Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České hory a lanovky: příroda versus zlatokopové

Na území ČR se nachází celkem 38 lanovek. Ty první vznikaly z ušlechtilých pohnutek usnadnit turistovi cestu za krásami hor. Dnes se však zdá, že hlavním motivem projektovaných lanových drah je rýžovat peníze z co největšího počtu lidí. Jaký to má dopad na přírodu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PEPA

Čím dál tím víc lanovek ničí a celoročně hyzdí zbytky

přírodního prostředí. Čím dál tím víc přibývá nemocných lidí. Až nebude téměř žádná příroda, tak nebude ani člověk. Tento optimistický výhled mě naplňuje optimismem. Za několik století se zase začne příroda obnovovat.!!!

0/0
18.5.2008 9:44

Karboxilas

Je to s náma špatné

Nějak mi je z většiny lidí, co tu obhajují budovatelismus jako za komunismu, smutno. To je oprvadu naše země na tom tak špatně, co se týče ohleduplnosi ke krajině a přírodě? To je všem ukradené, že se zástavba nesutále víc a víc zakusuje do krajiny  a nenávratně ji ničí?

0/0
6.9.2007 17:33

hadrák

lidí jsou prostě jen líný

tam nahoru vyjít pěšky, protože to je 1, námaha (bodejť by ne, když má u nás každej druhej bachor jako prase); 2) ztráta času (co to je vychutnat si několikahodinový výšlap krásnou přírodou, lepší je šup nahoru, udělat fotku a zase šup zpátky dolů a rychle autem zase o kus dál pro co největší kvantum zážitků, ale pochybné kvality); v článku se navíc píše o voj. prostoru, ve kterém žije přirozeně řada vzácných živočišných druhů - A TO NENÍ ARGUMENT??? copak kromě člověka ostatní druhy nemají právo na své teritorium?? chce to pouze používat mozek a hned nadávat na "ekoteroristy" jako nějaký pivní hulvát a primitiv....8-o

0/0
31.8.2007 8:59

Ostrava

I ty lanovky
Vidím, že je zde velice čilá diskuze. České hory jsou neporovnatelně menší než u alpských zemí, proto nemá smysl se bavit o mega střediscích. Jsem z Ostravska a co se týče Beskyd. Nechápu proč se staví sjezdovky na každém kopci. Mám pocit, že v zahraničí se to dělá tak, že se zničí jeden kopec, na který se navalí velká část sjezdovek. U nás je jeden vlek - jedna sjezdovka, o délce nemá smysl mluvit. Proč se třeba v Beskydech "nezorá" jeden kopec a nepostaví se slušné středisko a zbytek ať se chrání a ať na to vlekaři odvádějí část ze svých zisků. Nevím možná se tak už děje. Mám rád naše "netknuté" hory, rozhodně nechci, aby to bylo jako ve Francii, ale je to příležitost pro lidi jak se živit. Těch cest je samozřejmě více, neříkám, že mega lyžařská střediska to vyřeší. Jsou i jiné cesty - wellness, běžky atd. Ale mnoho zahraničních studií tvrdí, že střediska pod 2000 m.n.m nemá smysl stavět kvůli globálnímu oteplování. Ten kdo si chce kavlitně zalyžovat si může zajet do zahraničí. U
0/0
18.11.2005 20:17

urlich

lanovka a příroda
Takovéto  články jen vzbuzují hysterický pocit, že naše příroda již mele z posledního a je potžeba jakékoli budování zastavit. Nemyslím si to. Výstavba lanovek a sjezdovek navíc není ekologický nevratný zásah.( 95% českých lesů jsou holosečné lesy - tedy něco jako sjezdovky se kácí stále, jde jen o dobu dalšího zalesnění)
Klasika- každý kdo bydlí jinde než na horách a tyto jsou mu jen místem relaxace, chce zachovat netknutou přírodu. Slyším to dnes a denně - na horách bydlím. Ještě dál v tomto jdou chataři a chalupáři, kteří se dění v obci nijak neúčastní, dokonce neústupně blokují jakoukoli činnost v okolí své chalupy - chtějí mít klid.
0/0
1.11.2005 10:58

Dalibor

Lanovky a příroda
Staci jen jedna veta. Děkuji panu Janoškovi za jeho příspěvek. Dalibor
0/0
20.10.2005 13:15

Lukáš Kratina

že by vlekaři
koukám, že se tu zase v diskuzi sešla horda tupounů, a nebo že by vlekařů lobbistů?  
0/0
20.10.2005 12:25

Vilém

Re: že by vlekaři
Z tvé reakce bych spíše tipoval, že jsi se zbytečně vylekal odrazu na monitoru.....
0/0
20.10.2005 13:09

Honza P.

