Diskuze

Jak Česko přišlo o Eiffelův viadukt

Třetího září 1999, vysoko nad línými tůněmi řeky Jihlavy, započalo pekelné divadlo: rozžehly se jedovaté plameny autogenových hořáků, které postupně odkrajovaly unikátní staletou konstrukci. Jako symbolické slzy se k zemi snášely kapky roztaveného kovu. K zemi se hroutil Ivančický viadukt, první celokovový most v Rakousku-Uhersku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

u2

11. 3. 2006 2:04
OK
NO JE SI FAKT ZE NO MANY NO MOST ALE TED UZ OPRAVDU NEMA CENU TO RESIT KDYZ UZ JE TAM JEN KOUSICEK TO RADEJI STRHNOUT CELEJ JINAK SOU TO VYHOZENY PRACHY ONO TO TAK BEZ TAK SKONCI
0 0
možnosti

PaiaJBC

17. 1. 2006 21:55
Most a film
Nebudete tady někdo vědět, jestli si scenérie tohoto mostu nezahrála v zahraničním (snad USA) katastrofickém filmu Přejezd Cassandra? Děj zavedl vlak s čímsi nebezpečným (výbušniny, chemikálie, biologická či jaderná zbraň - už nevím přesně) i do Československa a chtěli ho na Přejezdu Cassandra zničit a cestující obětovat (podle map to mohl být Jablunkovský průsmyk). Zřejmě část filmu doopravdy v ČSSR natáčeli, mihly se tam české názvy nádraží a tehdejší škodovky, žigulíci, gazíci...
0 0
možnosti

Ales

5. 3. 2006 9:45
Re: Most a film
Prejezd Cassandra se v CR netocil, cast z nej se ovsem v CR odehrava, skrze republiku vlak na ceste do Wroclavi jede ve filmu. Nicmene tento cesky most si ve filmu nezahral, ve filmu se objevil Viaduc du Garabit, ktery je ve Francii, na nem vlak havaroval. Take jsem si chvili myslel, ze to je on, nicmene mam film Prejezd Cassandra rad, takze jsem o tom neco malo zjistoval :)
0 0
možnosti

Tomáš Navrátil

4. 12. 2005 13:52
Autor: iDNES - Jakub Hloušek / Národní technické muzeum
Vážený pane autore!!!
Váš článek je nejvýš matoucí! Chybí Vám jediný podklad, který by dokazoval, že náš, Vančický viadukt, pocházel z dílny mistra Eiffela. To za prvé.
Za druhé - pokud mělo Národní technické muzeum zájem tuto památku uchovat - jak si přálo mnoho Vančáků - jako pěší lávku, nechápu, proč neposkytnulo včas dostatečný příspěvek, který se pohyboval v mnoha statisících Kč na základní opravu - nemluvě o další údržbě. Váš článek si dovoluji nazvat Pláč na cizím hrobě s křížkem po funusu  Ničím jiným totiž není...
0 0
možnosti

Franta

29. 12. 2005 20:13
Re: Autor: iDNES - Jakub Hloušek / Národní technické muzeum
zase jeden, co neumí číst
0 0
možnosti

chroustík

28. 11. 2005 9:57
Ono je to moc hezký, jak tady
povídáte, jak se měla zachránit tato památka. Rozhodně by to milión nespravil. Kdo ji měl zachránit ? Město ? Už vidím, jak zastupitelé zvedají ruku pro, aby se namísto chodníků a silnice natíral a spravoval most. ČD nebo SŽDC ? Už vidím, jak cestující jsou pro, aby se namísto investic do kolejí nebo vagónů zachraňoval nefunkční most. Lidi, mějte rozum. Na všechno prostě nemáme. Zatím.
0 0
možnosti

Lukáš J.

