Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Světlo v tmách aneb majáky Pacifiku

Maják. Mystická stavba na pomezí dvou světů, tyčící se v místech, kde se souš setkává s vodou oceánů, moří a ústí řek. Označuje začátek i konec, varuje před nebezpečnými útesy i mělčinami. Jeho světlo znamená pro zbloudilá plavidla jistotu, podle které se mohou orientovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mates

Signal
Muze mne nekdo vysvetlit, jaky je rozdil mezi signalem radiovym a radarovym? Domnival jsem se, ze radar vysila radiove vlny a nasledne je zpet prijima odrazene od predmetu :)
0/0
3.11.2005 18:49

Pete

Re: Signal
pokud vím, tak radarový signál se lodím zobrazí na radarové obrazovce, rádiový se zachycuje vysílačkou/přij., to jsou dvě rozdílné věci
0/0
3.11.2005 19:22

Mates

Re: Re: Signal
Vidis a ja doted myslel, ze radar i vysilacka pracuji s radiovymi vlnami (pochopitelne na jine frekvenci)
0/0
4.11.2005 14:34

Jarda5612

Nepřesnosti v článku
Redaktor bohužel má velmi zkreslené informace.
1. Majáky neslouží pouze pro zbloudilá plavidla, ale jsou jednoznačnou jistotou při navigaci každé lodě, včetně té, která je vybavena nejmodernější elektronikou.
2. Barvy vzhledu a světel majáku nejsou libovolné, ale jsou přesně dány mezinárodními námořními pravidly. Červená barva v evropské části světa jednoznačně označuje LEVOU STRANU bezpečné cesty. Nikdy nemůže mít v evropě červenou střechu maják postavený na pravé straně plavební dráhy (zde musí být vždy ZELENÁ barva).
0/0
3.11.2005 15:02

Námořník

Re: Nepřesnosti v článku
ten bod je jasný, samozřejmě jde o jistotu při navigaci lodi. V bodě 2 se ale mýlíte Jardo5612 - zaměňujete standardní barvy světel bójí a plavebních znaků vyznačujících plavební dráhu (podle mezinárodního systému iala A nebo iala B) s námořními majáky jako orientačními body.
0/0
3.11.2005 15:47

Jarda5612

Re: Re: Nepřesnosti v článku
Připouštím, že termín "plavební dráha" je zúžením významu a proto není možná nejvhodnější. Podstata názoru spočívá v tom, že "univerzální" majáky (ty které mohu míjet jakýmkoliv směrem) nemají  ani červenou ani zelenou barvu. Vyskytne-li se na majáku červená barva, vždy to znamená, že mám kolem něj projíždět pouze z jedné strany; vždy je  s červenou barvou spojeno stranové vymezení. Jedná se například o vjezdy do zátok, obeplouvání ostrovů nebo mělčin apod. Pochopitelně pro účely směru objíždění se používají také tzv. kardinální znaky. Nicméně trvám na názoru, že nikdy není červený maják na pravé straně vjezdu do zátoky (v Evropě).
0/0
4.11.2005 18:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.