Re: že by vlekaři
Můžeme být rádi, že pan Kratina umí číst a psát, je to frajer - zřejmě nosí zelený sáčko. Nebo že by pan autor článku osobně
0/0
20.10.2005 13:16

Petr

To je zase snuska lzi a polopravd
Ten clanek je nejaky divny, slusne receno.
0/0
20.10.2005 10:58

Honza P.

Co to je za článek.............
Nechápu kdo se pod tento blábol mohl podepsat. Zřejmě někdo od Krnapu nebo z podobný instituce.
Jasně, udělejte z hor skanzeny, oploťte to a my dětem budem ukazovat na fotkách jaký to je na horách. Je 21. století tak se probuďte!!!
Nechápu, že za hranicema naší republiky, dokážou najít kompromis mezi ekologií a turismem. Bohužel u nás to nejde - Krnap a podobní jsou zabedněnci. Místo aby se starali o ekologii, tak jejich největší úsilí je, jak zakázat lidem vstup do těchto míst...............
0/0
20.10.2005 10:34

Martin

Re: Co to je za článek.............
nejkrasnejsi veci od Krnapu je zakaz vjezdu cyklistum i na asfaltove cesty, kde vyjizdeji plne kamiony s pivem na kazdou boudu, aby tam nechali 4 sudy... pry cyklisti zpusobuji erozi :-))) (asi asfaltu)
0/0
20.10.2005 10:55

Tonda

Re: Re: Co to je za článek.............
Jo dejte blbci funkci a udela si urad , aby byl dulezity a nepostradatelny...
0/0
20.10.2005 10:56

Vilém

Re: Re: Re: Co to je za článek.............
A nejsmutnější na celé věci je, že tito lidé mají dle platné legislativy právo blokovat naprosto cokoliv bez jakékoliv zodpovědnosti. Proto také ti rozumnější z nich přiznávají, že tento jejich negativistický přístup němůže skončit jinak než špatně právě pro přírodu.
0/0
20.10.2005 11:01

Honza P.

Re: Re: Co to je za článek.............
Jo máš recht. Asi před měsícem, mě zastavil nějakej zelenej terorista od Krnapu a chtěl na mě 1000 Kč pokuty, že jedu po asfaltce, kde se na kole nemůže. Paradox byl, že on sám tam jel na motorce........ Dál už to snad nemusím komentovat...........................
0/0
20.10.2005 12:09

Iva

Re: Co to je za článek.............
ale tady přece nejde o zákaz vstup do nějakých míst, ale o to, aby se tyhle místa nezdevastovaly, a to se masovým lyžařským průmyslem na malých českých horách  děje
0/0
20.10.2005 12:41

Vilém

Re: Re: Co to je za článek.............
To slýcháme celkem často. Osobně si myslím, že větší škody by napáchal dav lidí na běžkách, valící se přírodou, než stejný počet lidí na omezeném jasně vymezeném území k tomu určeném.
0/0
20.10.2005 12:49

Honza P.

Re: Re: Co to je za článek.............
Souhlasím, ale zákazem nikdo nic nevyřeší. Nebo si myslíte, že lidi budou sedět doma a koukat na přiblblou televizi? U nás chybí jasná koncepce a jasný pravidla. Nebo Vám připadá normální, že kde stojí lanovka 30 let, tak ji najednou chtějí zrušit. Krnap má příliš mnoho pravomocí a proti těmto institucím nemáte odvolání. Chápu, že je potřeba regulovat, ale oni to nedělají, oni přímo zakazují!!!!!!!!!!!!! Kompromis jim nic neříká.......
0/0
20.10.2005 13:13

