Diskuze

Železnice ve Vychylovce: evropský unikát

Kysucký skanzen lidové architektury ve Vychylovce nenabízí jenom prohlídku malebných dřevěnic, ale také projížďku horskou úzkorozchodnou železnicí, jejíž konstrukční řešení je unikátní v celé Evropě!
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

sabatier

7. 9. 2005 21:01
unikatnost uvrati
unikatnost hrotovych uvrati na vychylovke v europskom meritku spociva v tom, ze najblizsie su pouzite az v juznej amerike. vo vychylovke umoznuje uvratovy system prekonat horsky hreben, zaciatocna a koncova stanica uvratoveho systemu su od seba vzdialene vzdusnou ciarou len nieco vyse kilometra a vyskovy rozdiel je vyse 200 metrov, co su sukutocne extremne podmienky na zeleznicu a uvrate su idealnym sposobom ako sa s tymito prirodnymi podmienkami vysporiadat lacno a s minimalnymi nasledkami na zivotnom prostredi. problematika uvrati ako aj celej zeleznice je podrobne rozobrata na webe http://www.kruzok.sk . co sa tyka zjazdnosti uvrati, zosuvy sa ukazali byt daleko komplikovanejsim problemom, ale je mozne ze uz buduci rok bude jazdit turisticky vlacik znova na prvu uvrat. kazdopadne, pre velkych zaujemcov je moznost zviezt sa po uvratiach drezinou z oravskeho depa tanecnik. zaroven sa pripravuje aj turisticka prevadzka na oravskej strane lesnej zeleznice, co bude dalsi skvely zeleznicny zaz
0 0
možnosti

vaclavko

7. 9. 2005 7:23
Zkušenost
Byli jsme tam před 3 lety, jeli jsme v uzavřeném, nikoli otevřeném vagóně a dost velkým zážitkem byla i cesta autobusem po silničce z Námestova.
   Vagóny se asi používají podle potřeby a technického stavu, mašinka tehdy jezdila buď parní nebo diesel, my měli štěstí na páru (diesel - to není ono), ta by měla jezdit v So a v Ne (diesel Út - Pá). Chcete-li, podívejte se na http://www.kysuckemuzeum.sk/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.kysuckemuzeum.sk/
0 0
možnosti

mato

6. 9. 2005 19:30
Klub romantikov úzkorozchodnej železnice Oravy a Kysúc
http://www.kruzok.sk/
0 0
možnosti

Dejf

6. 9. 2005 17:18
To: petrik007
Ze v clanku neni receno, v cem spociva ta evropska unikatnost? A ty ctyri uvrate jsou co? Nauc se cist.
0 0
možnosti

marc

6. 9. 2005 17:00
v sr je ich aj viac ;)
suhlas s  petrik007 tiez som nenasiel nic o unikatnosti :)) inak taka unikatna zeleznicka je aj na strednom slovensku ;) Cierny Balog a myslim ze aj povodna siet bola vacsia ako na kysuciach http://www.chz.sk/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.chz.sk/          
0 0
možnosti

sabatier

7. 9. 2005 21:07
Re: v sr je ich aj viac ;)
ano, cierny balog je tiez velmi pekna lesna zeleznica ktoru stoji za to navstivit, ale take zeleznice su aj v rumunsku, na ukrajine, v polsku, zatial co technicke riesenie kysucko-oravskej lesnej zeleznice je skutocne unikatne a v europe nikde nic podobne nenajdete
0 0
možnosti

roslp

6. 9. 2005 16:55
Sesuv
Byli jsme tam před pár lety a vymlouvali se na sesuv tak jsem schvalně četl článek do konce, abych se dozvěděl jestli už to opravili, ale koukam, že opravu asi ani neplanujou a na sesuv tratě se vymlouvají pořád. Ale i tak to stojí za to.
0 0
možnosti

Žlutý

6. 9. 2005 23:36
Re: Sesuv
No tak tam běž ten sesuv opravit. Uvědomme si , že tato železnice je provozu z valné většiny jen z dobrovolné práce. Takže pokud sesuv není opraven, tak se prostě nedostává sil a sponzorů.
0 0
možnosti

petrik007

6. 9. 2005 16:42
Jsou veci co me rozcilujou
Jednou z nich je kdyz nekdo neco nakousne a nedorekne. Celym clankem, uz od titulku, se tahne jako cervena nit evropska unikatnost teto zeleznice. Bohuzel se autor rozhodl ze nam nesdeli v cem spociva. Ach jo 
0 0
možnosti

od autora

7. 9. 2005 11:03
Re: Jsou veci co me rozcilujou
Autor unikátnost železnice vysvětlil a je to v článku jasně napsáno - jsou to ty čtyři úvratě. Rozčilování je na místě snad jen u autora. MJ
0 0
možnosti

HuHu

6. 9. 2005 14:03
Doporučuji
Byli jsme tam s Adventurou (Slovesko na kole) a je tam fakt krásně. A ty halušky a borovička.....joj
0 0
možnosti