28. 11. 2005 12:17
Re: Ono je to moc hezký, jak tady
nemáme, hlavně že platíme takových blbostí ze státních daní, vždyť je to šílený, jak lítají miliony na nesmysly, nemáme, a až někdy prachy budou, nebudou památky, smutné. Dá se vůbec historie a takovéto unikáty přepočítávat na peníze? Jak se dnes stát k památkám chová, vždyť je to stejný jako za komunistů
0 0
možnosti

jacin

27. 11. 2005 21:33
Mamko Tatič
I TAK ŽIVOT CHODA......
0 0
možnosti

Annonym

27. 11. 2005 17:46
Pro klub pratel zeleznic
Seberte se, nakupte barvu a dete si tam tejden blbnout se stetkou :) a torzo bude zachraneno. A nebo vo tom muzete jen kecat, ze by nekde nekdo mel sehnat nejaky penize a to tak dlouho dokud vam to nespadne na hlavu.
0 0
možnosti

Franta

26. 11. 2005 15:12
Jen pro zajímavost
Most demontovala jakási podivná firma, šrot prodala a městu dluží dodnes asi půl milionu dohodnutého podílu za prodej konstrukce...Firma "one man show" , vybraná velmi podivně..Město s novým vedením sice už vyhrálo soudní spor, ale ty peníze asi nikdy nedostane. Kolikpak asi obdržel bývalý starosta Sládek za tuto skvělou akci?
0 0
možnosti

Peter

26. 11. 2005 1:54
Jako ucen v blizkem ucilisti (padesata leta)
Jsem s kamosi z uciliste  ktere bylo asi 3 km od mostu  po tom moste chodival. Je ho velka skoda. Zajimalo by mne zdali tam to uciliste jeste je.  Ziji v Kanade, odesel jsem v 68 roce.
Nase uciliste bylo rozdeleno na dve casti, pamatuji ze cast dilny byla i na starem mlyne, naproti uciliste. Do Ivancic jsme chodivali za holkama. Nas hlavni vychovatel se jmenoval Nespurek. Najsou se dalsi spolu -ucni ?
0 0
možnosti

Honza

26. 11. 2005 11:36
Re: Jako ucen v blizkem ucilisti (padesata leta)
Reaguji na tvůj příspěvek k tématu "Ivančický železňák". Já jsem toto učiliště navštěvoval v druhé polovině 70 let (1968-71)a pan nešpůrek stále působil v roli hklavního vychovatele. Jsem rodilý Němčák (Němčice součást Ivančic) a dojížděli jsme do učiliště na kole, na motorce a v zimě pěšky, protože na Skřípáku nic v zimě nestavilo. Dílny ve starém mlýně fungovaly tak do roku 1992 pak to v zprivatizoval nějaký umělec a je z toho "Penzion pro odložené pány" Učiliště fungovalo až do roku 2000, kdy bylo zrušeno a objekty prodány. Dnes se tam nachází nějaké zámečnické a auto dílny. Více na stránkách http://www.ivancice.cz Pěkný pozdrav Z Pardubic. Honza Novotný
0 0
možnosti

Mirek "Dr"

25. 11. 2005 16:10
Když něco,....
Když neco totálně zničit,tak to se v českých zemích daří skvěle!!Jen by mě zajímalo jestli by to byl velký problém pro majitele nebo správce či toho kdo za tokzo most natřít nebo jinak ošetřit,aby se i ten poslední kousek "Eiffela" u nás nerozpadl a zbyl i pro další generace?!
0 0
možnosti

KArel

25. 11. 2005 16:41
Re: Když něco,....
No problém by to byl, on i ten zbytek je dost velký a na pár stovek tisíc by to přišlo - oškrábat a natírat to musí výškaři a pořádná barva taky není zadarmo.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  17.4 21:34

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků

18. dubna 2024

Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...

OBRAZEM: Na samotě V lomu. Podívejte se na nejnovější glamping v Česku

17. dubna 2024

Glamping, tedy luxusní kempování, nabírá v tuzemsku v posledních letech na popularitě. Nejnovější...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Váháte, kam na dovolenou? Toulání po Dánsku vás nabije pozitivní energií

12. dubna 2024

Dříve jsme chtěli vidět celý svět, dnes máme chuť jezdit jen do zemí, ve kterých se cítíme dobře....

To nejlepší z Itálie. Florencie ohromí nejen originály starých mistrů

19. dubna 2024

Ve zvlněné krajině Toskánska leží kolébka renesance, která kdysi bývala jedním z nejvýznamnějších...

Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků

18. dubna 2024

Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  17.4 21:34

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Pěšky, na kole, po vodě. Horní Rakousko je utajený ráj nedaleko českých hranic

17. dubna 2024

Premium Rakousko jsem dosud znala jen pod sněhem, bylo pro mě vždy osvědčeným lyžařským cílem. Zajímalo mě...