Vilém

A co mají ti lidé v příhraničí dělat?
Vážení a drazí, zajímalo by mě kolik z těch místních odpůrců rozvoje cestovního ruchu žije na venkově a v pohraničí obzvláště. Ono je velmi hezké říkat, živte se měkkým turismem, ale co to je? To že nechám lidi chodit přírodou po stezkách? To je krásná věc, ale moc lidí to neuživí. Argument, že všichni podnikatelé v cestovním ruchu jsou zloději, kteří chtějí jen vydělat na ničení přírody je velmi laciný a po těch letech už dosti ohraný. Až jeden jediný z ekologů kromě neustálé kritiky také přijde a řekne svůj konkrétní návrh na způsob, kterým se 25 tis. lidí na Lipensku má uživit, tak se s ním budeme rádi bavit. On totiž celý problém je někde jinde, v létě nám sem jezdí hodně lidí, ale v zimě stojíme všichni frontu u pracovního úřadu. Proto se obce již několik let spolu s místními podnikateli snaží najít řešení pro rozvoj zimní sezóny. Ano, udržitelný rozvoj, ale vnímejme v tom hesle i ono slovo ROZVOJ.
0/0
20.10.2005 9:17

Tassman

Re: A co mají ti lidé v příhraničí dělat?
To jsou kecy !!!  A ty si myslíš, ty hlavičko, že by sjezdovkou v Boleticích byli všichni místní šťastní, bohatí a žili by v nekonečně krásném rauši? Omyl - sjezdovka by zaměstnala   5 techniků v zimě, dvě bufetářky a 10 brigádníků do pokladny a do ski školy. Vstupné apod... by odteklo pryč. Protože - mudrlante - drtivá většina firme má sídlo firmy v Praze nebo někde jinde a ne v Horní Plané  Sorry, ale je to tak !!!!
0/0
20.10.2005 9:42

Vilém

Re: Re: A co mají ti lidé v příhraničí dělat?
Nemyslím si, že jsem hlavička, ale problematikou rozvoje Lipenska a Šumavy se zabývám několik let. Všechny zde kritizované projekty znám, znám i názory místních lidí, pravidelně s nimi o tom mluvím. O sídlo firmy vůbec nejde, aktuální dańové zákony stejně nechávají všechny příjmy v Praze a je úplně jedno kde firma sídlí. Jen pro info, plánovaný projekt v Boleticích měl vytvořit přímých 350 - 500 pracovních míst. Skutečnost, že by umožnil vznik zimní sezóny by pak podpořilo místní hoteliery a snížilo sezónní nezaměstnanost právě v zimě, kdy se v celé oblasti nic neděje.
0/0
20.10.2005 9:55

Martin

Re: Re: Re: A co mají ti lidé v příhraničí dělat?
No v necem mas mozna pravdu, ale sjezdovky snad nejsou jedina moznost. Co treba poradne bezkarske stopy, sankarska draha, aquapark, apod. Ale taky jde o to, ze do tech kopcu nemuzete lakat statisice lidi, protoze za a) ta priroda tim trpi a za b) tem lidem se to brzo omrzi, protoze na takove davy si muzou zajet metrem na vaclavak a ne se trmacet stovky kilaku. Holt budete muset hledat i jine zdroje obzivy nez turismus. Chapu, ze kazdemu by se libilo, kdyby jim penizky samy skakaly do kapes. Ze takhle nervou v oblastech kde je taky bida ale nemaji to stesti, ze by meli za barakem kopce.
0/0
20.10.2005 11:06

Vilém

Re: Re: Re: Re: A co mají ti lidé v příhraničí dělat?
Máš a nemáš pravdu. Pokusů totiž bylo hodně, ne jen u nás, ale právě třeba v tom Rakousku. Netvrdím, že je potřeba našlapat milion turistů na jeden kopec, ale vymyslet takový systém, který je a) rozprostře do únosné míry do území a ulehčí tak přetíženým oblastem b) bude se pravidelně měnit a reagovat na poptávku tak, aby ti lidé jezdili stále. To jsou běžně známá pravidla, která je potřeba mít na paměti. Běžky jsou hezká věc, ale bohužel nejsou použitelné jako základ, protože to není "masový" sport ostatní zmińované akce jsou také spíše doplňek, kvůli nim ti sem nikdo nepojede. A znovu opakuji, nehledejte za vším peníze, jsou tam o tom není pochyb, ale ne každý se snaží hledat řešení nezaměstnanosti jenom kvůli vlastnímu zisku.
0/0
20.10.2005 11:12

