti!
0/0
2.12.2005 8:39

Tomas

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
TO zoncna : Prosim precti si jeste jednou me prispevky, nez neco vypustis. Diky
0/0
6.12.2005 13:58

Hrosak

Re: Re: Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
Jo je to velká stavba a  s těmi průjezdy aut taky souhlas ale viděl jsem mnohem víc obludných staveb. který narušily jeseníky mnohem víc a nikjoho to neštve. A ještě jednu poznámku, i šéfové CHKOJ přiznávají, že samotný provoze elektrárny nemá na jesenickou přírodu negativní vliv. Problém odlesnění atd také nesouvisí jen s elektrárnou. Když se postavily cesty, lesáci začali kácet jak zběsilí a s tím ani PVE Dolouhé stráně nic nenadělá. Jsem místní a něco o tom vím.
0/0
29.11.2005 21:52

Hrosak

Re: Dlouhé Stráně v zimě
Stopa nahoru nevede. Občas ji s kamarády vyšlapeme a sem tam máme štěstí, že ji někdo vyšlape před námy. Pokud se tam vydáš, doporučuji držet se cyklotrasy z Loučné, od hospody U tygra k větrným elektrárnám a pak přes Mravenečník a sedlo mezi na Dlouhé stráně. Pěkná cesta vede taky z vernířovic přes Branku ale stopa tam taky bývá málokdy. Takže namazat a prošlapat. Ale když je hezky, stojí to za to :o))))
0/0
29.11.2005 21:47

Peggy

Re: Re: Dlouhé Stráně v zimě
Prima, děkuji za informaci.
0/0
30.11.2005 9:25

tugela

Jeseníky - magistrála
pro milovníky přírody a hlavně horské pohody zkuste raději Králičák nebo Rychleby - občas se to sice musí prošlápnout, skutečný klid, nemusím se vyhýbat davům na popisovaných trasách - to mně vůbec nebaví.
0/0
29.11.2005 8:49

papouch

tak tak, je to vřeska
doporučuji, je to nádhernej hřeben.
0/0
29.11.2005 8:48

sefredaktor

Skřítek - Ovčárna na sněžnicích - doporučuju!
Vloni jsme si v tuto dobu dali na sněžnicích úsek Skřítek - Ovčárna a zpět. Skvělý zážitek, za celou dobu jsme potkali snad do desíti lidí a počasí bylo úžasné. http://foto.havran.info/thumbnails.php?album=31&page=2
DOPORUČUJU!
0/0
29.11.2005 7:32

tatami

Re: Skřítek - Ovčárna na sněžnicích - doporučuju!
A rozslapali lyzarskou stopu jak stado kancu. Kdybych te tam chytil tak bych ti ty haksny prelamal.
0/0
29.11.2005 7:59

sefredaktor

Re: Re: Skřítek - Ovčárna na sněžnicích - doporučuju!
Ty jsi tam byl? Jak muzes vedet, ze jsme rozslapali stopu? Kdyby te to zajimalo, tak tam v tu dobu jeste zadna projeta stopa nebyla a pak nejsme stado kancu, takze se stope vyhybame. Pokud to nevis, tak na sneznicich lze chodit i v hlubokem snehu, takze do stopy lezt nemusis.
0/0
29.11.2005 8:09

Peggy

Re: Re: Re: Skřítek - Ovčárna na sněžnicích - doporučuju!
Také bych všechny neházela do jednoho pytle. Jednou jsme na hlavní červené hřebenové značce (Švýcárna-Červenohorské sedlo) potkali bandu asi 5ti kluků na sněžnicích a šli spořádaně asi metr vedle běžecké stopy. Navíc se musím obdivovat, měli batohy na zádech a spali venku ...
0/0
29.11.2005 9:43

Tatami

Re: Re: Re: Skřítek - Ovčárna na sněžnicích - doporučuju!
Omlouvam se vy jste tam byli ted to je pred vanocema, ja tam byl nekdy v lednu a nejaky podobny tvor zmenil stopu v lese na oraniste. Tam by mela co delat i rolba.
0/0
29.11.2005 12:38

xRocky

Re: Re: Re: Skřítek - Ovčárna na sněžnicích - doporučuju!
Vy mozna ne, ale uz jsem na trase mezi CH sedlem a Ramzovou skupinu lidi se sneznicemi lezoucimi primo ve stope nekolikrat potkal. Stopu znicili stejne spolehlive jako pesaci.  Bezkarum bych doporucil - pokud potkate pesaka jak nici stopu, tak mu vynadejte, nasili nema smysl, i kdyz by si to nekteri zaslouzili. Kdyz pesakovi kazdych pet minut nekdo vynanda, tak ho to casto prestane bavit a vrati se nebo alespon leze mimo stopu.
0/0
29.11.2005 13:21

