Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Železnice ve Vychylovce: evropský unikát

Kysucký skanzen lidové architektury ve Vychylovce nenabízí jenom prohlídku malebných dřevěnic, ale také projížďku horskou úzkorozchodnou železnicí, jejíž konstrukční řešení je unikátní v celé Evropě!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sabatier

unikatnost uvrati
unikatnost hrotovych uvrati na vychylovke v europskom meritku spociva v tom, ze najblizsie su pouzite az v juznej amerike. vo vychylovke umoznuje uvratovy system prekonat horsky hreben, zaciatocna a koncova stanica uvratoveho systemu su od seba vzdialene vzdusnou ciarou len nieco vyse kilometra a vyskovy rozdiel je vyse 200 metrov, co su sukutocne extremne podmienky na zeleznicu a uvrate su idealnym sposobom ako sa s tymito prirodnymi podmienkami vysporiadat lacno a s minimalnymi nasledkami na zivotnom prostredi. problematika uvrati ako aj celej zeleznice je podrobne rozobrata na webe www.kruzok.sk . co sa tyka zjazdnosti uvrati, zosuvy sa ukazali byt daleko komplikovanejsim problemom, ale je mozne ze uz buduci rok bude jazdit turisticky vlacik znova na prvu uvrat. kazdopadne, pre velkych zaujemcov je moznost zviezt sa po uvratiach drezinou z oravskeho depa tanecnik. zaroven sa pripravuje aj turisticka prevadzka na oravskej strane lesnej zeleznice, co bude dalsi skvely zeleznicny zaz
0/0
7.9.2005 21:01

vaclavko

Zkušenost
Byli jsme tam před 3 lety, jeli jsme v uzavřeném, nikoli otevřeném vagóně a dost velkým zážitkem byla i cesta autobusem po silničce z Námestova.
   Vagóny se asi používají podle potřeby a technického stavu, mašinka tehdy jezdila buď parní nebo diesel, my měli štěstí na páru (diesel - to není ono), ta by měla jezdit v So a v Ne (diesel Út - Pá). Chcete-li, podívejte se na http://www.kysuckemuzeum.sk/
0/0
7.9.2005 7:23

mato

Klub romantikov úzkorozchodnej železnice Oravy a Kysúc
http://www.kruzok.sk/
0/0
6.9.2005 19:30

Dejf

To: petrik007
Ze v clanku neni receno, v cem spociva ta evropska unikatnost? A ty ctyri uvrate jsou co? Nauc se cist.
0/0
6.9.2005 17:18

marc

v sr je ich aj viac ;)
suhlas s  petrik007 tiez som nenasiel nic o unikatnosti :)) inak taka unikatna zeleznicka je aj na strednom slovensku ;) Cierny Balog a myslim ze aj povodna siet bola vacsia ako na kysuciach http://www.chz.sk/          
0/0
6.9.2005 17:00

sabatier

Re: v sr je ich aj viac ;)
ano, cierny balog je tiez velmi pekna lesna zeleznica ktoru stoji za to navstivit, ale take zeleznice su aj v rumunsku, na ukrajine, v polsku, zatial co technicke riesenie kysucko-oravskej lesnej zeleznice je skutocne unikatne a v europe nikde nic podobne nenajdete
0/0
7.9.2005 21:07

roslp

Sesuv
Byli jsme tam před pár lety a vymlouvali se na sesuv tak jsem schvalně četl článek do konce, abych se dozvěděl jestli už to opravili, ale koukam, že opravu asi ani neplanujou a na sesuv tratě se vymlouvají pořád. Ale i tak to stojí za to.
0/0
6.9.2005 16:55

Žlutý

Re: Sesuv
No tak tam běž ten sesuv opravit. Uvědomme si , že tato železnice je provozu z valné většiny jen z dobrovolné práce. Takže pokud sesuv není opraven, tak se prostě nedostává sil a sponzorů.
0/0
6.9.2005 23:36

petrik007

Jsou veci co me rozcilujou
Jednou z nich je kdyz nekdo neco nakousne a nedorekne. Celym clankem, uz od titulku, se tahne jako cervena nit evropska unikatnost teto zeleznice. Bohuzel se autor rozhodl ze nam nesdeli v cem spociva. Ach jo 
0/0
6.9.2005 16:42

od autora

Re: Jsou veci co me rozcilujou
Autor unikátnost železnice vysvětlil a je to v článku jasně napsáno - jsou to ty čtyři úvratě. Rozčilování je na místě snad jen u autora. MJ
0/0
7.9.2005 11:03

HuHu

Doporučuji
Byli jsme tam s Adventurou (Slovesko na kole) a je tam fakt krásně. A ty halušky a borovička.....joj
0/0
6.9.2005 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.