Vilém

Re: Re: Re: Re: A co mají ti lidé v příhraničí dělat?
Mimochodem uplne stejne bychom se rvali i za území bez kopce, jenže k řešení musí být podmínky a když není kopec hledá se jinde, např. ne vždy uplně kladně vítaná technologická centra (např. Nové Hrady) apod. jenže jak jsem psal ono těch možností v dnešní globalizované ekonomice moc není.
0/0
20.10.2005 11:15

Pytlák

Re: Re: A co mají ti lidé v příhraničí dělat?
No ty si teda hlupááák !!! Takže lyžaři by jezdili z Prahy a odjinud už v přeskáčích ? Tady to není o sídle ale o navazujících pracovních místech...jestli ti to ovšem něco říká, idiote!!!
0/0
20.10.2005 12:36

Tomasso

Njedelší kopec
Nejdelší kopec v česku je rád, žá má 2,5 kiláků. To maj v alpách dětský sjezdovky. Jako fakt tady si pořádně nezalyžujete, čekáte hodinu na sedačku, pak se vám tam plete tisíc lidí, český hory jsou trápení, tak je zachovejme v klidu a jeďme do alpy. Na prachy to vyjde na stejno a lyžování lepší.
0/0
20.10.2005 9:02

Karel_dnes

Ještě detail
Jsem lyžař a nejsem ochránce přírody, ale k těm obhájcům Rakouska a jiných horských velmocí bych přece jen měj jednu připomínku: Dejte si trošku do pořádku poměry, kolik procent např. rakouských Alp je "poseto" lyžařskými areály a kolik procent je naopak těchto aktivit ušetřeno. Pokud bychom stejný poměr aplikovali na naše poměry - pak bychom museli naopak spoustu našich současných areálů zavřít. Připadá mi to jako někdo kdo má malou samoobsluhu a zalíbí se mu jak u hyperamrketů jsou všude venku vozíky na nakupování. Zařídí si to taky a pak se diví, že se lidi uvnitř krámu právě kvůli těm vozíkům navzájem ani nepohnou. Myslím, že ten vlekař ze Špindlu to řekl naprosto přesně. Ono je v konečném důsledku jedno jestli budete stát ve frontě dole (na vlek) nebo nahoře (na to až bude mít možnost sjet dolů). Na každý kopec se holt vleze pouze určitý počet lidí.
0/0
20.10.2005 8:49

chemlon

Běžte všichni technokrati do háje.
 Všeobecně přece na hory nejezdím proto abych tam šlapal po asfaltu a jinych vymoženostech civilizace. Všeho s mírou. 
0/0
20.10.2005 8:02

Paolo

NECHÁME VYDĚLAT ALPY
Než aby stáli lyžaři fronty na našich horách, raději jezdí do Rakouska. Peníze co tam utratí , mohli zůstat  v naší republice. Česká ekonomika tím bude nadále chudnout, rakouští sousede mají z  našich ekologů radost !!!
0/0
20.10.2005 7:25

Martin

Re: NECHÁME VYDĚLAT ALPY
Co to meles? Zustat v nasi republice ... soudruhu, uz je tady kapitalismus, z tech penez neuvidis ani korunu :-)))
0/0
20.10.2005 8:36

Milan6464

Re: Re: NECHÁME VYDĚLAT ALPY
Zdá se mi, že jsi ekonomicky trošku mimo, a neurážej zbytečně ostatní. Tento komentář má pravdu, je samozřejmě potřeba zachovat rovnováhu a ohled k přírodě, ale není řešení se zakopat a nic nestavět, ať už se jedná o lyžařské areály, dálnice atd.atd. Tyto "ekologické" názory jen vyvolávají nenávist ke skutečným ekologů.
0/0
20.10.2005 9:00

Martin

Re: Re: Re: NECHÁME VYDĚLAT ALPY
Reagujes na neco uplne jineho. Nikde jsem nepsal nic o tom, na co reagujes. Pouze jsem napsal, ze na tom "turistickem" ruchu vydelavaji pouze majitele lanovek, hotelu, bufetu a parkovist. Nerikam nic o tom, ze by se nemely stavet dalnice. Nez na neco reagujes, tak si to napred precti. Jinak samozrejme bych byl proti stavbe dalnice napr. nekde v Beskydech. Chce to pouzivat zdravy rozum. A ten mi rika, ze neni dobre si z nasich malych hor udelat Disneyland. Radeji bych tady mel ten posledni kousek prirody a zalyzovat si zajedu do Alp nebo na Slovensko. Mimochodem Rakouskem se tady ohaneji "skalni" lyzari, ale nevsiml jsem si, ze by tam byl vlek na kazdem kopci a parkoviste v kazdem udoli.
0/0
20.10.2005 10:58

