Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Šinkanzenu nikdy nalačno

Dobrá rada: nenastupujte do japonského Šinkanzenu nalačno. I když se japonský superexpres řítí rychlostí 300 km/hodinu a jeho jízda připomíná ve srovnání s českým Pendolinem let, nevolnost z plného žaludku vám nehrozí. Spíš naopak. Ve vlaku totiž můžete pěkně vyhladovět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

czechinjapan

Spatne informace
Koukam, ze jsem prisel s krizkem po funuse... Ale musim dat za pravdu vetsine prispevovatelu. V Japonsku ziju uz askoro 3 roky, shinkansenem jsem jel nescislnekrat, takze muzu potvrdit - jidlo tam je, misto na nohy taky a kdyz je dopravni spicka (vetsinou jen v patek vecer a jen na lince Tokyo - Osaka), tak snacna cast lidi i stoji. Mam zajem ziskat kontakty na dalsi Cechy v Japonsku. prosim, ozvete se mi na "vaclav_bosek" @ yahoo tecka com
0/0
30.10.2005 8:21

m77

cesi v japonsku
muze se mi prosim nekdo ozvat? rad bych se tam podival, ale silo by se nekolik informaci...
marian.matys zavinac gmail.com
jinak ted jsem ve Vietnamu, ale vlackem jsem se nesvezl, jezdi sice jen 48km/h (prumerne) ale ta cena...
viz
0/0
17.10.2005 11:17

Hlina

Legrace
No tak jsme se zde shodli, ze hlad ve vlaku v Japonsku je ptakovina. Zajimave jsou spis ceny sinkanzenu, to tokya do hiroshimy 20.000 JPY (5.000 korun na osobu druhou tridou jednim smerem)  ... Zlate MORAVSKE BRANICE - OSLAVANY. I bez jidelniho vozu
0/0
17.10.2005 11:13

asik

Re: Legrace
Tak jsi mohl jet osobákem :-)
0/0
18.10.2005 23:28

torqe

Rychlost
Já jezdím na trati Moravské Bránice - Oslavany rychlostí neuvěřitelných 30 km/hod. A to taky bez jídelního vozu.
0/0
17.10.2005 9:27

Hlina

Re: Rychlost
ty vole, tak to je DRSNY
0/0
17.10.2005 9:38

bubák

Re: Rychlost
A máte klopený zatáčky? To víš, kvůli tý strašlivý odstředivý síle.
0/0
17.10.2005 9:50

aduano

Re: Rychlost
a co stewardka? chodí? nabízí?
0/0
17.10.2005 9:58

Hlina

Re: Re: Rychlost
aspon pivo a parek?
0/0
17.10.2005 10:01

petr

Re: Re: Re: Rychlost
maximalne teple pivo a studeny parek
0/0
17.10.2005 11:34

Roumen

Re: Rychlost
Tak bacha, at nevyhladovis. ;-)
0/0
17.10.2005 9:58

Hlina

Pro autor: nemate pravdu!!!
Pane, nevim zda jste jel nekdy expresen Sinkanzen. Ja jimi jezdim asi tak jako prumerny japonec. Sumimasen, Vas nazor neni pravdivy. Behem jizdy chodi obsluha s vozickem, ktera prodava japonske jidlo, ale i sendvice, kavu atd. Navic na chodbicce jsou automaty na napoje za 130 JPY (drazssi, na nadrazi 100 JPY). Kdo Vam prosim tyto informace dal?
0/0
17.10.2005 9:04

Steve

Re: Pro autor: nemate pravdu!!!
Mate pravdu jel jsem z Osaky do Tokya pred tydnem a za 2 hodiny a neco prosla vozem obsluha nejmene 2x.
0/0
17.10.2005 11:14

Arnost_Banan

Re: Pro autor: nemate pravdu!!!
Souhlasim...jel jsem Sinkanseny hodnekrat a pokazde tam chodila obsluha...prijemna Japonka s vozikem..navic jsou vagony, kde jsou vending machines...takze hlad opravdu neni problem
0/0
17.10.2005 12:45

kiro

Čína vs. Japonsko
Čínský Maglev v Shanghai jezdí 430 km/hod. Když už je řeč o "superrychlostech".
0/0
17.10.2005 8:58

djdave2

Re: Čína vs. Japonsko
jo akorat je za 7min na konecne :) 
Mel jsem tu cest s nim jet, je to spojka z letiste na metro , 3min se to rozjizdi na 432km/h, 1min to svisti a dalsi 3 min zpomaluje.
Kdyz jsem jel taxikem kolem te "trati" najednou kolem nas prosvistelo letadlo - ne byl to Maglev .... sila
0/0
17.10.2005 9:49

Petra105

Re: Čína vs. Japonsko
Jojo, Maglev byl bozi zazitek...
0/0
17.10.2005 12:37

Petra105

Re: Re: Čína vs. Japonsko
Ale bylo osklivy pocasi, tak se s nama flakal a jel jenom asi 416km/h :(
0/0
17.10.2005 12:37