Pes

Re: Skřítek - Ovčárna na sněžnicích - doporučuju!
Na některých autorových snímcích je patrné stání a chození po stopě....střílel bych to
0/0
29.11.2005 21:46

Hrosak

Re: Skřítek - Ovčárna na sněžnicích - doporučuju!
Souhlas ale boční hřeben od Mravenečníku přes Dlouhé stráně až k Františkově myslivně a pak dolů do Vernířovic kolem Merty, kde jsou zamrzlý vodopády, to je teprve žůžo. Ale chce to přespat, na jeden den je to dost daleko.
PS: Vzkaz  běžkařům - slušní sněžnicáři do stopy nechodí.  Volové tam chodí i bez sněžnic a s tím nic nenaděláš takže bych prosil bez urážek. používám Sněžnice i běžky a  podobná hodnocení mě uráží :o/
0/0
29.11.2005 21:57

JoF

Re: Skřítek - Ovčárna na sněžnicích - doporučuju!
Proboha šéfredaktore, když už o něčem píšete, tak si alespoň správně opište z rozcestníku na Jelením hřbetu název Jelení studánka - nepíše se Jelenní, snad máte na novináře i patřičné vzdělání...
0/0
24.1.2006 8:31

Adamski

Fotky
Třetí fotka není Vřesová studánka ale Jelení studánka, pokud se nepletu. :P
0/0
29.11.2005 7:31

Martin

Re: Fotky
je to opravdu vresova studanka, jeleni je jinde a vypada jinak
0/0
29.11.2005 8:41

Honza

Re: Re: Fotky
Třetí fotka ve fotogalerii je opravdu útulna Jelení studánka. Na Vřesové jsem na rozdíl od Jelení nebyl delší dobu, ale tam je snad jen kaplička - viz. jiná fotka. Protože Jelení studánku znám v zimě i v létě, nepředpokládám, že by naprosto stejná bouda byla i na Vřesové studánce.
Jinak Jelení studánka je mezi Petrovými kameny a Skřítkem.
0/0
29.11.2005 13:03

Mukcz

Re: Re: Re: Fotky
Ta fotka je opravdu Vřesová studánka, autor má pravdu. Vždyť je vidět kopec Vozka i se skálou. Jelení je na hřebenu mezi Ztracenými kameny a Petrákama a v její blízkosti (ani blízko hřebenu) není žádný kopec, ale na fotce je.
0/0
29.11.2005 14:42

Mukcz

Re: Re: Re: Re: Fotky
omlouvám se myslel jsem jinou fotku ta třetí je samozřejmě Jelení
0/0
29.11.2005 14:46

Hanys

průjezd kotly
Autor článku si pravděpodobně neuvjedomuje, že průjezd oběma kotly je z důvodu ochrany přírody zakázán a proto přes ně turistická značka oficiálně nevede.
0/0
29.11.2005 7:01

od autora

Re: průjezd kotly
Lyžařská trasa nevede přes kotly ale pod nimi. Je tam minimálně 20 let každý rok. Tato trasa je zaznačena i v mapě KČT 1:50 000. Vstup do kotlů je pochopitelně zakázán. MJ
0/0
29.11.2005 11:05

od autora

Re: Re: průjezd kotly
Ještě dodatek. Průjezd kotly je v zimě zakázán nejenom z důvodů ochrany přírody ale hlavně kvůli bezpečnosti - laviny. Pokud by tam nějaký neukázněný lyžař lavinu urval, pak mu příroda Velké (či Malé) kotliny jenom poděkuje, protože jen díky pravidelně padajícím lavinám tam vznikl tak unikátní ekosystém. Bohužel, laviny poslední dobou padají málo a ekosystém se vytrácí. Proto se také v Malé kotlině likviduje uměle vysazená kosodřevina, která padání lavin brání. Někteří návštěvníci to nechápou a obviňují ochranáře, že ničí Jeseníky. Podobné je to i s nepůvodními kamzíky, kteří v Jeseníkách přispívají k zániku endemické sudetské flóry.MJ
0/0
30.11.2005 11:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.