Vilém

Re: Re: Re: Re: NECHÁME VYDĚLAT ALPY
Jenze ač nesouhlasím s urážkami typu soudruhu, je třeba si uvědomit, že jakýkoliv projekt není z pohledu obce o příjmech té konkrétní firmy, ale o tom, že se v území pohybují další turisti, ti se někde ubytují, koupí si jídlo atd., tedy o generovaných efektech pro tzv. socio ekonomický rozvoj obce. Priklad Rakouska je důležitý v tom, že tam jsou ochotni si sednout ekologove s projektanty k jednomu stolu a s heslem "pojdme najít řešení" se podílet na kladném výsledku.
0/0
20.10.2005 11:05

Tomasso

Re: NECHÁME VYDĚLAT ALPY
Víš co, jsem docela vášnivej lyžař. Třeba ty Boletice jsme si v létě trochu projel i přes zákaz na kole a nádhera. Tam bych s tím nic nedělal. Krom toho jako nic proti, ale český hory neposkytujou takový terény, aby tady musely bejt čtyřsedačky na každý mezi. Osobně raději jedu do Alp, cenově to dneska už vyjde skoro na stejno, navíc tam maj víc sněhu a žádný fronty, takže bych naše hory nemršil, když si můžem zajet k sousedům. No a když pojedme na hory spíš kvůli paření, tak mě na to stačí kotva nebo poma na nějaký mezi, páč to stejně po prohýřený noci mockrát nesjedu. Takže já bych už kapacity nezvyšoval a nový sedačky nestavěl vůbec. A jako správnej čech na sněžku jedine po svejch! Že tam nevyjdou tlustí sasíci z drážďan, to mě žíly netrhá.
0/0
20.10.2005 8:49

Martin

Re: Re: NECHÁME VYDĚLAT ALPY
presne tak
0/0
20.10.2005 10:59

Chose

Ale kouknete k sousedum!
A co treba rakousko? jejich ekonomiku vyrazne zdviha prave lyzovani, a jezdim tam i na letni dovolene, a ze by lanovky nejak rusily prirodu, nebo ze by ji skodily? hmm, myslim ze ne..
Just my meaning..
0/0
20.10.2005 0:37

Carl

Re: Ale kouknete k sousedum!
Nutné je snad je dodat, že jejich vrcholy jsounarozdíl od těchčeských přece jen o kapku výše. Tak kde české lanovky končí, tak rakouské začínají. Jinak i pro mne jako lyžaře je mnohem lepší (a dnes i levnější) lyžovat tam, kde je v zimě sníh tj. od 1600 m.n.m. a jet sjezdovku dlohuhou 5 km, než hoblovat hlínu někde na 450m sjezdovce.
0/0
20.10.2005 6:54

Martin

Re: Re: Ale kouknete k sousedum!
souhlas
0/0
20.10.2005 8:35

albert

Re: Ale kouknete k sousedum!
Jenomze v Rakousku je treba jedno stredisko na tricetikilometrove velehorske udoli. Neporusene prirody je v Alpach tolik, co nikde jinde v Evrope. A lidi mimo ony lanovky naproste minimum.
0/0
20.10.2005 10:45

Vilém

Re: Re: Ale kouknete k sousedum!
To máš sice pravdu, jenže celý problé m přeci v té nejjednodušší rovině není o tom "mít kde lyžovat", ale najít vhodný způsob jak v dnešních podmínkách zajistit alespoń nějaké pracovní příležitosti v oblastech, kde není a nebo nemůže být průmysl. Všichni říkají cestovní ruch, ale i ten má svá pravidla a ta říkají, "Chceš udržitelný cestovní ruch - potřebuješ léto i zimu", to potvrzují i ti lidé z Rakouska a jiných zemí.
0/0
20.10.2005 10:55

albert

Re: Re: Re: Ale kouknete k sousedum!
Ale vzdyt se nemusi vsichni nutne zivit cestovnim ruchem jen proto, ze ziji pobliz kopcu. Ja samozrejme neodmitam vsechny vleky atd., ale na druhou stranu vetsina nasich prihranicnich oblasti, o ktere se jedna, sousedi s Nemeckem ci Rakouskem, takze neni duvod se tvarit, ze jde o nejake zapadle kraje, kde neni mozna vicezdrojova prosperita. A o vyznamu novych center typu Boletice pro mistni nezamestnane obcany mam silne pochyby.
0/0
21.10.2005 13:33