Hlina

Re: Re: Re: Čína vs. Japonsko
to aby mu na vlhkych magnetickych kolejnicich neuklouzlo kolecko , jestli tedy vubec ma kolecka ...
0/0
17.10.2005 12:59

sindriz

Zdroj informací
opravdu nechápu, kde redaktoři idnes čerpají své informace.
Jídelní vozy již sice opravdu nenajdete (i když údajně na některých spojích ještě jezdí, ale jedná se o vyjímky), ale v průběhu jízdy vám stewardka (či steward) nabídne nápoje a občerstvení. I zmiňované bento. Takže hlady se rozhodně ve vlaku netrpí.
Pane Čermáku, nemlžte... !!!
0/0
17.10.2005 8:14

Ing.Hloupý

Reklama ČD na iHeute
Jezděte s ČD a máte jídelní vozy v každém "rychlo"vlaku - ne jako v šinkansenu.
Podle mne je toto jediné co tento článek měl sdělit.
 
Akorát je hrozná škoda, že vlaky ČD nemají záchody...................a ne humage stoky
 
0/0
17.10.2005 7:41

...

nechápu, kde tohle sebrali
Co chvíli člověka během jízdy 'otrvuje' stewardka s občerstvením. A mimo to, vlakem Hikari jsem jel tak cca před 3 měsíci a jídelní vůz tam taky byl.  Takže info není zas až tak up-to-date. Teda až na tu rychlost. Maximálka 320kmh.
0/0
17.10.2005 1:38

Tom

Re: nechápu, kde tohle sebrali
A nebo jsou tvoje zkusenosti min up-to-date nez jejich...
0/0
17.10.2005 1:56

mhm

Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
Tak to pochybuju, jel jsem Shinkanzenem vcera a ta servirka s jidelnim vozikem tam jezdi porad...to je zase clanek na h...
0/0
17.10.2005 2:52

Goro

Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
Kamarad tam uz chvilku zije a podle toho, co mi povidal, tak tam neni misto ani na servirku, ani na nejake jednoduche jezeni jidla. Pry se tam nastupuje do vlaku nasledovne: Vlezes do dvere, otocis se celem ven, rukama se zapres nahore za madla a zatlacis se dovnitr. Pred tebe nastoupi dalsi clovek, otoci se ....
Ale to muze byt jen v rannich a odpolednich spickach.
0/0
17.10.2005 8:00

apokalypsa

Re: Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
V Sinkanzenu asi sotva - to jsou pohodlne vozy, kazdy ma misto k sezeni. Mezi vagony jsou telefony, vlak si to svisti temer bezhlucne, klimatizace, pohodli... :) Takovahle situace se spostou se tyka tak obyc. vlaku a metra.
0/0
17.10.2005 9:05

Hlina

Re: Re: Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
spravne, takto to opravdu je. ale i v sinkanzenu se da stat. pokud se rozhodnes usetrit a jet v non-reserved vozech, muzes se ti snadno stat ze si postojis :-). ale urcite se necpes tak jak prispevatel uvadel.
0/0
17.10.2005 9:18

iGestern

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
vzdycky jsem jezdil jen v reserved, ale mam dojem, ze stat se nesmi. Ale krk bych za to nedal.
0/0
17.10.2005 9:34

Hlina

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
smi, stal jsem osobne (spolu asi s dalsimi 30 chudaky, kteri prisli na posledni chvili). bylo to v patek, ale neprilis pozde (tak kolem ctvrty odpoledne). stal jsem az do nagoyi, tam jsem konecne dopadl na sedadlo ...
0/0
17.10.2005 9:38

iGestern

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
tak to ja jsem teda stojici pasazery v shinkasenu nevidel. osobne si myslim, ze je to proti predpisum (a ty ze Japonci dodrzuji radi), vzdyt tam ani neni ceho se poradne chytit :-)
Jinak k clanku - hlad v shinkansenu, to je samozrejme blbost, ale je to drazsi nez jidlo ze stanku.
0/0
17.10.2005 10:58

Hlina

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
oni predipisy sice dodrzuji, ale zaroven spechaji. v zivote jsem nevidel uspechanejsi narod. takze kdyz do vlaku skoci, tak tam i zutanou - a neni v lidsky moci nikoho dostat ven, navic kdyz vlak po tokiu stavi pravidelne az v nagoyi (nekdy v shinagawa, nekdy shin-yokohama, ale ne vzdycky) coz je hodinu a pul jizdy - tak co s nima udelas?
0/0
17.10.2005 11:05

czechinjapan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
Tak nevim, jestli se k nekomu tenhle vzkaz dostane. Ale pokud jo, dejte mni vedet, prosim. Ziju uz tri roky na jihu Japonska a shanim kontakty na nejake dalsi Cechy.  Tady v te oblasti je nas 5 a cas od casu se shazime. Kdybyste nekdo neco vedel, dejte mi prosim vedet na vaclav_bosek @ yahoo tecka com DIKY!
0/0
7.12.2005 6:55

iGestern

Re: nechápu, kde tohle sebrali
Jak jsi prisel na tu maximalku? Jezdi to max. 280.
0/0
17.10.2005 8:52