Georg54

Já jsem si hned myslel, že za to může Klaus
A ještě navíc rád lyžuje! No to je vrchol.
0/0
19.10.2005 23:53

MAKA

Ekoteror na každém kroku.
Ekoteror na každém kroku - nejenom ohrožuje naše města, krajinu... Teď už pře ním neutečeme ani do hor. :-)
0/0
19.10.2005 21:23

Martin

Re: Ekoteror na každém kroku.
ale ... nekdo ti snad zakazuje chodit do hor?
0/0
20.10.2005 8:34

Martin

Re: Re: Ekoteror na každém kroku.
Ano napriklad v Beskydcan v Beskydech te provede po SVE naucne stezce za patricny poplatek (jinak je to rezervace se zakazem vstupu)... to jsou paradni kseftiky, zakazat lyzovani na Lyse Hore, nechat udusit lidi ve Frydku 40.tis auty denne (blokuji obchvat FM po R48)... co si ma pak clovek o techto lidech myslet?
0/0
20.10.2005 10:52

rozej

STAVET A ZASE JEN STAVET!!!!!
Musim rici, ze jsem cekal clanek uplne o necem jinem...o praktikach spolecnosti, ktere vlastni lyzarske arealy a nehorazne na lyzovani a snowbordovani chtivych lidickach ryzuji. ale asi v tretim sloupecku jsem zjistil, ze puvodni zamer byl uplne jiny!!!nechci se zde navazet do nasich milovanych ochrancu prirody, ale meli by si konecne uvedomit, ze lide si chteji uzit konecne poradne lyzovacky. i ty ceny by musely jit dolu. v cechach urcite jsou mista, ktera by mely zustat neporusena, ale neni mozne vse zablokovat kvuli jedne rostline, to same planovana stavba nove automobilky. lide se asi nenajedi z toho ze k nim prijede aktivista milujici prirodu. tyto turisticka centra daji praci sirokemu okoli a pritahnou do mista tolik potrebne investice. ceske hory postupne opousteji lyzari, kteri si jiz radeji dojedou do rakouska za lepsim lyzovanim a pak to bude jeste drazsi. proto rikam STAVTE DOKUD NENI POZDE!!
0/0
19.10.2005 18:55

Martin

Re: STAVET A ZASE JEN STAVET!!!!!
nestras
0/0
20.10.2005 8:33

albert

nazor
Autor si zaslouzi uznani prinejmensim za odvahu. Je jasne, ze takovy clanek spoustu lidi nastve, ale krome toho nastvani by se meli zamyslet, jestli autor nahodou nema v necem take pravdu. Faktem je, ze nektere projekty jsou planovany skutecne neuveritelne megalomansky. Take je faktem, ze kopec, na kterem se jednou lanovky zacnou stavet, uz se prirode nevrati. Je nutne nalezt urcitou rovnovahu, podle mne je ale lepsi, pokud ta rovnovaha bude posunuta ve prospech prirody, protoze pak nam jeste urcity manevrovaci prostor zustane. Kdyz ted povolime vsude cokoliv, bude pozde toho potom litovat.
0/0
19.10.2005 18:18

Karlos

Re: nazor
iDnes by predevsim mela takto jednostranny clanek zaradit mezi nazory ci komentare, rozhodne to neni regulerni clanek. Autor se svym videnim sveta zrejme vidi kazdeho kdo chce vydelat jako zlatokopa, a prinos vleku pro lyzare zcela ignoruje.
0/0
20.10.2005 8:57

albert

Re: Re: nazor
Myslim, ze pojem "regulerni clanek" neexistuje. Tahle rubrika neni zpravodajstvi, takze autor svuj nazor klidne vyjadrit muze. Ja myslim, ze opravdovy lyzar ma rad nejen svuj sport ale i hory a prirodu a je proto ochoten nad takovymi clanky alespon premyslet.
0/0
20.10.2005 10:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.