Hlina

Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
Misty pres 300, to je pravda. Nozomi ano, ostatni dva (kodama a hikari) kolem 280.
0/0
17.10.2005 9:08

iGestern

Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
Nozomi jezdí 300 - ale jen serie 500 (to, co je na fotografii v článku) a možná i serie 700 (ale maximálku má papírově 285) a to ještě jen na jednom úseku nekde mezi Hiroshimou a Hakatou. Jinak je max. rychlost 285 pro Nozomi a 270 pro Hikari (tam jezdí hlavně serie 300).
Kodama = často staré vlaky (serie 0) a jejich maximálka je 220.  Jsou to vlaky, které začaly jezdit v 60. letech. Tam my budeme až tak za deset let :-( Na Kodamě se objevují i vlaky serie 300.
0/0
17.10.2005 9:17

Hlina

Re: Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
:-)
mezi yokohamou a nagoyou na tom dlouhym useku jezdi taky pres 300. myslim i 700-series. jinak mas prekvapive dobre informace.
0/0
17.10.2005 9:20

iGestern

Re: Re: Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
Těch 300 to jezdí opravdu jen, jak jsem uváděl, někde mezi Hiroshimou a Hakatou. U Nagoyi bude max. těch 285. Informace jsem sbíral různě po internetu, protože ty jejich vlaky, to je prostě bomba :-)
Zasílám jeden dobrý odkaz:
0/0
17.10.2005 9:30

Hlina

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
tak tady mam dodatek: v tunelech za nagoyou smerem na tokyo se objevila na displayi ktery je v kazdem voze vpredu a vzadu bezici zprava "now we are travelling 300 KMH". takze pokud nekecal masinfira tak to tam tolik jede. protoze se mi to ale stalo vickrat tak verim ze je to pravda. mimochodem, ICE z frankfurtu do kolina nad rynem taky jezdi misty pres 300 ac tomu malokdo veri. ja bych to uzavrel - jezdi RYCHLE. a to staci :-)
0/0
17.10.2005 9:35

iGestern

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
No ja jel nekolikrat z Tokya smer Kyoto, ale jezdil jsem s Hikari (series 300) - protoze na Nozomi pas neplati. V Hikari se na displeji nikdy nic takoveho neobjevilo (ani na Rail star serie 700, ktery jezdi z Osaky do Hakaty). Ale podle mych informaci ta tristovka by mela byt opravdu jen na tom jednom useku a jezdi to jen serie 500.
0/0
17.10.2005 9:49

JenTak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
ICE 3 mezi Frankfurtem a Kolime jezdi max. 300 km/h, jezdim tam celkem casto, naposledy minulou stredu, a jelo to rychlosti 301 km/h :)). Ale je to opravdu jenom kratky usek, vetsinou to jezdi 290 km/h, tesne pred Frakfurtem na to vzdycky slapnou :)). Ale je to super, vlak svisti potichu a hlavne rychle.
0/0
17.10.2005 12:50

Arnost_Banan

Re: Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
Kodama mezi Tokiem a Osakou jezdi vylucne na serii 300...Hikari jak ktery spoj, ale castokrat jsem mel stesti a jel jsem 700...mezi Osakou a hakatou jezdi hodne Rail Stary...ale nevim, co to je za serii..
0/0
17.10.2005 12:51

iGestern

Re: Re: Re: Re: Re: nechápu, kde tohle sebrali
Rail star je 700ka, ale ma svoji specifickou barvu, sedacky vsude 2+2 (misto 3+2 ve 2. tride) a jen 8 vagonu.
Serii 0 na Kodame jsem videl v Himeji.
0/0
17.10.2005 14:38

Tom

Vlaky
Jo maji to tam mazec, nicmene ani to Pendolino neni hruza a  je to krok dopredu a snad se ja dockam opravdove VRT u nas, za nejakych 20 let by prej mely byt. Minimalne 300, rychlejsi zas u nas moc smysl nemaji, na trasy 100 az 250km mezi stanicema.
0/0
16.10.2005 23:44

mira

jidlo v sinkanzenu
No, vzhledem k tomu, ze cesta z Kyota do Tokia trva cca 2 hodiny 20 minut a za tu dobu 2x prosla obsluha s nabidkou napoju a lehkeho jidla, tak si myslim, ze vyhladoveni nehrozi. Mimochodem kafe v sinkanzenu vyjde cca na 50 Kc, coz je polovina ceny kafe v nekterych IC na nasich drahach :-(
0/0
16.10.2005 23:17

TomášM

ČD
to do vlaků ČD zásadně na lačno! Když navštívíte toalety, oceníte to.
0/0
16.10.2005 22:39

visnery

Unikátní fotografie
Kdo se chce podívat na unikátní fotky Šinkanzenu od člověka, jež tam dlouhou dobu pobýval, tak tady je odkaz:
0/0
16.10.2005 22:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.